Gå til innhold

Ny her!


Gjest Mamma91

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg der:)

 

Jeg sliter veldig med å komme opp i nok kalorier! Men jeg gjør så godt jeg kan:P Skal i hovedsak ha 1900 om dagen, men jeg havner som regel rundt 1300-1400.. Men jeg får bare kjøre på videre med frukt og grønnsaker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Jeg har jo regnet meg ut til at jeg skal ha 1300 kcal om dagen, jeg ligger på 1000-1150.. så har ikke så mye igjen..

men når dere fyller inn hva dere spiser her på nettet, feks:

 

"FROKOST"

La oss si dere spiser 2 brød skiver med banan, altså 1 hel banan delt utover på de to skivene.. Og ett glass melk,

Hvordan fyller dere dette inn?

 

Skal jeg ha banan under "Frukt" og melk under "Melk" ? For da får jeg jo i meg for lite kalorier på "Frokost" hmm, forvirrende..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fyller det inn sånn i allefall.. Men jeg er litt usikker på om det er rett:P En kan jo ikke skrive det opp begge steder, for da blir det for mye kalorier.. Det er jo det daglige inntaket som teller.. Hmm, nå blei jeg veldig usikker her:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er det jeg også er.. det er jo i det "hele" det daglige inntaket.. men det er jo også viktig at man får i seg nok kcal til hvert måltid også..

hmm, det er nok noen som vet svaret på dette.. vi får vente i spenning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88
Jeg har jo regnet meg ut til at jeg skal ha 1300 kcal om dagen' date=' jeg ligger på 1000-1150.. så har ikke så mye igjen..

men når dere fyller inn hva dere spiser her på nettet, feks:

 

"FROKOST"

La oss si dere spiser 2 brød skiver med banan, altså 1 hel banan delt utover på de to skivene.. Og ett glass melk,

Hvordan fyller dere dette inn?

 

Skal jeg ha banan under "Frukt" og melk under "Melk" ? For da får jeg jo i meg for lite kalorier på "Frokost" hmm, forvirrende..

 

- Linn[/quote']

 

det stemmer det linn, melk går i melkerasjonen og frukt under fruktrasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

Denne uken ble det nedgang på 500gram, det er jo egentlig kjempe bra syns nå jeg, så nå har jeg gått ned 0,7kg til sammen på dette kurset :(

håper seff på mer men tar det som det kommer jeg :)

 

håper det går bedre for dere andre her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

Så kjempe bra med 2,3kg ned :(

 

jeg ble sjokka når jeg gikk på vekta i dag.

nå gleder jeg meg til neste fredag og veing, håper på en super nedgang da:) håper på 500gram da å jeg :)

 

i dag ble det pizza til middag og jeg spiste2,5bit bare og er stolt av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 er et veldig bra tall, og jeg tenker at så lenge man går NED, så går det jo rette veien :)

 

Så flink du var! Også pizza som er så godt;) Her skal det serveres taco i dag, så jeg er litt spent på åssen det går, men jeg regner med at med min gode venn - kjøkkenvekta - så ordner det seg;)

 

Ha en knall fredag, og nyt det å veie 500 gram mindre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haypergirl88

Et godt tips når dere skal ha hamburger eller taco, velg grove hamburgerbrød og grove taco lefser, mindre kcal og sundere!

 

denne uken må jeg jobbe med å nå 1300kcal eller litt over!

fo kurslederen min mener jeg må være bevist på å spise nok. ble for lite kcal i helgen som var pga jeg ikke var hjemme, greit nok spiste jeg sundt men for lite!

 

tusen takk:)

ha en fin dag videre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet som jeg har, jeg spiser rett og slett ikke nok, så der har jeg litt å jobbe med.. I dag har jeg mer enn 600 kalorier for lite, så jeg får spise litt ekstra mat til kvelds :( Vi får hjelpe hverandre til å huske å spise nok!:)

 

Vi hadde grove tacolefser, og det var egentlig veldig godt! Og jeg kjente at jeg blei mer mett enn av de vanlige. Så det var jo veldig lurt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg slenger meg på her jeg :)

En lettelse å høre at det ikke bare er jeg som sliter med å få i meg nok kalorier. Synes det er det vanskligste, særlig når jeg ikk er på skolen.

 

Jeg er 19 år og har nådd en vekt på 115 kg :( helt sykt!

Så nå skal jeg ned 50 kilo. En lang vei til 65 kg, som er målet, men dette skal vi klare :) Går ikke på kurs, så er en del på forumet for å få med meg detaljer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg med her jeg også! Er selv 19 år og er i gang med mitt andre kurs. Har sålangt gått ned 8,3 kg, men skal enda ned 5,5 kg slik at jeg for første gang på årevis kan se 50-tallet igjen.. Har vært noe dårlig å måle centimeter i løpet av kursene, men i går gjorde jeg dette og det var i høyeste grad motiverende!! -12,5 cm midje, -3 cm overarm, -8 cm hofte, -7,5 cm ende og -5,5 lår!

 

Har lest gjennom innleggene i denne tråden og ville bare si til LinnH91 at dersom du spiser 2 brødskiver med banan og et glass melk til frokost, regnes banen som ALTERNATIV PÅLEGG (du skriver den altså opp under frokost, ikke frukt) :( Mens melken skrives opp under melk.

 

Ellers lurte jeg på hva som er deres største utfordring med å følge kursopplegget? Er det å spise nok, trene nok, holde seg unna kaker og søtsaker etc.? Personlig er det godteriet (ikke kaker og potetgull) som er det store problemet. Og få nok kalorier, følge menyen og trene nok har jeg heldigvis ingen problemer med!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat de centimeterane har jeg ikke planlagt så veldig, men jeg skal i allefall ned 19 kilo til! Nå veier jeg 94,3, og jeg har satt et mål på 75kilo i første omgang, så får jeg se hvor langt jeg kommer på dette kurset:) Jeg har totalt gått ned 21 cm til nå da, og det er jeg veldig fornøyd med! :(

 

Jeg gruer meg litt til veiing denne uka, for jeg tror kanskje ikke jeg har gått ned noe spesielt. Har bare vært oppblåst! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...