Gå til innhold

Noen som blir med på 20 kg før nyttår?


Gjest Berteline
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette høres helt topp ut. Jeg kunne tenke meg og prøve 10 kg.

Det er lettere og lykkes når en er flere. gleder meg allerede.

 

Lykke lykke til det er godt at vi er mange som kan muntre opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Skal ha bort 26kg jeg. Men hadde tenkt å bruke tiden frem til sommeren å gjøre det på.

Gikk ned 2,7kg denne uka, men det er sikkert bare vann.

Det eneste tiltaket jeg har gjort er å kutte ut brus, snop og smør på skiva. Håper at jeg kan gå ned noen kilo på dette. Er utrolig vanskelig å legge om kosten.

Skal begynne å kutte ut andre usunne ting etter hvert, men litt om gangen. Hvis ikke tar det 2uker å så får jeg mat kick, løper til butikken å kjøper alt snacksen de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal også ned 20kg, men det å tenke på å gå ned så mye til nyttår klarer ikkejeg, da må jeg ha personlig trener tror jeg...! Har tenkt å prøve å klare det før sommeren. Har gått ned raskt før, og det var mye væske, så de kg kom raskt på igjen. Men lykke til, det er lov å prøve. Husk å spise ofte, og det som også er viktig er å ikke spise for lite,legg deg på ca.1200 kcal pr dag. Dersom du får i deg mindre,stopper det bare opp, du vil ikke gå ned noe særlig. Tro meg, jeg har pøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ned 10 kg' date=' gjerne før jul.. Går til og fra jobb hver dag, ca 25 min hver vei, har en aktiv jobb og prøver å gå turer i tillegg. Men syns det vanskeligste er å ikke småspise, får ofte lyst på noe godt på kvelden..Noen gode tips?[/quote']

 

 

Jeg har også alltid lyst på moe søtt om kveldene, jeg pleier å kose meg med et glass drikke youghurt eller biola. Tine har kommet med en med kirsebærsmak, den er kjempegod, og så får jeg oppfylt melkekvoten samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at 20 kg før nyttår høres hardt ut, men det ville ha vært utrolig deilig!! Jeg har gått ned 11kg siden februar og skal ned 20 til før August da jeg skal gifte meg. Jeg synes at det går veldig sakte men motivasjonen ligger i at det er en varig endring i livsstil og utseende. Hadde jeg ikke startet på GK kurs ville jeg garantert veid minst 11kg mer idag. Det er ikke mer enn 1 kg ned ca annenhver uke, men jeg har det mye bedre nå og det er god motivasjon til å fortsette. Garderoben kan jo med god samvittighet fornyes ganske ofte=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har regnet ut at jeg kan spise 1600 kcal per dag, det er endel mindre enn det som er dagsbehovet, så jeg skal liksom gå ned når jeg spiser 1600kcal, men syns det høres så mye ut.. må spise så mye for å komme opp idet, føles ikke akkurat som om jeg slanker meg.. kan det være riktig? noen som vet? jeg tenkte kanskje sånn 1200kcal ville være mer riktig.. har en ganske aktiv jobb, på sykehus, går mye, går til jobb hver dag, får 1,5trimpoeng på bare det... og så prøver jeg å gå tur hver dag på minimum 40 minutt rask gange (6km/t)

er 171cm og veier 83 kg, vil gjerne ned 10 kg som et delmål, gjerne mer... veldig motiverende å ha noen å "snakke" med her inne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og er veldig gjerne med på å motivere og bli motivert. jeg er ikke så flink til å komme meg ut' date=' men skal prøve å bli flinkere.

Jeg må ligge på en 1100 - 1200 kcal om dagen skal dette gå bra. Jeg glede gruer meg.[/quote']

 

Jeg blir gjerne med men prøver meg på 10 kg først. Bedre for meg å ha et realistisk mål akkurat nå. Har gått flere kurs, gått litt opp igjen, men håper på denne måten å få litt inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :()

 

Jeg er med, men tror ikke 20 kg er noe for meg. 12 kg er nok mer realistisk, men klarer jeg det så er jeg kjempefornøyd :))

Håper jeg skal få den ekstra motivasjonen jeg trenger her inne!

 

Mvh Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har regnet ut at jeg kan spise 1600 kcal per dag' date=' det er endel mindre enn det som er dagsbehovet, så jeg skal liksom gå ned når jeg spiser 1600kcal, men syns det høres så mye ut.. må spise så mye for å komme opp idet, føles ikke akkurat som om jeg slanker meg.. kan det være riktig? noen som vet? jeg tenkte kanskje sånn 1200kcal ville være mer riktig.. har en ganske aktiv jobb, på sykehus, går mye, går til jobb hver dag, får 1,5trimpoeng på bare det... og så prøver jeg å gå tur hver dag på minimum 40 minutt rask gange (6km/t)

er 171cm og veier 83 kg, vil gjerne ned 10 kg som et delmål, gjerne mer... veldig motiverende å ha noen å "snakke" med her inne=)[/quote']

 

 

 

Hei!

Har gått på 2 gr kurs siden mai, har hatt kcal inntak på1900 pr dag og har pr.dags dato gått ned 20,7kg. Syntes det hørtes mye ut til å begynne med, men det funker. Jeg er så å si aldri sulten og den evindelige søthungeren jeg sleit med tidligere er borte som dugg for solen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har regnet ut at jeg kan spise 1600 kcal per dag' date=' det er endel mindre enn det som er dagsbehovet, så jeg skal liksom gå ned når jeg spiser 1600kcal, men syns det høres så mye ut.. må spise så mye for å komme opp idet, føles ikke akkurat som om jeg slanker meg.. kan det være riktig? noen som vet? jeg tenkte kanskje sånn 1200kcal ville være mer riktig.. har en ganske aktiv jobb, på sykehus, går mye, går til jobb hver dag, får 1,5trimpoeng på bare det... og så prøver jeg å gå tur hver dag på minimum 40 minutt rask gange (6km/t)

er 171cm og veier 83 kg, vil gjerne ned 10 kg som et delmål, gjerne mer... veldig motiverende å ha noen å "snakke" med her inne=)[/quote']

 

 

Hei Eileen.

 

Snakket mye med noen som går på GR kurs etter de nye anbefalingene. En dame fortalte at hun hadde rast ned i begynnelsen (første kurset), så stagnerte det. Ikke ukjent det, men det pleier å løsne igjen hvis man holder motet oppe! Lang historie kort: Hun hadde vært altfor "FLINK", Da hun gikk opp til MINST 1900 kcal om dagen fortsatte hun å gå ned!

 

Skjønner godt at du synes det er mye, men tror det lønner seg i lengda! Hvis du passer på å få i deg frukt- og melkerasjonen tilsammen 400 kcal, er det lettere å komme opp i 1600, som jo er riktig for deg! Jeg sliter med å få i meg melkerasjonen og havner lett 150 -200 kcal under anbefalingene. Får se hva jeg får til med det etter hvert!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

 

Dette hørtes jo morro ut. Men har du en plan om åssen du skal klare så mange kilo på bare ti uker?

 

Jeg er med jeg vis du har en plan du vil dele med meg. Jeg skal ned 30 kg. til sammen.

 

Hilsen en fra Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har regnet ut at jeg kan spise 1600 kcal per dag' date=' det er endel mindre enn det som er dagsbehovet, så jeg skal liksom gå ned når jeg spiser 1600kcal, men syns det høres så mye ut.. må spise så mye for å komme opp idet, føles ikke akkurat som om jeg slanker meg.. kan det være riktig? noen som vet? jeg tenkte kanskje sånn 1200kcal ville være mer riktig.. har en ganske aktiv jobb, på sykehus, går mye, går til jobb hver dag, får 1,5trimpoeng på bare det... og så prøver jeg å gå tur hver dag på minimum 40 minutt rask gange (6km/t)

er 171cm og veier 83 kg, vil gjerne ned 10 kg som et delmål, gjerne mer... veldig motiverende å ha noen å "snakke" med her inne=)[/quote']

 

hei!

det stemmer nok at du skal ha 1600 kcal, jeg er mange kilo for mye og har også lagt meg på 1600, selv om jeg egentlig skulle hatt mer.

Jeg begynte denne uken, så det skal bli spennende å se.

Jeg spiser omtrent det samme som jeg har gjort før, utfordringen for meg blir å kutte ut småspisingen og snacksen innimllom måltidene, en utrolig dårlig uvane...:(

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice
Jeg skal ned 23' date=' kg og vil gjerne klare det før bursdagen min. Har vært år lovet meg at nå skal jeg klare det men har aldri fullført det. Dette kommer til å bli tungt så lurte på om noen, vil være med på å veie seg sammen med meg. Dele litt om dagen og lignende, og hva vi spiser, trimmer og hvordan det går med vekten:)

 

Vet at dette mye på kort tid, men føler at det er nå eller aldri. Noen andre enn meg som vil pushe grensen?[/quote']

 

Er du helt vel bevart? 20 kg til NYTTÅR???? Det er over 1.8 kg i uken, altså nesten 2 kg. Det kan jeg vel si med en gang at det kommer aldri til å gå. Ikke for å ødlegge motivasjonen til noen her, men det er ikke særlig smart. Går du ned så fort, så legger du de fortere på deg igjen og litt til etterpå.

Poenget er å legge om kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye for mye](Men hvorfor må jeg gå opp til 1250, (flere som har anbefatl mere) Jeg spiser 4 hovedmåltider om dagen og 2 mellommåltider. Og jeg blir meget mett for å si det slik.)

 

Hvordan bli mett av 1250 eller færre kalorier pr dag? Sier jeg meningen min om det kommer jeg til å beskylde noen for løgn.

 

Hei!

Det er nok lettere for deg å gå ned i vekt siden du er mann, men da har du også fordelen av å kunne bygge muskelmasse lettere.

 

Hvorfor du ikke må spise for lite er at kroppen din er som en ovn. Legger du lite ved i ovnen, brenner den lite, det blir ikke veldig varmt. Legger du på mye brenner den mye, hvis du har trekken i orden. For kroppen din er maten det samme som ved og trekken er trening. Musklene er liksom ovnen, der brenninga skjer. Så har du slanka bort muskla dine, blir det ikke mye igjen å brenne med.

 

Spiser du for lite går forbrenninga di ned, ja, vekta også. Men en dag kommer du til å spise mat som ikke er like mager som den du spiser i dag, da går vekta opp fordi forbrenninga er satt ned fra det kroppen din oppfatter som sultperioden. Det er veldig tungt å trene så mye som trengs for å få igang forbrenninga igjen!

 

Så det er ikke bare det å bli mett som teller. Hvis du ikke får i deg nok gjennom den maten du spiser så får du bytte ut noe av det aller magreste. Helt enig med deg i at det ikke er noe vits i å spise seg mer enn mett.

 

Lykke til uansett hva du velger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt vel bevart? 20 kg til NYTTÅR???? Det er over 1.8 kg i uken' date=' altså nesten 2 kg. Det kan jeg vel si med en gang at det kommer aldri til å gå. Ikke for å ødlegge motivasjonen til noen her, men det er ikke særlig smart. Går du ned så fort, så legger du de fortere på deg igjen og litt til etterpå.

Poenget er å legge om kostholdet![/quote']

 

 

Hei

 

Det kan gå, men det krever steinhard trening! Lange utholdenhetsøkter 1 1/2 - 2 timer annen hver dag, med puls 120 - 150 (kvinne, 45) + noe styrketrening på overkropp, varierende øvelser, hver dag.

 

Det er et blodslit! Jeg orker ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp selv om det går sakte. 100 g er 100 g uansett. Pass på at du spiser regelmessig og dropp alle søtsakene. Regn all bevegelse som trim. Jeg har vasket gulvet, det er trim!

Personlig har jeg belønninger for hver gang jeg har kommet ned en eller to kilo. Tenker at dette var så mange sjokolader... hm, da kan jeg kjøpe nye sko!

Bruker andre ting enn mat til belønning og kjøper noe jeg ønsker meg. Største belønningen er når jeg går ned en størrelse i klær. Det er HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilgånednå!

Hei!

 

Jeg skal ned ca. 1000 kilo (føles ihvertfall slik!!!), og jeg vil gjerne bli med deg å prøve å nå minus 20 kilo før nyttår! Er bedre og lettere når man er flere enn en... Men hvordan gjør vi det da? For å "kontrollere" hverandre osv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ned 10 kg' date=' gjerne før jul.. Går til og fra jobb hver dag, ca 25 min hver vei, har en aktiv jobb og prøver å gå turer i tillegg. Men syns det vanskeligste er å ikke småspise, får ofte lyst på noe godt på kvelden..Noen gode tips?[/quote']

 

 

Til dæ som ville ha nå godt!

 

IS/Sorbet:

Knus singelfråsne bær (jordbær e herlig, og kjøpes overalt:)), løs opp sukketter litt vann og ha i etter smak. Fyll i ispinneformer og frys: Herlig!

 

For en mykere utgave (sorbet) blander jeg i lettyogurt mes amme smak som bærene! Denne myke vaiantan har jeg i små beger og setter i frysen.

 

Yogurt og frukt:

Sett ett beger lett yogurt i fryseren i ti til femten minutter. Skjær frukt i biter, ta hva du har! det holder m en 1/4 av hver frukt. Legg i en fin dessertskål og ha den halvfrosne yogurten over! Søtt og herlig:)

 

detta kose æ ma verre med når søtsuget kommer! Is/sorbet er greit å ha stående i frysen når trangen blir akutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at du satser med begge beina, men du kan gjerne bli skuffet. Dessuten er det nok ikke særlig sunt. Ta det litt roligere, det varer lenger. Jeg vil gjerne være med å motivere og bli motivert. Spiser ca 1500 kcal og trimmer ca 1-2 trimpoeng om dagen. Jeg skal jo få hjulene til å gå rundt hjemme også, ikke sant. Har som mål å greie -0,5 kilo i uken, selv om første uken ga uttelling på 1,1 kilo. Nå er det 9 uker til nyttår- det skulle bli omtrent 5 kilo innen den tid. Greier jeg det er jeg fornøyd, men selvfølgelig fortsetter vi også etterpå. Totalt er målet mitt å gå ned 14 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...