Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Legger de oss på is? Det er vel nødvendig med en oppgradering av sidene før januar-rushet setter inn, tenker jeg... :)

 

Det blir rart at dere ikke er "tilgjengelige", jeg sjekker sidene kontinuerlig, enten via pc eller telefon og er nok blitt litt avhengig av disse sidene.

 

Ha et par flotte dager, så er vi plutselig tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, her var det mye nytt!! Her vil nok trenges noe tilvenning, gitt! Mye som er uferdig, ser jeg - så ingen dom fra meg før det har gått noen dager. Enn så lenge så er i hvert fall sidene her inne enda tregere enn de var fra før - og DET håper jeg de fikser opp i. Ha'kke tålmodighet til sånt, jeg!

 

Ellers har det vært veldig rart med tre dager uten forum, når man er innom så ofte som det jeg er! Ingen skravling, eller noe! Godt å være tilbake, altså:D

 

Men poenget var veiedag. Ikke så spennende, det var stillstand og fortsatt 70.2. Kanskje fortjent, jeg har hatt en uke som har vært litt flink og litt det motsatte. Og slik som ting er om dagen, må jeg jo være 95 % flink for å få nedgang.

 

Julebord i morgen, da ryker denne helgen! Men jeg skal være flink de siste hverdagene før jul.

Tror jeg B)

(Ja, jeg tror jeg er på vei til å kapitulere. Men vil ikke helt innse det selv. Hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får nok som fortjent. Det går veldig sakte med meg, og det er nok fordi jeg ikke er så flink som jeg burde være. Men jeg regner med at når jula er over og hverdagen kommer blir det mye enklere å være fokusert.

 

Jeg skal ha som mål å ha vektnedgang i løpet av jula også, men mest fordi jeg skal legge litt press på meg selv for ikke å gå opp.

 

Likevel vet vi jo godt at det ikke er mellom jul og nyttår man legger på seg, men mellom nyttår og jul. Så litt ekstra kos blir det jo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel vet vi jo godt at det ikke er mellom jul og nyttår man legger på seg, men mellom nyttår og jul. Så litt ekstra kos blir det jo :D

 

Ekstra kos, der sa du det. Hehe!

Jeg har tenkt litt i dag. I dag har vi hatt julelunsj på jobben. Jeg begrenset maten, men ikke desserten (riskrem og Sarah Bernard). Videre har jeg ikke klart å ligge unna godteposen som kjæresten kjøpte til helgen. Og i morgen er det julebord. Og neste uke mer julelunsj osv.

 

Let's face it. Når jeg ikke klarte nedgang fra forrige fredag til i dag, kommer jeg i hvert fall ikke til å klare det kommende uke. Så jeg innser at jeg har kapitulert. Jeg kommer ikke til å komme under 70 til jul. Det er trist å erkjenne det, for det burde så absolutt vært mulig. Jeg hadde hele høsten på meg.

 

Men! Som vi alle vet, i januar er hele verden på slanker'n, og det blir myyye lettere! Jeg har bestemt meg for å spare kreftene til da, og ikke sitte her med utdårlig samvittighet hver kveld frem til nyttårsaften.

Målet er å holde vekten sånn noenlunde over jul. Jeg skal ha ok hverdager når det ikke skjer noe ekstra, trene det jeg rekker innimellom slagene, og ellers kose meg med både marsipan og sjokolade når det passer seg sånn. Så det så;)

Og i januar skal jeg knekke de siste kiloene og komme meg ned på normal BMI - før jeg flytter inn på HV.

Jeg har en Plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg synst du har en god plan jeg !

Akkurat det samme som jeg konkluderte med i min tråd her nettopp.

Jeg orker ikke strebe mer akkurat nå, januar er en fin måned for fullt fokus.

Og ikke minst komme skikkelig igang med treningen.

Jeg føler jeg må steppe opp ett hakk, men det blir ikke før jul.

Har ikke tid ... :blink:

 

Ha en fin uke !

 

P.S Hva syns du om nye sidene da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hektisk juleinnspurt om dagen! Puuuuh :blink: Deadline på jobben i dag, endelig ferdig med en delleveranse. Og ellers mye som skjer på kveldene, så her går det i lettvinte (og mindre sunne) middagsløsninger og NULL trening.

Dessuten er det helt krise på jobben... jeg tror det står sånn rundt regnet to tonn kake og godteri fordelt rundt på de forskjellige etasjene?!? Jeg klarer å være flink sånn ca annenhver dag, haha :P

 

Men i morgen er det siste dag på jobb, det blir bra!

Og i morgen kveld skal jeg på trening for første gang på en uke. Gleder meg!!

 

Hvis jeg da også kan stramme litt inn på sjokoladeinntaket...... SÅ blir det bra!

 

Men jeg tar det egentlig helt med ro. Jeg har behov for en pause hvor "alt" er lov en liten stund, kjenner jeg. Januar kommer tidsnok! Nå skal jeg kose meg med jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tar det egentlig helt med ro. Jeg har behov for en pause hvor "alt" er lov en liten stund, kjenner jeg. Januar kommer tidsnok! Nå skal jeg kose meg med jul :)

 

Hør-hør! Jeg gikk helt lei for en liten stund siden, men etter noen uker med "slækk" så kjenner jeg at motivasjonen for nye utfordringer (altså nye kilo, ikke de samme om igjen og om igjen...)begynner å melde seg :) Ja, jeg vet jeg har sagt det samme "millioner" ganger, men .... skulle det ikke vært artig å komme litt godt innpå normalvekten og ikke balansere helt i yttergrensen...?

 

Jeg har heldigvis ikke tegnet en bindende avtale på HV-leilighet ennå, så jeg tror jeg venter litt med å si opp plassen min her inne på 20-30 :rolleyes:

 

Ellers er jeg litt flink i forhold til turene mine, går 5 av ukas 7 dager, men inntaket kunne vært vesentlig mindre...Mye møter innunder jul, julefrokost, julelunch, julemiddager hos venner...

Men det er jo så DEILIG midt i mørketiden! Skal ikke være dette foruten, tror jeg!

 

Januar blir delvis utfordrende, med reise til Polen straks over nyttår og en staslig messe mot slutten av måneden. Mitt splitter nye motto for julen og januar er: Alle monner drar! Altså, selv om jeg spiser dessert, så hjelper det veldig å ikke spise to. B)

 

Ikke stikk av før vi har ønsket god jul, Ninjastar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippe, du er så flink med de turene! Jeg har ikke fått til noe trening i særlig grad de sisten dagene - men håper på noen fine turer i dagslys de neste dagene!

 

Og du... vi sier ikke opp her inne ennå... Dagens kontrollveiing før juleferien viste nesten TO kilo opp den siste uken... Og det er allerede FØR julen ordentlig har begynt. Hurra. Jeg får en jobb i januar, puh!:P

 

Men NÅ drar jeg på juleferie! Har igjen å pakke i bilen, og så drar vi! Med laptop på slep, jeg kommer til å registrere mat og trim som vanlig i julen. Så jeg kommer til å være her inne, også.

Goood jul til alle dere som tar forumferie - ha en fin-fin julefeiring :)

Vi sees over nyttår, januar er jo en slankers beste venn, eller hva?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til deg og dine, Ninjastar - håper juleferien blir helt topp, og at vi går inn i det nye året med masse pågangsmot ;)

 

Kos deg, så sees vi nok her inne innimellom, jeg er også online i jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Jeg er nå hjemme igjen etter fire dager på farten i jula. Jeg har gitt meg selv fullstendig slankefri i jula, og spiser akkurat det jeg vil om dagen. Herlig :D

 

Selvfølgelig ikke så lurt med tanke på innhentingen som begynner over nyttår, men nå har jeg holdt på med en sånn halvveis innsats i såpass mange måneder at jeg trengte virkelig en ordentlig pause uten dårlig samvittighet av noe slag.

 

Men - massiv spising til tross! - jeg holder på å stille meg inn på "ny" start på nyåret. Da skal de siste gjenstridige kiloene vekk! Januar er en bra måned for slikt noe, da slanker jo hele verden seg og det skjer ikke så mye sosialt, heller. Januar skal bli en streng måned og kiloene skal få ben å gå på!

 

Jeg koser meg stort med julefri. Nå skal jeg bake et par av de tingene jeg aldri rakk før jul, og deretter kanskje gå en tur. Det er altfor mange plussgrader, regn og tåke her, så noe turvær er det jo ikke. Men litt frisk luft kan vel sikkert gjøre seg...

Ha en fin dag, dere som stikker innom - er vi alle klare for å starte på'n igjen over helga?!? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig klar... Er veldig motivert og gleder meg virkelig! Helt sykt at man gleder seg til man skal på slankekur igjen, hehe... Men jeg gjør det. Jeg tror jeg har funnet en livsstil jeg virkelig liker og trives med. Samtidig som det er litt godt å ha pause nå i julen :)

 

Jeg tror vi har godt av litt fri og bare nyte uten dårlig samvittighet.

 

For min del er jeg nesten skremt over hvor lite dårlig samvittighet jeg har hatt... Har jo fått ekstremt dårlig samvittighet og angret skikkelig ved utskeielser... Men det er vel fordi jeg har gitt meg selv "lov"... Og ekstra lov ble det jo når jeg klarte å gå ned såpass mye til julaften. Teit tankegang...! Men 2. januar er det over. Da blir det rutine igjen med registrering av mat og trim. Blir så bra så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med fra den 7.1 - må gjøre unna en utenlandsreise først!

 

Slagplanen er klar, jeg skal kjøre skikkelig innsats frem til operasjonen den 17.2, og håper jeg klarer å være rundt 62 innen den tid.

 

I jula spiser jeg akkurat det jeg ønsker og koser meg med slankefri, men gleder meg til å rette inn slagsiden over nyttår. Tror det er dette som ligger i livsstilsendring, jeg, evnen og lysten til å gjøre forskjell på hverdag og fest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint vi stiller sterke til start! Yeah :D

 

Jeg har kost meg veldig denne jula, jeg. Det er nesten litt fælt hvor godt det har vært å spise uendelige mengder sjokolade. På én måte skulle jeg ønske at jeg ikke hadde det i meg, at det skulle stoppe seg selv.

Men - da hadde jeg vel aldri endt opp på tre-sifret i utgangspunktet, så det er vel en aldri så liten sammenheng! (Må minne meg selv på dette, slik at jeg lar være å pine meg selv med selvbebreiding.. Det er jo lite konstruktivt.)

 

I dag har jeg vært på en kort joggetur, det var helt supert etter tre dager uten mosjon, bare bilkjøring og sofasliting med svigers. Frisk luft gjør underverker!

Nå i kveld er vi endelig alene hjemme uten besøk og slik blir det ut uken. Herlig å være litt alene, også! Så i morgen er planen en real økt på treningssenteret. Gleder meg!

 

Slippe, jeg drar avgårde på 10 dagers ferie dagen før du skal til pers på sykehuset. Min plan er å være i mål til da, så jeg er med på den tidslinja! Godt å ha et mer tidsbegrenset mål, i stedet for "våren". Det var jo ikke noe sjakktrekk å sette "høsten" som mål etter sommeren - så dette blir bra!:)

 

Ellers håper jeg snart at disse nye sidene kommer seg?! Gøy med nytt, og jeg vil helst ikke klage, men... Jeg begynner å bli lei av det tar så vanvittig lang tid for sidene å oppdatere seg, etter å ha lagt inn én linje med mat. Det tar jo en evighet å legge inn et helt måltid. Og selv om jeg liker det nye utseendet, og er temmelig entusiastisk over å ha tilgang til protein/fett/karb-fordeling (om bare for en stakket stund..), så synes jeg likevel at det er tungvint å navigere her. Alt tar mange flere klikk enn før, spesielt her inn på forumet. Aner aldri om jeg blir sendt til første eller siste innlegg på en tråd, det blir mye scrolling, og fortsatt er det varierende om trådene kommer opp med siste innlegg øverst eller nederst på siden.

Huff nei, nå hørtes jeg fryktelig survete ut! Men har jo litt lite tålmodighet... Jaja. Jeg har sagt det før.. Jeg venner meg vel til det. Håper jeg! Bortsett fra tregt-som-sirup-tendensene. Der kommer det til å være dårlig med tålmodighet om det ikke blir bedre snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at vi kan jobbe mot samme dato! Jeg er sikker på at vi har nådd målet når vi kommer til midten av februar ! :D

 

Onsdag - fredag i neste uke, er jeg på julebord i utlandet, MEN det betyr ikke at jeg ikke kan legge om til normal hverdag mandag og tirsdag allerede, for - alle monner drar ;)

 

Søndag den 8.1 skal jeg koke en stor porsjon av slankesuppen. Den er super til å rense kroppen og kvitte seg med søtbehovet. Tenkte å spise suppe i uke 2, og så normal GR-mat fra uke 3. Da kommer jeg skikkelig i gang! :D

 

Men først skal jeg fullføre jula i "fin" stil B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17/2 er faktisk en mål-dato for meg også :)

Skal reise bort den helgen. Og jeg kan riktignok ikke sette meg som mål å være ferdigslanket da, men har et mål om at jeg skal være under 60 kg til da.

 

Ninjastar, jeg er enig ang sidene. Håper også ting kommer på plass snart. Orker ikke registrere noe pga alt tullet, men tenkte jeg skulle begynne å registrere fra mandag av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember har vært full av utskeielser og fristelser, og det på tide med nytt fokus! Jeg har holdt til her inne siden august 2010, gått ned 16 kg, og har omtrent det samme igjen. Jeg har ikke satt meg et endelig mål for antall kilo, det er så lenge siden jeg har vært slank at jeg må vurdere det underveis. Foreløpig mål er å jobbe meg ned mot ca 70 kg.

(..)

Nyttårshilsen fra Ninjastar:)

HUMRE HUMRE! Dette sitatet er deler av det første innlegget i tråden min. I dag er tråden min jammen 1 år gammel :lol:

 

Og noe av det jeg skrev i det første innlegget, stemmer like godt i dag, ett år etter.... Desember har vært full av utskeielser, og jepp, det ER på tide med nytt fokus igjen.

 

Og etter å ha gått opp ca fire(!!!) kilo de siste par ukene, må vel første målsetting fortsatt være å komme meg ned mot 70 :P

 

Men, for å se det positive; for et år siden veide jeg ca 82. Nå veier jeg noen-og-søtti. Det er fremgang!

 

Og jeg supermotivert for ny start med dere alle sammen fra mandag av!

 

Enn så lenge ønsker jeg dere en fin nyttårsaften med bobler og stjerneskudd - vi tastes i det nye året :D

 

Nyttårsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt fantastisk, Ninjastar... Husker du så utrolig mange nye tråder det kom på denne tiden i fjor? Og hvor mange av disse trådene er aktive nå ???

 

Vi har ALL grunn til å være stolte av oss selv :) OK, vi har kanskje ikke kommet helt dit vi trodde på den korte tiden vi satte oss som mål, men vi er her enda, har gått ned mange kilo i 2011, har lært utrolig mye og er klare for den endelige "grand finale" i løpet av meget kort tid.

 

Sammen med Nickii, Koala og burberry er vi vel de "lengstlevende" her inne. Utrolig synd med dem som måtte gi opp.... Kanskje finner de veien tilbake nå i nytt år - håper det for deres del!

 

Så, gratulerer så mye med de flotte resultatene så langt, miss Ninjastar! Håper du får et fantastisk 2012!

 

:D

 

Stor nyttårsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg prøver meg med å skrive litt - nå kom jeg endelig inn! Vet ikke om det bare er hos meg, men her har i hvert fall disse sidene stått helt i stå i hele dag.

 

Jeg veide meg i dag, hyyyyl! Fredag er jo min veiedag, men med ny start osv tenkte jeg at jeg bare måtte se sannheten i hvitøyet først som sist.

Og det var litt av et hvitøye... JA, jeg har spist som om alle undergangsspådommene om 2012 skulle slå til hvert sekund, NEI, jeg har ikke sagt nei takk til noe som helst, JA, jeg har nok ligget på godt over 3000 kcal i de fleste juledagene. MEN, strutsen meg hadde likevel ikke forventet det tallet som lyste hånlig mot meg:

75.6 kg!!!

 

Det er imponerende 5.4 kg opp over jula... Seriøst? Jeg må nesten le, jeg trodde ikke det var fysisk mulig.

 

Jeg får håpe at noe, bittelitt, hva som helst, forsvinner før neste "offisielle" veiing, for dette var mer enn jeg strengt tatt hadde sett for meg :blink: Skrekk og gru, jeg skal ALDRI igjen gi meg selv slike løse tøyler over så lang tid. Lesson learned!

 

Men; som du sier Slippe - vi er fortsatt her! Hehe, jeg husker godt den enorme aktiviteten her inne på nyåret i fjor. Det er ikke mange av oss igjen, nei! Men vi som er her, får ta med oss alt vi har lært i det gamle året og videreføre alle nye, gode vaner i 2012. Senere, når sidene her forhåpentligvis går litt kjappere, skal jeg ta en status på nyttårsforsettene min fra i fjor. Det kan bli gøy!

 

Min første slankedag på en stund går i hvert fall så det suser. Jeg er sulten (..really?!?), men det kan jeg leve med i noen dager. Heller det enn så stappet at jeg aldri kjenner sulten i det hele tatt. Jeg har nå streng linje foran meg i lang, lang, laaang tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg får håpe at noe, bittelitt, hva som helst, forsvinner før neste "offisielle" veiing,

 

He he, beklager at jeg ler litt for meg selv, men du er så flink til å sette ord på det... :lol: bittelitt, hva som helst... Jeg kjenner følelsen...

 

Jeg tenker tilbake på de gode forsettene vi startet julegildet med og innser at vi lider under tidvise overivrige ambisjoner. MEN (og dette skal vi virkelig ha for!!) vi lar oss ikke knekke av det lenger!

 

Jeg tror vi har kommet nesten i mål når det gjelder Hold vekten-tankegang; Det er lov å kose seg, men hver ferie / jul / hyttetur eller seminar må kompenseres med å sette en bråslutt for etegildet så snart hverdagen er tilbake.

 

Jeg kjenner at jeg har en helt annen, avslappet holdning til ferieoppgang etter at jeg gjennom de siste 16 månedene har bevist gang på gang at jeg går rett opp på vekta og tar inn det tallet som står der (uansett hvor brutalt), heller enn å late som at buksene har krympet i den varme sola.... ;) OG - jeg gjør noe med det. Vi har blitt kjempeflinke til å holde vekten !! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Tittett i, missed me? Jeg er med på nytt skippertak ;) Du er nok ikke alene om å gå opp. La inn nye mål her i dag og jeg har gått opp MYE!! 11 cm rundt midjen og 6 kg!!! Buksene jeg holdt på å kaste fordi de var aaaaltfor store sitter igjen som et skudd.. Det er bare så utrolig flaut og nedverdigende at jeg har latt dette skje. Har tenk at jeg skal begynne 1. januar og da har jeg spist med begge hender for å kose meg den siste tiden jeg har igjen. Det værste er at jeg kjenner bollekinna eksplodere, de er knall runde (føles det ut som)...

 

Nei jenter, får jeg joine dere på veien ned? Veier meg fredag og "ser" fram til første uke med sukkerabstinenser!!!

 

Nyttårsklem MissMuppet.. (er visst ett år siden i dag jeg startet sist)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nei jenter, får jeg joine dere på veien ned? Veier meg fredag og "ser" fram til første uke med sukkerabstinenser!!!

 

 

Miss Muppet!!!! :D :D :D :D :D

Godt å se deg tilbake - heng deg med! Jo flere, jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Miss Muppet!!!! :D :D :D :D :D

Godt å se deg tilbake - heng deg med! Jo flere, jo bedre!

 

Hihi, takk... For en varm velkomst :) Tror jeg må lese meg opp litt på trådene her inne, har ignorert alt som heter slanking en stund og har dermed ikke fulgt med her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Miss Muppet!!!! :D :D :D :D :D

Godt å se deg tilbake - heng deg med! Jo flere, jo bedre!

 

Det var AKKURAT det jeg tenkte :D

 

MissMuppet - SÅ bra å deg tilbake sammen med oss! Dette er tiden å starte på. Januar er en bra måned for den slags! Og du har ingenting å skamme deg over, hører du?! Vi trenger gjerne å prøve oss litt frem før vi finner vår vei. Jeg fant i hvert fall ikke svaret første gangen jeg slanket meg, kan du si :P

 

Nei, dette blir bra jenter - ny guts og giv hos oss alle sammen. Januar skal vi takle i lag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

En liten nyttårshilsen herfra også.. Jula - øh hele desmber og litt av november har satt sine spor. Veldig greit å bare starte på ny giv nå (selv om vi alle ønsker at det ikke var nødvendig)!

 

God nytt år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei, nå gir jeg meg ende over :D Her samles jo troppene i dag, så utrolig bra! Godt nyttår til deg også, MajaS!!

 

Nei dere.... nå skal det jammen bli kjekt å gyve løs på januar :D

 

Føler meg riktig så glad og oppløftet, jeg nå! Jeg har skikkelig trua på oss i 2010 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...