Gå til innhold

Innen sommeren er jeg i MÅL. Flere som er det??


Anbefalte innlegg

Da er det 8,7 kg igjen så er jeg i mål.

Eller, etter InBody analyse skal jeg ligge på 65,9 kg - det er bare 7,8 kg igjen da.

Har klart 12,8 per dags dato:-)

Innene jeg er ferdig er det 21,5 kg tilsammen.

Begynte 31.08.10

Så håper å klare dette på 10 måneder.

 

Jeg veier meg mandag.

Gått ned 1,1 kg siste uke og det er mye til å være meg.

Ligger vanligvis på under 1 kg.

Men sist i snitt 1800 kcal denne uka, og bare trent 10 poeng,

så kanskje jeg må slutte å være så "flink" ;-)

Spise for lite og trene for mye er ikke "flink" her ute;-)

 

Håper flere vil være med:-)

Dele opp- og nedturer, hvordan dagen har vært.

Ja, alt en vil dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Du er jammen god!!

Hva gjør du når du trimmer???

Jeg pleier jogge å gå tur.

 

Jeg er på 67 skal ned til 58. 1300 kcal pr dag.

I dag kom jeg i mål med antall kcal pluss ett trimpoeng. 30 min jogging med 6km/t

 

Gøy å høre hva andre gjør for å oppnå mål.

trenger tips og oppmuntring.

Stå på videre.

 

jeg begynner nettkurs med første registrering torsdag. har tørr trent litt nå i snart to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lite kcal du har hver dag da. Går du ned bra i uka eller??

Får du ikke til å trene noe særlig??

 

10 poeng som jeg hadde siste uka,

er egenlig dårlig, synes jeg.

 

Jeg går turer, harde turer i oppoverbakker i snø.

På 1,5 time i går brukte jeg nesten 700 kcal.

En dag før brukte jeg bare 360 kcal på 7 times tur. men da var det ikke masse snø å vasse i.

Ellers trener jeg med fysio, styrke 2 gagner i uka, og da bruker jeg eliksemaskin på oppvarming. 30 minutter på den er nesten 300 kcal.

 

Jeg danser swing og har begynt med Zumba.

 

Svømming i varmt vann er også med i ukeprogrammet.

 

Jeg liker variasjon men elsker å være ute i vær og vind.

Når kroppen orker..

 

Håper jeg får til mer når jeg er her.

 

Før var mitt moto;

EN DAG UTEN TRENING ER EN DAG UTEN MENING.

 

Så det er blitt mange meningsløse dager de siste 4 årene.

Men nå går det bedre. Har bare en dag i ny og ne i senga nå.

Og uten piller går vekta ned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trene litt idag, 1 poeng, ikke så mye men har feber så fornøyd med det.

 

Etterhvert som en blir lettere må en trene mer for å få samme poengsummen... En runde jeg i oktober brukte 450 kcal på, bruker jeg bare 360 kcal og 15 min mindre på. Så til våren må jeg vel kanskje begynne å jogge, selv om jeg ikke er no glad i det...

 

Jeg liker ballspill.

Driv å lurer på om jeg skal starte innebandy for 30-40 åringer;-)

Noen på Gjøvik som vil være med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på 67 med midjemål på 80. Er 164cm høy (eller lav)

Uke 1 66

Uke 2 65 midjemål 75 (i dag)

 

Er godt fornøyd.

Har ikke blitt mye trim siden mai i fjord. Jeg nyter å være i bevegelse så har ikke vært en grei situasjon.....

Før pleide jeg jogge tre ganger i uken og gå på stepp to ganger i uken.

Så nå ser det ut til at jeg ikke oppnår 7 trimpoeng i uken en gang.

 

Men målet er absulutt å øke treningen betraktelig!!!!!

 

Så trenger motivasjon ja....

Nå starter nett kurset mitt i morgen. Er spent på det. Aldri tatt eller gått på kurs før. har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LItt deppa idag.

Hanglet forrige uke og fikk ikke trent så mye som avtalen er.

Nå ligger jeg med feber og da blir det ikke trening, burde ikke bli...

har lyst til å ut en tur... må på butikken, så kanskje jeg går, det blir da 40 min tur. Bedre enn ingen ting... så får jeg gå i tempo som passer meg

 

Jeg tok et kurs som startet 31.08.10,

kom i gang da og ikke gått mer kurs.

Aldri gått noen kurs før. Håper det blir det siste.

Men gikk ned bare 5 kg på kurset.

Men vekta går jevnt og trutt ned, så er fornøyd.

Men skulle trent mer...

 

Når jeg kommer ned på vekta mi,

skal jeg ta Hold vekten- kurs.

Så jeg ikke bare fortsetter å gå ned.

 

Jeg har helt til for 4 år siden, vært slank. Til og med mager, har jeg skjønt i ettertid. Men ble syk for 4 år siden og måtte gå på noen piller så jeg for opp30 kg på noen få måneder. De har jeg nå sluttet med, og skal aldri brukes igjen. Bedre med smerter enn å være tykk.

 

Men du er jo ikke tykk da.

Jeg lå på 52 - 58 kg i alle år, og over 60 kg følte jeg meg Tykk. Helt sykt:-) Nå skal jeg ned til 65 eller 64,5 kanskje. høres finere ut og komme under sånne halve runde eller runde tall.... Gleder meg til 60 tallet nå. Ikke mange kg igjen. men sikkert noen uker..

 

Nettkurs høres skummelt ut;-)

 

Du verden som magen din krymper da.

Min har krympet 15 cm men det er tilbake til september.

Men det er der det sitter på meg også.

slanke bein med en ballong på ;-)

 

Jeg kjøpte pulsklokke her i oktober. Og den har motivert meg. Den viser jo forbrukte kcal og puls og hvor mye som er kondistrening og fettforbrenning. Men jeg er mest opptatt av forbrente kcal da :-)

 

Du må ha en fin dag.

Og lykke til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være syk er siste sort. Men tror det er viktig å ikke tenke trening når du har feber. Drikke masse og heller kutte noe mat enn å tenke på trim.

 

Jeg har også vært så avhengig av joggetur at jeg jogget med feber. Lurt??? Jeg tenkte jeg sprang det ut av kroppen, men tror det tar lenger tid å bli frisk da.

 

Jeg la på meg enormt ved siste svangerskap. snuste på 100 kg. Året etter tok jeg av 40 kg. Ikke en lur metode!!!

 

Har egentlig holdt meg rundt 60 og har vært fornøyd med kroppen. Men siden jeg nesten har sluttet trening siden før sommern har jeg da gått opp til 67. Det er ikke min trivselvekt. Men tykk, Nei !! mener ikke jeg er det, men gidder liksom ikke ligge her når klærne mine sier noe annet. Trivsel er det viktigste. Men heller ta kiloene over tid og lære meg hvordan jeg regulerer mat inntaket i forhold til hvor mye jeg trener.

 

Men legg deg under dyna, drikk mye vann og les ei god bok!!!

God bedring. Håper du kommer deg raskt.

 

I dag MÅ jeg ha en god spasertur eller en springe tur. Fikk så vondt i ryggen sist jeg sprang. Det var kjedelig. Men det er så nydelig vær her i dag. Fantastiskt. Det er motivasjon til ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Er 47 år og meldt meg på Grete Rode Aktiv spinning, etter et par kurs på internett i fjor vår/somer. Men mangler de siste kiloene før jeg er fornøyd - og 25 juni er jeg sølvbrud! Det er en fin gullerot!

Har hatt helt panikk for vekt, så på forrige kurs brukte jeg bare målebånd. Gikk ned 7 cm rundt halsen, 20 rundt livet. Men nå har jeg turt å gå på VEKTEN! I går var andre kusdag og andre gang opp på "monsteret med tall" hadde gått ned 1.1 kilo:-))

Da må jeg da kunne klare de siste 7,9?

 

Stå på alle :-) vi har vilje, mot, lyst og glede! Synes dere er flinke jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en dag i senga har jeg lagd meg en lett middag med kylling og grønnsaker. Jeg er grønnsakoman ;-) vist noe heter det. Spiser nesten 1 kg om dagen så ikke hver dag jeg får hake ved grønnsaker, for blir det for mye, forsvinner den jo :-)

 

Når jeg er frisk og trene ligger jeg på 18 - 2000 kcal om dagen, klarer jeg det går meg bra med i uka. Se forrige uke;-)

Men nå som jeg for andre uke ikke er i form holder jeg meg på ca 1500.

 

Ja, setter jeg meg noe i hode så klarer jeg å gjennomføre det. Og det ser ut som dere gjør, også :-)

Det er fint.

For jeg ser noen som er med her ute, som har vært opp og ned i vekt i opptil 4 år. Må være slitsomt.

 

Hadde vi hatt Aktiv her på Gjøvik hadde jeg medt meg på, men vi har ikke kommet så langt enda. Ei som skulle ha stram opp fra i januar er blitt syk. Ellers hadde jeg nok meldt meg på det kurset.

LEttere når en er flere.

 

Så glad det er noen som henger på her.

 

Har en med veiing her ute, også.

Vi var mange men etter første veiing er vi vist blitt igjen 3...

Men de to andre går da på kurs, så de må jo følge opp.

 

Tror kurs kan være en fin måte å komme i gang på.

Eller avslutte, så får se hva jeg gjør etter påske.

 

Ja, før trente jeg uansett form. Men nå har jeg fått en sykdom som tapper meg fra før så da får jeg prøve å ikke tappe meg enda mer, når jeg er syk eller har feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at det kan anbefales. Er spent på om jeg i det hele forstår opplegget. Ikke noe data menneske jeg i utgangspunktet.....

 

Hjelpe meg....

 

Det skal nåk gå bra.

Ikke noe trim på meg i dag. kjipt!!!!

Men kan bare skylde på meg selv.....

 

Så kjekt med deg også aqua.

Blir spenndende å høre hvordan det går med deg.

Jeg mangler 300 kcal og det må fylles med fett og proteiner. Så nå tenkte jeg å ta det ut i yoghurt og nøtter.

 

Lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i sola idag. Blir jo så rastløs når jeg ikke får trent litt. Så skulle ta en rolig tur på ca 1 time. Men det gikk så lett i snøen. Stier og løyper, kjørt opp av beltebil så en faller litt nedi.

Tok med stavene og det ble

En tur på 1 time og 20 ga nesten 600 kcal og 3 trimpoeng.

LØper i noen motbakker med staver, og det er tungt men godt

 

Denne tilsvarer en tur på 6 km i timen. Føler meg roligere nå og kan sette meg ned med god samvittighet.

 

Får jeg til en times tur i morgen og i helga, blir det bra med trimpoeng denne uka, også.

Har plutselig 4 alt ;-)

 

Maten går ikke så bra denne uka. Blir alt for lite og da går jeg ikke ned... Så må skjerpe meg og stappe inn mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg skulle på jobb,

Noe jeg skulle gjort i mange år. Men bil har stått i veien;-)

Men bruker jo like lang tid på å bil rein for is og snø, som å gå ned, omtrent.

Må prøve å få spist mer i dag enn jeg har gjort de siste dagene, også.

Ellers går vekta opp, istedenfor ned...

Merkelig dette...

 

God helg til dere som titter innom.

Håper dere har det bra.

 

Bare å skrive noen ord.

Koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk samme turen som for 2 dager siden.

Men brukte 75kcal mindre og 5 min mindre.

Dermed ble det bare 2,6 poeng.

 

I dag tidlig veide jeg en kg mer enn på mandag, også.

Så hva skjer??

Men livvidden har gått ned 1 cm til.

Så egentlig skjønner jeg ikke noe.

 

Noen som har en god forklaring.

 

Kanskje litt støl i dag. Kan det ha noe å si på vekt. Musklene vokser.

 

Det sies at de siste kiloene er de værste...

FOr en vil så gjerne at det skal gå fort. Vekk i morgen. SÅ en kan begynne å kjøpe litt nye klær, og... ja, jeg vet ikke jeg. Kanskje litt lei av denne vekta som en bare må på for å se om det er gått ned noen gram siden i går. Istedenfor å kjenne etter på klærne.

 

Å hva skjer når en kommer ned dit en skal. Blir jeg fornøyd, eller vil jeg bare ned noen til. Kanskje 59, kjekt å ha litt å gå på...

 

Skal begynne på hold vekten kurs når jeg har nådd mitt mål, men det er jo ikke før i august.

 

Uff,masse skumle tanker som dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler veier 4 ganger mer enn fett så det skulle være en av forklaringene hvertfall.

Men bedre å være stram i fisken enn slakk.

Kondisjonen din er nok på vei opp, også omgjøres fettet til muskler. Og det er positivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta var tilbake til det den var på mandag, idag, og da blir det dårlig med nedgang. Enda ikke hatt stopp på vekta... så en gang må vel være den første...

 

Idag har jeg virkrlig fått kjørt meg.

Først tur på 1 t og 20 min - bare 450 kcal og 2,3 poeng. Blir bare mindre og mindre kcal på samme tur, denne uka...

Men så dro jeg på dans - swing og bugg og boogi woggi og det meste som kan gå fort. 2 timer og 20 min og 855 kcal, og 4,3 poeng...Du verden, og jeg er fornøyd;-)

 

Denne uka skal jeg prøve og fordele treningen litt mer på hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad med 5 trim poeng til uken jeg.

Men skal starte opp med jogging igjen når isen er skikkelig borte.

Da blir det helt andre poengsummer å forholde seg til.

 

Hvordan kan du få måle så presist hva du bruker av kcal på trening. Er det puls klokke? Høres jo så greit ut.... Har en pulsklokke, men en stund siden den har vært i bruk.... kan ikke huske at den regnet ut forbrukte kcal. Men jeg var jo mest interessert i lengde og tid jeg da...Så har kanskje bare ikke lagt merke til det. Må bruke den når jeg starter opp igjen.

 

Lykke til med veiedag

 

_______________________________

 

Start 67

uke 1 66

uke 2 65

 

Mål 55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag og veiing.

En forvirrende uke meg oppgang av vekt og ned igjen...

 

FOr en uke siden veide jeg 73,7 mandag, onsdag 73,4 veldig bra. Men torsdag 74 kg og onsdag 75 kg.... I går 73,6 og i dag tidlig ble det 73.

Så dermed ble det til slutt 700 gram ned. FOrnøyd med det.

 

Ja, happyme, jeg har pulsklokken. Første gang jeg brukte den under dans. Så stoppet og satte den i gang igjen når jeg startet, opp, vist jeg husket det, så det ble vel kanskje litt mer. Men fornøyd med 855 på litt over 2 timer

Enda en kilo på deg?? Veldig bra. Klarer ikke så mye jeg.. Bruker å ligge på 5-700 gram i uka.

 

Viktigste er at en er fornøyd. Du går jo fint ned i vekt. og får trent litt og det er bra.

 

Jeg var alt ute å trente over 3 poeng i dag.

LIvet litt har bestandig vært,

"En dag uten trening er en dag uten mening"

Men dans er for meg ikke trening, bare moro. Men gir bra forbrennig og poeng;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg faktisk litt til veiing onsdag. Føler ikke det har vært noe nedgang. Får bare se.

 

du har jo fin nedgang.

jeg må få meg en digital vekt jeg har bare en strek for hvert kilo. Så blir jo ikke helt nøyaktig. Men en strek er en strek da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg kjempefornøyd!!!

 

1000 kcal og en joggetur på 45 min (6,5km)!!!!

Så fornøyd...Yes...

Nå gruer jeg meg ikke så veldig til veiedag i morgen. Får det komme det som komme må....!

 

Må nok bare nøye meg med gamle vekta ja...

Glemte å ta på meg pulsklokka i dag. Kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag var det bare 0,5 ned. Så nå er det 64,5!!!

Må jo bare være fornøyd men hadde vært greit med 1 kg i uken nå i starten. Mer trening nå fremover. og det blir bra tenker jeg. Fastere i fisken også da.

Skulle komt i gang med stepp igjen. får se hva våren bringer....

 

lykke til med shopping tur.

Farlig mye godt ute på restaurantene..... Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppingtur med mor er jo reine ekstremsporten;-)

Men koselig da.

Vi spiste god middag og så unnet jeg meg en kokosbolle. Jeg er ikke søtmoms, så klarer meg godt uten det. Ble en halv liter pepsi max, også, men jeg blir jo så mett av det.

 

En halv kilo er kjempebra.

Det er jo det som er det mest fornuftige når en skal ned i vekt og beholde vekta.

 

Da veier du like mye som jeg skal prøve å holde meg på, når jeg er ferdig. misunner deg;-)

Men ser jo at du har igjen 9,5 kg. Men det er ingen ting til sommeren. dette går bra.

 

Idag her jeg gått til og fra jobb og en 45 min til, noe som ga 3,3 poeng, 650 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...