Gå til innhold

Innen sommeren er jeg i MÅL. Flere som er det??


Anbefalte innlegg

tja, hva skal jeg si.

Får vel bare hoppe i det.

Opp 1,1kg. Den siste uka.

Vekta har bare hoppet opp og falt igjen og opp og ned.

Værre enn en sprettball...

 

Jeg har ikke vært helt i form, så ligget mye og lite trim.

men med maten har det gått bra.

 

Februar har vært en "tung" måned.

Vanskelig å gå ned.

Så tar det litt med ro og ser hva som skjer.

Kroppen er sliten og jeg bruker en del smertestillende for tiden.

Sliter med en raumatisk lidelse så pga piller gikk jeg opp i vekt, så

derfor nekter jeg å bruke piller igjen, i redsel for igjen å gå opp.

Men mars blir nok bedre.

En uke igjen så er det snart vår og varmere ute.

Denne kulden er jeg ikke venn med.

Fryser hele tiden.

 

Men nok syting.

Nå blir alt mye bedre.

 

Fin tirsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Kanskje jeg kan bli med her fremover?

Jeg har meldt meg på internettkurs om starter 28.februar. Prøver å starte så smått nå med en gang...

 

Startvekten min nå er på 72,8 kg, målet er å komme ned i mot 65 innen sommeren. Jeg har veldig lyst til å ta 3 tøffe uker nå, og prøve å komme ned under 70. Er det lurt mon tro?

 

Utfordringene mine er at jeg har små barn, og sykdom og travle dager kan lett føre til at jeg mister grepet om dette.

 

Dere er jo veldig flinke til å trimme! Jeg er også veldig glad i det, men småbarna begrenser mulighetene om ettermiddagene. Jeg får som regel til 2-3 økter i uken. Tirsdag, torsdag og en gang i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra å være i gang.

Jeg holder også på med nettkurs.

Hadde startvekt på 67. målet er 55. jeg tørr trente to uker før kurstet så var nede på 65 da kurstet startet.

Hørt andre spise utrolig lite til en pang start. tror det kan hjelpe på motivasjon og bevisstgjøring av hva man skal inn i.

Også forsvinner søt suget fortere da synes jeg. Huske å drikke myyye vann.

 

Jeg jogger to til tre ganger i uken. en god spasertur i uken og rumba dans en gang i uken.

 

Nå har jeg holdt på i 7 uker og vekten er på 63. ca 0,5 kg i uken. fornøyd med det.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med flere.

2-3 økter med trim er jo godt gjort når en har småbarn da.

Spiser en for lite, går en heller ikke ned i vekt.

Kroppen tror det er hungersnød og holder på det den går.

Men de fleste går ned mye i vekt når en starter opp.

Jeg skiver alt jeg putter i munn under registrering - mat og trim.

Lettere det enn å tro at en spiser nok.

 

happyme - ja du har hatt fin nedgang.

Du har kommet deg ned på 63 kg, igjen.

Jeg er snart nede på det jeg var for 2 uker siden jeg, også.

Skjønner ikke no:-)

 

Gikk til og fra jobb i dag og det ble, men en liten ekstra runde hjem, 2,6 poeng.

 

God kveld og torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ok. Denne uken blir det ikke så mye trening pga syke barn. Men var på skitur forrige helg, og spinning idag, og satser på noe trim fredag eller lørdag.

Kurset mitt starter 28. Jeg håper jeg allerede er litt i gang til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra68-Synes du er flink, jeg

 

Jeg kom meg ut i tåka og snøværet i dag og det ble en tur med staver på nesten 2 timer. Gikk sammen med andre så fikk ikke pushet meg skikkelig. Men godt å gå med andre innimellom, også.

Når en går med andre at en skjønner, hvor god kondis og form en egentlig har. Til våren tror jeg at jeg skal prøve meg på jogging. Har hatt knær og hofte som ikke har ville være med på det i mange år. Men virker som jeg har fått bygd meg opp, så jeg kan løpe i skogen.

Jeg er så glad for at kroppen kjennes så god ut som den gjør. Over 5 år siden jeg har hatt så god kondis.

 

Så mye er bra nå, men vekta vil ikke under 72 kg. Men den går da sakte men sikkert nedover igjen.

 

God lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært flink med maten i helgen, og fikk en bra økt med styrketrening i sal på lørdag. Nå skal jeg veie og måle meg nøyaktig på mandag, så er jeg i gang på skikkelig!

 

Jeg gleder meg til å se vekten gå nedover!

 

Tjorven45 og Happyme, dere er så flinke til å trene!

 

Jeg begynner å jogge så snart kveldene er lyse nok. Inntil da er det treningssenteret som blir løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg startet internettkurset.

Jeg målte meg i kveld, og resultatet ble:

 

Uke 1: Vekt 73,7 kg. Midje 91 cm.

 

Dette er værre enn jeg forventet, så nå er det bare å brette opp ermene og stå på fremover!

 

Akkurat nå kler jeg på meg og tar meg en gå-tur!

Ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent idag' date=' step på treningsenteret.

Motivasjonen er på topp, denne uken skal jeg se resultat![/quote']

 

Blir motivert av å lese dine ord - takk skal du ha:-)

 

Har selv tatt det med ro i dag når det gjelder trening.

Har trent hver dag hele siste uka.

Kunne dratt på dans i kveld men er litt sliten så får ta det med ro så jeg ikke blir liggende igjen.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

..har gått greit. Ligger på 1300-1400 kcal hver dag. Når jeg i tillegg får trent litt så må jo dette gi resultater!

 

Foreløpig er motivasjonen så bra at dette ikke er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute å trent, kondis i 1 time og fettforbrenning i 1 time, med litt styrke der. Ble til slutt 4,5 poeng.

 

Torsdag og fredag var jeg ute på tur så ble noen poeng der, også.

Så uka ser ganske bra ut.

 

Men vekta mi vil ikke være med, men trives ganske bra med klær og formen er ganske bra så jeg er stort sett fornøyd.

Kommet meg nedi str 40 og noen klær i 38 så...

Og jeg skal ikke lengre ned enn til str 38, så jeg prøver og ikke forkusere så veldig på denne vekta.

Jeg spiser sundt og trene litt hver da, og det er slik hverdag jeg vil ha.

 

God helg, videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyme

Har vært mye inne på lykke71 tråden. Kikk innom der du også...

 

Siste rapport dag for meg i dag med nettkurset. Har tatt av 4 kg på 10 uker. Ikke helt fornøyd med det nei. Ikke å anbefale nettkurs egentlig. Blir alt for upersonlig. Hadde vært mer skjerpings med oppmøte kurs tror jeg.

 

Startet på 67 og er nå 63. Mål er 55 så må bare kjempe videre.

Skal i bryllup i juli så dersom målet var nådd da hadde det jo vært drømmen.

Så bra å ha del mål underveis. Veldig viktig tror jeg.

 

Nå har jeg stått bom fast på 63 to tre uker og det er til å bli gal av.

Nå er det bare å kjøre på for at vekten SKAL vise 62 neste onsdag.

Vinterferie nå. Byr på litt av hvert det av utfordringer. Bakedag med ungene i dag. Alt fra kanel i svingen til grove horn med ost og skinke........

 

>Ønske meg lykke til ja.

Som lykke71 sier. Lykken er minus på vekta.....

 

STÅ PÅ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg, igjen.

 

Jeg har satt meg fast på 72-73 tallet siden februar - hopper opp og ned, så blir ganske lei det, ja.

 

Er med i en annen veiklubb her inne jeg, også. Men ettersom jeg er i slutten av 40 årene, blir det litt forskjell på de i 20 og 30 årene, tror jeg. Derfor har jeg startet 2 diskusjonsforum i håp om å høre hvordan vi i 40 årene får til denne slankingen.

 

Frem til jeg var 44 år så var jeg slank. Men det skjer noe med hormoner og kroppen i 40 årene. Noe ganske skummelt.... egentlig...

 

Skader fra idrettslivet kommer tilbake for fult. Så tatt flere operasjoner med treningsnekt i flere uker. Så smerter og rolig liv har satt sine spor.

Skulle ha operert skulder, nå, men takket nei og må derfor trene.

 

Men merket i dag etter 2 rolige dager, pga feber, så måtte jeg bare ut å gå, selv om jeg fortsatt har feber.Blir veldig rastløs vist jeg ikke trener litt hver da.

 

Håper å høre litt fra deg - happyme.

Lykke til videre og håper bakedagen gikk bra.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hyggelig å se at du merket at jeg ikke var her på noen dager!

 

Jeg har hatt vinterferie denne uken, og vært bortreist. Først på besøk noen dager hos broren min, deretter på vår hytte på fjellet.

 

Jeg strevde skikkelig og var superflink mens jeg var på besøk. Faktisk gikk jeg ned 0,5kg de dagene. Men de siste dagene på egen hytte ble for tøff, jeg endte opp med rødvin og sjokolade hver kveld....

 

Så nå er det full skjerping fra i ettermiddag når jeg kom hjem! Jeg går jo på internettkurs også, men ga beskjed om at denne uken ble det ferie fra rapporteringen.

 

Jeg har som deg ligget og "vaket" på 72/73 veldig lenge, nå vil jeg ned under 70!! Håper at vår-vær gir meg inspirasjon til å starte med litt jogging fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hei!

 

Jeg ble skikkelig glad i kveld, jeg har klart å gå ned 0,6 kg siste uke, til tross for vinterferie med rødvin og sjokolade hver kveld! Det må være skiturene som har gjort utslaget, sammen med at jeg ikke har skeiet fullstendig ut med sjokoladen.

 

Nå er resultatene mine slik:

 

Startvekt: 73, 7 kg

Uke 1: 72,7 kg

Uke 2: 72,1 kg

Totalt ned 1,6 kg.

Midjemål: 2 cm reduksjon.

 

Nå gjelder det bare å fortsette i samme løypen! Det er nå jeg møter kneiken, nemlig det å komme under 72 kg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyme

Etter vinterferie med bakedager, byturer og hytte turer og myyye utfordringer måtte jeg jo bare snik veie meg nå etter helgen. Endelig ned på 62. En kilo ned etter flere uker. Tror jeg stod fast i tre uker....

 

Så endelig. Nå har jeg begynt å pøse på med vann og går å snikspiser på durer for å få engergi.

spiser akkurat nå for lite kcalorier og vet det ikke er lurt, men må ha minus på vekta for å bli motivert nå!!!!!

 

Må spise mer og trimme mer!

 

Men er så glad akkuratt nå!

__________________________________________

 

Start vekt 67

Mål 55

 

Pr i dag 62

 

Høyde 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...