Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Jeg mener i alle fall det viktigste er att man trener, spiser greit, og er i god form. Det viktigste er ikke alltd den BMIèn..

 

Jeg er jo egentlig helt enig i det! Det er jo så fornuftig og riktig. Den rasjonelle delen av meg er i hvert fall enig.

Også blir jeg ikke helt enig med selv, likevel ;) Jeg har tenkt mye på dette gjennom hele høsten, og er nok ikke helt ferdig i tenkeboksen. Uansett er nok målet mitt under 70, men det er nok mer usikkert om jeg kommer til å ha ork og krefter til å holde på helt til jeg er 65. Vil jo helst flytte etter inn til deg snart :D

 

Men veien blir som kjent til mens vi går, så jeg får se. Nå er det kun to hele uker til vi drar på lang vinterferie (9 dager i USA! Yay!), og foreløpig er motivasjonen min fullt til stede for å holde fokus frem til da. Etter retur fra halvannen uke med etegilde (for det blir det alltid når jeg er der borte...), skal jeg ned det jeg har gått opp - og så tar jeg en vurdering etter det. Det er planen!

 

I går leverte jeg fra meg en stor leveranse på jobben, så nå er det litt bedre dager. Fortsatt travelt, men ikke travelt av typen overtid hver dag inkludert helgene. Så det første jeg gjorde i går etter innlevering, var å dra rett på Spenst. En uke siden sist jeg var der. DET var herlig :D

 

Takk for at dere titter innom meg selv om jeg har vært litt fraværende - jeg rekker å sveipe innom for å lese litt, og det er veldig koselig med besøk :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Med unntak av forrige fredag og lørdag, har denne uka egentlig vært bra hva maten gjelder. Sunn mat og 1400 kcal pr dag siden mandag, og null sjokolade. Men mye mindre trening enn normalt grunnet overtid og skader, så det totale kaloriunderskuddet er mindre enn forrige uke.

Jeg stålsetter meg for stillstand i morgen (har ikke snikveid meg en eneste gang denne uken), for jeg kjenner jeg er litt redd for å bli altfor skuffet i denne skjøre tilstanden av ustabil motivasjon jeg befinner meg i om dagen. Men i teorien bør jeg ha gått ned en halv kilo. I virkeligheten? Den har vi sett før at ofte ikke henger på greip. Fasit kommer i morgen tidlig! Jeg krysser fingre for meg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Takk Nickii, jeg tror det hjalp!

 

Vekta i dag viste nemlig 71.0 kg, det er 0.6 ned siden forrige fredag. Hurra :D

 

Nå skimter jeg atter en gang 70-grensa i det fjerne, og føler at den lille motivasjonen jeg har vernet hardt om de siste dagene, har fått seg et aldri så lite påfyll ;)

 

Jeg skal jammen være flink i helga! MYE flinkere enn forrige helg, hvor jeg datt av sjokoladeavholdsvogna.

Det er målet mitt, basta bom.

God fredag, folkens! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

 

Helt utrolig så glad man kan bli på andres vegne! Det var et flott og velfortjent resultat!

 

Da har vi samme målsetning for helgen! Tenk på den gode følelsen vi skal ha på søndagskvelden når vi har hatt en suveren slankehelg! Tenk å kunne våkne mandagsmorgen med god samvittighet... Det er en belønning god nok i seg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk takk søte dere!:wub: Det er godt når det går fremover - ingen tvil om det!

Så langt har jeg faktisk klart halve helgen med stil. Og jeg har fortsatt motivasjon for å klare resten, også:D

Ingen trening i dag dog, jeg var på senteret i går for å kickstarte helgen, og orket ikke i dag. Hadde det vært sommer, hadde jeg tatt en tur ut. Men jeg orker rett og slett ikke i -15. Brrr, dette været er utenfor spec'en min, altså. Ikke lagd for å tåle dette, jeg. Hehe! Jeg er hverken vanntett eller frostsikker, har jeg funnet ut :P

Men maten går ok, og jeg har så langt holdt meg unna snopet. Og planen for morgendagen er å starte på treningssenteret. Alt-i-alt bør dette gå bra!

 

Også er det såå herlig med en jobbefri helg... ingen overtid og null stress! Fortsatt god lørdag til alle som stikker innom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tenk på den gode følelsen vi skal ha på søndagskvelden når vi har hatt en suveren slankehelg! Tenk å kunne våkne mandagsmorgen med god samvittighet.

 

Jepp, det var helt riktig, Nickii! Jeg har DEN gode følelsen nå, etter en rett og slett suveren slankehelg :D

Og de er det som regel ganske langt mellom, så jeg nyyyter følelsen akkurat nå! Ikke over 1500 kcal noen dag hele uka, trallala :)

 

Litt av grunnen til at jeg har klart å være superflink hele helgen, er at jeg skal på tre-dagers kurs onsdag til fredag. Med fullpensjon, på hotell oppe i Holmenkollen, langt fra steder hvor det går an å handle det man selv vil dersom hotellmaten blir for mye.

Så jeg tenkte at det kunne være greit å ha en god helg å gå på, både for å ta høyde for de ekstra kaloriene det blir umulig å unngå, og for å ha størst mulig motivasjon til å unngå der det går an...

Enn så lenge er planen å være flink mandag og tirsdag - også krysser jeg fingre for at hotellet har fornuftig mat og pausemat, og at alkohol ikke er en del av fullpensjonspakka. Mulig jeg må lyve på meg en unnskyldning?! Antibiotikakur, kanskje - den er vel ufarlig nok B)

 

Ok - mandag i morgen, jeg er klar! Natta, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så imponert, Ninjastar, tar av meg både hatt og parykk og håper du får et par supre dager nå før hotelloppholdet!

 

:D

 

Selv har jeg ikke mye å skryte av etter helgen, men jeg har en veldig god følelse for uka som kommer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vel, supre dager vet jeg ikke. Men ikke så ille! Jeg har hatt en grei dag i dag - flink med maten , om ikke annet!

Tror jeg brygger på en forkjølelse, og det passer jo aldri. Men denne uka passer det enda dårligere enn vanlig. Dette kurset jeg skal på, innebærer nemlig "praktiske øvelser utendørs", fant jeg til min forfjamselse ut i dag. Jeg fikk tilsendt pakkeliste som inkluderer høye vintersko, ullundertøy osv. Trodde jeg skulle få gå rundt i Timo-kjolen min med de stilige skinnstøvlettene til, jeg :rolleyes: Men neida...

 

Så i redsel for å bli syk før disse prøvelsene, droppet jeg dagens planlagte trening og klarte meg med en rolig gåtur ute i stedet for. Det får bli som det blir!

 

Ellers tror jeg det er like greit at denne kostholdsscoren forsvinner på fredag. Den går meg til hodet! Jeg er nesten blitt litt besatt av å få så høy score som mulig. Og det har jeg ikke godt av, tror jeg. Jeg anslår meg selv til å være "borderline ortorektisk" i slike perioder som nå, hvor jeg har fullt fokus og er villig til å ofre det meste. (Litt selvdiagnostikk må til ;) )

Men. Når jeg sitter lange perioder av gangen og grubler på hvordan få til å spise mer fett uten å overstige menykvoten, DA har jeg egentlig misforstått :wacko: I det lange løp spiller det fint liten trille om jeg spiser 24 eller 26 % fett hver dag, vil jeg tro. Så hvor godt jeg enn har likt denne scoren, skal det bli godt å få slappe litt mer av når den forsvinner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har vært ganske flink så langt denne uka, bortsett fra at jeg havnet litt høyt på kalorier i dag etter en stor lunsj. Og alt var så travelt at jeg ikke rakk å registrere all maten på forhånd, så da datt det på 200 kcal ekstra. Men jeg har vært på trening og fått nesten 4 TP, så det går seg vel til. Dessuten var det bare sunn mat, ikke noe ræl. Egentlig godt fornøyd, tatt i betraktning hvor hektiske dager det har vært.

Nå er det kurs i tre dager som gjelder her i gården. Jeg pakker uteklær og ullundertøy til den store gullmedaljen, men håper vi skal være mest inne.. Jeg har dessuten handlet inn en liten haug med energy bars, og håper det vil gjøre det lettere å bli på den smale stien når jeg skal styre gjennom fullpensjon og pausekaker.

Avreise om 8 timer, så jeg får vel finne køya. Ha en knall uke, folkens - jeg kommer sterkere tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tvi tvi for dagene på full pensjon !

Håper du kan klare å nyte det litt også ?? ;)

Og fysisk aktivitet på kurs, det liker vi !! :D

 

Ser ut til du er i en god stim, hurra !

BRA !

 

Her går det greit, klarer å holde meg stabilt, takk og pris !

Trener og står på, savner bare litt ekstra energi.. :P

Fridag i dag, og soool ute ! Klarer bare ikke å bestemme meg for hva jeg skal finne på... LUKSUSPROBLEM ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puuuuh! Kjapt innom før jeg må legge meg!

Jeg er UTSLITT etter tre tøffe dager på kurs! Helt mentalt tom. Dette var første samling av totalt fire stykker denne våren, så dette kan bli både utfordrende og spennende.

 

Ellers har det vært helt utrolig god mat alle dagene, og etter en lang, flink periode, har jeg overhodet ikke klart å moderere meg. Ok, jeg har drukket to glass vin, og den begrensingen er jeg fornøyd med. Men ellers har det vært fri flyt. Helsprekk, tror jeg vi kan kalle det :P Vi har vært på Lysebu i Holmenkollen, og jeg må jammen få skryte av et nydelig hotell i eventyrlig vinterstemning og fantastisk mat. Verdt å nyte, fant jeg ut!

Men - det får gå. På torsdag setter vi nesa mot New York. Det blir stas!

Men før det... (trekker pusten), så skal vi i helgen en svipptur til fjells for en hyttevisning (har kjørt halvveis i kveld, rett fra kurset), deretter tre dagers manisk innspurt på jobben for å få ferdig en stor leveranse, deretter pakking - og SÅ er det vinterferie. Og med konstant tilgang på Starbucks, blir det nok ingen slankeferie :rolleyes:

Så slankeinnspurten settes nok litt på vent til etter vinterferien, kjenner jeg. Mars blir en bra innspurtsmåned :D

 

God helg, folkens - håper det tusler greit avgårde for dere andre? Jeg skal få oppdatert meg litt sånn etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei dere,

jeg bare stresser om dagen med alt som skal rekkes før jeg drar på ferie på torsdag. Etter tre dager på kurs og deretter en hektisk helg, står jeg nå midt oppe i en levering - og jeg har null overskudd. Er trøtt som en dupp og må bare komme meg gjennom de neste to dagene!

Så mat og trening klarer jeg ikke å fokusere helt på. Ting er så travelt at jeg ikke engang har rukket å lese hva dere andre holder på med - og SÅ ille er det heldigvis sjelden jeg har det.

Jeg har resignert litt disse dagene her, jeg vet jo at etter 9 dager i USA så vil jeg trenge en superinnsats uansett. Jeg tar det da - og samler krefter i mellomtiden!

Men enn så lenge er planen "moderate utskeielser" - med et håp om å holde vekten sånn noenlunde over ferien.

Litt ambisiøst, men jeg prøver likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Syns du skal ha lov til å kose deg litt i ferien, så kommer du tilbake til den smale stien etterpå vet du :)

Ikke noe kjekt å gå med en dårlig følelse hele tiden, for man kanskje ikke klarer å unngå alle fellene...

Og i USA er det MAAAANGE feller... :P

 

Er bare bitte litt misunnelig altså ;)

 

Ønsker deg en riktig god tur ! NYT ferien din :)

 

Klem fra Elisabeth

 

p.s kjøp deg noen hotte jeans da vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk Elisabeth :) Jeg skal kose meg max og definitivt lete etter hotte jeans :D

 

Nå som jeg sitter i Norge og ennå ikke har kommet meg avgårde, så har jeg god tro på at jeg skal klare å kose meg, men uten at jeg ramler i ALLE fellene der borte.

Men i realiteten tror jeg at jeg kommer til å slite :P Så JA, det får nok bli en innsats i mars, tenker jeg. Frem mot påske, det er vel en fin periode for siste innspurt?

 

...og så skal jeg ikke rippe opp i hvor mange ganger jeg har trodd at nå, NÅ, er det siste innspurt. Men én gang må jo bli den siste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, Ninjastar, vi kunne skrive en artig forskningsrapport på slankehjernens mange finurlige krumspring, men en ting er sikkert ; Når du er tilbake fra NY og jeg er på bena igjen, DA blir det sluttinnspurt, da ! :D :D

 

Jeg har gått litt opp i de siste tiders strabaser, og selv om jeg har forsøkt å holde fokus innimellom, så har jeg ikke registrert et eneste inntak, og det er drepen på all moral for meg.... :blink:

 

Nå suser det som en huggærn humle frem til fredag, så skal jeg ha all mulig oppmuntring i helgen, men når mandag kommer, da er det full registrering og 1400 kcal i hele rekonvalesens-perioden. Fra ca 1.4 er det mulig å trene hardere igjen og derfra og fremover blir det skikkelig sluttinnspurt.

 

Hørt det før??? JADDA, men vi gir oss jo ikke! ;)

 

Ha en superfantastisk ferie, Ninjastar, nyt, nyt, nyt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

NEI, vi gir oss ikke! Det er sikkert :D

 

Nå er jeg endelig ferdig med en real sluttinnspurt på jobben, og er temmelig pumpa. Men, nå må det pakkes! I morgen tidlig kl 06 må vi dra hjemmefra for å rekke flyet. Yesss :)

 

Jeg har rent midlertidig satt meg på et hvileskjær hva kontroll på matinntaket angår :rolleyes: I dag fikk vi kake på jobben som feiring av innlevering, og jeg spiste to stykker. Haha. (Nei, gidder ikke gråte!)

Nå skal jeg kose meg med daglige Starbucks og den slags den neste halvannen uken, og så får det gå som det går. Gleeeder meg til storbytur :D Jeg skal virkelig nyte, det er sikkert!

 

Og jeg er tilbake i fullt slankemodus mandag 27. februar...B)

 

Enn så lenge: God vinterferie og god helg til dere! Jeg kommer plutselig tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du det aldeles fantastisk, tenker jeg! Når du kommer tilbake er det nesten den første vårmåneden, Ninjastar. Det blir så bra å ta nok en sluttinspurt sammen med deg. Si meg, skulle vi like gjerne gjøre det til den siste?? :lol:

 

Kos deg max nå, så sees vi her inne mandag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Håper du har en KNALL ferie !!

:rolleyes:

 

Her i Vest Norge piss regner det igjen.... :blink:

Men jeg fortviler ikke, jeg har kjøpt meg en lekker regnbukse i str 38 ;) Været kan ikke være en hindring lenger...

 

Kos deg videre, savner deg her inne ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har savnet dere, også! Veldig hyggelig å komme tilbake til slike fine meldinger, altså:wub:

 

Men jeg er ikke helt oppdatert på dere andre ennå - har såvidt vært innom i forrige uke og sett at alt gikk bra med deg etter operasjonen, Slippe - men nå skal jeg inn og oppdatere meg litt mer!

 

For egen del har jeg hatt 9 supre dager i New York! Har shoppet altfor mye (som vanlig), og spist altfor mye (også som vanlig..), men det betyr vel bare at det var en bra tur?!

 

Vi kom hjem i går, så noe veiing har det ikke vært snakk om ennå. Jeg leker struts noen dager til, og venter til vanlig veiedag på fredag. (Pysa!) Men, til tross for mye gåing, har jeg nok dessverre est ut.. Jeg kjenner det faktisk på klærne, så vi snakker ikke en halv kilo her, er jeg redd :blink:

 

Men, som jeg sa før jeg dro: Fra og med i dag er det i store trekk tilbake til normalen. Jeg gleder meg faktisk til magre måltider og mye trening nå:D

 

Frem til påske er de fem arbeidsuker, og hovedmålet er under 70 kg før palmehelgen - da reiser vi til fjells. Aner ikke hva jeg begynner på, men det vil fredagen vise... gulp.

Disse neste fem ukene er fylt med konferanse, kurs og helgeturer, så jeg setter meg ikke noe mer hårete mål enn å komme under 70. På vanlige hjemmehverdager er målet å fortsette som før ferien, med 1400 sunne kcal hver dag.

 

Jepp! Jeg er klar for påskeinnspurt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

det er så STILLE her når du her borte! :P

 

Hahaha, forresten!! Skravlebøtta borte på ferie, ja, det merkes vel!B)

Jeg er vel fysisk ute av stand til å skrive et innlegg kortere enn 10 linjer.........

Sånn bortsett fra når jeg bare skal svare kort på noe. Og selv DA pakker det gjerne på seg mer enn jeg egentlig hadde tenkt.

Kan ikke skjønne at jeg alltid skal ha så mye på hjertet?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, forresten!! Skravlebøtta borte på ferie, ja, det merkes vel!B)

Jeg er vel fysisk ute av stand til å skrive et innlegg kortere enn 10 linjer.........

Sånn bortsett fra når jeg bare skal svare kort på noe. Og selv DA pakker det gjerne på seg mer enn jeg egentlig hadde tenkt.

Kan ikke skjønne at jeg alltid skal ha så mye på hjertet?! :P

Åh, endelig tilbake og i godt, gammelt slag!! :D :D

 

Vi har vel samme syndromet...En jeg kjenner påstår at jeg må taste raskere enn han klarer å snakke. Det er godt mulig det er noe i det. ;)

 

Det høres ut som at dere har hatt det supert - så deilig! Og velfortjent, vil jeg si! Det har jo vært noen tak på jobb siden siste ferie, så godt å komme seg ut og vekk litt - har mye mer å by på når man er tilbake igjen!

 

Hadde du kommet hjem med romslige klær, måtte jeg nesten blitt litt sint på deg... ;) Er ikke dette livet slik vi kommer til å leve det tror du, med fritt inntak uten samvittighet i ferier og weekender, og litt faste rammer i hverdagen? Det er min "livsplan" for å holde vekten (holde ut) i allefall.

Så BRA, Ninjastar! :D

 

Jeg er veldig spent på hva denne stillesittinga har å si for vekten, men jeg må bare ta det ene steget etter det andre og i riktig rekkefølge nå, så får vi se. Jeg innså i et lite glimt av selvinnsikt at jeg nok kommer til å sulle rundt her inne på dette forumet til ferien, og da snakker vi ikke påskeferien... :P

 

Men vet du, det er helt ok! Og etter ferien, så har jeg helt sikkert noen kiloer å ta av, og så..... går det fort til jul, og så... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin ferie!

 

Jeg synes Slippe har et godt poeng, at man skal leve litt fritt i ferier! De færreste av oss synes vel det er noe kos å være på ferie og tenke på inntak og kalorier... Det viktigste er hva man gjør i hverdagen. Min lille ferie på 4 dager gav meg noen kilo ekstra da jeg kom hjem forrige søndag. Men nå er det borte igjen. Min erfaring tilsier at hvis man tar tak med en gang forsvinner feriekiloene ganske fort. Må ikke gi de tid til å feste seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...