Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hm, nei, jeg skjønner ikke det der, heller. Så topp motivert i utgangspunktet, og det går så det suser - også plutselig bråstopp. Hvor kommer det fra?! Skikkelig feigt bakholdsangrep, spør du meg :P

 

Men etter tre dagers nedadgående spiral, hentet jeg meg inn igjen i går. Under 1400 kcal og kostholdsscore på 7. Yay! Nå får jeg ta en dag av gangen. Planen er å ha like god kontroll i dag som i går!

Nickii, du ha jo vært superflink med fokus i det siste - og du har helt rett. Det hjelper å tenke at når dere får til, så skal da jammen jeg :D

 

Trening er det for øvrig dårlig med her om dagen. Jeg vet ikke hva som har skjedd, om det er manuellterapien som har satt i gang noe eller hva, men jeg fikk plutselig så rare smerter på den ene siden i hofta og låret for noen dager siden. Helt nytt for meg, det er jo ryggen min som egentlig er vrang. Så etter en gåtur på søndag, har jeg ikke gått mer enn strekningen fra parkeringsplassen inn på kontoret. For meg som er så treningsglad, er dette litt til bekymring. For ikke å snakke om ukens budsjetterte kaloriunderskudd, som først gikk på en smell med helgens inntak, og nå lider enda mer :rolleyes: Men, jeg skal tilbake til terapeuten i morgen, så da håper jeg å få noen tips til behandling.

 

Ellers krysser jeg fingre for Slippe i dag - håper dere kommer frem til en gjennomførbar kriseplan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, dag 2 etter sprekken er gjennomført med glans. 1400 kcal og score på 9 :D

 

Hadde egentlig tenkt meg ut en liten tur for å teste låret, men ombestemte meg. Tre dager på rad uten trimpoeng, DET er ikke ofte. Men jeg avventer timen i morgen og ser hva som kommer ut av den.

 

Tatt i betraktning av at jeg har lettere for å holde meg på matta med maten når jeg er flink med treningen, så er jeg egentlig ekstra fornøyd med to flinke dager nå. Hehe :rolleyes:

 

Jeg satser på en tredje flink dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da er du back on track!! Deilig følelse når det løsner... :D

 

Selv er jeg spent på om stresset gjør at kiloene limer seg fast...Jeg synes jeg fortjener et knallresultat fredag, jeg er helt nazi om dagen. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hahaha! Jepp, det er litt kjedelig! Men så lenge horisonten ikke er altfor lang, skal vi holde ut! "No pain, no gain".... eller akkurat motsatt for oss?! "No pain, no loss":P

 

Og vi dauer jo ikke av å være litt nazi, heller.

...prøver jeg å si til meg selv i blant! Mat skal ikke alltid være kos - og den sliter jeg litt med. Mat kan noen ganger være bare fysikk. Riktig bensin til motoren, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 flinke dager, meget bra! Tredje dagen sies å være den verste... Sier det ikke for å dempe motivasjonen din, men for at du skal være klar for å stålsette deg når sukkerhungeren melder sin uvelkomne ankomst. Den går som kjent sin vei når den skjønner at det ikke er noe å hente likevel ;)

 

Er sikker på at du greier dette utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag og jeg har SÅ lite lyst til å skrive det ned.

Men ikke at det endrer fakta, det er bare min gamle strutsemetode som kommer luskende.

 

Dagens vekt 1 kg opp igjen fra forrige fredag. Blæh.

 

Totalen fra uka gir et lite kaloriunderskudd på rundt 2000 kcal. I teorien skal man jo da ikke OPP. Men dette har jeg jo sett mange ganger før, ved ujevnt inntak over uka. Og null trening de siste dagene. Dessuten spiste jeg vafler til kvelds i går (ikke en smell da det for så vidt var planlagt, men to og en halv plate er strengt tatt alt for mye... moderasjon er jeg fortsatt ikke god på). Mye hvetemel sent på kvelden har en aldri så liten tendens til å påvirke vekten dagen derpå:rolleyes:

 

Vel. Uansett unnskyldning, så er oppgangen KUN et resultat av at jeg ikke har gjort jobben min den siste uka. Jeg er inne på et bra spor nå og planlegger en fokusert helg, i hvert fall!

Travelt på jobb, jeg må løpe. Ha en fin fredag, folkens! :)

 

PS: Jeg skal på treningssenteret i ettermiddag!! Har fått lov til så smått å begynne igjen (men ingen hopp og sprett, da..), og gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ønsker deg en riktig god helg !

 

1 kg opp, den hadde du ikke fortjent !

Er sikkert på den vekten er nede igjen i morgen tidelig.

 

Her har jeg feiret min flytting til Hold Vekten forumet med pølse med brød, og winerbrød til lunsj !!!! :angry: Lurer på hva som svirrer i mitt hode... Prøver jeg å sabotere med vilje eller.. ??

Skjønner meg ikke, før jeg sitter her med driiit dårlig samvittighet ... :unsure:

 

Kos deg på trening !!

 

Her er det atter en klubb kveld, med en annen gjeng, så DESSVERRE har jeg ingen tid til trening i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da, kjedelig..... men tror du ikke fortjenesten på de 2000 minuskaloriene kommer sigende etter? Jeg velger å tro det, har hatt flere tusen minuser denne uka og gått opp 200 gram....

 

Kjempekjedelig, jeg har jo vært kjempeflink og forstår ikke at resultatet kan bli sånn. Må være stresset, tror jeg...?

 

Anyways, det er som det er, og jeg tar helgen lett til sinns og med stor glede :) God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei folkens! Gode nyheter på en lørdag morgen:

  • Vekta er ned 1 kg igjen fra i går - jeg håper det betyr at jeg er på en ca stillstand fra forrige uke
  • Gårsdagens forsiktige runde på treningssenteret gikk veldig bra! Jeg er ikke verre i låret og hofta i dag, og det betyr at jeg får lov til å fortsette og trene. Yay!
  • Det snør! Her nede har det vært snøfritt lenge, kanskje vi kunne fått et par uker med skiføre?

Ellers gikk fredagen min sånn noenlunde. Fredagsutskeielsene mine ble en liten avokado og et par chocolate chip cookies. Avokado fordi jeg ser at de dagene jeg er veldig flink, så ligger jeg veldig lavt på fettinntak. Jeg digger all den nye infoen vi får opp her inne og håper det går laaang tid før de fjerner det igjen! Litt økt inntak av sunt fett er nok riktig for meg, ser jeg. Men enda så godt avokado er... jammen er det mye kcal i en sånn en :o

Cookies kom på menyen fordi bonusbarnet kom hjem fra skolen med en hel pose - de hadde lagd amerikanske cookies i engelsktimen... De skulle lære å følge en engelsk oppskrift, visstnok B) Men dødsgode var de, det skal hun ha. Og jeg sluttet lenge før posen var tom, en liten seier for meg akkurat nå om dagen.

 

Uansett, en total på 1800 kcal i går er helt ok på en fredag etter trening og 3 TP. Det får gå!

 

Planen i dag er å prøve meg på en time på treningssenteret, og å havne lavere i inntak enn i går. Enkelt og greit :)

Ha en toppers lørdag der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig og velfortjent!! :D :D :D :D

 

Jeg gikk ikke på vekta i dag, men jeg føler meg mye mer "slunken", så jeg har tro på at det går rett vei sakte men sikkert også for meg.

Må være superflink i helgen.... :P

 

Så godt å få trene uten å risikere noe på hoft/rygg/lår - men ikke ta helt av nå da ;) Det er vel lurt å ta det litt gradvis for å være på sikre siden?

 

Ha en super helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så godt å få trene uten å risikere noe på hoft/rygg/lår - men ikke ta helt av nå da ;)

 

Nei, for det gjør jeg jo aaaldri...:rolleyes: (Host)

 

Og med det i bakhodet, har jeg bestemt meg for å droppe senteret i morgen og heller gå tur i all snøen som har falt i løpet av dagen :D

 

Ellers har dagen gått riktig så bra! Timen på treningssenteret ble gjennomført, og jeg er fortsatt pudding. Det merkes at jeg ikke har rørt så mye på meg den siste uka. Klokket dessuten inn på 1600 kcal inntatt i dag. Det er 200 mindre enn i går, målet oppnådd!

 

Jeg har heller ikke spist sjokolade, selv om det holdt hardt før i kveld. Men jeg sto i mot og lagde meg en kopp Options i stedet for. Jeg har dermed vært sjokoladefri siden mandag, det er nå FEM dager uten. Jeg skal i hvert fall klare meg frem til neste helg!

 

Jeg har dessuten overlevd alene-hjemme-helg med bonusbarnet, som har hatt sin første kjæreste på sitt første besøk i dag. Nå kan jeg roe ned ;)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herlig tur i et fantastisk winter wonderland er gjennomført - det ble 10 km i tung snø, og både puls og ben fikk litt å jobbe med.

Må si det er noe av det beste med helgen, det å komme seg ut i dagslys. Midt på vinteren føler jeg at jeg aldri ser sola, når man både drar til og fra jobb i mørket. I dag skinte sola i fjeset mens jeg gikk, og det varmet faktisk bittelitt. Et aldri så lite forvarsel om at våren ligger et sted og venter, langt der fremme :)

 

Nå har jeg registrert alt jeg har tenkt å spise resten av dagen. Klarer jeg å holde meg til denne planen, blir det en veldig bra gjennomført dag. En ekstra motivasjon til å beholde fokuset resten av helgen, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, i dag er det ingen tvil, jeg har vært kjempeflink! 2.6 TP, 1370 kcal og kostholdsscore på 10 blank :D

 

Føler det kompenserer litt for vaflene på torsdag og cookiene på fredag...:rolleyes:

 

Men selv om det ble en smell i dag, Slippe, så er du vel tilbake på stien i morgen tidlig? Ikke gjør som meg forrige helg og dra helga med deg ut i mandagen.. Og det var vel ikke før litt senere i uka du skulle ta piruetter ned den røde løperen, med champagne-glasset i én hånd, og visittkortene i den andre? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Du imponerer på en søndag !! :)

 

Så flink du er !

 

Jeg har erklært meg selv ferdig, og da slipper jeg jo ALLE hemninger...

Så her er det usunn mat, osv...

Men i går kom vi oss på fjellet, på langrennski med barna.

Etter det ble det 1,5 time i akebakken, HÆRLIG !

Solen skinte, og den varmet litt.

Kjenner jeg gleder meg til vår ja !!

Avsluttet dagen med trening, og 600 kcal forbrent på badminton !

 

Kan tenke meg det er godt å komme igang med treningen igjen !

Jeg holder på å bygge opp formen ( igjen ... ), men den kommer sakte men sikkert...

Ha en flott mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sååå flink du er.. :) kan jeg spørre deg hva du spiste igår som gjorde at du fikk 10 i kostholdscore?? for det er syyykt imponerende.. ;) selv har jeg ikke fått høyere enn 6.2.. :/ og idag er jeg på 2.2 foreløpig og skjønner ikke helt det.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo takk, dere - jeg føler at det går veldig bra akkurat nå! Men så har jeg da også litt å ta igjen fra forrige uke..:rolleyes:

Og som vi alle vet.... så varer de ikke alltid så lenge, disse flinke flytperiodene. Jeg henger på så lenge jeg klarer, og håper at jeg i hvert fall skal holde frem til neste veiing på fredag!

 

Når det gjelder kostholdsscoren, som jeg for øvrig synes er kjempemotiverende og gladelig innrømmer har blitt et lite konkurransemoment for meg selv, så får man max score ved at ALLE grønne haker er ticket av.

Det trekker ned scoren dersom

- protein, karbohydrat, fett, total kcal, melk og frukt er utenfor intervallverdiene (dvs enten over eller under det blå området)

- grønnsaker er for lavt

- antall vannglass er for lavt

- man ikke har huket av for tran/multivitamin

- man ikke har minst 2 hjertevennlige matvarer

 

Ikke så lett i praksis, og jeg må i større grad enn før planlegge hele dagen på forhånd dersom jeg skal oppnå 10 blank. For meg har dette helt klart gjort at jeg nå spiser mer frukt (spiste kanskje 50 g om dagen før...), og at jeg spiser mer grønnsaker til lunsj de dagene jeg ikke har så mye grønt til middag. Jeg får også i meg mer melk! Jeg er fan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg surfer fortsatt på den gode bølgen! Tirsdag er gjennomført i fin stil. En relativt kort økt på treningssenteret (jeg får jo lov til å trene "litt" nå), og 1450 kcal inntatt.

 

Men det strammer seg til på jobb nå, og den neste uka kommer til å bli særdeles hektisk. Jeg vet det blir mye overtid, og lurer litt på hvordan jeg best skal planlegge det i forhold til maten. Kanskje ta både mellommåltidet og "kveldsmaten" på jobben, og spise middag hjemme sent på kvelden? Jeg blir vanligvis så vanvittig sulten når jeg sitter lenge på jobb, og kan bli temmelig desperat B) Men jeg nekter å bestille overtidsmat, for her hos oss finnes bare håpløst usunne alternativer. Pizza, burger, lasagne osv. Det er ikke aktuelt i mitt nåværende strenge modus!

 

Målet mitt frem mot veiing fredag er å ikke gå bananas i kjappe karbohydrater, få i meg riktig mat selv om mengden kan bli litt for høy - og kanskje skvise inn en gåtur! Puh - jeg trekker pusten og stålsetter meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet!

 

Det nærmer seg fredag nå, og jeg blir ikke forundret om du får et positivt resultat :)

 

Veldig lurt å legge en plan for kommende utfordringer. Min erfaring er at man likevel ikke alltid greier å holde seg 100% til planen, men man holder seg gjerne mer i skinnet enn om man ikke hadde noe plan.

 

Når blodsukkeret begynner å dale er det veldig vanskelig å ikke falle for fristelser. Kanskje du kan ta med deg en boks ferdigkuttede grønnsaker du kan tygge litt på når sulten gnager som verst.

 

Jeg har slitt veldig med sult nå etter jul. Men nå har jeg begynt å spise mer grønnsaker og det hjelper veldig godt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Her er det traaaavelt nå, men løper innom for å innrapportere dagens vekt: 71.6 kg

 

Det er ned hele 1.6 kg fra forrige fredag, men da var nok vekten veldig høy pga vaffelspising kvelden før :rolleyes:

 

Hvis jeg regner forrige fredag som stllstand, har jeg gått ned 0.6 på to uker. Helt ok, min reduserte treningsmengde pga ryggbehandling og mye jobbing tatt i betraktning :)

 

Jeg er for øvrig fortsatt på en god bølge, er kjempeflink med maten til tross for mye overtid denne uka, og da er planen å fortsette slik! Målet er å være under 70 før jeg drar på lang vinterferie om tre uker.

 

Jepp - da må jeg løpe... men ønsker alle en fortreffelig fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og travelt er det fortsatt. Jobber i helgen, og det blir masete i noen dager til, tror jeg.

Når alt roer seg litt, håper jeg at det blir mer tid til å trene igjen. Jeg liker ikke sånne perioder som dette, skarve 7 TP på hele uka :( Det skjer en gang hvert jubelår, sånn omtrent.. Jeg blir stiv i kroppen og ryggen og uopplagt i hodet av så lite bevegelse, og blir veldig påminnet av viktigheten av regelmessig trening for sånne kontorslavere som meg.

 

Den fine bølgen min har dessuten fått seg en liten knekk i helgen, blant annet 9(!)-retters jentemiddag i går og noe chips og sjokolade i dag. Men ingen ekstreme mengder, og ikke verre knekk enn at jeg er tilbake i fint modus i morgen. Det passer fint på en mandag :)

Ny, fin uke til oss alle sammen - det blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ninjastar!

 

Titter innom med en hilsen midt i den travle perioden din. Håper det hele roer seg rimelig fort og at du klarer å holde hodet over vann i mellomtiden!

 

Jeg heier på siden, synes du har vært kjempeflink til å holde fokus selv om det er hektisk! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Håper jobb presset begynner å roe seg litt for deg :)

Hatt en fin helg ?

Her har det vært fri flyt på kalorier, gotterier både fredag, lørdag, søndag OG IKKE MINST MANDAG !!! Huff... Blir så oppgitt over meg selv.

Her har jeg vært flink å trene mye, og bare ødelegger med å stappe i meg alt mulig jeg ikke trenger....

 

Det er godt å kjenne man savner treningen. Det betyr att vi har kommet et stort skritt i riktig rettning.

Jeg mener i alle fall det viktigste er att man trener, spiser greit, og er i god form. Det viktigste er ikke alltd den BMIèn.. :)

 

Og grattis med super resultat forrige uke !! Du er så flink att ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...