Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Neiiii... 2000 er egentlig helt akseptabelt, det... Men i forhold til at jeg nå begynner å bli litt utålmodig på å komme i mål, burde egentlig hver dag være en 1400 kcal-dag. Og det får jeg ikke til i praksis, så da må jeg heller minimere antall dager som går over kvota.

Men for all del, klarer jeg å holde meg i skinnet på søndag, så gjør jo ikke 17. mai noe som helst :)

 

I dag har vi vært i Sverige og handlet alt vi trenger av drikkevarer til søndagen. Sverige-handling er alltid tøft, det er mange fristelser jeg skal gå forbi. Smågodt, punsjeboller, chips, ferskvaredisken på MaxiMat....

Det pleier vanligvis å ligge en pinlig stor pose svenskesmågodt i fanget mitt når vi kjører hjem forbi tollerne på Svinesund :P

 

Men i dag hadde jeg vært forutseende! Jeg tok med en Bixit turbar i bilen, kjøpte en Pepsi Max, og koste meg med det på veien hjem. Følte meg veeeldig flink og "in control". Sånn vil jeg ha det :)

 

Jeg har funnet ut at det funker fint å tenke at "det kan jeg kjøpe/spise neste gang" for det blir jo en neste gang og jammen funker det da også :) Da blir det liksom ikke "NEI, FORBUDT, FOR ALLTID!" et "neste gang" er lettere å svelge enn "ikke lov". Håper det kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Lykke til på kurskveld !

Skulle bare mangle att en skeiier ut i egen konfirmants konfirmasjon ;)

Veldig bra att du kom deg på trening igjen, da er du igang !! :D

Med meg går det ikke rette veien..

RART så vanskelig det skal vre å ta ett tak, å si NEI takk IGJEN !! :unsure:

Er egentlig drit lei av fokus på vekten hele tiden, men ser jo att med en gang jeg slipper opp så raser også vekten oppover...

Så jeg skal jobbe med å få hodet og kroppen igang.

Hadde meg en fin trimtur i går, men merket att både forkjølelse og en liten mnd uten trening henger igjen.. Ingen toppform her i gården nei !

Jeg som skal ha fin mage for første gang i mitt voksne liv i sommer, så klarer jeg ikke å sjerpe meg for å komme meg litt ned i vekt igjen... Skjønner det bare ikke !!

Tar gjerne imot motivasjonsråd.. :o

Ops, ikke meningen å suttre og kuppe tråden din her, men det måtte ut... ;)

 

Håper du har en fin dag !

Med meg skinner solen ute, og det er godt over 20 grader :D Helt nydelig !! Har lyst å stikke fra jobb, for å slikke litt sol !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for tips, koala - skal huske på den!

 

Kurskveld er overstått, med 0.2 kg opp. Som fortjent. En uke igjen av kurset, og det skal bli en bra innspurt. Det har jeg bestemt!

 

Nå skal jeg pakke, i morgen følger det to dager seminar, og deretter drar jeg rett til fjells for pinsehelgen. Med andre ord vil utfordringene fortsatt stå i kø, som de alltid gjør når jeg ikke er hjemme i hverdagen. Men det skal gå bra! Det er bare å øve, for det blir plutselig mye reising med jobben de neste par ukene.

 

Og motivasjon, Elisabeth... nei, hva skal en si?! Min hopper og spretter.... men hver gang jeg lurer litt på om jeg orker lenger, prøver jeg å tenke tilbake til hva det var som satte meg i gang med denne prosessen. Det er så lett å glemme... og hver gang jeg tenker etter, hvordan det var å være tjukk og i dårlig form, så ender jeg alltid opp med litt ekstra giv igjen. Så lenge det varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei! :D:) Her er en med sammen tanke. Men nå, er det nok og jeg vil gjerne prøve å gå ned en del kilo. Jeg skal Bli 40 år i agust og jeg håper til da blir fornøyd med meg selv. Realistisk mål 25 kilo ned :rolleyes: :rolleyes:

 

Hei på deg, vi er flere her som har gått ned det du skal, og det lar seg gjøre, det! 25 kg til august er vel ikke realistisk å få til på en sunn måte, men et godt stykke på vei klarer du :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Torsdag og veiedag én dag på forskudd

 

Ettersom jeg drar i dag og ikke kommer hjem før mandag kveld, ble det veiing i dag i stedet for i morgen.

 

Til min store forbauselse viste vekta ned 1 HEL KILO fra forrige fredag?! Mens kursvekta i går viste 0.2 opp?

 

Klager ikke, altså;) Mulig det er et etterslep fra forrige fredags stillstand, hvor jeg i følge teorien hadde et godt underskudd for uken og således burde ha gått ned.

 

Og til tross for to dager på seminar og deretter hyttetur hele pinsehelgen, er målet mitt videre nedgang til neste uke. Jeg har faktisk hatt kun nedgang og én stillstand de fire siste fredagene, så dette går veien!

 

God pinsehelg, folkens - kos dere med sommerværet, herlig :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra! Selv om den "offisielle" veiingen viste opp er det jo knallbra med et helt kilo ned på morgenvekten - den er jo litt mer.... troverdig? Ihvertfall føler jeg det. :) Selv fikk jeg gått meg en tur i går og satser på en til i morgen, og krysser fingrene for at det gir positive resultater på mandag.

 

God helg, kos deg masse på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra Ninjastar!!

 

En uke igjen på kurs... Det har gått fort, synes akkurat jeg leste at du hadde meldt deg på... Skal du gå flere, eller skal du over på hold-vekten kurs etterpå?

 

Det virker i alle fall som du har klart å snu trenden nå, og ikke noe er bedre enn det. Det var nok et lurt valg å ta et kurs :)

 

Ha en riktig god helg og pinse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, koala - skal huske på den!

 

Kurskveld er overstått, med 0.2 kg opp. Som fortjent. En uke igjen av kurset, og det skal bli en bra innspurt. Det har jeg bestemt!

 

Nå skal jeg pakke, i morgen følger det to dager seminar, og deretter drar jeg rett til fjells for pinsehelgen. Med andre ord vil utfordringene fortsatt stå i kø, som de alltid gjør når jeg ikke er hjemme i hverdagen. Men det skal gå bra! Det er bare å øve, for det blir plutselig mye reising med jobben de neste par ukene.

 

Og motivasjon, Elisabeth... nei, hva skal en si?! Min hopper og spretter.... men hver gang jeg lurer litt på om jeg orker lenger, prøver jeg å tenke tilbake til hva det var som satte meg i gang med denne prosessen. Det er så lett å glemme... og hver gang jeg tenker etter, hvordan det var å være tjukk og i dårlig form, så ender jeg alltid opp med litt ekstra giv igjen. Så lenge det varer ;)

 

Det var lurt! Å tenke tilbake på hvorfor en startet i utgangspunktet. Kan man hente fram igjen den grunn-motivasjonen tror jeg en kommer langt. Grattis med flott veie resultat, kroppens veier er uransakelige, både oppgang og nedgang kan komme lenge etter innsatsen (inntak vs. trim) så dette er nok belønning fra tidligere innsats :) Keep going, du er så nære mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg synes også at morgenvekten er mest troverdig - den har jo det likeste utgangspunktet fra gang til gang. Så jeg satser på at torsdags morgenvekt var mest riktig, hehe ;)

 

Jeg har ikke planer om flere kurs etter dette ekspresskurset. Jeg forsvinner på jobbreiser de neste par ukene, så jeg ville uansett ikke vært hjemme. Men jeg har høyt og tydelig proklamert på kurset mitt at målet er hold vekten-kurs til høsten. Og kursleder har da sagt at ettersom det er målet mitt, kan jeg komme å veie meg hos henne gjennom sommeren - selv om jeg har siste kurskveld neste uke.

 

Det vil med andre ord si at jeg nå har en jobb å gjøre gjennom sommeren! Fra torsdagsvekten skal jeg ned 2-3 kilo til, og det må gjøres før høsten kommer.

(Noen som har lært å sette opp mål i hht SMART-kriteriene? Dette faller jo egentlig rett inn der :P )

 

Ellers har jeg unnagjort to dager på seminar, hvor jeg har kost meg med både litt dessert og vin, men i moderate mengder og med KONTROLL, selv om inntaket lå noe høyere enn kvota. Fornøyd med det!

 

Nå er jeg på fjellet, og koser meg med å plante blomster, pakke ut av flytteesker, få ting på plass og pynte og ordne. Og så har jeg blitt solbrent B) I morgen blir det fottur innover i fjellet, i den grad snøsmeltingen tillater det. Maten fortsatt over kvota, men det er bevisste valg. Jeg spiser ikke godteri eller snop om dagen i det hele tatt, og har en generell god følelse av kontroll. Herlig!

 

Fortsatt god langhelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg som skal ha fin mage for første gang i mitt voksne liv i sommer, så klarer jeg ikke å sjerpe meg for å komme meg litt ned i vekt igjen... Skjønner det bare ikke !!

Sniker meg inn i Ninjastar sin tråd med kommentar til deg, ElisabethV. Jeg kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver. Hvorfor?? Jeg blir skikkelig frustrert over hvor vanskelig det er å finne motivasjonen når alt egentlig ligger helt til rette for det.

Merkelig!!

 

Ne, vi må nok hjernegranskes, for det er lite logikk i dette!

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her er det bare å kuppe og snike i vei ;) Hadde jo vært såå kjedelig å være her inne alene! Jeg lagde meg egen tråd mest fordi det var så kjedelig med alle disse fellestrådene som døde ut én etter én..

 

Jeg halter videre i mitt forsøk på videre nedgang.. Siste kursveiing i morgen, og jeg har ikke høye forhåpninger etter uka som har vært. Ikke at det har vært helt ille, men med to dager på seminar og tre dager på fjellet med mye bilkjøring på toppen, så har jeg ikke klart å holde meg på 1400 kcal. Jeg ligger vel mer på et snitt rundt 1600. I teorien bør det ikke være oppgang, ikke med 12 TP unnagjort (yay!) - men som vi har diskutert mange ganger før, så er det jo umulig å spå hva denne kroppen velger å respondere med når man har vært litt varierende i innsatsen B)

 

Etter kursveiing i morgen og min vanlig fredagsveiing i slutten av uka, skal jeg ta en status og legge en plan for tiden videre. Jeg skal MYE ut å reise de neste ukene, og jeg blir knapt hjemme i juni. Lurer på om det er realistisk i det hele tatt å forsøke seg på nedgang, eller om jeg skal fokusere mer på å unngå oppgang. Jeg skal tenke litt på det frem til fredag!

 

Og i morgen er det heldagsmøte på hotell IGJEN... som i dag... IGJEN... Puh, virkelig en prøvelse for meg som helst ønsker meg A4-hverdagen med kjent stålkontroll :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjedelige grå hverdager med rutine! Det er det som fungerer! Dessverre blir det ofte avvik fra hverdagene. Enten det er reising og kurs i jobbsammenheng eller reise, ferier og selskapeligheter privat.

 

Men vi må jo kunne lære oss å takle disse dagene også? Det er jo en elendig unnskyldning at dagen avviker fra rutinehverdagen... Ja, det er en utfordring å ha kontroll på slike dager, men det er muligens fordi vi selv lager det til en utfordring? Vi vet jo utmerket godt at det er enkle og gode løsninger på slike dager. Jeg tror rett og slett det er vilje det står på... Vi ønsker ikke innerst inne å gi avkall på den kosen det er å unne seg noe ekstra på reise o.l. Dermed begynner vi tidlig å lage unnskyldninger for at det skal være ok å ikke følge reglene... (Dette ble visst en slags erkjennelse for meg selv...) Jeg må vel bytte ut ordet vi med jeg, kanskje...

 

Løsningen? Hm... Den må jeg nok tenke litt mer på... Men det må nok en holdningsendring til... Det er jo i grunn ingen tvil om at ønsket mitt om å bli slank er mye viktigere enn ønsket om å kunne kose meg til ulike anledninger... Og faktisk bare det å erkjenne det er nok til at motivasjonen for å holde på kontrollen også utenom rutinedagene blir betraktelig mye høyere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Men vi må jo kunne lære oss å takle disse dagene også? Det er jo en elendig unnskyldning at dagen avviker fra rutinehverdagen...

 

Ja, enig, vi må jo det?!? Men søren så vanskelig det er. Jeg jobber med holdningene mine hele tiden, men det er ikke akkurat noen speedy progress å spore... Jeg gjentar for meg selv ukentlig at "det er ikke synd på meg som ikke kan spise sånn og sånn". Og jeg synes ikke synd på meg selv heller (det meste av tiden), for aller, aller mest vil jeg nå målet mitt og bli den spreke, freshe personen jeg ser for meg inne i hodet mitt ;) Men likevel... Likevel så slår de gamle refleksene inn i blant. Ikke hver gang (takk og lov!), men ofte nok til at vektnedgang går litt for tregt for min smak. Og det er kun meg selv og ingen andre det står på. Jeg blir jo ikke matet B)

 

Likevel må jeg innrømme at slike langturer jeg skal ut på fra neste uke, med flyreiser til andre siden jordkloden, det er jeg spent på hvordan blir. Selv om mine holdninger er på rett sted fra starten, så vet jeg at jeg vil slite med flymat, flyplassmat, snacks, kundemiddager, kundemøter... Akkurat nå har jeg ikke LYST til å bruke det som en unnskyldning, men jeg frykter jo at det ender opp med å bli unnskyldningen når jeg kommer hjem og skal rekapitulere. Så hvordan holde på de gode intensjonene? En evig utfordring for meg, ser det ut som. Men gi opp, det gjør jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Siste kurskveld av ekspresskurset (mitt første GR-kurs!) er unnagjort. Ettermiddagsvekta viste 1.1 kg ned fra forrige uke, og totalt 1.6 kg ned på tre uker.

 

Helt utrolig godt fornøyd med det :D Det betyr at jeg har kommet meg gjennom mai med æren i behold - og jeg håper at jeg på fredag kan konkludere med at trenden er snudd.

 

Jeg tar en bredere status på fredag etter veiing, og frem til da skal jeg tenke litt på hvordan jeg kan klare meg som best jeg kan på 15 timers flyturer og kundemøter i neste uke. Tror jeg vil trenge en streng og vanntett plan B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - gratulerer med flott nedgang igjennom alle mai-prøvelsene! Hvis du klarer å holde på noen av de løsningene du har klart å komme til i forbindelse med det tror jeg du er på god vei også når det gjelder reisingen din.

 

Ellers er det mange gode poenger i både det du og Nickii skriver om avvik fra rutinene. Selv føler jeg veldig på det også, så hvis noen får en åpenbaring så del gjerne med meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk :D Jeg er egentlig storfornøyd, med tanke på alle utfordringene jeg har vært gjennom - og ikke helt klart å stå imot, en gang. Utrolig hvor langt man kan komme med m-o-d-e-r-a-s-j-o-n?! Viktig lekse for videre arbeid, det.

 

Og du har et veldig godt poeng i at jeg må ta med meg noe av dette inn i den neste runden med utfordringer. I mai har jeg knapt spist noe sjokolade eller snop, jeg har vært streng på dette og heller forsynt meg med dessert og kake. Når jeg skal ut på tur, tror jeg at sjokoladeforbudet må fortsette en periode. For jeg kjenner meg selv litt for godt... Jeg vet at hvis jeg kjøper en pose av min favoritt MnM's på Gardermoen på vei ut, så er sjokoladeslusene åpnet og inntaket vil fortsette resten av uken. Jeg har nemlig mer enn én gang kjøpt sjokolade på vei ut, i full overbevisning om dette er den eneste posen jeg skal unne på hele turen. Mm-hm, liksom, who am I kidding?! Jeg tror jo på det hver gang, men realiteten er at én pose bare er starten på fråtsing. Fordi det er "lov" når man er på tur.

 

Så - slike uvaner må jeg identifisere flest mulig av, og prøve å implementere erfaringene fra de siste ukene inn i de neste. Tenker videre på det frem til i morgen :)

 

Ellers har jeg ingen åpenbaringer for hvordan best takle avvik fra rutiner og hverdag. Ikke ennåB)

Men for min del koker det mye ned til det såre enkle, og likevel så innfløkte, spørsmålet: Hva vil jeg?

Med trykk på VIL. Ikke burde, skulle, synes... men VIL.

I de periodene jeg VIL nok, klarer jeg de aller fleste utfordringer, og det uten å gjøre et stort nummer ut av det. Den viljen var lenge tilstede som en konstant for meg, det er først etter at jeg nærmet meg målvekt at det begynte å glippe.

Jeg tenker at de mange medlemmene her inne som klarer seg godt en uke eller fire, før alle unnskyldningene begynner å hope seg opp, de vil rett og slett ikke nok. Ikke innerst inne, ikke nok til at det oppveier all den harde jobbingen som tross alt må til for å få resultater.

Og derfor prøver jeg å utfordre meg selv på basisen når det butter. Hvorfor jeg startet, hva ville jeg oppnå, hvorfor gjør jeg dette. Jeg har en laaang liste med svar på disse spørsmålene, og den er til stor hjelp for meg.

 

Når det er sagt, har jeg fortsatt ingen oppskrift på hvordan mane seg selv til å ville nok, når man ikke er "der". Men et opphold eller to i prosessen gjør jo ingenting, tenker jeg, så lenge man har et langsiktig mål, og klarer å unngå betydelig oppgang når man har en periode i pause/tenkeboksen. Min erfaring for egen del er at viljen kommer tilbake, bare jeg blir drittlei nok av å stå der jeg er.

 

Og så håper jeg at min egen indre motivasjon og vilje denne gangen varer helt til mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag og veien videre

 

Ikke så mye ned som jeg hadde håpet, bare 200 g. Men det går i riktig retning, og jeg har nå fem fredager på rad med nedgang/én stillstand.

 

Kurset er dessuten over, og det er på tide å sette seg noen mål for ukene og sommeren fremover. Nå vil jeg i mål :)

 

Hovedmål: Jeg skal begynne på Hold vekten-kurs til høsten. Før det starter, har jeg bestemt at jeg skal ned maks 3 kg til. Klarer jeg det, ender jeg på 68.2 (som er innenfor normal-BMI jeg trakter etter).

Men jeg har bestemt at jeg skal være fornøyd hvis jeg kommer under 70, og det er bare 1.2 kg unna. Målet jeg satte meg da jeg begynte her inne i august 2010, var "70 kg og hotte olabukser"! Buksene mine nå er ganske ok, men kanskje jeg kan få meg en enda hottere en til høsten? ;)

 

Delmål gjennom sommeren:

1. juli: minus 1.2 kg, til 70 kg

30. juli og feriestart: minus maks 3 kg totalt, til 68.2 kg

20. august og ferieslutt: holde vekten fra feriestart

 

Juni går med til mange og lange jobbreiser, og selv om ingenting er avklart, kan det hende jeg i tillegg skal en tur offshore i løpet av juli. Så selv om 3 kg på to måneder ikke høres så mye ut, tror jeg likevel jeg vil trenge tiden.

 

Jeg er klar for sommerinnspurt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Sukk! I dag har jeg hatt "en slik dag". Konstant sulten, ikke noe hjelper. Annet enn å spise - og det har jeg gjort. I mengder..:P

 

Vet ikke om det skyldes at jeg (endelig) har fått opp igjen treningsfrekvensen min i det siste, eller at jeg har første dag i perioden i dag, eller om jeg har sluppet litt opp etter noen strenge dager, eller om det rett og slett er en dårlig dag. Eller litt av alt... Unnskyldninger uansett. Slik kan jeg ikke ha det!

 

Nå holder jeg på å pakke, i morgen bærer det avgårde til Rio og jobbmøter. Jeg innså plutselig at bikinisesongen kom litt fortere enn strengt tatt nødvendig :blink: Men jeg klager ikke på at hotellet ligger i enden av Copacabana, altså. Håper bare jeg rekker en tur ned dit - jeg har aldri vært i Sør-Amerika og vil gjerne se litt mer enn bare kundekontorer når jeg først er der!

 

Så jeg drar avgårde med en plan om fullt fokus og fortsatt nedgang i ukene fremover :D Jeg setter en stor strek over dagen i dag, og trøster meg med at jeg har 7 TP på to dager. Det må da gjøre opp for litt av skaden?!

 

Fortsatt god helg hvis noen er innom (litt stile her om dagen, er alle busy med sommerforberedelser, mon tro?!) - og god, ny uke til mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med mer nedgang! Høres ut som om du har laget deg noen realistiske mål planene for sommeren tatt i betraktning. Ikke glem å ta med deg de gode vanene fra de siste ukene!

 

Og dagen i dag - hva kan man si? Av og til er det bare sånn... Selv har jeg bare spist 3 måltider i dag, hvorav ett ganske stort ute - er ikke særlig bedre egentlig.

 

Kjenner jeg er pittelittegranne misunnelig på deg som skal til Rio, altså! Hadde nok vært kjempemisunnelig om ikke det hadde vært for at det er jobb, men håper du får tid til litt beachlife og. Jada, så kom bikinisesongen kanskje litt tidligere enn planlagt. Men du har vel knapt sett bedre ut i bikini på lenge tenker jeg, og det er jo absolutt noe å ta med seg! :)

Masse lykke til på turen - både med mat, møter og alt du ellers måtte få med deg på turen! Og du - neste gang melder jeg meg gjerne frivillig som selskapsdame/koffertbærer! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

Heldiggrisen som er på jobbtur til Rio !! Men er det ikke vinter der nede nå skal tro ?

Håper i alle fall du har det topp, og klarer måtehold ...

Ikke lett når man er på tur, og "ALLE" andre spiser jo slik og sånn, så da kan vel jeg òg ?? ( Slik tenker i alle fall jeg ! )

 

Syns du har vært super flink i vår, jammen ble det fart på nedgangen med ett kurs !

Det er stille om dagen fra meg, og det har vel vært mest pga jeg ikke har klart å være flink...

Merkelig dette, ikke så fristende å komme inn her når det ikke går rette veien...

MEN nå føler jeg att fokuset er på plass, og jeg ser att vekten min har gått litt ned siste par ukene ( derfor jeg turte å oppdatere vekten i dag ! :P )

Så i går hadde jeg er super duper treningsøkt ! 1100 kcal forbrent, med tur på ett fjell bak meg, og badminton. DEILIG å slite seg ut, jeg var lilla !! :rolleyes: i fjeset og det prikket litt i huden når jeg kom hjem, det er vel ett godt tegn ?? Treningsiveren er på vei tilbake, og jeg tok meg i å NYTE å kjøre meg skikkelig i går ! :D

 

Tilbake til deg... Kremt ! hehe !!

Ha en super jobb tur, så snakkes vi snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Nå holder jeg på å pakke, i morgen bærer det avgårde til Rio og jobbmøter. Jeg innså plutselig at bikinisesongen kom litt fortere enn strengt tatt nødvendig :blink: Men jeg klager ikke på at hotellet ligger i enden av Copacabana, altså. Håper bare jeg rekker en tur ned dit - jeg har aldri vært i Sør-Amerika og vil gjerne se litt mer enn bare kundekontorer når jeg først er der!

WOW - så herlig!! Håper du får anledning til å sprade i solen på Copacabana med den "nye" kroppen :D :D :D Gleder meg masse til å høre hvordan du har hatt det!

 

Jeg er tilbake på nett, det må prioriteres selv i en veldig masete jobbhverdag, ellers sklir jeg rett ut til venstre ;) Det er bare å stikke fingeren i jorda og gjøre noen erkjennelser - og en erkjennelse er at jeg IKKE er der jeg vil være, rent fysisk, så her må det en innsats til. Det er bare å GJØRE, ikke sant?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg ramler innom med en status fra Rio :D

 

Jo, her er det vinter, og de to siste dagene har det vært regn. De første dagene var det sol og vanvittig varmt, men da var det bare jobb på agendaen. I dag har jeg fri, jeg reiser hjem i kveld - men flighten går ikke før midnatt.

Så det ble ikke åpning av bikinisesongen på meg likevel, men jeg har i det minste jogget tur/retur hele Copacabana! ( km og ny pers på tid, ettersom det langs stranden ikke er noe stigning i det hele tatt B)

 

Videre har jeg rukket shopping (nye, kule sandaler, lys skinnveske, sommertopper) og litt sightseeing, så jeg er fornøyd! Etterpå blir det en gåtur langs Ipanema-stranden (hotellet ligger midt i mellom denne og Copacabana. Praktisk!), akkurat nå er det oppholds. Og likevel 22 grader, så jeg fryser ikke. Hehe!

 

Matmessig går jo dette selvfølgelig ikke så bra som planlagt. (Når gjør det det når jeg er på tur...?:rolleyes: ) Vi har blitt tatt med ut på lunsjer hver dag, Caipirinhaene står på bordet før du får menyen (og jeg kan bekrefte at de KAN å lage Caipirinha her hvor den kommer fra!), og det er ikke alltid magre alternativer å velge i. Dessuten er frokostbuffeten på hotellet et kapittel for seg selv..

 

Men jeg har inntaket i bakhodet hele tiden, og har ikke fri flyt. Det betyr at jeg skeier skikkelig ut i fruktseksjonen (så mye god fersk frukt her nede; mango, guava, ananas, melon, fersk fiken osv osv), og styrer unna poteter og sånt noe. Har heller ikke spist snop, ikke engang handlet på taxfree! (Yay!)

Men desserter blir det, og også bittelitt vin. Tipper jeg ligger på rundt 2000 i inntak hver dag. Selv om det er for mye til å gå ned, er det likevel med en viss form for bevissthet og kontroll. Så jeg tror dette går i rette retningen, selv om jeg ikke har klart mine vanlige 1400 her nede.

 

Sent i morgen kveld er jeg hjemme igjen, og fra lørdag er det tilbake til normalt fokus.

 

Godt å høre at fokuset siger tilbake for dere andre - vi klarer noen fokusuker før sommerferien nå, ikke sant?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Med unntak av akkurat den jobbe-biten kjenner jeg at jeg er veldig misunnelig! Høres ut som om du har det fortreffelig fint, og godt å høre at du vet å kose deg. Frukt er ikke det verste man kan gå amok i, og jeg mener at på sånne turer som dette er det ikke et mål i seg selv å gå ned - heller å holde seg noen lunde stabil!

 

God tur hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo takk for det - jeg er endelig hjemme etter en retur hvor det meste skar seg med forsinkelser. Så jeg rakk ikke siste toget hjem i går kveld, og fikk en ekstra natt på hotell. Med mange, laaaaange timer på flyplasslounger uten skikkelig mat og altfor mye usunt tilgjengelig, har jeg dessuten tryna skikkelig og spist alt jeg ikke skulle det siste halvannet døgnet. Litt sur på meg selv akkurat nå, men vet samtidig veldig godt at jeg ikke får gjort noe mer med annet enn å stå på videre. Opp på hesten igjen osv B)

 

Neste gang skal jeg høre på deg, Krusmynte, og ta med meg en litt større dose realisme på tur ;)

 

Men nå får det være slutt for i dag. Ikke mer drittmat! Jeg skal snart endelig lenge meg i egen seng, og håper jetlag'en ikke tar meg. I morgen blir det ny, frisk start!

 

Jeg har nå tre dager hjemme før det bærer avgårde på tur igjen, men til uka skal jeg bare være borte to dager. Og på et langt mindre eksotisk sted enn Rio, så jeg antar at fristelsene ikke står i kø på samme måte. Hehe!

 

Jeg vurderer forresten trening i morgen formiddag, men må se an om jeg i det hele tatt våkner.. zzzz... God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...