Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Hola chica, kor e du? Har du ikke funnet veien inn hit på de nye sidene ennå?!

 

Her går det egentlig bare i jul om dagen. Juletre, julemat, julegaver, julegodteri... Null slanking, i hvert fall.

Og ikke tid til trening, heller :rolleyes:

 

Men men, det går seg vel til! Det er jo ikke SÅ lang periode. Koser meg om dagen, jeg :)

 

Ha en fin juleinnspurtsuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Juhuuu!!! Nå nærmer jula seg med stormskritt - og jeg er litt lite på pc'n for tiden. Jeg bruker telefonen min, men må innrømme at det ikke var lett å navigere på nye sider direkte fra den uten å bli litt kjent på "skikkelig" nett først.

 

Julen står høyt på min favorittliste, og liker tydeligvis at den varer leenge.. Det blir stadig litt i overkant av inntak hver eneste dag, og jeg ser med temmelig realistiske øyne på januar / februar 2012.

 

Jeg skjønte på deg at du ser for deg å forlenge oppholdet her inne på 20-30, Ninjastar? I såfall får du følge også av meg :rolleyes:

 

Nå som jeg tar litt lett på det meste, så får jeg også ny giv til å gå løs på litt flere kilo i "vårsemesteret", og jeg studerer veldig på om jeg skulle kjempe meg ned mot 60.... Ja, jeg vet dette er gammelt nytt (i n'te), men ... Det hadde vært stilig å greit det, da!

 

Jeg klokket inn på 64,5 fredag 16.12 - det er utgangspunktet mitt før jul. Jeg vet det blir oppgang i jula, trenger ikke prøve å lure hverken meg selv eller dere :blink: , men jeg har en god ambisjon midt i etegildet, og det er MINST 1 times tur daglig, og det skal jeg få til.

 

Jeg henger rundt her inne helt inn til jul, og jeg tror jeg skal være litt nøye med å registrere omtrentlig inntak i jula. Det er det beste virkemidlet for å tenke gjennom hva som går inn, og ikke spise sanseløst og uten grenser.

 

Stilig forum, forresten. Jeg må vurdere å legge ut før og etter bilder av meg selv så dere får se hvor flink jeg har vært det siste halvannet året :P ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julehilsen

 

Takket være all god støtte og drahjelp her inne, har jeg krympet fra str. 44/46 til 36/38, vekten er redusert med 17 kilo og formen er bedre enn da jeg var tidlig i 20-årene.

 

Jeg har merket meg at jeg holder meg friskere i høst enn jeg pleier, astmaen er borte (!!!), jeg har utrolige mengder energi ( i det store og hele ;) ) og jeg er GLADERE!!

 

Tusen hjertelig takk for betydningen DU har hatt for meg og min enorme livsstilsendring. Støtten har vært helt avgjørende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for betydningen DU har hatt for meg og min enorme livsstilsendring. Støtten har vært helt avgjørende!

 

Her kan jeg bare sende den i retur og si "Takk i lige måde" :D

 

Og i januar gyver vi løs på aller siste innspurt, ikke sant?!? Jeg er ikke flytteklar ennå, jeg heller!

 

Jeg har løpt rundt meg selv de siste dagene - men rakk å se bildene du la ut! Veldig motiverende å se - og jeg har tidligere tenkt litt på om jeg skulle gjøre det samme. Det er bare at jeg ikke har noe "bra" før-bilde, da jeg ikke tenkte så langt at jeg burde ta et i helfigur i fjor. Og vanlige bilder, der gjør jeg jo det kan for å se ut som en usynlig tråd, hehe.

 

Jeg drar på juleferie i morgen tidlig, er ikke ferdig med å pakke ennå... og må legge meg. Men jeg blir også her i jula, jeg skal registrere alt jeg spiser sånn for eksperimentets skyld. Hvor mye kcal fører til hvor stor oppgang.. osv! Hehe :P Så vi tastes!!

Enn så lenge ønsker jeg deg en fantastisk fin og strålende jul :)

Juleklem fra Ninjastar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg gikk på vekten i dag - det er jo tross alt fredag ... etter en uke som knapt står tilbake fra den beste juleuka hva gjelder inntak :rolleyes: ... og jeg fryktet det verste - men så var det stillstand, da gitt! 64,5 :huh:

 

Skjønner ingen ting, dette er ikke fortjent, men jeg takker og bukker for denne julegaven og tenker at gode resultater alltid motiverer for å være ekstra flink! :D

 

Det første i allefall til at jeg gjorde noen gode valg både til frokost og lunch i dag, og som julemottoet mitt sier; Alle monner drar! :)

 

Jeg henger rundt her inne i jula, tenker jeg, håper å ha vett til å registrere mest mulig inntak, jeg er alltid mye flinkere til å mestre kunsten av moderasjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemiddager, desserter og overflod på alle måter - dagens vekt er 66,5 - to kilo opp fra fredag! :blink:

 

Det er jo saltholdig mat og det har blitt vin attåt, så jeg tar ikke helt av, men det er interessant og lærerikt å følge vekten nøye gjennom jula.

 

Jeg fikk en spesiell julegave i år; På selveste julaften fikk jeg selve Brevet fra Aleris, med innkalling til operasjon 17.februar :D :D Det gir meg seks uker fra uke 2 på å komme i ship shape B)

 

Jeg skal bruke jula til å lage en slagplan for disse ukene, og målet er å veie ca 62 idet jeg går inn dørene til Aleris. Det gir ekstra inspirasjon til å drive skadeforebygging også i jula, føler meg veldig motivert for å la det bli med disse to dagene med overspising. Kjenner meg som en fullstappet medisterpølse..... :blink:

 

Trekker frem igjen julens motto: Alle monner drar....og har tenkt å takke nei til halvparten av de ting jeg byr meg selv på. "Kanskje jeg skulle ta en pepperkake...nei takk. B) "

 

Nå blir det langtur med mann og hund! Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en spesiell julegave i år; På selveste julaften fikk jeg selve Brevet fra Aleris, med innkalling til operasjon 17.februar :D :D Det gir meg seks uker fra uke 2 på å komme i ship shape B)

Ååå så morro!! Nå har jeg ikke fått med meg hva slags operasjon du skal ha, men jeg gikk bare ut ifra at det er mageplastikk? Det er min gulerot, å komme meg såpass ned i vekt at jeg kan få vekk heng og overflødig hud på min mage :)

Forhåpentligvis er jeg der du er nå neste jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så morro!! Nå har jeg ikke fått med meg hva slags operasjon du skal ha, men jeg gikk bare ut ifra at det er mageplastikk? Det er min gulerot, å komme meg såpass ned i vekt at jeg kan få vekk heng og overflødig hud på min mage :)

Forhåpentligvis er jeg der du er nå neste jul :)

Hei, spich!

 

Ja det er bukplastikk :D

Siste svangerskap førte til et skikkelig "heng". Det er ti år siden, men jeg har drøyet med å gjore noe med det, har ønsket å ha en kropp for framtiden først ;) Nå er jeg nesten der, er kjempespent men gleder meg også masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, spich!

 

Ja det er bukplastikk :D

Siste svangerskap førte til et skikkelig "heng". Det er ti år siden, men jeg har drøyet med å gjore noe med det, har ønsket å ha en kropp for framtiden først ;) Nå er jeg nesten der, er kjempespent men gleder meg også masse!

Jeg har også heng etter svangerskap og keisersnitt - arret er stramt og har ført til heng med irritasjon over. Og det er nå, som jeg fortsatt har 30-40 kg å gå ned, kan bare tenkte meg hvordan det blir etterhvert som fettet på magen forsvinner.... *grøss*

 

Jeg må følge med deg, og se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET var litt av en bra overraskelse til jul :D Er ikke det ganske kort ventetid? Synes ikke det er så lenge siden du var hos legen?!

 

Synes for øvrig du er utrolig flink som prøver deg på litt moderasjon i disse dager. Jeg har fullstendig resignert de siste to ukene. Spiser som en hest, og har ekstra mager til både dessert og godteri. Det er nesten så jeg ikke skjønner at det er plass til så mye i magen min, etter så lang tid på redusert inntak :P

 

Men jeg er superinnstilt på ny, frisk start over nyttår! Og i morgen reiser vi (heldigvis) hjem, da ser jeg for meg langt sunnere dager enn det jeg har hatt i det siste. Puuuuh!

 

Men, jeg har fått til en joggetur og to gåturer de siste dagene - jeg velger å fokusere på det positive til slutt her, hehe!

 

Dessuten gleder jeg meg til å "få" igjen laptop'en min... mens vi har borte hos familien, har pc'en vært beleiret av bonusbarnet, hvis verden går under uten skype-chat og facebook med vennene hjemme. Og siden hun litt ufrivillig har blitt dratt med til stefamilien, har hun fått lov. Men når jeg kommer hjem... da er jeg tilbake på nett :rolleyes:

 

Fortsatt god juleferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ninjastar, det var relativt kort tid - halvannen måned kortere enn de skisserte under konsultasjonen - så jeg er strålende fornøyd! Tenk, da er jeg fit for fight innen våren tar skikkelig tak :) Da blir det full spiker med gåturene mine fra april av allerede!

 

NEI, Ninjastar, det er ikke noe tegn til måtehold hos meg i disse dager. Anything BUT måtehold, faktisk..... :unsure: ...men jeg liker tanken på at vi kan skeie ut skikkelig i ferier, i jula, på turer og når det er noe spesielt. Jeg merker også at jeg liker veldig godt at dette er et tidsbegrenset fråtseri, kroppen er tung og lat og jeg kjenner veldig godt at dette ikke er noe for hverdagen! :P En absolutt suveren erkjennelse - dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kropp, vekt, realisme og denslags...

 

Når jeg veide 81 kilo så følge jeg meg for stor, men jeg følte meg ikke feit. Det var feriebildene som fikk meg til å innse fakta, og BMI-utregningen bekreftet det med all mulig tydelighet- jeg var fet.... :unsure:

 

Nå, mange kilo og måneder senere, varierer jeg veldig mellom å føle meg tynn og føle meg like stor som sommeren 2010. :huh:

 

Jeg kjenner at jeg sliter med realitetsorientering i forhold til egen kropp og vekt... Fornuften forstår at jeg har en helt normal kroppsvekt, mens det innvendige bildet av meg selv er helt på bærtur. Det blir utrolig viktig å følge nøye med på vekta i årene fremover, for selvinnsikten er ikke til å stole på. Det har jeg prøvd før, så den fella trenger jeg ikke gå i to ganger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevanskelig å vurdere seg selv ut fra speilbildet. Jeg veksler veldig mellom å føle meg slank og tykk. Jeg er jo ikke slank akkurat, det vet jeg jo. Men jeg er jo på det slankeste jeg har vært på årevis og føler meg jo bedre enn på lenge.

 

Så kan jeg se på bilder av meg og se en veldig lubben jente. Heldigvis slankere enn på gamlere bilder, men fortsatt alt for mange kg på kroppen.

 

Og både vekt og bmi støtter den konklusjonen. Det kommer til å bli kjemperart den dagen jeg får en normal bmi, og den dagen jeg når trivselsvekt. Har alltid vært "tykk", så jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å synes at jeg er slank nok, på en måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å synes at jeg er slank nok, på en måte...

 

Ja, det er vel kjernen i mine grublerier over her også; Kommer jeg til å bli fornøyd, eller vil jeg stadig hige etter "ett kilo til"..?

 

Jeg tror jeg bare må bestemme at 62 er det endelige målet (kanskje det blir 61 etter at kirurgen har skjært seg ferdig? ;)). Jeg må få fornuften min til å forstå at jeg er slank nok, selv om kanskje den ekstremt innarbeidede følelsen av å være tykk vil melde seg og spille meg noen puss underveis.

 

 

Vekt fredag lå 2,5 opp fra lille julaften. Ingen skal påstå at jeg ikke vet å ta helt av når jeg "kan". Moderasjon ligger tydeligvis ikke til meg, så for ettertiden tror jeg ikke jeg kan basere meg på å holde vekten med moderasjon...."tror".... jeg VET. :rolleyes:

 

Jeg må nok ha nulltoleranse i ukene, helt sikkert også i helgene i perioder da det trengs, for å klare å holde vekten. Antakelig må jeg innse at vekt-livet mitt ikke vil gå langs en rett linje, men mer i sikksakk-mønster.

 

Det skal jeg klare å leve med, må bare ikke "glemme" at hverdagen alltid starter mandag etter søndag og første dag etter ferie!

 

Det høres ut som en god plan for det nye året! :D

 

Jeg ønsker dere et riktig godt nytt år - måtte det bli et supert år for den gode livsstilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten svipptur bakover i historien, viser at jeg har gått ned ca 5 kilo i 2011. Jeg veide 69 kilo lille julaften 2010 og 64,5 kilo lille julaften 2011.

 

Det sies at om man bruker lang tid på vektnedgang er sjansene bedre for å lykkes med en varig endring. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, i dag er det sirup her inne, gitt.... :blink:

 

Den første dagen i resten av mitt liv som slank har gått veldig fint. Jeg har gått en ok tur - litt tungt for jeg er blitt så sause forkjøla- og holdt meg helt unna sukker . Merkelig så lett det er når man bare har bestemt seg!

 

Har lest meg masse opp på bukplastikk på siden www.bukplastikk.com, utrolig så mange "pussige" mager som blir fantastisk flotte! Så mange som har mager man skjems over og er lei å vise frem! Og så godt, på en måte, å se at så mange i min (voksen) alder har slike komplekser...

 

I morgen er en ny knekkebrød dag, og jeg forventer å begynne å merke sukkernekten. Det pleier jo å ende i en abstinens :rolleyes:

 

Godt å merke at jeg er i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strategi for å nå 62 kilo før 17.februar:

 

Det er på tide å legge en skikkelig slagplan, for i helgen starter siste innspurt for fullt. I morgen reiser jeg utenlands med firmaet, er tilbake sent fredag. Det blir god mat og vin og helt sikkert litt snacks innimellom. :D

 

 

Forutsetninger:

Fra fredag 6.1 har jeg 6 uker på meg. Jeg får ikke startet sluttspurten før jeg er hjemme fra tur, så jeg kommer et par dager for sent i gang, men regner ukene fra fredag morgen til fredag morgen. Veiing fredager.

 

Mål 1 er å gå ned til 62 kilo innen 17.2, dvs. 5 kilo fra dagens julevekt 67,3. Huff, gikk opp 3 kilo i jula... :unsure:

 

Mål 2 er å stramme opp rundt midjen ved trening med rockering, slik at jeg har supre forutsetninger for et fantastisk resultat av bukplastikken!

 

Lørdag er det handledag; Da skal skapene fylles med gode alternativer til all sjokoladen som fortsatt ligger igjen etter jula :huh: og så er jeg i gang:

 

Søndag starter jeg "Rikshospitalets" suppekur. Suppa er fantastisk god med litt ekstra hvoitløk og chili, og jeg tenkte å følge den i noen dager for å rense ut jula. Den har en skikkelig drivende effekt, og min erfaring er at den gir en skikkelig boost til forbrenningen.

 

Jeg har brukt den et par perioder tidligere, da vektnedgangen har stanset litt opp, og det fungerer! Jeg klarer aldri å holde en hel uke, slik det er lagt opp til, men noen dager gjør susen.

 

Uke 1 av 6:

Suppediett fom søndag tom torsdag (5 dager).

Rockering: 10 minutter daglig lørdag tom torsdag.

Turer: minst 3 turer på 1 time.

Startvekt uke 1: (lørdag)

Startmål midje uke 1: (lørdag)

Mål vekt: / midje: (settes lørdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dæven Slippe, du har allerede en plan, du!

 

Jeg skulle lage en i går, men da var jo alt så tregt her inne at jeg måtte bare gi opp. Så det ble tur i regnet i stedet for. Jeg var så trøtt etter nyttårsfesten at trening kom ikke på tale - men frisk luft har jeg alltid godt av!

 

God tur bort med jobben - og velkommen til felles startskudd på fredag! Det blir første offisielle veiing etter jul - og mitt mål frem mot 16.02 settes da. Men rent overordnet må jeg minst klare å komme meg under 70 (igjen..) frem til da. Dagene fra nå til fredag går med til skadekontroll og opprensking for min del... jeg regner med at det meste av ekstra vann og slagg og denslags herligheter er borte til fredag, sånn at fredagsvekta blir en fasit for hvor mye fett jeg har hamstret opp i jula :rolleyes:

 

Og ellers så var det så innmari kjekt å se MissMuppet og MajaS igjen! Og Monken tittet innom, også! Kanskje HermineH også dukker opp igjen? Nå har jeg jammen god tro på at vi skal klare oss gjennom januar sammen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott plan!

 

Januar er i gang og motivasjonen er på topp her inne. Så herlig! Motivasjon er virkelig noe som vokser når den deles må jeg si!

 

Det at vi har litt oppgang i julen er nok noe vi alltid må leve med tenker jeg. Men så lenge vi ikke lar kiloene feste seg, så er det kanskje greit? Så må vi også huske på at jula ikke varer helt til påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så motivert av dere, damer! Er det ikke DEILIG å være i gang igjen? Nå er det siste innspurt :-)

 

Skjønner akkurat hva dere mener når dere skriver om å ikke kunne måle størrelse ut fra speilbildet og føle seg feit/tynn. Har det sånn jeg også. Noen ganger syns jeg at jeg ser SÅ flott ut mens andre ganger kan jeg se meg i speilet og se to stubber til bein og en valke over buksekanten.

 

Blir kjekt å følge dere mot målet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så spennende med dato for operasjon !!

Dette blir bra :)

Det er bare å glede seg til resultatet.

Jeg tar meg i å kikke på magen min, nesten nyte synet !! hehehe !!

Har aldri hatt en så fin og flat mage før !

 

Håper du slipper noen komplikasjoner. Jeg mistet mye mer blod enn nødvendig, og har slitt hele høsten med for lav blodprosent. Svimt av, vært slapp osv. Så pass på att de sjekker den med deg ! Det gjorde de ikke med meg, før jeg var på bunn. Og da tar det SÅÅÅ lang tid å komme seg skikkelig opp igjen. Ikke skremselspropaganda her altså, berre ett lite tips :)

 

Er sikker på att du klarer å nå målene dine før operasjonen, så standhaftig som du er !

Stå på videre !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er kjempevanskelig å vurdere seg selv ut fra speilbildet. Jeg veksler veldig mellom å føle meg slank og tykk. Jeg er jo ikke slank akkurat, det vet jeg jo. Men jeg er jo på det slankeste jeg har vært på årevis og føler meg jo bedre enn på lenge.

 

Har alltid vært "tykk", så jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å synes at jeg er slank nok, på en måte...

 

Jeg har det på samme måte... I første seriøse slankerunde, for 7 år siden, kom jeg meg til slutt ned på rundt 77 kg. Da hadde jeg gått ned 30 kg og følte jeg meg såå slank og lekker og snasen!

Nå har jeg ligget og vaket rundt 70 i mange måneder, og har ikke akkurat hatt snasen-følelsen mange ganger. Men inniblant har den vært der.

 

Jeg tror egentlig ikke at jeg kommer til å se på meg selv som vanlig slank på lenge. Om noengang. Det sitter så mye rart i hodet, helt tilbake fra jeg var liten og følte meg tjukk da jeg slettes ikke var det, engang. Så jeg er innstilt på at hodet vil henge etter. Tror jeg....

Og derfor tror jeg at jeg må sette en endelig grense et sted. Så kan jeg heller jobbe for å holde det tallet en lang periode, og deretter vurdere senere (om noen år, kanskje), om dette er rett vekt.

 

Og fordi jeg er ganske sikker på at hodet mitt ikke helt vil følge med, er jeg også innstilt på at dette her vil bli en kamp i mange år fremover. Fokus på inntak, regler for snopinntak osv, det tror jeg bare må bli en del av hverdagen. Jeg ser hvordan jeg var i jula, og er ganske sikker på at min kropp ikke vil finne balansen av seg selv :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at vi alle har temmelig like erfaringer når det gjelder eget syn på egen kropp. Det er så utrolig godt å ha dere her!! :D Dette er jo erfaringer vi kun deler med den som har gått samme veien. Jeg er så glad for dere!!

 

 

Nå er Polen-turen unnagjort, masse god mat og masse god drikke... Vi var jo i Polen... :mellow: Nå er det kun meg selv det står på, og jeg har lovet meg selv å gi alt jeg har i 6 uker frem til den 17.2.

 

Dagens vekt: 66.9

Dagens midjemål: 81

 

Det er +4 cm rundt midjen og 2,5 kilo opp siden før jul... Jeg venter mensen nå og føler jeg meg ekstremt "Miss-Piggy", så jeg gleder meg stort til å komme i gang med suppe-dagene mine i morgen.

 

Målene for uke 1/6 er:

- Suppekur for å rense kroppen og komme i gang med god forbrenning.

- Minst 180 minutter tur

- Rockering 10 minutter daglig

- Håp for vekten : 850 gr pr uke ( ca 66,0 på fredag + midje 79 cm)

 

 

Ha en flott helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Velkommen hjem! Jeg har vært i Polen én gang med jobben, og det ble litt vodka på den turen, mener jeg å huske :P

 

Det er godt at vi er flere om stramt løp og strenge planer fremover.. for jeg tror jeg kommer til å trenge litt dytting! Jeg merker at jeg har gått meg litt for godt til i romslige helgeuvaner i løpet av høsten. Det føles veldig unaturlig å stå over smågodtet.. og DET er en følelse jeg gjerne vil bli kvitt. Så for alle dårlige unnskyldninger som muligens dukker fra min side fremover: vennligst gi meg et spark bak og noen formanende ord ;)

 

Fra nå av gir vi jernet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...