Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Flott innsats Ninjastar. Så lenge du har fokusen på plass tenker jeg at du klarer det. Du har jo vist det gang på gang.

 

Ha en fantastisk siste feriedag.

 

Jeg har allerede vært på jobb i to uker.. :P I morgen skal jeg og en venninne gå på lang fjelltur. Skal gå over vidden, altså fra ett fjell til et annet. Gleder meg masse! Har ikke tatt denne turen på sikkert 12 år så det blir også litt spennende.

 

Husk at jeg heier på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for det, Monken :) Så godt å vite at vi er flere som følger med hverandre. Ikke så lett å jukse i lengden, da :D God fjelltur i morgen, det hørtes herlig ut!

 

Jeg for min del trenger å få kondisen på plass etter nesten tre uker på fjellet. Lange gåturer i ulendt terreng og motbakker er helt suverent for kroppen min, og spesielt den litt kranglete ryggen. Men kondisen har forfalt i løpet av ferien, det merkes godt at den er skjør ferskvare.. På den lille turen jeg var på før i dag, føltes det som om lungene skulle sprenges. Jeg løp forbi noen anleggsfolk, som bare så på meg og smilte medlidende mens de ristet på hodet. What, liksom??! Jeg hadde musikk på øret og aner ikke om det var fordi de a) syntes fryktelig synd på meg fordi jeg pustet så tungt, eller B) om de rett og slett bare syntes jeg var sånn passe smågal som holdt på slik i varmen...

Anyhows! Nå har jeg uansett bestemt meg for å kickstarte meg selv og komme meg ned på en morgentime kl 09 på treningssenteret i morgen. (*Herregud, er du tullete, hva var det du nettopp sa??*) Eeh.. nei, jeg er jo ikke A-menneske. Men morgentrening er sånt som jeg aldri får gjort ellers, jeg som jobber vanlig dagtid. Må benytte sjansen mens jeg har den!

Og nå som jeg har sagt det her at jeg skal avgårde, nytter det ikke å skru av alarmen i morgen tidlig og sove videre. Nå MÅ jeg jo til pers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så flink du er som klarte å ta deg selv i nakkeskinnet! Selv brukte jeg vel fire dager på det, og jeg forstår fortsatt ikke hvordan jeg klarte det sånn egentlig... *ler* Jeg og var flink i går - skulle til behandling i byen og endte opp med å gå en halvtime tidligere enn planlagt fra jobb og gikk til byen. 4 km på 40 minutter - det må jo være bra? Har 5,7 trimpoeng så langt denne uken, og nå har jeg jo vært og kjøpt teknisk t-skjorte og ditto jakke, så det må jo prøves. Så kanskje jeg får et trimpoeng eller to til? Av og til er det ikke mye som skal til for å motivere seg selv!

 

Er veldig spent på å høre om du klarer å komme deg opp for å dra på trening i dag. Hadde nok ikke vært meg. Komme meg opp - ja. Trening på morgenkvisten - nei. Du får ta det som en trening i å komme seg opp tidlig for å gå på jobb - mandag er det ingen kjære mor lengre! ;)

 

Håper du får en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Spent på å høre her om du kom deg på trening ? ( Selv om jeg egentlig vet att selvføgelig var du det !! ) :)

 

Her skal det også jobbes litt med den kondisen, den trenger en liten puff.

Trenger bare å bli kvitt denne forkjølelsen.

Ellers så skal jeg ha en helg med kontroll, og lite tull.

Har det med å ødelegge sikkelig for meg selv for tiden.

Som du sier, selv om det bare er 3-4-5 kg ned så MÅ fokus være der helt og holdent.... Og der er jeg ikke flink nok nå, det blir litt halvveis.

 

Ønsker deg en topp siste helg av ferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehehe, joda, jeg kom meg faktisk opp i dag. Men kanskje ikke helt bare takket være meg selv, hvis jeg skal være ærlig. Bonusbarnet skulle nemlig tilbringe siste feriedag med å dra til Liseberg, så jeg meldte meg i går som sjåfør til togstasjonen. Og en femtenåring drar ikke avgårde med en gjeng venner uten å dusje, style håret og sminke seg i det ueeendelige, må vite, så jeg våkent av alt bråket på badet kl 0730 i dag... Zzzzzznork! Så da var det egentlig bare å stå opp og hoppe rett i treningstøyet.

Må si jeg følte meg grusomt sprek da jeg sto parat i salen klokken null-ni-null-null i dag, altså. *Klapp på skulderen til meg selv* Økten ble en time med Corebar, og deretter 40 minutter på ellipsemaskin. Vondt å kjenne på den dårlige formen, men den blir jo bare bedre for hver gang jeg presser lungene litt :P Og 3.8 trimpoeng er en god inngang til helgen!

 

Nå sitter jeg på verandaen, har spist lunsj (to grove brødskiver med spekeskinke, masse grønt, bittelitt chevre på toppen og hjemmelaget ekstra lett rømmedressing i bunn - namnam) og lest A-magasinet og fulgt med på skyene som dekker for sola. Hadde jo vært fint med bittelitt sol i dag, synes jeg! Men jeg har det heeelt okei uansett, jeg :) Bare jeg får lurt med meg samboerne på en tur til byen for en liten kaffelatte nå, så er snart feriedagen perfekt.

 

Nakkeskinnet jeg dro meg selv opp etter i går, er på plass nå. Litt øm i nakkegropa, men :P Men jeg kjenner igjen den smale stien min. God følelse! Og det tok jo noen dager for meg, også. Egentlig nesten hele uka, etter alle bursdagene og feiringene i slutten av forrige uke. Så fire dager Krusmynte, det er da jammen ikke dårlig, det :D

Nå er i hvert fall min plan at veien min skal fortsette på denne stien her en stund fremover. Hvor lenge? Nja, tja, hmm... si det. Jeg skal veie meg i morgen for å få en status pr avslutning av sommerferien. Skulle jo egentlig veid meg i dag, det er jo fredag, men det var denne femtenåringen på badet, da... Ikke alltid mine behov går først, haha.

 

Jepp, koser meg med en sunn siste feriedag, og er helt klar for en fokushøst nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo strålende, ninjastar! Jeg er imponert over innsatsviljen din - litt såre nakkegroper får vi tåle når nakkegrepet trenger å være solid ;). Trening på morgenen er ikke min sterkeste side, da er kroppen lat og trøtt, men deilig når det er gjort. Kanskje jeg skal la meg inspirere og prøve å få det til på dager jeg ikke må være på jobben kl 0800?

 

Ha ei fabelaktig helg med passe trim og sunt matvett!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

BRAK!!

 

...det var lyden av feriemålet som brast :P Til tross for et par relativt flinke dager nå på tampen, var det ikke nok til å hente inn det fryktede etterslepet fra helgen som var. Vekta i dag viste hele 1.4 kg opp :blink: TULLER du med meg nå? tenkte jeg da jeg så tallet, og måtte opp på vekta én gang til for virkelig å sjekke om det var sant. Og det var det jo selvfølgelig. Vekta er jo ikke infam, selv om det noen ganger kan virker sånn ;) Og dette som gikk så bra så lenge... sukk!

Jeg avslutter dermed ferien på 73.6 kg, noe som er 2.4 kg opp fra det jeg lå på 1. juni.

 

 

Litt sur for det, men ikke noe jeg ikke kan skylde meg sjøl for. Så her er det bare å fortsette den gode innsatsen jeg har hatt i et par dager nå:D

 

Morgenen (eller formiddagen vil vel kanskje noen heller kalle det?!) ble tilbragt på treningssenteret, her pøsregner det og noen joggetur fristet i hvert fall ikke! Jeg var på plass til en kombinert kondis- og styrketime til kl 10, og avsluttet med en god halvtime på ellipsemaskinen. Om ikke vekta vil ned med det første, skal i hvert fall kondisen og styrken tilbake.

Så jepp skrulle, jeg holder koken med en fokusert helg, til tross for et aldri så lite slag i trynet i dag tidlig B)

Må forresten si at jeg ikke er en morgentrener, sånn til vanlig. Jeg trener aldri, har aldri prøvd, kommer sikkert aldri til å prøve, før jeg drar på jobb på hverdagene. Bare begrepet "frokostspinning" kl 06:30 får meg til å grøsse langt inn i hjerterota.. brrrr! (Og legger til at jeg skulle gjerne ØNSKE at jeg var en slik ivrig person som spratt opp med glede for å dra seg avgårde på en slik galmannstime.. hehe!)

Men trening i 9-10-tida på en fridag, DET synes jeg er herlig. Jeg er trøtt, men ikke sånn kvalmtrøtt som jeg er kl 06... Og når jeg får det unna før lunsj, har jeg resten av dagen til å ha god samvittighet på. Det er nesten det beste. Kan anbefales! Men, for min del betinger det at treningsklærne er lagt frem kvelden før, og at jeg legger meg tidlig nok til å orke og stå opp. Jeg har hatt mange runder hvor jeg sånn halvhjertet har sagt jeg skal opp på trening på en lørdag, men bare slått av alarmen på mobilen, snudd meg rundt og sovet godt en time til ;)

 

Jepp! Lørdag er godt i gang! Målet er å klare meg uten lørdagssnop i dag, men åkke som så skal jeg uansett ikke over 1600 kcal i dag. God helg videre til dere som stikker innom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Lørdag fullført i temmelig bra stil. Klokker inn på 1700 kcal og 3.7 TP. Strengt tatt 100 kcal over hva jeg ga meg selv som tillatt kvote i dag - men bonusbarnet satte i gang med å bake skolebrød, og det ble dermed min lørdagskos. Utover gjærbakstutskeielsen, har jeg ikke inntatt andre synder. Hverken sjokolade eller kake, yay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vekta i dag viste 0.8 kilo ned fra i går, så her går det i rett retning :D

 

Dagens mål er oppnådd, med inntak under 1500 kcal og en gåtur. Kun et skarve trimpoeng ble det av en times tur på 6.5 km, men sånn har det nå blitt... Kan vel ikke egentlig klage :P Og etter to dager med hard oppstart-etter-ferie-trening, var det egentlig helt greit å ikke pushe noe mer enn en gåtur i dag.

 

Jeg ser at dagens mat har blitt fordelt på få og relativt store måltider, og innser at jeg i helgene spiser på denne måten litt for ofte. Område for forbedring!

 

Sum i sum har dette vært en bra helg! Ikke snop og sjokolade, trening fredag og lørdag, gåtur i dag. Minus for skolebrødene i går, men ellers bra. Fornøyd med egen innsats, jeg :)

 

Da er det bare å manne seg opp til jobbstart i morgen. Ferien over for denne gang. Men høst og hverdager og mer fokus skal bli helt greit, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW Ninjastar!! Så flink du er!! :D Du er jo snart i mål! For en herlig følelse det må være å endelig skimte målstreken etter all denne tiden..

 

Lurer på, du som er en erfaren GreteRoeder, hva som er dine beste tips og erfaringer til oss som så vidt er begynt? Kan du komme med forslag til noen gode måltider eller sunde snacks?

 

Lykke til med ny uke! Klem fra *klumpen* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye i tråden din og jeg er kjempe imponert over hvor kjempe flink du har og fortsatt er ! Du er en stooor motivasjon ! Jeg begynte selv med 40 kg for mye og jeg har brukt veldig lang tid å bare komme halvveis på veien . Nå har vekten stått bom fast i vel et år . Da blir jeg kjempe motivert av å lese tråder der en klarer hele veien og leve med varige livsstilendringer ! Kommer til å følge tråden din fremover ! Jeg har troen du klarer å holde vekten når denne fasen kommer ! Ønsker deg masse lykke til på veien fremover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bra helgeinnsats! Og at vekten viste 0,8 ned en dag etter må jo være en fantastisk deilig følelse. Jeg har en teori om at kroppen "klamrer" til seg vann og ekkelskaper de dagene det er veiing, for ofte når jeg går på vekten dagen derpå offisiell veiedag veier jeg mindre og. Men siden vekten likegjerne går opp igjen til neste veiing finnes det nok ikke et eneste snev av sannhet i det, men det er jo greit å kunne klamre seg til selv de minste halmstrå! *fnis*

0,3 ned på meg i uken som gikk. Ikke allverdens, men ned er ned. Skriving er nok stikkordet for meg i uken som kommer - uten det har jeg en tendens til å spise for lite. Full skjerpings! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dårlig med helge deal fra meg, men blir med til neste helg igjen ! :D

 

Det er nesten litt urealistisk å tro man kan gå en ferie uten litt opp, det tror jeg i alle fall.

Det viktige er mann tar tak for å få det bort, og det gjør du.

Så flink du er som er skikkelig igang med treninga også !

Jeg har vært småsyk siden torsdag, så her er det null trim :unsure:

 

Jeg har også litt større måltider i helgene. Jeg ser når jeg klarer å moderere meg til frokost, og heller ta ett lite mellommåltid mellom lunsj og sen middag så går det mye bedre med meg. Da er det ikke så lett å hive innpå en smågodt her og der...

 

Lykke til med jobb igjen :)

Det er godt å komme igang igjen med hverdagen, selv om det er fryktelig godt med kos... :o i tide og utide... :P

I dag er det lunsj med fiskepudding og leverpostei på skive, nam nam !

 

Middag blir meksikansk gryte rett med deilig salat, selvfølgelig tilberedt med karbonadedeig ;)

Planlegging, det er alfa omega !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Aller først; så hyggelig med hilsen fra noen nye her inne, klumpen og snigla. :) Og tusen takk for pene ord,. Det varmer!

Klumpen, jeg kom på at jeg skrev et innlegg med tips en gang i februar i fjor, da noen andre spurte om generelle tips. Jeg hentet frem igjen det innlegget, se sitatet under. Håper du kan finne noen gode tips der! Dessuten trengte jeg å minne meg selv på dette, merket jeg da jeg leste. Så takk for at du hjalp meg til å finne frem igjen dette, hehe!

Videre, når det gjelder tips til gode måltider, så vet jeg vel nesten ikke hvor jeg skal begynne. Det var en middagstråd inne på 10-20 hvor jeg skrev inn en del forslag:

 

http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/17880-dagens-middagstips/

 

Også endel her:

http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/8308-jeg-trenger-din-sunne-oppskrift/

 

 

Snacks, tja! Min favoritt til kvelds er en skål med bær (blåbær, bringebær, jordbær, hva du har), toppes med cottage cheese og Ja vaniljeyoughur fra Tine (ikke tilsatt søtstoff). Evt. Dobbel 0 vanilje fra Yoplait, hvis man ikke er så nøye med søtstofftilsetning. Et dryss med kanel over. Nam!

 

 

Morsomt å bli spurt om hva som har vært mine triks, det har jammen vært interessant å tenke gjennom.

Hva som funker for den enkelte, er jo høyst individuelt. Men det som har vært mine viktigste punkter for å klare dette det siste halvåret, har vært:

 

- Det aller, aller viktigste: Man må bestemme seg om man virkelig vil dette. Ikke burde eller skulle. Skal og vil! Dette er en tøff jobb over lang tid og krever at man har tatt et aldri så lite oppgjør med seg selv. Ja, gevinsten er stor langt der fremme, men på veien frem må man også forsake en hel del. Da må man vite hvorfor man gjør dette og være tro mot det!

 

- Trening, masse trening. Jeg trener 4-6 ganger i uken nå om dagen (bortsett fra de to siste ukene pga en betennelse i ryggen, men det er rent midlertidig). Mange går fint ned i vekt bare ved å regulere maten, og det er nok greit hvis man aldri har vært noen trener. Men det er ikke veien for meg. Utenom det opplagte, at trening forbrenner mer kalorier, gir trening meg så utrolig mye mer: en sprekere kropp, regulerer overdreven apetitt og søthunger, gir mindre tid til å sitte i sofaen og være fysen, og ikke minst, gir mindre ønske om å sabotere egeninnsatsen..! Så fortsett med treningen!

 

- Kunnskap om kosthold. Jeg har lest meg opp om hvordan kroppen virker, abonnerer på iForm, leser kostholds- og slankebøker etc. Lettere å ta sunne valg når man vet hvorfor. Hvorfor er hvitt brød/kjappe karbohydrater ikke bra for kroppen/ hvorfor fiber og grove kornprodukter ER bra, f.eks.

 

- Ha med noen på laget! Fortell det til noen, så forplikter det mer, pluss at du kan få verdifull støtte i tunge stunder. En venninne, partner, oss her inne, kollega... Denne runden har jeg vært mye mer åpen mot mine omgivelser, og selv om det er skummelt, har det også vært positivt. Men det holder jo egentlig å fortelle én. Og det er SÅ mye hjelp og støtte i forumet her inne, det vil du merke:)

 

- Vær ærlig om ALT du spiser. Det er vanskelig, men gjør det likevel! Jeg registrerer alt her inne på matdagboken, også de dårlige valgene og utskeielsene. Man lurer bare seg selv. Det er like mange kalorier i den sjokoladen jeg spiser i smug bak kjøleskapet (selv om jeg lenge nektet å innse det, hehe!). Jeg holder meg til meny 2, dvs 1600 kcal om dagen, og fordeler det slik at jeg spiser litt mindre i ukedagene og litt mer i helgene.

 

- Tenk at dette er en jobb for livet. Jeg gjør dette fordi jeg vil ha et sunt og langt liv foran meg. Det vil ta tid å komme i mål, men det er ok. (Vanskelig, jeg vet, men det hjelper ikke å være utålmodig, da blir man bare så fort demotivert...)

 

- Innse - og aksepter! - at du kommer til å gå på en smell/ uplanlagt utskeielse både én og kanskje mange ganger. Ha strategien klar på forhånd. Det er IKKE et alternativ å gi opp i første motbakke. Etter en dårlig dag, legger du den bak deg og begynner på igjen DAGEN ETTER. Ikke neste uke eller neste mandag.

 

- Når du først har bestemt deg og vet at det er dette du vil: Se på dette som en jobb, noe du bare skal gjøre. Det gjør det lettere å styre unna fristelser når du er på besøk hos andre, eller når din egen motivasjon er langt nede og alt du vil i hele verden er å tilbringe helga på sofaen i lag med 500 g smågodt. Just do it;)

 

 

Kjære vene, dette ble jammen langt... Jaja, det er nå min hovedoppskrift, i hvert fall. Håper du kan plukke opp et par punkter som vil hjelpe deg på veien:)

Og trenger du mer konkrete tips, som hva jeg spiser, eller hvordan jeg tilpasser meg til familien, er det bare å spørre! Superlykke til:D

 

Masse lykke til - vi får til dette, alle sammen. Vi må bare ikke gi opp underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Etter å ha sittet og lest gjennom mange gamle innlegg (ref. innlegget over), må jeg nesten le litt. Herlighet hvor lenge jeg har rotet rundt på oversiden av 70 kg :P

 

Men samtidig så har jeg ikke rast opp igjen, heller. Så vidt vært innom oversiden av 75 det siste året, men ikke lenger. Det ER SÅ BRA til meg å være, det. Egentlig er jeg superfornøyd! Skal alltids klare å bli kvitt dette siste, jeg må bare rett og slett konsentrere meg litt mer :D

 

However, hva som skjedde i dag, det vet jeg ikke. Ikke en dag etter planen. For å si det mildt! Jeg har spist 1900 kcal, det er da 500 over kvota mi på 1400... Og bare i vanlig mat, hverken sjokkis eller kake!? Jeg har vært så utrolig skrubbsulten i et par dager, og i dag ble det bare verre enn verst, med jobbstart og tidlig opp. Plutselig skulle all maten strekkes utover en full dag?!? Ville protester fra magen! Så.. "I caved in", rett og slett. Stor middag pluss kveldsmat som en stor lunsj, pøhø.

 

Men, jeg depper ikke! Vet det er forbigående, og motivasjon har jeg masse av akkurat nå. Så dette henter jeg fort inn igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så fint att du henter frem litt "gammel" motivasjon til oss ! :)

 

Her vingler jeg videre....

Syns det er virkelig tøft å komme skikkelig igang igjen, men har blitt litt flinkere til å registrere her inne.

Veide til og med middagen min i går, juhu !

 

I og med du er igang med trening igjen, så trenger nok kroppen litt ekstra.

Og når det er ekstra mat som går ned, syns jeg det ikke er så gale som godis.. :rolleyes:

Så syns jeg vi skal gi oss honør for att vi fortsatt henger her inne, og står på og jobber !

Vet ikke hvor mange som har kommet og forsvunnet i denne prosessen mens jeg har vært her. ( Det er ikke få... ;) )

 

Så jeg heier på oss, og syns egentlig att vi er flinke !

( Og i dag er det en slik dritt dag for min del, der jeg syns jeg ser drit stor ut, bad hairday osv.... Så jeg trenger litt positivitet ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så fint att du henter frem litt "gammel" motivasjon til oss ! :)

 

Her vingler jeg videre....

Syns det er virkelig tøft å komme skikkelig igang igjen, men har blitt litt flinkere til å registrere her inne.

Veide til og med middagen min i går, juhu !

 

I og med du er igang med trening igjen, så trenger nok kroppen litt ekstra.

Og når det er ekstra mat som går ned, syns jeg det ikke er så gale som godis.. :rolleyes:

Så syns jeg vi skal gi oss honør for att vi fortsatt henger her inne, og står på og jobber !

Vet ikke hvor mange som har kommet og forsvunnet i denne prosessen mens jeg har vært her. ( Det er ikke få... ;) )

 

Så jeg heier på oss, og syns egentlig att vi er flinke !

( Og i dag er det en slik dritt dag for min del, der jeg syns jeg ser drit stor ut, bad hairday osv.... Så jeg trenger litt positivitet ! )

 

Det er jeg jammen helt enig med deg i. Vi er flinke, og holder ut! :D

Jeg tenkte litt over det i går, det var så koselig med en liten hilsen fra to jeg ikke "kjente" fra før. I det siste har jeg involvert meg særdeles lite i nye tråder, ikke engang lest dem. Før leste jeg alle trådene på mitt eget forum. Men etter to år her inne (jubileum neste uke!), har jeg gitt litt opp. Det kryr av nye tråder og mange med flott pågangsmot i august og januar hvert år. Jeg blir så glad når jeg ser at folk ønsker å ta tak! Det har jo endret hele mitt liv, og den opplevelsen skulle jeg ønske flere fikk. Men veldig mange forsvinner igjen. Noen fortere enn andre. Så det blir vel litt til at jeg ikke involverer meg før jeg ser at en viss mengde stayer-evne er på plass.

Og noen ganger kommer folk tilbake, ofte med alle eller de fleste kiloene tilbake. Det er jo en grunn til at statistikken viser at 90-95 % går opp igjen all vekten innen 5 år. Hormonene og kroppen jobber ikke med oss, og vil tilbake der den en gang var. Viljestyrke har vi jo alle sammen som noen gang har gått ned mange kilo, det er ikke der det skorter. De fleste (alle?) som har gjort dette, vet hvor vanskelig det er å holde kiloene vekk. Og å holde fokus over tid.

 

Så at vi har holdt så lenge - det er knallbra :D Jeg tenker at når vi har klart å holde oss her så lenge, skal vi jammen klare det lenge nok til at kiloene er av for godt. Om det så tar fem år :)

Dette klarer vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HAHAHA, ja vi blir nok noen gammle travere her inne !

Vil jo ikke miste kontakten med dere her heller !

 

Og att det tar årevis, og att det er ett slit.... JA, desverre ! <_<

 

Men vi takler det også :)

 

Samme med meg, er ikke innom så mange tråder, men når jeg trenger litt motivasjon så kan jeg plutselig sitte timevis å lese laaaange tråder, bare for å få hodet på plass ( OG banke inn i hodet mitt att det IKKE er synd på meg..., Ikke alltid det virker, men ofte ! )

Jeg er i alle fall veldig glad for å ha dere her, det er en helt fantastisk støtte !! ( Sentimental også i dag !! :blink: )

 

P.S Jeg har rundet 6 !! år her inne !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Wow Elisabeth, 6 år er jammen en bragd! Tenk at du er i mål, gått ned så mange kilo, og deretter også fullført HV-kurs. Det er så bra :D Og med ny, fiiiin mage på toppen! Du skal være så stolt av deg selv!

Og ikke være så streng fordi det har sneket seg på et par-tre kilo over sommeren. Biler må også jevnlig inn til service hvis de skal holde distansen ;) Vi får se på det som nødvendige justeringer for fin-tuning og optimalisering :D

 

Dagen i går gikk helt etter boka. Jeg var like sulten som de to foregående dagene, men i går var jeg mentalt forberedt og klarte å stå i mot. Hurra! Kom meg dessuten avgårde på styrketrening, så alt i alt en god dag.

Jeg er fortsatt hjemme i dag, sitter med frokost (to brødskiver av mitt nybakte GR rugbrød og en kopp te - det brødet er så godt. Masse helkorn som jeg er så glad i!) og lader opp til resten av uka, som blir alt annet enn rolig.

I dag og i morgen er jeg på møter på hotell. Alltid en utfordring. Lange dager, store lunsjer, kakefat til enhver tid. Men motivasjonen er på topp, og proteinbarene er med meg i pc-sekken. Fredag reiser jeg på hyttetur med jentegjengen, og det har jeg egentlig ikke helt tatt stilling til ennå. Prøve å være flink, eller bare kose meg? Må tenke litt! Jeg vet av erfaring hvordan disse turene er. Vinflaskene åpnes ved ankomst hytta, det blir sjokkis og god mat hele helga. Vi skal jo på fjelltur også, men aldri i livet at den gjengen går så langt at det på noen måte kompenserer for inntaket :rolleyes:

Så inne i hodet mitt går en stor diskusjon. - Du er på tur med denne gjengen én gang i året, det må da være lov å kose seg! - Jammen, en slik unnskyldning kan jeg jo bruke hver gang det skjer noe utenom det vanlige? Jeg kommer jo aldri i mål hvis jeg skal bruke den unnskyldningen hver gang? - Jo, men venner er viktigere enn de tre siste kiloene, du lever bare en gang. Kan ikke bli eremitt på grunn av slankingen. - Jammen jeg vet at uten fokus blir det katastrofe? - Jo, men samtidig vet du hvor mange spørsmål det blir hvis du skal kjøre på uten vin og snop, selv om du forklarer, kommer de ikke til å skjønne at kun én helg har noe å si.

Osv osv :rolleyes: Jammen ikke lett å være meg, altså. FOR noen dilemmaer jeg lager for meg selv :P

 

Så jeg må som sagt tenke litt før avreise, hehe!

 

Men først avgårde til lange møter. Ha en fin-fin onsdag til dere som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ikke lett å bestemme seg.

Men legg en plan, og vær fornøyd om du holder den.

Dårlig samvittighet kan ødelegge myyye... :mellow:

Som du ser inne på min side har jeg hatt en tøff dag, og jeg strever skikkelig med å ikke gå i trøstespise fella... Men det skal jeg altså ikke, for nå er jeg igang.. ( igjen ! :P )

 

Ja, hva kan man si... Etter 6 år er jeg her fortsatt, og føler att jeg sliter litt med de samme problemstillingene, men denne gangen her Skal jeg ikke gi meg. Orker ikke slitet med å gå ned i vekt igjen, så da er det bare å kjempe videre.. Og hipp hurra for att vi ikke gir opp !!

 

P.S høyrest herlig ut med jentetur, slår ett lite slag for litt kos... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

P.S høyrest herlig ut med jentetur, slår ett lite slag for litt kos... :)

 

Det er nok der jeg har landet, ja! Etter en sprekk i dag (som jeg ikke så komme), tror jeg rett og slett jeg vurderer meg selv som litt for svak akkurat nå til å kjøre jernstil gjennom helgen. Jeg skal moderere meg, prøve å ligge lavt på alkoholen og ellers kose meg med litt. Jeg skal ikke gå bananas, da vet jeg at den dårlige samvittigheten og angeren kommer snikende på mandag. Men litt, DET skal jeg gi meg selv lov til.

 

Når det gjelder dagens sprekk... Jeg har rett og slett havnet i en liten tilbake-på-jobb-bølgedal. Rett på med mye mas og lange dager, og ikke nok søvn, og litt ute av gamet med å planlegge nøye for slike dager. Men til uka skal jeg stable meg skikkelig på bena. Det er heldigvis ikke ofte jeg har det som i dag. Først helg og hyttetur og mye sosialt, deretter er jeg tilbake med fornyete krefter :D

 

God helg til dere alle! Stå på med sunne valg, moderasjon og litt trim, så blir mandagen så mye bedre :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

En liten kveldsoppdatering: Etter å ha skrevet forrige innlegg, ble jeg rett og slett litt sinna på meg selv. Det må da gå an å ta seg sammen??? For crying out load!!

 

Så jeg bestemte meg for å gjøre noe med det der og da. Slet meg opp fra sofaen, fant frem ipod og pulsbelte, dro på meg treningstøy, satte på favorittreningsmusikken og la ut på joggetur.

 

Litt mer fornøyd med meg selv nå, nesten 9 km km og 2.5 trimpoeng senere! Føler at jeg har gjort noe for å bøte på dagens blackout.

 

Så får det heller være at jeg stikker av på hyttetur i morgen uten å ha gjort noe husarbeid...:rolleyes: Men håper jeg blir tilgitt, hehe.

 

God natt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puuuuuh... jeg er på vei hjem fra tidenes hyttetur, har siste etappe på toget nå. Kan ikke huske sist jeg hadde det så gøy, det er mange år siden festen tok av på denne måten. Ditto klein i dag, helt grusomt, men denne gangen var det verdt det.

 

Matmessig 100 % katastrofe (men denne turen var faktisk verdt det). Aner heller ikke hvor mye vin og øl det gikk med i badstua i går.. men det er egentlig like greit ikke å vite :P

 

Så - jeg krysser fingre for at formen er bedre til i morgen! Jeg har en travel uke på jobb, men satser på å kjøre fullt fokus frem til helgen. Da venter ny hyttetur.... Men den utfordringen venter jeg litt med å ta stilling til. Først skal jeg ha en flink og sunn uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det gjør seg med en slik helg i blant, men det er jammen bra det er langt i mellom de B)

 

I dag er jeg i hvert fall tilbake på stien. Godt å krabbe innpå igjen med én gang. Dobbel treningstime unnagjort på treningssenteret, og inntak på 1400 kcal. Meget godkjent mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...