Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Jeg tror i hvert fall at jeg forbrenner noe ved å se på denne sporten.... For jeg hisser meg sånn opp over "liksom-barskinger" som filmer og legger seg ned for ingenting. Særlig Italia. Tøffe karer? Nope, tror ikke det!!

Hehe, tell til ti og pust rolig! På den annen side, økt puls gir jo økt forbruk ;)

 

Det BLE faktisk Plantasjen på meg, regnet hadde et bittelite opphold i ett-tida. Men innen jeg kom hjem, hadde jo slusene åpnet seg igjen, så selve plantingen har jeg utsatt til senere. Seriøst drittvær, ja! Og i dette regnet, stormer disse #¤"¤% brunsneglene fremover, og jeg har da min fulle hyre med å knerte så mange som mulig før de forsvinner inn i gjemmestedene sine igjen. Mellom kaker og middag måtte jeg bli med kjæresten på en tur ut i regnet (han trengte å opparbeide appetitten sin... JEG går jo ikke frivillig tur i regnvær :P Apropos, ble det tur på deg, Krusmynte? Med nyimpregnert jakke?!), og på enkelte fortau ligger det så mange snegler at jeg virkelig ikke kan forstå det. Hvordan er det plass til alle?! Når man nærmest må gå ut i gata for å komme rundt, da er det til å bli litt oppgitt over!

 

Og Slippe, ja - etter ekspresskurs får du gå hv-kurs :D Det var ett av argumentene på vektskåla for meg da jeg meldte meg på i mai. Etter å ha vinglet sånn siden jul, var dette kurset akkurat det sparket bak jeg trengte. Og kommer jeg ikke mål selv i løpet av sommeren, blir det kanskje et nytt på meg også til høsten.

 

Ellers er da denne bursdagsfeiringdagen over, og jeg har totalt havnet på noe rundt 2300 kcal. Med nachos til middag vet jeg at det er umulig å få til en ok dag. Bare middagen ligger på minst 1000 kcal... (Det er jo en grunn til at nachos er den eneste middagen jeg har lagt ned forbud mot etter at jeg meldte meg inn her!) Og så kommer kaker og vanlige måltider i tillegg. Men men, jeg visste det jo. Får bare prøve å kompensere ekstra med litt trening de neste dagene! Og akseptere at en gang i blant går familiehensynet foran egotrippen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tur, nei? Nehei..... Var klar til å gå, bare ventet på vaskemaskinen så jeg kunne henge opp jakken min først. Og da jeg hang den ut så den kunne dryppe fra seg siden det var tørt og fint ute oppdaget jeg på vei inn igjen at det kom noen dråper fra himmelen også. Hang jakken under tak i steden, snudde meg og så mot himmelen for å se hvor sint den så ut, og da åpnet jaggu slusene seg så til de grader. Og med regnjakken klissvåt fra vaskemaskinen var det ikke så mye annet å gjøre enn å gå inn og sette seg igjen. Så da ble det filoverføring fra gammel PC til ny Mac, fotball og trening av hendene i form av strikking i steden. Multitasking på høyt nivå.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at det nærmer seg to år for oss her inne, Slippe! Vi har virkelig bevist at vi ikke var to små blaff. Og om vi ikke har kommet helt i mål, så har vi jammen kommet langt. UTEN å rase opp igjen. Så flinke må vi sies å ha vært. Enig :D

 

Du verden... Jeg har vært her inne i snart 4 år nå... Og egentlig ikke kommet meg så veldig mye lenger føler jeg... Men de siste 10 mnd her inne har gått veldig bra. Det har jo svingt litt, men stort sett har jeg greid å unngå å rase opp igjen i vekt. Det er jo en stor forbedring! Og går det neste året like bra, så skal jeg i grunn være ganske fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag skinner jammen sola! For en opptur etter pøsregnet de siste dagene :) Kanskje jeg nå kan få plantet sommerblomstene mine?!

 

Hvis været holder seg, blir det grillings til middag. Min favorittsommermat! Det kan jo varieres i det uendelige, med gode salater og rent kjøtt med god marinade og grillsmak, og grillspyd med massevis av gode grønnsaker på. Grønnsakene smaker aller best når de er grillet! Jeg dropper poteter, så kan jeg heller spise mer kjøtt. Og med Grete Roede tzatziki på toppen, blir det ekstra godt. Nam!

 

Jeg har allerede registrert den maten jeg har planlagt å spise, og hvis jeg holder meg sånn ca til plan, ligger jeg an til 10 blank i dag. Det er målet....B)

 

Jeg lå an til det i går også, helt til jeg kom hjem fra en tung runde på treningssenteret og var litt for lav på blodsukker. Da gikk jeg rett og slett på en restekakesmell. Ikke moro, men jeg tar det til etterretning. Jeg glemte å ta med noe å spise rett etter trening - så kanskje jeg bør ha noe back-up mat liggende i treningsbag'en. En bar eller noen nøtter.

 

Apropos barer, så har jeg etter hvert blitt litt lei av Wasa sandwich og alle disse variantene av Nutrilett osv. Jeg har nå gått over til barene fra Eat Natural. Mine nye favoritter! De er kjempegode, inneholder nøtter og frukt pluss pluss, og dessuten inneholder de ingen kunstige tilsetningsstoffer, konserveringsmidler eller lignende. Noen inneholder litt sjokolade, og funker fint som helgekos. De ligger på 190-235 kcal, avhengig av type. Jeg har ikke sett dem i butikken, men de finnes i kiosker og bensinstasjoner.

 

Ha en strålende dag, folkens - håper sola skinner hos alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Endelig klarte jeg kostholdsscore 10 :D Hurra!

Men trening ble det ikke i dag, jeg måtte prioritere søndagens shopping fra Plantasjen og har brukt kvelden på planting og luking i hagen. Pluss et snegletokt. Jeg har for første gang prøvd meg med et sneglemiddel i hagen, og er veldig spent på om det har noen effekt i det hele tatt. Krysser fingre!

 

Ellers skal jeg (*sukk*) avgårde til Oslo i morgen på kick-off med kunde på nytt prosjekt. Det betyr to hele, lange dager med møter, buffet-lunsjer , båttur med vin, øl og reker i morgen kveld, overnatting på hotell, null trening... Og det blir sikkert fint, men akkurat nå tenker jeg bare BLÆÆÆH. I mangel av et mer modent uttrykk ;) Jeg har vært mer enn nok på farten denne måneden, for å si det mildt, og er ikke happy med at vi fikk beskjed om dette her på lørdag. Opprinnelig beskjed var at møtet skulle være her jeg bor. Jeg vil bare være hjemme akkurat nå, og få treningen og slankingen på stell igjen. Dobbelt-sukk!!

 

På den lyse siden har offshore-turen min blitt utsatt, så de neste par ukene blir jeg forhåpentligvis hjemme. Juni er snart over, og det betyr at jeg har juli på meg til å komme sånn ca i mål. Det skal jeg klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg synes Blææææh er et bra, modent uttrykk, jeg! Man skal da gi uttrykk for det man føler, og hvis det er det du føler - ja så få det ut!! :) Forstår egentlig godt at du tenker det - du har jo ikke akkurat vært lite på reisefot i det siste...

 

10 på kostholdsscoren er faktisk veldig vanskelig enkelte dager. Fikk veldig god feedback fra kurslederen min på at jeg hadde klart det forrige uke. Det var som hun sa at det finnes de på kurs som får score på 1,2 og bare har nei-mat på listen sin.... Jeg fortsetter med mitt mål om 10, men skal ikke være altfor streng med meg selv om jeg ikke klarer det alle dager.

 

Nå fikk jeg lyst på grillmat. Takk skal du ha! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da har jeg og laptop'en kommet oss til køys på hotellet i Oslo, og dag 1 av kick-off er over. Jeg berget meg unna med bare to små vinglass under middagen, og brukte ellers bongene mine på Pepsi Max. (Hadde jeg hørt meg selv si dette for noen år siden, hadde jeg steilet over meg selv. Party-Ninjastar bruke bonger på alkorfrie drikker?!?! Uhørt ;) )

 

Jeg har nå prøvd etter beste evne å estimere alt jeg har spist i dag, og tror at jeg sånn ca lander på 18-1900. Noen ting pleier jeg å være flink til på slike dager: Jeg spiser ikke brød til lunsj, bare masse kjøtt og salat. Jeg spiser lite eller ingen pausekake, men velger frukt i stedet for.

På den annen side klarer jeg ikke si nei takk til dessert, og jeg orker ikke kjøre fullstendig nullfilosofi på alkohol på grunn av alle spørsmålene det genererer.

Så ikke en perfekt dag - men jeg har hatt fokus, og totalen kunne vært langt verre. Jeg velger å fokusere på det positive :P

Den verste blææææh'en er dermed unnagjort, og i morgen bør det gå bedre.

 

Min kursleder kom for øvrig med et eksempel litt i samme gate som din, Krusmynte. Hun hadde hatt to stykker på kurs, og de fulgt samme meny. Hun ene hadde spist etter boka, mens hun andre hadde spist mye Nei-mat. Etter fullført kurs, hadde de målt kroppsfett/muskelsammensetning på begge, med det resultatet at hun med all Nei-maten hadde mistet det meste av sine kilo i muskelmasse, mens hun andre hadde beholdt sine muskler i stor grad, og gått ned mye i fettprosent. Ikke uventet selvfølgelig, men likevel en grei påminnelse om at en kalori er ikke nødvendigvis alltid bare er en kalori.

Og med 1.2 i score, så få man jo håpe at de lærer masse på kurs og etter hvert tar bedre valg!

 

Nei, nå er det visst natta.... Krysser fingre for en enklere dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der tror jeg på. Med mer nei mat består kaloriene av mer fett og sukker og mindre protein som man trenger for å opprettholde muskelmassen. Logisk!

 

Viktig å fokusere på det positive Ninjastar. Veldig fort gjort at man gir blanke dersom man tenker at alt har gått elendig. Da blir det ofte veldig mye verre... Man tillater seg selv å miste kontrollen på en måte...

 

Stå på og fortsett å hold det gode fokuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å se denne energien som er her inne!

 

Jeg fikk plutselig følelsen av å ha lagt på meg.(blæææææh), men man får jo som fortjent, om livet i juni er bare mas og stress, raske løsninger og ikke fælt mye trening..... Stress må vekk, det er en erkjennelse jeg må kjempe litt for.

 

Meeen det er 1 uke til ferie, det er sommer, sol (!!) og jeg sitter puttalene på Peppes i Kristiansand, har bestilt meg pizza med øl til etter å ha kost meg med shopping ;)

 

Livet er godt, og i august DA blir det en høstinnsats med kurs til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! kjempebra å ha fokus når en er på kurs, tror du gjør lurt i å skippe brødet, blir mettere lengre av kjøtt/fisk og grønnsaker.

 

Slippe; bor du i Kristiansand eller bare ferie? Jeg bor også i Kristiansand og syklet innom slottet for en titt på Olivia's hus igår, var ikke nede ved Peppes men det er jo ikke langt unna. Morsomt å tenke på at vi kan komme til å gå forbi hverandre uten å vite om det :)

 

Jeg synes ofte det er lettere å leve "slankt" om sommeren, spiser mye mer frukt og grønt enn ellers og tror sollyset virker positivt på apetitten (senker altså :) ) Mens høsten med sitt inne-kosevær, lese bok og drikke rødvin osv. gir mer potensial for å legge på seg. Men jeg elsker jo høsten da, kanskje derfor jeg sliter her og har lagt på meg?

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, om ikke annet så prøver jeg i hvert fall å beholde fokuset så godt jeg kan! Men den siste måneden har ikke vært den enkleste. Jeg hadde en liten opptelling, og med stort og smått så kom jeg frem til at juni sånn ca har inneholdt 14 dager på reise pluss fire reisedager på kurs.

Kanskje ikke så rart at jeg ikke helt har funnet rytmen i det siste :P

 

Selv om juli nok heller ikke blir helt rolig, regner jeg likevel med at det blir bedre enn juni. (Evig optimist!)

Så selv om juni i sin helhet medførte oppgang på vekta, får jeg være glad for at det ikke var verre. Jeg satser hardt på et like godt fokus og mye bedre gjennomføringsevne i juli.

Mitt problem med sommeren er at det fort blir så mye som skjer.. Nesten ikke en helg uten planer. Og derfor synes jeg ofte sommeren kan være vanskeligere enn høsten. Men enig Koala, høsten er veldig kosetid :) Og "slank" mat er definitivt lettere på sommeren... så lenge jeg får styre den selv, hehe.

 

Men - denne helgen skal jeg være hjemme, takk og lov! Jeg skal i første omgang være hjemme frem til neste torsdag. Nærmeste delmål er da flinke dager frem til da, mer stabil treningsinnsats - og nedgang på vekta før avreise. Jobber i Oslo på torsdag, og reiser derfra rett på fjellet for langhelg på hytta.

 

Men aller først skal jeg gjennom denne helgen.

 

Helgeslagplan

- ikke spise mer enn 15-1600 kcal fredag - søndag

- trene lørdag og søndag

- ikke spise snop

 

Ha en strålende fin helg, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag snart over, totalt 1600 kcal og en gåtur som ga 2 TP. Ikke toppers kostholdsscore, det ble for lite frukt og grønt i dag, og litt fredagskake på jobben. Men totalen er akseptabel til fredag å være.

 

Klar for resten av helgen! Det skal bli SÅ herlig å bare være hjemme :D

Jeg starter lørdagen med morgentrening! Litt slitsomt, men jeg vet det gir en skikkelig kick-start. Og det trenger jeg nåB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Kick-start completed :D

Jeg startet dagen som planlagt med morgentrening. Kl 09:15 begynte timen... Men jeg slet meg opp av den altfor gode senga og kom meg avgårde. Først en time med kondis og styrke i sal, deretter en god og tøff runde på ellipsemaskinen, før jeg var streng med meg selv og gjorde noen mage/ryggøvelser på stor ball.

Og med gåturen til og fra, landet jeg på totalt 5.7 TP. Yay! Det er en stund siden sist jeg hadde en slik økt! Kanskje ikke så rart jeg er litt pudding nåB)

 

Men jeg er i hvert fall megaklar for resten av helgen, med fokuset på plass. Woo-hoo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innsats på morgenkvisten!

 

Sommeren er den vanskeligste tiden, synes jeg. Det er sååå godt med en øl i solnedgangen og aioli til grillmaten og....

 

Min beste årstid for å være skikkelig flink er (erfaringsmessig) fra etter sommerferien og ut november så jeg ser lyst på høsten...må bare se til at ikke sommerferien gjør at utgangspunktet blir altfor vanskelig!

 

Min lørdag er med nutrilett, bær, yoghurt og et par små karbonader - feriedeffing på gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Søndag og veiedag

Jeg orket ikke veie på min vanlige fredag, jeg kjente at kroppen var full i vann og greier. Så da ble det veiing i dag, 1. juli, for å få et tall i forhold til 1. juni. Dagens vekt viste 72.2, opp 1 kg totalt i juni. Ikke helt DET som var planen, men dette har vært en så vanvittig hektisk måned at jeg nesten bare er glad det ikke ble et enda verre resultat. Og jeg har fortsatt fire uker i jobb før jeg tar ferie, så planen er fortsatt å komme meg under 70 før ferien. Jeg er på rett vei nå, så det er bare å fortsette slik i noen uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Det er helt klart en utrolig utfordring å greie å holde seg til en slankeplan når man er på farten. Det er så mange variabler man ikke helt styrer selv, og så mange fristelser....

 

At det ble med 1 mager kilo opp i juni synes jeg må være en seier i seg selv! Det viser at du har hatt veldig bra fokus! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, jeg har i hvert fall ikke gitt helt "beng" og latt alt flyte. Jeg har klart å stoppe de korte periodene med flyt som har oppstått, og er fornøyd med det :)

 

Nå om dagen, som jeg faktisk er hjemme(!), sliter jeg derimot med å komme tilbake til fullstendig 100% strengt fokus. Hadde en topp dag på lørdag, men søndag fikk vi besøk jeg ikke visste om (mannfolk og planlegging er to ting som ikke går så godt i lag, har jeg funnet ut..), samboer bakte kake.. også var jeg i gang. Ikke mye, men litt her og litt der.

 

Og DET er ikke forenelig med en kvote på 1400 kcal pr dag. Den kvota gir ikke noe slingringsmonn, det er sikkert og visst.

 

Så nå tenker jeg at det er på høy tid å lage seg noen sommerregler. A la Slippe sine ja og nei-punkter for ferien, men jeg må ha noen regler som gjelder fra nå, før jeg tar ferie.

Så det skal jeg tenke litt på. Hva vil jeg unne meg nå på sommeren, og hva kan jeg leve uten. For én ting som er sikkert, det er at jeg ikke kan ha feriemodus på matfronten både hele juli og august. Det blir for mye å ta igjen til høsten, og det orker jeg ikke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

 

Det blir for mye å ta igjen til høsten, og det orker jeg ikke.

Nemlig! Jeg lærte temmelig brutalt i fjor at det går dobbelt så mange uker som feriekilo å bli kvitt dem igjen, hele 8 uker på 4 kilo var fasit....

 

 

Det var det virkelig ikke verdt, altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei, det er ikke verdt det!

Det er vel to store grunner til at vi henger her inne ennå, og ikke for lengst har flyttet inn til HV. Den ene grunnen heter helg, og den andre heter ferie :P (Og den tredje heter jobbreise, men de hadde jeg overlevd hvis alt det andre hadde vært på stell..)

Så nå er det bare å ta kontroll, først som sist :D

 

On that note... så har jeg nettopp hentet meg en kaffe, og så da til min store forskrekkelse at noen har tatt med seg en taxfree size boks med Lindt småsjokolader og plassert rett ved siden av kaffemaskinen.

Det er dårlig gjort! Som om jeg ikke har nok fristelser hjemme.. Hyyyl!

 

Men! Jeg skal ikke, skal ikke, skal ikke spise sjokolade i dag. Jeg har planlagt alt inntak allerede, og ligger an til en whopping 10 i kostholdsscore hvis jeg holder meg til plan.

 

Og nå har jeg sagt det her, så da kan den Lindt'en bare stå der og kope for seg selv. Basta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Lindt liker vi ikke. Lindt er ekkelt. Hjelper det? *ler* Selv ble jeg veldig lykkelig da jeg oppdaget at sjokoladen en kollega hadde med fra Tyskland var med kaffesmak, noe jeg synes er helt grusomt. Folk prøver å få meg til å drikke kaffe mokka og alt mulig rart som "nesten ikke smaker kaffe i det hele tatt". Vel, nesten er det magiske ordet. Hvis ikke det hadde smakt kaffe hadde det vel vært kakao... :) Poenget er at det var det beste som kunne skje, for jeg hadde ikke litt lyst på en gang!

 

Etter to uker med ivrig registrering og bra kostholdsscore har jeg falt av registreringsvognen igjen. Fy meg. Har god kontroll på når jeg spiser, mengdene og alt det der, men siden jeg ikke registrerer hva jeg spiser er det vanskelig å si om jeg spiser nok. Så kommer jeg inn her og så er du så flink at jeg får rent dårlig samvittighet, så nå skal det registreres igjen! Basta! *tusler inn og registrerer dagens måltider så langt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes lurt ut å tenke gjennom hva som kan "ofres" og ikke. Synes 1 kilo opp på en måned er helt kurant sålenge det ikke fortsetter oppover. Såvidt jeg husker fra tidligere var det slingringsmonn på 2kg +/- på hold vekten kurset for å kunne si at man holdt vekten. Så litt opp er bare et varsel om at man må stramme bittelitt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Det er vel to store grunner til at vi henger her inne ennå, og ikke for lengst har flyttet inn til HV. Den ene grunnen heter helg, og den andre heter ferie :P

:rolleyes:^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Det er vel to store grunner til at vi henger her inne ennå, og ikke for lengst har flyttet inn til HV. Den ene grunnen heter helg, og den andre heter ferie :P

:rolleyes:^_^

 

Og så er det to enda større grunner til at vi henger her inne og ikke har gitt opp og reist i rakettfart oppover vektskalaen, og de er :

 

FELLESSKAP og STANDHAFTIGHET

 

og det skal vi "jaggu ha for"! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...