Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Hei på deg :)

 

Så flink du er som har flyyyyt i ferien !!

Her har jeg lat alt forfalle, og har kommet rett tilbake til ELENDIGE vaner... :huh:

Blir så oppgitt over meg selv !

Om noe er positivt, så er det att jeg kommer tilbake hit, selv om jeg ikke har vært noe flink i sommer... :P

 

Jeg har virkelig tatt ferie, og nytt alt for mye god mat. Og trening har det dessverre ikke blitt noe av heller... Skylder litt på det ikke er så lett med ferie med to unger som skal passet på hele tiden, og med en mann som ikke er aktiv... Selv om jeg egentlig vet att det er meg selv jeg kan skylde på.

MEN jeg vet att treningsånden kommer sigende, og att det er greit med litt sommerferie. ( Bare man kommer igang igjen vel å merke... :P )

 

Kjenner jeg er bittelitt misunnelig på ferien din, med fjellturer fra hytte til hytte. Kjekt med en sprek sommerferie. Og HURRA for en livsstilsendring som gjør att du kan ta en slik sommerferie :)

 

Håper du fortsatt er i flyyyt sonen, og har en topp ferie.

Her er det første dag på jobb, og jeg kjenner meg ikke så veldig uthvilt egentlig... Alltid stusselig å begynne på jobb igjen etter en lang ferie, kjenner hvor godt det er med langfri... :D

 

Kjekt å være tilbake her inne igjen. Og kommer nok ( dessverre ) til å bli her en stund til, hehe !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Når det gjelder forumet så hører jeg jo egentlig til her inne etter at jeg begynte på'an igjen med kurs i vår. For det er vel ca. 30 kg jeg vil ha vekk nå. Endte bare opp i over 40 kg av gammel vane, var jo der jeg hørte hjemme opprinnelig. Kanskje jeg rett og slett skal flytte? Hmmm....

 

For øvrig har vekten vært så snill at den har stått bom stille! Yay!

 

Hurra for stillstand! Supert utgangspunkt for kursstart :D

Kan du ikke flytte hit, da? Det var jo en innmari god idé! I hvert fall når det er så stille der du er nå.

Med samme tankegang skulle jeg vel vært inne på under 10 kg-forumet, men jeg trives for godt her. Men det er jo mange som flytter hit og dit. Verdt å vurdere, i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, jeg tenkte det kunne være til underholdning å høre om min dårlige timing på fjelltur, høhøhøB)

 

ElisabethV, kjekt å ha deg tilbake fra ferie! Noen feriekilo blir det fort når man blunker med øynene og ser vekk en liten stund... altfor fort gjort :rolleyes: Men da er det vel bare å sette inn støtet og satse på et par stramme måneder, så henter du deg fint inn igjen :)

 

I dag har vi hatt besøk i to omganger, og jeg merker at jeg glipper med en gang. Jeg kan liksom ikke servere havregrøt og salat til svigers... så når det serveres mye godt og settes frem skåler med godis, har jeg rett og slett vanskelig for å avstå. Men som jeg har sagt, det er disse anledningene jeg MÅ bli flinkere til å håndtere. Annenhver dag med og uten sjokolade holder ikke i lengden. Planen for i morgen er null snop og null tull. På onsdag skal vi feire en familiebursdag, og da blir det jo kake og god middag. Det vil si at morgendagen må være stram. Basta!

Planen er videre at jeg skal bevege meg hver dag denne uken. Det har gått fint så langt i ferien, forrige uke endte opp med 33(!!) TP etter de lange dagsmarsjene og ellers kortere turer alle de andre dagene. Men nå er svigers ankommet - og de sitter stille. Så jeg må pønske ut en løsning uten at noen parter føler seg støtt eller snurt. Ikke alltid ferie er bare kos B)

 

Videre skal jeg tenke litt mer utover i ferien hva målet mitt til høsten egentlig skal være. HV eller ikke? Hvor fornøyd er jeg med meg selv i slutten av august? Hvor mye perfeksjonisme kan jeg gi slipp på? Eller rettere sagt, hvor lang tid tar det før jeg klarer å akseptere at jeg aldri kommer til å få akkurat den kroppen jeg vil?;) Jeg har kommet mye lenger i den tankegangen enn for ett år siden, så jeg skal fortsette å utfordre meg selv på dette. Ikke bare enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Noen ganger viser vekta uforklarlig mye. Og andre ganger viser den ditto lite. I dag var en slik dag, vekta viste 71.4 i dag, hele 800 g ned fra lørdag. Que?!? Ikke fortjent, det er sikkert!

 

Men! Jeg tar all oppmuntring til meg, selv om jeg vet at tallet er urealistisk lavt. Om ikke annet, er det en god dytt bak til å være flink i hele dag. Heia meg :P

 

Lurer forresten litt på om jeg skal manne meg opp til en joggetur og noen mageøvelser i dag. Jeg har kun gått turer i en og en halv uke nå, og føler litt for å røske opp i systemet. Kanskje hvis tåka letter og regnet gir seg...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Ninjastar. Ta en liten joggetur høres deilig ut. Om det småregner er det bare enda bedre å komme seg innomhus igjen og ta en varm og deilig dusj.

 

Er helt sikkert fortjent en nedgang - du har jo vært på lange turer og vært veldig standhaftig over lang tid. Håper du finner ut når du er "fornøyd" i løpet av august. Husk du har er normal ifølge analysen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk Monken, det hjalp med et lite spark bak ;) Dørstokkmila var nesten uoverkommelig lang i dag, det merkes at det er lenge siden jeg har gjort noe hardere enn å gå i fjellet. Jeg blir latere og latere jo lenger tid det går mellom treningsøktene... Men jeg kom meg ut, ble søkkvåt, jogget (rettere sagt peste meg gjennom) 7 km med noen innlagte og hardt tiltrengte gåpauser - og tok til slutt noen styrke- og mageøvelser da jeg kom hjem. Legg til snegleturen jeg gikk med svigers før i dag (alle monner drar!), så endte jeg på 3 TP. Halleluja, fornøyd med egen innsats og SÅ glad for at jeg trosset regnet B)

 

Dagens inntak 1500 kcal og NULL SNOP, hurra! Jeg klarte denne dagen, gitt :D

 

I morgen skal jeg opp tidlig og bake sjokoladekake, men det har jeg visst lenge. Satser på en flink torsdag, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger viser vekta uforklarlig mye. Og andre ganger viser den ditto lite. I dag var en slik dag, vekta viste 71.4 i dag, hele 800 g ned fra lørdag. Que?!? Ikke fortjent, det er sikkert!

 

Men! Jeg tar all oppmuntring til meg, selv om jeg vet at tallet er urealistisk lavt. Om ikke annet, er det en god dytt bak til å være flink i hele dag. Heia meg :P

 

Lurer forresten litt på om jeg skal manne meg opp til en joggetur og noen mageøvelser i dag. Jeg har kun gått turer i en og en halv uke nå, og føler litt for å røske opp i systemet. Kanskje hvis tåka letter og regnet gir seg...:rolleyes:

WOW, Ninjastar!! Du har jo hatt veldig fokus, så vekta er nok helt sikkert reell :D :D :D NYT DET, og når det i tillegg maner til enda mer fokus.... Nå er det ikke langt igjen til målet ditt, HEIA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Joggetur? GALSKAP! Har alltid hatet å jogge. Det verste hatforholdet sitter vel igjen fra skolen når vi ble tvunget ut på joggetur og jeg overhodet ikke klarte å holde følge. Er vel rett og slett litt traumatisert. Da jeg var på mitt "verste" med gåing her en periode tok jeg meg av og til i å småjogge i nedoverbakker. Ikke fordi jeg hadde så lyst, men fordi jeg ville slå min egen sløyferekord... *ler* Er ikke alltid så mye som skal til!

 

Og mens du baker sjokoladekake sitter jeg her og vurderer om jeg skal unne meg et lite stykke kake i lunsjen i dag eller ikke. En kollega har rund dag, og det skal feires. Hvis det er marsipankake er valget enkelt for det er jeg ikke særlig glad i. Har frem til halv tolv på å bestemme meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreke dama! Jeg vil også begynne å jogge igjen. Vel JEG vil ikke, men jeg har i alle fall lyst til å ville :P. Det hjelper det? Lar meg i alle fall inspirere av innsatsen din.

 

Når det gjelder flytting til HV, så tror jeg du plutselig merker det når det er passelig å flytte. Det er en prosess å komme dit, men en dag kjenner du at du er klar. Den lave vekta di er helt sikkert reell, om ikke hver dag, så i alle fall over tid. Det er neimen ikke lett å være superflink når det er gjester i hus, men hold stand! Nå er det bare å holde fokus gjennom svigersbesøket.

 

Ha ei fortsatt strålende uke! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tja, hva skal jeg si om jogging? Jeg kan vel ikke påstå at jeg dirkete liker det, i hvert fall ikke altfor ofte og altfor tungt :P Men etter så mange kilo ned, brenner jeg next-to-nothing av å gå lenger. Jeg får rett og slett ikke opp pulsen av det lenger. Før var det ikke noe problem å håve inn massevis av trimpoeng på gåturer i høyt tempo. Jogging er vel noe av det mest tidseffektive jeg nå gjør av trening. Ser av pulsklokken min at det er omtrent det eneste, utenom ellipsemaskin innendørs, hvor jeg kan brenne av 600 kcal på en time hvis jeg holder intensiteten svært høy. Så da blir det jogging inniblant :D Rett og slett et resultat av at jeg har fått altfor god kondis på mine slankere dagen, høhø. Ganske kvalmt å si, egentlig :P:rolleyes:

 

Sa jeg forresten "flink torsdag"?? Jeg må ha vært delirisk i gjerningsøyeblikket, eller noe B) Jeg har en tre-dagers hva angår familiebursdager akkurat nå. I morgen skal jeg arrangere stor feiring for min bestemor, og her går det i baking og styring og orging og planlegging, samtidig som svigers fortsatt er på besøk. Litt for høyt stressnivå, og sjokoladebitene glir ned på høykant som om det skulle vært blodtrykksdempende medisin. Jada, flott! Jeg løper dessuten såpass mye rundt meg selv i dag at jeg nesten lurte på om jeg skulle gi meg selv et trimpoeng i kred for innsatsen :P Skal ikke engang prøve å beskrive ostekakefadesen jeg har vært gjennom i dag. Annet enn å si at jeg har en hylle i kjøleskapet fullt i jordbærgelé... Så nå måtte jeg rett og slett sette meg ned og skrive litt i stedet for. Roe ned!

 

I morgen skal jeg stresse litt mer, deretter kose meg med hele storfamilien, spise god mat og kaker - og SÅ er det fullt fokus fra lørdag igjen :D

 

Ha en strålende fin fredag til dere som popper innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg blir forresten skikkelig forvirret av at noen har laget en tråd med samme navn som min, på samme forum - jeg går inn på feil tråd hele tiden. Snart ender jeg vel opp med å skrive der, også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Litt for høyt stressnivå, og sjokoladebitene glir ned på høykant som om det skulle vært blodtrykksdempende medisin.

Hæ? Er det ikke det? Jeg har blitt LURT!!!! *fnis*

 

Ostekakefadese, ja. Ut fra det lille du sa å dømme kunne det nok blitt underholdende lesing for oss andre! :) At det ikke er så gøy å oppdage at man har jordbærgele utover hele kjøleskapshyllen er egentlig forståelig. Har ikke hatt akkurat den opplevelsen, men er fortsatt overrasket over min rolige reaksjon den gangen flasken med rapsolje glapp ut av hånden min og falt på gulvet slik at det stod en sånn fin fontene ut av den. Som selvsagt landet på vegger, gulv og kjøleskapsdør.... *fnis*

 

At gåing ikke gir allverdens trimpoeng lengre er forståelig - selv er jeg fortsatt der at det gir en del. Men jeg tenker jo at det å ha kommet dit at man faktisk klarer å jogge er jo en stor seier i seg selv. Så du skal være kjempestolt!

 

Nei, jobbe litt kanskje? Det er vel tross alt det jeg får betaling for her jeg sitter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forresten skikkelig forvirret av at noen har laget en tråd med samme navn som min, på samme forum - jeg går inn på feil tråd hele tiden. Snart ender jeg vel opp med å skrive der, også:P

 

Hehe, jeg har også blitt forvirret av det... Sånn "hva er det de prater om nå? Hvem er det der? Åja, ups, feil tråd" :P Er jo flere tråder med lignende tittel som både min og din nå...

 

Jogging har aldri vært min favoritt heller. Men etter hvert som man har fått bedre kondis og blitt lettere i kroppen har jeg gått fra å hate jogging til å like det, eller i alle fall synes det er helt ok. Når jeg får rette musikken på ørene grenser det nesten til gøy :lol:

 

Ha en fin kosedag i dag og en riktig god fokus-helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

"Eh..." Hmrf. Haha! Vel, da satser jeg på å føle meg superduperflink i dagene som kommer! :P

Etter en liten uke med svigers på beøsk (= lite tur og trening), bursdager og store feiringer, har vi nå endelig spist opp kakene, fått hytta for oss selv og sunket langt ned i sofaen.

 

I morgen skal vi ut på langtur i fjellet i det strålende været som er meldt (endelig sol og litt varme i ferien, hurra!), og det skal bli deilig med en real tur igjen. I morgen er videre planen et inntak på under 2000 kcal, og ikke det dobbelte av dagskvota... *himler med øynene helt rundt*

 

Forresten! Jeg listet meg opp på vekta i går morges og holdt pusten før jeg så ned - og vekta viste STILLSTAND fra forrige fredag. Fortsatt 72.2 kg :D Lover bra for totalresultatet for ferien, jeg skal være fornøyd med å stå på stedet hvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

På stedet hvil er jo knallbra etter en sånn uke spør du meg... En real tur høres deilig ut, selv driver jeg med klesprøving og er forsiktig optimist både med tanke på å snart komme inn i små jeans og krysser alt for morgendagens veiing - har ikke smugveid denne uken.... Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har vi vært på en litt for lang, men likevel herlig tur i fjellet. Det ble hele 28 km i ulendt høyfjellsterreng, og over 700 høydemeter. En utrolig naturopplevelse, med topptur, fantastisk utsikt inn i fjellheimen, et møte med en villreinflokk, og ellers nydelig landskap. Solbrent har jeg også blitt, og det er vel første gang i år. En knall dag!

 

Jeg klarte ikke målet om å komme under 2000 kcal i dag, da. Men når jeg har logget over 12(!!) trimpoeng i dag, så får det heller være :P Nå er bena ømme og musklene såre, så jeg tipper det skal bli passe deilig å finne køya. Ååå så herlig det er å ha ferie :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

12 !!! Trimpoeng :D Steike så bra !!!!

Da trenger du også mat.. :)

 

Alltid godt å være ferdig med selskapsmas.. Selv om man har gode forsetter så er det ikke lett å holde dem... Og så går det med mye tid til matlaging, så treningen rekker man ikke... Ond sirkel på en måte...

Men opp og hopp igjen, supert att vekten holder seg stabil !!

Jeg er igang etter sommerferien. Prøver å sjerpe inn, og komme meg ned noen kg, men merker jeg har samme tendens som tideligere....

Jeg sprekker STORT i helgen... Alt blir borte fra hodet, og jeg spiser tull, tull og atter tull...

Er spendt på veiing i morgen, for den kg som jeg gikk ned forrige uke var der plutselig i dag morges igjen... :blink:

 

Kos deg på ferie !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, det var litt ekstremt med den turen i går. Jeg ligger vel på 10-15 TP i uka i snitt, så dette er ikke akkurat hverdagskost. Men en og annen ny pers er jo gøy i blant :D

 

Her på fjellet går ferien dessverre mot slutten, og dagen i dag har blitt brukt til forefallende arbeid ute. Ingen trimpoeng, men jeg har vært i aktivitet likevel. Slå gress med trå ljå til ryggen verker og vannblemmene svulmer i håndflatene må da telle for noe?? Og med et inntak på 1600 kcal, begynner jeg så smått å komme i rute igjen. Jeg har ferie hele denne uken, og håper på noen stramme dager hjemme i slutten av uken før høstmaset setter inn på jobben B)

 

Jeg har forresten gått rundt i shorts og bikinioverdel i dag! Kryss i taket, det er første gang i sommer. Det er også første gang i hele sommer at jeg har kjøpt meg en ispinne på butikken... Jeg følte at litt feiring av sola var på sin plass. Isen var en sånn Icekiss til 80 kcal, så ingenting å ta på vei for heldigvis, hehe!

 

Jeg håper jeg våkner til sol og ikke regn i morgen - værmeldinga var litt uklar i vårt område. Hvis sol, blir det en siste topptur i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flink du er ! Bare en is !! i løpet av sommeren ! :)

 

Håper du får bra vær i dag, og får deg en siste fjelltur.

Her lader jeg opp til jentetur senere i dag, blir bra :)

 

Må si att høsten føles uendelig lang, men har heldigvis en weekendtur til London i september å se frem til :)

Og ikke minst jobbe frem mot... Shopping er kjekkest når man føler seg fresh !

 

P.S Rydding ute i hage er en super form for bevegelse ! All bevegelse hjelper på, vi trenger ikke trene så svetten spruter hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dærsken, 12 tp gitt... I am impressed!

 

Jeg har en ambisjon om å gå mer i fjellet, har lagt opp til en liten ekspedisjon noen dager i høstferien, der eldstesønn og jeg drar på tur. Blir veldig koselig!

 

Kos deg med siste dag i fjellet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er hjemme igjen etter nesten tre uker til fjells, og har fortsatt to feriedager igjen. Herlig det, men akkurat nå lider jeg av akutt latskap. Er bare trøtt og har ikke lyst til å gjøre noe som helst.

 

Men gudene skal vite at jeg har nok av ting på to do-lista mi, så jeg håper arbeidslysten kommer og tar meg snart ;)

 

Jeg avsluttet ikke akkurat ferien med noe kosthold å skryte av, heller. Så kanskje det henger sammen. Jeg vet at jeg blir slapp og gørr av for mye drittmat, så kanskje energien kommer tilbake etter et par stramme dager her hjemme? Ut og i bevegelse skal jeg i hvert fall i dag. Om det ikke blir hardtrening, SKAL jeg i det minste gå en bitteliten tur B) Jeg vil tilbake på den smale stien nå!

 

Noen ganger skulle jeg ønske det fantes noen som tvang meg til å gjøre ting jeg ikke orker. Nei, ikke PT på treningssenter, men noen hjemme, som drar meg opp av senga og serverer meg supersunn frokost og deretter sparker meg ut døra. Haha :P Må nok gjøre den jobben sjøl, gitt. *Trekker pusten dyyypt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Joda, jeg klarte å filleriste meg selv ut av apatien. Det hender det hjelper å holde en aldri så liten tordentale for seg selv. Voksne frøkna, det må da gå an å TA SEG SAMMEN, for guds skyld!! ;)

Så da... ble det en kort joggetur (eller i hvert fall forsøk på en, hehe), og deretter slo jeg plenen og luket ugress. Litt er alltid bedre enn ingenting!

 

Jeg begynner å komme i rute igjen med maten også, så målet om noen stramme uker en periode fremover bør være overkommelig. Klar for innsats :D

 

En stakkars feriedag igjen i morgen, før det braker løs på mandag. Kan ikke si jeg gleder meg noe spesielt til å begynne på jobb igjen. Jeg tror høsten blir like hektisk som våren og forsommeren var for min del, og det henger litt dårlig sammen med planene om strengt regime. Men kan ikke gi opp før jeg har prøvd, og kanskje blir det bedre enn forventet. Satser på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...