Gå til innhold

Ned 15 kg innen juni 2011! Noe med?


mie88

Anbefalte innlegg

Gjest cecilie5

Åhh, egentlig litt letta etter kaloriregning:p

 

Trudde jeg kom masse over i dag med 2 utskeielser, men havnet til slutt på 1600 blank, å ganske fornøyd med det:) Starter på nytt i mårra med blanke ark ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar
Gjest Silje151

Hehe, jeg liker ikke kornmo eller kjeks uten sjokolade egentlig, men er det jeg er vant til hjemmenifra når jeg var syk.

 

Hadde en liten nose dive nettopp, har ikke fått pakket helt ut etter ferien enda, så skulle hente noe i kofferten, åpnet den og duften av brownies med bringebær som jeg bakte på nyttårsaften kom strømmende ut, klarte ikke å dy meg og stappet i meg sikkert to stykker, var helt nasty, fingrene var grisete og nå er jeg bare superkvalm, gjett om det ble hevet rett i søppelet etter at jeg hev meg etter posen for andre gang. Usj av meg.

 

Og en ekstra ting, hadde salat, agurk, aspargesbønner, kyllingfilet, avocado og solsikkekjerner til middag, og de to siste kom opp som nei-mat, det var jeg ikke klar over, er ikke avocado bra i moderasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og en ekstra ting' date=' hadde salat, agurk, aspargesbønner, kyllingfilet, avocado og solsikkekjerner til middag, og de to siste kom opp som nei-mat, det var jeg ikke klar over, er ikke avocado bra i moderasjon?[/quote']

 

 

Det er mye rart som kommer opp som ja og nei mat, lurer virkelig på hva det bedømmes etter. Det er en del (sunt) fett i både avocado og frø, men har også fått inntrykk av at det er bra i moderasjon. Alle medier øser ut sunne oppskrifter nå, og avocado er jo med i nesten alle.

Jeg har egentlig tro på at så lenge man finner mat og råvarer som funker for seg, og spiser alt med måte har man en god løsning. Det kommer jo dager etter vektreduksjon hvor man bare skal holde på vekten, og om man da har ett kosthold som man er fornøyd med, er det ikke store forandringer som må til.

 

Derfor er det også viktig og tenke at når man har unnet seg en brownie eller en sjokoladebolle, så er det greit, og ikke ha dårlig samvittighet for det. Man går bare tilbake til sine gode vaner igjen etterpå. Det er ikke den ene nytelsen som gjør at man legger på seg, men når den ene nytelsen blir mange ofte.

Dårlig samvittighet forbrenner ikke kalorier, men gode vaner gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å ta det med avokado først, så hørte jeg på tv her en gang før jul at avocado er den FRUKTEN som har mest sukker i seg, så det kan være derfor den kommer opp som nei... men jeg veit ikke...

 

Jeg har spist litt over det jeg burde idag, men her er det iallefall:

Frokost: 2 knekkebrød med cottage cheese og kanel

Mellommåltid: Brød med hvitost og agurk + kaffe

Lunsj: 2 Brødskiver med leverpostei og sylteagurk

Middag: Potetmos, mais, salat og ostesnitzel

Kvelds: cottage cheese med nøtter

 

Har spilt volleyballkamp ikveld, og siden vi spiller i serie så må man vinne med 3 sett, og dermed ble det 5 sett hvor vi endelig kunne gå av med seieren knepent til slutt... Vi spilte igrunnen veldig dårlig, så godt gjort at vi vant til slutt.. :D Dermed ble det ca 2,2 trimpoeng i og med jeg spilte ca 3,5 sett :) moro at man kan gjøre noe gøy, uten å i det hele tatt tenke på at det er for å trene, og likevel kunne plotte det inn her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Flink du er mie88:) Volleyball er gøy!!

 

Æ har blitt syk:( Våkna i mårrest med kaktus i halsen, sykt hodepine, hoven hals, hoste, rennanes nese og feber...såkalt influensategn.. så typisk!

Føle liksom at æ har fått starta uka veldig bra, så har ikke tid til å bli syk..

Får se formen senere, men tror neppe det er noe lurt med treningstime i dag..

 

Eller hva mener dere andre om trening når man er syk?

Beste å la kroppen hvile å bli frisk, eller ta en økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Personlig så har jeg ikke energi til å trene når jeg er syk, pleier å prøve å få mest mulig ro slik at jeg ikke forlenger sykdommen. Hadde en gang en skikkelig forkjølelse som satt i over to uker fordi jeg bare forsatte i samme tempo. ;) Så ta det litt med ro, spis fortsatt sunt, beveg deg hvis du orker og ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er feberfri, er det bare å trene. Ofte er det jo også sånn at når man er litt skrall, er det lett å føle seg litt mer syk enn det man i virkeligheten er. Jeg har holdt aerobictimer med kroppstemp på 38 grader, absolutt ikke godt. Og fikk høre det i ettertid at man absolutt ikke bør trene med feber i kroppen. Akkurat som med "dagenderpå" har kroppen veldig mye å holde på med, så det å bryte ned kroppen gjennom trening og gi den enda mer å bygge opp er ikke ideell siutasjon. Derfor bør man ikke legge de hardeste treningsøktene til perioder hvor man ikke er i tipptoppform.

 

GOD BEDRING ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede gått et kurs på GR og har fått ganske god informasjon om JA-mat, LITT-mat og NEI-mat, så tenkte å skrive her for dere som lurte angående det med avocadoen f.eks.

 

JA-mat er i all hovedsak grønnsaker med lavt kcal-innhold (de fleste grønnsaker, men ikke ALLE). Disse kan man spise så mye man vil av, og de trenger ikke å taes med i regnestykket. Om du legger det inn er det selvsagt ikke farlig, men om du kommer opp i 100kcal i grønnsaker og at totalen blir 1700kcal på en 1600kcal meny, så gjør ikke det noe i det hele tatt! ;)

 

LITT-mat er nesten all mat som man spiser, i alle fall veldig mye av maten i et normalt kosthold. Dette er mat man bør velge foran N-mat, men man bør spise det i noenlunde moderate mengder, eller at man spiser variert av det.

 

NEI-mat er mat med høyt kcal-innhold per 100g. Det vil ikke si at man ikke kan spise det, men at man bør passe på i og med det høye kcal-innholdet. Avocado er sunt, masse gode oljer, fett, vitaminer og mineraler i det, men kcal-innholdet er altså veldig høyt, så man bør ikke BARE spise avocado. Sjokolade og chips f.eks. kommer også som N-mat, og der skjønner man grunnen. Som med avocado kan man også spise dette, men her anbefaler GR å bruke frimerkene, da dette er tomme kcal i motsatt til avocadoen.

 

Håper dette gjorde dere litt klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått rett til helvette, dersom noen lurer. Spiste det "vanlige" til frokost; skive med makrell i tomat, havregryn og te. På skolen spiste jeg to bananer, to små baguetter (ene med roastbiff, majones og sprøstekt løk... jaaa, jeg vet. Men er så godt!), og den andre med kyllingsalat på boks. (Jaa, jeg veeet...)

 

Spiste også Piano RISKREM! Da jeg kom hjem spiste jeg ris, ananas og kjøttdeig i tomatsaus, i tillegg til to biter av en Smil-sjokolade og en sånn "remse" av en Kvikk Lunsj... for ikke å nevne de bitene av pepperkakehuset. (Selvsagt de med mest snop på..)

 

Ååååh. Klikker. Elsker mat for mye, og jeg blir veldig lett sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag skal jeg ikke engang skrive for dere hva jeg har stappet i meg... er vel egentlig ikke at det er så mye, men var mye mer fett i den maten enn jeg tenkte det var... så ble altfor mye... gleder meg veldig til å starte på kurs på tirsdag, for da veit jeg at jeg ikke kan lure meg unna når det er veiing med andre og jeg verken vil skuffe instruktøren eller meg selv... også åpner SATS senteret mitt igjen, så første trening blir på mandag!!

 

beundrer dere som alt er igang, jeg er så sliten etter jobb, at jeg ikke klarer å komme meg ut... så jeg tror jeg må komme i gjenge med døgnrutiner også!! men gjorde godt med den volleyballkampen igår, selv om ikke det var en hard økt, så var det da noe! ;)

 

hvor er det man søker på hvor mye kcal man bør spise om dagen igjen...? jeg husker det aldri!! kan ha endret seg siden siste jeg sjekka :)

 

håper dere har en fin kveld, jenter (såvidt jeg vet ingen gutter her?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ble ingen trening på mæ i dag:( Målte febern til 39,6..ligg bare helt utmatta på sofaen, så hadde ikke sjangs!

 

Men håpe på at man er bedre til helga, så man får tatt igjen den planlagte økta på lørdag eller søndag ;)

 

Matveien i dag har vært helt ok, par utskeielser, men ikke voldsomt, trur æ ligg rett over 1600 kcal omtrent:)

 

Har ikke som mål å rase ned i vekt, så tar tiden til hjelp, førstepri nå er å bli frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på å gå ned 15KG til Juni 2011!

Jeg blir 21 år den 6. Juni og har planer om å gi meg selv en sunn kropp i gave ;p

Er foreløpig med på et internett-kurs her inne. Har prøvd lenge på egen hånd å få kontroll over kostholdet, men har bare gitt opp i den tro at jeg kommer til å skuffe megselv---> noe som er enda mere skuffende!

 

Er for èn gangs skyld ganske motivert! Spiser sunt og holder meg til menyen jeg er blitt tildelt (meny 3: 1900kcal per dag). Har veiedag på mandager, jobber fremdeles med å sette meg opp realistise delmål. Det å betale 2000kr for å få hjelp til å gå ned i vekt er vel motivasjon nok i seg selv... Om pengene er verdt det finner jeg vel ut om 7 uker, men sålangt er jeg veldig fornøyd med programmet. Liker også veldig godt at man har èn fast veiedag og at man rapporterer til kursleder èn gang i uka. Da blir man liksom nødt til å klare seg selv. ;)

 

Veier foreløpig 93KG, er 172.5cm høy og har en BMI på 31- ouch!

Må si jeg gleder meg til å se hva vekta viser på mandag. Tror det er viktig å kose seg på veien til målet, framfor å bare fokusere på å nå et tall.

 

Noen som har noen treningstips til ei jente som sliter med dørstokk-mila? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hopp!!

 

Så dere faktisk va aktive på denne tråden. Good good!!

Begynne au sånn sakte men sikkert på jobben mot kiloan fram t sommeren. Å tenkte d va koseli å delta sammen me noen andre. Så om d æ ok for dere' date=' vil æ gjerne være me her? :)

 

Jeg er 24 år (bli straks 25), 167 høy å 104,3 kg. D æ vel d harde fakta ;) Men d kan jo allti gjøres noe me :)

 

Ha au veid mæ i dag, å slutta å røyka i dag :) He sjokolade liggende i leiligheten, så vett ikkje heilt å æ ska gjør me den. Noen tips?

 

Hvertfall lykke t til oss alle :D[/quote']

 

Tips ang. den stakkars sjokoladen du har liggende hjemme hos deg:

KAST DEN! Eller gi den til noen som har forbrenning :D Det er mitt motto iallefall.

Du har jo ikke bruk for den, du veit jo at det finnes sååå mange andre deilige og sunne ting det går an å kose seg med ^^

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, Cecilie5, god bedring! håper du kommer deg fort!

 

jeg skal hjem i helga, så da blir det ei lita sykkeløkt på ergometersykkelen der... på lørdag kveld skal jeg på nyttårsball.. da blir det 3-retters middag med hvitvin og rødvin... samt noe vors... men det blir forhåpentligvis mye swingdansing også!! ;)

 

velkommen mch90 :) jeg sliter med samme mila, og trenger også tips!!

 

forøvrig noen andre som skal starte på gr-kurs i oslo på tirsdag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Velkommen mch90, hyggelig at du blir med:)

 

Så flott at du har startet på kurs, gir nok ekstra motivasjon når man må melde inn til kursleder en gang i uka. Gir nok mange en ekstra giv, da man ikke vil skuffe seg selv eller kurslederen!

 

Som du selv sier, tror også det er viktig å kose seg innimellom og ikke bare tenke på vekta:) Jeg selv er ikke så voldsomt opptatt av selve vekta, men mer om å se at kroppen former seg etterhvert, at man holder ut mer og energien går opp!

 

Trur nok ikke du er den eneste som sliter med dørstokk-mila.. akkurat samme her! Men har erfrart at når man først har kommet seg på trening, så er det en så god og fantastisk følelse når man kommer hjem igjen!

Noen tips som har hjulpet meg er å fylle mp3-spilleren med MASSE god og variert musikk, alt fra skikkelig trøkk til noen rolige, også komme seg ut og gå. Trenger jo ikke starte så hardt i starten, men omså bare 20 min i begynnelsen også ta det derfra. Tror også det er viktig i starten og sette seg feks ett mål, jeg selv har nå i starten bestemt meg for 2 ganger trening i uka, hverken mer eller mindre. Såpass lite for at det er realistisk i starten, og kroppen (og psyken) trenger litt tid på å tilpasse seg en ny hverdag:) Så kan man heller øke treningsmengden etterhver som formen blir bedre og man har kommet inn i gode rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått rett til helvette' date=' dersom noen lurer. Spiste det "vanlige" til frokost; skive med makrell i tomat, havregryn og te. På skolen spiste jeg to bananer, to små baguetter (ene med roastbiff, majones og sprøstekt løk... jaaa, jeg vet. Men er så godt!), og den andre med kyllingsalat på boks. (Jaa, jeg veeet...)

 

Spiste også Piano RISKREM! Da jeg kom hjem spiste jeg ris, ananas og kjøttdeig i tomatsaus, i tillegg til to biter av en Smil-sjokolade og en sånn "remse" av en Kvikk Lunsj... for ikke å nevne de bitene av pepperkakehuset. (Selvsagt de med mest snop på..)

 

Ååååh. Klikker. Elsker mat for mye, og jeg blir veldig lett sulten.[/quote']

 

Roastbiff er kjempe sunt! ;) Løken er jeg usikker på, jeg vet at rå løk er superbra, men ikke så kjent med stekt da jeg nesten aldri spiser det, men er jo lett å sjekke her inne da. Og majones er ok, så lenge du velger en mager variant. Jeg anbefaler deg vita hjertego' sin lett majo, den er super god :)

 

Resten kommer etter hvert, gi deg litt tid til forandringen. Prinsippet i GR er at man skal kunne spise litt av alt, så det er bare til å kose seg - moderat :D

 

Jeg kjenner meg supergodt igjen i utfordringene dine. Spesielt det med litt nei-mat midt i uken, det jeg gjør da er å legge det inn i kalkulatoren her inne sammen med alt annet jeg spiser, slik at jeg får full oversikt over kcal-inntaket. Så lenge du ikke overskrider ditt dagsbehov er det ingen fare. Selvsagt er det lurt å holde seg unna sukker og mye salt, men husk at dette er snakk om forandringer du skal kunne leve med etter du har nådd den vekten du ønsker. Da vil du vel kunne kose deg litt også? :D Men vær forsiktig med hvilke brød du velger i disse baguettene dine, det er utrolig hvor mye kcal brød plutselig kan inneholde om man ikke er obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Håper det er plass til en til, for jeg hiver meg med jeg også! Jeg er en jente på 21år, som veier 96,1kg. Har aldri sett på meg selv som feit, men alltid litt overvektig, så da BMI'en min viste at jeg fallt under kategorien "Fedme", fikk jeg et skikkelig støkk i meg.

Så, nyttårsforsett; kutte kraftig ned på røykinga(greit nok), og å gå ned 20kg(litt verre:P ).

Jeg er student uten fast arbeid, og har derfor ikke råd til hverken kurs eller medlemsskap på treningssenter. Det jeg derimot har er masse tid til overs og en fin liten samling treningsvideoer(samlet opp de siste årene, og brukt meeeget pent x)); Zumba, pilates, aerobic. Det jeg mangler er motivasjon og et spark bak, noe jeg håper og tror at dere i denne tråden kan gi meg. Er så mye lettere å gjøre en innsats når man er sammen om det, og har noen å dele erfaringer med.

Jeg skal reise til Florida i juli, og gleder meg veldig, bortsett fra når jeg kommer på den fryktede bikinien. 20 kg på 25 uker føles som et litt uoppnåelig mål for meg(har aldri klart å holde en treningsrutine gående i mer en 3uker), så vil si meg fornøyd med å gå ned 15kg til juli, og håper virkelig at jeg skal klare det.

Jeg har ikke vært så flink hittil i år, men begynner for alvor i morgen(gleder meg faktisk virkelig nå)! Og nå står det her, svart på hvitt, så da må jeg jo bare gjennomføre det^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sliter med dørstokkmila, så anbefaler jeg dere å skaffe dere ett sett med manualer, som dere kan variere i tyngde. På den måten kan dere få den mest effektive treningen hjemme på stuegulvet, og dørstokken trengs ikke passeres. hihi.

 

Styrketrening er superviktig ved vektreduksjon, hvis man ikke gjennomførerer regelmessig styrketrening blir man slapp og slank. Men vi vil vel bli spenstig og slank?

 

Når man utfører en styrkeøkt, så er det viktig å huske på å utfordre seg selv. Det er jo litt lettere når man ikke hiver etter pusten. Man er MYE sterkere enn man tror! og det er viktig å huske på at når man har blitt kjent med øvelsene, skal man ikke klare den siste repetisjonen i settet, det gjør man ved å legge på mer vekt. Det er bra å faktisk ikke få til noe ;)

 

Og hvis dere er usikre på hvilke øvelser dere skal gjøre, og hvordan dere bør varme opp (man blir faktisk ikke andpusten av oppvarmingen heller, bare varm og god i musklene) Så anbefaler jeg linken jeg postet tidligere. Der finnes det også masse bra tips om trening og vektreduksjon. Styrkeprogrammet er bare på 30 minutter, så man rekker ikke å bli lei før man er ferdig. I tillegg, hvis man vil få opp pulsen litt på slutten og brenne masse KCAL på kort tid, kan man gjennomføre complexes.

 

Jeg trente dette selv på onsdag, og går som en gammel bestemor enda. Men skal gjennomføre en ny økt i dag.

 

Har litt skrivedilla kjenner jeg, men har vært trener i mange år før, så trening er mitt lille hjertebarn.

 

GOD SUNN og FRISK DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie88, jeg synes det virker utrolig lurt å ha klare mål om hva man skal gjennomføre i løpet av ei uke! Jeg har jo ikke satt meg delmål engang så tror jeg må bli litt mere strukturert. Føler at jeg sitter litt fast i den gamle tankegangen hvor jeg ikke klarer å oppnå noe samtidig som jeg ikke fortjener en sunn og fin kropp. Æsj altså! Det skal ikke være lett å være ung og overvektig, selvtilitten er jo på størrelsen med en binders.

 

Synes dette er en utrolig bra tråd btw! Flott at folk er aktive og hjelper hverandre^^,

 

Har ikke manualer hjemme, men har faktisk klart å trene litt styrke i heimen denne uka. Blir aldri mere enn 15min, men jeg kjenner at det tar på. (Godt tips rags)

 

Jeg sprakk skikkelig i dag da søthungeren meldte seg ;) Problemet mitt når jeg sprekker er at jeg føler at da er hele dagen ødelagt og jeg ender opp med å spise mat jeg VET ikke er godt for meg resten av dagen. Hele dagen blir liksom et stooort frimerke ;) Noen som kjenner seg igjen?

 

Skal på cafè med noen venninner senere i dag for å spise lunsj, må si jeg gruer meg litt. Også skal jeg jobbe resten av helga, noe jeg gruer meg enda mere til siden jeg jobber som kokk og det kommer til å være mat OVERALT!

 

Tar gjerne imot all slags form for motivasjon og råd med tanke på disse utfordringene :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Jadda, bare blitt enda mer syk i dag:(

 

Dro på jobb, etter 2 tima måtte æ bare dra hjem igjen, klarte rett og slett ikke mer... Nesten 40 i feber:O Og omtrent ondt overalt.. Blir vell bare sofa,dyne og film på mæ resten av helga.. kjedelig!

 

Nu som æ va så klar for ei treningsøkt! Satse ennå på kanskje ei økt søndag ;)

Eller i verste fall en liten gåtur omså;)

 

Men merker matlysten blir helt fucka når man er syk.. Brødskive me leverpostei/ost/osv frister ikke i det hele tatt! Mest lyst på snop og cola, men klarte å dra på butikken UTEN å handle noe snop! Kjøpt brus uten sukker vell og merke da, men er lov nå! Har så sug på sjokolade!! Eller, egentlig mest cola<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

mch90:

 

Er nok viktig å sette seg små delmål! I den store sammenheng så kan det føles ganske mye når man skal ned endel kg, da er det mye lettere å føle at man oppnår noe hvis man feks setter seg delmål på 5 kg om gangen. Viktig også at man har ei lita belønning som man setter pris på når man klarer det delmålet, trenger ikke være noe stort, men at man unner seg bittelitt ekstra som man ikke gjør ellers i hverdagen:) Så jeg brukte litt tid å satt mine delmål, får mer motivasjon også av det! Spesielt når man når den første!

 

Selvtillit ja, kjenner godt til det der.. For min del fra tidligere erfaring så vil jeg føle meg bedre etterhvert som treningen kommer igang og man gjør noe! Selv om man ikke har gått så mange kg ned, så bare det å vite at man gjør noe og føler at kroppen kommer i bedre form, så hjelper det veldig mye for min selvtillit ;)

Så håper jeg blir frisk snart, å kan komme skikkelig igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hircine: Haha, tusen takk! Ja, jeg koser meg jo med litt av hvert. ;) Har ikke drukket cola på en uke nå, ny rekord! Jeg leste på kaloriene på baguettene, det var sånn ca. 180 om jeg ikke husker feil. ;) Var de eneste de hadde på butikken her, men finner nok noen bedre neste gang.

 

For eksempel, så koste jeg meg med HELE to biter crispo i dag! Vanligvis hadde jeg bare tatt med meg hele greiene og knasket den i meg... men da jeg fant ut at bare de to bitene var 135 kalorier, da droppet jeg det. :S

 

Syns det er kjempekjekt å se hvor mange kalorier som er i hva. Jeg er en liten mattefreak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Mizzou, hehe, er akkurat som deg, syns nesten det er litt "gøy" å se hvor mye kalorier det er i forskjellige ting! Men hadde aldri forestillt meg at det var 135 kcal i bare TO biter crispo:S

 

Føle mæ forresten litt stolt nu! Var innom butikken en tur, syk og jævli med DET godtesuget.. men klarte å avstå!! Kjøpte mæ heller en halv fersk ananas, honningmelon og appelsiner!

Har alltid trudd det har vært mye kalorier i honningmelon pga honning-navnet, men er jo bare ca 25kcal i 100gr!! Åsså er det jo såååå godt ;)

 

Men i mårra er det lørdag, så da skal jeg unne meg litt snop, det er på sin plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke noe digg ut å være sjuk, Cecilie5.. Håper du snart blir frisk!!

Men jeg hørte her en dag før jul at selv om det er sukkerfri brus, så er det stoffer i den som gjør at du blir enda mer sugen på noe søtt, så egentlig burde man bare holde seg til vann... Jeg for min del slutta med brus for noen år siden fordi det var usunt, ikke at jeg drakk så mye, men fordi jeg ville kutte ut noe... og siden jeg ikke drakk det på lenge så har jeg egentlig ikke vært så spesielt glad i det i ettertid... Så det er veldig sjeldent jeg drikker brus.. Kan hende jeg tar et lite glass hvis den er ekstra kald og andre drikker det, men jeg kjøper det ALDRI selv... Jeg er av de som synes kaldt vann er absolutt det beste, og skal jeg drikke noe anna så er det melk eller farris stort sett... ;)

 

nå er jeg kjempesliten etter en kickstart på det nye året med mange tilvendinger og grining i barnehagen, så nå er det velfortjent helg og avslapning til imårra.. Da skal jeg på nyttårsball, som jeg har nevnt tidligere kommer det til å bli alkohol og 3-retters... men også en del swingdansing håper jeg!!

 

På vektklubb.no som jeg er medlem så har de foreslått 1338 kcal i forhold til min bmi, idag har jeg spist 1401 kcal!

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ja har også hørt det de sier om sukkerfri brus. Er ett stoff i brusen som gjør at kroppen blir klar for inntak av mer energi, ergo, man får ett behov for å spise noe søtt. Men har i første omgang kutten cola, gått over til litt sukkerfritt, men drikker også myyye vann istedenfor:)

 

Etter min bmi så skal jeg ligge på 1809 kcal faktisk! Syns det hørtes mye ut, men har lagt meg på 1600 kcal som gj.snitt foreløpig, og heller under enn over det. Så får æ heller justere ned litt etterhvert, vil først se noen uker på hvordan vekta går, vil helst ikke kutte for mye ned heller.. da jeg endelig har kommet meg opp fra 1000 kcal max og gått på sparebluss, og heller nå etablert gode rutiner på rundt 1600 kcal. Kjenner energien har gått opp og jeg sover bedre, så vil ikke kutte ned igjen ennå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...