Gå til innhold

Fra drøm til virkelighet


Gjest FruFjer
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flott nedgang både denne og forrige uke (for 0,8 er faktisk ganske bra!), og ikke minst grattis med nye klær! Er alltid deilig med noe nytt, spesielt når man sklir elegant inn i en mindre størrelse... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har blitt lite trim denne uken siden gåkompisen min har vært syk og jeg har hatt sykt barn hjemme, men egentlig ingen unnskyldning noe av det siden jeg har en elipse jeg kan benytte. kremt

 

I går lurte jeg med mannen i alpinbakken i Tryvann. Ble et par timer på nedover ski. Må jo øve jeg som har fått nytt utstyr :(

 

I morgen er det ny dag og ny tid på vekta... like spent som alltid. Litt rart, men jeg aner aldri om jeg har gått ned eller ikke i forkant... alltid like nervøs. Snodige greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det var opp 0,5 kilo i dag. Ikke oppløftende men da jeg ikke har trimmet og spist uregelmesig så har jeg meg selv å takke....

 

Klar for god nedgang i neste uke - helt klart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei alle sammen, må si jeg har savnet dere. Jeg har ikke hatt hodet over vann de siste 14 dagene. I tillegg til jobb og familie, og vanlig hverdagsaktiviteter har vi planlagt min mamma og papppas 60 års jubileum. Hadde en heidundrande flott fest i helgen, så nå er det tilbake til litt roligere dager igjen. Det skal bli godt :D

 

Heldigvis har vekten likevel vist riktig vei. Gikk ned 2 kg forrige uke, og jammen ble det ikke 0,9 denne uken også. Var nokså sikker på at jeg hadde gått opp nå, for det ble litt mye "suggel" i helgen, men heldigvis slapp jeg å se + tegnet.. juhuuuu

 

Det viser nok en gang at det er det som gjøres hver dag som teller, og ikke det man gjør en sjelden gang. Det er deilig!

 

Nå skal jeg ta meg en liten tur rundt for å se hvordan dere andre har det. Som sagt har jeg tenkt mye på dere selv om jeg ikke har hatt tid til å titte innom.

 

Nå er det 14 dager til neste veiing, krysser fingrene for at vinterferien på hytta gir vektnedgang. Skal hverfall gjøre så godt jeg kan. Mange skiturer og noen dager i slalåmbakken gjør jo at litt ekstra går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....til tross for feiring . Det viser jo at det går an bare man bruker hodet underveis!

2,9 kg er jo et supert resultat på to uker. Det kan jeg greie i bare mine drømmer...

Ha en fin uke fortsatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå kjenner at jeg har overtrenet og vært litt for aktiv i det siste. Lysten på trening er SÅ stor at jeg noen dager har trent to ganger om dagen. I går f.eks gikk jeg i 40 minutter på morgenen og tok en skitur på kvelden, men det var for mye for kroppen min :D

 

I dag har jeg sovet det meste av dagen og når jeg ikke sover sitter jeg apatisk i sofan og prøver å slappe helt av. Inni meg roper kroppen at den vil ut på ski, gå tur m.m men det forstår jeg jo at ikke går.... pleier å takle min ME diagnose nokså bra, men akkurat nå er jeg litt trist og lei meg, har jo såååå lyst til å trene. Noe jeg ALDRI har hatt tidligere, så hvorfor skal da kroppen nekte meg...

 

Jaja får synes litt synd på meg selv akkurat nå, og roe litt ned så ordner det seg vel får jeg tro. Det som er kjipest er at jeg ikke orker å jobbe heller, har endel hengende over hue. Men får prøve å ta tak i det i kveld hvis formen kommer seg litt....

 

Ja da fikk jeg tømt meg litt, nå er det å tenke fremover til deilige late dager på hytta i vinterferien. Viktig å lade opp til dagene der slik at dagene på hytta blir fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest FruFjer

Krymper stadig litt nedover. Nå ble det 0,8 og totalt 15,7 kg :)

 

Og jammen skal jeg ikke gifte meg til høsten. Den 3 september er den store dagen. Vi gleder oss og er utrolig spente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest FruFjer

Ups, ser at jeg er lite her inne for tiden. Går fortsatt sakte men sikkert i riktig retning. Forrige mandag var totalen ned 17,2 kg. Fryktet forrige uke at jeg skulle ha gått opp, men tror den "tulleuka" jeg hadde før forrige mandag kanskje synes på vekten i dag i steden. Føles hvertfall slik, og vekten min viser nesten 3 kg (går det ann...) opp... er spent på hva GR vekten viser i kveld. Heldigvis vet jeg hvorfor og er på rett vei igjen nå, så vi får bare håpe det ikke blir så mye som vekten hjemme viser...

 

Ellers om dagen går det i bryllupsforbredelser, gosj for en spennende tid fremover :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest FruFjer

Joda det går sakte men sikkert nedover med denne damen. Har nå gått ned 20 kg, og jobber meg videre. Jeg er veldig opptatt av at jeg skal gå ned saaaaaakte og kunne leve med mitt opplegg resten av livet. Her er tanken hele tiden på å endre forholdet til mat og trim, og ikke se på dette som en kur, men livstidsendring. Faktisk så går det over all forventning.

 

Jeg har et par dager hatt en skikkelig tøff runde med noen i nær familie, og tidligere hadde jeg da trøstet meg med mat og goddis, men nå.... tenkte ikke på annet enn å snakke med min kjære og en god venn, og få UT det vonde/triste - ikke drukne det i mat. Et supert tegn som jeg ble veldig glad for å bli bevisst på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja nå har jeg hatt 3 uker ferie med familien, og det har ikke akkurat vært i GR regi. Desverre. Må ta meg HARDT i nakken nå, for nå er det bare 4 uker igjen til bryllupet, og har jo lyst til å ta av enda noen kg innen den tid. Egentlig er det litt slik at jeg skulle ønske det var et halvt år til igjen, men pytt sann, dagen blir sikkert perfekt selv med noen kg for mye :)

 

I dag har jeg startet på nytt med rutiner. Tok frem vekten til frokosten og alt fra knekkebrød og pålegg måtte innom vekten før det gikk i munnen. Tror jammen jeg skal komme meg ut en liten tur for å trimme også. Har lyst til å ta av 5 kg til bryllupet og da er det bare å være streng med seg selv...

 

Skal også prøve å være litt mer inne i forumet fremover, for det viser seg at når jeg er her og følger med, ja da går det også bedre vektmessig. Det viser hvor stor støtte det er i dere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Oiii snakk om å ta pause fra GR, men nå er jeg tilbake for fullt. Startet på igjen 9 januar, og denne gangen som nygift og lykkelig ;)

 

Må få fortelle at jeg på bryllupsdagen min følte meg såååå flott, selv med nokså mange kg for mye på kroppen. Aldri i mitt liv følt meg så nydelig. Rart og se seg i speilet og faktisk like det jeg så. Det har vel aldri skjedd tidligere tror jeg :)

 

Beklager at jeg ikke legger inn "vanlig" bilde hvor jeg ser rett frem, men fant ut at jeg ikke har lyst til å vise frem hele ansiktet. Det viktigste er jo at dere ser litt av kjolen. Var så rart når jeg satte på meg den, og faktisk følte jeg hadde innover i livet ;)

 

På bildet driver jeg og min forlover og fester strømpebåndet hjemme hos mine foreldre før vi drar av sted til kirken :)

 

post-73-13184161888.jpg

 

Men så over til GR. Som sagt startet jeg opp igjen 9 januar, og ukene har gått "så der". Klarer meg fint med maten stort sett, men er det med lysten på noe på kvelden/helgene og når vi er borte på bursdag, selskaper m.m som er problemet.

 

Slik som neste helg, da reiser vi til Amsterdam. Er så spent på hvordan jeg skal legge opp den turen. Er vant til å spise dessert til både lunsj og middag, og i tillegg kose seg litt på kvelden med både godt å drikke og litt goddis. Heldigivis er vi to par, og hun i det andre paret prøver også å være litt flink. Så vi får legge en slagplan sammen :)

 

Første uken skrev jeg i tråden 30-40 siden jeg nå går under den, men der var det så lite liv at jeg gikk tilbake hit.. Tror jeg blir her til jeg er i målet mitt. Spiller jo ingen rolle hva tråden heter. Forrige gang jeg var her inne trivdes jeg meget godt, så det er godt å være tilbake i "kjente" trakter :)

 

Sist mandag hadde jeg gått ned 0,7 kg. Håper jeg har gått ned mer i dag (veiedag), men pga utskeielser på resturant to ganger i helgen, i tillegg til endel potetgull.. ja så spørs det jo. Men ned, ja det SKAL jeg ha godt. *krysser fingrene*

 

Faktisk startet jeg på helsestudio forrige lørdag. Det var virkelig et steg å ta. Fikk "lurt" med meg min mann slik at vi kan trene litt sammen. Tok to ganger i forrige uke, og i dag har jeg for første gang reist dit alene. Det gikk jo som en drøm! Er stolt av meg selv *klapp på skulderen*

 

Får jeg til to treninger på treningsstudio hver uke, i tillegg til en gåtur eller to, ja da er jeg mer enn godt fornøyd :)

 

Grue gleder meg til i kveld, hjelp meg å krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 2 på GR: - 0,5 kg

uke 3 på GR: + 0,2 kg

 

Til nå, ned 1 kg

 

Skulle gjerne vært mer, men da må jeg lære meg at når jeg er på bursdag, turer, har besøk m.m så må jeg ikke dytte i munnen..

 

Jeg ser hvertfall at jeg er mer bevisst og gjør endel riktige valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er borte på jobb, og etter at barna var lagt i gårkveld ble det litt ekstra hjemmelagaet pizza og litt mørk sjokolade på meg... angrer i dag. For når jeg la inn dette så ble jo det LAAAAAAAAANGT over det jeg skal ha. Viste at det ble LITT mye, men at det skulle bli over 1200 kcal over, DET var skremmende... og lærerikt :)

 

Vet ikke om jeg la inn riktig siden det var hjemmelaget pizza, men skrev inn deig, fyll og ost hver for seg, så så altfor galt kan det neppe være....

 

Håper ikke dette ødela for et ok resultat på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Puhhh det går utrolig sakte for meg om dagen. Stadig 0,2 kg ned hver uke... er nå nede i 119,8 kg. Endelig under 120 kg igjen, men vil så gjerne at det skal gå fortere ned i vekt.

 

Grunnen til at det går ekstra sakte om dagen er nok også fordi jeg har sluttet HELT med lettprodukter. Ingen lettbrus og ingen kunstige søtningsmidler inn i denne kroppen.

 

Føler meg alltid oppblåst og uggen i kroppen, og håper nå at når det er slutt på kunstigsøtning skal det bli litt bedre :)))

 

Men da blir det vanskeligere å finne ting for meg å kose seg med. For jeg er en søtmoms... og det er nok grunnen til at vekten går ekstra sakte nå. Men jeg er motivert og ser positivt på det hele.

 

Til og med magerprodukter har jeg stort sett kuttet ut, og da må jeg tenke ekstra nøye på hva jeg putter i kroppen i forhold til mengden kalorier :)

 

Men, deilig at våren står for tur og solen skinner. Det gjør det enklere å komme seg ut å gå ut uten å brekke lårhalsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Krusmynte

Hvilken vakker brud! Spiller ingen rolle at vi ikke får se deg forfra - synes bildet var morsomt og du ser superflott ut! Jeg må jo innrømme at jeg lurer litt på hvor de 119,8 kg du nevner i din siste post er gjemt... :)

 

Kjekt å se at det går nedover med deg. Selv har jeg begynt på kurs igjen etter en lang pause uten, og det er med skrekkblandet fryd... Bare første uke foreløpig, men jeg håper at det skal gi litt bedre resultater denne gangen enn det siste kurset jeg gikk - da stoppet jo alt helt opp... Men litt ned er uansett bedre enn opp som vektkurven har gått de siste månedene!

 

Håper vi får et referat på hvordan det går med ditt kutte-ut-søtningsstoffer-prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFjer

Hvilken vakker brud! Spiller ingen rolle at vi ikke får se deg forfra - synes bildet var morsomt og du ser superflott ut! Jeg må jo innrømme at jeg lurer litt på hvor de 119,8 kg du nevner i din siste post er gjemt... :)

 

Kjekt å se at det går nedover med deg. Selv har jeg begynt på kurs igjen etter en lang pause uten, og det er med skrekkblandet fryd... Bare første uke foreløpig, men jeg håper at det skal gi litt bedre resultater denne gangen enn det siste kurset jeg gikk - da stoppet jo alt helt opp... Men litt ned er uansett bedre enn opp som vektkurven har gått de siste månedene!

 

Håper vi får et referat på hvordan det går med ditt kutte-ut-søtningsstoffer-prosjekt!

Så koselig og høre fra deg, og supert at du er i gang igjen :) Noen ganger kan det være lurt med en pause. Jeg hadde det selv, men hadde det litt i bakhue hele tiden..

 

Går fryktelig sakte med meg, men fordelen er at jeg har lite søtsug. Jeg har nå vært uten kunstige søtningstoffer helt siden jeg var hos osteopaten. Jeg som drakk 3 liter Pepsi Max om dagen er nå helt fri for brus i uka og suketter i te m.m Faktisk så smaker jo te TE!!! I starten var det litt kjipt, men nå tenker jeg ikke på det mer, og tar automatisk vann eller blå Bris hvis jeg er tørst. Jeg unner meg ETT glass vanlig brus i uka, men tror du ikke jammen jeg GLEMTE å drikke brus i helgen. Hvem skulle tro at det var mulig for denne damen? Ikke jeg hvertfall ;)

 

Bruker også mye mindre "kunstig" mager mat. Nå er det ikke mager Kesam, men vanlig Kesam osv. Osteopaten fortalte meg at når fett er trukket ut så er det ofte tilsatt stivelse, og det er jo ikke akkurat noe bedre for kroppen min.

 

To ganger har jeg hatt lyst på noe søtt på alle disse ukene, og da har jeg tatt TE med honning. DET var plutselig veldig søtt. Og når jeg var i bursdag på søndag så var det første gang jeg smakte en kake som jeg ble ubehagelig kvalm av pga at den var for søt. Det ha ikke skjedd tidligere :)

 

Veier nå 118,7 kg, så litt nedover går det selv om det ikke går mange kilo i uka, men merker at kroppen min har det bedre og satser på at vekta snart setter litt større fart nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmmm.... Kanskje et liv uten søtningsstoffer er noe å vurdere? Tror kanskje jeg skal konsentrere meg om kosthold og litt mer aktivitet først, så får jeg kutte lettbrusen og sukettene senere. Men selv om jeg har brukt dette har jeg merket tidligere på kurs at jeg synes søtsaker blir enda søtere enn før.

Når det gjelder lettprodukter så bruker jeg ikke det så mye heller, selvsagt med et par unntak og da gjerne fordi jeg foretrekker smaken på det. Rett og slett fordi når jeg bare spiste lettprodukter hadde jeg store problemer med å få i meg nok kalorier. At lettprodukter er tilsatt ekstra stivelse visste jeg ikke en gang! Enda en god grunn...:) Spiser heller vanlig Norvegia fremfor lett Norvegia og tar heller litt mindre. Funker finfint!

 

For øvrig så slår du meg bare med 4 cm og 2,9 kg, så den smådjevelen skal få mye å hanskes med om han skal kjempe mot oss begge!!!! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest FruFjer

Her har det gått trått et par måneder nå, men nå er jeg igjen i full gang. Har ikke hatt pause, men har ikke følt at jeg har orket å slanke meg. Har bare holdt vekten for en periode.

 

Nå har jeg satt meg som mål og gå ned 5 kg på dette kurset som startet nå på mandag. Vi er mange på kurset som har gått der endel kurs etter hverandre nå, og vi har blitt en fortrolig og herlig gjeng. Siden flere hadde stått stille ble vi enige om å sette mål som alle andre også hørte, og i tillegg blir det gitt ut premie til den på kurset som går ned mest i prosent av sin egen kroppsvekt :) Liker at det blir litt konkurranse, for jeg trengte et skikkelig spark i ræva for å si det slik :)

 

Har tatt meg selv i nakken og startet å registrer mat igjen. Etter en MEGA glipp til middag i dag så var det jammen bra jeg har skrevet. For jeg tok en halv Pizza grandiosa - Hjemmelaget, og den var jaggu oppi hele 1400 kcal :((( Det ga meg et lite støkk, så nå må jeg ha full skjerpings og lesing på tingene FØR jeg putter de i munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...