Gå til innhold

Fra drøm til virkelighet


Gjest FruFjer
 Share

Anbefalte innlegg

I dag har jeg tatt tak i meg selv og gått tur, og startet med sunnere mat igjen. Faktisk så gleder jeg meg til å komme skikkelig i gang. Merker SÅ godt på kroppen at jeg ikke har fulgt matplanen min. Føler meg slappere og mer oppblåst med engang.

 

Nytt år og nye muligheter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er sååååå klar og håper det fortsetter. Har vært aktiv i akebakken i dag i tillegg til tur tidligere på dagen, så nå er det bare igjen å få i seg nok og riktig mat. Ser at jeg ligger langt unna det jeg skal ha i meg... får putte i meg et par ekstra brødskiver og litt frukt i løpet av kvelden :D

 

Krysser fingrene for at jeg klarer å gå ned til ca der jeg var før juleferien startet. Og da må jeg virkelig trå til... men har en uke på meg. Mitt kurs nr 2 starter 10 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg og er superklar! Det er så mye lettere i hverdagen med de gode rutinene enn hva det er i ferier. Men i dag er frokosten inntatt ihht plan, og matpakken er med meg på jobb som vanlig så nå blir det andre boller igjen.... Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere skriver noen ord, et er alltid veldig oppmuntrende ;)

 

Etter at jeg startet å være flink og skrive ned hva jeg skriver, så har jeg sett at jeg får i meg altfor lite kalorier. Når kvelden kommer er jeg oppe i rundt 1800 kcal, og jeg skal være på 2200.

 

Før jul synes jeg ikke dette var noe problem, og forstår ikke helt hva jeg gjør annerledes nå. Er det slik at jeg kan spise ekstra brødskiver med pålegg, ekstra frukt eller annen vanlig sunn mat helt til jeg er oppe i rett kcalmengde?

 

Er det slik at jeg faktisk går saktere ned i vekt hvis jeg spiser for lite? noen med erfaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du går på kurs, men vet at noen i samrd med kursleder har økt på matmengden til frokost/lunsj. Da kommer man oppi flere kalorier og er mindre sulten på kvelden når forbrenningen er på sitt laveste. Ellers er det flere av oss som må ha gjeninnført litt helprodukter for å nå målet.

 

enkleste måten er å inkorporere et par nøtter til hvert måltid eller som mellommåltid. de er kjempesunne men er groteskt mye kalorier i så mål og vei de nøye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i flere uker ønsket meg en crosstrainer/elipsemaskin, og i dag har jeg endelig kjøpt og montert. Mangler bare bitte litt for å kunne ta den i bruk (var et par skruer som var skakke, de må jeg bytte).

 

Har ringt både hit og dit for å høre om steglengde, drivhjul osv osv, og følte jeg nesten var tilbake til start når jeg var ferdig med å ringe. Alle sa omtrent det motsatte av den andre, men valget falt naturlig i dag.

 

Ringte Gsport for å høre om de hadde inne den jeg hadde lyst på, og det hadde han. Den koster 5999kr. Jeg var "frekk" og spurte om han viste noe om det ble salg på denne eller andre, og han var ærlig og fortalte at akkurat den jeg ønsket meg kom på kampanje om ca en uke. Tok mot og spurte om det var mulighet for å få den til kampanjepris i dag, og det fikk jeg ;) Så da var det bare å smile pent til min kjære og vips så var crosstraineren i hus. Fikk den til 2990kr.. juhuuu...

 

Er virkelig spent på om dette er god trening når jeg ikke har mulighet til å komme meg ut på tur. Skal starte forsiktig med 5-10 min hver dag, så får jeg øke mer når teknikken er litt mer inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med apparat! Jeg for min del har klaus for treningssenter, så jeg kommer aldri til å komme meg dit... den veien er lang.. så min trim må være innen mine fire vegger, eller hvertfall innenfor tomta mi stort sett, hehe..

 

Hadde mulighet for å få en crosstrainer for en stund siden, eller.. oppbevare den på ubestemt tid med fri bruk heter det vel, heh.. men der og da var motivasjon null og sliter med å få plass til den så jeg sa nei.. angrer litt nå, kanskje jeg burde revurdere å spørre om tilbudet fortsatt står ved lags.... =)

 

Det jeg er redd for er at jeg er for tung og kommer til å ta kverken på den.. har googlet litt og mange har jo maxvekt på 80-100-125... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så vidt over 130 kg, og min tåler 130 kg, så jeg tok sjansen siden kom i denne kampanjen. Var mye penger å tjene.

 

Men det finnes maskiner som tåler både 135kg og 150 kg. De koster ca 6000 kr, men tror jammen det er verdt pengene. Jeg har gått litt på min i dag (etter en gåtur ute) bare for å sjekke hvordan den fungerer og det er jo gøy jo. Satt den slik at jeg kan se på tv i tvstua og da går tiden fort ;)

 

Utrolig men sant så sitter jeg her og tenker at jeg har lyst til å trene litt til, men må være forsiktig slik at ME'n min (kronisk utmattelse) ikke går rett i kjelleren med det samme. Bedre å trene litt og litt hver dag :)

 

Eneste jeg nå lurer på er hvordan jeg legger inn vekt, høyde m.m for et fant jeg ikke. Er jo motiverende å få opp kcal m.m så jeg må få lagt dette inn bare jeg skjønner litt mer.

 

Og du, rop ut og spør om tilbudet om elipsemaskinen fortsatt er der, så kan du hverfall prøve litt fremover. Tror de fleste tåler godt over 100 kg, og de har nok helt sikkert en sikkerhetsmargin også. Tror du ikke? Og, vekten går jo nedover slik at du etter verdt kan bruke den mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulla ha besøk/overnatting i dag, men grunnet sykdom ble det ikke noe likevel. Men da det ikke ble noen gåtur så tok jeg 15 min på elipsemaskinen. Var døsliten etter 2-4 min, men når jeg kom over 5 min så gikk det lettere, og vips hadde jeg gått 15 min. Skal ta en runde til senere i dag. Kjekt når jeg kan trene hjemme ;)

 

Maten synes jeg at jeg har kontroll på nå, og nå gleder jeg meg til fiskepudding til middag. Enkelt og ok i travle dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en crosstrainer og klarte aldri mer en maks 7 minutter, men etter å ha svømt en måneds tid bet jeg tennene sammen og når jeg hadde bikket 10 minutt var jeg varm og det gikk strålende, nå går jeg 60 minutter så det er bra kondisjonstrening ;) Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 minutter er jo knallbra. Gleder meg til jeg kommer dit ;)

 

Hva registrerer du elipsetreningen under? jeg har nå lagt det under gange middels, men er veldig usikker.

 

Synes elipse og snømåking hvertfall skulle stått under trimmen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pulsklokke ;) uen er det veldig vanskelig å vite hvor mye man forbrenner synes jeg. har oppdaget at jeg forbrenner mye mindre enn hva GR angir ved enkelte aktiviteter og mye mer enn hva de angir ved andre. Men men det viktigste er at man får opp pulsen, svetter og forbrenner noe :) så lenge man følger med på kaloriene blir treningen en bonus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Jeg har i flere uker ønsket meg en crosstrainer/elipsemaskin' date=' og i dag har jeg endelig kjøpt og montert. Mangler bare bitte litt for å kunne ta den i bruk (var et par skruer som var skakke, de må jeg bytte).

 

Har ringt både hit og dit for å høre om steglengde, drivhjul osv osv, og følte jeg nesten var tilbake til start når jeg var ferdig med å ringe. Alle sa omtrent det motsatte av den andre, men valget falt naturlig i dag.

 

Ringte Gsport for å høre om de hadde inne den jeg hadde lyst på, og det hadde han. Den koster 5999kr. Jeg var "frekk" og spurte om han viste noe om det ble salg på denne eller andre, og han var ærlig og fortalte at akkurat den jeg ønsket meg kom på kampanje om ca en uke. Tok mot og spurte om det var mulighet for å få den til kampanjepris i dag, og det fikk jeg :) Så da var det bare å smile pent til min kjære og vips så var crosstraineren i hus. Fikk den til 2990kr.. juhuuu...

 

Er virkelig spent på om dette er god trening når jeg ikke har mulighet til å komme meg ut på tur. Skal starte forsiktig med 5-10 min hver dag, så får jeg øke mer når teknikken er litt mer inne :D[/quote']

Gratulerer med ny treningsmaskin :D

Så TØFF du er som fikk den til kampanjepris!!! ;)

Det hadde jeg aldri klart å spørre om!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg skrittteller like før jul,men ser nå at jeg kanskje burde kjøpt meg en pulsklokke i steden. Feller den pulsen ved å sitte på armen eller har dere slike klokker hvor dere har et belte rundt kroppen?

 

Har dere kjøpt i sportsbutikk eller andre steder? Er det noe som er viktig å tenke på ang pulsklokke?

 

Bruker du/dere pulsklokken hele tiden eller bare når dere trener? er vel mest naturlig å bruke den bare når man trenger, men ble rett og slett litt nysgjerrig ;)

 

Fru Fleksnes, jeg har begynte å tenkte litt annerledes enn før. Tidligere synes jeg alt var flaut, og lurte på hva andre mente vis jeg gjorde slik eller slik, men nå prøver jeg å tenke hva som er best for MEG. Og vips, selv om jeg nok var litt rød i kinna når jeg spurte om jeg kunne få den billigere, ja så så jo ikke han i butikken det siden jeg var i telefonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Polar FT60, det er vel de aller aller fleste som har dette merket. du får de fra 700 til flere tusen kroner. Kjøper på sportsbutikk, xxl er desidert billigst på klokkene, de har også nettbutikk (undersøkte i det vide og det brede før jeg fikk med mannen min)

 

Man må ha det beltet med sensoren under brystet ja, men man merker det ikke i det hele tatt, og beltet er STORT! altså det er veldig stor vidde på det så det er intet problem ;)

 

bruker den bare når jeg trener, men vet at veldig mange har den på et døgn de ikke tremer for å se hva man forbrenner på en vanlig dag, det er vel i snitt 100 kcal pr time de fleste ligger på.

 

anbefales virkelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann!

Når man skal inn på en tråd som har bilder, kommer det opp en rubrikk hvor det står:

"Vil du kun se det sikre innholdet på denne websiden"?

Da må du klikke på NEI!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fru Fleksnes, da vet jeg det til senere. Men det gikk heldigvis med ny nettleser også ;)

 

I dag kommer "dommen" på hvordan det har gått i juletiden. VET at jeg har lat på meg, men er det 2 eller 5 kg? Mer får jeg da ikke tro det går ann å få på seg på så kort tid. Føler kroppen er større enn før jul, men det kan også være psyken, den har lurt meg før ;)

 

Hvis jeg "bare" går opp 2 kg skal jeg være glad, er det mer så har jeg lært til senere.....

 

6 timer igjen nå.. jeg kutter til og med ut bursdag hos min bror som er 40 år i dag fordi jeg er såååå spent på vekta og nytt kurs. Feiret han med overraskelsesfest i helgen så har ikke dårlig samvittighet for det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Stakkars deg, det føles skummelt å måtte vente hele dagen med å gå på vekten. Men uansett utfallet på vekten i kveld, må du ta det derfra. Spist er spist, nå er det ny uke og nye muligheter.

Men "om igjen kilo" er surt å jobbe med, helt klart ;)

 

Ønsker deg lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Nå har jeg lest gjennom tråden din, og du er jo virkelig godt i gang!

Gratulerer med innkjøp av treningsmaskin! ;)

 

Håper ikke jula har ødelagt for mye for deg, og at du er i gang igjen med kloke valg.

 

Jeg gleder meg til å følge deg videre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...