Gå til innhold

Noen som blir med på 20 kg før nyttår?


Gjest Berteline
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Berteline

Jeg skal ned 23, kg og vil gjerne klare det før bursdagen min. Har vært år lovet meg at nå skal jeg klare det men har aldri fullført det. Dette kommer til å bli tungt så lurte på om noen, vil være med på å veie seg sammen med meg. Dele litt om dagen og lignende, og hva vi spiser, trimmer og hvordan det går med vekten:)

 

Vet at dette mye på kort tid, men føler at det er nå eller aldri. Noen andre enn meg som vil pushe grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

Vet akkurat hvordan det er!! Jeg har tenkt å ta det litt langsommere denne gangen .. og da er jeg villig til å bli med på 16 kg -- det er da 16 uker igjen av året har jeg regnet ut. Jeg har lagt med på 1400 - 1600 per dag, og prøver nå å oppnå 2 timpoeng hver dag. I dag har jeg vært ute allerede med 1 rask gangetur på 30 minutter, 2 inneturer på 5 minutter hver (langsomgange) og 1 utetur til på 40 minutter langsomgange. Håper å ta litt ikveld også på stepmaskinen -- kanskje 1 på 5 minutter. Slå du dette kanskje? Begynte forresten denne uken med internettkurs, og skal fortsette med vanlig kurs etterpå her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline

hehe, har nettopp fullføt 10 min på en elipse maskin jeg har. hehe. Men dagen er ikke ferdig enda. jeg spiser også bare ca 1000 kal hver dag siden jeg ikke er så aktiv. Spiser 6 ganger om dagen og jeg blir mett:) Så det er ingen fare på det omerådet.

 

Men det er treninga som blir problemet mitt. Jeg går på skolen 17 timer i uka, tilleg til at jeg jobber 20 til 30 timer hver uke. Men jeg er så lei av å aldri klare noe/ gjøre noe riktig så jeg har bestemt meg for at kan jeg klare denne store tingen så kan jeg virkelig være stolt av meg selv. Men slik som du "holder på" så har du sikkert gått ned mer enn meg ved årets slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke aa vaere negativ og oedelegge noens motivasjon, men du brukte sikkert lang tid paa aa legge paa deg de kiloene, og tar du de av deg raskt saa er det stoerre sjangs for at de kommer paa igjen. I tillegg saa er det ikke mulig aa miste mer enn mellom 0,5-1 kg fett i uka, saa mister du mer saa er det enten vann eller _muskelmasse_. Sats paa en sunn nedgang paa mellom 0,5-1 kg i uka og legg om livsstilen til noe du kan leve med ogsaa etter vekttapet. Dersom du kun ser paa dette som en slankekur saa ender man gjerne opp med aa spise som foer naar man er "ferdig", og da er det paa-an igjen.

 

Kombiner utholdenhetstrening, for aa brenne fett, med styrketrening for aa stramme opp kroppen, det er jo cm'ene du mister som teller! Husk aa maale deg selv (paa http://www.mybodycomp.com kandu ta maal og regne ut fettprosent) og ta bilder av deg baade foer og underveis (jeg gjorde ikke dette, noe som er irriterende naa naar jeg gjerne vil _se_ hvor mye jeg virkelig har gaatt ned) slik at du faktisk kan faa en ekstra motivasjonfaktor.

 

Lykke til i hvertfall, og ikke tenk paa dette som slanking, men en livsstilsending som du kan leve med for resten av livet! :)

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline

Jeg har endret livstilen mon fra før av, men bare på en slik måte at jeg ikke går opp i vekt. Jeg vil ned på trivselsvekten min så fort som mulig, og jeg vet hvordan jeg skal holde meg der. :) men skjønner hvor du kommer fra. Det er mye på liten tid, men jeg vil i allefall gjøre en innsats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trudelutt

og er veldig gjerne med på å motivere og bli motivert. jeg er ikke så flink til å komme meg ut, men skal prøve å bli flinkere.

Jeg må ligge på en 1100 - 1200 kcal om dagen skal dette gå bra. Jeg glede gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline

Jeg har et elipse apparat ståend ehjemme som jeg bruker titt og ofte. 5 minutter nå og da, så blir jeg ikke så fort lei av det. men 5 minutt 5 ganger om dagen er nesten en halvtime. Alle monner drar.

 

Jeg gleder mg slik til det har gått noen uker å jeg har virkelig gått ned i vekt , og at det er fett og ikke vann. Jeg kjenner at dagen ikke går fort nokk for jeg vil veie meg neste dag og se hvordan det ligger ann. Men har hatt fri de siste dagene, høstferie og helg. Det går sikkert fortere fra og med neste uke, mye mere stress med både jobb og skole. Tida går som regell fort uansett.

 

har foresten kjøp ny tube perfect slim fra loreal som jeg bruker samtidig. Sist gang jeg brukte det så minsket jeg ikke rundt lårene men cellulittene forsvant! Pluss at den lukter kjempegodt. nå kjøpte jeg bare den du skal ha på deg om kvelden. Andre som har prøv den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *eileen*

Jeg vil ned 10 kg, gjerne før jul.. Går til og fra jobb hver dag, ca 25 min hver vei, har en aktiv jobb og prøver å gå turer i tillegg. Men syns det vanskeligste er å ikke småspise, får ofte lyst på noe godt på kvelden..Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ned 10 kg' date=' gjerne før jul.. Går til og fra jobb hver dag, ca 25 min hver vei, har en aktiv jobb og prøver å gå turer i tillegg. Men syns det vanskeligste er å ikke småspise, får ofte lyst på noe godt på kvelden..Noen gode tips?[/quote']

Det hjelper å kose seg med lakryl,når en blir gal etter noe godt.Eller prøv å finn på noe artig å gjøre.Ring til en god venn,da er det ikke så lett å spise og slafse i telefonen,ha ha.Eller noe annet gøy.Skriv en liste med 30 forskjellige ting du kan gjøre når du får lyst til å spise.Du skal se at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vet akkurat hvordan det er!! Jeg har tenkt å ta det litt langsommere denne gangen .. og da er jeg villig til å bli med på 16 kg -- det er da 16 uker igjen av året har jeg regnet ut. Jeg har lagt med på 1400 - 1600 per dag' date=' og prøver nå å oppnå 2 timpoeng hver dag. I dag har jeg vært ute allerede med 1 rask gangetur på 30 minutter, 2 inneturer på 5 minutter hver (langsomgange) og 1 utetur til på 40 minutter langsomgange. Håper å ta litt ikveld også på stepmaskinen -- kanskje 1 på 5 minutter. Slå du dette kanskje? Begynte forresten denne uken med internettkurs, og skal fortsette med vanlig kurs etterpå her i byen.[/quote']

 

Hei,ser du har lagt deg på 1400-1600 kcal.pr.dag,hvor mye går du ned i uka da?Jeg er 80 kg og 168 cm høy(trivselsvekt på 63-65 kg) og trimmer ca like mye som du+at arb.dagen er aktiv,lurer på om dette er kaloribehovet mitt og omtrent...Men spiser du da et kveldsmåltid på ca.200 kcal da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer enn gjerne med på en utfordring. 20 kg før nyttår er et MÅL. Jeg veier 103 så det skulle la seg gjøre å komme et stykke på vei. la oss prøve. Har mange blitt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig gjerne med, målet mitt er i første omgang å gå ned 5 kg. Er redd for å ta i for mye for da mister jeg motivasjonen. Av erfaring vet jeg at jeg går ned treigt... Ikke så rart kanskje da jeg har gått på GR 4 ganger! Har klart å holde vekten i over ett år to av gangene, men de to siste gangene sklir jeg ut i dårlige vaner igjen... Kjedespiser og trøstespiser. Prøver å finne årsakene til dette og erstatte det med noe annet. Så heretter skal jeg logge meg på vektklubben hver gang jeg føler søthungeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å gå ned 10 kilo innen året er omme. Er klar for å gjøre en skikkelig innsats, bli mer aktiv i hverdagen, og fokusere på å spise sunt og ofte. Så jeg er med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir med på slanking før jul jeg!!! Det blir steintøft for meg, for jeg er en såkalt småspiser, særlig i helgene. Da spiser jeg altfor mye og over spiser. Men i morra er det mandag igjen... håper vi kan være til inspirasjon for hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

har foresten kjøp ny tube perfect slim fra loreal som jeg bruker samtidig. Sist gang jeg brukte det så minsket jeg ikke rundt lårene men cellulittene forsvant! Pluss at den lukter kjempegodt. nå kjøpte jeg bare den du skal ha på deg om kvelden. Andre som har prøv den?

 

 

Har prøvd perfect slim, og det funker ikke.... men det er et eller annet vanndrivende stoff i den, så vidt jeg husker, så du mister bare vann..

 

Godt tips, legg deg på ca 1250 kcal om dagen. Spiser du for lite stopper forbrenningen din opp etterhvert.

 

Blir gjerne med på å gå ned ca 16 kg før nyttår. 20 kg blir litt i drøyeste laget, men går det er det jo ikke akkurat trist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Klarte ikke regne ut ukene fram til jul -- det blir kun 12 uker ikke 16, men det går da an å slanke seg ihvertfall 12 kg i henhold til 24 for deg vel?? Jeg har nå vært på stepmaskinen min (kun 5 minutter) men har klart å få til 2,5 trimpoeng i dag. Håper for lignende resten av uken. Spiste 952 kalorier i dag -- ikke lagt opp til så lite men var ikke sulten for mer. Maten ble slik: Frokost: 1 Wasa husman, 5 gr kesam mager, 20gr tunfisk avrent vann= 97 Lunsj: 2 sardiner på speltbrødskive og vitagod 40% magarin= 131 Middag.: 100 gr røkt laks, 2 speltbrødskiver, 2 pors. vitagod 40% margarin, 150 gr eggerøre stekt i myk margarin = 598. Kvelds: 1 Husman Wasa, 1 vita margarin, 1 ss leverpostei Vita ovnsbakt, 3 skiver syltede agurk = 117. Litt ekstra lett melk til kaffekoppene ble det da under 1000 kalorier. Hvordan høres dette ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='ser du har lagt deg på 1400-1600 kcal.pr.dag,hvor mye går du ned i uka da?Jeg er 80 kg og 168 cm høy(trivselsvekt på 63-65 kg) og trimmer ca like mye som du+at arb.dagen er aktiv,lurer på om dette er kaloribehovet mitt og omtrent...Men spiser du da et kveldsmåltid på ca.200 kcal da?[/quote']

 

Har prøvd 1400 til 1600 nå sist uka (før jeg egentlig begynte på GR internettkurs) og er 76 kg (162 cm høy ) og har det ikke bra med denne vekten. Håper på 62 kg som trivselsvekt, men min "egentlig" vekt er mellom 55 og 60 kg -- noe jeg ikke tror det går an å få til mer. Ja, jeg spiser kveldsmat -- enten kornblanding med yoghurt eller knekkebrød med lettere Norvegia m/paprika e.l. Vi få vel klare dette allesammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline
Jeg er mer enn gjerne med på en utfordring. 20 kg før nyttår er et MÅL. Jeg veier 103 så det skulle la seg gjøre å komme et stykke på vei. la oss prøve. Har mange blitt med?

 

Mange er med på et vis, men ikke alle vil gå ned like mye. SKjønner at de er negtive, men det e jo morsomt å ha noe å strebe etter. 20 kg blir mitt mål. og ukesresultatet mitt for forrige uka var 2, 4 kg ned i vekt, Skjønner at oddsene for å klare det er små, og tenker realistisk, slik at jeg ikke blir knus om jeg ikke klarer det.

 

Men hvorfor må jeg gå opp til 1250, (flere som har anbefatl mere) Jeg spiser 4 hovedmåltider om dagen og 2 mellommåltider. Og jeg blir meget mett for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye for mye

(Men hvorfor må jeg gå opp til 1250, (flere som har anbefatl mere) Jeg spiser 4 hovedmåltider om dagen og 2 mellommåltider. Og jeg blir meget mett for å si det slik.)

 

Hvordan bli mett av 1250 eller færre kalorier pr dag? Sier jeg meningen min om det kommer jeg til å beskylde noen for løgn.

 

Jeg blir gjerne med på de tjue kg før jul og jeg kommer til å klare det. Ikke bare fordi jeg er en mann. Vekta mi er veldig høy og det er lettere å gå ned mye da. Veier meg i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er med på et vis' date=' men ikke alle vil gå ned like mye. SKjønner at de er negtive, men det e jo morsomt å ha noe å strebe etter. 20 kg blir mitt mål. og ukesresultatet mitt for forrige uka var 2, 4 kg ned i vekt, Skjønner at oddsene for å klare det er små, og tenker realistisk, slik at jeg ikke blir knus om jeg ikke klarer det.

 

Men hvorfor må jeg gå opp til 1250, (flere som har anbefatl mere) Jeg spiser 4 hovedmåltider om dagen og 2 mellommåltider. Og jeg blir meget mett for å si det slik.[/quote']

 

trener du mye i tillegg empress85??Kjempe bra at du hadde gått ned 2,4 kg på en uke... jeg vil gå ned ti kg, og trenger mye motivasjon, da er det godt å ha noen å snakke med som holder på med det samme;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ned 10 kg' date=' gjerne før jul.. Går til og fra jobb hver dag, ca 25 min hver vei, har en aktiv jobb og prøver å gå turer i tillegg. Men syns det vanskeligste er å ikke småspise, får ofte lyst på noe godt på kvelden..Noen gode tips?[/quote']

Jeg pleier å spare et par hundre kalorier til tv-kvelden av og til, og dem bruker jeg på en nutrilett-bar med karamellsmak - 214 kalorier, og supergod - nesten som sjokolade! Den er egentlig en måltidserstatter, så den er proppfull av mineraler og vitaminer. Dersom man ikke har så mange kalorier til overs, går det an å kjøpe Fedon Lindbergs måltidserstatter. En bar har 145 kalorier. Den er ikke så god men den døyver godtesuget og er stappet med fiber og langsomme karbohydrater. Sikkert ikke helt sunt, men et par tre ganger i uka må det vel gå an!

Prøv da vel!

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er med på et vis' date=' men ikke alle vil gå ned like mye. SKjønner at de er negtive, men det e jo morsomt å ha noe å strebe etter. 20 kg blir mitt mål. og ukesresultatet mitt for forrige uka var 2, 4 kg ned i vekt, Skjønner at oddsene for å klare det er små, og tenker realistisk, slik at jeg ikke blir knus om jeg ikke klarer det.

 

Men hvorfor må jeg gå opp til 1250, (flere som har anbefatl mere) Jeg spiser 4 hovedmåltider om dagen og 2 mellommåltider. Og jeg blir meget mett for å si det slik.[/quote']

 

Såå flott start 2,4 kg!! Kjempe bre . Jeg er med Startet i dag på 103 så får vi se:-):-) Har prøvd å regne ut kalorier pr døgn men jeg er ikke noen rakettforsker for å si det slik;-)

 

Har du et mat program og treningsopplegg? Kan jeg få kikke på ?

 

STÅÅ PÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å følge med deg. Dele gleder og sorger. Dra deg opp fra PC-en når frosten kommer. Men......

 

20kg på 82 dager det samme som 20kg på 11,7 uker som er det samme som 1,7kg i uken. Nei den vil jeg ikke være med på.

 

Selv setter jeg målet på 0,5kg i uken. Noe mer enn det er ikke sundt. Dette da som et gjennomsnitt. Noen uker er gode andre er dårlige.

 

Skal du og vi få dette til så må vi sette oss et realistisk mål, ellers så ryke det før det er begynt.

 

Lykke til.

Hilsen

Sweety

 

 

Jeg skal ned 23' date=' kg og vil gjerne klare det før bursdagen min. Har vært år lovet meg at nå skal jeg klare det men har aldri fullført det. Dette kommer til å bli tungt så lurte på om noen, vil være med på å veie seg sammen med meg. Dele litt om dagen og lignende, og hva vi spiser, trimmer og hvordan det går med vekten:)

 

Vet at dette mye på kort tid, men føler at det er nå eller aldri. Noen andre enn meg som vil pushe grensen?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å prøve meg på 12 kilo (til) ned til jul. Har allerede gått ned 6, så jeg er i gang, men nå har det stoppet litt opp her. Trenger litt hjelp til motivasjon. Fint å være flere i samme situasjon :-)

 

Jeg har forsøkt å legge meg på rundt 1200-1350 kcal per dag. Trener StramOpp på SATS to ganger i uka, og prøver ellers å gå et par turer på 1-2 timer i uka. Har en veeeeldig stillesittende jobb, så jeg burde vel kanskje prøve å skru opp aktivitetsnivået enda et par hakk. Men så tenker jeg at to ganger på SATS er nok intill videre - vil prøve å få det til å bli en skikkelig vane, og da er jeg redd for at tre-fire ganger i uka blir for mye sånn med en gang, og at jeg skal bli lei og slutte helt opp.

 

Synes folk her er så utrolig flinke! Masse positiv tenkning og folk trener og står på. Utrolig motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...