Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Utfordringen disse dagene er at jeg har stukket hodet inn i et hissig vepsebol. Jeg kan naturlig nok ikke si så mye om det, men det handler om en mulig overgriper i mine barns umiddelbare nærhet.

 

Huff og huff! Høres ut som en meget krevende situasjon å være i... Skjønner godt at fokuset ikke er 100% på vektkontroll nå. Det er tross alt viktigere ting her i livet som krever oppmerksomhet og energi også. Er det risiko for barns ve og vel, så er det veldig viktig å ta affære. Det kan jo gjøre så utrolig mye mer skade om man ikke gjør det.

 

Du får bare prøve å ha vektkontrollen litt i bakhodet, så går det nok bra.

 

(Håper virkelig du føler deg bedre enn den hanen så ut, den var stakkarslig altså!)

 

Ønsker deg en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, Nickii, eg prøvar! :)

 

Nå er det kun noen spinkle dager igjen til bukplastikken. Weeee!!!! :D :D :D Forberedelser er i gang, huset fikk gjennomgå i helgen med storvask og skikkelig ryddesjau - nå går det noen uker med "kattevask".

 

Medisiner og annet jeg måtte ha på lager er kjøpt inn fra apoteket, hotell er bestilt fra torsdag til lørdag, for med tidlig operasjon fredag og med den rushen det normalt er gjennom Oslo, så føles det komfortabelt å sove lenge, roe helt ned og rusle de 300 meterne mellom hotell og klinikk.

 

Bestemor og bestefar er booket inn i heimen og skal ta vare på både barn og dyr mens vi er borte.

 

Dette kommer til å gå sååå fint!!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dette kommer til å gå sååå fint!!! :D :D

 

 

Det har jeg også tro på :)

Du er godt i gang med forberedelsene forstår jeg, så da greier du nok å la være å stresse deg altfor mye opp også. Det kan være en utfordring å gå gjennom en operasjon, men så lenge du er forberedt og positiv er du godt rustet for dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Kjære søte, fine, lille Slippe'n vår - i tilfelle jeg ikke skulle rekke innom her før den store dagen, så får jeg ta det nå!

Jeg skjønner godt at du er spent, men litt skrekkblandet fryd er vel bare sunt? Høres i hvert fall ut som du er klar som et egg. Og jepp, du har rett, dette kommer til å gå helt strålende!

Og du kommer til å bli RÅlekker etterpå. Samma søren om du veier 65 eller 62 :D

Unner deg virkelig denne nye magen! Masse lykke til!

Og så må du komme innom så snart du klarer å løfte fingrene, slik at vi vet det har gått bra med deg :) Jeg satser på at trådløst nett på kaffebarene i New York vil berge meg gjennom slik at jeg får lest oppdateringer via telefonen!

Stoor lykke-til-klem fra Ninjastar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww... :wub: Så koselig melding, Ninjastar, tusen takk!

 

Jeg har studert ca trehundreognitti bilder av opererte mager, og om MIN mage blir så fin som flertallets..... da blir det mye shopping av klær på forsommeren ;) Wheee!! *Noterer at jeg må begynne å spare*

 

Deilig å slippe kløe og hud-mot-hud-problematikk, deilig å kikke ned og SE tærne, deilig å slippe å løfte magehenget for å barbere bikinilinjen...... ÅH, det skal bli så stas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slagplan for de neste ukene

 

Legg gjerne merke til at jeg ikke skriver "siste innspurt" eller noe som kan tolkes som at jeg nærmer meg målet, for det gjør jeg altså ikke.

 

Tvert om så fjerner jeg meg mer og mer fra målet etterhvert som dagene går, det er helt tragisk og uforståelig, men slik er det.

 

Man skulle kanskje tro at man kunne klare å holde fokus når operasjonen ligger som en gulrot? Neida, det har nesten virket motsatt inne i mitt hode, og enda så mange runder jeg har gått med meg selv i det siste, så virrer jeg avgårde helt i feil retning.

 

Men nå er det altså øyeblikkelig nok (igjen), og jeg har tenkt ut en fiin plan:

 

- Operasjon fredag

- "Koseliv" (ja det inkluderer sjokolade!) lørdag og søndag

- Mandag = HVERDAG og fullt fokus!

- Hverdager = 1400 kcal

- Fredager og lørdager = 1600 kcal

- Alle dager: Registrering av mat

- Periode: 20.2 - 1.4 = 6 uker

 

De tre siste ukene kan jeg kanskje begynne å "lee" meg litt, men de tre første ukene er det rolig sofaliv som gjelder, om jeg har forstått legen rett.

 

Etter den 1.4 vil jeg telle opp resultatene og konkludere på status, og SÅ vil jeg ta siste innspurt og legge den eviglange HV-planen.

 

Egentlig så ser jeg for meg at jeg surrer rundt her inne til ferien, sånn omtrent...... :rolleyes:

 

Nøkkelen til suksess er registrering av mat, registrering av mat og registrering av mat. Det gir meg en helt annen vilje og motstand mot "bare en bit- syndromet".

 

Høres ut som en plan, ja??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god plan - vi VET jo at det fungerer alle sammen - hvorfor gjør vi det ikke HELE tiden? Hmm - ja ja, vi må lære hjernen hva som fungerer, kanskje overvektige hjerner er så innstilt på noe annet og attpåtil har klart å hjernevaske seg selv sånn at det tar evigheter å lære den overvektige hjernen HVORDAN den faktisk skal operere. Du har iallefall gjort en kjempejobb!

 

Selv håper jeg at min mage også skal få oppleve en bukplastikk etterhvert. Jeg har ingen tro på at pølsa forsvinner selv etter 21 kilo nå (10 kilo før) vektap. Jeg har "bare" 18,2 kilo igjen til jeg er i mål. Hvordan satt du målet ditt slippe?

 

Når det gjelder bukplastikk er jeg litt spent på hvordan det virker. Får du dekket det av det offentlige eller betaler du det selv? Hva skal eventuelt til for at man skal få operasjon?

 

Håper du klarer å følge din egen gode plan de neste 6 ukene - det har du jo klart tidligere - nå som det blir noen uker i sofaen er det sikkert ekstra viktig å passe på så det ikke blåser på flere unødvendige kiloer som er noe "dritt" å få vekk igjen. Merkelig at det er så mye lettere å legge på seg enn å ta av!

 

Jeg har fulgt deg før og gjør det igjen:-) Lykke til på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bukplastikk er jeg litt spent på hvordan det virker. Får du dekket det av det offentlige eller betaler du det selv? Hva skal eventuelt til for at man skal få operasjon?

 

Jeg har fulgt deg før og gjør det igjen:-) Lykke til på fredag!

Tusen takk for hyggelig kommentar, HermineH!

 

Jo, jeg satte målet mitt til 60 kilo opprinnelig, sikkert fordi det "hørtes litt fint ut", jeg hadde egentlig ingen formening om hvordan jeg - som blir 40 i år - kom til å se ut på 60 kilo, jeg har jo ikke veid det siden ungdommen.... :rolleyes:

 

Underveis har jeg endret mål utrolig mange ganger, men jeg har nok landet på at jeg bør og kan ligge på et sted mellom 63 og 65 kilo, sånn jevnt over. Jeg føler meg veldig ok på rundt 64-65 kilo (minus magen!) men føler meg litt "blubbete" når jeg kryper over 66 og opp mot 67. Tror derfor jeg har funnet en ok vekt for min kropp - og 64,5 er "normalvektig", så jeg skal være godt fornøyd med det!

 

 

Bukplastikken får jeg dekket av det offentlige fordi jeg har såpass stort "heng" at det gir hudproblemer under, så som kløe, eksem, vond lukt etc. Det var ikke noe tvil hos kirurgen min, men når jeg hører hva andre har fått til svar så tenker jeg at jeg har vært heldig.

 

Jeg har vært en del inne på bukplastikk.com og kikket på bilder av før og etter-mager, og du verden..... Jeg skjønner dem som måtte betale selv men som sier at det var verdt hver eneste krone... :P

 

Ja, som du skjønte av innlegget mitt, så slenger jeg nok rundt i korridorene her en stund til. Jeg heier på deg på sidelinjen også, vi er jo flinke som aldri gir opp - ikke sant!!?? :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi installert på hotell i Oslo, kun få meter fra sykehuset, og jeg nyter en kaffe mens jeg manner meg opp til desinfiserende dusj nummer 1. :D

 

Juhuuu, i morgen er dagen! Synes hele prosessen har gått så fort, og nå er det bare timer til jeg våkner opp og er operert, snurpet sammen og sikkert en kilo mage mindre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

SÅÅÅ flott att du sov i natt !

 

Er innom for å ønske deg masse lykke til !!

Så er jeg spent på å høre hvordan det går med deg nå, hva du syns ?

Og hvor mye ble du kvitt ??

SÅÅÅÅÅ godt att du enelig får det gjort !! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅÅ flott att du sov i natt !

 

Er innom for å ønske deg masse lykke til !!

Så er jeg spent på å høre hvordan det går med deg nå, hva du syns ?

Og hvor mye ble du kvitt ??

SÅÅÅÅÅ godt att du enelig får det gjort !! :D :D

Juhuuu, jammen er det gjort! :D

Jeg føler meg som dronninga av Bygdøy, her jeg sitter på hotellet. Vi har fått Peppes Pizza levert på døra, spist og kost oss. Forventer at inngrepet merkes vesentlig mer i morgen.....for nå er det ikke mye vondt! Har nok en fiiiin fredagscoctail innabords ennå :P

 

Jeg fikk opplyst at de fjernet 800 gr hud og 200 ml fett, så da trengtes nok ikke mer. Kirurgen har rykte for å "lage utrolig flotte mager", som de sa :lol:

 

Er skikkelig spent på sluttresultatet, måtte være litt tålmodig i forhold til å "vurdere" magen, fikk jeg beskjed om. Jeg har hatt skyhøye ønskedrømmer, så sjansen er stor for å bli litt skuffa..... men uansett hvordan den blir seende ut så slipper jeg jo hudproblemene, kløen (hånda ned i buksa for å klø, ikke spes kvinnelig.....)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si gratulerer! :D

 

Nå er det min tur, legen ønsker å søke meg til bukplastikk, siden jeg har masse heng! Så nå må jeg bare være flink å trene og spise sunnt!

Har denne "reisen" din tatt lang tid? :)

 

Masse god bedring! Håper ikke smertene blir så veldig store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, gratulerer med utført "operasjon hengebuk"!! Skulle ønske det var meg, men først må jeg være like flink som deg å gå ned mange kilo:-)) du får sikkert en lekker nisselue liten mage. Heldiggris, selv om du sikkert har vondt en stund:-)) du får tenke at det er positiv smerte som går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Må bare si gratulerer! :D

 

Nå er det min tur, legen ønsker å søke meg til bukplastikk, siden jeg har masse heng! Så nå må jeg bare være flink å trene og spise sunnt!

Har denne "reisen" din tatt lang tid? :)

 

Masse god bedring! Håper ikke smertene blir så veldig store!

Hei, siljepia, takk for hyggelig hilsen :D . Jeg var hos legen min i september, til konsultasjon på Aleris i november og ble operert i går - så et snaut halvår tok det. :D"Alle" sier det er helt fantastisk når det har gått noen tid etter operasjonen, så nå bare gleder jeg meg !

 

Se på bukplastikk.com - masse bilder og informasjon! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, gratulerer med utført "operasjon hengebuk"!! Skulle ønske det var meg, men først må jeg være like flink som deg å gå ned mange kilo:-)) du får sikkert en lekker nisselue liten mage. Heldiggris, selv om du sikkert har vondt en stund:-)) du får tenke at det er positiv smerte som går over!

HermineH, du har sånfin plan for månedene fremover, så jeg er helt sikker på at du plutselig befinner deg i samme situasjon :D .

 

Nå gleder jeg meg over dagene som går, og jeg er superspent på resultatet som skjuler seg under denne stramme kompresjonsbodyen jeg har . :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, ser jeg skrev du får en nisselue mage:-) iPhone kommer med forslag til ord, nusselig ble til nisselue:-)) at du liker planen min tar jeg som et kompliment! Håper den lille søte valkeløse magen ikke er altfor vond, Slippe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Håper det går fint med deg ?

Tenker på deg, og venter på en tilbake melding :)

 

Er sikker på du kommer til å bli fornøyd, men du er nok hoven til å begynne med !

 

Masse god bedring ønsker herfra !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 PO og jeg føler meg helt topp! Ryggen er temmelig rett, smerter minimale og *tamtaratam* jeg har avdekket magen!! Tror jeg også legger ut noen bilder... ;)

 

Mitt ønskemål med denne mageoperasjonen var ( i prioritert rekkefølge):

- Slippe å gå med hånda i buksa, kløende under hudfolden (for det ser ikke særlig bra ut, se...)

 

- Se bra ut med klær på, alle type klær!

 

- Se bra ut i bikini, altså bra NOK, jeg blir tross alt 40 i år, trenger ikke se ut som at jeg ikke har levd livet disse årene.

 

Med dette i minnet, så er jeg kjempefornøyd:

- Strekkmerkene er synlige under navlen, men det er helt som kirurgen beskrev under konsultasjonen.

 

- Jeg ser det er en hevelse over snittet, håper den går ned etterhvert, så det ikke bli en "bump" akkurat der?

 

- Jeg ser at det er skikkelig snurpesøm, særlig på høyde side. Klarer ikke helt se for meg at det kan forsvinne, men mulig det blir bedre etterhvert som hevelsen går ned? Uansett; Det kan skules under truse / bikini.

 

- Navlen ser "annerledes" ut, har en hudfold som kanskje ikke var "helt som bestilt", men ok...

 

Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å være fornøyd uansett hva, for se på utgangspunktet da.... :)

 

Nå er jeg ferdig med å bygge meg opp til operasjon og å trøstespise etterpå, så nå er det tilbake til min normale hverdag (minus trim, og jeg saaaaavner det allerede...)

 

Det siste halvannet året har jeg gått ned 17 kilo, men med jula, utenlandstur etter jul, messe.... kom det på tre kilo igjen... :angry: Disse må av, sakte men sikkert, så jeg kommer tilbake til den vekten jeg har tenkt å ha fremover.

 

Planen er nå å holde et lavt kaloriinntak, og jeg startet i går å registrere alt jeg spiser inne igjen, mitt viktigste verktøy!!

 

Målet er ca 1400 kcal daglig i disse neste ukene, så håper jeg det gjør at jeg mister litt vann og grums som jeg alltid lagrer opp når jeg spiser hvetemel, sjokolade etc....

 

Det blir så fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde tatt to dager før operasjonen, samt to bilder tatt i dag, 4 dager post-op.

 

Håndtakene på siden var ikke der før jul, så dem har jeg god tro på å bli kvitt igjen i løpet av våren ;)

 

Ellers får det bare være med hudfold i navel og snurpesøm i siden - dette tror jeg blir kjempebra når alt er ferdig helet! Det er ikke skakt snitt, altså - bare jeg som strekker meg litt med armen for å få tatt bilde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott det ble!

 

Og noen få strekkmerker og sånt blir jo temmelig ubetydelige! Alle mager og navler er jo forskjellige og svært få er perfekte. Så jeg vil jo definitivt påstå at du nå har fått en normal og fin mage :)

 

Er spent på om jeg får noe heng når jeg er ferdig med min slankereise... (eller hvis... nei, jeg mener NÅR!) Ditt flotte resultat har i alle fall ikke gjort meg negativ til å gjøre det samme om det skulle vise seg "nødvendig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott det ble!

 

Og noen få strekkmerker og sånt blir jo temmelig ubetydelige! Alle mager og navler er jo forskjellige og svært få er perfekte. Så jeg vil jo definitivt påstå at du nå har fått en normal og fin mage :)

Ja, det er noe vesentlig med det; Jeg ønsker ikke en modellmage, bare en helt normalt utseende mage for en som har fått et par unger og levd noen år :D DET føler jeg nok at jeg har fått!

 

Jeg ble veldig inspirert når jeg så magen min skikkelig i dag, og jg skal i allefall sørge for å gjøre mitt til at "magen får de omgivelsene den fortjener" ;)

 

Altså: Fullt fokus fremover! He he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...