Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

Jeg er også innmari glad i sjokolade, det er egentlig en kamp å klare seg uten. Jeg har testet noe som heter Xocai - en sjokolade som faktisk er sunn, men usunt dyr! Har du eller noen andre testet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest MissMuppet
Jeg er også innmari glad i sjokolade' date=' det er egentlig en kamp å klare seg uten. Jeg har testet noe som heter Xocai - en sjokolade som faktisk er sunn, men usunt dyr! Har du eller noen andre testet den?[/quote']

 

Har jeg aldri hørt om, hvor kjøper man den? Og hva slags sjokolade er det? Fortell fortell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg prøvde en fra sjokoladefrabrikken på mandag, den er uten sukker med ca.114 kalorier, den var veldig god. Den kjøpte jeg på videobutikken her, Video Nova.

 

De fleste helsekostbutikker har sjokolade og godteri uten sukker, men mange av de har mye kalorier likevel, så man må lese på pakka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Var det noen som nevnte søtsug?? I dag er jeg fryktelig glad for at jeg ikke har noe snop liggende i huset for da hadde det gått ned på høykant :)

Kan igjen bare reklamere vilt for kokosbollene til Den lille kokosbollefabrikken, 48 kalorier pr stk. Jeg pleier å hamstre og ha i fryseren til helgene (spiser 7 stk på frimerkene), men typisk nok på en sukkerhungerdag som dette har jeg tom fryser ;)

 

Skal på vekta i morgen jeg da, veldig spent på hvordan det skal gå. Har vært flink med maten denne uka, men det har blitt lite trim, bare et par kortere gåturer og en time pilates i går. Og så ser jeg til min store skrekk at det er fullmåne i dag. Jeg er en av de som påvirkes av den og samler vann så det synger etter. Får håpe det har sluppet taket før veiing i morgen.

 

Tror jeg skal snakke med kursleder om å regne på menyer på nytt, tror nok fint jeg kan redusere litt nå når det blir så som så med trim. Kanskje en mellomting mellom meny 2 og 3 kunne være noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morticca

Var borte på en kaffe runde i efta jeg, der ble det servert både lapper og vafler, jeg hadde tatt med meg frukt i en liten boks, men når folk har stått og lagd bare til meg, så følte jeg liksom ikke at jeg bare kan dra fram boksen :S

 

Men nå vet de fleste rundt meg at jeg går på GR så neste gang blir det kanskje ikke så fælt å ta fram boksen min :)

Det er liksom greit dette søtkicket for meg, for det er liksom ikke søtsaker jeg er glad i, mere det hersens potetgullet :S

 

 

Ha en god natt alle sammen ;) legge meg etter en dag med masse trening, og faktisk vart ikke fiskegratengen så verst , blir nok det flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg har virkelig hatt helvetes natta i natt, så veldig spent på hvordan det går med trening og spising i dag...off...

 

La meg ved midnatt, første babyene våkna 00.30, sovna igjen 1. Så våkna andre babyen 1.30, holdt på til kvart på 2, da våkna hun andre igjen. Og de nektet å sove begge to, matet, trøstet de fram til kl.4, da måtte jeg bare stå opp med de. De sovnet igjen 5.30 og sov til 6.30!

 

 

Så jeg er en smule redusert i dag med 2 timer søvn som ikke var sammenhengende...trenger litt støtte i dag til å ikke spise usunt fordi jeg er sliten og synes synd på meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Huff, så sliten du må være 4snupper.. Det finnes nesten ikke noe værre enn å ikke få sove ordentlig. Stå på, du er kjempe flink. Kanskje du kan unne deg noe mat du liker i stedenfor godis? Dropp treningen i dag, du trener jo så mye ellers. Det er viktig med hviledager også, spesielt når formen ikke er på topp!

 

Her har nå begge ungene omgangssyken! Heldigvis er pappan hjemme og trår til. Vi flyr på skift fra do til stue med bøtter og kluter.. Æsj!

 

Har meldt meg på trening i kveld, gleder meg egentlig mest til å komme meg ut en bitteliten tur ;) Håper formen holder og jeg ikke blir syk.. Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Jeg blir trøtt bare jeg leser om den natten du har hatt, 4snupper. Sover de stort sett samtidig på dagtid slik at du også kan få duppet av litt eller er de våkne på ulike tider da også?

 

Jeg har vært på kurs nå i dag.... æsj, bare 300 gram ned - og jeg som har vært så flink med maten denne uka. Blæhhh... Riktignok er det mitt andre kurs så jeg kan jo ikke forvente noen pangstart, men dette synes jeg går altfor smått...

Har fått lov å gå ned til meny 2, og håper det skal gjøre underverker i uken som kommer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Kiloene skal sliiiites av vet du Bumblebee, bare for å plage oss til vannvidd! Du har ihvertfall gått ned og ikke opp eller stått stille! *klapp på skulderen til deg* Snikveide meg i dag og jeg har tatt av noen hundre gram denne uken jeg også. Håper det blir noen hundre til til mandag, men tviler... Det er fælt det skal være så utrolig vanskelig å gå ned når vi er så superflinke! Ikke godteri, ikke feit eller sukkerholdig mat.. Det er mye mer morsomt å legge på seg, dvs hvis en kunne fetet seg opp uten å bli feit! Drømmer om lørdagsgodt i dag, de foregåede dagene har jeg klart meg bra og jeg SKAL på trass holde meg i dag også. Da har jeg klart en sjokoladefri dag mer for hver uke!! Dag 4 i dag!!

 

Får håpe du føler ting går litt lettere på meny 2 da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Bumblee, 300 gram er jo bra! Ta det som en god motivasjon videre, du har ikke stått stille og ikke gått opp i vekt. Og er jo mye som kan spille inn akkurat når du veier deg, klærne, maten du nettopp har spist, væskebalanse i kroppen osv ;)

 

 

Babyene sover heldigvis likt på dagen, så jeg sov litt over 2 timer på sofaen imens de lå i vugga i stua. Så da fikk jeg mer energi, så fikk trent 16 km på ellipsesykkelen når de tok sin neste lur, det var godt!

 

Skal trene styrke i kveld etter middagen, da er mannen hjemme, så da kan jeg få ekstra hjelp med vektene :)

 

 

Lykke til videre denna uka alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo si at du er flink som klarer å holde fokus midt i amming og småbarnstid, det er ikke verst!!;)

 

Har vært gjennom det selv, og det virket rimelig uendelig mens det stod på. Men, plutselig sover du rundt en natt, våkner opp uthvilt, går inn på badet, og der står jammen meg mor til 4snupper og ser på deg i speilet, slank, sterk og sprek!!! Da er det verd strevet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloene skal sliiiites av vet du Bumblebee' date=' bare for å plage oss til vannvidd! Du har ihvertfall gått ned og ikke opp eller stått stille! *klapp på skulderen til deg* Snikveide meg i dag og jeg har tatt av noen hundre gram denne uken jeg også. Håper det blir noen hundre til til mandag, men tviler... Det er fælt det skal være så utrolig vanskelig å gå ned når vi er så superflinke! Ikke godteri, ikke feit eller sukkerholdig mat.. Det er mye mer morsomt å legge på seg, dvs hvis en kunne fetet seg opp uten å bli feit! Drømmer om lørdagsgodt i dag, de foregåede dagene har jeg klart meg bra og jeg SKAL på trass holde meg i dag også. Da har jeg klart en sjokoladefri dag mer for hver uke!! Dag 4 i dag!!

 

Får håpe du føler ting går litt lettere på meny 2 da ;)[/quote']

 

Ja, MissMuppet, i dag er det dag 5??? Eller er det kosedagen i dag? 6 sjokoladefrie dager i uken må jo være flott...:)

Herlig å ikke gå å småtygge på sjokolade hele dagen.... Jeg har sukkerfrie drops som jeg tar hvis jeg får lyst på noe ekstra, men prøver å berense det også, trenger jo ikke spise hele tiden.

 

Ha ei god helg, med eller uten sjokolade:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! Uka har gått ok, men klart jeg savner både litt ekstra mat og godis, har tross alt vært vant til fråtsing en stund, så mitt nye, sunne jeg, driver jo ikke med sånt! Når det er sagt, nå som det er gått snart 2 uker, merker jeg at det er lettere for meg å ikke gå på en smell, jeg kan vurdere det, men så VIL jeg liksom ikke, fordi jeg ikke vil "ødelegge" dagen. Jeg tenker heller at for hver dag jeg ikke skeier skikkelig ut, er jeg 1 dag nærmere mitt nye, slanke jeg! ;) Og jeg GLEDER MEG til sommeren, når jeg er 70 kilo og alle de fine kjolene mine passer!! Og så fikk jeg til 40-årsdagen min i fjor sommer et gavekort på 3.000,- på Karen Millen - min favorittdesigner - og dette må brukes før 1. juni i år.... Og skal kun brukes på klær som passer meg når jeg er 70 kilo, hihi :) Gleder meg til alt sammen! :)

 

Finner masse støtte her inne - takk for at dere finnes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Veide meg i dag morges fordi jeg synes jeg har vært så flink med trening og spising, men veier nøyaktig det samme, ikke opp eller ned.

 

Så håper det er fordi jeg trente så hardt i går, at kroppen snart gir slipp på litt vann og vekta da går nedover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damene! Ein liten rapport frå meg som TRUDDE eg var frisk, men det viste seg å berre vare ein dag.. Tilbake til influensaen og ingen trening denne veka heller. Ser mørkt på vegedagen mandag. Håpar neste veke blir bedre og at det blir tid til trening. Eg har forsøkt å halde meg til 1600 kcal pr dag denne veka, men eg har ein svakhet: ost. Eg er veldig glad i ost og syns lett-osten er ein nedtur. Den er tørr og smakar mykje dårlegare syns eg. Ost har jo haugevis av kcalorier og dermen går eg på ein smell titt og ofte. Kanskje eg burde kutta ut heile osten?

Søtsuget er så og seie borte etter nesten 3 veker utan så mykje som ein liten twist. Det er iallefall eit lyspunkt.

God helg alle saman, det gjeld å halde fokus for på mandag skal me på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Ny dag med omgangssyke her i huset! Ungene spyr nesten om kapp ;) Heldigvis er pappa'n hjemme og trår til, men nå håper jeg de gir seg snart!! Har selv fått litt magesjau så vekten viste ned 800 g fra i går.. Det er jo morsomt å se et nytt tall, men vekten vil jo gå opp igjen fram til mandag. Jaja, ingen har sagt det skal være morsomt å slanke seg. Dag 5 uten sjokkis i dag :) skikkelig stolt over det! Men har jo vurdert fredagskos framfor lørdagskos bare for å få 2 dager uten sjokolade til veiedagen...

 

Tenk så nydelig å kunne shoppe klær for 3000 kroner som andre har betalt til sommerslanke deg :) Bedre motivasjon får en vel ikke :)

 

Liv26: Masse god bedring! Spørs nok om skjebnen har en influensa til hver av oss i husstanden på lur når denne omgangassyken gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag med omgangssyke her i huset

Tenk så nydelig å kunne shoppe klær for 3000 kroner som andre har betalt til sommerslanke deg Bedre motivasjon får en vel ikke

 

 

Hadde omgangssyke selv hele gjengen hjemme også for få uker siden, så sender min dypeste medfølelse, det er noe dritt! (bokstavelig talt, hihi)... Dag 5 uten sjokkis er superbra, har du vurdert å kjøpe Nutrilett Dark Chocolate (sånn proteinbar du får på Kiwi og overalt) i stedet for sjokkis eks. til kosen i kveld? Ca. 220 kcal, masse proteiner og lite fett! Og best av alt - det SMAKER sjokiss ! Jeg synes den er supergod og bruker den stadig som kveldsmat ;) Bare et lite tips fra en annen sjokoholiker

 

Gleder meg masse til å shoppe ja - 3.000 får man litt for, selv på Karen Millen! :)

 

Håper dere alle får en super helg - jeg har meldt meg på 2 timer sykkel maraton i morgen og gleder meg som bare det, kanskje jeg klarer å brenne over 1000 kcal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Off, omgangssyken er skikkelig slitsomt, her har vi ikke hatt den på 3 år, så håper vi slipper unna i år og! Prøvd med farris og eplejuice til barna, det binder magen og får de lettere til å holde på litt væske.

 

Jeg skal trene i kveld når babyene sover, håper jeg har nok energi til det ;) Er ganske støl i bena etter treninga i går, så er litt tiltak å stille seg på sykkelen igjen..hehe..

 

Har ikke noe godteri i huset til helga, vil ikke bli fristet. I morgen skal jeg på Disney on ice med jentene, de får lørdagsgodtet sitt der, da slipper jeg bli fristet til noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Vært flink i dag, lagde hjemmelagd pizza til middag. Lagde bunnen selv, og lagde egen pizza til meg hvor jeg veide alt, og brukte lettost, kyllingfilet og kyllingkjøttdeig, og klarte ikke spise opp alt ;)

 

Skal la maten synke litt, så skal jeg trene før vi ser film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så flink du har vært.. Jeg fant en GR oppskrift på hamburger.. Men ting gikk ikke helt som planlagt, mildt sagt. Fant ikke grove h.brød så det ble fine, dessuten hadde jeg på ost, ketchup og dressing på burgeren - ikke helt i GR's ånd skjønner jeg for middagen havnet på over 650 kcal. Og jeg spiste bare EN hamburger!!! Grrr, er så sint på meg selv for at jeg ikke brukte hue!!!!! Dagens kcal er nå på 1600 og da har jeg ikke brukt opp melk, frukt eller kveldsmat-kvoten ;)

 

I morgen blir det den supergode tomatsuppen med ris, for det er latterlig lite kcal i den.. så får de andre spise noe annet. Jeg skal nemlig ha sjokkis i morgen. Tenk at jeg har klart dagen i dag også uten sjokolade - dag 5!! Er så stolt :)

 

Ha en fin helg jenter. Tre dager til veiing, håper vi alle blir fornøyde. Vel, fornøyde blir vi vel aldri, men det er jo gøy hvis vekta peker riktig vei ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg pleier lage middagsliste for hele uka hver søndag,og handle inn alt på mandager. På den måten slipper jeg brenne meg på at de er utsolgt for noe, for om de er det, så kan jeg bytte om middagen den dagen til jeg får tak i alt. Har brent meg på det noen ganger når jeg gikk på første kurset, at jeg fant ikke det tilbehøret som skulle være til en rett og dermed ble det en mer usunn middag enn planlagt ;)

 

Neste fredag har vi barnevakt for alle 4 ungene, da skal vi på kinarestaurant for å spise, spent på hvordan det går med valgene der. Får trene litt ekstra dagen før og dagen etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Jeg har bestemt meg for å sette meg ukentlige mål om ting jeg skal endre, uvaner jeg har lagt meg til når det gjelder kostholdet mitt. Forrige uke var målet å slutte å småspise mens jeg lager mat, noe jeg har klart kjempefint helt frem til i går, men gudskjelov var det bare stekte sjampinjonger jeg gaflet i meg over grytene, det kunne vel strengt tatt vært værre...

 

Denne uken er målet å bli flinkere til å spise grønnsaker ;) Både jeg og samboeren har vært helt elendig på å lage grønnsaker til middag i alle år, men nå som vi har fått barn er det bare å ta seg sammen. Jeg har jo i tillegg gått ned til meny 2 og merker at jeg gjerne synes middagene blir litt små (jeg er et "middagsvrak"), og da er det jo desto større grunn til at jeg burde bli flinkere til å fylle opp med grønnsaker for ikke å gå på en smell.

 

Her trenger jeg litt hjelp! Hva slags grønnsaker spiser dere til middag? Det blir fort til at jeg lager en enkel salat ved siden av men det kan jo bli ganske gørr kjedelig etterhvert... Trenger litt tips og inspirasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Her går det mye i gulrøtter ved siden av middagen, for det synes ungene er godt og. Kan variere med å koke den og raspe den rå ;)

 

Eller så pleier jeg lage en skål med grønnsaker på kvelden, kutter da opp kålrabi, gulrot og agurk, og da får jeg i meg mer enn nok grønnsaker.

 

Har også agurk, tomat eller paprika på all brødskive/knekkebrød jeg spiser, da blir det ca 50 gram agurk per måltid feks, det hjelper mye på grønssaksrasjonen. Havner da som regel på 500 gram grønnsaker på en dag :)

 

Nå skal jeg trene før jeg skal på Disney on ice med jentene :)

 

Veide meg i morges, bare 100 gram ned, forstår ikke det siden jeg har trent mer enn noen gang, har 19 trimpoeng til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye kokt gulrot, kålrabi, pastinakk, men det er ikke mannen så veldig glad i. Som avveksling til salat er det kjempegodt med paprika, løk, squash, asparges og aubergin stekt i pannen eller i steikovn uten noe fett. Og man kan lage grønnsaksrøre (type rattatouile, vet ikke hvordan det skrives). Jeg jobber hardt med å få i meg mer grønnsaker. Selv om jeg går på meny tre så vil jeg venne meg til å spise en god porsjon med grønnsaker til middagen. For ikke å snakke om litt tomat og agurk eller paprika på brødskiva. Blir jo så utrulig mye bedre, skjønner ikke hvorfor man ikke gjør det altid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker veldig mye dampet brokkoli og blomkål, gjerne i skjønn forening med hverandre, eller stekt sopp som jeg elsker. Ellers knasker vi mye klementiner (vet det er frukt) etter middag og rå, små gulrøtter og sånne tynne lange røde paprika.... deilig!!

 

Jeg gikk på en real smell i dag! Var på 2 timers spinning maraton(helvete) med en nazi-fyr av en gærning, som gikk rundt og maste og gnålte om tempo og å legge på mer etc, så det hele endte med 1300 kcal brukt (pulsklokke), men jeg var kvalm hele veien hjem, spydde som en gris (sorry det billedlige uttrykket) og ble liggende på sofaen 2 timer etterpå og føle meg elendig! Vanskelig å holde igjen når noen presser så INNMARI! Herregud, vært på mye spinning, men dette tok kaka og jeg skal aldri tilbake dit, finnes jo grenser - jeg er flink til å presse meg uten en sånn maktsyk tulling.....

 

Godt å få mer inspirasjon av dere også på middagsfronten - og grønnsaksfronten, man merker jo det går i det samme. Jeg er i hvert fall helt avhengig av masse grønnsaker, ellers holder ikke maten meg mett... ;)

 

Fortsatt god lørdag, nå venter stekt kyllingbryst med masse deilig krydder, dampede grønnsaker og PEPSI MAX (den første på 2 uker)! Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...