Gå til innhold

Ned 15 kg innen juni 2011! Noe med?


mie88

Anbefalte innlegg

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar
Gjest cecilie5

Æ fikk en link til utregninga av ei venninne, men husker ikke den nå=/ Men noen andre har sikkert en link, finnes sikkert flere plasser man kan regne det ut ;)

 

Huff, kjenne æ har fått litt angst for å spise snop egentlig.. er jo lørdag i dag, men allerede nå, før jeg engang har kjøpt inn noe snop så får jeg dårlig samvittighet=/

 

Tenker liksom kun på kalorier.. men vet med meg selv at i det lange løp så kan man ikke nekte seg noe godt, tror jeg kanskje er mest redd for å ikke gå ned noe på mandag... Æsj altså! Har jo løst til å kose mæ me en liten sjokolade og noe annet, så får se hva jeg finner da..:S

 

Bakte forresten muffins i dag.. tok en bit av en, resten ble ikke spist, hadde ikke lyst på;) Men min kjære lillebror ble jo gla, ringte å sa han kunne komme å hente ferske muffins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MariKristine

Hei.

Jeg er 21 år gammel, og fikk en sønn i april i fjor. På grunn av generelle livsstilsendringer og i tillegg graviditeten har jeg rast opp i vekt. Veier nå 95 kg, og dette er 30 kg mer enn min vanlige vekt.. Nå er 10 av disse svangerskapskiloer som jeg ikke har fått av.. MEN; dette vil jeg gjøre noe med !!

 

Begynte mandag etter nyttår, siden jeg viste med meg selv at jeg ikke hadde klart å begynne på en lørdag, og dagen derpå..! I første omgang ønsker jeg å gå ned de 10 kg jeg har igjen etter fødselen. Håper å få til dette før sommeren!

 

La selvfølgelig ikke merke til denne linken før nå, men jeg ønsker veldig å slenge meg på! Håper det er greit ;)

 

 

 

 

__________________

Start 3. januar 2011!

 

Startvekt: 95 kg

- 0 kg

= 95 kg

-----------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MariKristine
Hvordan har dere funnet ut hvor mange kalorier det er anbefalt å spise basert på BMI?

 

 

Her har du to metoder å regne ut på!! Jeg synes igrunn det høres helt forferdelig mye ut når jeg regner ut for meg selv. Da jeg får over 2600 kcal!!

 

Men, det er denne metoden vi har brukt på skolen også! Går forresten sykepleien!

 

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Blir spennende å se resultatene for veingen i morgen. Er på besøk hos søsteren min og der er det mye stillesitting og fristelser, men jeg har vært kjempe flink. Vanligvis ville jeg angrepet godteskapet hennes som er smekkfult med alt jeg liker, men har bare smakt en ørliten bit anton berg maspian med mørk sjokolade, smakte og på brownies restene hun hadde i kjøleskapet, og kjente ikke engang sukkersuget for å stappe i meg mer.

 

Har startet på Bio-chrome og, så håper det hjelper på sukkersuget jeg vanligvis og har.

 

Har ikke noen store forventninger for morgndagen for vekten min svinger ofte opp og ned 1,5 kg bare i løpet av en uke, så tror nok ikke noen skikkelig nedgangstrend før jeg har nedgang to til tre uker på rad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Da skal jeg vistnok ha 1675 kalorier per dag - ikke langt fra det jeg allerede spiser. Har ingen forventninger til i morgen... har ikke begynt å trent, og det har ikke gått så veldig bra i noen dager. Men satser på at de enorme mengdene med cola jeg pleier å drikke, kommer til å gjøre en forskjell om en god stund. ;) I helgen har jeg bare drukket to - tre glass brus... noe som er ingenting i forhold til en normal på rundt 3 liter cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå... igår var jeg på nyttårsball... og sånn ca kcal-inntak ble på 2884 kcal... ikke bra, men da skal det sies at øl, cider, hvit og rødvin ikke har så reint lite kcal's i deg... selve middagen med drikke utover kvelden ble på nesten 2000kcal bare det.. men skal sies det var en heidundranes bra fest, og jeg dansa masse swing hvorav ca 716 kcal og 3,6 tp ;) så det er da noe!!

 

jeg veit med meg selv at jeg ikke har vært så flink som jeg bure denne uka, så er redd for å gå på vekta imårra... er redd den har steget istedet for å ta av... har blitt bare 6,6 tp denne uka.. men imårra er det tilbake til treningssenteret som gjenåpnet igår, og på tirsdag er det første kursdag, gleder meg skikkelig jeg nå!! skal bli så godt å komme igang!! ;)

 

Hvordan har det gått med dere andre i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Mie88, da er vi to!

 

Bekymrer meg for vekta i mårra siden jeg har vært syk siden torsdag.. ser ikke ut til å gi seg heller:s Så pga kun 1 trening denne uken, så er jeg redd vekta ikke vil gå ned så mye. Men en positiv ting er jo at jeg har klart å kutte ut colaen:)

Så håper at den vil gi utslag etterhvert!

 

Tenk at det går ann å være så dum å drikke cola! Er nesten 25 sukkerbiter i en halv liter! Hvis man drikker gj.snitt 2 liter cola om dagen, så vil man faktisk legge på seg over 40 kg i året, i forhold til man ikke drakk det! Det er MANGE kilo det!

 

Speiselt jeg som har påvist lavt stoffskifte, må hvertfall skjerpe meg! Har veldig liten forbrenning dessverre, så får litt hjelp hos fastlegen for å regulere dette, men har nektet å starte på medisin, da jeg helst vil fikse det ved hjelp av kosthold hvis jeg klarer:)

 

Men blir spennende og se vekta i mårra, gruspennende kan jeg vell heller si!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprakk litt på fredag. Min store svakhet er hverken brus eller sjokolade, men nesten det værste av det værste, nemlig chips! Hadde jeg levd i en ideell verden kunne jeg spist chips til alle måltider. Tror nesten jeg bare må kutte ut helt, for når jeg først spiser ett flak, er det gjort.

 

Nå er ferien min over, så fra i morgen begynner jeg for fullt med ny sunn livsstil. Brukte kalkulatoren nå, og den sier at jeg skal spise 2309,7 kcal per dag, og over 3000 kcal når jeg ganget med aktivitetsnivå. Men jeg sliter med å spise mer enn 1400 kcal. De dagene jeg går over, er de dagene jeg tar noen glass vin eller fråtser i snop. I fjor prøvde jeg å følge Jillian Michales opplegg (hun fra Slankekrigen), der regnet de ut at jeg skulle spise 1200 kcal per dag.

 

Føler slankeinformasjonsjungelen er utrolig vanskelig å skjønne seg på. Det står liksom forskjellige ting over alt.

 

Nå drar kjærsten min meg med ut på skitur. Jeg har gitt han streng beskjed om at han må hjelpe meg i kampen om kiloene, og han tar oppgaven sin meget alvorlig. hehe. godt å ha noen til og sparke meg ut av sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærsten min fant plutselig ut at han syntes det var gøyere å se på folk gå på ski en å gjøre det selv. Derfor ble det ikke noe skitur på oss i dag. Jeg dro i stedet og løp på mølle. Brukte 1 time på 8,2 km. Det er 1 km/t saktere enn hva jeg løp på før jul. Så nå har jeg fått meg enda ett nytt mål og delmålene mine ser slik ut:

 

Vekttap:

Startvekt: 83 kg

 

Delmål 1: 79 kg innen utgangen av januar

Delmål 2: Ned 4 kg. Nådd:

Delmål 3: Ned 5 kg. Nådd:

 

Formtopp:

Delmål 1: Løpe 9,2 km på 1 time. Nådd:

Delmål 2: Løpe 1 mil på 1 time. Nådd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så idag har jeg spist 1238 av mine 1338 anbefalte kcal ;) imårra skal jeg på treningssenteret, og det gleder jeg meg til ;) Har ei bok som heter "Stram Opp på 6 Minutter" som har et 14 dagers program som jeg tenkte jeg skulle prøve ut, enkle styrkeøvelser så jeg tenkte jeg skulle gjøre 6-10 min hver morgen :(

 

Blir spennende å gå på vekta imorgen! Så skal jeg bestille tid for å "scanne" kroppen for å se hva jeg bør trene for å få bort fettet og ikke bare få muskler... muskler veier jo mer enn fett...

 

Lykke til imårra med veiinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, og den er gått etter planen ;)

 

Jeg er fremdeles forkjølet, men i morgen tidlig skal jeg og kjæresten min melde oss inn på treningssenteret og trene. Det blir godt å komme i gang, men jeg må være flink å lytte til kroppen min å stoppe når den vil, siden jeg ikke er helt 100% tipp topp i form enda.

 

Onsdag begynner jeg på kurs og det blir judgement day for meg altså, har ingen, absolutt ingen idé om hvor landet ligger. Er jeg gått opp i julen, veier jeg det samme eller har jeg vert så heldig å gått ned? oooh, spennende! ;) Da kommer oppdatering på vekten, endelig! Er fælt å gå å ikke vite hva jeg veier nå syns jeg. :S

 

Lykke til på veiing i morgen, dere som har veiedag da! Og ha en god og sunn uke! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Da var helga over ja! Ennå syk jeg, så blir nok ikke jobb for min del i mårra, men skal vell få veid meg:p

 

Helga har vært helt ok matmessig, har unna meg litt snop i går, men det blir æ å gjøre hver lørdag:) Har kanskje ikke blitt så sunn helg som jeg håpet på, men ikke hatt store matlysta pga formen..

 

Kuttet colaen på 9ende dag nå, så er ganske fornøyd med det må jeg si ;)

 

Lykke til me veiinga ja, håpe vi alle har gått ned litt hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Rags, hvordan beregner du kcalinntaket på Gillian sin måte? Den kalkulatoren som le foreslått her sa 2000 kcal noe som er sykt mye.

 

Hvis noen har lyst til å tortureres med trening så burde de laste ned Gillians 30 day shred. Jeg trodde jeg skule dø etter de fem første oppvarmingsminuttene når jeg testa det for evigheter siden. Skal teste det på ny når jeg får litt bedre kondis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niceashell

jeg har lyst til å gå ned 15 kg på et halvår, men jeg har ikke lyst til å tortureres ;)

 

Jeg har ofte liten tid, springer mellom jobb og skole. Noen som har noen liten-tid tips? de dagene jeg har tid, liker jeg å spinne, men det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske!

 

 

dette er første uke, start 70,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge vekta mi har jeg gått ned 0,7 kg siste uka!!!!!!!!!! JIPPI!!!

 

Men fra og med imårra blir veiedag på kursdag på tirsdager, og det på et anna tidspunkt på døgnet og ei helt anna vekt, så da spørs det om det blir nok et anna tall å jobbe med, men per akkurat nå så stod vekta mi på 71,6 kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rags' date=' hvordan beregner du kcalinntaket på Gillian sin måte? Den kalkulatoren som le foreslått her sa 2000 kcal noe som er sykt mye.[/quote']

 

Jeg la inn masse informasjon på siden, som man må abonnere på, så gav den meg tallet 1200 kcal. Men nå skal det sies at jeg ikke gikk ned så innmari mye i den perioden, men ble utrolig stram og sterk. Tror kanskje ikke jeg har vært så sterk før eller siden. Men opplegget var helt sinnsykt. Fem treninger i uken osv osv. Det er ikke noe jeg hadde klart å holde ut med i lengden.

 

Niceashell: Hvis du har dårlig tid til trening så anbefaler jeg deg 30 min styrke trening, eller for kondisjon 4x4 intervalltrening. Da ligger man på 90% av maks puls i 4 min og 3 min på 70%. Det er en av de treningsmetodene som viser til best effekt kondisjonsmessig. Og man må ikke ha pulsklokke. Jobber man til man er andpusten og ikke kan prate og etter fire minutter kjenner at man så vidt hadde greid ett minutt til i det tempoet er man ca ish på 90%, så roer man ned å får tilbake pusten, men holder allikevel et visst tempo slik at man holder seg varm. Dette kan gjøres både på mølle og ute i terreng. Er man i dårlig form kan det å gå fort opp en lang bakke gi deg puls på 90%. Tilsammen bruker man i overkant av 30 min på denne treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ja, da hadde man veid sæ! Kan ikke si at jeg er sånn superfornøyd, men har gått ned 0,4 kg!

 

Så i forhold til kun 1 trening pga sykdom, og at jeg faktisk har begynt å spise mer om dagen, så burde jeg vel egentlig være ganske fornøyd:) Kroppen bruker sikkert litt tid på å øke forbrenningen, får æ håpe, hehe!

 

Jaja, like gira på veiing neste uke:D Satse på man blir frisk snart å kan trene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Jeg tør ikke stole på resultatene, jeg tør ikke stole på resultatene...

 

Som tidligere nevnt så svinger alltid vekten min kraftig i løpet av en uke, opp og ned og opp igjen. Og magemålene mine svinger i alle fall helt sykt. Derfor tørr jeg ikke helt å stole på resultatene, tidligere sa jeg at jeg stoler på de når eg har nedgang tre uker på rad, jeg er utålmodog så nå sier jeg at jeg stoler på de når det første tallet er 7, har ikke vært nede på syttitallet siden i allefall før 2008.

 

Trommevirvel, resultatene er..... -1,6 kg og -6 cm på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke stole på resultatene' date=' jeg tør ikke stole på resultatene...

 

Som tidligere nevnt så svinger alltid vekten min kraftig i løpet av en uke, opp og ned og opp igjen. Og magemålene mine svinger i alle fall helt sykt. Derfor tørr jeg ikke helt å stole på resultatene, tidligere sa jeg at jeg stoler på de når eg har nedgang tre uker på rad, jeg er utålmodog så nå sier jeg at jeg stoler på de når det første tallet er 7, har ikke vært nede på syttitallet siden i allefall før 2008.

 

Trommevirvel, resultatene er..... -1,6 kg og -6 cm på magen.[/quote']

 

 

Så fantastisk bra da! ;) Gratulerer! Vi får satse på at resultatene er riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 1,3 kilo. ;) Ligger nå på 56,1. Vil si det er ganske bra på en uke - hvor jeg også stappet i med både sjokolade og pepperkakehus. Må sies at forbrenningen er helt syk, så jeg har alltid egentlig spist mer eller mindre det jeg vil.

 

MEN! Stoler ikke på vekten min! Den svinger alltid opp og ned, så får se til neste uke... når det kommer ned på 55 begynner jeg å tro på det.

 

Så, da får vi begynne å trene, eller hva jenter? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Kjempebra alle dokker som har gått ned masse!;)

 

Blir jo nesten litt lei mæ her med kun mine 400gr nedgang:(

 

Får vell heller bli ordentlig frisk, begynne å trene..og hvis æ DA ikke går ned noe særlig, så kan æ heller begynne å bli litt bekymra, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Hehe, det går nok bra. Vekten min pleier å svinge, så jeg tar ikke det så seriøst. ;)

 

Syklet i rolig tempo i 15 min! Yay! Sykkelen min sa at det var 101 kalorier, mens kalkulatoren sa 84, men jaja... "feiret" med en Kinder Maxi. Jeg fant den, helt seriøst, i huset her. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så moro at så mange har gått ned da til tross for alt det gale vi mener vi har stappet i oss, og flere av oss har knapt trent i det hele tatt, og da snakker jeg først og fremst om meg selv... Jeg stoler nok ikke helt på denne vekta jeg heller før jeg har kommet enda lenger ned, og blir der over ei tid...

 

så sida treningssenteret ble gjenåpna på lørdag har jeg idag hatt min første treningsøkt, ble 20 minutter med jogging på mølla, så ble det ca 50 minutter med styrkeapparater etterpå ;) Gleder meg til å kjenne etter imårra om jeg er støl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg veiedag og jeg har GÅTT NED 1.2KG.

Jeg er kjempefornøyd, spesielt med tanke på at jeg trente så utrolig lite forige uke og skeia ut litt for mye i helga.

Uansett, motiverer dette meg til å trene mere med tanke på hva jeg kan oppnå med litt aktivitet med i hverdagen. Skal på treningssenter i dag og GLEDER meg faktisk ;)

Lykke til til resten, dere som kommer dere ut i vinterværet for å trene, synes jeg er superflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...