Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Så fint! Takk for kikken på både før og etter magen:-)) dette kommer til å bli så bra. Jeg har ei pølse på magen etter et keisersnitt, der det ble sydd for stramt. Det ble aldri bra selv om jeg har vært veldig slank etter den tid, kanskje jeg skal ta tak i det når målet er nådd? Hmm - takk for inspirasjonen Slippe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest ElisabethV

Så flott det ble :)

Ikke noe dren med deg ?

Min var visst en del større før jeg tok den ja... :P totalt 2,5 kg tilsammen...

Fortsatt god bedring ! :D

Jeg er sååå glad for det går fint med deg !

P.S Modellmage er vi vel ikke ute etter heller nei ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige kommentarer på bildene, jenter ! :D

Jeg skal nok bli veldig godt fornøyd,foreløpig er det nesten skummelt uvirkelig, he he :rolleyes:

 

Formen er bra, og jeg må anstrenge meg for å ta det så med ro som man skal. Gutta reiste nettopp på vinterferie, mannen er på jobb og jeg.......ser Dr.Phil og gamle Seinfeld-episoder.... Føler meg veldig nyttig....

 

:P

 

Jeg er veldig flink med maten, da. Jeg har spist 1350 kcal pr dag siden mandag og kjenner at vannet slipper allerede- motiverende! Skal ratt se jeg kommer til å klare å komme tilbake til rundt 64 utover våren. Fredag skal jeg ta første veiing på eviglenge...er i overkant spennende, men tipper jeg havner rundt 67....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott det ble :)

Ikke noe dren med deg ?

Min var visst en del større før jeg tok den ja... :P totalt 2,5 kg tilsammen...

Fortsatt god bedring ! :D

Jeg er sååå glad for det går fint med deg !

P.S Modellmage er vi vel ikke ute etter heller nei ! ;)

Joda, hadde dren til dag 3, fjernet dem mandag morgen....utrolig godt å bli kvitt de slangene! :D

 

2,5 kilo !! Stilig, det må jo være en verden av forskjell! Og allikevel fikk du det ikke dekket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, spich, det har ikke vært noenbig deal, egentlig, litt vondt og ubekvemt i starten, men fra dag 4 har jeg ikke brukt smertestillende.

 

Det er jo selvsagt litt styr forbundet med en slik operasjon, men så langt kan jeg definitivt si at det til de grader er verdt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Nei, jeg fikk det ikke dekket.. :(

 

Jammen har du kommet deg fort !

Jeg hadde dren i 8 dager, og det kom ut VELDIG mye... Fyllte opp to poser, men det har nok noe med att jeg tok mer.

 

Så flink du er som er på rett kjøl igjen også ! Hurra !

Stå på videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fikk det ikke dekket.. :(

 

Jammen har du kommet deg fort !

Jeg hadde dren i 8 dager, og det kom ut VELDIG mye... Fyllte opp to poser, men det har nok noe med att jeg tok mer.

 

Så flink du er som er på rett kjøl igjen også ! Hurra !

Stå på videre :D

TO poser!!! Jeg husker du skrev om det, men nå forstår jeg hvor mye det faktisk er.... Jeg blødde ca 100ml totalt....

 

Jeg føler meg i veldig fin form, så det er om å gjøre å huske hva man har vært med på og ikke kaste seg over støvsugeren.... :P Bør jo passe på å slippe unna litt nå, da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og første veiedag på aldri så lenge. Jada, til dere som kjenner meg - jeg har vært en runde innom vektvegringen igjen, dvs. det gikk feil vei og da hoppet jeg av den ukentlige veiingen..- for det er den modne, intelligente tingen å gjøre..... :blink:

 

Heldigvis er jeg ikke der jeg var før, da jeg sluttet å veie meg i årevis, men jeg merker at jeg fortsatt virkelig har noe å jobbe med. Skal jeg holde vekten, så er det jo viktig å følge med vekten også...

 

Men tilbake til dagens veiing som jeg fryktet lå en to-tre kilo over førjulsvekt (som = Normal BMI), men neida! Kun EN liten kilo over :)

 

Jeg håper, til tross for veldig stillesitting, at jeg kryper ned til 64,5 igjen i løpet av disse 5 ukene som gjenstår av rekonvalesentiden. :P

 

Den første uka har gått veldig fint. De første par dagene etter operasjonen spiste jeg akkurat det jeg hadde lyst på, men fra mandag av var det tilbake til hverdagen, null sukker, under 1400 kcal daglig og nøye registrering av mat. Det har ikke vært mye vanskelig, for jeg er jo ikke aktiv.... B)

 

Uke to av rekonvalesensen:

- Det blir nok en stille uke inne

- Null sukker (heller ikke i helgen, må få sukkeret litt på avstand...)

- Under 1400 kcal daglig (1600 fredag-lørdag)

- Må huske å spise minst en frukt daglig

 

Målsetting: 64,5 innen 30.mars

Ha en super helg, dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag kveld og jeg kan konstantere at jeg har klart å holde kaloribudsjettet både fredag og lørdag. Er fysen på noe snop, men huset er tomt for denslags - en meget bevisst strategi ;)

 

Dagene går med til å sitte stille, og jeg kjenner det kribler skikkelig etter å gå lang tur, men jeg får tusle ut i gata sammen med pensjonistene en stund fremover. ;)

 

Halvannet år siden starten på denne livsstilsendringen. Joda, det har tatt tid, vesentlig mer enn jeg hadde trodd, men det er jeg glad for, for gode vaner befestes og jeg tar skritt for skritt inn i en fremtid som normalvektig :)

 

I morgen er nok en dag i fornuftens tegn, og jeg er strålende fornøyd med meg selv og at jeg holder ut - begynner å stilne av her inne nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom guttene mine hjem fra vinterferie med familie, og gjett hvor godt det var å se dem igjen.

 

Deilig å vite at de har hatt herlige dager i fjellet når jeg har ligget som en amøbe på sofaen hjemme, men godt å ha dem hjemme igjen!

 

Det ble litt ekstra kos i dag, med vafler og greier - så jeg passerte kaloribudsjettet med drøyt 100 kalorier...

 

Alt i alt en veldig akseptabel helg; 1600 + 1700 + 1400 kalorier.

Håper dette inntaket i det minste sikrer at jeg holder vekten disse stillesittende ukene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oi! Her var det mye å kommentere på for den som har vært bortreist. Litt av noen to uker du har hatt!

Men for å begynne med det viktigste: Jeg er så glad for at operasjonen din gikk bra og du føler deg i god form så fort etterpå:) Har tenkt på deg mens jeg var borte og håpet at alt har vært bra - og jammen! Yay!

 

Og magebildene er kjempefine!!! Fy søren, du kommer til å være lekker & smekker i lyse, lette klær til sommeren :D :D

 

Også så flott at du bare har en ekstra kilo å kvitte deg med. Den går med i dragsuget! Når vi kommer oss skikkelig i siget utover våren, vil det ikke være altfor langt frem mot HV, gitt. (Eeh.. men alt til sin tid.. vi får la være å forskuttere noe denne gangen?! Hilsen frøken-jeg-flytter-inn-på hv-etter-jul-uansett... Kremt!)

 

Du har jo dessuten vært kjempeflink med maten så langt i rekonvalesensen, jeg er imponert! Det er jo bare å fortsette sånn fremover. Veldig lurt å ikke ha snop i huset i slik en tid.. Flinking :)

Fortsatt god bedring på sofaen - og ikke våg deg på noe støvsuging ennå... Du får ikke lov ;)

 

Jeg er litt i jetlag, og vet ikke om jeg skal prøve meg på trening i dag - men så langt har jeg i hvert fall bare spist grovbrød og sunt pålegg. Stoor forbedring fra forrige ukes pannekaker og french toast med lønnesirup til frokost. Så her er det KUN plass til forbedringer om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi kommer oss skikkelig i siget utover våren, vil det ikke være altfor langt frem mot HV, gitt. (Eeh.. men alt til sin tid.. vi får la være å forskuttere noe denne gangen?! Hilsen frøken-jeg-flytter-inn-på hv-etter-jul-uansett... Kremt!)

 

Knegg.... ja, jeg hadde jo først 22.11 som dato for "uansett ferdig slanket", deretter jul, meeen....

 

Nå er ambisjonen å sulle meg frem til 1.4 og se hvordan jeg ser ut og hvor mye jeg veier. Det sies at det kan gå måneder, kanskje ett år, før man ser det endelige resultatet på magen, men jeg tipper resultatet pr. 6 uker postop er såpass at man kan sette en skikkelig målsetting for vekta, i allefall :)

 

Trur eg.... kanskje .... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten bildeoppdatering ;) NB! August 2012 - det er IKKE en forutanelse og spådom om sommeren som kommer, bare en ørliten skrivefeil i farten. Bildet er fra den første dagen jeg startet denne livsstilsendringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Wow! For en fantastisk fin mage du har, selv så kort tid etter operasjonen :D Jammen har du grunn til å være fornøyd, ja!

Blir så glad på dine vegne når jeg ser disse flotte bildene :)

Vel unt og ikke minst vel fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DÆVEN ja, dette var jo bærre lækkert. Jeg vil også ha en sånn mage! Tror jeg må finne en annen lege - min mage er omtrent om din "buk" før operasjon - men legen min sa at jeg måtte betale selv.... Tror dette kan være litt legeavhengig!

 

Du er iallefall superflott, Slippe - vi er skikkelig glade på dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, steike - jeg tror det nesten ikke selv!

 

Jeg subber rundt her hjemme i joggebukse og hettegenser, men når jeg kom ut av dusjen i morges så ble det maaange turer bortom speilet før jeg hoppet inn i kompresjonsbodyen igjen... :P

 

Det var også virkelig en WOW-opplevelse å se bildet av meg selv sittende.... fy søren, nesten så jeg begynner å sippe litt :rolleyes:

 

Og det beste av alt, det ser ut som at det kommer til å bli en helt "naturlig mage" (minus arret), det er noen strekkmerker igjen osv.

 

Jeg er så glad, så glad og så koselig med dere som gleder dere med meg ... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må finne en annen lege - min mage er omtrent om din "buk" før operasjon - men legen min sa at jeg måtte betale selv.... Tror dette kan være litt legeavhengig!

Ja, HermineH, jeg tror nok jeg var "litt" heldig. Hos fastlege fortalte jeg om kløe, vond lukt, talkum.. Han veide og målte meg (BMI måtte følge søknaden) og vips var jeg henvist.

 

Etter noen uker var jeg hos Aleris, fortalte om det samme og legen kunne se bakom at jeg har hatt litt hudproblemer - og det var kriteriet de tildeler operasjoner på Rikstrygdevrkets regning etter, så voila!

 

Nå tror jeg vel egentlig at de aller fleste med noen cm overheng har en viss grad av hudproblemer, særlig på sommeren da det er ekstra varmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! Så utrolig flott forvandling du!

 

Takk for at du deler bildene dine med oss. Veldig inspirerende å se! Du har jo virkelig gjort en god jobb! Og skjønner veldig godt at du fikk operasjon. Velfortjent synes jeg! Når man slanker seg er jo litt av gulrota det at man skal få en flott kropp (eller normal i alle fall) etterpå, og med så mye ekstra hud etterpå blir det jo ikke helt den premien.

 

Jeg ser at jeg er ganske lik de første bildene ved oppstarten din. Og ser at det absolutt er mulig at jeg kan ende opp med en del hud til overs etterpå jeg også.

 

Det jeg har merket mest så langt er at all fylde i brystene er borte. Nå er det to slappe hudposer bare, som henger veldig langt ned... Og verre blir det vel... Jeg tenker at jeg skal få de løftet og fjernet ekstra hud når jeg er ferdig med slankingen. Men det får man dessverre ikke dekket, så da må jeg nok bare begynne å spare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har merket mest så langt er at all fylde i brystene er borte. Nå er det to slappe hudposer bare, som henger veldig langt ned... Og verre blir det vel... Jeg tenker at jeg skal få de løftet og fjernet ekstra hud når jeg er ferdig med slankingen. Men det får man dessverre ikke dekket, så da må jeg nok bare begynne å spare :)

Jeg har vel alltid vært avslappet til tanken på kosmetisk kirurgi, ikke hatt noen sterke meninger fra eller til, men må si at etter 10 år med hengemagen så var jeg fortsatt beskjemmet, lite fortrolig, gjemte den som best jeg kunne (også for mannen!???). Det er godt det finnes hjelp når man er så i utakt med seg selv!

 

Da kan det være verdt å spare og investere litt også, om det er det som må til! :D

 

Tusen takk for hyggelig kommentar til meg i dag. Jeg setter masse pris på det, jeg er så stolt på en uvirkelig og merkelig måte og det er stas å vise bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så det suser med kalorikontroll om dagen. Ørlitt over i dag men ørlitt under i går, så snittet blir 1400 kcal pr. dag.

 

Jeg gleder meg veldig til å komme meg ut på beina, og om fremgangen fortsetter like fint i dagene som kommer, så kan jeg nok rusle litt i nabolaget fra helgen av. Hunden, stakkar, må bli hjemme en del uker, for jeg får ikke ha drag i armene, men JEG kan jo starte "oppkjøringa" allikevel.

 

Det er så utrolig deilig vårvær her på Østlandet om dagen, jeg blir nesten litt våryr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det finnes hjelp når man er så i utakt med seg selv!

 

Da kan det være verdt å spare og investere litt også, om det er det som må til! :D

 

Det er det jeg også tenker! Jeg har ikke noe ønske om å bli perfekt, smellvakker, strøken babe... eller jo selvfølgelig, hvem har ikke det?? Men jeg mener realistisk har jeg bare et ønske om å bli tilnærmet normal. Normalt slank uten valker og masse løshud... Bryster som ikke henger nedfor albuene... Og det er mer verd enn penger for meg. Å føle meg vel. I en alder av snart 30 har jeg aldri vært komfortabel med egen kropp. Den har alltid vært noen nr for stor og brystene har alltid hengt. Mye. Mer enn normalt. Selv da jeg var pur ung. Tror jeg ble født med hengebryster... Forskjellen nå er at all fylde er borte :( Vel... Det jeg skal frem til er at om jeg greier å slanke meg til normal størrelse, skal ikke noen få fortelle meg at det er bortkastede penger å få rettet litt på ting og tang... Det synes jeg at man fortjener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...