Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Dersom du bare har kommet til sesong 3 av Dexter har du mye å glede deg til - jeg har sett alt untatt den som begynte nå i høst i USA. Er ikke så veldig flink til sånne nedlastningsgreier, så det skal søster få ta seg av nå når hun kommer hjem. Eller forresten så tror jeg hun må lære meg siden hun snart reiser igjen, flyfilla! Stadig på farten, er jo så man blir rent misunnelig. Hun lastet ned første sesong av Homeland for meg før hun dro sist, men det hadde jo jeg helt glemt før sesong 2 plutselig begynte, så da får jeg heller se sesong 1 senere og kanskje få litt mer logikk i sakene. Greys ser jeg på hvis det passer, men fikk med meg sesongslutten her om dagen, det var da riktig så dramatisk. Irriterer meg over sånne sesongslutter, altså! Menmen - tror jeg overlever å vente til det begynner igjen på TV.

 

Flinke deg som endelig fikk tatt litt husarbeid! Det som irriterer meg med sånt er at det tar jo egentlig ikke så lang tid når det kommer til stykket. Er med det som med treningen - dørstokkmilen er lengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Flott jobba Ninjastar :)

600 NED er bra.

 

Ikke så bra med brutt helgeavtale, men hva kan jeg si som ikke en gang turte å signere på en helgeavtale...

 

Supert med oppnådde TP ! En hææærlig følelse vil jeg tro ?!

 

Jeg har også hatt en aktiv helg, med full fart.

Har blitt en del TP på meg også, og jeg kjenner att formen er på vei oppover igjen, det er litt lettere, og det LIKER jeg !

Mat/snop messig er det ikke så bra... Fondue, pølse med brød, sosa kjøtt middag, og daimiskake, bare for å nevne litt... KREMT..

 

Avsluttet gårsdagen med en super treningsøkt. Jeg var lilla i fjeset, og andpusten ! Single trening, det gjør susen !

Så jeg har en god følelse for uken som kommer, bare få rett mat på plass, så går dette veien !

P.S Holder på å planlegge julebord, og det må også være en god motivasjonskilde for å komme seg litt nedover i vekt fremover :D

Vil jo se GODT ut !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S Holder på å planlegge julebord, og det må også være en god motivasjonskilde for å komme seg litt nedover i vekt fremover :D

Vil jo se GODT ut !!

Men, du ElisabethV, MAGEN er vel smashing uansett om resten har en kilo eller tre ekstra ?? ;) Jeg stormgleder meg til å sette på meg en favorittkjole jeg har hengende i skapet. Den har ikke vært på siden januar, og uten magen tror jeg jeg blir SMASHING i denne kjolen i Shanghai i slutten av november! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Helgen er nå uansett et tilbakelagt stadium - selv om jeg kanskje skulle prøvd meg på en eviglang rekke av hverdager, sånn for å se om det hadde hjulpet?

Og den alltid kjipe mandagen er unnagjort :D Trøtt og slapp, men klarte å manne meg opp til trening likevel. At det skal være så vanskelig nå på høsten da?? Trøttsomt! Så - det ble en time Step, og ikke noe mer. Men det får duge. Kan ikke alltid ta meg helt ut, heller. (Hehe, ok da, det er sånn jeg sier for å prøve og høres fornuftig ut. Sånn eeegentlig vil jeg helst ta meg helt ut og brenne massevis av kalorier hver eneste gang jeg trener. Høhø:P )!

Denne uka har jeg forresten en aldri så liten plan om å skaffe meg trimpoeng hver eneste dag, sånn for å se hvordan det fungerer. Så i stedet for å sette opp treningsplan, er da planen TP hver dag

 

Og i dag havner jeg på 2.7 TP, 9.2 i kostholdscore og ellers bare velstand :D Bra ukestart!

 

I morgen skal jeg spise hotellunsj....så da får vi se hvordan det går. Men skal rett på BodyPump etter jobb, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er nå uansett et tilbakelagt stadium - selv om jeg kanskje skulle prøvd meg på en eviglang rekke av hverdager, sånn for å se om det hadde hjulpet?

Og den alltid kjipe mandagen er unnagjort :D Trøtt og slapp, men klarte å manne meg opp til trening likevel. At det skal være så vanskelig nå på høsten da?? Trøttsomt! Så - det ble en time Step, og ikke noe mer. Men det får duge. Kan ikke alltid ta meg helt ut, heller. (Hehe, ok da, det er sånn jeg sier for å prøve og høres fornuftig ut. Sånn eeegentlig vil jeg helst ta meg helt ut og brenne massevis av kalorier hver eneste gang jeg trener. Høhø:P )!

Denne uka har jeg forresten en aldri så liten plan om å skaffe meg trimpoeng hver eneste dag, sånn for å se hvordan det fungerer. Så i stedet for å sette opp treningsplan, er da planen TP hver dag

 

Og i dag havner jeg på 2.7 TP, 9.2 i kostholdscore og ellers bare velstand :D Bra ukestart!

 

I morgen skal jeg spise hotellunsj....så da får vi se hvordan det går. Men skal rett på BodyPump etter jobb, om ikke annet.

 

Utrolig bra at du klarte å manne deg opp til trening, selv om du var trøtt og slapp. Og du angret jo ikkje, kan eg tenke meg?! ;) Eg følte meg helt elendig i går, og søndagskveld, men kom meg likevel på trening. Ikkje bare morgentreningen, meg også spinning på kvelden. Og på treningene kjente eg jo ikkje noe til at eg var i dårlig form! Og i dag føler eg meg bedre. Så er glad eg karret meg på trening i går! :) I dag derimot, skulle eg egentlig på spinning, men er heime med en hostete guttebaby. Og derfor er eg enda gladere for at eg trente såpass mye i går! :)

 

Vil du ikkje brenne mest mulig kalorier og ta deg mest mulig ut når du først er på trening altså?? Slik er eg! :lol: Helt sant!! Er derfor eg klarte zumba-time, styrkeøkt og 50 min gåtur med barnevogna i går, i tillegg til spinning på kvelden. Skryte, skryte, det må til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vil du ikkje brenne mest mulig kalorier og ta deg mest mulig ut når du først er på trening altså?? Slik er eg! :lol: Helt sant!! Er derfor eg klarte zumba-time, styrkeøkt og 50 min gåtur med barnevogna i går, i tillegg til spinning på kvelden. Skryte, skryte, det må til ;)

 

Haha, JO, jeg vil jo det! Men jeg prøver bare å være litt fornuftig innimellom. For jeg KAN jo ikke utsette kroppen min for belastningen det er å brenne av 4-5 TP på hver økt, når jeg trener så mye som jeg gjør. Jeg har en kranglete rygg, og innimellom litt vonde knær og akilles. Så jeg må bare rett og slett bli flinkere til å verdsette all trening, også de rolige og korte øktene. Som for eksempel gåturer. Men klarer jeg helt å overbevise meg selv? Neida, ikke hver gang ;)

 

Når det er sagt... så har jeg hatt en helt fantastisk treningsøkt i dag. 5.5 TP, jepp! BodyPump og en time kardio. Så i dag ble ingen rolig restitusjonsdag. Også har jeg "oppdaget" en utrolig bra måte å trene kardio på som brenner kalorier som fy: Jeg går på tredemølle, med svært høy stigning og relativt høy fart, uten pauser, og uten å slakke av på tempo. Da holder pulsen seg jevnt høy uten fall, og forbrenningen blir deretter. I dag gikk jeg med stigning 12-13 %, og hastighet 6.5 km/t. Jeg ble sliiiten! Men på en god måte, altså uten å se livet passere revy på grafikken på tredemølleskjermen ;) Veldig bra alternativ for meg som ikke tør kjøre løpetrening mer enn maks to ganger i uka. Yay!

 

Ellers ikke akkurat en perfekt matdag. Jeg har holdt foredrag/opplæring for nyansatte i dag, og gruet meg litt, som jeg alltid gjør når jeg skal presentere noe foran en stor forsamling. Jeg har jo et "ørlite" sneven av sceneskrekk, kan du si :rolleyes: Men det gikk veldig bra (synes jeg selv, i hvert fall, haha), og var rent delirisk av lettelse i lunsjen etterpå. Spiste sunn hotelllunsj, masse salat og rent kjøtt, ikke brød - men følte virkelig jeg hadde gjort meg fortjent til dessert etterpå. Litt pausekake spiste jeg også.... Og ja, jeg vet. Jeg vet!! Vi skal jo liksom slutte å trøste og premiere oss selv med mat, det har jo ført meg inn i fedmeuløkka så det holdt... Men det sitter langt inne å la være noen ganger, altså. Tror kanskje aldri jeg kommer til å slutte helt med å feire med mat, gitt. Så da blir det bare om å gjøre å begrense seg i stedet for B)

 

Men alt i alt et kaloriunderskudd på ca 1000 i dag, takket være tredemølleøkta. Ikke så gæli, uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg vet. Jeg vet!! Vi skal jo liksom slutte å trøste og premiere oss selv med mat, det har jo ført meg inn i fedmeuløkka så det holdt... Men det sitter langt inne å la være noen ganger, altså. Tror kanskje aldri jeg kommer til å slutte helt med å feire med mat, gitt. Så da blir det bare om å gjøre å begrense seg i stedet for B)

JAAA! Mat og kos henger sammen, og jeg ønsker ikke komme i en situasjon der mat kun er for å overleve. På tross av at det med kosemat, trøstemat og premiemat er en viktig grunn til overvekten min, så får jeg heller lære meg å velge bort noen av disse anledningene til å spise ekstra, og til å kompensere.

 

Det føler jeg er noe av det viktigste jeg lærer meg selv i denne prosessen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 5,5 tp! Kjempebra! Det er så gøy med slike dager!

 

Men da skjønner eg koffor du skriver at du ikkje vil ta deg helt ut kver gang ;) Eg er altfor dårlig på restitusjon. Men no har eg andre dagen uten trening pga syk baby, og DET er lenge nok!! Dessuten trente eg lite styrke på mandag, så hadde ikkje gjort noe om eg trente styrke igjen i går eller i dag. Planen var jo spinning i går og styrke i dag, men nei....:/ Så treningsplanen min går rett i vasken denne veka.. MEEEEN eg kan jo ta det igjen! Tenker å ta ei hard styrkeøkt i morgen tidlig (håper bare lillegutt er frisk nok til det, han må jo vere med på treningsenteret og i barneparken) + trilletur etterpå, step1/stram opp fredag, og fjelltur i helga. Det blir ikkje så masse som eg hadde tenkt til i løpet av veka, men det får holde.... Får mye besøk denne veka og, altså i kveld, i morgen kveld, og lørdag.. Liker IKKJE at det går utover treninga. Men treninga har vert første pri for meg i flere mnd no, så eg får heller vere sosial denne veka :P

 

Eg skulle egentlig på bodypump i morgen, men fikk nett sms om at den blir avlyst pga mangel på instruktør. Høres ut som du har funne deg en bra brenne-metode ja, som ikkje innebærer løping! Bra :D

 

Eg hadde en bra matdag i går, med mange måltider. Blant anna kyllingsalat til frokost, egg og husman knekkebrød til lunsj, rugsprø med ost og skinke med oregano til kvelds.

 

Du skriver at du hadde et kaloriunderskudd på 1000 kcal. Kan eg spørre om kossen du finner ut det? Eg har alltid lurt på kossen eg finner ut av det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er inne på noe der Ninjastar, merker at det er lettere å gå ned i vekt når jeg spiser "kjedelig" mat eller mat jeg ikke liker så godt... Når det er noe godt kan jeg lett forspise meg og tror det er der utfordringen ligger for fremtiden. Foreløpig når jeg handler nå så kjøper jeg den sjokoladen Mannen er glad i eller godtet ungene liker og jeg ikke er så glad i for da er det lettere å si nei :) Men om det står ostepop, Bergene melk eller rekesalat på bordet er det straks verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og mens noen får lyst på ostepop sitter jeg og er inspirert av all treningen og trimpoengene det snakkes om her og funderer å kaste meg på det Lets Deal tilbudet med billig personlig trener. 12 ganger til 1740,- er jo et kupp, men etter å ha googlet fyren får jeg jo rent prestasjonsangst bare ved tanken! Akkja, har et par timer på meg til tilbudet går ut slik at jeg kan bestemme meg og ombestemme meg hundredeogfjørti ganger mens jeg er i bursdag og prøver å la være og spise kake... *ler*

 

Er det nå jeg skal innrømme at jeg og har lyst på ostepop? Ærlighet varer jo lengst sies det? ;) Må innrømme at jeg har hatt lyst på det i månedsvis, men har ikke falt for fristelsen og har ingen planer om å gjøre det enda heller. Kanskje hvis det ikke går over på på julaften skal jeg unne meg litt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Virkelig, jenter? Ostepop?? Sånn helt kollektivt? Men det lukter da så inni granskauen vondt! Ostepop er en av de få tingene jeg virkelig ikke fyser på (peanøtter er en annen). Og de få, få tingene som jeg ikke liker, er jeg veldig takknemlig for! Nok av andre fristelser på lista mi, dessverre :P

Men da synes jeg dere kan drømme litt om ostepop... fantasere om hvordan det ville vært å tømme en pose på en helt vanlig onsdag kveld... Forestille dere hvordan det ville smakt....

Og - når dere har gjort det en stund - snap out of it, og glem alle syndige tanker til helgen.

PS: Dersom siklingen er like ille da, må det vel være lov med en lite skål utpå kvelden?;)

 

God plan?!? Hmm.. kanskje ikke.. Men jeg synes noen ganger det er litt deilig å synke ned i de forbudte tankene, og tusle rundt der en stund før man innser at det blir med tankene, og deretter dra seg tilbake til virkeligheten, haha. Litt sjukt, men det blir jo ikke mer moro enn man lager sjøl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du skriver at du hadde et kaloriunderskudd på 1000 kcal. Kan eg spørre om kossen du finner ut det? Eg har alltid lurt på kossen eg finner ut av det der....

 

Jo! Du regner ut sånn:

Energiforbruk før trim + Kalorier forbrukt på trening - Inntak = Underskudd

 

Energiforbruk før trim: Denne finner du fra GR-bøkene, eller fra "Min profil" her inne dersom du går kurs eller er gullmedlem. Formelen er også beskrevet i denne tråden: Så mye skal du spise...

Det teller med hva du veier, høyde, kjønn, aktivitetsnivå (utenom trening).

 

Kalorier forbrukt på trening: Jeg bruker pulsklokke og får ganske nøyaktig tall, ellers estimerer man ved f.eks bruk av tabellen her inne, over matregistreringen.

 

Og Inntak, det er alt du spiser på en dag, som jeg finner ut av ved å registrere alt jeg spiser her inne under Registrering, Mat og mosjon.

 

Så for meg blir dagens tall ca slik:

 

Underskudd = Energiforbruk før trim + Kalorier forbrukt på trening - Inntak

Underskudd = 1800 +586 - 1447

Underskudd = 939

 

Med ord ganske så fornøyd med denne dagen, også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

God morgen folkens! Jeg er på vei til Oslo igjen, begynner å bli et par uker siden sist. Jeg må derfor hente frem litt "på reisefot"-motivasjon ;) Planen er å styre unna all hvetebakst på Deli Deluca, og begrense lusnjinntaket. Vi får dessverre servert lunsj på møtet jeg skal i (liker mye bedre når vi kan forsyne oss selv fra kantine), og i god stil vil jeg ant at det blir baguetter. Sånne med 150 g brød og bøttevis med majones.... Men jeg skal prøve så godt jeg kan å begrense meg, for denne uka har jeg ikke råd til flere utskeielser. Veiedag i morgen, og jeg har allerede forrige fredags venninnebesøk og tirsdagens hotellunsj friskt i minne. Jeg har gjort mitt beste på treningsfronten for å kompensere denne uka, men trenger ikke ytterligere forverring av energibalansen. Så planen er f-o-k-u-s.

 

Videre er planen en gåtur (ja, GÅtur) i ettermiddag, hvis jeg rekker tidlig nok tog hjem. Ikke hardtrening, det har jeg gjort nok av noen dager nå. Prøøøver å være litt fornuftig B)

 

Ha en god dag til alle som stikker innom :D

 

Og ps, har dere kommet dere over ostepopfantasiene fra i går, eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og ps, har dere kommet dere over ostepopfantasiene fra i går, eller?!

Mine osteopofantasier forsvinner ganske kjapt helt til jeg hører noen nevne det igjen. Andre ting, derimot, får jeg ikke ut av hodet før jeg faktisk har spist det. Som pannekaker. Det er imidlertid ikke noe problem nå om dagene fordi det er ikke så lenge siden jeg spiste det... :)

 

Lykke til med Oslo-tur og selvbegrensinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må bare beklage altså, var ikke meningen å sette igang et skred av fristende følelser ;) Jeg handler hos oss og kjøpt er spist så løser problemet med å ikke kjøpe det som frister mest. Men når ungene får velge selv iblant og velger det jeg liker best, da kan jeg falle hardt og brutalt! Nå som jeg ikke spiser fast føde i det hele tatt måtte jeg bare bøye meg over familiens gryterett (Toro mexikansk gryte) og snuse inn den fantastisk deilige duften og NØYE meg med det! Aldri har vel gryterett luktet bedre enn da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens noen får lyst på ostepop sitter jeg og er inspirert av all treningen og trimpoengene det snakkes om her og funderer å kaste meg på det Lets Deal tilbudet med billig personlig trener. 12 ganger til 1740,- er jo et kupp, men etter å ha googlet fyren får jeg jo rent prestasjonsangst bare ved tanken! Akkja, har et par timer på meg til tilbudet går ut slik at jeg kan bestemme meg og ombestemme meg hundredeogfjørti ganger mens jeg er i bursdag og prøver å la være og spise kake... *ler*

 

Det er jo et rent kupp!! Eg måtte betale 6000,- for 15 timer eg!! Det må du berre slå til på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null ostepop i denne kroppen, men det havnet en pose i kurven når jeg handlet til helgen... ;)

 

Har hatt en god dag i dag, så da håper jeg å ha kompensert litt for i går. Er veldig spent på veiing i morgen...

 

 

Hvordan har dagen på reisefot vært??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo, dagen i dag har gått over all forventning! Jeg fikk velge lunsj selv, og da ble det salat med masse grønt, og litt kikerter, cottage cheese, skinke og egg. Dessert til lunsjen: mini tyrkisk yoghurt med nøtter og litt honning over. Det ble heldigvis noe helt annet enn den baguetten jeg fryktet :D Og på Oslo S måtte jeg "dessverre" bare løpe rett forbi alt av butikker fordi jeg var sent ute til toget. Fasit: 1500 kcal inntak, 1.5 TP og en fint underskudd. Mye bedre enn fryktet!

 

Koala, jeg også lukter mye på mat jeg ikke skal spise ;) Det er faktisk litt glede i det, også. (Selv om det høres ut som selvplaging!)

 

Nei., her gikk kvelden fort, nå er det leggetid og kryssing av fingre før morgendagens veiing. Dette kan gå begge veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så kjekt med vel bestått Oslo tur ! :)

Det gir god motivasjon til helgen.

 

Her er det ikke noe nedgang å melde om, men oppgang derimot ! :angry:

Ikke noen som har sagt att dette er lett nei !

 

Dessverre blir det spist alt for mye av det jeg skal NEI takk til, men er liksom ikke helt inne i den ånden nå ser det ut til ... :unsure:

Litt selvransakelse skal til i helgen, og jeg starter mandag med blanke nye FIIIIINE ark ! Da skal selvkontrollen være bedre, jeg skal ha en plan for uken, og jeg skal NED ! :D

 

Noen spennende planer for helgen ?

Her er det lite på kalenderen, og det er HÆRLIG ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei jammen, det er ikke alltid lett, dette her. Det krever konsentrasjon og oppmerksomhet å ta flest rette valg, å si nei takk når du egentlig har lyst på det du blir tilbudt, å holde fokus litt lenger enn en dag av gangen. Og skal man klare det over litt lengre tid, er man nødt til å vite hvorfor man gjør det og hva man vil oppnå med det slik at motivasjonen ikke bare forsvinner. Det er vel der det har buttet litt i mot for meg siden jul :rolleyes:

 

Men nå er jeg inne på et godt spor! I dag er jo fredag og derfor veiedag, og vekta viste 0.6 kg ned fra forrige uke. Fornøyd :D

Det vil si tredje uke på rad med nedgang - det har jeg ikke opplevd siden jeg gikk på ekspresskurset i mai ;)

 

Og jeg begynner å innfinne meg med at jeg snart må oppjustere menyen min. Det skal jeg tenke litt mer på i løpet av helgen! (Ja, jeg er dødsstressa for å øke på inntaket i hverdagene! Innrømmer det. Men det må snart til, det valget tok jeg jo da jeg begynte på HV-kurs!)

 

Her i gården har jeg heldigvis en rolig helg foran meg. Ingen kaker som skal bakes, ingen sosiale happenings, ingen store skjær i sjøen.. Jeg skal trene, rydde, se på Grey's (tre episoder på etterskudd nå, krise!!), bake GR knekkebrød, planlegge oppussing, kanskje ta en tur til Sverige eller Megaflis eller noe annet moro for tips og idéer.

Med andre ord en helt herlig og kjedelig og avslappende helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent på det samme, uansett hvilke gode forsetter man har og hvor mye man egentlig ønsker å være flink, så butter det.

 

Det som gjorde at det løsnet for meg igjen nå (tør påstå at det har løsnet etter 3 flinke uker!) er at jeg har kastet vrak på den litt skuffede "Nei, nå MÅ jeg skjerpe meg!" - følelsen, og heller tenkt tilbake på den herlige følelsen av å veie 64,5. Erkjennelsen av hvor mye jeg savnet den følelsen kombinert med kunnskapen om hva som må til for å komme dit igjen = M-O-T-I-V-A-S-J-O-N!! :P

 

Og nå føler jeg at jeg er på meget god vei, samme hva den senile vekta mi sier! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...