Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har dagen gått etter forventningene?

 

Jeg tar med meg tipsene til en energifylt november, for om tungsinnet skal slå inn i løpet av året, så er november rett måned for det (tydeligvis)...

 

Nok søvn, nok sunn mat, nok trim - og lite sukker, det er resepten som gjør at jeg normalt kommer greit igjennom. Jeg sier normalt, for jeg har også prøvd den andre varianten...

 

Min november-challenge er trening, siden jeg beveger meg mest ute. Jeg har riktignok en ellipse stående lagom til foran tv'en i kjellerstua, og ambisjonen er å bruke den når jeg egentlig bestemmer meg for å droppe springmarsjen utendørs. Vi får se, da vettu... ;) Kanskje jeg sier ambisjon, schmambisjon, drar dyna over hodet og sover en time til...?

 

Skal lage meg et gedigent håndtak i nakken, slik at jeg kan ta meg selv der om det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja! Dette har vært en god dag med fin kontroll, og jeg føler meg i siget igjen! Ju-hu:)

 

Inntak 1410 sunne kcal (og nå er kjøkkenet stengt for kvelden), pluss trening verdt 3.5 TP. Først en kondistime, deretter egentrening for mage/rygg. Jeg har nemlig fortsatt vondt i ryggen, så det er på tide å bli enda mer fokusert;)

 

Så nå er det bare å fortsette på denne måten!

 

Jeg tenker at hvis jeg tar sats og entrer november i høy fart, så har jeg litt ekstra å gå på i motbakkene?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag begynte jeg dagen utrolig bra med å klare og komme meg på jobb tidlig. Jeg stemplet inn kl 0658! Min plan om å komme meg tidligere på jobb, og dermed få mer ut av dagen, er på vei til å bli en vane:)

 

Jeg føler meg dessuten fortsatt i siget! Etter en fin onsdag, satser jeg derfor på en like fin torsdag. Små skritt er tingen når det butter litt i mot;)

 

Jeg har planer om trening i dag også, eller en tur. Men huset hyler etter litt vask og stell, så noen tre-timers runde på treningssenteret blir det vel dessverre ikke:rolleyes:

 

Overordnet plan er videre sunn mat og ca 1400 kcal, men jeg har en liten utfordring i at jeg blir servert lunsj i et møte i dag. Aner ikke hva vi får, men kantina her hos oss har fortsatt ikke skjønt at ikke alle ønsker seg bagetter à 120 g brød, og med sikkert 20 g majones dyttet ned under pålegget. Trøttsomt, men likevel noe jeg bare må lære meg å forholde meg til.

 

Ha en toppers dag, alle sammen! Fin flyt mot helga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Etter en noe håpløs uke, med lite trening, syk, og generelt lav motivasjon for å spise nazi-sunt, endte jeg til slutt opp med et lite kaloriunderskudd. Dette burde i teorien tilsi at vekta skulle stått stille.

 

Men neida! Sånn virker jo ikke kroppen min lenger. 1 kg opp, faktisk!!

Sukk:o

 

Trøsten er at jeg fortsatt er under 70, da.... Med et nødskrik;)

 

Kommende uke skal bli en fokusuke! Jeg begynner helgen med dobbel time på treningssenteret etter jobb, sekken er pakket og ligger allerede klar i bilen. Planen videre er ingen helgedager over 2000 kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er en ren midlertidig kilo, Ninjastar :)

 

Jeg har faktisk ikke veid meg..... venter til neste fredag, jeg, og håper vekta da er tilnærmet det samme jeg klokket ut på før siestaen min :-)

 

Før jul, Ninjastar, er vi inne på HV forumet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
Før jul' date=' Ninjastar, er vi inne på HV forumet :-)[/quote']

Jepp, det er vi:D Så det så!

 

Jeg har i hvert fall begynt min fokusuke mot neste veiing veldig bra. Null snop eller godis i dag! Kveldskosen ble en hjemmelaget havrekjeks med brunost, og en kopp Options. Kaloriinntak 1500 kcal, og 5 TP unnagjort med en time danse-aerobic og en time PowerStep. Fornøyd:)

 

Nøkkelen er jo kontrollerte helger - så nå må jeg bare fortsette slik gjennom helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Veldig bra fredag, med lavt inntak og trening.

Lørdag katastrofe, ca 2500 kcal og null trening fordi dagen gikk med til treningssamling for bonusbarnet - og der var det også satt frem altfor mye godt.

Søndag sånn passe, mye trening og bevegelse, men fordi bonusbarnet fortsatt "lider" av bakedilla, har det blitt et par skoleboller og brownies i løpet av dagen. Helt umulig å la være når det står på benken og lukter fantastisk! Jeg får bare håpe denne bakelysten går over snart...:)

 

Sum i sum er jeg fornøyd med at jeg ikke har spist særlig med smågodt, at jeg har fått trent 11 TP, og at kcal-inntaket tross alt er det laveste på 5 uker. Ikke at det siste sier så mye bra om denne helga - heller hvor ille det har vært de foregående:p

 

Men i motsetning til forrige uke, satser jeg på at kommende uke skal bli fine hverdager, og at utskeielsene bare hører helga til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ny uke, samme forsetter;)

 

Tentativ ukeplan:

 

Mandag: Kardio-økt, ellipse eller saltime (ikke styrke i dag, er for støl fra i går)

Tirsdag: BodyPump 30min og danse-step

Onsdag: kardio (HøyPuls uten hopp)

Torsdag: pilates, tredje kurskveld

Fredag: PowerStep ++ (må brenne unna litt på forhånd, skal på vinkveld etterpå...)

Lørdag: Gå en rolig tur

Søndag: Jogge ute eller kardio-økt inne (væravhengig)

 

Ingen planlagte utskeielser bortsett fra fredag kveld. Planen er stram uke frem mot fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg er med !! La hverdager være hverdager, og helg er helg ! Ikke helg hele tiden som det har vært her en periode.

 

WOW ! Steike for en ambisiøs treningsplan ! Du er virkelig i siget igjen ser jeg !

Jeg kommer halsende etter :)

NÅ skal formen komme på plass, jeg er frisk nok til det, så det er bare opp til meg :)

 

Så flink du er Ninjastar !! Du fortjener ROS for du er så flink å stå på, og du gjør en god jobb ! Flinka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Huff ja, det er en ambisiøs treningsplan! Men jeg må ha noe å strekke meg etter, har jeg funnet ut. Heller planlegge trening/aktivitet hver dag, og så får jeg heller omprioritere de dagene det dukker opp andre ting.

 

Som i går, hvor vi var avgårde for å få tegnet nytt kjøkken. Tegnetimen tok mye lenger tid enn planlagt, så jeg rakk aldri å dra på treningssenteret. Så da ble det en gåtur på 75 minutter i stedet for.

Men hvis jeg ikke hadde planlagt trening i utgangspunktet, tror jeg at jeg ikke hadde kommet meg ut i går i det hele tatt! Jeg hadde ikke veldig lyst, nemlig..

 

Så derfor må jeg legge lista litt høyt;)

 

Dessuten... i dag er det 1. november... Huttetu:eek:

En av de kjipeste månedene i året, synes jeg. Jeg har sterke ambisjoner om å unngå novembertåka jeg ramlet inn i i fjor. Og for å unngå det, er regelmessig trening en av tingene jeg MÅ gjøre.

 

Ok, ny dag for døren! Jeg har begynt bra med havregrøt og klementin til frokost. Og i ettermiddag blir det først en lenge etterlengtet frisørtime, og deretter trening. Blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jepp, det blir bra :)

 

Jeg er litt motsatt, om jeg setter opp for mye på planen, og jeg ikke gjennomfører som jeg hadde tenkt, så kommer den samvittigheten snikende. Elendig samvittighet, og da kan jeg jo like gjerne gjøre og spise....

 

Ja, blir herlig med en uke på Gran Canaria, men vet att en uke flyr fort ! :) Men virkelig noe å se frem til.

 

November er virkelig bursdagsmånden i familien vår... Jeg, mannen min, 2 tante unger, 1 svoger og 1 svigerinne har bursdag.... Så her blir det hæla i taket. Og når vi i tillegg skal på CUPFINALE ja da topper jeg det hele virkelig ! HJELP :cool:

 

Spennende med nytt kjøkken !!! *misunnelig...*

 

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jippi! Den første novemberdagen er gjennomført i fiiiin stil! Ingen tegn til mental tåke riktig ennå:)

Jeg dro tidlig fra jobb for å rekke frisør - det var 5 måneder siden sist jeg var der, og jeg så ikke ut.... Men nå har jeg fått oppfrisking på stripene, OG ny sveis:D Klippet av meg minst 20 cm bak, hjelp! Nå har jeg sånn halvlang bob, med litt kortere lengder bak enn foran. Uvant, men gøy med noe nytt nå i høstmørket!

 

Fra frisør dro jeg rett på trening, sekken var pakket og lå klar i bilen. Der ble det en kort styrkeøkt, morsom danse-step og litt ren kardio på ellipsemaskinen til slutt. Med masse bra musikk på øret! Totalt 5 TP i dag.

 

Kan jeg fortsette november i denne stilen, blir det bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at du er klar for å ta innersvingen på november, Ninjastar :)

 

Jeg karret meg ut i dag tidlig, klokka 6.15, ut på min faste morgenrunde på 50 minutter. Er veldig stolt av at jeg faktisk klarer det - og det er en mental "ting" jeg skal bygge på for å holde motet oppe gjennom november :)

 

Det blir vel muligens en midlertidig stopp i morgenturene i den verste vinteren - men kanskje jeg kan klyve opp på ellipsemaskinen og ta ei økt før jobb???

 

Jeg krysser fingrene for fortsatt pågangsmot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, jeg er ganske så innstilt på å vinne over november i år! Føler jeg har et forsprang - foreløpig, i hvert fall;)

 

Og dagen i dag har også gått bra. Inntak ca 1400 kcal, bare sunn mat:)

Jeg var trøtt som en dupp etter middag, og hadde ikke lyst til å dra på trening i det hele tatt. Tåka ligger nok der og venter på meg, virker det som...

Men etter å ha kranglet ("diskutert") litt med meg selv, pluss skremt samboer opp av sofaen, ble det til at vi dro i lag. Og jeg var mye piggere etterpå, så jeg angrer ikke:D

 

Men det beviser nok en gang at uten plan, trener jeg mindre enn når jeg har en plan. I hvert fall i de litt treigere periodene! For jeg hadde ikke dratt noe sted som helst i kveld hvis jeg ikke hadde planlagt det på forhånd.

 

En av dagene skal jeg forresten på kjole-shopping! Jeg har ingen penkjoler som passer lenger. Huff, så trist;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg spist mer enn kvota, ca 1700 kcal. Har vært på halvdagskurs med jobben, og det ble stor lunsj, pausemuffin og middag ute på restaurant til slutt.

 

Men samtidig tok jeg meg fri på formiddagen før kurset og la inn en ekstra treningsøkt (ikke i hht planen jeg satte opp på mandag, haha), og brant av 600 kcal der. Også har jeg vært på pilateskurs i kveld!

Ok, litt vel overivrig nå, jeg ser den.... MEN jeg setter alle kluter til for holde piffen oppe om dagen:D

 

Uka sett under ett viser et totalt underskudd på ca 5000 kcal. Jeg har 25 TP denne uka og er råfornøyd med innsatsen!

Men helgen, i hvert fall lørdag, var langt over budsjett. Så det er ikke godt å si hva dette vil resultere i mhp vekt i morgen. Jeg har gitt opp å anta noe som helst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, jeg "glemte" å veie meg i morges, jeg..... *kremt*...

 

Jeg har vært kjempeflink de siste dagene, får en helg nå som ikke blir enkel, men hele neste uke har jeg stålkontroll på, så jeg avventer til fredag neste uke. Føler det gjør godt for motivasjon og sjel :).

 

Her er en av mine siste, store arbeidsoppgaver i denne slankekrigen; Det å gå på vekten ukentlig uansett feeling på hva den måtte vise. Må begynne å jobbe med strutseproblematikken min, visst.....

 

Men du er flink, da! Helt topp å klare å kompensere for inntaket FØR inntaket, da har man god kontroll! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har også en plan om konsekvent å fortsette med ukentlig veiing - uansett hvor ille jeg tror det står til!

Når jeg før har lagt på meg, har det gått måneder og år mellom hver veiing. Og vektoppgang registreres da av bukser og kjoler som "plutselig" ikke passer lenger. Når en bukse ikke lenger passer, da har man gått opp ganske mange kilo!

 

Jeg husker fortsatt det forferdelige sjokket da jeg veide meg på toppnotering nesten 110 kilo... Da var jeg nødt til å veie meg fordi jeg måtte veie en koffert i fbm flytting til utlandet. Og jeg klarte ikke veie kofferten uten å veie meg selv med kofferten, deretter kun meg selv. Jeg får faktisk fortsatt helt vondt inni meg når jeg tenker tilbake på det - grøss!

 

Dit skal jeg aldri tilbake! Aldri! Ukentlig veiing skal pent få holde meg i ørene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Også dagens veiing, da.. Trenden viser nedover igjen, ned 0.6 kg fra forrige fredag og ender på 69.2. Yay:)

 

Fortsatt litt igjen til bunnotering fra to uker tilbake - men jeg er på veldig rett vei, kjennes det som!

 

Men det beste er at jeg nå har tre uker på rad med tall UNDER 70! :)

Det må vel bety at jeg har forlatt 70-tallet for godt, håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nok en flott veiing! Deilig å føle at det stabiliserer seg under 70, forhåpentlig trenger du ALDRI se det ti-tallet mer på din vekt :)

 

Men 110.... Fy søren for en snuoperasjon du har gjort, jeg bøyer meg i støvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

åh ! Så bra ! Du har kommet på 60 tallet for å bli :)

 

Bare bittelitt misunnelig, 60 høres veldig mye mindre ut enn 70 tallet ! :)

 

Ha en flott helg !

Her blir det by weekend, STAS ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

 

Har selv hatt to uker under 70 og er sikker på at jeg har forlatt 70 for godt, tror jeg :) Men det er jo ikke så stor bragd for meg da, som ikke veide så mye over 70 i utgangspunktet. Du har jo virkelig gjort en god jobb som har vært oppe i (nesten) 110. Joiner Slippe og bøyer meg i støvet!

 

Lurt å legge opp til en ukentlig veiing samme hva. Jeg har også gått i den fella at jeg har unngått å trø på vekta og bare fornektet at det skjer noe der... Det er som om man tror at man veier det samme man gjorde sist gang man veide seg, samme hvor mange måneder, sjokolader og kaker det er siden... Man vet jo så klart innerst inne, når buksa strammer og man må lage nye hull utover i beltet... Men det blir liksom ikke heeelt virkelig før man ser tallene på vekta...

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hui og hei, jeg er tilbake etter en fantastisk helg i tigerstaden med kjæresten:D

Det nærmer seg to år siden jeg flyttet, men savner fortsatt Grünerløkka... Men, i helgen fikk jeg gjort SÅ mye bra! Shoppet ny, superfin kjole - og bare det er jo en opptur i seg selv nå om dagen. Det er en helt annen verden å lure på om jeg trenger str 36 eller 38, enn å lure på om jeg kommer til å sprenge den XL-i-stretch-stoff-kjolen...

Dessuten ble det nye boots, og god kaffe latte, og lunsj på Godt Brød, og kino med MASSE smågodt, og middag ute..

Bare kos og herlig nytelse, hele helgen:)

 

Jeg skal leve lenge på denne!

 

Mandag i morgen, og det trenger jeg nå etter en massiv utskeielseshelg. Fredag var jeg nemlig bortbuden på tapas og vin, så det ble "litt" over kvota, da også.

 

Men det får ikke hjelpe, samme hvor mye jeg vanligvis føler at jeg må få til å skjerpe meg i helgene: Noen helger skal man bare leve, rett og slett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Mandag morgen, og jeg skulle gjerne hatt helg litt lenger... Spesielt etter en så fin helg som jeg har hatt!

Men med travle dager på jobb, er det vanskelig å ta seg fri. Så da får jeg gjøre det beste ut av det! Nå har faktisk én uke av november allerede gått, og jeg klarer meg foreløpig bra. Jeg kjenner at trøttheten er her, den slår til på ettermiddagene og vil helst ha meg ned i sofaen. Men jeg prøver å motarbeide den så godt jeg kan, med å planlegge treningsøktene mine og å si at jeg MÅ gjøre NOE hver dag selv om jeg ikke trener. En kort tur er minimum. Da kommer jeg meg ut, får frisk luft og vinner det mentale på at jeg har overvunnet både dørstokkmil og trøtt kropp.

 

Forrige uke klokket jeg ca 20 TP, noe jeg er veldig fornøyd med:) Derfor tror jeg at jeg fortsetter i samme spor denne uken, med en temmelig ambisiøs treningsplan. I disse dager må jeg legge litt press på meg selv. Dessuten kommer ikke akkurat kiloene til å renne av meg, hvis jeg fortsetter i samme spor som i helgen:p

 

Ukeplan:

Mandag: Jogge ute eller time på treningssenteret, pluss mage/ryggøvelser

Tirsdag: Styrke og step, eller Corebar

Onsdag: HøyPuls-time, evt. ellipse

Torsdag: Pilates

Fredag: PowerStep

Lørdag: Jogge ute

Søndag: Treningsfri, har andre planer

 

Ellers: Spise ca 1400 hver hverdag, og godt under 2000 hver dag i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...