Gå til innhold

Form


Gjest Phoenix

Anbefalte innlegg

Gjest Synsegulla

Det er mitt triks. En uke har jeg fokusert på maten, på å spise anbefalt mengde av alt, fordelt på nok måltider. Den neste uken på trening, en uke på å drikke nok, så tilbake til å ha hovedfokus på mat igjen osv.

 

 

Du er jo bevisst på hva du gjør og har som Lykke sier lært mye. Nå bare fortsetter du i et litt roligere tempo så går det fint skal du se. God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frustrert frue

Mars har jo akkurat beynt og denne uka er jo ikke over ennå :)

 

Kan du gjøre noen små justeringer da, så du får gjordt endel av planen din?

 

Det raskeste er jo enten å gå hjem fra jobb eller hoppe av bussen tidligere så du får gjordt unna den biten så får du heller ta skogen de dagene du har fri, eller i helgene.

 

Det går sikkert bedre neste uke.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix
Ja' date=' slik er det å være menneske, det er helt umulig å klare alt perfekt på første forsøk!

 

Se hva du har lært denne uken da? Du har lært at tiden setter grenser for de mest ambiøse prosjekt. Man må innkorporere det fysiske med sitt eksisterende liv. JObber man fullt og har famile tar det en del tid, da må man finne en løsning rundt dette.

 

Du har også lært hva som skjer om du ikke planlegger, spiser jevnt og har med nødproviant. Da havner du på statoil eller shell eller hva det nå er. tenk så mye du har lært! Nå kan du bruke lærdommen og utmeisle en ny plan.

 

Problemet med overambiøse planer er at man føler seg så shitty når man ikke klarer å gjennomføre. Dette fører til negative tanker, overspising og så har vi sirkelen i gang.

 

:)[/quote']

 

Dette er kloke ord, Lykke. Jeg skal gjøre som du sier.

 

Det er jo høl i hue å legge umulige planer, og etterpå bli skuffa for at de ikke er gjennomført. Hva er det for slags logikk?

 

Har kjøpt meg noen pakker knekkebrød med kremost og lagt i hanskerommet. Veldig gode, og man blir mett av dem. Sammen med en kopp kaffe blir det bra bilmat å ha i beredskap. Har spist min siste bensinstasjonspølse på LANG tid.

 

Men HALVMARATON!!!??? Nei, det må DU ta deg av, Lykke! Tøffing!

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix
Det er mitt triks. En uke har jeg fokusert på maten' date=' på å spise anbefalt mengde av alt, fordelt på nok måltider. Den neste uken på trening, en uke på å drikke nok, så tilbake til å ha hovedfokus på mat igjen osv.

 

 

:)[/quote']

 

Det var lurt! SÅ lurt! For en god ide! Skal prøve det.

God helg!

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix
Mars har jo akkurat beynt og denne uka er jo ikke over ennå :)

 

Kan du gjøre noen små justeringer da' date=' så du får gjordt endel av planen din?

 

[/quote']

 

Sant nok. Det er bare 5. mars. Kanskje det fortsatt er håp.

Det gjelder bare å bli litt realistisk i hodet.

 

God helg!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Hadde noen skikkelig dårlige dager, alle planer gikk i vasken, på vei ut av sporet, helt klart. Og så skulle denne helga være helt stappfull av fester og selskaper med mat og kaker og alkohol. Farlig!

 

Gjorde et brutalt grep i går:

Meldte AVBUD til festen.

Tok bilen og kjørte til fjells. Fullstendig ego-tripp. Helt alene. Helt uten å tenke på andre i det hele tatt. Ille? Kanskje? Ikke sånn jeg pleier å gjøre i hvert fall.

 

Men:

Det virket. Jeg gitt tre timer på ski. Sakte, sakte, meter for meter, opp og ned bakker. Greide å ha noen lange, skikkelig stavtak og gli bortover. Solbriller og solkrem, hvite vidder og sol. Masse vind! Fantastisk fint!

Hjem etterpå: Laaaang dusj, stoooor kopp kakao.

I dag: Tilbake på startvekt for denne uka. Tilbake på riktig vei, på skinner igjen.

 

Må nok være litt egoistisk i år.

I hvert fall av og til.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er helt OK å være egoistisk. Og det er helt OK å være egoistisk uten å ha dårlig samvittighet for det! Av og til må man bare tenke på seg selv, og dersom det ikke er noe man absolutt MÅ være med på (type sånn bestemors 90-års dag og sånt) så hvorfor ikke prioritere annerledes? Høres ut som om du hadde en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Synes du er fantastisk!!! Så flott at du prioriterer deg selv og dine behov :)

Akkurat slik jeg gjør det selv!!

For å være helt ærlig, så har dette året jeg har gått ned 75 kg vært en eneste stor ego-tripp.

Det er faktisk umulig å klare dette prosjektet vårt, uten å sette seg selv i fokus.

 

I alle år har jeg brukt enormt med tid og ressurser på å lage et flott hjem og landsted, laget hygge for alle andre......mens jeg selv har forfalt mer og mer :)

 

Vi kvinner er utrolig dårlig på å si nei, og dårlig samvittighet for alt og alle popper opp. Nå er det slutt på de tider for meg iallefall!!! Lytt og kjenn etter hva som er viktig for deg og "GO FOR IT" :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

Du hadde det helt sikkert litt fælt når du tok avgjørelsen,men noen ganger så må man bare bite tennene sammen...tøft gjort!

Og som Fru Fleksnes sier, vi kvinner og samvittighet, dårlig kombinasjon:(

Håper du er glad og tilfreds med valger ditt og så ønsker jeg deg lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

I går vant Norge 5-mila. VM hadde vært en suksess. Det var folkefest i Kollen og alle skulle ut og feire.

 

Jeg tenkte at jeg måtte finne på noe å feire med, som ikke var bløtkake, men først gikk jeg i skapet og fant fram Ola-buksa mi strl 50 og skulle ha på meg den, MEN DEN VAR FOR STOR!!!!

 

Da falt det meg inn at jeg ville feire både VM og at buksa var for stor, så jeg fant fram noen store stjerneskudd fra nyttårsaften og stakk dem inn i beltehempene på buksa og satte hele stasen i peisen og tente på. DU SKULLE SETT!!! Den store, slaskete buksa gnistret og freste i peisen så stjerneregnet sprutet. Det var et fantastisk syn! Og borte ble den! Aldri mer 50!!!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke82

Høres ufattelig bra ut!! Men husk å spar på noe som er stort. senest i går prøvde jeg en av de største buksene mine (hev de aller største) og det er helt ufattelig å se hvor stor jeg var. har faktisk allerede glemt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Ha ha :) Hjelpe meg som jeg lo av innlegget ditt!!!! Ser det hele for meg......

Utrolig morsomt, men pass på så du ikke brenner ned huset ditt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Nå har jeg holdt på med ombyggingsprosjektet mitt i 2 måneder.

Burde hengt opp et skilt rundt halsen: OBS: UNDER OMBYGGING

 

Dette er status:

 

7,5 kilo lettere. Prøver desperat å ikke bry meg så mye om vekt, men holder kontroll. Hadde regnet med å gå ned litt mer nå i starten, har jo slanket meg før, så klart, og da gikk jeg ned 2 og 1 1/2 kg i uka i starten, men hadde mye dårligere kosthold og trening, og gikk rett opp igjen. Forandringene nå er store nok i massevis. Kanskje det nettopp er lurt at det ikke går så fort. Bare det går nedover, kan det faktisk gå så sakte det vil. Desto lenger har jeg jo gleden av at alt blir bedre og bedre.

 

Ser at målet om å være nede i 67 kg 1. januar 2012 er urealistisk med den måten jeg jobber på nå. Men jeg er såpass fornøyd med opplegget mitt og framgangen, at jeg heller vil bruke litt lenger tid. Jeg skal jo aldri opp igjen, så det er greit nok å bruke 1 1/2 år, egentlig. Får se det an litt til før jeg forandrer på sluttdato.

 

Brent opp de buksene jeg hadde i størrelse 52 og 50. Borte er de. Aldri mer!

Har nå bare 48, og en stor samling for små bukser på loftet, men nå har jeg begynt å ta ned noen av dem, så lageret er litt mindre. Har en bukse fra KappAhl i flere størrelser nedover. I januar var str. 50 så vidt stor nok, i dag begynte jeg å gå med str 48.

 

Har kjøpt min første normale bukse i en normal butikk på mange år, og så passet den. Mirakel!!!

 

Går fortsatt veldig sakte på ski, men har glede av turene. Begynner å få til å gli på skia, ta lange tak, ikke bare stabbe av gårde.

 

Sykler på treningssykkel med to hakk større belastning og høyere puls enn i starten, greier nå en time om gangen med noen korte pauser. To-tre ganger i uka. Går mye fortover oppover bakker nå enn for to måneder siden.

 

Har begynt med styrketrening, men har ikke fått fart på det enda, er fortsatt i startgropa, men har i hvert fall våget meg i gang på treningssenter og begynt. Tror styrketrening blir det viktigste neste måned. Har en følelse av at det ligger et kjempepotensial der.

 

Godt fornøyd med kostholdet: Balansert og greit. Har sans for mat med mye og konsentrert smak: Kirsebær, plommer, rotgrønnsaker, purre og løk, små, saltbakte poteter, gresk salat med ost og oliven i, røkt fisk, røkt kalkun, skalldyr med majones, mørkbrent kaffe med melkeskum, knekkebrød med smør og brunost til kaffen. Ingen light-produkter. Ikke margarin. Ikke industrimat. Bare ekte ting. Passer på å spise ting jeg blir METT av. Hauger med agurk og tomat er ikke tingen for meg. Det er nesten som å spise vann.

 

Noen glippetak underveis, men har greit å hanke det inn og komme meg tilbake på sporet uten de store katastrofer.

 

Altså: Dette er et godt liv! Jeg kan fortsette sånn hvor lenge det skal være. Savner ingenting.

Og samtidig er det mange små gleder underveis: Klær som blir for store, nye arenaer for trening, bedre pust og mer energi.

Tenk så heldig jeg er! 36 kilo igjen. De første 7,5 kilo ned har gitt så mange gleder. Og fortsatt har jeg SÅ mange gleder igjen!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei, jeg synes du har vært kjempeflink, du har gjort noen veldig kloke valg underveis og tilpasset løpet etter dine valg. Du skal jo kunne leve med dette, og det er viktig at det føles riktig for deg.

 

Jeg har "slanket" meg utallige ganger, og alltid gåttt opp igjen! Nå er det for alltid, og det får ta den tiden det tar!

 

Flink til å trene har du også vært, og det er jo så deilig å kjenne at kroppen kommer i bedre form.

 

Som deg, har jeg satt meg et ambisiøst mål, 75 kg innen 1.12.,men jeg forstår at dette vil ta lengre tid, og det er helt ok.

 

Jeg har brukt 6mnd på 8 kg, det er greit så lenge de aldri kommer tilbake!

 

Jeg følger deg videre, lykke tl, dette skal vi greie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det er så kjekt å lese oppsummeringene dine. De viser så tydelig at små endringer og bevisstgjøringer i hverdagen har mye å si, kanskje like mye som store endringer. Gratulerer med ny buksestørrelse. Det er deilig å kjenne at man minker.

Jeg har også tenkt mye på det med mål, og jeg vet ikke om jeg klarer å sette meg ett sånt endelig ett. For jeg vil jo mye heller være 77 kg kjernesunn med muskler enn 67 skrapet og slapp hvis du forstår. Jeg fokuserer heller på delmål, 5 og 5 kg ned, også ser jeg litt ann hvor jeg ender.

Du har jo gått ned helt etter boka, og det er bra. Måtte kgene dine ALDRI komme tilbake.

 

Spennende at du velger å fokusere på styrketrening. det gir kanskje ikke så store resultater på kort sikt, men på lang sikt har det jo mye å si for hvileforbrenningen din. Kjempelurt. Gleder meg til å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Synes du har kommet langt på vei jeg :).

 

Ombygging og opppussing går aldri helt som planlagt .Man forandrer gjerne meninger og ser andre muligheter underveis,enten det gjelder hus eller kropp.Da er det viktig å være tilpassingsdyktig og det synes jeg du har vært.

 

Mitt problem har ofte blitt ødelagt av at jeg har satt meg for høye og urealistiske mål på vekten.FDa har jeg mistet litt fokus for jeg når jo ikke målet allikevel....

 

Denne gangen har jeg derfor ikke noe sluttdato eller egentlig mål for hvor mye jeg skal gå ned.Ønsker en sunn og sterk kropp . Variert trening og kcl. telling fører meg til slutt til den kroppen jeg ønsker meg. Ting Tar Tind ! 3 T å huske på når vekta gir oss motstand.

 

Det hadde i grunnen vært spennende og ikke brukt vekta på en mnd, men vet ikke om jeg tør det.Da hadde kosthold og trening vært hovedfokus men nå er det nok vekta.

 

Blir spennende og høre hvordan det går når du begynner med styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Synsegulla, SofaQueen og Frustrert Frue:

Takk for kloke tilbakemeldinger. Det er utrolig nyttig for meg at noen som er i samme båt kommenterer underveis. Mye viktigere enn dere aner!

 

Jeg trenger et motivasjonskick. Skal ned 35 kilo til, og tenkter at det må gå an å dele det opp litt. Er ikke så flink til å jobbe jevnt og trutt, det går ofte litt skippertaksmessig for seg, dessverre, men det går kanskje an å utnytte den egenskapen også?

 

Motivasjonskick: Jeg skal på ferie 4. mai, en uke i syden! Jeg trenger å være skikkelig i form til da. Tenker meg å satse systematisk på styrketrening og intervalltrening fram til ferien for å få fart på formen. Og: Tenk så deilig det hadde vært å dra på ferie med kofferten full av klær i størrelse 46! Jeg har en hvit dongeribukse størrelse 46 liggende på loftet, den skal med! Det er mitt prosjekt nå:

 

Sommerklær i størrelse 46 på ferietur 4. mai.

Ferieprosjektet varer 7 uker.

Det starter akkurat nå.

 

Nå går jeg og tar meg en kopp kaffe, og så er det i gang.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver om å være skippertaksmenneske. Jeg er lat, for å si det rett ut. Ikke i den forstand at jeg ikke gidder å bidra, men på den måten at jeg alltid leter etter arbeidsbesparende/tidsbesparende løsninger og gode systemer. For meg er det virkelig helt utrolig umotiverende og meningsløst å gjøre ting omigjen eller å ikke få resultat som JEG mener samsvarer med innsatsen jeg har lagt ned.

Det har jeg snudd til en styrke. Jeg ønsker virkelig ikke at disse kg som jeg har tatt av, må av flere ganger. Jeg svømmer, da trener jeg styrke og kondisjon og fårover 5 trimpoeng på en time.

Jeg handler stort tidlig i uka- da slipper jeg kø og tomme tilbudshyller og det er lettere å spise sunt når man har sunn mat tilgjengelig.

Jeg HATER å shoppe fordi det bare finnes telt og kjerringklær i store str, hvertfall ikke noe folk på min alder hadde valgt om vi fikk valget, derfor går jeg kledd i ensfargede t-shirts med lang arm og jeans, og når jeg finner noe som passer kjøper jeg flere like, omtrent uansett hva det er.

 

Kjempegøy at 4 mai er ditt mål, da er jeg også ferdig med kurs to. Og da MÅ jeg ha klart å komme under 100. Jeg tenker ikke på de 40 kg som skulle bort. Jeg tenker på hver ENESTE kg som skal bort. De gangene jeg har gått opp litt har jeg slåss og kjempet og spist riktig for å snu vekta igjen. Jeg unngår kaker og alkohol fordi jeg vil NED. En og en kg blir tilslutt mange, og det er DA jeg må passe meg. Det er da jeg er så flink at faren for å skli ut er STOR! Gleder meg til å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Artig med litt konkurranse her inne og kortsiktige mål!

 

Jeg tror mitt mål til 17. mai skal være 95 kg, da passer bunaden (tror jeg).

Jeg har en ny bukse i 46 som passer nå hvis jeg ligger på ryggen på gulvet og drar igjen glidelåsen, men den er ikke behagelig å ha på akkurat.

 

Hvis jeg klarer det, da har jeg "bare 20 kg igjen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jeg ser også for meg SofaQueen på gulvet med fin bukse på. Hehe...

Fantastisk!

Da er det bare bare å holde koken til man kommer seg på beina!

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Herlig å ha en tur å se frem til :):)

 

Hele veien har klær vært en av mine største motivasjonsfaktorer. Ingenting gir meg sånn følelse av "belønning for slitet" som det å kjøpe mindre og mindre størrelser.

Fra å bruke telt i str 56 hos BIB og ZIZZI til å kjøpe str 38 på Match og alle butikker jeg ØNSKER å handle.....ja det er et stort kick for meg.

 

Gleder meg til dere alle her inne kan kjøpe det en har lyst på, velge og vrake.

Den kjipe følelsen det er å handle på stor avd, aldri mer formløse telt i triste farger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

I dag har jeg starta vårrengøring i huset, for det er så fint vær, og det er meldt varmere neste uke. Kjøkkenet først, greit nok, men:

 

Nå har jeg vært på loftet og hentet ned alle bukser som har ligget der i størrelse 48 og 46, hengt opp noen i skapet og lagt noen på hylla på vent. Det er billige dongeribukser, som skal rett i søpla når de har gjort jobben, men det er et par skikkelig fine linbukser også.

 

OK. Disse buksene skal passe i løpet av Ferieprosjektet mitt, som varer til 4. mai, da vi skal på en ferietur. Det er 7 uker til. Dette er fullt mulig.

 

TAR SATS OG KØLER PÅ.

 

Full fart nå. Skitur i dag.

 

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...