Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hehe! Tusen takk for alle gode vibber!

Jeg føler litt at jeg går fra den ene vippeplanken til den andre om dagen , så jeg trenger alt jeg kan få sendt min vei;)

 

Mandag var bra. Deretter har jeg hatt to dager på farten, ikke bestått... Null trening og altfor mye mat.

Jeg merker at jeg nå om dagen:

1) har et etterslep på energimangel/trøtthet etter alt jobbstresset i det siste, og det skal lite til for vippe meg av pinnen. Motstandskraften mot dessertbuffet på hotell var ikke tilstedeværende, for å si det sånn...:)

2) ikke orker å trene

3) bare klarer å spise riktig de dagene jeg har overskudd

 

Så det må jeg få gjort noe med! I dag føler jeg meg litt "ovanpå" igjen, så jeg får begynne her. Målet er å gjennomføre dagen i dag på en fiiiiin måte:) Dvs riktig mat, og litt trening.

 

Jeg har forresten meldt meg på pilateskurs som begynner i dag, dette er jo noe jeg har snakket om i en eeeevighet. På tide å gjøre handling ut av alle tankene;) Håper kurset blir bra - det blir i så fall en fin kick-start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

Merkelig dette her, att vi begge to sliter litt med rytmen osv nå...

Men har noke sammenhelg med att vi er slitne, og for min del ikke i form.

 

Kanskje kroppen bare må få den hvilen den skal ha, så tar vi igjen treningen.

 

 

Masse lykke til med pilates kurs ! Spennende :)

Jeg har tenkt å begynne på trening igjen til mandag, så det er bare å speede opp på turene mine igjen... :cool: (lettere sagt enn gjort..)

Ha en fin torsdag.

For min er det kino og middag ute som står på planen, så blir visst ingen minus dag dette heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg nå om dagen:

1) har et etterslep på energimangel/trøtthet etter alt jobbstresset i det siste' date=' og det skal lite til for vippe meg av pinnen. Motstandskraften mot dessertbuffet på hotell var ikke tilstedeværende, for å si det sånn...:)

2) ikke orker å trene

3) bare klarer å spise riktig de dagene jeg har overskudd

[/quote']

 

Jeg har kjent på akkurat det samme den siste uka. Jeg merker at dagene blir mørkere, og jeg veit at jeg er veldig dagslysavhengig. Jeg orker mindre, er trøttere og veldig slapp. Tidligere har jeg jo kompensert med sukker (det er i stor grad her kiloene mine kommer fra), men nå skal jeg ikke gjøre det. Hva gjør man da? Jeg må jo bare ta meg sammen, tenke at jeg skal trene og jobbe med å holde meg unna søtsaker. Men jeg kjenner virkelig på at det er tungt, akkurat nå. Høstmørket tapper meg liksom for energi. Hvordan holder man seg oppe, uten å øke kaloriinntaket?

 

Huff, dette ble kanskje sutring, istedenfor oppmuntring i tråden din. Jeg kjente meg bare så godt igjen i det du skreiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Svirre - du er en luring:) Jeg har egentlig fortrengt at det er høst.. Men nå husker jeg at jeg hadde en voldsom bølgedal i november i fjor. Da holdt jeg til på en fellestråd - jeg skal jammen gå tilbake og lese gjennom de gode tipsene jeg fikk da:)

Men det blir i kveld, nå sitter jeg på toget, og trykking på iPhone er ikke enklest på disse sidene her.

Ellers er det vel litt sånn at 'felles skjebne felles trøst', eller noe. Vi deler jo erfaringer for å kunne diskutere dem. Det er ikke sutring, synes jeg:)

 

Pilatesen i går var forresten veldig bra! Gleder meg til de neste torsdagene!

Nå er målet en fokusert helg. Veiing i dag viste stillstand. Så det er bare å gyve løs:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svirre - du er en luring:) Jeg har egentlig fortrengt at det er høst.. Men nå husker jeg at jeg hadde en voldsom bølgedal i november i fjor. Da holdt jeg til på en fellestråd - jeg skal jammen gå tilbake og lese gjennom de gode tipsene jeg fikk da:)

Men det blir i kveld' date=' nå sitter jeg på toget, og trykking på iPhone er ikke enklest på disse sidene her.

Ellers er det vel litt sånn at 'felles skjebne felles trøst', eller noe. Vi deler jo erfaringer for å kunne diskutere dem. Det er ikke sutring, synes jeg:)

 

Pilatesen i går var forresten veldig bra! Gleder meg til de neste torsdagene!

Nå er målet en fokusert helg. Veiing i dag viste stillstand. Så det er bare å gyve løs:D[/quote']

 

Godt å være til hjelp - jeg tenker stadig vekk på at det er høst. Hver morgen, når jeg skraper bilen, tenker jeg på det... iPhone og denne nettsida fungerer dårlig, har jeg også funnet ut.

 

Hva heter fellestråden du var i? Kanskje jeg også skal lese noen av tipsene. Jeg tenker seriøst på å kjøpe en sånn dagslyslampe, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå har jeg sittet og lest gjennom noen gamle innlegg på den forrige tråden jeg var på, "15 uker til jul - 10 kg lettere".

Det var litt skremmende lesing, egentlig.. :eek: Men morsomt!

Mye av det jeg slet med da, er fortsatt gjeldende i høy grad:p Helgeutskeielser, ikke nok styrketrening osv, haha , jeg må le.

 

Men det jeg skulle se etter, var hva jeg sa om høst-"depresjonen" min. Jeg skrev et innlegg 15.11.2010, ba om tips - og har senere konkludert med at topp tre tips var:

 

Sitat:

Topp tre tiltak: Frisk luft i dagslys, trening og smoothie av guava (eller appelsin)-juice med blåbær og bringebær. Go-go!

Sitat slutt.

 

Så kanskje jeg bare skal følge min gamle oppskrift, og håpe at energien kommer snikende tilbake.

 

I dag har jeg i hvert fall vært på trening! Ju-hu:) PowerStep og litt ellipse. Bra start på ny slankeuke, selv om maten har vært langt i overkant etter sosialt vennetreff i dag og deretter filmkveld i heimen. Men som jeg har sagt før: Jeg må få orden på treningen... også kommer resten haltende etter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har kick-startet lørdagen med havregrøt til frokost og en hard økt med morgentrening! Riktig så fornøyd med meg selv akkurat nå:)

 

Herlig å være hjemme en helg uten store planer, det gir rom for mer egentid. Og jeg vet at alfa og omega for meg er å få til trening. Det må prioriteres i forhold til andre gjøremål. Og når latskapen tar meg, må jeg bare bli strengere til å ikke la meg selv skulke.

 

Dessuten trenger jeg en positiv boost nå, så jeg skal bli flinkere til å rose meg selv de dagene jeg gjør ting riktig. Ikke være negativ for alt jeg ikke fikk til:)

Med andre ord håper jeg det vil bli mer selvskryt her inne fremover, så da er alle herved advart;)

 

Og helgen er fortsatt ung, og ute skinner sola. Akkurat nå er livet herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Selvskryt skal man høre på, for det kommer rett fra hjertet ! :)

 

sliter virkelig med motivasjonen selv, og merker jeg blir sløvere her inne da... Har så dårlig samvittighet for tiden. Ikke kjekt !

Spørsmålet er hvorfor jeg ikke bare gjør som jeg skal, i stedet for å rote det til hver dag... Jeg som var i mål og greier.... :cool:

Konklusjonen er vel man aldri kommer i mål, dette er vel noe jeg må slite med....

Ikke meningen å komme inne her å sure meg, men sliter slik nå....

 

Hørest ut som du har funnet en god slagplan, og att du vet hva som hjelper.

Stå på, dette blir så bra så :)

 

Ha en fin søndag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da er helgen over, og jeg synes det virker som om hodet er på rett vei! Ikke helt i mål ennå, men på vei:)

 

Skryteliste og full pott: Jeg har gått tur og trent tilsammen 12 TP denne helgen:D

 

Ikke like bra: For mye mat og godteri. Ca 2000 kcal hver av dagene. Men på den lyse siden: mindre inntak denne helgen enn de to foregående. Jeg er som sagt på vei!

 

Ellers har jeg tenkt mye på det å komme i mål... Og jeg tror vel heller aldri at jeg sånn sett noengang vil komme til mål og være "ferdig". Komme i mål vektmessig, ja.

Men alt det andre må nok fortsette: kontroll på inntak, regelmessig trening, ikke miste hodet for lengre perioder av gangen...

Men enn så lenge er jeg jo ikke mål. En utfordring av gangen!

 

I morgen skal jeg lage ukeplan igjen! Lenge side forrige gang. Men fra og med i morgen tror jeg presset på jobben er tilbake på mer vanlig nivå, så jeg planlegger en fullfokusuke med gode treningsøkter og riktig mat:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Her arbeides det som alltid :) Flinke Ninjastar! Jeg må si jeg misunner standhaftigheten din altså, du gir deg pinadø ikke!!! Går det greit med deg? Leste de siste innleggene dine og det virker som om høsten kommer snikende for deg også..? Jeg merker ihvertfall godt at det blir tidligere mørkt og ting går ikke like lett som vanlig - dvs humør og entusiasme!

 

Lykke til videre på ferden, kanskje jeg blir å se litt oftere her framover :) krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så koselig å se deg her inne igjen:) Håper jo selvfølgelig at vi får se deg oftere her inne - men du får ta det i ditt eget tempo!

Og du har rett.. selv om det butter litt imot om dagen, prøver jeg å holde koken. Jeg tror kanskje grunnen til at jeg fortsatt holder ut, er at jeg har gått opp og ned så mange ganger at jeg nå bare MÅ i mål, føler jeg. En gang for alle!

Har holdt på slik i hele mitt voksne liv, nå er jeg 36 og orker ikke holde på sånn de neste 16:)

Jeg vil ha en sunn og frisk og sterk kropp jeg ikke skjemmes over, før jeg blir for gammal;)

 

Så da blir det å klore seg fast, da... Men, ingen krisestemning her i gården, sånn egentlig. Har gått ned nesten 30 kg, og klarer jeg ikke mer før jul, blir det å holde vekten fra januar. På 70 kg, om så er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg skjønner deg veldig godt igrunn.. Jeg har vært overvektig i maaange år, men etter at jeg gikk ned til tidligere snittvekt (ca 85-87) så har jeg faktisk vært ganske fornøyd. Husker jeg var fornøyd her tidligere også. Jeg har aldri sett på meg selv som overvektig selv om jeg jo ser i speilbildet at jeg er det. Bilder sammen med tynne venninner er lite hyggelig, men jeg føler meg ikke så feit altså!!! Kanskje derfor motivasjonen svikter litt her...

 

Jeg er spent på tiden fram mot jul! Det er fortsatt ekstremt travelt her med etterutdanning, full jobb, to barn og en mann som ikke gjør all verdens av husarbeid, men hvorfor trenger slanking ta så mye tid? Det burde vel heller gi meg ekstra energi ;)

 

Går du over i HV etter jul uansett? Det er imponerende altså :) Jeg håper du når målet ditt før jul, og synes det er flott det går ann å innse at kroppen kanskje ikke vil ned de siste par hundre gramma/par kiloene og dermed gir deg med tidkrevende slanking. 70 kg er jo sinnsykt bra!!!! Det er ikke alle som kan skryte av å ha gått ned 30 kg altså!!! Jeg kan vel heller skryte på meg å ha gått OPP 30 kg, og jeg er ikke stolt av det!

 

Jeg skal titte innom her oftere vettu :) Skal ihvertfall få til rapporteringer om vekten, det gjør det lettere å holde seg til regimet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, jeg flytter til HV etter jul, uansett hvordan det går i høst. Har holdt på lenge nok nå, og må sette sluttstrek et sted:) Nå er jeg faktisk der jeg satte målet mitt i fjor, og jeg trodde aldri jeg skulle komme hit, engang. Ned til rundt 80, ja - det hadde jeg jo gjort før!

Men 70?! Nope! Trodde ikke på det!

 

Men her er jeg, og de siste kiloene er kun kosmetisk. Ønsker en normal BMI, men har lite nok kroppsfett til at jeg sånn sett er å anse som "normal". Hehe!

 

Og som du sier, MissMuppet - det er sikkert mye derfor jeg ikke klarer å hente frem nok motivasjon til å bli stål-Ninjastar fra i fjor... Ting er liksom greit, uansett:)

 

Meeeeen - jeg holder koken en stund til! Gir meg ikke før jeg har prøvd!

 

Denne ukas plan blir da som følger:

 

Mandag: da ble det null trening, vi måtte fikse noe på taket før stormen kom..;)

Tirsdag: Unnagjort 5 TP: ellipse, kondis 30 min, styrke 30 min. Ju-hu:D

Onsdag: et-eller-annet-kardio på treningssenteret

Torsdag: Kurskveld nr 2 på pilateskurset jeg har meldt meg på!

Fredag: StepStyrke og danse-aerobic

Lørdag: Null trening - vi skal støpe platting i hagen

Søndag: Gå tur eller jogge ute (avhengig av om samboer blir med eller ei...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Onsdag unnagjort og godkjent!

 

Jeg har vært på trening i hht treningsplanen min jeg satte opp i går. Det ble 30 min ellipse og deretter en time HøyPuls. Og fine 5 TP på kjøpet:D

 

Mat er ok på mengde, 1400 kcal. Et lite minus med at dagens mellommåltid ble byttet ut med en halv solskinnsbolle på jobben. Jeg ER SÅ lei alle disse restekakene som står igjen på møterommene... Har ikke motstandskraft alle dager, gitt:p

 

Men godt fornøyd alt-i-alt:)

 

Ha en fin kveld, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg hatt en fin slankedag. Inntak 1400 kcal, og moderat trening. Først gikk jeg hjem fra jobb, 5-6 km, og i kveld har jeg vært på pilates.

 

Ingen dårlige valg som gårsdagens halve solskinnsbolle til mellommåltid, heller. Veeeldig flink! (*Klapper meg selv på skulderen*)

 

Eneste minus er at jeg har vondt i halsen og hoster "fra dypet". Helt typisk når jeg endelig har fått tid til å begynne å trene igjen, og stresset har sluppet det verste taket. Jeg drikker vannglass på vannglass, og det meste forsvinner på innsida... Men jeg håper på det beste og at det går over på et par dager:)

 

I morgen er det veiing. Jeg har den siste uken et kaloriunderskudd på ca 5000 kcal, det er lenge siden forrige gang jeg hadde en så god uke. I teorien burde det tilsi nedgang. I teorien, altså;) Men det spørs om helga som var, ikke er langt unna ennå og at resultatene ikke vil vise seg på enda noen dager.. Men! Det vil morgendagen vise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg aner ikke hva som har skjedd, om det er mange uker med kaloriunderskudd som endelig har gjort utslag, eller om det er den vonde halsen som gjør meg dehydrert, eller hva det er...

 

... men dagens veiing viste faktisk utrolige 1.6 kg ned!!!

 

Det vil si at jeg klokker inn på 68.8 kg i dag:D

 

Det vil si normal BMI! Wooo-hoo! For første gang på 17 år! Ikke siden videregående har jeg vært her...

 

Litt lettere confused akkurat nå:confused:

Mulig dette er et rent midlertidig resultat? Men bryr jeg meg?! NOPE!

I dag er jeg strålende glad og fornøyd:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Kan tenke meg at det er en herlig følelse å se det tallet på vekta som tilsier at BMI en endelig er på et normalt nivå ;)

 

Noen ganger går jo vekta litt i rykk og napp, så ingen grunn til å betvile resultatet. Dette har du nok fortjent! Det viktigste er jo uansett at du har sett et tall du ikke har sett på årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

TUSEN takk:):) Det føles fortsatt litt uvirkelig.... Normal? Jeg, liksom?!?!

 

Men jeg nyter det!;)

 

I går og i dag har jeg avlyst trening. Halsen er tett og surklete, og formen litt laber. Kanskje i morgen, jeg får se det an!

 

Så da blir det heller en tur på galleri og kafé i dag, og litt planlegging av nytt kjøkken og generell pusling i heimen i stedet for. Det blir bra!

 

Ønsker dere alle en strålende fin lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk, Slippe og MissMuppet!! Det var en milepæl, dette her:D

 

Som jeg da i god stil feiret gjennom helgen med uanstendige mengder kcal...;)

Lærer jo aldri, eller?!?!

 

Lørdag var en krisedag, med kafé først. Hyggelig, selvfølgelig. Men kaféturen endte med en plutselig avtale om ost/kjeks/vin kveld - og DET lå ikke inne i budsjettet mitt, kan man si.

Etter tre glass vin, utallige kjeks, mye ost, enda mer smågodt og en dæsj med calvados... så var det game over for denne kroppen. Tror rett og slett den gikk i "overspisingssjokk", eller noe. Jeg ble akutt dårlig, og tilbragte resten av natta på badet.... Det er leeenge siden jeg har kastet opp, ikke moro:o

Jeg har ikke vært i nærheten av noen med omgangssyke - og tror faktisk at kroppen min (for første gang, might I add..), reagerte på overdoser av fett og sukker. Og litt alkohol, men det var jo ikke akkurat fyllemengder, da.

Så moralen?? Hm. Slutte med overspising i gode lag. Kroppen takler det ikke lenger!!

 

For øvrig har jeg vært nede noen dager med vond hals/bronkitter, og generelt dårlig form, så det ble null trening i helgen. Sånn bare for å gjøre helgen komplett, liksom...

 

Men nå er det heldigvis ny uke! Og i går var formen såpass at jeg dro på trening. Så helgen er nå et tilbakelagt kapittel, og resten av uka har jeg sunne planer for;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke alltid sånn at kjempeinnsats belønnes med noe godt i munnen...??? Det gjelder i allefall for meg..."Nei, nå skal jeg jammen kose meg litt" ;)

 

Ja, ja, vi lærer stadig vekk den ene gode leksen etter den andre, det er bare å ta med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Søren klype, altså. Ukestarten min har ikke vært så bra som planlagt.. I dag har jeg vært fullstendig pudding, jeg er trøtt som en dupp og helt ute av modus. Sov dårlig i natt pga slitsom tørrhoste, og har vært helt fjern på jobb i dag.

I stad spiste jeg til og med tre ruter sjokolade OG en stor kjeks?!?! Wtf? På en tirsdag, liksom?

Jeg lurer litt på om jeg startet litt for hardt med trening i går, at formen min kanskje ikke var helt tilbake der den burde vært. Jeg er støøøøøl i dag, og helt utkjørt. Bare tanken på trening gjorde meg sliten, hehe;)

 

Oh well! Jeg skal legge meg tidlig i kveld, og satser på en mye bedre dag i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag våknet jeg med langt mer piff enn jeg har gjort på en stund, og det har jeg tenkt å utnytte. I dag skal jeg konsentrere meg om å gjennomføre denne dagen på best mulig måte:

- sunne måltider

- ingenting usunt mellom måltidene, det får ikke hjelpe hvor mye kakerester eller sjokolade de setter frem på jobben

- bevege meg - enten gå tur eller trene

- ikke innta mer enn ca 1400 kcal

 

Jepp! Det var dagen i dag, jeg har god tro:)

 

Men jeg har også noen tanker om ukene fremover. Jeg er nemlig litt redd for at jeg står og vipper på en ny runde med "november-tåke". Jeg hadde en slik runde i fjor, og har ikke lyst til å gjenta det i år. For å unngå det, må jeg fremover sørge for å:

- sove 7-8 timer hver natt (helst 8, og det gjør jeg foreløpig ikke)

- spise mer fargerikt (i dag byttet jeg ut bananen jeg har på havregrøten med en appelsin, dessuten skal jeg ha salat til lunsj mye oftere fremover)

- sørge for å holde treningen i gang; dabber den av, kommer sofa-limet sigende før jeg rekker å tenke..

 

Jeg håper det er mulig å holde den verste høst-depresjonen unna med aktive tiltak og bevisste tanker. Det er jo litt tidlig å ønske seg vår..;) Derfor: Jeg krysser fingre for en energifylt november:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...