Gå til innhold

Ned 15 kg innen juni 2011! Noe med?


mie88

Anbefalte innlegg

Gjest Silje151

Jeg har bursdag snart og vil gjerne bake en god kake til meg selv som også ikke er en syk kaloribombe slik eg vanligvis gjør. Jeg er kjent i vennekretsene mine for å lage kjempe gode kaker, som også er sykt usunne, men syndig gode.

 

Så jeg trenger en oppskrift som ikke får meg til merke at jeg har skiftet helt kostholdsretning :) Gruer meg nok fra før av til å bli enda eldre.

 

Og jeg vet jeg er urimelig, men ikke noen gulrot- eller eplekake :) Elsker det til vanlig, men trenger noe å skikkelig drukne alderdomssorgene i, men som også ikke straffer seg for mye på mandagsveiingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar
Gjest cecilie5

Ble en tur til legen i dag her.. har visst fått halsbetennelse, lungebetennelse, bihulebetennelse osv, en kraftig influensa for å si det mildt :)

Så ble sykemeldt ut uka! Så kjedelig! Vil bare bli frisk!

 

Sorry, blir litt syting fra mæ her, hehe! E liksom bare så motivert på å starte trening osv, men får jo ikke gjort noe som helst nå... Prøver å være flink med maten i det minste, men alltid når æ e syk, så blir liksom kostholdet litt så som så pga liten matlyst! Frister lite med grovt brød og magert pålegg..hehe! Men prøver så godt jeg kan, teller ikke det?? hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag snart og vil gjerne bake en god kake til meg selv som også ikke er en syk kaloribombe slik eg vanligvis gjør. Jeg er kjent i vennekretsene mine for å lage kjempe gode kaker' date=' som også er sykt usunne, men syndig gode.

 

Så jeg trenger en oppskrift som ikke får meg til merke at jeg har skiftet helt kostholdsretning Gruer meg nok fra før av til å bli enda eldre.

 

Og jeg vet jeg er urimelig, men ikke noen gulrot- eller eplekakeElsker det til vanlig, men trenger noe å skikkelig drukne alderdomssorgene i, men som også ikke straffer seg for mye på mandagsveiingen :)[/quote']

 

Kjekt med bursdag!! :)

 

Sjekk inne på "oppskrifter" her på GR sidene. Jeg så inne der for en stund tilbake og jeg syns i alle fall en god del av de kakene så supergode ut. Skader ikke å se i alle fall :) Ellers har du google da, kan sikkert finne noe der og :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da, cecilie.. hørtes ikke noe godt ut.... god bedring!!

 

jeg for min del er kjempesliten om dagen og har blitt et matvrak føles det ut som... var på første kursdag igår, noe som var veldig spennende og givende... og gleder meg til å komme igang, men jeg må komme meg i rytme med jobb også... nå er jeg bare sliten og har sovet 3 timer idag, og er bare kvalm og slapp... Lurer på om jeg skal bli hjemme imårra, for å ikke slite meg helt ut sånn at jeg blir dårlig... så stikker jeg på trening imårra..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Takk mie88 :)

 

Så kjedelig at du er slapp og kvalm, kanskje ikke dumt å bli hjemme så man slipper å bli skikkelig syk og dårlig.

 

Kjempebra at kurset har startet da, håper det vil gå bra:)

 

 

For min del så er matlysten litt på bunn, får ikke i meg så mye mat så derfor blir det litt mer kalori-rik mat. Ble 2 grovbrødskiver med litt nugatti og melk til frokost, samt litt pasta og kjøttdeig til middag.. Eneste jeg har fått i meg i dag, så tror det blir litt kveldsmat snart med samme rett som frokost. Da kommer jeg hvertfall opp på 1000 kalorier, så jeg ikke går heeelt på underskudd. (jaaaada, vet nugatti er fyfy, men syk og eneste som frister, liker dessutten ikke så mye på).

 

Så krysser fingrene for at formen er litt bedre mot helga, så kanskje jeg kan snike til meg en liten gåtur uten å bli mer syk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og nei - jeg har ikke begynt å trene fast enda. :) Har spist en del sjokolade og pepperkakehus, men jeg har holdt meg unna cola.

 

Kommer nok ikke tilbake her før etter helgen! I helgen blir det slalåm, og i kombinasjon med ny lærer i gymmen (drep meg), og snømåking - så blir det i alle fall bedre enn om jeg ikke hadde gjort noe.

 

Satser ikke på å gå ned et gram på veiedagen. Jeg har god tid - og skal vell strengt tatt bare ned en 3 - 4 kilo til. Har god tid, haha. Kan ikke bli for tynn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Jeg tror disse kromtablettene funker. Er hos søsteren min for å feire bursdag, jeg spiste litt godteri i sted og det smaker egentlig ikke så godt. Kan jo være og fordi jeg har hodt meg unna sukker for det meste av de to siste ukene. Har skikkelig dårlig ettersmak i munnen og spiste det bare fordi jeg trodde det ville smake godt. Sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!!

Jeg har ikke trent noe denne uka fordi jeg ikke har vært i form og vært veldig sliten på grunn av jobb, og nå i helga er jeg på besøk hos søstern og her er det så kaldt at vi ikke orker å gå ut på tur... Så da blir vi inne, men jeg har fortalt at jeg har begynt på kurs, og at jeg gjerne vil være litt forsiktig i matveien, og dette respekterer hun, og vi har satt sammen måltidene denne helga, og flink som jeg var foreslo jeg grønnsaker med mager dip istedet for godteri på lørdagskvelden ;)

 

hvordan går det med dere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Gruer meg til veiing i mårra:(

 

Helga har ikke gått bra, formen er enda dårlig og selvfølgelig fikk jeg mensen rett før helga, så føler meg oppblåst og ekkel.. Så blir spennende å se utfallet i mårra.. Skulle helst bare hoppet over og ventet til neste mandag! Så har ingen forventninger om nedgang..ble litt utskeielser i helgen også..

Men er kjempemotivert til å få en "ny start" igjen når kroppen er frisk igjen og trening kan starte! Uansett hvor flink jeg er med maten, så må trening til her for at jeg skal merke noe særlig..

 

Så setter en stor strek over denne helgen, og ser fremover med ny giv!

(Å kanskje man er frisk snart også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, håper det er greit at jeg slenger med på denne tråden? ;)

Jeg har og som mål å gå ned 15 kg innen juni 2011. Begynte 3. januar og veide da 72,4 kg.. Nå viser vekten 71, så der går i hvert fall nedover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra slalåm... i morgen? Huff, nei, så lenge jeg ikke har gått opp bryr jeg meg ikke så mye. Ble en god del sjokolade og gode greier sammen med vennene mine i helgen. Men, jeg merker at jeg blir fort lei... de første bitene sjokolade er kjempegode, og etter en stund blir det bare til at jeg spiser fordi jeg må jo spise - ikke fordi det er så godt! Merkelig.

 

Jeg elsker en god, stor middag. Heller en god middag med grønnsaker, enn en hau med godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Jeg visste jeg ikke skulle ha noen forhåpninger for veiingen i dag. Jeg bestemte meg før helgen om at jeg har jo bare bursdag en gang i året så jeg skulle ikke holde meg til dietten i helgen. Så jeg veide meg på fredag for å se om jeg i alle fall hadde hatt noen nedgang før etegildet, og vekta sa 80,0 noe jeg ikke har sett på evigheter. Så dette funker åpenbart. Men så til det virkelige resultatet, stor bursdagsmiddag, kake, kinogodteri og chips, enda mer godteri og usunn mat førte til at vekta i dag sa 81,2 kg. Jeg får bare fortsette med det jeg gjorde før helga og håpe på flere gode resultater. Skituren jeg skal på i morgen på 10 km burde hjelpe litt.

 

Det var jo et bevisst valg å gjøre det, men er jo alikevel skuffa, godteriet smakte ikke særlig godt, men som en sa tidligere, jeg "måtte" jo bare fortsette alievel, og søndag kveld var jeg kvalm og kjempe trøtt. Gleder meg til jeg kan bytte det ut med frukten og knekkebrødene mine igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Gikk opp 0.4 kilo, men er egentlig helt greit... må skjerpe meg. En liten oppvekker, kanskje. Har rett og slett spist for mye denne uken... fra i dag av blir det kuttet ut både chips og sjokolade denne uken - i tillegg til colakutten jeg har gått på siden 6. januar.

 

Så håper jeg det gikk bedre med noen av dere andre. ;) Men jeg må si at det er veldig spennende å gå på vekten hver mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Hei:) Va med litt redsel at æ gikk på vekta i mårrest...for å finne ut at batterian var tom, hehe!

 

Så etter 12 dager med influensa og ennå ikke er helt frisk, så tror jeg faktisk at jeg venter med vektmålingen til neste mandag. Denne uken får jeg ikke trent uansett, for vil la kroppen komme seg helt først. Ska heller fortsette å fokusere på kostholdet ;)

 

Neste uke jobber jeg kveld, så da blir det godt med trening på dagen:) Mye mindre folk på treningssenteret da, og er da jeg trives beste der.. hvertfall til formen begynner å bli litt bedre!

 

Lykke til i morgen mie88!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissChief

Hei!

 

Dere har jo holdt på noen uker nå, men er det greit om jeg blir med? Gikk med hjertet i halsen opp på vekta da jeg kom tilbake etter ferien, som var HELT vektfri (men ikke godteri-fri :D), og fant at jeg nok må jobbe en del dette semesteret.

 

Er 171cm, og veier 68,8. Skal ikke ned så veldig mye, 61 kg er trivselsvekta mi. Om det faller av noen ekstra på magisk vis er det intet at klage på. :D Gjør dette for å føle meg vel, og fordi jeg ikke har råd til å handle inn ny garderobe nå (eller de neste to-tre årene >_<).

 

Fant vektklubben i dag, faktisk, så dermed har jeg kastet i gang i dag med første sunne dag, første treningsøkt, og første oppføring i kalender. Veldig motiverende å kunne skrive opp hva man spiser og se hva man faktisk har å jobbe med. ;)

 

I kveld blir også første utfordring, da jeg skal spille brettspill med noen venner. Og da er jo selvfølgelig sjokolade standard ernæring... *dramatisk musikk* Men jeg skal klare å motstå. :)

 

Ellers skal jeg begynne med yoga tirsdager fra neste uke, og prøve å få trent litt Eleikopump eller slyngetrening. Spennende saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Jeg gleder meg virkelg ikke til skturen i dag, jeg går på ski ca en gang i året og nå begynner jeg med en 10,5 km lang tur, er ikke noe flink til å å på ski heller. Og de andre som skal bli med elsker å gå på ski, og en av de ar allerede sagt han skal ta runden to ganger før vi andre kommer for å ikke bli for provosert av tempoet. Det er i alle fall ikke overskyet så lyser vel månen en del, men jeg har aldri gått på ski i mørket før så det er enda en utfordring.

 

Men jeg må komme meg ut av denne sittestillingen og få av fettet, håper bare at jeg ikke forstrekker noe slik som sist.

 

Jeg synes forresten det er veldig lite aktivitet her for tiden, heng med og skriv selv om ting ikke går så bra og man har fallt av. Det er helt umulig å gå ned i vekt uten noen tilbakefall eller vektøking i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Skituren går nok bra silje, men sikkert litt tøff å ska gå såpass langt første gang på lenge ;)

 

Savner også litt mer aktivitet her inne, hadde håpet at det skulle bli masse siden så mange var supergira:)

 

MissChief, bare å henge seg på!

 

Går ikke sånn superbra for min del ennå.. influensan vil ikke gi seg med det første, men i det minste begynt litt på jobb igjen. Når dagen er over, så er jeg så sliten at jeg nesten kryper inn døra.. men da får jeg hvertfall gjort noe og vært litt sosial!

 

Dagen i dag har jeg vært på kurs i 8 laaange timer! Spist masse frukt, men endte med en liten gulrotmuffins etter felleslunsjen...men igjen så spise jeg veldig sunn lunsj i forhold til hva koldbordet inneholdt! Så en liten klapp på skuldra tar jeg, hehe. Holder på meg middag nå, kylling og ris pluss salat..så ikke dårlig det heller...

Men ser frem til at formen er bedre så jeg kan starte treningen..er gira på det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alatariel88

Hei! Jeg henger meg gjerne på denne kjekke gjengen i dag om det er mulig!! ;)

 

Jeg er en jente på 23 år, 172cm og veier 83kg. målet er å komme ned i 65kg, så her er det -18kg som gjelder!

 

Hadde meg en god treningsøkt i dag på Zumba og jeg brukte pulsklokke. ble overasket da den viste 736 kcal da 60 min timen var over. hadde en gjennomsnittspuls på 164. Tror dere dette kan stemme? syntes det hørtes så mye ut på den ene timen, men eier jo ikke noe kondisjon, så kanskje det stemmer??

 

Jeg begynner på nettkurs Ung 18-25 i neste uke og ser virkelig frem til det! nå er jeg full av motivasjon og klar for en forandring! det er ikke akkurat kjekt å pynte seg lengre og gå ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med denne flotte, ivrige og moiverende gjengen! Jeg er 24 år og veier 76.4kg. Er med på mitt første GR kurs nå og skal avsted for andre gang i morgen, så det blir spennende å se! Jeg tenker å gå ned ca 10-12kg, men ser kroppen litt ann etterhvert som tiden går:)

 

Jeg er glad i å trene, så denne første uken er jeg oppe i 15.8 trimpoeng, det er jeg stolt over:) Man ser at det lønner seg å trene med pulsklokke, skikkelig motiverende er det!! Maten går det så som så med, men blir vel flinkere på det etterhvert...

 

Håper dere som allerede har vært på vekta denne uka er fornøyde og at dere som skal det, blir fornøyde:) Lykke til! Jeg har andre veiedag og måledag i morgen, gleder meg til å se om det er noen forandringer, men er litt usikker på det. Har ikke brukt noen frimerker enda, venter til helga som kommer, da er det fest med jentene..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissChief

Jeg lurte på... Hadde et øyeblikks svakhet i går likevel (akk, du svake gamer-sjel :D), så jeg spiste noen håndfuller potetgull. Det skrev jeg opp på frimerke, men det var bare så vidt jeg, potetgull inkludert, kom opp i nærheten av det som er maksen av kcal jeg skal ha pr. dag. Har funnet ut at jeg nok får i meg for lite kcal siden jeg om mandagen, trass i tre sjokoladebiter, lå 600 kcal under grensa. Skal jeg da likevel bruke de frimerkegreiene? Vet jo at det ikke er sunne ting som går i frimerkene, men gir det ikke litt ekstra å gå på?

 

Burde jo fylle på med grønnsaker og slikt i steden, men jeg blir jo mett... Siden jeg ikke drikker melk vet jeg det er der de manglende kaloriene er. O.o

Ellers - jeg motstod kvikk lunsj sjokoladen! Den i plate, med salt. *stolt* Det er en av favorittene. Yum-yum. ;)

 

Håper skituren din går greit, selv om du ikke har gått på ski lenge. :D Vet hvordan det er å legge seg ut på noe man gjør sjeldent/aldri med folk som er vant til å gjøre det (tok en ni-timers tur over vidda med fire trenings-idioter. Jeg hadde vondt i heler kroppen i fem dager etterpå. >_O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til pappa i dag, åpnet kjøleskapet, og tok opp en slik sjokoladeplate med nøtter. Rett før jeg skulle til å ta første biten, husket jeg at jeg skulle kutte ut sjokolade denne uken... så la den ned igjen og spiste en appelsin i stedet for.

 

Men nå i sted klarte jeg det faen meg ikke... det var såååå godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Jeg overlevde skituren ;) Stakkars gutta, den siste halvdelen var jeg helt kake så de måtte vente på meg hele tiden, men de var i alle fall advart på forhånd. Og er litt stolt å siden flere har fått hakeslepp av at jeg gikk så langt, ikke bare fordi det var meg, men og fordi det er en lang tur.

 

Det var tjukk tåke mesteparten av turen så månen fikk lyst opp skikkelig, men vi gikk uten lykter alikevrl. Og kløne dom jeg er på ski så tryna jeg når vi skulle krysse en vei med is, full faceplant med knærne først, så de er ganse vond og blå i dag. Idrettsskade, yay :D

 

Jeg ville ikke fylt opp dgens kcal med frimerker. Du må heller passe på å spise regelmessig hver 3-4 time og spise masse grønnsaker og frukt. Jeg har ikke sjans til å klare å nå mitt kcalnivå hver dag, jeg når de for måltidene, men ikke alle de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg veiedag og jeg har gått ned 0,5kg på denne uken :) hurra! I går meldte jeg meg også inn i treningssenter, så nå er det bare viljen det står på (dørstokkmilen er LANG for tiden!!)

 

Til deg som lurte på dette med frimerkene (husker ikke nickene deres når jeg skal svare, sorry!) : Det er ikke lurt å fylle opp med usunne ting bare for å komme opp i kcal. Slik som en nevnte her. Men min kursleder kom med noen gode tips for dere som lurer på det - velg vanlige matvarer, ikke magert - da gir det automatisk noen ekstra kcal, betyr ikke at du er usunn fordiom ;) Ellers er nøtter (usaltede!!) en super kilde til masse godt for kroppen samt en del kcal, en håndfull valnøtter feks, er ikke så vanskelig å legge til et måltid/mellommåltid, men inneholder mange kcal. Ellers kan du bevisst bruke smør/majones på skiven (dette er også sunt fett for hjertet - velg vita sine produkter), i tillegg kan du spise avocado i salater/som tilbehør til middag etc. da også det inneholder mye bra fettsyrer o.l. men har høyt kcal-innhold.

 

Håper det hjalp dere som sliter med å komme opp i kcal litt!

 

Og forresten: Velkommen til dere som er "nye"! Super kjekt at fler vil være med, da kan vi likevel ha litt aktivitet her om noen skulle falle av underveis (som jeg ikke håper, men som erfaring sier kommer til å skje :) )

 

Fortsatt god uke til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...