Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Takk :D :D Tror jeg vil trenge alle gode vibber som kan mønstres, det blir spennende uker og måneder fremover!

 

Og ja, jeg har tenkt masse! Da vi fikk svar fra sykehuset så fort, samtidig med at kurslederen min begynte å pushe, var det nesten som om alle løse brikkene falt på plass og ga mening over natta. Nå føler jeg at jeg "har en vei å gå". Og så får jeg gjøre så godt jeg kan så lenge det føles fornuftig å fortsette. Jeg har god tro på denne planen :)

 

Mandag er for øvrig unnagjort med stil. Ingen trimpoeng, denne frøkna her sovnet på sofaen etter middag etter litt for mange hektiske dager med lite søvn i strekk. Jeg skal forresten si at jeg prøvde, men timen ble avlyst pga sykdom. Og da forsvant det bittelille overskuddet jeg hadde... Men likevel, inntak på rett under 1400 kcal, og null snop og tull. God start!

 

I morgen planlegger jeg trening! Stresser ikke med at jeg ikke orket i dag, for det er ikke manglende trening som er problemet mitt så lenge jeg er hjemme uten reiseplaner. Det går seg til etter et par dager, og plutselig er jeg i supertreningsslag igjen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha deg tilbake i god stil igjen Ninjastar. Takk for at du deler så mye med oss, jeg blir helt rørt når jeg leser dette.

 

IVF er en tøff prosess, men jeg krysse alt jeg har for at du har like gode resultater der som du har hatt i prosjekt 1 :) Må alldeles ikke glemme alt du faktisk har oppnådd.

 

Er nok lurt og etterhvert sette et punktum for hvor en skal "lande" vektmessig også, ikke alltid at den BMI-en som vi henger oss opp i er det riktige.

 

Gode klemmer fra en som fortsatt kaver med å komme seg ned mot 80 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Ninjastar, så godt å få denne sjansen!

 

Jeg synes du har en veldig fornuftig tilnærming til sluttføring av både prosjekt 1 og 2, og jeg skal krysse alt det jeg har for at dette ender som vi håper!! Veldig lurt å ha fokus på sunnhetsnivået fremover. :wub:

 

Jeg blir med på 12 fantastisk flinke dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monken, jeg blir rørt når du sier du bli rørt! Snufs!

 

Herregud, og dette er allerede før jeg begynner på hormonsprøyter... Sånn uti oktober en gang blir jeg sikkert HELT umulig å ha med å gjøre :rolleyes:

Oh well. Dere er i hvert fall advart. Hehe. Dere er så gode å ha, altså:wub:

 

Men tilbake til sunnhetsfokus! Dag 2 har gått smertefritt. Yay! Jeg er litt sulten, men ikke verre enn at jeg foreløpig klarer å stagge det. Og i dag kom jeg meg på trening også, 3 TP etter en times tid på ellipsemaskinen. Kveldsmaten er planlagt, og jeg vil havne på mine tilmålte 1400 kcal.

Dagens middag var seibiff med poteter, revne gulrøtter og stekt løk. Skulle jammen ønske jeg var glad i fisk, for jeg ser jo av registreringen at det er kalorifattige middager, dette. Men mitt motto er dessverre "hvorfor spise fisk når det finnes kylling". (Nei, er ikke stolt av det, men jeg jobber med meg selv B) ) Dette var første fiskemiddag siden i vår, og målet er en middag i uka. I hvert fall minst annenhver uke.. Kan jo ikke sikte for høyt?! Høhø. Heldigvis liker jeg utrolig nok makrell i tomat, og ettersom jeg knapt spiser fisk til middag, blir det "flykræsj på boks" på matpakka rundt tre ganger i uka. Det får duge!

 

I morgen skal jeg forresten prøve meg på fårikål - det har jeg laget én gang i mitt liv! Jeg er nemlig tilbake til middagslistene mine og planlegging-planlegging-planlegging. Det må til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, koala :) :) De er ikke ferdige med å utrede meg ennå, jeg står på venteliste for laparoskopi. Så tette eggledere er vel det eneste de ikke har fått sjekket hos meg ennå. Men de ga oss valget å gå videre med dette løpet uavhengig. Kanskje pga alderen min? Jeg vet ikke. Er takknemlig for all hjelp jeg får, uansett :)

 

Jeg ser for meg at det blir noen turbulente måneder fremover, mye som skal skje, og mange emosjonelle opp- og nedturer. Så før det braker løs, skal jeg få kroppen min mest mulig på stell først.

Dag 3 i dag, og så langt har det gått glatt. Men jeg har vært heldig, ingen uforutsette fristelser har kommet i min vei og dermed er det jo lett å ha kontroll ;) Så nå stålsetter jeg meg for ting jeg vet kommer, som fredagskake, eller møtesnacks. Det er først når disse tingene dukker opp i feil øyeblikk at jeg virkelig får testet meg.

 

En snikveiing i morges viste for øvrig at vekta er godt under det fryktede 75-tallet igjen, og DET var en lettelse. Det bør helst holde seg til fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så mange fine gode nyheter!! Gleder meg på dine vegne :D

 

Synes forresten ikke du er så elendig på fisk når du spiser makrell i tomat tre ganger i uka. Det er jo kjempebra. Så skal vi jo ikke stresse sånn med alt vi ikke gjør 100% som vi burde. Vi er nok mange som burde spise mer fisk, mer frukt, mer grønnsaker eller mer melk... Men vi må jo ha et kosthold å trives med også! Og jeg tør vel påstå at vi har et bevisst forhold til helse og mat og tipper vi har et over gjennomsnittet sunt kosthold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier om fisk - sliter med det samme selv. Men også jeg liker makrell i tomat, vel og merke King Oscar sin, Stabburet sin makrellfilet synes jeg blir for tørr. Det er rett og slett for lite tomat! *ler*

Det jeg av og til lager som jeg synes er godt er plukkfisk. Rett og slett potetmos med kokt torsk i. Siden vi ikke skal ha allverdens med poteter blir det kanskje litt i overkant mye fisk i, men med en aldri så liten haug gressløk i så går det likevel veldig greit. Verd et forsøk kanskje? Har også laget en pastarett hvor jeg finhakker løk og hvitløk og svetter i litt olje, hiver på litt hvetemel og sper med skummetmelk til det blir en relativt tjukk, hvit saus og smaksetter med salt og pepper. Koker fisk (torsk)som jeg deretter "flaker" og blander i sausen, koker pasta og masse grønnsaker (blomkål, brokkoli, gulrot) i passe størrelser og blander også dette i sausen når det er akkurat passe kokt. Her er det så mye andre smaker at jeg kjenner ikke fiskesmaken så godt, og ergo går det greit å spise... :)

 

Nei - tilbake til arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Nickii, så koselig å høre :D Og ja, jeg er enig i at alt ikke trenger være helt perfekt hele tiden. Det gjør meg for eksempel ikke så mye at jeg spiser mindre frukt om vinteren enn om sommeren, jeg er mer glad i bær enn frukt. Men fisk skal jo være så sunt, så det er vel mer at jeg skulle ønske at jeg likte det bedre. Tenk å ha lyst på fisk mange ganger i uka?! Noe så praktisk, hehe!

Og takk for fiskeretttips, Krusmynte - jeg trenger absolutt å utvide repertoaret mitt. Jeg lager to fiskeretter, enten seibiff med masse løk, eller torskefilet bakt i ovnen. Alltid med et lokk av noe med sterk smak over. Curry paste, chili, løk, vårløk... kan jo ikke risikere å kjenne fiskesmaken :P Neste gang skal jeg se om jeg klarer å manne meg opp til et av dine forslag ;)

 

Ellers har jeg spist litt for mye fårikål til middag i dag. Noe så enkelt! Og godt! Og helt umulig å beregne kaloriene i... Etter beste evne tror jeg det ble over 600 kcal i min en og en halv porsjon. Brukte lang tid i butikken på å finne kjøtt med relativt lite fett på, skar vekk alt jeg fikk på tallerkenen. Men kompenserte med liten kveldsmat, så det gikk seg til. Og med en liten kveldstur etter middag, havner jeg definitivt på godkjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Den beste fisken er den feteste, synes jeg. Røkt laks, for eksempel, på ferskt brød og med eggerøre til... NAM!! Men ikke fullt så heldig for kaloriantallet. :D

 

Ellers er jeg elendig - virkelig - til å ha fisk. Jeg som har barn og greier....men ingen av dem liker det, så da blir det lite av det... Mulig jeg må inn med tvang, men det er jeg generellt ikke så stor tilhenger av med tanke på mat. De er kjempeflinke til å spise frukt, bær og grønnsaker, så det er da noe... ;)

 

Jeg har "funnet" en fisk i frysedisken på Rema som er helt hvit og helt flat og heter noe langt og utenlandsk på p... Den er slett ikke verst med litt type salsa til. Ikke så verst = smaker ikke fisk. ;)

 

Har hatt en tredje god dag jeg også. Møtet (hoppet over møte-lefsa som ble servert) endte med lunch, der jeg tok litt salat og et påsmurt dobbelt, grovt rundstykke. Det ble i overkant, men jeg kompenserte med meget mager minestronesuppe til middag, så alt i alt ok. :D

 

Nok en god dag i morgen, da??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippe, forsto jeg deg rett? Du er ikke så glad i fiskesmaken, MEN du liker røkt laks?? Laks er jo den fisken som smaker verst av alle! I den grad jeg kan si at jeg hater noe som er spiselig (bruker jo ikke egentlig det ordet om mat, gjør vi?), så HATER jeg laks. With a passion. På det nivået at jeg brekker meg hvis jeg uforvarende skulle få en bit i munnen. Gudene vet hvor mange tre-retters middager jeg har lidd meg gjennom forretten på, laks er av en eller grunn utrolig populært som forrett. Eller. Det er vel sikkert fordi de aller fleste synes det er kjempegodt ;) Bortsett fra meg!

 

Men så har jo jeg vokst på indre østland, uten tilgang på fersk fisk, og med fiskemiddager i barndommen som besto av ihjelkokt fisk som smakte py. Jeg fikk ikke gå fra bordet før jeg hadde spist opp, selv om jeg husker at jeg ved én anledning gråt i torsken min... Ikke rart jeg har blitt som jeg har blitt :P Så NEI, ikke tving i ungene dine fisk, Slippe - da ender de bare opp som meg som voksne... Haha!

 

Jeg tror forresten jeg vet hvilken fisk du mener på Rema, det er vel kanskje den samme de for noen år siden prøvde (ved en "feiltagelse") å selge som torsk. Ramaskrik i fiske-Norge! Jeg har fått den et par ganger når jeg har vært offshore, og den smaker slettes ikke verst! Altså, veldig lite fisk, jepp... Skal jammen se etter den neste gang jeg er på Rema!

 

Og JAA, jeg er helt klar for ny, flink dag! Det er så deilig å ha tid til både å planlegge, og gjennomføre planene. Herlig med middagslister og innkjøpt mat og null kjappe, usunne løsninger. I dag står hjemmelaget pasta bolognese på menyen, knallgodt! Selvfølgelig med lite pasta og mye saus, men jeg har jammen klart å venne meg til det, og.

 

Og i dag har jeg ingen møter, heller, så de største utfordringene dukker ikke opp før i morgen :)

 

Ellers jenter - noen stemning for helgeavtale denne helgen? For å sikre oss at vi holder oss til egne planer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ojoj ! Her inne skjer det !! :D

 

Spennende med prøverør prosjekt, har nesten ventet litt på gode nyheter fra din front, så det er godt att dere får hjelp.

Kan tenke meg det er litt skummelt mtp alt man må gjennom, men jeg kan LOVE deg att de små trollene er verdt det !! ;)

 

Ang fisk så må jeg også bare bekjenne att der er jeg dårlig, og Laks er den fisken jeg liker minst... Vi bruker å ha enten stekt fiskepudding med hvit saus og raspa gulrot/epler, eller fiskekaker med hjemmelaget brun saus... Eller en fiskegrateng slår alltig godt ann, toppet med bacon. Eller så bruker vi de panerte frossne findus pakkene... Men jeg jobber med saken, for jeg liker egentlig godt torsk...

 

I dag blir det kyllingsuppe på meg, har en frossen porsjon liggende. Men dog uten hvitløksbrød ( sikle sikle, bare det BESTE som finnes... ) Ungene har mast etter pannekaker, så da får de det mens jeg får en sunnere middag, WIN WIN ! :D

 

Jeg var godt i gang med trening før vi reiste til London, og var fryktelig stiv og støl. Kan ikke huske det har vært så gale noen gang... Så nå er det bare å hoppe i det, og komme seg igang igjen :)

 

Så i dag blir det en trimtur på meg..

Helgeavtale er jeg intressert i ! MEN jeg MÅ ha lov til lørdagssnop...

Skal tygge litt på noen regler jeg vil sette meg.

 

Godt att du kommer innom å etterlyser meg, trenger noen som pisker meg litt ! hehe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en toppers tur til London, ElisabethV! Håper jeg får bittelitt mer tid til shopping neste gang jeg skal dit... Kanskje jeg skal be reiseavdelingen på jobben om å bestille billetten min en dag ekstra. Så kan jeg ta en hel shoppingdag alene for meg selv :D

 

Bli med på helgeavtale, da! Vi skal jo ikke ha like regler - men hver enkelt setter seg de målene en selv ønsker å få til i løpet av helgen, og da blir konkurransen å holde det man har sagt.

 

Mine helgemål:

Ikke kalorioverskudd noen dag

Ikke spise noe godteri (kun denne helgen her foreløpig, vi tar en dag av gangen)

Trene lørdag

Trene eller gå tur søndag

Ikke over 1600 kcal noen dag i snitt (fredag-lørdag-søndag)

Muligens ett kakestykke (litt uklare helgeplaner foreløpig, skal kanskje bort), men helst ingen!

 

Ellers har dag 4 gått bra. Endte 100 kcal over kvota, men måtte ha litt mer mat på grunn av trening. Og med BodyPump-time og noe tredemølle unnagjort, lander jeg likevel på et trivelig underskudd på 900 kcal. Godkjent :D

 

Jeg friskmelder herved hverdagene. Jeg har nok en gang bevist at vanlige hverdager hjemme, det klarer jeg fint. Uten egentlig å slite noe særlig. Så det blir helgen som blir testen. Game on! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks er jo den fisken som smaker verst av alle! I den grad jeg kan si at jeg hater noe som er spiselig (bruker jo ikke egentlig det ordet om mat, gjør vi?), så HATER jeg laks. With a passion.

JEG OG!!!!! Smakte såvidt på moderns ørret her om dagen, men det var faktisk nesten like ille. Er ikke helt der at jeg brekker meg, og kan spise mye for å være høflig, men grensen går ved gravlaks. Djevelens verk, utvilsomt!!!

 

Jeg blir ikke med på noe helgeavtale denne helgen. Ting går litt på høgg og belegg om dagene, har vært mye jobbing i ny leilighet men i dag flytter jeg inn. Må på butikken og kjøpe absolutt alt av mat, og da skal jeg være flink pike og kjøpe sunne saker. Misforstå meg rett - jeg skal ikke fråtse på noe som helst vis i helgen, men jeg er så sliten og orker ikke anstrenge meg særlig. MEN - mandag - da er jeg klar! Har fått mikro og har gode planer om å ta en uke med litt Fjordland, rett og slett fordi det gjør det enkelt for meg med tanke på kalorier og telling. Når jeg har gjort det før har det gitt gode resultater. Jeg tror nemlig at middagene mens jeg har bodd hjemme hos gamlingene har vært med på å "ødelegge" for meg. Pappa er den som lager mat på hverdager og han er en poteter-og-saus-type, og det er vanskelig å takke nei til mat som jeg i utgangspunktet liker men som egentlig har for mye kalorier når maten står på bordet når jeg kommer hjem. Så derfor blir det Fjordland neste uke, i tillegg har jeg som mål å gå fra jobben og til sentrum minst 3 ganger i uken uavhengig av vær (bruker ca. en halvtime) og ta bussen derfra. Fra å gå nesten ingenting i det daglige tenker jeg at det må jo gi resultater... Så på mandag begynner den virkelige høstinnsatsen min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krusmynte, det skjønner jeg godt! Eneste grunnen til at jeg prøver meg med en streng helg, er at jeg ikke har noe spesielt på agendaen og endelig føler jeg har overskudd til å kjøre på. Det har tatt sin tid å komme dit igjen, kan du si...:rolleyes:

Men du så spennende med innflytting i dag, da :D Det blir bra! Og god plan fra mandag, jeg er helt sikker på at ting går seg bedre til når du får tilbake kontrollen på middagene selv.

Men for en luksus å komme hjem til gode poteter-og-saus-middager hver dag, da... Den hadde jeg slitt med, gitt. Det hender jeg drømmer om en god, gammeldags husholderske. Ei sånn type bakstekjerring fra gamle dager, som baker og lager mat og vasker tøy og gulv... *drømme-drømme* Haha! Da hadde jeg i hvert fall slitt med vektkontroll! Så det er vel like greit at vi befinner oss i 2012 og at jeg lager all maten min fra bunnen av selv :P

 

Jeg husker at jeg én gang fikk servert en kaldrøkt ørret som faktisk var på grensen til god. Så det er vel et lite håp for meg, og?! Men pappas hjemmelagde gravørret, marinert i sennep og akevitt, eller hjemmelagde sursild, DE får han ha i fred. Samme hvor mye julefeiring det er og samme hvor mye han maser hvert bidige år om jeg vil ha. Skulle tro at han etter 37 år burde skjønt at han kjemper en tapt kamp?

 

Nei, nå skravler jeg meg helt bort og glemmer nesten at i dag var det fredag og veiedag.

 

Vekta stoppet på 73.6. Hele 1.8 ned fra forrige helg :P

 

Etter fire iherdig flinke dager, tror jeg at jeg nå har kvittet meg med all reise-, sjokolade- og bollegruff i kroppen, og at dette er en relativt reell vekt. Så da er det bare å stå på i to-tre kilo til. FOKUS!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Helgeavtale...

Her er det en helg med FULL fres, men prøver meg på noen mål jeg skal holde meg til :

 

* Bare 1 stk rundstykke til frokost, med MAGERT pålegg, og ett knekkebrød ( Ikke 2 rundstykker som det har blitt i det siste... )

* Ikke gotteri på fredag, bare lørdag er godkjent..

* Ikke spise kake når jeg skal på barselgruppe bursdagsfeiring for 4 åringene våre

* spise lunsj så ikke middagsporsjonen blir for stor

* Komme meg ut to ganger på trimtur ( Selv om det holder hardt, for det er virkelig en FULLSTAPPET helg.... :huh: )

 

Det er alt jeg klarer å love til denne helgen.

Vi er invitert bort på middag i dag, fårikål, NAM ! Men det er jo selvfølgelig ikke noe kalorifattigmat, men skal skjære bort alt som er fett, så får det bare stå sin prøve...

I morgen er vi invitert på middag hos svigers, og der er det småballsuppe som står på menyen. ( En suppe kokt på fenalår, der en tilsetter melk i kraften, og putter i små potetballer/kumle, kålrot og gulrot i tillegg. NYDELIG, men binder vann som FY, og er veldig mye kalorier i... ) Så målet må være å moderere seg litt, men det er sååå vanskelig, for denne suppen er virkelig god...

 

1,8 !!! ned fra forrige helg, det er jaggu bra jobba :D

Stå på i helgen, så får du fine resultater til neste uke også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angret litt på den helgeavtalen da jeg var på butikken før i dag. Herregud så lyst jeg hadde på smågodt! Men sa strengt til meg selv at "dette er ikke tilgjengelig for deg om dagen", og marsjerte videre. Yesss!

Helgedag 1 av 3 unnagjort - ok, men ikke riktig bra nok. På jobben gikk det med 1/3 kakestykke (...eller kanskje nærmere et halvt), det er første utskeielse denne uka. Jeg burde klart å stå helt over, men jeg ble for svak i dag. Mer mental trening til neste gang ;) På den annen side er det ganske bra til meg å være og faktisk klare å stoppe inntaket når det fortsatt ligger kake igjen på tallerkenen, så en liten jippi for den. Eeeh :)

Men jeg hentet meg inn med sen middag og liten kveldsmat, og endte totalt opp på 1500 kcal. Da har jeg litt å gå på til i morgen!

Treningsfri dag i dag (opplegg med bonusbarnet på ettermiddagen), og dagens underskudd ble ca 250 kcal. Litt snaut, men skal få det opp i morgen. Da skal jeg på morgentrening kl 10!

 

Småballsuppe? Festlig navn! Har aldri smakt eller hørt om. Men det meste av vestlandsmat er jo godt, så jeg regner med den smaker. Lykke til med modereringen, be strong!:D

 

Ha en fortreffelig helg, alle som skulle slumpe til å svinse innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wo-hoo! Oppe og spiser havregrøt! Og snart på vei på trening :D Nesten litt imponert over meg selv nå...

 

Etterpå skal jeg til byen på marked, og unne meg ukas aller første kaffe. Det blir en kaffelatte! Selv om jeg fikk lov til én kopp om dagen, tenker jeg at jo mindre jo bedre. Så jeg har styrt helt unna hele uken for å se hvordan det gikk. Og jammen har jeg ikke overlevd, det og :P

 

God lørdag, folkens :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig lørdag! Så deilig å være hjemme og pusle med mitt!

 

Dagen har gått riktig så bra, den. Utskeielse: en kaffe latte med lettmelk, og to biter av kjæresten sin brownie.

Etter en helt utrolig bra og artig treningsøkt i dag tidlig, endte jeg på 4.8 TP :D Og med beskjedne 1450 kcal i inntak, gir det et underskudd på 1200 kcal :D :D

 

Så langt er jeg helt på linje med helgeplanen min, én dag igjen.

I morgen skal vi ha fransk lammegryte til middag, så det for så vidt greit å ha litt å gå på til da. Ganske mye kcal i lammebog! Men noen ganger må man prøve noe nytt... Benytter sjansen nå som jeg er hjemme og har litt tid. Eller nytt og nytt, det var vel kanskje å dra det litt langt. Det er tredje gang denne uka at jeg spiser lam :P Det er jo så godt! Må jo benytte sjansen nå som butikkene flyter over av ferskt kjøtt. Dagens middag var en kjempegod (og sunn!) linsesuppe med lam (mager ytrefilet, ikke bog!) og koriander, fra Trines matblogg. Min porsjon hadde bare 350 kcal, så da får dagens middag veie opp for morgendagens...

 

Ååå, det er så deilig å ha kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig helg er over - jammen setter jeg mye mer pris på de begivenhetsløse helgene hjemme når det er lenge siden sist ;)

 

Og hvordan har det gått med helgeplanen?

 

Jo:

Ikke kalorioverskudd noen dag - check!

Ikke spise noe godteri (kun denne helgen her foreløpig, vi tar en dag av gangen) - check!

Trene lørdag - check!

Trene eller gå tur søndag - check! 14 km tur i skogen!

Ikke over 1600 kcal noen dag i snitt (fredag-lørdag-søndag) - nesten check... 1650 i snitt..

Muligens ett kakestykke - check! Et halvt på fredag og 1/3 i går.

 

Alt i alt superfornøyd! 1600 i snitt røyk på grunn av en vaffelplate på turen i dag, litt for kaloririk (men nydelig) fransk lammegryte til middag - og epledessert (à la Krusmynte!) til middag med en bitteliten skje is på toppen. Men likevel et underskudd på 400 kcal for dagen i dag isolert sett. En slik helg som dette, med litt kos i kontrollerte former, gjennomtenkt og uten å fråtse uhemmet - det er jo slik jeg vil lære meg til å ha det i helgene :)

 

Ny uke og fem dager til høstferien starter. Jeg er klar for en like flink og fokusert uke som den jeg har hatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken flink helg! Selv har jeg hatt en veldig lite flink helg og oppgang på vekten, men har samtidig brukt den til å legge slagplan for høsten fremover nå som jeg har flyttet inn i ny leilighet og har full kontroll på egen middagslaging igjen. Tror det er middagene som har ødelagt mye for min del - ikke kontroll på hva som er i samt mangel på veiing av mat. Sånn er det å få for god pleie hjemme... :) Har skrevet et langt innlegg i egen tråd, og kortversjonen er at nå er jeg klar for høstinnsatsen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Gratulerer med vel bestått helg !

Bra jobba :) :)

 

Høsteferie høres ut som en fin tid til å få gå noen fotturer i fjellet, er sikker på att du klarer å noen fine fokuserte dager der oppe også.

Ser att helge avtaler er med på å gjøre att det blir lettere å si nei takk, så jeg er gjerne med på det oftere.

For nå SKAL vi i mål, og BLI der !

Spennende med Hold Vekten kurs, er sikker på att det er kjempe lurt. For meg var det i alle fall en god oppstrammer når det nærmet seg møtekveld måtte jeg sjerpe inn.

 

I dag er det strålenfde sol ute, og nydelig høst vær.

Gleder meg til en liten tur, for så å trene badminton etter det :)

 

Ha en strålende mandag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp hepp! Bra at vi er flere om høstinnsatsen!! :D

 

Jeg har surfet på en bølge av "enkel kontroll" siden forrige mandag, ettersom jeg kun har vært hjemme og på kontoret. Nå sitter jeg på toget på vei til Oslo, og i dag og i morgen skal jeg nok få testet meg litt mer enn i det siste. Jeg har en venninne-date på kafé etter jobb i Oslo i dag, så da er det om å gjøre og holde hodet kaldt og velge det som ser sunnest ut på menyen. Ikke brownie... Ikke cookie.. Ikke muffin.. :rolleyes: I morgen skal vi ha kakefeiring på jobben på grunn av en ny kjempekontrakt vi har fått, og siden dette er på mitt prosjekt, kjenner jeg at det blir tøft å skulle gå derifra uten å smake :P Så det må jeg tenke litt gjennom på forhånd, gitt.

 

Og når helga kommer, da blir det frem med helgeplan igjen! Jeg har allerede "varslet" samboer om at det blir en sunn helg uten godteribonanza, slik at han får litt tid til å venne seg til tanken. Hehe.

 

Ellers en litt mer hektisk uke enn forrige, dette her. Jeg kom meg på trening i går, og nå begynner jeg virkelig å kjenne at kroppen er litt på vei tilbake. Herlig :) Satser på at jeg rekker en runde i morgen også, men mer rekker jeg ikke før vi er på fjellet.

 

God tirsdag, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ha en fin dag i Oslo :)

Og spring fort forbi deli de Luca ;)

 

Syns nå du fortjener litt feiring av storprosjektet ditt, men sikkert lurt å ha en plan på forhand, da er det så mye lettere å holde seg til den.

Jeg har også vurdert å kjøpe meg støvler, da jeg bor på vestlandet. Men har rett og slett kokludert med att jeg ikke kommer til å bruke dem. Har ett par goretex sko som jeg bruker om jeg skal på trimtur, ellers så kjører jeg bil og trenger ikke "så vanntette sko"..

De med tynne fine legger er jo litt stilige med Isle Jacobsen støvler osv, men jeg med mine kubber blir heller bare kompakt...

Så slik gikk det med mine støvler... :)

 

Ellers så er jeg for å ha klær til all slags vær, da har vi ikke unnskyldninger for ikke å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To travle dager er unnagjort, og nå er det bare én dag igjen til høstferie! Woo-hoo!

 

Oslo-dagen gikk greit, jeg spiste salat til middag (med mye godt i pluss brød, altså ikke helt lavkalori), og var innom Deli Deluca før toget hjem - men kjøpte ingen boller, altså! Flink... Det ble en yoghurt med nøttemüsli og bjørnebær og en chai latte. Totalt sett endte jeg på 1600 kcal, og er sånn passe ok fornøyd med det. Hadde jeg ikke falt for fristelsen med brød til salaten, skulle jeg vært enda litt mer fornøyd ;)

 

Dessuten ble det litt shopping på meg, også! En kjempefin, grå høstblazer/dressjakke i ullstoff fra Mexx, str. 38 :), et par fine gensere til å ha under, pluss et nytt skjerf. Jeg var rent lykkelig da jeg gikk på toget! Dessuten har jeg nettopp vært hos frisøren for første gang på 5 måneder og frisket opp både striper og klipp, så nå føler jeg meg nesten litt fin. Hårsveisen har vært på halv tolv i det siste, jeg har jobbet med å vokse ut en halvlang, fremoverskrånet bob. Og nå er jeg i mål, tilbake til vanlig lengde nedenfor skuldrene!

 

Gårsdagen... tja. Ikke noe å skryte av. Det ble litt for mye kake på jobb, men jeg kompenserte med mindre inntak resten av dagen. Liten middag og liten kveldsmat. Jeg sliter nok fortsatt litt med å gi meg selv lov til "litt". Det er enklere for hodet mitt å forholde seg til nulltoleranse. Noen ganger får jeg til "litt er lov", og andre ganger ikke. Så her må det øves B)

Det ble dessuten ikke trening som planlagt i går, så i går ble vel en nulldag. Kjipt, men det er ikke alltid at mine planer går i hop med alle andre sine.

 

Tilbake i god tralt i dag! I morgen er det veiedag OG jeg er i mål med de første 12 fokusdagene. Tenker jeg tar en oppsummering og plan for veien videre når jeg ser hva vekta viser i morgen.

 

Det som er interessant, er at jeg begynner å akseptere tanken på å starte på hold vekten-kurs neste uke. Jeg kjenner at jeg er på vei mot å bli fornøyd med tingenes tilstand. En god ting å kjenne på:) :) Jeg er godt i gang med treningsinnsatsen igjen, og jeg merker at mye av selvfølelsen min ligger i hvor godt trent jeg er. Det er ikke BARE vekta som teller.

Også får vi se hva kursleder sier, om det er ok at jeg følger min vanlige 1400 kcal-diett et par uker til, eller hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...