Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

Tror ikke jeg er den eneste som lengter etter vår, sommer og FRISKE unger!! :) Skjønner virkelig du er sliten 4snupper, håper mannen din hjelper til så du får sovet litt når han er hjemme.. Her hjemme går det litt lettere. Antall diarebleier og oppkast er halvert fra i går, men hun er fortsatt syk.. Mannen er også på bena, han prøver ihvertfall!

 

Bakte nydelig brytebrødrundstykker eller hva det nå var fra GR boka i går kveld. De er helt nydelige også blir jeg mett av et rundstykke :) Kan anbefales.

 

Målet for dagen er å vaske noro'viruset ut av huset!!!!! Nå skal det gå minst et år til neste gang! I kveld har jeg booka zumba time, det gleder jeg meg vilt til. Nå trenger jeg å komme meg ut litt kjenner jeg. Den timen er så populær, det tok 6 minutter fra de åpnet nettpålogging til alle timene var tatt! Folk er jo gale... Håper nyttårsforsettene til folk ryker snart så det blir færre folk om timene :( hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest 4snupper

Mannen min jobber lange dager, så jeg er stort sett alene fra morgen til 18-19 hver dag, og tar alt på natta alene. Tar også levering og henting av de største alene, så kan bli litt stress til tider.

 

Men, har mamma her da, hun har solgt huset og kjøpt leilighet rett ved siden av oss, så hun er innom her hver dag og hjelper til med alt fra henting av barn, passe de litt så jeg får handla osv. Hjelper å ha sprek mamma :( Mamma ble jo bestemor "ungt", var 41 år når hun ble bestemor for første gang, nå er hun 47 år, så merker det er godt å ha mamma i nærheten!

 

Siden jeg spise alt for mye i går, skal jeg ligge på 700 kalorier i dag, det kan bli tøft...prata med kurslederen, og om vekta stopper litt opp kan man spise masse ene dagen og lite andre dagen for å "narre" kroppen til å starte forbrenningen igjen.

 

Håper du blir kvitt sykdommen helt hos dere nå, Miss Muppet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Siden jeg spise alt for mye i går' date=' skal jeg ligge på 700 kalorier i dag, det kan bli tøft...prata med kurslederen, og om vekta stopper litt opp kan man spise masse ene dagen og lite andre dagen for å "narre" kroppen til å starte forbrenningen igjen ![/quote']

 

Så heldig du er som har ung og sprek mamma rett i nærheten :( Du har virkelig hendene fulle, så litt hjelp kommer alltid godt med!

 

Er dette virkelig oppskriften på å få igang forbrenningen? En dag med mye mat og lite mat neste dag? Gjort en gang eller fler på kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Hun sa det kun skulle gjøres om vekta har stått stille eller gått opp over en periode, og da kun en gang med veeeeldig sjeldne mellomrom.

 

Jeg dropper det nå siden jeg har hatt vektnedgang hele tida, får heller bare gå opp litt på mandag og så håper jeg på en bra uke med friske barn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissMuppet: Til sommeren kan vi lese her inne og LE av at vi var så tjukke! hohoho - det GLEDER jeg meg til! :) Ikke noe mer "70 rundt låra" da! :) Og viktigst av alt - da er vi SUNNE og GODE forbilder for småttisene våre ! :) Jeg har snikveid i dag, og det ser lovende ut - hihihi. Nå skal jeg ikke på vekta igjen før mandag. Litt bekymret for helgen og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe den an. I morgen er det bursdag til en venninne, hun har leid lokale ++ så det blir DEN festen, og lørdag skal vi ut på byen en hel gjeng.... huff og fy... Alle tips til hvordan jeg kan takle det, tas imot med takk! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Dundas: har ingen gode råd til feiring i helga, jeg er så "heldig" at jeg aldri har likt alkohol, så de kaloriene der sparer jeg..hehe.. Du får kose deg masse og prøve ta det med måte og ha veiinga mandag i minne :(

 

Om jeg klarer holde motivasjonen oppe og fortsette som dette så blir det jammen en fin sommer, håper vi alle klarer det så vi kan føle oss litt vel når de lette plaggene kommer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundas: har ingen gode råd til feiring i helga' date=' jeg er så "heldig" at jeg aldri har likt alkohol, så de kaloriene der sparer jeg..hehe.. Du får kose deg masse og prøve ta det med måte og ha veiinga mandag i minne :(

 

Om jeg klarer holde motivasjonen oppe og fortsette som dette så blir det jammen en fin sommer, håper vi alle klarer det så vi kan føle oss litt vel når de lette plaggene kommer på :)[/quote']

 

Helt enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bekymret for helgen og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe den an. I morgen er det bursdag til en venninne' date=' hun har leid lokale ++ så det blir DEN festen, og lørdag skal vi ut på byen en hel gjeng.... huff og fy... Alle tips til hvordan jeg kan takle det, tas imot med takk! :([/quote']

 

 

Høres ut som om du får en festlig helg:-).

 

Leste en plass at det var lurt å drikke ett glass alkohol, ett glass vann osv. Høres kanskje ikke så spennende ut, men det er utrolig hvor mye kalorier en kan spare på det. Og mange ganger er det bare det å holde ett glass i hånden som er greit;)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så deilig å ha en sånn helg å glede seg til. Tenk måtehold, men kos deg også :) Det blir fort til at en tenker at dette er en kur - men det er bare en ny dag/helg i ditt nye liv. Som foreslått her kan du jo nippe til et glass vin, bruker du lang tid per glass holder du deg både edru og innenfor rimelige kcal :( Men det er jo gørrr kjedelig da, hehe.... :)

 

Jeg har veid meg,, og det er som jeg trodde opp 1 kg.. Men det skulle egentlig bare mangle etter nedgang på 3 kg på en uke med omgangssyke.. Burde vel rope hurra for at jeg ikke går opp alle 3 kg'ene igjen. Det som er så rart er at jeg føler meg feitere i dag enn før jeg startet den slankere linjen. Psyken spiller meg nok et puss her... Nei, i morgen må jeg begynne å veie og notere igjen. Føles ut som om det er det som gjør meg slank, og ikke selve maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i det du skriver, at psyken spiller mye inn. Og så rart at du skriver det akkurat nå, for jeg har akkurat opplevd det samme.....

 

Jeg har tydeligvis ment at jeg ikke har blitt så verst (ned 4kg, hehe), og fikk nærmest sjokk når jeg så meg selv i ett butikkvindu i går..... Jeg hadde liksom følt at klærne var blitt løsere og jeg var kommet meg godt opp av godstolen. Nesten så jeg følte at jeg gikk bøyd videre;)

 

Men, sånne tanker er for pyser, opp og hopp, sett selvbildet på plass igjen!!! Vi er flinke, og vi har gått NED!!! Kanskje ikke helt klare for bikinisesongen ennå, men det NÆRMER SEG:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vi er kjempeflinke!!!

 

Endelig fredag :( Denne helgen skal jeg faktisk ikke smake alkohol - forrige ukes utskeielse resulterte i 0,6 kg opp ...... denne helgen skal det gå NED!!!

 

Startet dagen med 1,5 time trening - styrke/kondis - det ga meg 3 trimpoeng og VELDIG god samvittighet!

 

Har dere noen gode tips til "kosemat" som ikke gir så mye kcal?? Bør være mat som hele familien kan spise (barn på 13 og 15).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vi er kjempeflinke!!!

 

Endelig fredag :) Denne helgen skal jeg faktisk ikke smake alkohol - forrige ukes utskeielse resulterte i 0' date='6 kg opp ...... denne helgen skal det gå NED!!!

 

Startet dagen med 1,5 time trening - styrke/kondis - det ga meg 3 trimpoeng og VELDIG god samvittighet!

 

Har dere noen gode tips til "kosemat" som ikke gir så mye kcal?? Bør være mat som hele familien kan spise (barn på 13 og 15).[/quote']

 

Kosemat: Fullkorntortilla med issalat, tomat, agurk, granateple, kyllingfilet (gjerne stekt med tacokrydder, hvitløk og chili) og en diger klatt mager kesam! Lag også en tynn tynn omelett av 3-4 egg, masse persille, litt vann,, salt og pepper, strimle opp i tynne strimler og bruk også noen av disse i tortillaen :) Namnamnam!!!

 

Det er kosemat som sklir ned på høykant hos oss! Ungene tar på ost også, men det unngår jeg :( Sjekk kcal på lefsene, tror du kan spise 1-2, men avhenger av størrelsen. Fyllet derimot kan du i grunnen bare kline til med, det er så kalorifattig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Hatt noen møkkadager med syke barn og lite søvn, så har enda ikke blitt noe trening på meg, og ikke hatt mulighet skrive opp hva jeg spiser, så må si jeg gruer meg til veiinga mandagen..

 

Men, fra mandag av må da alle være friske igjen og da er det bare fokus på sunn mat og trening for meg!

 

På søndag om en uke skal vi ha dåp for tvillingene, jeg skal bake verdens beste, peanøttkake, boller og selve dåpskaka, så da vet jeg jo hva lørdagskvelden går til..hehe.. Så har jeg som mål å ikke smake imens jeg lager, og prøve å ikke spise mer enn ett lite stykke på søndagen. Skal ha koldbord som jeg skal lage selv, så da blir det en del sunn mat der jeg heller kan spise :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Skal vi ha veiefri mandag? Så kan vi dele neste ukes nedgang på 2 uker, hehe, gruer skikkelig jeg også. Som deg har jeg hatt nok sykdom her for hele vinter'n og jeg har blåst i å veie og notere.. Det har til og med forsvunnet litt sjokolade fra kjøleskapet disse dagene så vekta peker 1-2 kg opp :) I kveld har jeg og lillegutt laget 7 små sjokolademuffins som står og godgjør seg i ovnen. Han hopper rundt og gleder seg vilt :) og jeg skal jaggu spise en jeg også! Til mandag blir det full skjerpings, skal jeg ned til sommeren MÅ jeg komme inn i riktig tankegang igjen! Jeg var jo så godt igang...

 

Flink du er som ordner alt til dåpen.. Håper du får litt hjelp? Til førstemann lagde jeg koldtbord og alt av tilbehør og kaker selv.. Da dåpsdagen kom var jeg så sliten at jeg ikke klarte å kose meg, så da jenta ble døpt i sommer hadde vi det hos svigers (slapp å gjøre rent :( ) og jeg bestilte mat og familien tok med kaker... LURT!! Beundrer pågangsmotet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg stemmer for veiefri mandag..hehe.. Men, det lureste er vel å veie oss for å se hvor hardt vi må jobbe til uka :( Vi får støtte hverandre masse til uka og komme inn i riktig rutine igjen, følte jeg var godt i gang, men ikke alltid like lett følge det slavisk når det dukker opp noe.

 

Har leid lokale til dåpen, jeg har så stor familie og all familien min fra Finland kommer, så da blir vi 68 stk til dåpen :) Svigermor lager to kaker og litt av maten, ei venninne tar med seg to kaker, mamma lager to kaker og stefaren min skal hjelpe meg med all maten, det er han flink til. Jeg skal bare handle inn alt, pynte bordene og lokalet og dandere maten som jeg vil ha den på bordene etter hvert som han har lagd dne og pynta den :) Jeg elsker heldigvis å bake, så det går kjapt. Eneste er selve dåpskaka jeg gruer meg litt til, vet ikke hvordan jeg skal klare lage en fin..hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så var det helg igjen, dvs det som er igjen av den! Jeg har ikke klart å komme inn på riktig spor igjen etter sykdomsrunden her, så stemningen er laber. Jeg spiser veldig sunt til alle måltider, men klemmer nedpå sjokolade så budsjetter ryker kraftig hver dag :) Har gitt meg selv frist til i morgen (alltid på en mandag) til å komme i gang igjen. Håper ved å skrive det her at det gir meg et realt spark bak, for det vil jo være flaut hvis jeg da ikke klarer det :( Nei, det skal ikke være lett dette her... Flaut også at jeg må "erkjenne" ovenfor kurslederen i morgen at vekten har gått opp 1,5-2 kg...

 

Håper dere har vært flinkere jenter og at vekten viser det i morgen :) Jeg skal også på vekta i morgen, og lover meg selv at pilen skal peke nedover til neste uke...!

 

Virker som om du har stålkontroll på dåpen, det blir nok en super dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du har fått deg en aldri så liten nedtur.... Viser hvor "lite" det skal til før vi er ute av den gode stimen. Alt er så nytt ennå, så denne uka må du bare blir ferdige med, kast alle vonde tanker bak skulderen og start på nytt du!!! Det fungerer kjempebra!!

 

Du har på ingen måte tapt, og du har jo fortsatt tatt av mange kilo.

 

Stå på videre, MissMuppet, vi trenger deg her inne:) Det er jo din tråd også:(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Da er vi to, Miss muppet! Etter mye sykdom, lite søvn og skikkelig sliten har jeg ikke hatt samme energi til å planlegge måltider, og blitt til at vi spiser noe usunt på kvelden. Så regner med å ha gått opp minst 2 kg når jeg veier meg i morgen!

 

Men, vi må regne med opp og nedturer, dette er tross alt noe vi skal klare å holde på når vi har nådd vekta vi vil ha og, så vi får bare ta dette som et spark bak til å fortsette bra neste uke :(

 

Dette klarer vi sammen, stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Nå ble jeg glad :) Tenk så herlig å ha støtte blant "kjente" her inne, blir rørt av støtten deres :) Dette SKAL jeg klare! Så leit du også opplever det samme 4snupper, men jeg må jo innrømme at for min egen del er det godt å ikke være alene om det.. Sammen klarer vi å snu dette og komme inn på rett spor igjen.. Vi får ta morgendagens vekt på strak arm og jobbe som gale for å snu de dårlige vanene igjen. Vi var jo så flinke!!!!! Rettelse: ER så flinke!!

 

Jeg skjønner jo nå at å lage nye vaner er vanskelig, men kanskje enda mer vanskelig er det å klare å holde vekten.. Ser for meg et "hold vekten kurs" i enden av denne slankefasen!

 

Nå skal jeg lage meg en supersunn lunch. Har bakt GR frokostbriketter, som forøvrig er knallgode og sunne, og så reise ut til svigers for helstekt laks :( Gubben tok med begge ungene ut dit tidligere i dag så jeg har fått litt alenetid.. Det trengte jeg...

 

Lykke til jenter :) Hyggelig å "ha" dere her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg en liten nedtur for en ukes tid siden; Jeg hadde gått opp et par kilo i jula / januar. Dette var forsåvidt kontrollert oppgang, dvs. jeg har kost meg med god samvittighet med jul, hyttetur, messe mm. og tenkt at livet består i å kunne kose seg i en periode (ferie etc) og stramme inn og komme tilbake med god stil.

 

Jeg synes jeg greide det bra også, men plutselig ble alt veldig tungt. Det er IKKE moro å gå ned de samme kiloer flere ganger, er min erfaring.

 

Selv om motivasjonen fikk en (velkjent) knekk, så er det så godt å kunen skrive det av seg her inne, og nå er jeg tilbake i fiiin stil :(

 

Håper det samme blir resultatet for dere, MissMuppet og 4snupper, jeg skal heie her fra siden i allefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Selv om motivasjonen fikk en (velkjent) knekk' date=' så er det så godt å kunen skrive det av seg her inne, og nå er jeg tilbake i fiiin stil :) [/quote']

 

Takk for kloke ord og oppmuntring Slippe.. Det med å gå av seg de samme kiloene om igjen kjenner jeg spesielt på, enda jeg visste jeg kom til å gå opp etter omgangssyken. Vet ikke hvorfor jeg depper så mye over det egentlig, men tror det er fordi jeg har klart mesterstykket i å få tilbake det enorme sjokoladesuget. På 4 uker klarte jeg å dempe godterisuget såpass at det ikke dominerte hverdagen lenger. Nå er jeg tilbake til starten og tenker ikke på annet enn sjokolade - og har dermed spist sjokolade (opptil to ganger om dagen). Ikke mengder heldigvis, men nok til å ødelegge kcal budsjettet med 4-600 kcal dagen.. Noen vil kanskje si at dette fortsatt er mengder, men ikke i min verden :( hehe.. Har tidligere spist tre ganger så mye - derav min høye vekt!

 

Jeg skal gjøre som deg - skrive det av meg å komme tilbake i fiiin stil :) Det er ikke verdens undergang, to små kg - vips så er det vekke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Da har jeg veid meg for i dag siden jeg likevel var oppe 4.30 med tvillingene. Opp 2,7 kg..argh... Er nok pga null trening, kroppen min reagerer med en gang da, og i tillegg har jeg ikke spist regelmessig i det hele tatt sist uke pga sykdom.

 

Jaja, bare ta fatt denne uka da, er jo nødt til å bli bedre enn sist uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag, og veiedag igjen gitt.

 

Har byttet til ny vekt siden sist gang, og den viser nok litt mindre enn den forrige jeg brukte, men det får så være. Det blir litt feil denne gangen men fra neste gang av blir jo nedgang/oppgang reel igjen ettersom jeg veier meg på samme vekt da også.

 

Uke 4: 96.1

Uke 5: 94.1

Nedgang på 2kg (er nok nærmere -1.4kg men fornøyd uansett :()

 

4snupper og MissMuppet: Selv om dere har gått opp nå, så får dere tenke på at raske kilo på gjerne er raske kilo av også så lenge enn ikke drøyer for lenge med å komme tilbake i gjenge igjen, og jeg har en følelse av at dere klarer det bra :)

 

Lykke til. Dette klarer dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Kjempe bra jobba, Maeve :) :)

 

Er litt usikker på om vekta ble riktig siden jeg veide meg midt på natta denne gangen, men skal uannsett klare å gå ned minst 1 kg denne uka har jeg bestemt :) Har gått ned 4,1kg på 5 uker, så er fornøyd likevel, skal klare nå målet mitt!! (Basta :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...