Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Trening gjennomført som planlagt, det var slitsomt!! Kondisen er nok ikke helt på plass etter ferien.. Men med noen flere slike økter, skal den nok fort på plass, kjenner jeg B)

 

Ellers en utrolig bra gjennomført dag - jeg har på mystisk vis klart å få en kostholdsscore på hele 10.7 i dag :lol:;) Maks er jo 10, men kanskje det finnes noen ukjente bonuspoeng å hente? Litt sånn Joker Nord, eller hva de kalte det....

 

Uansett, det går jo så det suser! Eneste skjær i sjøen er heldagsmøte på torsdag, og vi snakker virkelig hele dagen, fra kl 0830 til 1800. Også på mitt favoritthotell hva angår lunsjbuffet... Så da tenker jeg januarmotivasjonen min skal få kjørt seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Flott dag!! :D

 

Det er så deilig å komme skikkelig i gang, da kjenner en liksom at man kan holde på "for ever". Gode dager å ta med seg, for man vet jo at "for ever" i slankemotivasjonssammenheng ikke er så skrekkelig lang tid... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, det er pussig hvordan man synes dette er så lett når man først er på en bølge. Her på jobben står det av en eller grunn kurver med smågodt og fat med kaker hver dag nå, og det gjør meg ingenting å gå forbi det, det er nesten så jeg ikke enser det, engang.

Men jeg vet jo at det ikke varer evig, så her er det virkelig bare å svi mens jernet er varmt. Prøve med et rykk når alt ligger til rette!

Vekta i dag viser fortsatt ned, så jeg har god tro på et fint resultat på fredag.

...gitt at jeg klarer å beherske meg på hotell i morgen :rolleyes:

Jeg tror jeg må hente frem alle tips om visualiseringsøvelser og sånt noe for å klare det, for i natt drømte jeg faktisk om de tilslørte bondepikene de har på dessertbuffeten :wacko:

 

Visualisere visualisere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, nå sitter du på hotell og er så stolt av deg selv etter å ha gjennomført planen (jfr. visualiseringen!) til punkt og prikke. Det er jeg helt sikker på! :D

 

Jeg sender gode tanker din vei, og skulle du gå deg vill i bondepiker, så husk:

post-18196-0-21965000-1326378664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehehe :lol: :lol: Nå lo jeg godt!

 

Joda, planen ble gjennomført! Og planen inkluderte en liten porsjon tilslørte bondepiker, så jeg kan vel si at jeg har møtt de, men uten å gå meg vill :D Jeg fant ut at jeg fikk velge meg én utskeielse, og da ble det altså dessert!

 

Min eneste store utfordring denne uken har gått som følger (og jeg er temmelig stolt av meg selv, ja!):

- én liten porsjon tilslørte bondepiker som smakte akkurat så fantastisk godt at det var verdt det

- NULL pausekake, men heller pausefrukt

- ikke brød og smør til lunsjbuffet, noe som vanligvis koster meg minst 300 kcal...

- stor lunsj, men gode valg. Som kylling, roastbiff, spekeskinke, eggerøre, salat. Bittelitt feta og litt pastasalat trekker litt ned..

- NULL dessert utenom bondepikene

 

I forhold til hvor mye jeg spiste sist jeg var på dette hotellet, så er jeg virkelig godt fornøyd med dagens innsats. Og med mager torskemiddag og nedjustering av de andremåltidene, kom jeg meg inn på totalt 15-1600 kcal i dag. Fornøyd :)

 

Uken sett under ett siden forrige fredag er den beste jeg har hatt med tanke på både totalt inntak og totalt energiunderskudd på omtrent et halvt år - det føles så deilig å være gang igjen! Og i morgen er det offisiell veiing. Bring it on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Offisielt resultat for uka er 1 kg ned. Fornøyd! :D :D

Ingen tvil om at skikkelig innsats betaler seg.

Og jeg klarer fortsatt å ligge unna sjokolade, det hjelper jo på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag

 

Offisielt resultat for uka er 1 kg ned. Fornøyd! :D :D

Ingen tvil om at skikkelig innsats betaler seg.

Og jeg klarer fortsatt å ligge unna sjokolade, det hjelper jo på;)

 

Supert resultat Ninjastar. Godt å være igang igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Supert resultat Ninjastar. Godt å være igang igjen ;)

Tusen takk, Monken! Jepp, det er herlig endelig å være skikkelig i gang igjen :D

Hvordan går det med deg om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Monken! Jepp, det er herlig endelig å være skikkelig i gang igjen :D

Hvordan går det med deg om dagen?

 

Jo er igang selv også. Har hatt en tung høst, men har gått ned 1,5 kg siden nyttår. Går trådt, men jeg er igang ;) Har nulltoleranse for snop i en periode nå, i håp om jeg kommer bedre i gang.

 

Har vært superflik å trene siden nyttår, og håper at jeg klarer å få inn to tre faste treningsdager i uken. Tirsdagen er satt, men føler jeg må trene minst tre dager i uken skal jeg klare dette. Nå VIL jeg klare å komme i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag

 

Offisielt resultat for uka er 1 kg ned. Fornøyd! :D :D

Ingen tvil om at skikkelig innsats betaler seg.

Og jeg klarer fortsatt å ligge unna sjokolade, det hjelper jo på;)

Yey!! Nå leste jeg nedenfra og opp, og når jeg så alle gratulasjoner som ligger på rad og rekke her, så skjønte jeg at det måtte være bra!

 

Akkurat så bra som du fortjener! :D Grattis, well done!

 

Hva er slagplanen for helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk, det var godt å komme i gang :D

 

Jeg har begynt helgen litt varierende... Gikk på en kakesmell på jobben i dag og spiste et stykke Napoleonskake. Ærlig talt. Et resultat av dårlig planlegging og litt seiersfølelse. Jepp, jeg er tydeligvis fortsatt der at gode resultater feires med usunn mat :P Skal jeg lære noen gang? Følte meg veldig på høyden i dag, nemlig :rolleyes: Men dro på trening etter jobb, så det er ikke bare sorgen.

Middag i kveld blir kinesisk take away, av alle ting. Samboers ønske, og han holder jo stort sett ut med alle mine GR middager. Nachos og pizza får han jo nesten aldri lenger. Så det får gå. Egentlig min egen feil, som ikke hadde noe planlagt. Vanligvis har jeg middagslister for hele uka klar, og alt handles inn på forhånd. Da slipper man sånne dager som dette, for de enkle løsningene er gjerne ikke de sunneste. Jeg får bruke denne dagen som en påminnelse om viktighet av planlegging!

 

Men planen for RESTEN av helgen er å gjøre det noe bedre enn i dag :rolleyes: Godteriforbudet fortsetter, det blir ikke mer kake eller tull, og jeg har tenkt å trene eller gå tur både lørdag og søndag. Og ikke minst, jeg skal fortsatt ligge lavt på inntaket. Vet ikke om jeg klarer det like knallbra som forrige helg, men moderasjon er i hvert fall planen!

 

Ønsker dere alle en strålende flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

"Famous last words", tror jeg vi kan kalle gårsdagens innlegg fra denne kanten. Godteriforbud, sa jeg?? Haha! Vel, jeg har offisielt sprukket!

Jeg skulle absolutt ha ryddet vekk alt julegodtet da jeg snakket om det sist. Samboer har gjort en heroisk innsats i å tømme skapene, men han er på langt nær ferdig ennå. Og da jeg fant en boks med mørk sjokolade, var det gjort...

 

Egentlig tror jeg at jeg var sulten, selv om det ikke var så lenge siden lunsj. Men noen ganger blir jeg veldig fort sulten igjen, i hvert fall når jeg har trent meg ekstra sliten. Og én ting er i hvert fall sikkert - det er bedre å gå 2-300 kcal over dagskvota i form av et par ekstra brødskiver enn en bøtte med restesjokolade. Jeg får minne meg selv på det neste gang, i stedet for først prøve å ignorere gnagingen i magen, for deretter å gå løs på godteriet...

 

Men ikke for det - motivasjonen er faktisk fortsatt sterk! Det er tross alt lørdag i dag, så da ble det én dag med godteri før jeg tar en ny uke uten. En liten hump på veien takler jeg; jeg har vært borti verre før...B)

 

Og ellers er det herlig med helg og null stress! Jeg har vært på kafé i byen, og dessuten handlet en stilig, svart Moods of Norway-jakke på salg. 50%! Og den var i str 36 :D :D Romslig i snittet, men læll da..

 

Håper dere andre klarer dere litt bedre gjennom lørdagen enn meg - ha en fortsatt fin helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her er energien på bånn, halsen klør, ryggen er vond, ikke fikk jeg sove i natt - og mest av alt kunne jeg tenkt meg noen fridager hjemme til å komme meg litt ovanpå igjen.

Men sånn virker jo ikke verden...B) Jeg står foran en meget travel periode på jobben, jeg vil anta at det blir hektiske dager helt frem til jeg drar på vinterferie 16. februar. Så jeg kommer til å trenge all energien jeg kan mønstre frem til da.

 

Derfor skal jeg ikke trykke meg selv lenger ned ved å dvele for mye ved helgen som har vært. Jeg husker fra forrige jobbstressperiode tidlig i høst at jeg taklet stresset best de ukene jeg hadde mest energi. Det vil si når jeg rakk litt trening og var flink med maten og søvnen.

 

Ukeplan som følger:

 

- legge meg tidlig hver kveld

- spise 1400 kcal hver dag, og det skal være sunne kcal med mat som gir piff (kunne trengt juicemaskinen til HermineH nå!)

- trene det tiden og ryggen tillater, og i hvert fall gå tur hvis energien fortsetter å være på bånn

 

Jeg har heldigvis ingen store utfordringer denne uken av typen reising eller hotell, og håper at jeg skal komme gjennom på ren vane. "Just do it", ikke tenk så mye over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Ninjastar. Eller - as good as it gets, i det minste. Kjedelig når energien og formen forsvinner når man trenger den mest, men det er vel gjerne da vi merker det best også...

 

Jeg synes du har en kjempefin plan, det er like greit å stikke fingeren i jorda og innse ukas realistiske muligheter.

 

Mine kommende uker er vel i nærheten av dine, det er høy salgsaktivitet i forhold til kommende sesong i min bransje, møter, messe...og i tillegg er det jo den daglige driften... Hektisk men gøy og krevende!

 

Jeg skal lage like realistiske planer som du, og når lysten på raske karbohydrater i form av en muffin på farten blir stor, så skal jeg bare lukke øynene, telle til to og gå videre uten. :P

Jeg klarte det i helgen da jeg ryddet etter middag og karamellpuddingen som var igjen på fatet ropte på meg...så jeg kan og SKAL klare det igjen når utfordringene kommer.

 

Jeg vet at jeg må ha tilgang på noe lurt å spise når sulten kommer, ellers blir det litt av hvert som glir ned. Må huske å kjøpe noen Nutrilett-bars til å ha i veska! :D

 

Håper formen snur og at du får den energien du trenger til ukene som kommer. I mellomtiden får du snurre på sikkerhetsselen og bare bli med på ferden...og just DO IT! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hahaha, den var morsom :D Ikke såå langt unna sannheten, kanskje?!?

 

Etter dagens besøk hos manuellterapeuten, har jeg fått beskjed om ta det med ro i dag. Ingen trening. Men så trøtt som jeg er, passer det meg egentlig fint. Jeg skal legge meg ekstra tidlig i kveld, og samle energi. Stresset på jobben var i gang i dag, så her blir det nok tut og kjør en periode.

 

Men jeg henger med her inne for det, kan jo ikke miste fokus nå selv om helga gikk litt dårlig!

 

Slippe, god plan du har å fortsette den god trenden fra helgen. Bare å holde tak i motivasjonen når den er der - det er lettere å holde seg på stien enn å krabbe innpå igjen ;)

Sa Ninjastar som betaler for helgens omvei med å slite med seriøst sjokoladesug i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Håper en god natts sovn gjør underverker ! :D

Og att du føler deg bedre imorgen.

 

Spist er spist osv, nå er det bare å se fremover.

Med jernviljen din, så kommer du deg nok under 70 skal du se !

Gratulerer med fint resultat, -1 kg !! :D KJEMPE BRA !! HURRA !! :D

 

Slippe : Jammen fikk jeg meg en latter ! Det er såååå mye i det bildet ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Spist er spist osv, nå er det bare å se fremover.

Med jernviljen din, så kommer du deg nok under 70 skal du se !

 

Spist er spist - der sa du det. Hva skjedde i går? Jo, ryddet og styret hjemme (fikk jo ikke lov til å trene), og bak en boks på kjøkkenet dukket det uten forvarsel opp en pakke med Tom's kjemepskilpadder!! :o

Og jeg som trodde jeg hadde rensket kjøkkenet for all deilig julesjokolade. Dette var jeg ikke forberedt på - og da jeg litt senere var alene hjemme og lå på sofaen og så på tv-serier, måtte jeg bare åpne den pakken. Jeg MÅTTE...:rolleyes: (Seriøst, jeg vet det høres patetisk ut, men jeg klarte ikke la være!)

 

To store skilpadder forsvant sammen med en kopp te før samboeren min kom hjem og tok meg på fersken - han konfiskerte pakken med de to andre skilpaddene før jeg rakk å gjemme den(!) og lurte på hva slags stamina det liksom var jeg skrøt på meg.

 

Hadde ikke mye å si til mitt forsvar da, nei... Frøken fisk og hvitt kjøtt til middag hver uke, ikke brus og godteri i ukedagene, ingen kaker før noen har bursdag... Men sjokolade på en MANDAG, det skulle liksom passere?!?

 

Neeeeeiiiiii... Spist er spist, og fra i dag skal jeg hente frem igjen den stålkontrollen jeg hadde frem til helgen!

Herregud da, klarer jeg 4-5 kg til, skal jeg være råfornøyd. Og det er jo tross alt ikke SÅ vanvittig mye. Dette lar seg gjøre! Basta bom :D

 

Bounce bounce! (Jeg er god på bouncing, Slippe B) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jes, det er selve bouncingen som gjør at du i veldig nær fremtid kommer til å passere 70 for aller siste gang. :D

 

Den med bounce må jeg lagre langt fremme, for i dag opplevde vi alle små firmaers mareritt da en av våre kunder begjærte seg selv konkurs. De skylder oss MYE penger.....Vi tror vi overlever, men det betyr et stort tap og ikke minst stramme år med lite handlingsrom fremover. Utrolig tungt og kjedelig, og ikke minst krevende oppstart av mitt første fulle år som daglig leder....

 

Men jeg lot meg ikke friste til noe trøstespising, og det er jo en personlig seier i det minste.... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar: Been there, done that for å si det sånn ;) Det skal altså så lite til før viljestyrke = 0 og man helt ufrivillig har konsumert alskens kaloribomber... Men plutselig henter man frem jernviljen og så står man der, som en steinstøtte!

 

Jeg slet veldig før jul... Hver dag skulle være min første godtefrie dag frem til jul liksom... Haha! Men så kom nyttårsaften og jeg avga et løfte (med visse unntak...) Så 17 dager nå (minus 3 små kakestykker i et selskap) uten sjokolade, brus, is, potetgull, snacks, snop, dessert osv. Og kan jeg, så kan alle :)

 

Slippe: Det var leit at kunden deres slo seg konkurs. Det blir nok tøft fremover. Men du høres ut som en dame med mye pågangsmot og evne til å takle denne type utfordringer, så jeg vil tro at dette kommer dere dere gjennom!

 

Imponert at du klarte å la være å trøstespise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slippe: Det var leit at kunden deres slo seg konkurs. Det blir nok tøft fremover. Men du høres ut som en dame med mye pågangsmot og evne til å takle denne type utfordringer, så jeg vil tro at dette kommer dere dere gjennom!

Ja, takk, vi får finne frem alle reserver av pågangsmot og brette opp ermene. Det må jo gå på ett vis! :D

 

Jeg er enig i det du skriver over. Merkelig hvordan man i perioder bare ikke KAN motstå fristelser, mens man i andre perioder går forbi så lett som bare det. Jeg blir ikke klok på meg selv, for det er ikke noe bestemt mønster. Det eneste jeg har lært er at man får smi når det går som lettest, så tåler man noen minor setbacks når det er litt tøffere... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...