Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Lurt å ha fokus business as usual - for stort mer får en ikke gjort med den saken, i allefall ikke sånn umiddelbart!

 

Dessuten så er det jo suverent å ha en god utgangsvekt om/når det skulle skje at du blir gravid, det er nok lettere å ta seg tilbake til en vekt en i utgangspunktet var fornøyd med.

 

Selv ble jeg overrasket over dagens snikveiing, 64,4 etter intensiv påfylling av såvel mat som sjokolade og boller over de tre siste dagene. Nå vet jeg at vekten gjerne kommer snikende noe etter, så jeg jubler ikke foreløpig, men det ser ut til at min konkluderte matchvekt på 63-64,5 er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I kveld har jeg nesten overgått meg selv... Jeg dro ut på joggetur kl halv ni! 8 km unnagjort:)

Den planlagte pilatesen ble dessverre avlyst. I går ble det ikke trening, og i morgen er det uvisst hva jeg rekker. Så jeg følte jeg måtte gjøre NOE.

Men løpe ute har jeg ikke gjort siden september... Så det var et merkelig innfall;) Vet ikke hva det var som fikk meg opp av sofaen. Feire at november er over og desember endelig på plass? Frykten for veiedag i morgen?! Kompensere for morgendages julebord?

Samme det - herlig føles det uansett:D

 

Utrolig hvor mye bedre jeg føler meg etter noen dager med sunn mat i normale mengder og trening. I forhold til etter tre dager med store mengder sukker, stivelse, fett og gørr. Kunne jeg bare huske på det neste gang jeg står med hele hodet langt nede i kakefatet og skylappene godt plantet på...

 

Psst: Folsyren er på plass! Har vært føre var og gjort min internett research:) Men alle andre råd om hva man skal spise/ikke spise... det venter jeg litt med. Tror ikke jeg orker enda flere restriksjoner på hva som er "lov", det får holde med slankemat. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagens vekt 70.4.

 

Det er 1.6 kg ned til normal BMI fra her. Jeg gir ikke opp:)

 

Ha en fin fredag, folkens - jeg raser avgårde på seminar og julebord resten av dagen. Sunn matpakke og treningssekken er pakket med som tilbehør!

.. i tillegg til en nokså stilig svart, ny, kroppsnær kjole, kule sko, lange hansker og masse stæsje-smykker:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg fikk mange komplimenter på julebordet, det var gøy:) Det ble for øvrig fmyyye mat og godis både fredag og lørdag, men ikke så alt for mye alkohol. Tre glass vin må sies å være godkjent, men dessertinntaket kunne jeg nok godt halvert:rolleyes:

 

Men jeg har hatt en bra søndag i dag. Startet dagen med en skikkelig treningsøkt, og har ikke spist sjokolade i dag. Inntak under 1800 kcal, helt ok sammenlignet med de to foregående dagene. Og godt å kjenne at jeg etter to helgedager litt utpå, klarer å hente meg inn FØR mandagen setter inn! Det lover godt for fremtiden.

 

Jeg er i hvert fall veldig klar for ny uke nå! Neste julebord er først om to uker, så rammene ligger til rette for at jeg skal klare stramt løp frem mot det. Har en ambisjon om å bikke godt under 70 igjen før jul;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med komplimenter :D.

 

En av de store forskjellene på å ha BMI 31 og BMI 25 er følelsen av å bli sett.

 

Man må gjerne snakke i det vide og brede om at utseende ikke teller osv, men det å ha en "normal" fasong er helt klart avgjørende for å føle seg bittelitt interessant som person. Man oppnår klart mer kontakt med både hun- og hankjønn, og følelsen av å ha vært usynlig ble temmelig tydelig når jeg ikke lenger var det.

 

Det igjen fremmer jo selvfølelse så det holder, og med selvfølelse kommer holdning som igjen gir et "interessant" inntrykk på omgivelsene. En GOD sirkel å være i, la oss aldri hoppe av den igjen!

 

Ha en super uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp Slippe, det er min erfaring, også. Jeg var helt usynlig for 30 kilo siden. Nå merker jeg ofte at folk møter blikket mitt på gata. Det skjedde aldri før. Det er helt påtagelig hvor stor forskjell det er!

 

Det er vel en av grunnene til at jeg så gjerne bare vil se "normal" ut - at folk skal ta meg for en person først og fremst. Ikke en tjukkas. Man hører jo hvordan folk snakker, når man f.eks skal beskrive en person til noen som ikke helt vet hvem denne er. Hvis personen er normalt slank, blir man først beskrevet ut fra kanskje høyde og hår. "Du vet vel hvem hun er, hun høye med det korte, krøllete håret."

Er personen overvektig, kommer det så å si alltid med i beskrivelsen: "..hun høye, kraftige med det korte krøllete håret."

Det er ikke så ofte folk bruker ordet "tjukk" rett ut, men det er vel mest av høflighet, tror jeg.

 

Jeg har da altså ikke lyst til å havne tilbake til en vekt som er med på definere hvem jeg er overfor andre. Jeg vil ikke at andre skal se en tjukkas først når de ser meg. Helt enkelt!

Så NEI, aldri tilbake dit! Vi blir i denne gode sirkelen:D

 

Men aller først må jeg sparke meg selv bak og komme meg på trening. Er så trøtt i dag! Mandager er håpløse...

Men er det stram uke, så er det stram uke. Nytter ikke med late sofakvelder da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Piffen var ikke helt tilstede i går, men jeg kom meg da til slutt på trening. Og når jeg først var der, svidde jeg av 4 TP. Det er helt sant at det verste er å komme seg opp av sofaen:cool:

 

I dag er det kurs hele dagen, på hotell med fantastisk lunsjbuffet. Men jeg skal holde meg til rent kjøtt, eggerøre og salat, hoppe over brød - og bare smake på dessertene.

Og til pausemat skal jeg spise frukt. Bare tull å kaste bort kalorier på tørre kaker som ikke er særlig gode, engang.

 

Sånn. Da er planen offentliggjort. Dermed blir det vanskeligere å jukse i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oh well. Det ble nok noe mer kake og dessert enn planlagt...:D

 

Men samtidig mye mindre enn om jeg ikke hadde hatt en plan på forhånd!

Dessuten har jeg kompensert med mindre middag og mer trening enn opprinnelig tenkt. Så jeg depper ikke. Det føles bra å ta tilbake kontrollen så fort etter en liten glipp:)

 

Nå skal jeg pakke julegaver og kikke litt på Slankekrigen. Har ikke sett på denne sesongen i det hele tatt, men det er alltid gøy med før og etter bilder. Spesielt når det er make-over week:cool:

 

Ha en fin kveld, folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Etter nesten å ha tatt til tårene inne hos Nickii, haha, tenkte jeg det var bedre å være rosablogger her inne hos meg selv;)

 

Here goes:

 

Noen ganger tenker jeg på hvor rart det ville vært hvis det plutselig skulle bli helt stille fra noen av dere jeg "snakker" mest med. Noen av de som var her i fjor høst, forsvant fullstendig. Og jeg lurer jo på hvordan det har gått med dem. Klart å slanke seg helt på egen hånd, eller gitt helt opp, pause eller hva. Siden jeg kan være litt worst case scenario-person, håper jeg aller mest at alle har det bra og ikke noe har skjedd.

Og skulle det plutselig blitt stille fra en av dere, ville jeg blitt ordentlig bekymret!

 

Huff, er ikke det litt rart?! Her inne er vi akkurat så anonyme vi ønsker selv, det er jo poenget. Noen vet man kanskje hva heter til fornavn, og kanskje hvor bor. Men selv om jeg ikke vet hvem noen er, bryr jeg meg likevel om dere. Det føles egentlig litt merkelig:) Hvis dere skjønner...?

 

Ok, da sa vi takk til meg for i kveld;) Nå skal jeg legge meg. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei !

Er tilbake, i god behold ! :D

 

Må si meg enig i det som dere sier.

Er man en Tjukkas blir man ikke tatt på samme måte som man blir med en normal BMI.

Det har vel litt med hvordan man møter verden også når man føler seg normal, og fin ? :)

Som dere sier, jeg vil heller ikke tilbake !

Men jeg innser att dette er en lang og hard kamp....

Føler jeg strever HELE tiden, men javne glipper innimellom....

Men prøver å komme meg på den gode sti igjen etter ferien, og det er vanskelig !

I alle fall i den tiden vi er i nå... Kaker overalt, spekemat, osv....

 

Skal bli flinkere å være her inne, for fokuset blir så mye bedre da :D

 

Og jeg trenger en puff nå og da, og da vet jeg att jeg får det med dere !

Ha en flott torsdag !!

 

Her er det frisør time, pakkeklubb, og en pus som kommer hjem til oss å skal bo her som står på planen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nesten å ha tatt til tårene inne hos Nickii' date=' haha, tenkte jeg det var bedre å være rosablogger her inne hos meg

 

Huff, er ikke det litt rart?! Her inne er vi akkurat så anonyme vi ønsker selv, det er jo poenget. Noen vet man kanskje hva heter til fornavn, og kanskje hvor bor. Men selv om jeg ikke vet hvem noen er, bryr jeg meg likevel om dere. Det føles egentlig litt merkelig:) Hvis dere skjønner...?

[/quote']

 

Jeg skjønner akkurat hva du mener! Vi følger hverandres ups and downs, motiverer og støtter som best man kan, og vi blir litt "kjent" på tvers av alder og landsdel. Det må vel være den endelige bekreftelsen på at vi er flokkdyr ;-)

 

Jeg har også opplevd å bli oppriktig bekymret over de som bare forsvinner, så la oss lage en pakt, alle vi oldtimers, vi melder fra hvor vi går om vi skal rusle en tur ut av vektklubben, ok?

 

Huff, nå ble jeg smittet av det rosa støvet som ligger i lufta i kveld ;-) men fact of the matter is at vi bryr oss, det er egentlig fantastisk - og jeg vet godt at fellesskapet her inne er en stor bidragsyter til min suksess.

 

Go'natta fine damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fjellvettregel nr. 2: Meld fra hvor du går!

 

Jeg er helt med på en slik pakt - jeg skal ikke stikke av uten å gi beskjed først! God plan:)

 

Hektisk på jobb i dag, jeg må løpe for å holde en presentasjon...

Ha en fin dag så lenge, alle sammen:)

 

Pst Elisabeth, det hadde vært både kjempeskummelt og kjempemoro å møtes en gang du sneier innom Oslo:D Gi beskjed, det må vi prøve å få til en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo kjent med hverandre selv om man aldri har møttes. Her er vi jo anonyme og det bidrar kanskje til at man tør å dele mer av sine innerste tanker. At vi deler og støtter og er med på opp og ned, og det at vi har felles utfordringer. Det er nok med på å binde oss sammen.

 

Jeg har også tidligere opplevd at noen bare har forsvunnet. Og lurer jo veldig på hvordan det har gått med de som har falt ut. Synes det er veldig greit å si noen ord hvis man har tenkt å pause eller forlate klubben, så er med på den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
Her er vi jo anonyme og det bidrar kanskje til at man tør å dele mer av sine innerste tanker. At vi deler og støtter og er med på opp og ned' date=' og det at vi har felles utfordringer. Det er nok med på å binde oss sammen.[/quote']

 

Det er veldig sant! Det å være overvektig er tabubelagt for de fleste, vil jeg tro. For meg har det ikke vært noe tema tidligere å snakke med mine slanke venninner om hvor kjipt det føles. Det er en problemstilling som kan være vanskelig å sette seg inn i for den som aldri har hatt problemer med å holde seg så slank man vil.

 

Men det jeg har merket etter å ha snakket så mye om det her inne, er faktisk at temaet nå er mindre tabubelagt for meg. Det er jeg glad for:)

Da jeg begynte å få de første kommentarene på nedgang, var det flere som var interessert i høre hvordan jeg gjorde det. Og jeg diskuterte villig vekk med de som spurte.

Jeg merker at jeg også har blitt mye mer åpen på å fortelle om mine svakheter, som at jeg er utrolig svak for kake og sjokolade, at jeg ikke har sperrer osv.

Jeg kan også lett ta i mot et kompliment på hvor godt jeg ser ut nå, uten å bli snurt og tenke at "var jeg så fæl før, da?". Og jeg svarer gjerne på et slikt kompliment nå med å si at "Jo takk, det er hyggelig at det synes, for jammen har jeg jobbet hardt for det det siste året. Det har ikke akkurat skjedd av seg selv."

 

Ville aldri ramlet meg inn å snakke om dette temaet på denne måten før! Så forumet her har, i tillegg til den fantastiske støtten her inne, også hjulpet meg til å bli mye mer åpen ut i den "virkelige" verden. Lettere å snakke om et vanskelig tema tredje og fjerde gangen enn første - det blir mye mindre skummelt, hehe.

Ekstrabonus:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Glemte jo det i farta når jeg begynte med de litt dypere filosoferingene;)

 

Dagens vekt 70.2. Ned hele 200 g fra forrige fredag. Wow...

 

Men, med de to siste helgene jeg har hatt, og med denne ustabile kroppen som ikke helt vet når den har syklus og hva som skjer med den, så er jeg egentlig bare godt fornøyd med ikke å ha rast opp 1 kg.

 

Jeg har et helt klart mål om at jeg skal ha en stram helg nå! Det blir den siste stramme helgen før jul, så her er det ikke mer å gå på. Bare tida og vegen:)

 

Jeg har vært flink hele uken og ligget på 14-1500 kcal hver dag, så litt mer blir det nok i helgen. Men det er ikke aktuelt med 2500 kcal pr helgedag som har vært normen i det siste:p

 

Jepp! Er sååå klar for helg! Kick-start på treningssenteret etter jobb, ju-hu:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra resultater, desember tatt i betraktning !! :):D

 

Jeg har aldri tenkt på det du nevner om å ta i mot komplimenter og å være åpen på egne svakheter i samtale med andre, men slik du beskriver det kan jeg meget vel kjenne meg igjen!

 

I starten, når komplimentene begynte å komme, så vred jeg meg nesten rundt min egen akse av ukomfortable følelser. Nå svarer jeg lett med et takk og at det har vært hardt arbeid :).

 

Det er også så mange som tør åpne seg om sine egne vektproblemer, også de tynne! Det viser seg at det ER hardt arbeid også for de som holder seg slanke, så det er ikke så "urettferdig" som jeg bestandig har tenkt... :D

 

Du nevnte i tidligere det med øyenkontakt, og jeg lo når jeg leste det, for jeg UNNLOT nemlig å skrive akkurat det i mitt innlegg, tenkte at det kanskje ikke er helt normalt å ta øyenkontakt med vilt fremmede på gaten, he he... Så erfarer du akkurat det samme; Nemlig at NÅ er det lett å få øyenkontakt, et lett smil i forbifarten. Tidligere var det akkurat som ingens blikk festet seg, bare strøyk forbi...

 

Mye rart en skal erfare!

 

Ønsker deg en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen går foreløpig nokså bra etter planen! Jeg har trent to lange økter, og ikke kjøpt smågodt:D

 

Jeg har imidlertid prøvesmakt litt på helgens hjemmelagde julekonfekt... Men det var KUN for kvalitetskontroll.

 

..noen som trodde på den?!? Hehe! Jeg har alltid hatt lyst til å lage julegodteri, men aldri prøvd før nå i år. Så bittelitt smaking har det blitt, men jeg HAR faktisk holdt meg godt i skinnet til meg å være;) Jeg har spist to mintpletter, to trøfler og to bounty-boller. Sånn ca, tror jeg...:)

 

Nå skal jeg en liten tur til byen å kikke etter julegaver, før jeg skal hjem og lage reinsdyrsteik til middag. Så magert at man kan spise masse og likevel holde kvota:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Flinka !

Bra jobba, ikke lett å være flink i helgene i disse førjulstider...

 

Jeg var på fest lørdag, og ble sengeliggende i hele går. KJIPT !!

Tåler jo ingenting lengre.... :)

I morgen er det hold vekten kurs... VÆ ! Kunne trengt en uke til på meg :)

 

Kjekt med baking til jul, enig med deg, konfekt smaker bedre enn alle de tørr kakene. Jeg har lagd sarah Bernad, de er vanvittig gode... OG stappa full med kalorier... Lurer på å lage Oreokuler også, får se om jeg gidder...

 

Ha en flott uke Ninjastar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler jo ingenting lengre.... :)

 

Fnis.... :)

 

Ninjastar, bare prøvesmaking?? Det er utrolig bra! :) Utfordringene står i kø, og jeg føler vel egentlig at JAJA, spiller det så stor rolle - om tre uker er jula over, om fire uker er julebordet utenlands over også, og så kommer ukesvis på ukesvis med hverdager!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om tre uker er jula over' date=' om fire uker er julebordet utenlands over også, og så kommer ukesvis på ukesvis med hverdager!!:)[/quote']

 

DEN likte jeg! Jeg er ikke noe flink i disse tider, men hverdager og rutiner da er alt mye lettere. Og over nyttår er det lenge til jeg har noen bursdager som skal feires o.l. Ukesvis med ned, ned og ned. Det blir bra!

 

Tre små uker skal jeg komme meg gjennom greit uten å ødelegge alt for mye. Satser på litt til ned nå før julaften, så holde vekten i juleuken, så er det fullt fokus på ned igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innom med en bekjennelse før sidene stenger for de neste to dagene;)

(Hjelpes, hvordan skal det gå med meg og excel-arkene mine uten den vante stålkontrollen? Vel, om ikke annet blir det en god øvelse til når jeg en eller annen gang i 2012 skal begynne å spise uten å telle:p )

 

Men tilbake til bekjennelsen... I dag har jeg gått på en smell. Også på en mandag, da! Vi dro til Sverige etter jobb, i et håp om å unngå julerushet. Og shoppingen tæret på kreftene, så vi måtte spise middag underveis. Biff med pommes frites... Dernest ble det smågodt. Sukk.

 

Jeg prøver hardt å se på det positive: Jeg delte pommes frites'en min med kjæresten (han endte da med 1 1/2 porsjon, haha), og jeg klarte å stoppe godterispisingen før jeg ble mett og kvalm. Ikke mye å skryte av, men til meg å være er det fremgang!

 

Så jeg er vel innerst inne der dere andre er: Det er hardt å være på slanker'n om dagen! For mye uregelmessigheter på alle plan. Men vi vet alle at det heldigvis blir mye lettere i januar. Frem til da skal jeg prøve med moderat måtehold, for jeg er IKKE mentalt klar for å bikke langt over 70 enda en gang. Og enn så lenge så beholder jeg slankefokuset på hverdagene;) Ikke helt klar for å gire om til feriemodus ennå, jeg var der litt for lenge i sommer!!

 

Ha en fin-fin uke, jenter - vi tastes når sidene åpner igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...