Gå til innhold

Ny her!


Gjest Mamma91

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg er en jente på 19 år, som endelig har fått fingeren ut for å gjøre noe med vekten. Tenkte kanskje det var andre her inne som var interessert i å snakke? Aner ikke hvor aktivt dette diskusjonsforumet er da, men hadde vert gøy om det var mye aktivitet her! :)

 

Kan kanskje fortelle litt om meg selv, ble mamma som 17 åring. Etter det har vekten bare gått en vei, og i dag veier jeg 71.8 kg, mot mine 57 kg før jeg ble gravid. Grunnene til at jeg har meldt meg på Grete Roede kurs, er for å gi meg og familien min ett litt sunnere kosthold, men aller mest for min egen selvfølelse :)

 

Håper på å bli kjent med mange hyggelige mennesker, så vi kan dele mattips, treningstips og motivasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Hei mamma91 og velkommen!

 

Jeg er en 22 år gammel jente som tok samme valg som deg i oktober 2010. I løpet av første kurs gikk jeg ned 4,3kg. Jeg begynner på kurs igjen i morgen og jeg GLEDER meg! :)

 

Når begynner du på kurs? Du kommer til å like det! Er fantastisk å ha det ukentlige møtet (føles ikke så uoverkommelig å gå ned i vekt når det bare er for en uke om gangen - på en måte) hvor man kan snakke om utfordringer og å lære av hverandre :)

 

Selv har jeg et mål på å gå ned 15-20 kg slik at jeg når målvekten min på 60-65kg. Jeg er litt usikker akkurat hvor jeg vil stoppe enda, da jeg har veid en del kilo for mye så lenge, så tar det ned til 65 i første omgang så ser jeg :)

 

Har du tenkt noe over om du vil gå på hold vekten kurs når du er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

Jeg vil henge meg på her :)

selv begynner jeg på kurs den 14.01.11 :) gleder meg masse til det!

skal gå nettkurs. venter enda på kursboka.

 

jeg er 22år og 153cm og har på mitt høyeste veid 71,2kg og med det håper jeg å gå ned til 50kg eller jeg får se når jeg kommer nærmere. selv er jeg ikke så flink med trening noe jeg skal bli!

 

ellers håper jeg og komme i kontakt med fler her inne og hjelpe og støtte hverandre :)

 

mitt første del mål er 60kg!

nå er jeg 67.1kg, men har et mål om å gå ned mest mulig på kiurs :)

 

lykke til alle sammen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, mamma91. :) Denne siden fungerer som en inspirasjon for meg, og jeg "tvinger" meg selv til å skrive ned alt jeg har spist... og da ser jeg hvor jævlig det er.

 

Så, dette klarer du nok! Ønsker deg lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få mange koselige svar!

 

Jeg begynte på Grete Roede på tirsdag som var, så jeg er på min 2.dag i dag :) Så langt går det bra, men sliter med å få nok kalorier (går på meny 2). Har dette noen gang vært noe problem for dere?

 

Og en ting til..hvordan er deres forhold til alkohol og sånn under kurset? Er jo slik at man ikke skal drikke (om man ikke bruker kosemerkene..) For min del så vet ikke veninnene mine at jeg går på kurs, burde jeg si det sånn at de forstår hvorfor jeg ikke drikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

Jeg følger meny 1, det har jeg fått beskjed om av min kursleder er best for meg!

jeg vet hvordan det er å ikke komme opp i kcal, men noe jeg lurer på, kan man legge eplejuice under frukt?

 

det med alkohol er jeg ikke sikker på, for mine venner vet heller ikke at jeg går på kurs og jeg skal på fest på lørdag :)

vet jeg må spise riktig og riktig mengde, men på fest blir det jo litt flaut og veie mat om det blir servert mat!

så der sliter jeg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen utskeielser har man lov til. Kan ikke veie maten hos venner og på fest - så man må nok bare passe på hva man spiser... og på fest; kanskje spesielt hva man drikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

sant det, Men har dere noe tips til hvordan jeg kan komme opp i riktig kcal mengde, jeg følger meny 1 som kurslederen syns passer meg, men jeg kommer ikke opp i 1300kcal. må bli flinkere å spise litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere som sliter med å komme opp i kcal:

 

jeg også gjorde det samme i begynnelsen, jeg går på meny 2 (1500-1700 kcal per dag), men kom raskt inn i det når jeg først kom inn i rutinen, alt handler om hva du er vant til så gjør gradvise endringer så er du der plutselig! :)

 

ellers så om du sliter VELDIG kan du ha vanlig pålegg på skiven i stedenfor magert - her kommer kcal fort selv med "riktig" mengde. Nøtter er også lurt for å få opp kcal, det er MANGE kcal i valnøtter f.eks. så en håndfull med slike så ser du at du straks er der :) Avocado er også tips til kaloriholdig mat. Alt jeg nå har foreslått er OK mat, det er bare mye kcal i de. Itillegg til mase gode stoffer for kroppen :)

 

Når det gjelder alkohol, så går det helt fint. Dersom du har (som meg) en dag i uken der du får lov å skeie ut så har det jo ingenting å si om det er sukker/fett eller alkohol du putter i deg :) Husk at GR er noe dere skal leve med når dere har nådd målvekten også, ikke bare noe dere gjør mens dere går ned i vekt - da vil dere gå på en smell når dere er "ferdig"! Jeg var på fest en lørdag og bare i alkohol fikk jeg i meg 1000kcal, men gikk ned 0.8 på veiing onsdagen etter. Da hadde jeg vert flink de andre dagene. Det skader jo heller ikke å være flink med en ekstra treningsøkt den uken du vet du skal på fest? Det er jo også mulig å velge de alkoholenhetene som gir minst kcal! Personlig liker jeg ikke øl, så på meg blir det sukkerfri cider f.eks.

 

Håper dette hjalp dere litt :)

 

Lykke til og god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

I dag starta jeg på kurs og ting går så bra :)

 

skal gå meg en tur litt seinere i dag :) gleder meg masse<3

 

måtte bare se hvordan vekta var i dag og 400gram ned siden mandag!

men nå har jeg veie dag på fredager pga kurset, så nå er det ikke noe veiing før neste fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg slenger med på her litt jeg. Er ei 19 år gammel jente fra det glade sørland som skal ned rundt 50kg. Begynte på maxi-kurs på onsdag. Det virker kjempe moro... Er det noen her på 18-25 som skal ned over 40kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å gå ned 17 kino, da jeg har en trivselsvekt på 72 kilo, og veier 89,0 kilo nå. Jeg har allerede gått ned 3,2 kilo, men har nettopp meldt meg inn i Grete Roede. Har alltid vært høy og hatt en kraftig benbyggning, men holdt vekten mer eller mindre i sjakk med trening. Da jeg fikk en alvorlig skade for noen år tilbake, var jeg lenge ut av stand til å trene, og vekten gikk mange kilo opp.

 

Nå er det på tide å ta seg i nakken og gjøre noe med vekten jeg ikke er fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hircine!

Tusen takk for mangen gode tips til både kaloriholdig mat og alkohol! Dette hjalp meg virkelig! ;)

Så f.eks. er det mange kalorier i brunost..så om jeg sliter kan jeg bare ta det på knekkebrødet/skiven altså? det er jo litt-mat.

 

Kjenner jeg blir enda mer motivert av å snakke med andre unge som driver med det samme :D Håper virkelig jeg kan spre min motivasjon videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

Jeg ente med fest i går, men hentet meg inn igjen i dag noe jeg er stolt av!

eller tror jeg ikke det blir noe nedgang på fredag når jeg har veiedag'

 

det er mye lettere å snakke med andre som er i samme "båt" og forstår hva vi går igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hircine!

Tusen takk for mangen gode tips til både kaloriholdig mat og alkohol! Dette hjalp meg virkelig! ;)

Så f.eks. er det mange kalorier i brunost..så om jeg sliter kan jeg bare ta det på knekkebrødet/skiven altså? det er jo litt-mat.

 

Kjenner jeg blir enda mer motivert av å snakke med andre unge som driver med det samme :D Håper virkelig jeg kan spre min motivasjon videre!

 

Hei, bare hyggelig :D

 

Jeg har lurt på akkurat de samme tingene selv før, så er kjekt å kunne hjelpe andre også :)

 

Spis brunost du, så lenge du holder deg innenfor kcal-inntaket ditt. Husk bare å veie det du tar på skiven, slik at du er helt sikker på at det blir riktig!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 24 år som var på mitt første GR kurs forrige onsdag. Så i morgen er det veiedag igjen, det blir spennende. Jeg veier 76.4kg og skal ned ca 10kg, eller dit jeg føler meg vel:)

 

Hvordan syns dere det har vært å fortelle om at dere er med på kurs til venner, familie, kollegaer? Alle jeg har fortalt det til syns det er kjempe positivt og spennende. Mange vil gjerne høre mye om det, så det er gøy. Jeg er ikke så flink til å veie maten når jeg er på jobb osv, hvordan gjør dere det?

 

Håper dere som allerede har vært på kurskveld og vekta til nå er fornøyde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

velkommen skal du være ;)

 

når jeg fortalte det til folk, så sa dem bare du trenger det ikke. også sier dem at det uansett ikke kommer til å funke!

men jeg vet selv at det funker og at sikkert kommer til å gå ned eller jeg håper det :D

 

hvordan går det med trimmen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

Gratulerer så mye med ned gang ;)

 

jeg skal veie meg og måle meg på fredag :D

 

i dag har jeg endelig fått trent, trente mens jeg så slankekrigen :D digg! trente styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...