Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

20 trimpoeng er veldig bra! Lurt å legge opp en sånn treningsplan. Kanskje jeg også skal prøve meg på det denne uken. Jeg har vært slapp den siste tiden. Liker å trene 5-6 dager i uken, så når jeg kun fikk lagt inn 3 økter i forrige uke føler jeg meg som en stor sofagris. Så er det jo veldig viktig å gjøre NOE selv om man ikke trener som du sier. Jeg prøver på det, men er ikke så veldig flink der. Må nok ta meg sammen der ja! Kjenner også på den trettheten som følger med høst og november. Men vi må vel bre bite tennene sammen og ikke gi oss. Så nå er jeg klar for å gi full gass denne uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA til leve-helger, det er jo det vi skal lære oss å mestre, ikke sant...at helga ikke varer lenger enn til søndag :D

 

Høres ut som du har hatt en strålende helg! Deilig å skjemme seg bort litt med både shopping og mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, det er sant... på sikt er det akkurat dette som er viktig. Helg er helg, og tilbake på smal sti mandag morgen! Vi har da lært en del allerede, synes jeg:) Vi får det jo til nå!

Samtidig ser jeg fra mitt o store Excel-ark at helgens utskeielser var såpass omfattende at jeg ikke kommer til å få nedgang på fredag.

 

Så i sluttspurtmodus må nok de neste helgene bli langt strammere! Jeg har ingen festplaner til helgen, så den blir dermed første delmål på vei mot jul. Stram helg må til noen uker fremover;)

 

Ellers begynte jeg uken med å bryte planen min allerede på mandag. Kom hjem fra jobb og var i skikkelig dårlig form, så det ble en rolig sofakveld i stedet for.

 

Men jeg tok igjen i går, da. Da ble jeg helt revet med av programmet på treningssenteret. Først litt ellipse, deretter en time HøyPuls og styrke i sal, avsluttet med en utrolig morsom time med danse-step. Hele 7 TP ble det, kan ikke huske at jeg har hatt slike tall på pulsklokka innendørs noengang.

 

Så om jeg ikke får nedgang fredag, jobber jeg i hvert fall jevnt og trutt for å holde meg unna høstdepresjonen. Og det går heldigvis fortsatt bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg eksperimentert med sunne bananmuffins. Inniblant hoper det seg opp brune bananer på kjøkkenbenken, og i stedet for å kaste (for DET gjør man ikke i min familie, nemlig:p), lager jeg enten banankake eller muffins av dem.

Jeg bruker GR oppskrift på banankake med valnøtter og fiken, men bytter ut sukker med sukrin, halverer margarin og bruker mandeleml og sammalt hvete i stedet for siktet hvetemel. Dagens resultat ble kjempegode, droppet fiken og valnøtter og la til epleskiver, og til 100 kcal pr stk kan selv mor unne seg én på en onsdag kveld:)

 

Ellers ble det en kort treningsøkt i dag, og med totalt 1400 kcal inntatt, havner jeg godt på minussiden:)

 

Én dag innspurt før veiing, alle monner drar selv om jeg ikke forventer særlig nedgang. Godt grunnlag denne uken vil gi resultater neste fredag. Håper vi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget usunn banankake av samme grunn her en kveld....bra at eldste mann er tynn og snart har spist en halv langpanne alene. Men, det er jo ikke akkurat sunt for han heller da....

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hem ham hmmm.. ja, det ble vel en bananmuffins til kvelds i dag. De ble faktisk utrolig gode!

I dag har jeg spist 1400 kcal, og gått tur og vært på herlig pilates for tilsammen over 3 TP. De siste dagene har vært flinke minusdager:)

 

Så får vi se hva vekta viser i morgen. Uketotalen viser et underskudd på 3000 kcal, men det er nok ikke tilstrekkelig til nedgang når forrige helg var så langt over budsjett! Men vi tar det som det kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vakler mellom å le og å ha lyst til å kaste hele vekta ut vinduet. Er det mulig med EN KILO opp siden forrige fredag?!

 

Tydeligvis! For jeg er tilbake på 70.2, nemlig...:eek:

 

Med et underskudd på over 3000 kcal over uka, har jeg vel bare nok engang bevist min egen teori: Jeg MÅ ha underskudd hver dag, og som et minste minimum gå i null i helgedagene.

 

Jaja. Det er bare å innrette seg deretter. Jeg har vært superflink de siste fire dagene. Med en real helgeinnspurt og flinke hverdager neste uke, bør det gi resultater.

 

Uansett - godt med fredag og snart helg. Jeg har fredagsfølelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg er en skikkelig nedtur, men trøst deg med dette: Det er den siste gangen du ser 70, det er jeg helt sikker på!

 

Men du, en liten teori på sparket; Kan opplagring i kroppen henge sammen med månefaser? Det har jo vært fullmåne nå...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Er sikker på du er nede igjen i morgen. Den vekten er ikke alltid like mye å rette seg etter. Og etter en lang treningsøkt så sitter nok vannet litt ekstra også... :D

 

Her er det dessverre lite fokus på vekt for tiden, jeg er rett og slett litt lei....

Jobber med å holde meg stabil, og det går forholdsvis greit..

 

Stå på videre ! Ser du hadde en knall trening i går, flinkis !

Her er jeg ikke skikkelig igang enda, trener bare 2 ganger i uka. Må komme meg ut på noen turer også...

 

 

Ha en super helg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringene, jenter... Veldig godt det, jeg blir litt mismodig av det her! Glad for å ha dere her inne:):)

 

Mange tanker i hodet mitt om dagen, gitt. Jeg vet jo at all denne vinglingen rundt 70 kun er min egen feil. Jeg spiser rett og slett for mye. Det vil si... jeg er megaflink i ukene, det har jeg vært lenge nå. Men helgene, det er jo samme storyen igjen og igjen. Og igjen. En eller annen fiffig unnskyldningen hver uke for at det har blitt over kvota.

Saken er vel den at jeg vipper mellom fortsatt stå-på-mot og resignasjon. Det er ingen andre enn meg selv som mener jeg bør lenger ned (til tross for at jeg fortsatt vaker rundt BMI 25), og det føles litt ensomt alltid å måtte overbevise de rundt meg. Og da kommer tvilstankene: Har de andre rett..?

 

Dessuten, hold dere fast!!, jeg har sluttet på p-piller for et par uker siden. Etter mange, mange år med å tygge hormoner hver dag, er jeg endelig ferdig med det. O lykke! Men... Kanskje litt derfor jeg har gått opp den siste uka? Kanskje vannet samler seg i kroppen rundt månefasen for å forberede seg på normal syklus? Slippe, her passer teorien din nokså godt inn;)

Har ikke hatt blødninger i det hele tatt på mange år, jeg, så kroppen skjønner sikkert ikke så mye av dette her. Tipper den lader opp nå:D

 

Og skulle jeg være så heldig at det skjer noe på den kanten, så føles det på en måte litt bortkastet og skulle styre så veldig med disse to-fire kiloene jeg vil ned. Samtidig vet jeg jo ikke om noe vil skje i det hele tatt!

 

Så som dere skjønner: Tankene bare flyr i ring. Men jeg er FORTSATT innstilt på å være fokusert frem til jul - jeg må bare VILLE NOK i helgene, også!

 

Kort helgeoppsummering ellers: Jeg har vært flink, flinkeste helgen på syv uker, faktisk. Men likevel har jeg mye å gå på. Har spist kontrollerte mengder smågodt (jippi), men litt for mye mat. Jeg har klart meg på 2000 kcal to av dagene, 1800 den tredje. Dette kan bli MYE bedre! Ellers to gåturer à en time og en real treningsøkt. Totalt er jeg sånn passe fornøyd, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du har svaret på økningen der, ja :-) Så spennende! Selv om det begynner å bli mange år siden, så husker jeg "prøveperiodene" som utrolig spennende - og for min del veldig korte! :D

 

Da er det jo ekstra lurt å ha en god utgangsvekt, så kanskje du kan finne motivasjonen din der?

Ikke rart at tankene turner rundt, og med resultatet du kan vise til så kan jeg godt tenke meg at du får mange positive tilbakemeldinger. På en side blir en kjempemotivert av positive tilbakemeldinger, på den annen side så er det helt klart at det også gjør at man føler seg så flink at man slapper av. Jeg kjenner meg igjen i det!

 

Jeg er krampaktig flink nå, ren stålvilje, for til min store forskrekkelse måtte jeg innrømme for meg selv at jeg føler meg ferdig i hodet. Jeg har rett og slett ikke lyst mer.....så må,skynde meg nå mens vilja holder stand ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi får holde stand en stakket stund til! Når nyåret kommer, er det i hvert fall ingen som skal si vi ikke ga det en siste sjanse.

Men det er nok litt det samme for meg: Jeg har ikke så veldig lyst til å ta kampen lenger. Ikke når den har blitt så vanskelig. Så jeg skal holde meg til planen jeg har satt; fortsette til jul - og deretter er det over på hv:)

 

I dag har jeg hatt et tilfelle av seriøs novembertrøtthet. Har gjespet i ett sett og glippet med øynene på jobb, ikke gjort noe fornuftig i det hele tatt. Kvelden ble tilbragt i sofaen med grey's anatomy, en kopp te og et restestykke av veldig sunn farsdagseplekake. (Ikke ironi, den er faktisk ikke ille i det hele tatt;))

Hadde tenkt meg på trening, jeg prøver å tvinge meg på de verste dagene for å unngå høstdeppefella. Men akkurat i dag gikk ikke det, gitt. Helt pudding!

Nå er det game over og jeg hopper til køys. I morgen er planen en real runde på treningssenteret, og forhåpentligvis mer energi etter en god natts søvn.

God natt, folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Der er du inne på noe vesentlig, Ninjastar - dette er siste etappe for meg, tror ikke jeg klarer å motivere meg selv en gang til med det første...Det er vel den erkjennelsen som gjør at vilja er så sterk til tross for at det lystbetonte pågangsmotet er fullstendig fraværende. :D

 

Mandag skal jeg til konsultasjon for bukplastikk. Jeg tenker at så lenge kroppen er såpass shape, så øker oddsen for at jeg får sympati for magen. Krysser fingerene alt jeg har for et ja!

Regner med at et ja derfra er supermotiverende for å holde vekten fremover mot operasjonen.

 

Kjenner forresten at frykten for hv-fasen er helt borte nå, og at jeg gleder meg skikkelig til å ta fatt på det "nye livet som slank". Spark meg litt bak om jeg begynner å dabbe av inn mot desember, da! :) Kan ha behov for noen som kan sette et velrettet og kraftig et, og du er jo så veltrent nå :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ju-huu! I dag er jeg mer i siget! Har ikke gjespet en eneste gang, og ser fortsatt lyst på planene om en tøff økt på treningssenteret etter jobb.

 

Jeg har dessuten gått forbi både karameller og chocolate chip cookies på jobben uten at jeg har vurdert å forsyne meg, engang!! Jeg vet jeg er i en god stim når jeg ikke ser på slike tilfeller som et "offer":)

 

Så her skal vi ikke dabbe av fremover, nei;) Full pinne mot jul, dette er siste innspurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen i går ble gjennomført som planlagt. Med en rolig helg og daff mandag bak meg, gjorde det utrolig godt med 5 fine TP! Jeg prøver nå å fokusere på å få inn litt tung styrke på alle disse saltimene jeg går på, og merker at jeg langsomt blir sterkere. Nå tar jeg 20 kg pluss stang i knebøy, brystpress og markløft, og ser faktisk at blant alle de som er på timene, er jeg den med mest vekter på. Not bad:D

 

I dag er planen ren kardio. Ellipsemaskin pluss muligens en kondistime i sal. Må gjøre flere ting, hvis ikke blir det så kjedelig...

 

Ellers gikk jeg i dag på vekta. Jeg snikveier meg svært sjelden, men jeg tenkte at jeg kunne trenge en oppmuntring etter fredagens begredelige resultat. En boost for innspurt mot fredag, tenkte jeg!

 

Tenkte jeg, ja!! Men hva lyser mot meg?? Jo, 70.8 kg og ytterligere 0.6 opp fra fredag... Litt av en boost:p

 

Men jeg gir meg IKKE! Har vært relativt flink i helgen, og superflink siden mandag. Så jeg har alle intensjoner om å fortsette i dette sporet til jeg ser et tall som begynner med SEKS i stedet for SJU;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh... det blir ikke trening i dag, gitt! Jeg får helgebesøk fra i morgen, og huset må da selvfølgelig ryddes og vaskes:rolleyes: Jeg holder på nå, for å si det sånn...

Treningen var planlagt tidlig på ettermiddagen, men sen avreise fra jobb la lokk på den planen.

 

Menmen! Kan ikke la endring av planene vippe meg av pinnen, vel;) Jeg har i hvert fall kontroll på maten i dag også, og kommer til å havne under 1400 i dag. Det er bare å fortsette sånn, så håper jeg vekta snart peker NEDover...

 

Det blir dessverre ikke noe trening i dagene fremover med besøk i heimen, men jeg håper vi får til noen gåturer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Det er trim i en husvask også :)

I alle fall bevegelse, og alt hjelper på.

 

Den vekta di er på vei ned, det må den bare ! Med innsatsen du legger inn, så blir det bra ! Sender du over litt motivasjon ?? :)

 

Her er det tunge dager, men jeg er igang å snu.

 

Besøk er alltid kjekt, men tidkrevende... Ikke alltid det er like kjekt ! hehe !

 

Ha en flott torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, så kjekt at du kom innom igjen! Lov meg at du ikke blir borte for oss? Jeg har lagt inn et laaangt svar på tråden din, i god stil... Jeg har liksom alltid så mye på hjertet når jeg først begynner! :)

 

I går ble heimen ryddet og vasket, så jeg er i hvert fall klar for besøk!

 

Ny snikveiing i dag - tror jeg kommer til å fortsette med det til jeg ser at det snur. Dagens vekt var lik som gårsdagens, så moroa bare fortsetter, den:p

 

Jeg er *litt* oppgitt, men vet ikke om jeg skal le eller hulke?! Jeg antar kroppen min sliter litt med hormontilpasninger eller noe sånt, men er det virkelig vanlig å gå opp så mye i løpet av en syklus? Det virker ikke som om kroppen min skjønner noe av dette, i hvert fall!

 

Men, jeg får krysse fingre for at noe er borte igjen til offisiell veiedag i morgen. Det er lov å håpe, er det ikke?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med ElisabethV ; Med din innsats justerer dette seg garantert ! :) Men, vi er jo så opphengt i små gram på desimalnivå, så jeg skjønner frustrasjonen...... Det er nettopp dette jeg gleder meg til å komme litt forbi etterhvert..... :)

 

Jeg har vel liten grunn til å være optimistisk innfor morgendagens veiing, smalt innpå litt av hvert under både Trondheimsbesøket og under den lange kjøreturen hjem helt alene.... Jo, det ble pizza på Lille på Trondheim Torg....og vaffel og pølse og en Snickers pa hjemvei..... Altså full sprekk i ambisjonene, med dertil hørende dårlig samvittighet...

 

Jaja, vi gir oss ikke - det har du helt rett i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper innom med dagens resultat...

 

70.8 fra før i uka blir stående, gitt!! Dvs opp 0.6 fra forrige fredag, og hele 1.6 opp på de to siste ukene.

 

Det KAN ikke være fett, alt sammen...?!?! Megateitedustevekt;)

 

Første besøksdag i går ble "feiret" med plutselig middag på pizzarestaurant, pluss dessert etterpå. Bikket 2000 kcal, gitt - så det er bare å skjerpe seg resten av helgen. Puh....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Den vekten som vi henger oss slik opp i, er egentlig bare noe tull !

 

Jeg er sikker på med din treningsmengde så ser du rett og slett ut som en rype nå ! :)

Kjenner jeg også er veldig opptatt av det tallet som står der, men når du vet att du gjør det rett, og trener mye, så kan tall bare være tall !

 

Ha en kjekk helg med besøk !

Det blir alltid litt ekstra vanskelig de helgene man ikke har full kontroll selv mtp maten, men vi skal jo leve med dette her :)

 

MIn vekt er litt på vei nedover, å det kjennest veldig godt !

MEN i dag har mannen bursdag, og da må det jo feires ! kremt.... :)

Halsen er drit vond, så tviler på det blir noe særlig trim i løpet av helgen også.

Jeg skal prøve så godt jeg kan å ta gode valg. Ønsker det samme for deg !

 

God helg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innerst inne så vet jeg at dere har rett:o Bare tull å henge seg opp i dette her, egentlig... Kroppen er jo tross alt lettere enn på 17 år! Og rent formmessig; sannsynlig på en "all time high" både på kondis og styrke. Jeg kommer sikkert til å le av dette en dag, ja:)

 

Jeg har faktisk vurdert om jeg skulle veie meg sjeldnere enn jeg gjør nå, bare for å få fokuset vekk. Men det blir nok med vurderingen. Det er det med kontrollen også, tror ikke jeg klarer å gi slipp på den. Ennå..

 

Nå har for øvrig besøket dratt hjem, og mine tre dager med inntak laaaaangt over kvota er forbi. Jeg setter det på kontoen for kos med familien kombinert med trøstespisig over økende vekt.

For det er IKKE selvmotsigende å spise mer når vekta øker, vel? :) (Ler av meg selv akkurat nå, jeg er ikke god!)

 

I morgen planlegger jeg en sunn og god søndag, med trening (ikke rørt meg siden tirsdag..), og null godis. Jeg venter ikke til mandag med å karre meg inn på stien. Det er da noe?!

 

Samtidig så ser jeg at toget snart har gått for min del. Det skjer noe hver helg fremover, langhelg med feiring av svigerfars 80-års dag i Bergen neste helg, deretter julebord helgen etter osv osv.

Det kan holde hardt å komme seg ned på normal BMI til jul. Men jeg prøver:D Hvis jeg kommer over denne kneika snart, har jeg kanskje en sjanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet, har jeg avsluttet en håpløs uke med en bra dag. Lang gåtur i 2.5 time, og inntak under 1400 kcal. Fornøyd:)

 

Jeg har kun beveget meg to dager i uka som var, med en historisk lav TP-total på 8. Ettersom vi reiser vekk på torsdag, vet jeg ikke om kommende uke blir særlig bedre, men jeg planlegger i hvert fall å trene om jeg rekker mandag til onsdag.

 

Og så mye som jeg trener til vanlig, tror jeg nok innerst inne at kroppen har godt av en og annen ufrivillig pause;)

 

Uansett, jeg er innstilt på flinke hverdager fremover - og så får jeg se hvor sterk jeg er i innbitthet og motivasjon når det kommer til alle festdagene fremover. Jeg skal jobbe litt med den!

 

Novembertåka prøver dessuten fortsatt å dra meg ned. Jeg er veldig trøtt om dagen og har lite piff, sliter med å stå opp og kan sove veldig lenge når jeg først får sjansen. Så jeg har et forsett om å komme meg tidlig til sengs hver dag til uken - tror det er påkrevd hvis jeg skal orke å trene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...