Gå til innhold

Ned 15 kg innen juni 2011! Noe med?


mie88

Anbefalte innlegg

Gjest turbomaya

Hei å hopp!!

 

Så dere faktisk va aktive på denne tråden. Good good!!

Begynne au sånn sakte men sikkert på jobben mot kiloan fram t sommeren. Å tenkte d va koseli å delta sammen me noen andre. Så om d æ ok for dere, vil æ gjerne være me her? :D

 

Jeg er 24 år (bli straks 25), 167 høy å 104,3 kg. D æ vel d harde fakta ;) Men d kan jo allti gjøres noe me :)

 

Ha au veid mæ i dag, å slutta å røyka i dag :) He sjokolade liggende i leiligheten, så vett ikkje heilt å æ ska gjør me den. Noen tips?

 

Hvertfall lykke t til oss alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar
Gjest cecilie5

Ja hiv dæ med turbomaya! Jo flere som er med, forhåpentligvis vil aktiviteten her inne holde sæ oppe! Trenger en tråd som ikke detter bort etter noen uker, vært med i altfor mange av den sorten før:(

 

Lykke til me røykeslutt! Sluttet selv 1 okt 2008, første 2 ukene er værst:)

 

Nei, i teorien er vell det beste å bare kaste sjokoladen..men vet med meg selv at jeg har så dårlig viljestyrke, så hadde nok spist den til slutt, hehe!

 

Så for min del så blir det ingen innkjøp av snop, kan ikke ha det i hus uten å spise alt opp:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt ble 57.4. Har tatt bilder og målt. :)

 

Har holdt meg unna cola i dag, men ikke trent. Å trappe ned litt etter litt fungerer for meg - ikke droppe alt med en eneste gang! Gikk rundt i huset og lette etter noe å spise... synd med de after eight bitene. :D

 

Og forresten, venninnen min møtte på gutten jeg møtte og ga han nummeret mitt. ;) Flaut, spesielt siden det er ekstra flaut dersom han faktisk ringer... og å søke opp navnet mitt (vet ikke hva han heter heller!) funker ikke - siden han da kommer til å ende opp med å adde mamma på facebook.

 

Men, uansett! I morgen er det jobb etter en lang skoledag, vanskelig å finne noe man kan spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Første dagen i går var veldig blandet egentlig, hehe! Skulle jo være så superflink!

 

Frokost: 2 brødskiver me lett ost og paprika pluss 1,5 dl appelsinjucie

Lunsj: 2 brødskiver me lett ost og paprika pluss vann

Mellom: Yoplait naturlig lett yoghurt me litt korn oppi

Middag: Halv kyllingfilet i pitabrød med salat, agurk, paprika og litt hjemmelagd gresk dressing på kesam

Kvelds: 20 gr sjokolade og 1 dl cola. Hadde egentlig en halvliter, men hadde faktisk ikke lyst på mer..

 

Så ble ikke noe sunn kvelds nei, men ble fremdeles liggende rett under mine daglige 1600 kcal, så det var hvertfall bra:)

 

Hittil i dag så har det blitt:

 

Frokost: 2 brødskiver me lett ost og paprika pluss vann

Mellom: Yoplait yoghurt naturlig lett med mango

 

Må sies at jeg var å trente kl 05.00 i mårrest!! En times lett trening før jobb kl 07, så veldig fornøyd med det:)

Blir en hardere økt etter jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg henger meg på her jeg. Har ikke turt å veie meg enda siden jul, da jeg faktisk har ferie enda. Men satser på at siste ferieuken skal være en sunn uke. Kanskje jeg da starter opp friskere og mer motivert?

 

Trente i går og skal trene i morgen. Trener bare styrke så lenge jeg er hjemme hos mamma og pappa. Men når jeg kommer meg hjem i leiligheten igjen skal jeg begynne å løpe også. Dette er forresten en veldig bra side om trening og styrketreningsprogrammet er veldig effektivt:

http://treningsfysiolog.wordpress.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/#more-458

 

Håper dere har en fantastisk sunn dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte i går å holde kcal-inntaket bra, men avsluttet med pitteligg nugatti max på ene skiven til kvelds. Men jeg overlever det. Ellers var jeg sunnheten selv! En halvtimes tur ble det også på kvelden.

 

I dag våknet jeg med vondt i halsen og en påbegynnende influensa i kroppen, skikkelig leit :D Håper jeg klarer å holde meg sunn likevel.

 

Jeg vet ikke hva jeg veier etter julen enda, da jeg ikke har veiedag før neste onsdag når kurset begynner igjen. Jeg kunne jo selvsagt veid meg her hjemme i morgen, men batteriet på vekten er gåent og jeg vil helst holde meg til en vekt når jeg skal ned, slik at det blir riktig :D Så oppdatering på vekten kommer om en uke + en dag ;)

 

Stå på alle sammen, dette skal gå! Gleder meg til sommeren 2011 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Hei

 

Jeg hiver meg på jeg og. Jeg er jente på snart 26 år (1,5 uke til), ca 176 cm høy og veide 82,2 kg på mandag.

 

Har ligget og vippet rundt på 82 i en god stund nå og har overraskende nok ikke lagt på meg kilo i julen selv om jeg satt stille i to og en halv uke og bare spiste godteri og julekaker. Kan være fordi jeg ikke er så glad i vanlig julemat.

 

Så nå skal jeg for n'te gang prøve å bli kvitt de 14 kgene jeg har lagt på meg de siste 8 årene. Så målet mitt er 68 kg, men er glad for alt under 70. Har ikke noen bestemt måldato, men håper på 0,5 kg i uka.

 

Starter nå i januar med å bare å prøve å få kostholdet under kontroll, går 45 min totalt til og fra skolen hver ukedag uansett så blir litt bevegelse.

Har alltid testa å få alt under kontroll samtidig og hold ut i 1,5 uke så nå prøver jeg det litt me gradvis.

 

Tester ut Anna Richardson sitt prgram fra How To Loose A Dress Size In Two Weeks. Det er ikke noen superdiett eller noe, går bare ut på at man i to uker holder seg unna melkeprodukter, hvete, alkohol og sukker, og karbohydrater etter klokken seks. De største lastene mine er alle typer yoghurter, skyr, cultra etc, boller, brioche og sukker. Så vi får se om jeg klarer å kutte det ut i to uker og får fjernet dt værste suget etter det.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med, men skal ned rundt 40 kg da :)

Veier nå 112 kg er 172 cm og er 21 år.. Så på tide å få gjort noe her..

Har en datter på snart 3 år, ho trenger jo en frisk mamma med masse energi ;)

 

Godt med litt dra hjelp :D Mangler motivasjon:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Da var dagens andre økt unnagjort! (Den i mårrest ble bare mer våkne-opp-trening, hehe)

 

Så har gjennomført 1 time med rask gange og 30 min styrke, tilsammen 2,8 TP.

 

Første skikkelige økta er tung=/ Men godt å komme igang! Så får man heller øke til jogging osv når formen blir litt bedre.. Har jo ikke fått trent på 7-8mnd pga ryggen, så tørr ikke satse for hardt i starten heller:)

 

Håper det går bra me alle dere andre også;)

 

OBS! (Hjelp)

Noen som har peiling på den trimkalkulatoren, hvem er den egentlig lagd for i forhold til vekt/kjønn osv.. For ifølge her inne så forbrenner jeg ca 365 kcal på å gå 1 time i 6 km, mens på maskinen på treningssenteret sto det 275 kcal bare... Er egentlig ikke så nøye å vite nøyaktig kcal, men var jo ganske stort avvik..

Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at vi blir flere og flere ;) dette er potensielt for å holde tråden og motivasjonen oppe... Jeg har også i starten bestemt meg for å prøve å tenke mest mulig kosthold... skal bli trening litt mer etterhvert...

 

har sovet dårlig de siste nettene, og da er det ikke bare bare å jobbe i barnehage med unger som er på tilvending... så i ettermiddag har jeg sovet i nesten 2 timer for å ta igjen litt søvn...

 

Imårra skal jeg spille volleyballkamp, så det blir moro!

Mandag skal jeg på mitt aller første grete roede kurs, så det blir spennende!

 

flink du er cecielie5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Skjønner det godt mie88, jeg selv også vil fokusere mer på kostholdet nå i starten enn på treningen.. kjente i dag at bare me å ha spist bra i 2 dager, så fikk jeg mer energi frem når jeg startet på økta, så håper energien min vil gå oppover i tiden fremover:)

 

I går var jeg så trøtt etter å ha snudd hele døgne i jula, så la meg kl 20 faktisk!

Var virkelig deilig å våkne i mårrest og ikke være trøtt!

Så tror det blir tidlig kveld i dag også, er egentlig altfor dårlig på den legginga, sitter gjerne opp til 2-3 på natta også opp igjen på jobb kl 7.. sier seg kanskje selv at noe må endres, hehe!

 

Grete roede kurs høres spennende ut mie88! Må få høre hvordan det er, så kanskje jeg skal vurdere å koste på meg ett kurs i februar/mars:)

Denne mnd er lommeboken mer eller mindre tom, hehe!

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg tre andre venninner på skolen med på et "veddemål"; de skal kutte ut sjokolade, og jeg skal kutte ut cola. Helt. Til 5. februar, så det var litt koselig.

 

Frokost: En skive med makrell i tomat, i tillegg til en liten skål med havregryn / litt sukker. Te.

"Mellom" (spiser når jeg er sulten...): en skive med fårepølse og agurk

Lunsj: Ica-salat med diverse. Med litt ost, men uten dressing. En skive med skinke/agurk.

Mellom: En banan

Kvelds: Så langt bare te med en ts sukker. (Har gått fra 5 ts til 1 ts!)

 

Klokken er etter 8, og hadde tenkt å ikke spise såpass sent... men jeg kom tross alt akkurat hjem fra skole og jobb, så er jo kjempesulten. Så, blir nok lagt til enda en banan.

 

Venninnen min kjøpte nachos i dag, så tok meg to biter av det... godt som f.

 

Har kjempelyst å bli kvitt de ekle skivene jeg spiser på skolen med noen baguetter, men er det bare på nærbutikken min at man bare finner slike som skal steikes? De er av hvete (så sikkert ikke så lurt), men alt jeg fant! Kjøpte avokado, og skal prøve ut en av oppskriftene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Usj, noen burde fortalt meg at å bytte ut vanlig flerkornsbrød med rugbrød krasjer magen. Vet at magen får sjokk når den får mer iber, men det er da måte på, var bare to skiver. Håper det stabiliserer seg etter hvert.

 

Cecilie, ang kcal forbrenningen så ville ikke jeg stolt helt på hva tredemøllene sier, pulsklokken min viser alltid høyere forbrenning enn det tredemøllen har beregnet med samme pulsinfoen.

 

Har ikke hatt noe sukkersug i dag, deilig, og har fjernet eller flyttet alt usunt så dette går bra. Smakte skikkelig rugbrød for første gang i dag, og det smakte kvalmende søtt til å begynne med, men kaviren nøytraliserte det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Nå huskef jeg hvorfor jeg ga opp sist gang jeg prøvde å begynne med nytt treningsregime, jeg brukte han her sitt opplegg http://dagbladet.no/2011/01/04/tema/trening/helse/14823671/

 

Ja, han er flink og alt det, men hvis man ikke liker å trene i første omgang, så klarer man heller ikke å bli vant til det hvis man begynner rett på hardkjøret med blodsmak i munnen og melkesyre i beina. Da gir man opp ganske kjapt før man kommer til motivasjonsbiten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med' date=' men skal ned rundt 40 kg da

Veier nå 112 kg er 172 cm og er 21 år.. Så på tide å få gjort noe her..

Har en datter på snart 3 år, ho trenger jo en frisk mamma med masse energi :)

 

Godt med litt dra hjelp Mangler motivasjon[/quote']

 

Hei, ser du skal gå ned en del kg og da vil jeg bare gi deg noen små råd :D

 

I og med at det er såpass mange kg, vil det nok ta en god stund før du når målet, spesielt om du gjør det den riktige måten. Så jeg vil råde deg til å lage deg en del delmål. Være seg i kg, eller i nedgang på BMI, så er det det samme, så lenge det er en del av de. Dette er for at du skal kunne fokusere på mål på kortere tidsrammer, slik at motivasjonen holdes oppe. Det er lett å gi opp når man føler det går sakte. Om man har gått ned 3kg og skal gå ned 40kg føles det lite vits, men om du da har et delmål på 5kg, er du plutselig over halvveis til første mål! 1/8 del av vekten er snart borte, og du kan begynne på neste mål!

 

Noe som er lurt om du velger den metoden er å gi deg selv en liten belønning hver gang du når et delmål. Dette bør være ting du selv vil og som gir deg den lille ekstra motivasjonen til å holde det gående. Det kan være klær, sko, en bok, en cd, tur på spa (dette kan f.eks. være når du har kommet halvveis siden det er litt dyrt..) etc. Det er du som bestemmer!

 

Husk at det går fort i begynnelsen og vil flate mer og mer ut etterhvert som du går ned. I periodene du står stille er det viktig å ikke gi opp, men å kjøre på som du pleier, så vil du se at du plutselig går videre ned! :D

 

Bruk menykalkulatoren her inne på GR. På denne måten kan du regne ut hvor mange kalorier DU trenger for å gå ned. Husk at denne vil nok være forskjellig når du har gått ned 10-20 kg fra nå, så det er lurt å regne på nytt med gjevne mellomrom, så slipper du å plutselig spise for mye.

 

Om du har tid og penger ville jeg meldt meg på et maxi-kurs hvor du bor, det går jeg på og det ER SÅ motiverende! Å sitte å høre på folk som har gått ned 20 - 25 - 45 (!) kg, er veldig kjekt og gjør at jeg vil - SKAL - klare det jeg også ;)

 

En gutt på kurset mitt gikk ned 45kg på litt over ett år, nå skal han begynne på hold-vekten kurs. Kan han, kan du! Stå på!

 

Masse lykke til, og kos deg med lillejenten når du kjenner kiloene preller av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker at det er mye aktivitet her... liksom nye konkurrenten til facebook!! ;)

 

ble motivert jeg også av den siste meldinga der hircine :) jeg skal ned 14 kg, og jeg ser på det som tøft nok... så jeg beundrer mamma08 som skal ned over det dobbelte!! kjempebra at du tar tak i det da! gleder meg til å følge utviklingen, og jobbe sammen med dere alle her inne!!

 

jeg hører så mye bra om disse kursene, og da jeg nevnte for mor at jeg vurderte å melde meg på sa hu at hu selv hadde tatt av noen kg og lært mye om kosthold på grete roede kurs da hun var yngre, så det er også motiverende!

 

tenkte at hvis noen av dere bor i Oslo, og vil ha en trenings/turpartner så trener jeg selv på (snart gjenåpnede) SATS Oxigeno på Grunerløkka.. og kunne veldig gjerne tenkt meg en turpartner eller to... :D så ta kontakt her eller på melding om noen er interesserte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigSmile

Hei.

 

Jeg har lyst til å være med på dette. Jeg er 18 år og alltid hatt litt "lovehandels" som jeg liker å kalle dem ;)

 

Jeg synes det er så flott og motiverende å lese alle deres innlegg. Det får meg virkelig til å ville dette. Jeg har enda ikke veid meg helt, men er ganske sikker på at jeg har godt opp nok i jula. Jeg har nå bestemt meg for å legge inn høygiret og gi alt for å komme meg ned til sånn 65-67 kg.

Eller er det for lavt? Jeg er ca 175 cm høy. Vet ikke helt hva man skal veie da jeg. Men jeg veier sånn ca 76 kg tenker jeg. Kanskje mer.

Hadde vært utrolig deilig hvis jeg klarte å komme til idealvekten innen sommerferien. Så jeg er her for å både motivere og lese deres motiverende tekster.

 

Dette blir utrolig morro :)

Gleder meg til å sammarbeide med der =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Til Big Smiles, bruk BMI kalkulatoren som mål, jeg vil si 22,5 er en grei BMI siden det er midt på skalaen for normal, jeg er 176 cm og midt på skalaen for meg er da 70 kg, så det er nok ca det samme for deg.

 

Jeg skulle og ønske jeg kunne fått meg en trimpartner, men bor dessverre langt ute på Ås, sør for Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det UMULIG å spise riktig når man er syk?

 

Jeg våknet med spysyken i dag, og det eneste som går ned er enkel pizza og cola zero. zero'en er ikke krise, det unner jeg meg ofte uansett - dersom jeg har vert flink å drikke vann også riktignok :D Pizza'en derimot er jo ikke bra. Men seriøst, jeg klarer ikke spise skiver, blir dårlig bare ved tanken på det og havregrøt etc. er utelukket, for søte ting med den konsistensen går bare ikke når jeg er som nå. :)

 

Jeg kaster det jo bare opp igjen underveis, så er vel ikke krise egentlig ;) uff, nei, tragisk.

 

Er dere også slik, eller er det bare meg?

 

Er det forresten noen av dere som bor i Bergen som kanskje kunne tenke seg å møtes en gang i uken/et par ganger i måneden å trene, gå tur, etc.? Jeg skal begynne på SIB studentsenteret nå i januar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å vente til mandag, måtte veie meg i går. 83 kg!!! Herregud, det betyr at de sju kiloene jeg klarte å ta av til forrige sommer er på igjen. Så jeg starter det nye året på scratch. Målet blir da ned 13 kg, er 179 cm høy, brukte BMI kalkulatoren for å finne målet. Tusen takk for tipset ;)

 

Har også meldt meg på slankekrigen her inne, appellerer veldig til konkurranseinnstinktet kjenner jeg. Derfor er målet ca. 1 kg i uken, og første delmål blir derfor - 4 kg og under 80-tallet innen utgangen av januar. Vi skal på klassetur til varmere strøk i april, så vil være mer sprek innen det i hvertfall, nok en gulerot. Tror det er viktig med mål å jobbe mot, ellers kan det fort skli ut, i hvertfall er det slik for meg.

 

Kjørte andre treningsøkt i dag, styrke. Programmet som jeg la ut i link tidligere. På den siden refererer bloggeren til noe som heter Complexes, det var helt sinnsykt tungt, brukte rundt 150 cal på ti minutter. Ble helt sjokkert, har aldri kjørt noe så effektivt før.

 

Og til det om spysyke, jeg kan ikke huske sist jeg var spysyk. Men pleier som regel å miste helt matlysten når jeg blir forkjølt eller influensa og spiser ikke noe særlig, bortsett fra at jeg får skikkelig cravings for egg, og lager gjerne omelett. Og drikker masse, masse vann.

 

Håper det går bra med alle her inne og at dere er motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turbomaya

Ja,godt å komme i gang. I går hadde æ mo første treningsøkt på aldri så lenge. Nyyydeli ;) Å æ tru på sikt at d komme t å gå bedre denne ganga. Stresse ikkje så masse me vekta eller noen ting. 2. røykfrie dag. Å sia æ slutte å røyke, å slutte me daglig pepsi max, gi æ mæ sjøl litt slæck i begynnelsen me alt anna. Tru veldi på å ikkje måtte kutte ut alt me ei gang. D bli rett å slett for vanskeli...

 

Ha ein fortsatt bare sunn kveld alle sammen!! Gøy å se at d går rimelig bra me alle sammen :)

Bare 5 daga t neste veiing. Bli spennans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke trent... flaut. Har gym på skolen i morgen da, haha. (Men det teller ikke!)

 

Har skrevet ned all maten jeg har spist i hele dag, og jeg spiser 400 kalorier under det som er anbefalt... målte til og med opp alt jeg brukte i dag når jeg laget mat, og i morgen skal jeg prøve en baguette med avokado og roast beef til lunsj! Can't wait!

 

Forresten, såg i dag hvor SYKT mange kalorier det er i olje?! (kaldpresset rapsolje til steking) 900 kalorier for 100 g! (Nå bruker man ikke så mye, men det blir ufattelig mange kalorier sløst bort på noe så lusent som olje.)

 

Glemte å si at jeg knuste pepperkakehuset i dag, så jukset litt. ;) Spiste en god del biter, men tilslutt ble det rett og slett litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer bare kornmokjeks og cola når jeg er syk' date=' skjønner ikke hvordan du klarer noe så mektig som pizza[/quote']

 

Der ser du hvor forskjellig vi er ;) kjeks liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Så mye aktivitet her, gøy:D

 

Dagen i dag har vært både og.. Hadde planer om en gåtur me mamma etter jobb, men har snødd så inni ***** og snør ennå! Så treningsmotivert at æ må ut i dette været er jeg ikke! hehe! Men har ei økt på treningssenteret i mårra:)

 

Sånn kostholdmessig så har det vært en helt ok dag, spiste en sjokoladebolle da, nystekt, frista for mye:s Snakk om selvdisiplin=/ Men tror ikke jeg er over min kaloriberegning for dagen..ska inn å se dommen nå, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...