Gå til innhold

Form


Gjest Phoenix

Anbefalte innlegg

Hei, Forum

 

Dette er den første dagen min i Prosjekt Form.

Prosjektet skal vare i ett år.

1. januar 2012 er det ferdig.

Om 50 uker.

 

På 50 uker skal jeg forandre meg sjøl.

Bygge om kroppen fullstendig, tenker jeg meg.

Ned 43 kilo, fra 110 til 67.

 

Bor i utkanten av Oslo.

 

Status 13. januar:

Slapp og trøtt. Anpusten. Kortpustet. Sofasliter. Ser ut som en potetsekk. Men det er jo bare 13. januar. Så heldig jeg er som har 50 blanke uker igjen!

 

Tenkte å bruke forumet her til å skrive ned hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Velkommen, velkommen :)Veldig kjekt med så mange nye mennesker :)

 

Her finner du mye inspirasjon og støtte. Gi litt av deg selv så får du mye tilbake fra fantastiske mennesker :) Jeg kommer ikke imål i 2011 jeg heller så gleder meg til å slå følge med deg gjennom hele året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

For en herlig intro, velkommen hit! :)

 

Jeg har samme mål - la 2011 bli det året jeg forvandlet meg til den virkelig ønsker å være.

 

Går du på kurs? Jeg startet i dag, og skal ned 80 kilo. Burde klare å komme et stykke på vei i løpet av dette nye, ubrukte året vi har foran oss.

 

Gleder meg til å følge deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med et godt valg! 43 kg på 50 uker er ambisiøst, men ikke umulig. Det kommer nok til å koste litt - både tid og forsakelser - men på sikt er det så absolutt verdt det! Bare husk å tenke langsiktig. Når kilomålet er nådd gjenstår det viktigste arbeidet, nemlig å holde seg der. Så tenk at de endringene som du gjør nå er en livsstilsendring som du skal leve med resten av livet. Og ikke minst er med på å gi barna dine også en sunn og god livsstil....

 

Forumet er fullt av hyggelige, motiverende og inspirerende mennesker som støtter i både medgang og ikke minst motgang. Så bruk det flittig! Selv er jeg nok på samme sted som Lykke82, nemlig at jeg ikke kommer i mål i 2011. Så jeg ser frem til å følge deg gjennom året!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!

Jeg ble så glad!

Tror dette er det som skal til: Ha noen å følge med på veien, som skjønner hva det dreier seg om og som kan komme med råd, sånn som du, Krusmynte. Jeg skal ta det det med meg.

 

Ser fram til å følge med dere framover.

 

Phoenix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Phoenix! Dette blir ett spennende år:) Jeg gar også hatt min første dag i mitt nye liv idag, hadde mitt første kursmøte igår og er kjempe motivert! Husk at vi er mange med samme mål her! Nemlig å få ett bedre liv og en lettere hverdag!

-Suseen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ble Dag 1:

 

Brukte dagboka hele tida, og la inn alt jeg jeg spiste.

Veldig fin dagbok!

Bakte meg et skikkelig grovt brød i dag tidlig, veldig godt.

Ost og eple til pålegg på jobben.

En stor blomkål og en røkt kotelett til middag.

Kaffe med melkeskum i til frokost og nå til kveldsmat.

 

Dette kjennes bra ut.

 

Men:

Jeg har ikke greid å trene ett minutt. Ingen ting.

Trøtt og slapp, sover på sofaen, orker ikke tanken på å bevege meg.

Det virker helt absurd å ta på seg støvler og gå ut på tur. Orker ikke!

Helt inni margen trøtt. Greier ikke å våkne.

 

Dette kjennes ikke bra ut.

Greier ikke å få hull på den der i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det du skrev i et av de andre innleggene dine, "det er fint å være underveis" synes det var så bra sagt!

 

Når det gjelder trening nå i starten er det ikke krise! Start med maten og ta treningen litt etterhvert. Det er ofte lettere å komme inn i en ting først.

 

Når det er sagt så stemmer det for flere at når man har trent og vært ute å brent et visst antall kalorier blir det enklere å unngå å sprekke. For det første er det ikke søtsaker man har lyst på når endorfinene suser ikroppen og for det andre blir det som regel ikke "verdt det" å spise opp de kaloriene man har kjempet av i sjokolade og chips. Derfor liker jeg å trene på morningen, da går jeg med den følelsen hele dagen :)

 

Visst du leser en post jeg skrev for noen dager siden hadde jeg en dag da jeg ikke orket tanken på trening, men gjorde det likevel. Har kommet så langt i prosessen nå at det med å ikke orke å trene ikke bør være en faktor. Man må bite tennene sammen og gjøre det likevel, det er det som omdefinere meg føler jeg. I mitt tidligere liv gjorde jeg aldri noe jeg ikke ville som var ubehagelig som f. eks trene. Dette er ting man kan ha i tankene etterhvert, men man må komme litt i gang før man begynner å presse seg. Viktig å ikke gå for hardt ut, da mister man motet og sprekker og legger på seg mer en hva man har tapt.

 

Ta det pent og pyntelig, og kanskje du klarer en eller to økter neste uke? Da er du igang! Jeg leste noe som fikk opp øynene mine. Energi er ikke noe som kommer å banker på døren en dag. Energi må skapes! Da skiftet synet mitt seg, for det var jo nettopp det jeg hadde ventet på! Jammen stemte det ikke, nå har jeg skapt meg mye energi og det er fantastisk!

 

Jaja det var dagens pepptalk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjipt å høre at du har hatt en dårlig dag. Det er vel ingen særlig trøst at sånt skjer for oss alle? Jeg og er mye trøtt og sliten for tiden, regner med det er mørketiden og det dårlige været sin skyld, men tok meg nå en tur til legen for å få sjekket jernlagre o.l. likevel. Så får vi se hva prøvene sier.

 

Det høres ut som om du er godt i gang med å endre kostholdet. Og det er som Lykke82 sier gjerne lettere å begynne et sted og slenge på treningen etterhvert. Du trenger jo ikke trene så mye heller - å gå en 10 minutters tur rundt kvartalet er bedre en å ikke gå tur! Og så er det gjerne sånn at når man først har fått på klærne og kommet seg ut så kan man jo likegodt gå litt til - sånn er det ihvertfall for meg. Dørstokkmilen er faktisk den tyngste, og noen ganger kommer jeg tilbake fra tur og føler meg mer fresh, men her om dagen var jeg knapt kommet halvveis før jeg begynte å lure på hvordan i alle dager jeg skulle klare å komme meg hjem, for det var så inderlig tungt bare å bevege meg... Men det gikk bra (selv om jeg brukte nesten 15 minutter lengre på turen enn vanlig!), og jeg la meg på sofaen totalt utslitt men med litt bedre samvittighet....

 

Uansett - håper dagen i dag blir litt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord. Godt å vite at også folk som har fått det til og kommet langt på veien, har hatt treg treningsstart, og trege treningsdager underveis. Jeg skal bruke det som brekkstang for å greie å komme meg ut av sofaen.

 

OK.

Nå gjør jeg dette:

 

1. Stiger ut av sofaen, der jeg sitter akkurat nå

2. Tar et langt skumbad i varmt vann

3. Drar til sporstsbutikken og kjøper meg treningstøy

4. Bestiller medlemskap på Sats

5. Tar på meg treningstøy og tar en eller annen treningsøkt, uansett hva

 

KLar, ferdig, gå!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg ville jeg tatt punkt 2 og puttet til slutt :) Godt for sære muskler!

 

Stå på dette klarer du! Jeg pleier å tenke; Bare jeg klarer spise riktig i dag. bare eg klarer å trene i dag. Så tenker jeg det hver dag, funker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Du kan trene en annen dag. Jeg liker å trene i helgene, da kan jeg trene på formiddagen og da er jeg mindre sliten enn jeg er om kvelden. Jeg planlegger for en hel uke når jeg skal trene, for det er mye logistikk i min store familie. Da vet jeg også at det er vanskeligere å utsette det til i morgen, jeg er innstilt på å trene når det er planlagt :)

 

Beklager, så ikke hele tråden da jeg svarte så jeg hadde ikke fått med meg at du var på vei ut av sofaen. Klart du skal trene i dag. Jeg har gjort det. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort dette:

 

1. steget ut av sofaen

2. tatt et langt, varmt skumbad

3. Kjøpt meg treningstøy

4. meldt meg på Sats

5. trent 30 minutter

6 OG TATT ET SKUMBAD TIL

 

Jeg gikk amok i sportsbutikken. Fullstendig.

Dette greide jeg å få tak i:

 

- Innetreningsbukse som var stor nok (H2O)

- Skibukse og skijakke som var stor nok, Svartisen XXL

- Devold ullundertøy XXL som ikke klør (!)

- Kjempevarme votter

- Ullue med for og øreklaffer

 

Så nå kan jeg gå på skitur når det er aldri så kaldt.

Har aldri hatt så godt og varmt tøy før.

Og treningstøyet var SÅ stilig! Jeg følte meg som en sportsmoteløve.

Dette er min nye identitet, tror jeg: Sportsmoteløve.

 

Men ikke nok med det:

JEG KJØPTE MEG EN SYKKEL UTEN HJUL!

En flatpakka treningssykkel som jeg har brukt en time på å montere.

Nå står den midt i stua foran TVen, OG JEG HAR SYKLA PÅ DEN EN HALV TIME!

Med lav belastning, ble anpusten, men ikke så veldig. Får ta det trinnvis.

 

Sykkelen har pulsmåler og en målegreie som viser hva slags form man er i, fra 1. til 6. 1 er best, 6 er dårligst. Gjett hvor jeg lgger? På 6!!!! Helt på bånn. Hehe.

Men det er bare bra. For da har jeg 6 trinn å gå, og det kan bare gå en vei.

 

Så i dag har jeg brukt masse penger som jeg ikke har, men hvis jeg får til å trene med dette utstyret her, så er det i massevis verdt det.

 

Jeg er spent ....

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med nytt tøy! Det blir faktisk litt mer inspirerende å trene med nytt treningstøy - ihvertfall synes jeg det. For jeg er sånn som alltid har lyst til å bruke det jeg kjøper.... *ler* Både Sats-medlemsskap og ergometersykkel på en og samme dag? Det er imponerende det! Var sikkert en treningsøkt i seg selv å sette sammen den sykkelen, ja... ;) Og at du syklet i tillegg - det er jo og kjempebra! Og håper det føles bra nå i etterkant og... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lykke. Det her jeg ikke tenkt på, men som du sier er det er faktisk en omdefinering på gang. Har jo bestemt meg for å bygge om kroppen, og det begynner vel faktisk i hodet. Kanskje det ikke er så dumt å få tak i litt tøft treningstøy og føle seg fin. Går med treningsbuksa mi her hjemme nå.

 

Og: Har gått med lange, vide gensere i mange år for at kroppen likesom ikke skal syns. I dag blåser jeg i det: Går med tight genser og treningsbukse og syns ikke det er så verst. Faktisk. Retter ryggen og trekker inn magen, og ser konturen av en ganske spenstig kropp om noen måneder.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmen i dag ble 1 time snømåking med tung, våt snø.

Høy puls hele tida og tunge tak for ryggen og armene. Jeg har gitt meg sjøl 4,4 trimpoeng for den der, samme som skigåing ville gitt.

 

Og morsomt! Det ble skikkelig fin vei, inn til en hytte, som hadde snødd nesten ned. Deilig å ha noe trim som virkelig trengs, uten snømåking hadde vi ikke kommet fram til døra.

 

Hadde på meg ny jakke og nye votter og var konge på snøhaugen i dag. Ikke noe sofadepping i dag, nei.

 

Nå kommer to dagers konferanse, med lang reise til og fra. Blir ikke mye trim da.

Får være fornøyd hvis jeg greier å spise sunn mat i små mengder sånn som jeg skal ha nå. Satser på at det skal gå.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hadde ikke tenkt på det. Opp og ned, opp og ned, som et annet trappetroll, før middagen. De kommer nok til å lure fælt, men det er jo ikke mitt problem.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overlevd en konferanse med hotellmat og ikke noe trimrom.

De hadde fisk og salat der, og jeg greide å la være å spise pudding til dessert.

De ble ingen trening opp og ned trappene, men da var det i hvert fall ikke fordi jeg bare måtte ligge på sofaen og sove at det ikke ble noe av.

 

Tilbake hjemme her i dag, klar til innsats.

Nå har jeg meldt meg på kurs, kanskje det kan være lurt.

 

Ser at jeg har gått ned en kilo, så det er noe på gang her.

Tenker meg å passe på at det ikke går for fort heller, selv om det er fristende.

Jeg har tenkt å trene meg sakte men sikkert nedover samtidig som jeg spiser litt mindre enn det jeg trenger hver dag. Det MÅ virke! Spørsmålet er om jeg greier det.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så flink du har vært. Det du holder på med virker. Du bestemte deg før du dro for hva du skulle gjøre/spise, og du gikk ned i vekt. Lønn for strevet. Så lurt med kurs, da vil du nok få enda mer hjelp ;) Bare stå på videre, klart du greier dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:)

 

Har lest igjennom tråden din og virker som du er gått i gang.

Ser for meg at når du har bestemt deg for noe så blir det gjennomført:)

 

Stå på videre og lykke til på ferden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Gratulerer med vel gjennomført konferanse! Jeg syns du tok veldig kloke valg, og som Synsegulla sier - du fikk lønn for strevet med en kilo ned!

 

Blir spennende å høre om du trives med kurs. Det hjelper sikkert for å få enda litt mer rutine på ting, pluss at det kanskje forplikter litt mer? Det gjør det ihvertfall for meg.

Jeg har det alltid i bakhodet at en jeg ikke kjenner skal følge med på hva jeg spiser, og det gjør at jeg klarer å tenke enda litt mer på å ta kloke valg.

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...