Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hør hør! Det er jammen sant :D :D

 

Jeg har fundert på det mange ganger, hvordan dette ville gått uten dere og forumet. Jeg med min forhistorie som "evig jojo", som har gått ned mye på egen hånd flere ganger før, men alltid rast opp igjen med en gang fokuset har glippet litt.

 

Nå er jeg jo ikke i mål ennå, snart to år etter at jeg begynte denne runden. Men i motsetning til før, så har de dårlige periodene denne gangen bare ført til et par kilo opp om gangen. Ikke 10, 20 eller 30! Og jeg har lært meg å ta tak før det sklir helt ut.

Og akkurat det føles utrolig bra :)

 

Ellers må jeg bare fortelle at jeg klarte en 10'er på kostholdsscore i dag. Jeg har også gått en lang tur som ga et par TP, og totalt sett er jeg strålende fornøyd med dagen :) Spiste ikke noe Lindt på jobben (kunne jo ikke det når jeg sa til dere at jeg ikke skulle, det ville jo vært kjempenederlag, hehe!), og har nå sittet i sofaen og sett på at samboeren måkte innpå tre sjokoladekakestykker mens jeg spiste en havrekjeks med en kopp te til. Jeg luktet på kakestykkene, drømte meg litt vekk - og ga tallerkenen tilbake. Jeg er ikke god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør hør! Det er jammen sant :D :D

 

Jeg har fundert på det mange ganger, hvordan dette ville gått uten dere og forumet. Jeg med min forhistorie som "evig jojo", som har gått ned mye på egen hånd flere ganger før, men alltid rast opp igjen med en gang fokuset har glippet litt.

 

Nå er jeg jo ikke i mål ennå, snart to år etter at jeg begynte denne runden. Men i motsetning til før, så har de dårlige periodene denne gangen bare ført til et par kilo opp om gangen. Ikke 10, 20 eller 30! Og jeg har lært meg å ta tak før det sklir helt ut.

Og akkurat det føles utrolig bra :)

 

Ellers må jeg bare fortelle at jeg klarte en 10'er på kostholdsscore i dag. Jeg har også gått en lang tur som ga et par TP, og totalt sett er jeg strålende fornøyd med dagen :) Spiste ikke noe Lindt på jobben (kunne jo ikke det når jeg sa til dere at jeg ikke skulle, det ville jo vært kjempenederlag, hehe!), og har nå sittet i sofaen og sett på at samboeren måkte innpå tre sjokoladekakestykker mens jeg spiste en havrekjeks med en kopp te til. Jeg luktet på kakestykkene, drømte meg litt vekk - og ga tallerkenen tilbake. Jeg er ikke god ;)

 

Nei, du er dødsgod! Way to go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo tusen takk, koala!

..om jeg bare kunne vært like god hele tiden, så:unsure:

 

Jeg har vært på farten siden torsdag morgen, nå er vi på hytta og blir her til mandag. Jeg har det helt toppers med turer og andre aktiviteter, og koser meg veldig.

 

Men jeg har ikke kontroll på maten. Fortsatt ikke, sukk! Jeg har vel ved nærmere ettertanke slitt siden junistresset begynte. Nå om dagen har jeg ikke noe å skylde på. Jeg er rett og slett nede i en liten bølgedal. Jeg vet at jeg er der, men klarer ikke helt å krabbe ut av den likevel. Snålt?! Jeg er ikke struts i det hele tatt! Jeg får det ikke til, og jeg er altfor klar over det :P

 

Så jeg får stå stormen gjennom, eller hva det heter. Prøve å begrense meg det jeg kan, og starte på ny frisk når helgen er over og jeg er vel plassert hjemme igjen. Akkurat nå har jeg det ikke i meg. Dessverre - for jeg vet at jeg må betale dyrt for alt jeg unner meg her på hytta. Men logikken og magen er ikke på lag.

 

Uansett! Håper dere andre der ute har en mer elegant helg enn meg! Fortsatt god, sunn helg til dere :D

Og nei, jeg gir ikke opp for sommeren, jeg må bare ruge litt mer på slagplanen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Langhelgen på fjellet går mot slutten, i morgen skal vi hjem. Tja. Hva skal en si? Det går ikke noe bedre med maten, men jeg holder meg i det minste i bevegelse. Egentlig en dårlig trøst, for jeg spiser nok betraktelig mer enn jeg trimmer :rolleyes:

 

Jeg må ta en seriøs runde med selv nå, kjenner jeg. Det er fortsatt tre uker til jeg har sommerferie. Ferien har altså ikke begynt, og jeg har et fokus å holde frem til den tid.

Samtidig vet jeg at det alltid skjer mye i sommerhelgene, jeg er nesten aldri hjemme og gjør "ingenting". Så selv om jeg skal hjem til hverdagen i morgen, er det ikke mange dagene før jeg skal avgårde igjen. Og da til alt overmål i rund bursdagsfeiring til min søster - med alt det medfører av ekstrainntak.

 

Så festlighetene, de stopper jo aldri. Det blir dermed jeg selv som må ta ansvaret for at jeg holder kontrollen.

 

..og jada, dette vet jeg jo. Men jeg trenger tydeligvis en real påminnelse. Fri flyt hele sommeren er ikke aktuelt.

 

*Om bare en gigantisk bøtte med motivasjon kunne komme og tømme seg over hodet mitt*

 

At det skal være så vanskelig akkurat nå, da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhelgen på fjellet går mot slutten, i morgen skal vi hjem. Tja. Hva skal en si? Det går ikke noe bedre med maten, men jeg holder meg i det minste i bevegelse. Egentlig en dårlig trøst, for jeg spiser nok betraktelig mer enn jeg trimmer :rolleyes:

 

Jeg må ta en seriøs runde med selv nå, kjenner jeg. Det er fortsatt tre uker til jeg har sommerferie. Ferien har altså ikke begynt, og jeg har et fokus å holde frem til den tid.

Samtidig vet jeg at det alltid skjer mye i sommerhelgene, jeg er nesten aldri hjemme og gjør "ingenting". Så selv om jeg skal hjem til hverdagen i morgen, er det ikke mange dagene før jeg skal avgårde igjen. Og da til alt overmål i rund bursdagsfeiring til min søster - med alt det medfører av ekstrainntak.

 

Så festlighetene, de stopper jo aldri. Det blir dermed jeg selv som må ta ansvaret for at jeg holder kontrollen.

 

..og jada, dette vet jeg jo. Men jeg trenger tydeligvis en real påminnelse. Fri flyt hele sommeren er ikke aktuelt.

 

*Om bare en gigantisk bøtte med motivasjon kunne komme og tømme seg over hodet mitt*

 

At det skal være så vanskelig akkurat nå, da?!

 

Gå til www.allevo.no registrer deg så du kan gå inn og bruke nettsidene og sjekk ut "Hjelp, jeg sprakk" sidene. De er motivasjonstrinn laget av en sykepleier fra fedmeavdeling i sverige og er veldig fine å bruke når det butter litt :)

 

 

"Lena Flinth er en av Allévoklubbens eksperter. Hun er legesykepleier med 15 års erfaring fra overvektsenheten på Huddinge sykehus. Hun har også videreutdannelse i grunnleggende psykoterapi. Unikt for Allévo vektklubb har hun gjennom sin erfaring ved overvektsenheten og sitt arbeid med enkeltpersoner utviklet et verktøy som du kan benytte deg av. Les og tenk gjennom hvilke forandringer du er klar for å gjennomføre i din nåværende livsstil for å gå ned i vekt og bli der."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for tips, koala. Jeg skal logge meg på der ved en litt roligere anledning og sjekke det ut. Alle gode tips og også påminnelser om ting jeg egentlig allerede vet fra før, vil komme godt med fremover :)

 

I dag er det hverdag og jeg har så langt klart meg etter boka. Til tross for at jeg tilbringer dagen i Oslo! Har surfet gjennom Oslo S to ganger i dag, og kun rasket med meg en Pepsi Max og en nøttebar til å ha i bakhånd. Alltid stolt når jeg er flink på Oslo S, for der er fristelsene mange!

 

Jepp jepp! Nytter ikke å deppe! Ikke annet å gjøre enn å plukke meg selv opp fra gjørmegørra og se fremover. Men første bud er å gjennomføre dagen i dag i fin stil. Resten tar vi i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har til alt overmål rodd i land en tier i kostholdsscore i dag :D Og dessuten kjempet meg til 3 TP på en utrolig tøff Corebar-time. Lenge siden jeg har vært så sliten!

 

Så da tenker jeg dette her sto for comebacket for denne gang. Ikke noe mer tull nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, koala. Jeg skal logge meg på der ved en litt roligere anledning og sjekke det ut. Alle gode tips og også påminnelser om ting jeg egentlig allerede vet fra før, vil komme godt med fremover :)

 

I dag er det hverdag og jeg har så langt klart meg etter boka. Til tross for at jeg tilbringer dagen i Oslo! Har surfet gjennom Oslo S to ganger i dag, og kun rasket med meg en Pepsi Max og en nøttebar til å ha i bakhånd. Alltid stolt når jeg er flink på Oslo S, for der er fristelsene mange!

 

Jepp jepp! Nytter ikke å deppe! Ikke annet å gjøre enn å plukke meg selv opp fra gjørmegørra og se fremover. Men første bud er å gjennomføre dagen i dag i fin stil. Resten tar vi i morgen ;)

 

Skjønner jeg godt! Jeg var innom byens beste smågodtkiosk i går og kom ut med en megapose smågodt, alt sukkerfritt! Har oppdaget at de har en rad med sukkerfritt som smaker like godt. Så får det ikke hjelpe at hele kvelden i går gikk med til fjerting og løs mage ;) Det er minuset med sukkerfritt godis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, vi var i Sverige i dag og jeg tror jeg må ha blitt litt påvirket, for jeg endte opp med å handle ymse utvalg av sukkerfritt godteri B) I Sverige har de kommet litt lenger med matvarer tilsatt stevia, så det ble FunLight og forskjellige sjokoladevarianter. "For a rainy day", ville jeg sagt... men slik det regner her om dagen, så er jo ikke det akkurat aktuelt :P

 

Må skryte litt av meg selv (jepp, trenger en boost for å komme meg litt ovanå etter en ekstremt dårlig uke): På hele Sverige-turen skeiet jeg kun ut med en Cæsar-salat. Jeg kom rett fra jobb og ble plutselig akutt sulten, sånn type innhøl i magen og langt i fra at nøttebaren jeg hadde tatt med i veska ville vært nok. Mye dressing på den salaten (neste gang ber jeg om å få den ved siden av), men ellers full kontroll. Yay!

 

Så da har jeg to gode, flinke dager bak meg. Nå er det bare å gjøre det fremover. "Just do it."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Comebacket mitt var nok ikke helt bunnsolid. Etter to fine dager, var ikke gårsdagen noe å skryte av. Vi fikk uventet besøk av forbipasserende feriefolk, noe som dro med seg jordbær og is og godteri. På en TORSDAG, ærlig talt. Jeg har jo ikke ferie ennå, så dette er ikke greit.

 

Vel, litt mye trykk på ordene her, men jeg er litt oppgitt over meg selv. Jeg føler vel aller helst for skrive alt i capslock i dag ;)

 

Men i hvert fall. I dag er det fredag og kun to uker til feriestart. Jeg skulle egentlig veid meg i dag, men lot det være etter gårskvelden. Pingla. Jeg tar det i morgen tidlig, før avreise på (nok en..) helgetur. Jeg har i hvert fall ikke gått ned de siste ukene, det er nå helt sikkert.

 

Jeg innser etter juni og så langt i juli at jeg har en seriøs runde å ta med meg selv.

Jeg mistenker at jeg er litt for komfortabel her jeg er nå, på noen-og-søtti. Ikke dundre lenger, og det er godt. Samtidig har jeg fortsatt(!) lyst til å minke litt på lårene, for de er ikke nærheten av å kunne kalles slanke :rolleyes:

 

Så. Hva vil jeg mest? Fortsette å vake rundt her jeg er nå, og egentlig leve relativt komfortabelt? Eller sette inn en oppriktig, ektefølt innsats i å ta de siste 3-5 kiloene før jeg starter på hold vekten til høsten?

 

Dette er noe jeg virkelig må bli enig med selv om. For én ting er sikkert, og det er at jeg begynner på hv til høsten uansett vektresultat i løpet av sommeren. I august er to år siden jeg startet, og nå er jeg seriøst klar for ny fase. Klarer jeg ikke innspurten i sommer.. ja, da får det være. Faktisk. Jeg har hatt mine sjanser og vel så det.

 

Og som en liten "side note", så har jeg også andre, vektige grunner til å slutte med lavkaloridagene mine. Som noen av dere kanskje har fått med seg, vil jeg gjerne oppnå så fruktbar kropp som mulig ;) Og jeg har en mistanke om at dette kostholdet er litt for magert til å optimalisere sjansene mine. Mulig jeg er på bærtur, men siden ingenting skjer (9 mnd siden pilleslutt), så er det ikke til å unngå at jeg tenker i de baner.

 

Og mens jeg tenker og funderer og grubler og prøver å komme til bunns i mine egne motiver for fortsette kilokampen, så er i hvert fall planen å holde sylskarpt fokus de skarve to ukene som står igjen før ferien. Jeg har ikke gitt opp ennåB)

 

God fredag til dere som stikker innom her midt på sommeren! Det er bra gjort å ikke ta ferie fra alt som heter fokus og sunne valg og inspirasjon fra andre :)

 

PS: Har i det minste pakket treningstøy med meg på jobb i dag, og planlegger en sårt tiltrengt styrketime rett etter jobb. Jeg prøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredagen endte opp med en 10 i kostholdsscore, og 3.5 TP. Godt fornøyd! :D

 

..jeg trenger litt å gå på, for i morgen drar jeg avgårde på helgetur. Det blir mye sosialt, bursdagsfeiring, grilling osv, og null trening. Men jeg skal prøve å holde meg i skinnet så godt jeg klarer. God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Ninjastar! Håper du koser deg i helgen :) Nysgjerrig på hvordan i allverden du klarer 10 på kostholdsscore??? Hva er trikset? Jeg klarer max 4.. og det er uten å spise godteri eller noe som helst.. Men mangler full pott på grønnsaker, kan det ha med det å gjøre? HELP NEEDED!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan ta sin tid å bli gravid... Tror ikke du skal bekymre deg over at kostholdet spiller så stor rolle. Du har jo dessuten hatt mye fokus på sunnhet. Det vil jo ha positiv effekt.

 

Gi det noen mnd til. Det er helt normalt at det kan ta ett års tid og vel så det å bli gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei, håper du har rett, Nickii. Kanskje høsten gir resultater. Er bare "litt" utålmodig... en mangel jeg til stadighet prøver å gjøre noe med. Men det er ikke akkurat bare-bare å øke tålmodigheten sin, gitt :rolleyes:

 

Jeg er ellers tilbake fra en superhektisk og kjempefin helg, men matmessig ikke noe å skrive hverken hjem eller hit om... Men jeg har kost meg, og shoppet, og fått meg sommerkjoler i både str S og M. Kanskje jeg ikke har så mye å klage over som jeg tror. Jeg skal ta gårsdagens shoppingrunde med i vurderingene når jeg legger planen for resten av sommeren og høsten B)

 

Nå sitter jeg faktisk ute på verandaen hjemme i sol(!!), men veldig varmt er det ikke. Er bittelitt hung over fra i går, så den joggeturen jeg føler jeg burde tatt meg, må jeg nok bruke litt mer tid på å overbevise meg selv om.

 

Jeg sitter ellers og vurderer om jeg skal legge om treningsmønsteret mitt litt til uka. Det er virkelig ikke mange på jobb hos oss om dagen, og ingen møter. Og på treningssenteret går det så mange fristende timer på dagtid. Jeg har veldig lyst til å ta noen av de timene, så en forskyvning av arbeidsdagen kan bli løsningen.

 

Burberry, for å få kostholdsscore 10, så må du ha grønn hake (være innenfor intervallet) på ALLE områder: kcal, proteiner, fett, karbohydrater, melk, frukt. Og over minimumsmålet for grønnsaker, vann og hjertevennlig. Hvis du markerer antall glass du har drukket og vitaminer, går score'en opp. Du må ha minst to hjertevennlige matvarer (de med hjertsymbol foran, f.eks. nøtter, avokade, fet fisk). Mengden karb, proteiner, fett er avhengig av om du har valgt vanlig meny eller karboredusert. Bare spør igjen hvis du ikke finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 mnd er jo en stund, så det er fullt forståelig at du er litt utålmodig. Når man prøver å bli gravid vil man jo helst at det skal skje med en gang :) Jeg var uten prevensjon nesten et helt år før jeg ble gravid med nr 1 og 5-6 mnd med nr 2. Spesielt første gang var jeg veldig utålmodig, og var nøye med at alt skulle være optimalt og klaffe. Det ironiske er at jeg ble gravid da jeg egentlig hadde bestemt meg for å vente ett års tid... Så det er ikke bare bare å bestemme sånt selv ;)

 

Sommerkjoler i S og M? Det høres jo fantastisk ut! Ja, det er absolutt noe du må ta med i vurderingen. Det handler jo om at du skal føle deg vel, ikke om at du skal ha et bestemt tall på vekta. Så hvis du "glemmer" vekta litt, så får du kjenne etter om du trives sånn som det er nå :) (Vet jo at du vet dette, men kan man egentlig bli påminnet det ofte nok??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hoppla! Tusler innom og sier hei etter gammelt. Har ferie, og tilbringer minst mulig tid ved PCén. Straks reiser jeg til Tyrkia i 2 uker og da blir det enda mindre. Gleder meg til sol og varme selv om jeg gjerne skulle ha mistet enda noen kilo før avreise. Men får se positivt på det - begge de nye bikiniene jeg kjøpte tidligere i sommer har ihvertfall ikke blitt for store! *fnis*

 

Forstår godt din utålmodighet i forhold til graviditet. Eller dvs jeg har jo foreløpig ikke vært på et sted hvor det i det hele tatt har vært aktuelt å begynne med sånt, så egentlig forstår jeg det ikke. Men det er vel gjerne litt med det som med vekttapet, at når man først har bestemt seg vil man jo helst at det skal skje i går! Forhåpentligvis har ikke kostholdet så mye å si i forhold til dette - klarer du 10 på kostholdsscoren er jo det et tegn på at du gjør ting riktig og får all den næringen du skal ha. Dersom maten hadde hatt noe med det å gjøre tror jeg at du ville merket på syklusen om noe var galt. For noen tar det lengre tid enn andre, har en kusine som yngler verre enn en kanin mens lillesøsteren prøvde i et par år før hun plutselig fikk det til. Og da var det omtrent som en av de andre her sa, at hun hadde bestemt seg for å vente en stund... *ler* Rart hvordan det skjer for enkelte når de begynner å slappe av!

 

Selv om jeg ikke er her så mye om dagene så heier jeg veldig på deg! Kjenner jeg blir veldig inspirert av tråden din - både det du og andre skriver her inne - så jeg skal komme sterkere tilbake når jeg er tilbake fra ferien og parkert forran PCén 8-10 timer om dagen igjen. Måtte ferieukene gå seeeeeent så jeg får nytt det best mulig...

 

God Sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så hvis du "glemmer" vekta litt, så får du kjenne etter om du trives sånn som det er nå :) (Vet jo at du vet dette, men kan man egentlig bli påminnet det ofte nok??)

 

Jeg er enig - nei, jeg kan nok ikke bli minnet på dette ofte nok! Ja, selvfølgelig "vet" jeg det. Men hodet mitt "vet" forskjellige ting fra dag til dag, og er ikke til å stole på. Én dag synes jeg selv at jeg både ser ut og føler meg gigantisk, andre dager føler jeg meg rent lita og snerten. Og jeg kan også ha dager hvor jeg føler meg fin, mens speilbildet sier noe helt annet. Slitsomt, egentlig. Selv om jeg ler av meg selv, også:rolleyes:

 

Så på et punkt må jeg nok bare si at nok er nok. Hodet mitt kommer ikke til å være 100 % fornøyd 100 % av tiden uansett. Til det har jeg hatt for mange år med stor kropp og ditto dårlig selvbilde, tror jeg. Spørsmålet er bare hva det er som skal fortelle meg at det er "nok". Hodet og speilet stoler jeg jo ikke på. Det er sånt sett enklere med et tall, en vekt. Men kanskje kan en klesstørrelse eller andres tilbakemeldinger være det som avgjør til slutt. Jeg har heldigvis fortsatt sommeren på meg til å tenke litt på dette :)

 

Og så må man jo bare stole på at hodet en vakker dag laaaangsomt kommer snikende etter?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Selv om jeg ikke er her så mye om dagene så heier jeg veldig på deg! Kjenner jeg blir veldig inspirert av tråden din - både det du og andre skriver her inne - så jeg skal komme sterkere tilbake når jeg er tilbake fra ferien og parkert forran PCén 8-10 timer om dagen igjen. Måtte ferieukene gå seeeeeent så jeg får nytt det best mulig...

 

God Sommer!

 

Tusen takk for det - og i lige måde :) :) Og god sommer i retur - du får nyte sola for meg, for jeg har foreløpig ikke så mye som et bittelite skille på kroppen. Den er jevnt over lett skummetmelkfarget :P

 

Når det gjelder det å være utålmodig.... så har jeg prøvd så godt jeg kan ikke å stresse. Jeg har også hørt flere av disse historiene om at det løsner først når man slapper av. Så jeg har med vilje prøvd å lage så lite oppstyr rundt dette som mulig. Men jeg antar stresset sitter der likevel, ubevisst, uten at jeg klarer å styre det. Det meste av utålmodigheten min er forankret i min relativt høye alder (37), og at jeg føler at tida begynner å løpe fra meg. Hadde jeg vært 5-7 år yngre, hadde jeg ikke stresset i det hele tatt. Sånn rent praktisk hadde det nemlig passet bedre om noen år. Men som dere sier, dette bestemmer man jo ikke selv. Selv ikke sånne planlegge-kontrollere-oversiktsdamer som meg :rolleyes:

 

Sånn - da skal jeg ikke mase så mye mer om mine potensielle fruktbarhetsproblemer her inne. Dette er jo GR og ikke barnimagen ;) Men siden det for min del henger sammen med avgjørelsen rundt HV eller ikke HV til høsten, så er det liksom ikke helt til å komme unna, heller. Dere får ha meg unnskyldt, hehe.

 

Ellers må jeg legge til at etter en utsvevende helg, er jeg rett tilbake på det smale sporet i dag. Jeg har i hvert fall blitt god på ikke å la det slingre lenge av gangen, stort sett. Alle fremskritt teller med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig - nei, jeg kan nok ikke bli minnet på dette ofte nok! Ja, selvfølgelig "vet" jeg det. Men hodet mitt "vet" forskjellige ting fra dag til dag, og er ikke til å stole på. Én dag synes jeg selv at jeg både ser ut og føler meg gigantisk, andre dager føler jeg meg rent lita og snerten. Og jeg kan også ha dager hvor jeg føler meg fin, mens speilbildet sier noe helt annet. Slitsomt, egentlig. Selv om jeg ler av meg selv, også:rolleyes:

 

Ja, når jeg tenker meg om, så er jeg jo akkurat på samme viset... Føler meg lita og nett den ene dagen for så å føle meg valkete og feit dagen etter... Men lurer på om ikke det alltid vil være sånn... Kanskje man må se på hvilke dager som er i flertall...

 

Sånn - da skal jeg ikke mase så mye mer om mine potensielle fruktbarhetsproblemer her inne. Dette er jo GR og ikke barnimagen Men siden det for min del henger sammen med avgjørelsen rundt HV eller ikke HV til høsten, så er det liksom ikke helt til å komme unna, heller. Dere får ha meg unnskyldt, hehe.

 

Mas?? På 9 mnd er det ikke mye du har nevnt om dette her, så langt fra mas! For mitt vedkommende er du dessuten hjertelig velkommen til å dele hva enn du måtte ønske å dele med oss! Som Slippe en gang sa til meg, at dette forumet kan være godt å bruke for å få ut litt frustrasjon, og det er din tråd, og vi andre som velger å engasjere oss ;) Synes ikke vi skal være nødt til å sile selv om vi er på et slankeforum...

 

Ja, det er veldig vanlig å få høre at man ikke må stresse med å bli gravid. Men det er jo mest fordi man skal ha en fin før-gravid-tid. Det skal ganske mye stress til før det går utover fruktbarheten, så sånn sett skal du ikke uroe deg over stress ;) Jeg tror nok det er veldig tilfeldig at det for enkelte klaffer akkurat når de "slapper av". Skjønner at du ikke har så mye tid å miste. Kanskje det er på tide å tenke på å bestille time for en sjekk, hvis du ikke har hatt... Det er jo veldig godt å vite om alt er i orden, eller om evt du trenger litt hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for oppmuntring og gode ord, Nickii :) :) Det hjalp!

Men ok. Hvis dere synes jeg etter hvert prater for mye om prosjekt nr 2 (komme i mål med vekten er jo prosjekt nr 1!), så får dere heller gi meg et vink. I den grad prosjekt 2 påvirker mine forsøk på å nå målvekt, så kan det vel være at det blir nevnt inniblant...:rolleyes:

Og ja, jeg er veldig innstilt på å finne ut om alt er i orden. Jeg har som den utålmodige frøkna jeg er, selvfølgelig googlet rundt temaet å få barn i høy alder. Og fant da ut at når man har passert den gyldne grense på 35 år, så kan man bli vurdert for utredning og assistanse allerede etter 6 måneder, i stedet for 1 år. Så jeg er i gang, har tatt massevis av blodprøver (og svømmeprøver for samboer... men han ble friskmeldt, heldigvis for egoet hans ;) ) og venter nå på videre aksjon fra Oslo - jeg er henvist til Ullevål (tror ikke de har så mye sånt her nede hvor jeg bor nå), og regner med at jeg hører noe når de åpner etter feriestengning i august. Så jupp, det skjer endel på den fronten, også. Som om ikke det har vært nok annet som har skjedd. Hektisk vår og sommer, puuuh.

 

Så det skal bli godt å roe ned snart! På alle områder kan jeg bare si at jeg gleder meg så innmari til ferie, hvor vi skal være to, kanskje tre, uker på hytta i Rondane og ikke dra noe sted som helst. Annet enn fjellturer og DNT-hytter innover i fjellheimen. Det skal bli heeeerlig :)

 

Men - det er fortsatt 10 dager til ferie. Og jeg skal holde koken frem til da! Mulig det ikke blir så mye trening, siden i går har jeg blitt forkjølet og har bomull i hele hodet. Men maten er på stell nå. Dette går bra - så nå skal vekta nedover igjen! Jepp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt nr 2 er jo et spennende tema da :) Blir veldig moro den dagen vi får nyheten om at det er baby på vei :D Høres jo ut som prosessen er godt i gang, og bra dere har fått vite at svømmerne fungerer. De er det jo ofte ikke så mye å gjøre med... Og skulle det være at du har litt nedsatt fruktbarhet finnes det jo håp likevel. Kanskje alt som skal til er en tabelettkur :) Håper i alle fall spiren sitter snart!

 

 

Forkjølet jeg også, og særdeles lite aktiv på treningsfronten. Men passer kostholdet og satser på at det er bra nok for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo takk for det, jeg håper også at en liten spire sitter snart :) Spennende er det i hvert fall. Og aller først ser jeg frem til å få svar på om jeg er "normal", eller om det vil kreve ekstra hjelp. Så får man ta det fra der :)

 

Men aller først vil jeg i mål med prosjekt 1! Denne uken har så langt gått på skinner, full kontroll. Og planen er å kjøre dette løpet frem til feriestart neste fredag. Det er ni dager til, og bør sånn sett være absolutt overkommelig.

 

Forkjølelsen som kom snikende på mandag, har dessverre nådd nye høyder i løpet av natta, så her blir det ikke noe trening de neste par dagene. På den annen side bør det være ekstra lett å ha kontroll på maten, for ingenting frister, og jeg har ikke én fungerende smaksløk intakt akkurat nå:P

Så god bedring til oss begge, Nickii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelsen som kom snikende på mandag, har dessverre nådd nye høyder i løpet av natta, så her blir det ikke noe trening de neste par dagene. På den annen side bør det være ekstra lett å ha kontroll på maten, for ingenting frister, og jeg har ikke én fungerende smaksløk intakt akkurat nå:P

 

Aldri så galt at det ikke er godt for noe ;)

 

Jeg har feriestart nå på fredag. Men jeg har overhodet ikke planer om å ta ferie fra slankingen. Jeg er i en god fase nå, og må bare smi mens jernet er varmt. Det er dessuten bare tre og en halv uke til jeg reiser til syden, og jeg har lyst å være litt mer klar for bikinien enn jeg er nå... Er forresten 10 år siden jeg brukte bikini... Men nå gleder jeg meg jo litt til å dra ut å handle de, for selv om jeg er litt lubben fortsatt, tror jeg at jeg skal greie å finne en bikini eller to jeg kan føle meg relativt ok i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...