Gå til innhold

10 siste kiloene sitter som støpt!


Gjest SMM87

Anbefalte innlegg

Gjest blidsomeisol

Forrige onsdag: 62.7, i dag 61.5. Det skal sies at ved første øyekast trodde jeg at jeg hadde gått ned 200g, men ved tredje måling absorberte øyne og hjerne at jeg har hatt en nedgang på 1,2 kg. Lønningsdag kan man si. Jeg nyter, fordi jeg vet dette ikke vil skje særlig ofte.

 

Genialt at alle på tråden har hatt nedgang da. Flinke er vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar
Gjest cilio123

Så bra blidsomeisol, så deilig med sånne hopp innimellom:-). Selv har jeg veiedag imorgen og er veldig spent. Har hatt storby langhelg, spist litt potetgull ellers hold meg unna alt snop. Men er jo vedlig glad i vin, så det har det blitt en del av. Men har trasket og gått gate opp og gate ned, så kan jo håpe jeg har holdt meg stabil iallefall. Dessuten svømte jeg 1 time i hotellets delikate basseng i går, deilig:-). Lykke til med ukas veiing alle sammen! God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke med sykdom og utrolig dårlig kosthold er ikke bra.. :) jeg savner faktisk knekkebrød med kalkunpålegg :) hadde jeg aldri trodd jeg skulle gjøre.. Denne uken veide jeg meg ikke siden jeg nå er i finnmark og uten vekt. skulle gjøre det før jeg reiste igår, men jeg har da mensen så valgte lavær. trodde jeg hadde den forje uke, men det var jo ingenting i forhold til det jeg har nå :) så da blir det etter påske, på tirsdagen! og hvis jeg skal ha mulighet for noe stillstand eller nedgang så ,å det skjerpings til, NO!! :) men kjenner på hele kroppen at jeg trenger masse vann og fiber..

 

håper dere alle andre har en fortreffelig påske : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Kjedelig med sykdom da SMM87. Passer aldri å bli syk og iallefall ikke når man har lyst til å være aktiv.

Deilig å reise bort da Cilio123, koble av å bare kose seg. Ja, det er gøy med et rykk, men du verden så spent jeg er på veiedagen. Har prøvd å gjort som forrige uke med fortsatt streng posjonskontroll. Jeg spiser aldri mere enn en posjon, og drikker alltid vann (eller melk) til måltid. Jeg har også innført ciro snop. Dette var tøft i starten, men du verden så deilig det er når abstinensen har lagt seg. Jeg har faktisk ikke søtsug lenger, og det er stort for ei som til stadighet måtte finne et eller annet i kjøkkenskapene. Det snodige er at gulroten smaker søtere nå enn før, og for ikke å snakke om aprikosene som er min nye favoritt. Vaner er vonde å vende, men det går an.

Trimmingen er det værre med, er for bedagelig anlagt. Denne uke ble det så aller værst da. En langøkt, to intervall og en styrke.

 

Siste jobbdag i morgen,gleder meg til å ta fatt på krimbøkene.

Ha en fin påske alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Ah, livet er herlig. Endelig påskeferie og ikke minst gleden av å kunne notere 0,5 kg nedgang. Nå veier jeg 61 kg, dvs at 4 kg er borte siden 8.3. Er fornøyd med det, men vet at den største utfordringen kommer nå. Jeg har bladd i tidligere notater og alle vektskjema har stoppet rundt 61. Hvorfor vet jeg ikke, men i ett tilfelle kom fellesferien i gang. I tillegg er jeg (som sikkert veldig mange) utålmodig, og det har sikkert vært den største fienden for å ikke nå målet. Det å stresse kan nok bidra til at vektnedgangen ikke blir som ønsket. Dette må jeg altså lære av, i tillegg til at ingenting kommer av seg selv.

Jeg synes i forhold til tidligere at jeg nå begynner å bli flink til å ta sunne valg, og klarer å variere mellom sunne middager i større grad enn før. I går ble det bakt laksefilet som jeg hadde rullet i egg og drysset sesamfrø på. Laget tsatziki med mager kesam og mye deilig fersk hvitløk. Laget dampet gulrot og brokkoli, og i tillegg måtte jeg ha småtomater. Bare fargene gjør dette til en god matopplevelse. Var også i bakehumør i går og bakte en diger sjokoladekake pyntet med påskesjokolade. Denne ble servert med hjemmelaget jordbærsmoothie, og ble godt tatt i mot av mann og barn. Kos, kos

Men tilbake til aksjon kropp, jeg må da sette meg et nytt mål for jeg er ikke fornøyd enda.

Mål. 57,5. Dato 1. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Endelig sol her jeg bor. Skikkelig vårstemning og hverdagsmosjonen ble ivaretatt ved å rake plen og rydde rask og rot. Har tatt frem sykkelen og syklet en times tid i lett terreng. I går ble det en times gåtur i raskt tempo... og i morgen er det intervalløkten som står for tur. Jeg gleder meg ikke, men vet jeg må hvis jeg skal under den magiske 61 grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Deilig fjelltur i dag. To timer i flott terreng med full sol, kan det bli bedre? Litt støl etter økta i går, men deilig å få rørt skrotten. Hadde med meg kyllingsalat + en boks Skyr , mens de andre spiste pølse med brød, kjeks, potetgull og brus (mat som jeg for tiden glatt sier nei til).

Synes dette har vært en kjempeflott påske, blant annet fordi jeg har hatt så mye energi. Å minske sukkerinntak samt å sørge for moderat trimming gjør virkelig mye positivt med min kropp.

Håper dere alle har hatt en fin påske, og er klare for å fortsette jobbingen mot målene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kosthold og treningsmessig så har påsken vært katastrofal!! :/ MEN, jeg har hatt en utrolig flott påske :) så jeg får bare ta det som det er, en skal jo leve med disse endringene, så det gjelder å velge sine utskeielser med omhu, og jeg hadde valg påsken, og det var godt å ikke få dårlig samvittighet for ting jeg puttet i munnen hele tiden.. :D men sant skal sies, kroppen er ganske så oppblåst og pløsete for tiden, så jeg faktisk gleder meg til å komme igang igjen imårra.. :) komme inn i rutiner igjen, trene og gå turer med lille jenta.. nå som våren er kommet hjemme på vestlandet.. har bestemt meg for å gi meg en uke hjemme før jeg veier meg.. idag går dagen bare til reising å styr, så neste mandag, da får vi se om påsken har satt store spor.. noe oppgang er å forvente uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: påskeferie, hjemreise.

Tirsdag: 20 min jogge, 30 min styrke

Onsdag: 20 min jogge, 30 min styrke

Torsdag: svømming eller fjelltur

Fredag: Trilletur i skogen

Lørdag: Treningssenter eller fjelltur

Søndag: familiesøndag :D

 

no er våren i anmarsj og det skal bli godt å begynt å gå litt i ulent terreng igjen :) :) med denne planen og kosthold på 1400 kcal så tror jeg at det skal bli en grei uke og forhåpentligvis ikke så gale veiing når mandagen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er min feil...

Kjenner jeg er lei av å trene, trenger litt andre utfordringer enn spinning føler jeg... Får rett og slett ta jogging og styrke tidlig på morgenen igjen. da er det stille og rolig og alle maskinene ledige.

Så nå må jeg stå på! Har holdt meg på 58-59 helt siden midten av mars... :-(

Føler jeg har detti mer og mer av dette og motivasjon er på bunn...

 

Har dere noen tips til gode og bra måltider?! trenger litt ny motivasjon fra dere nå kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Så hyggelig med aktivitet på tråden igjen, ser frem til å høre fra cilio123 og yes11 også. Nå må vi stå sammen damer, vi har tross alt et mål vi skal nå.

Synes det er tungt til tider selv også, hører djevelen i øre hviske ting jeg ikke vil..som f eks:

- slapp av litt på sofaen først nå, og så kan du trene (ja, sikkert da kommer jeg iallefall ikke opp)

- du må ikke trene på full mage, og ikke på tom mage (øh, ja)

- det vil ta for lang tid, du rekker ikke å gjøre jobbforberedelser ferdig til imorgen (typisk unnskyldning på tross av at jeg egentlig vet at energien stiger til fordel for jobben)

- det er et ork å skifte til treningsklær (her vinner djevelen ofte)

 

Nå har jeg imidlertid vunnet over den onde stemmen og har jogget/intervalltrening i 30 min. Deilig dusj og gode økologiske gulerøtter som premie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg kommet meg hjem igjen fra 8 dager i Spania.

Var veldig spent da jeg skulle på vekten i dag, har tross alt ikke vært noe sunnhetsferie. Masse god mat og god drikke... Har likevel holdt meg unna snop og chips, så har vært litt flink. Og et par sykkelturer ble det også.

 

Vekten i dag viste 71,7 kg - altså opp 0,1 kg. Det er jeg faktisk strålende fornøyd med. (er jo nesten stillstand det) Jeg kastet meg rundt på treningsstudiet i går, og er i gang igjen.

 

Stå på folkens, det er kjedelig nå, men vi har bare 2 mnd igjen til sommerferien.

Et par kg til SKAL vi klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallo alle sammen

Vel overstått påske. Hyggelig at alle er på plass og ja nå trenger vi å stå sammen:-). Bikinisesongen nærmer seg, Spania i slutten av mai for meg:-). 0,1 kg opp etter sydentur synes jeg er bra,Yes11. Hatt en fin påske, ikke alt for mange utskeielser synes jeg selv da. Men, flere dager med rødvin på en uke og bortelaget pizza samt litt smågodt det gir vektoppgang på 0,4 kg:-(. Har jo hatt 2 langturer på sykkel samt en gå/joggetur på 1 time men tydeligvis ikke nok det. Ble litt smådeppa igår, og kjenner så godt igjen den djevelen du snakker om blidsomeisol, den vil ha meg til å gi opp, nytter jo ikke alikevel osv osv. Men jeg nekter å høre på den djevelen! Idag blir det gå/joggetur. Kursleder anbefalte meg det istendenfor sykkel, brenner visst mer fett med det. Det var vel det de kom frem til i TV2 programmet på søndag med Dag Otto Lauritzen også. Noen som så det? Sikkert lurt for deg også heyhey og gjøre noe annet enn spinning.

Stå på girls dette skal vi klare sammen!!

_________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 65,7 kg

Total vektnedgang 3,7 kg

__________________________________________________ ______________

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 60 kg i juni.

Bonus: Å se 50 tallet på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag ble det en liten endring i min treningsplan. skulle egentlig på trenings senteret, men er jo knall vær ute.. skikkelig vår vær :) så da ble det en skogs trilletur med mann og barn :) :) i 1.5 time.. gav nesten 2 tp, fornøyd med det.. kostholdet er i rute, er som regel kvelden som er værst :/

 

ha en nydelig vår dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Enig, våren er en flott tid og vi må bare nyte den så lenge den varer. Spennende å gå på vekta i dag, og en gledelig nedgang på 300 g. Jeg er nå 60,7 kg og i kjempehumør. Måtte handle meg en ny bukse som premie, og nå er jeg for første gang på veeeeldig lenge eier av en bukse i str 34. Og den sitter kjempebra på:-)

 

Ja jeg så tv programmet du refererer til Cilio123, det var kjempebra synes jeg. Ingen overraskelse at løping er den største fettforbrenner. Men jogging er jo også en aktivitet som bidrar til å styrke skjelettet på en måte som ingen annnen aktivitet kan. Dette kunne de også ha opplyst om da landet vi bor i er fullt av beinskjøre mennesker. Gleder meg til neste program, han hadde iallefall litt av noen mål den mannen som skulle løpe maraton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Ja, deilig med ute trening nå i finværet. Så bra med vektnedgang blidsomeisol, satser på det neste uke jeg også.:-). Jeg skal jobbe litt til før jeg kjøper meg en ny bukse, deilig den følelsen når man kommer inn i tøy man bare har drømt om lenge:-). Startet friskt med trening igår, 1 time intervall gå/løp, kjenner den i dag men det er bare deilig. I dag får det bli litt styrketrening. Blir spennende å følge med på han som skal løpe maraton ja. Ha en strålende dag alle sammen.

 

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 65,7 kg

Total vektnedgang 3,7 kg

__________________________________________________ ______________

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 60 kg i juni.

Bonus: Å se 50 tallet på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Yes, intervall i dag. Ble ikke før barna var i seng så det var like før mørket innhentet meg. Ble litt ekstra fart i dag med andre ord. Jeg har vært litt sånn ensom ulv ang trening men i dag tenkte jeg det hadde vært inspirerende å løpe med andre. En annen ting er at det å lære seg en effektiv løpeteknikk sikkert ikke er så dumt. Kanskje jeg skal plage ett av barna til å begynne med friidrett så kan jeg lære litt av instruktørene jeg også.

 

Heyhey, det med mat er ikke alltid enkelt. Iallefall blir jeg matlei til tider. Men det er vanskelig å komme med gode forslag når jeg ikke vet hva du gjør nå. Vi trenger alle litt inspirasjon innimellom og hjelpen kan være nærmere enn du tror. Kanskje du som meg har en stabel kokebøker stående? Ved å se litt i det man har, samt å være åpen for nye smaker kan det tilføre hverdagen mye spennende.

Når det gjelder middag så veier jeg ikke, men holder meg til en posjon som sagt tidligere. Jeg spiser det meste men unngår farsemat (industri), hvit pasta/ris. det er en balansegang dette her å sørge for sunn mat i riktige mengder, samtidig som at forbrenningen må holdes oppe. Jeg håper motivasjonen kommer snikende igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen tips om hva som er vanndrivende for kroppen?? kroppen min holder sykt på mye vann no etter påsken, kjenner jeg får ondt bare jeg kniper sammen neven.. eller går barfot.. sånn jeg vet at det er mye vann..

 

drikker 2l + vann for dagen, gjort det i tre dager no, men vannet slipper ikke taket.. begynner bli litt plagsomt.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SMM87

Man kan få tak i masse ulike vanndrivende hjelpemidler på helsekosten.

Feks te, tabletter m.m Ta deg en prat med de på helsekosten, de hjelper deg nok. Ellers kan det kanskje være lurt å ta en rensekur, jeg har vært inne på tanken selv. Ofte kan det være en kickstart på forbrenningen også :D

 

Ellers går det bra med treningen her om dagen. Været er kanon, og alt går rette veien. Satser på videre nedgang frem mot 21. mai, og at bunaden sitter som et skudd i konfirmasjonen. (Drar til spania 14-17 mai, så har kjøpt meg noen ekstra dager på å komme inn i bunaden) Bunaden skal prøves neste uke, og jeg er veldig spent... Tror kanskje jeg går litt ned denne uken, og frem til neste uke, og håper da at jeg merker det på bunaden. Var ikke så mye som skulle til.

 

Ha en strålende helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips.. Tror dere ikke jeg har fått mensen for 3 (!!!!!) gang denne måneden.. går det virkelig an?? er ikke rart vekten og humøret stiger og synker fortere enn flo og fjære.. er skikkelig lei no, lei presset jeg gir meg selv, huff!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn at mensen kan bli uregelmessig ved slanking har jeg hørt, men om det vedvarer bør du nok sjekke opp i det. Ikke noe kjekt å ha det sånn.

 

Jeg har en innrømmelse å komme med... Jeg har lenge gått og lurt på om jeg skulle prøve meg på sykehusdietten, en suppekur som går over 7 dager. Det er ikke noen sultekur, og jeg kjenner flere som har gått ned flere kg og faktisk ikke fått de tilbake.

 

Jeg føler jeg har jobbet hardt så lenge, også så utrolig dårlige resultater. Jeg må inn i bunaden til 21 mai, og har valgt og ta en liten snarvei.

Kuren består av masse grønnsaker, man kan spise frukt, grønnsaker, kylling noen dager, bakt potet m.m. Er bare spent på å se om det funker.

 

Så jeg startet altså i dag, suppen er laget og smaker veldig godt. Men det er klart at med samme suppen til alle måltider, kommer jeg nok til å bli skikkelig lei. MEN det er bare 7 dager, og dette skal jeg gjennomføre. Så i dag har det gått i grønnsakssuppe, masse frukt og vann. Har vært god og mett i hele dag, og føler meg helt som vanlig. Etter 3 dager skal man ha gått ned ca 2 kg, og jeg kjenner at jeg er spent nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg gått på før :) den funket, men jeg var ikke flink etter på og da hjelper det lite.. :) jeg syns suppen var kjempe god..

 

masse lykke til :D

 

Fikk grådig lyst å gå på den jeg og no, se om jeg kommer meg forbi tallet 67!! har jo vaket mellom 67-69 kg flere måneder no.. og er en flink og følger GR etterpå så vil man nok ikke legge på seg igjen.. hmm, tenke tenke.. :) Tror jeg må prøve det en uke altså.. eneste blir litt kjipt er jobb, hvis folk begynner å spørre.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kjipe med den type diett er jo at folk vil begynne å spørre på jobb og sånt.

Jeg har lagt det opp på en grei måte. Begynte i dag, så de to første dagene er i helg. På mandag skal jeg trekke en visdomstann, så tenkte skylde på det. At det er derfor jeg må spise suppe:) Det måtte jeg faktisk sist gang jeg trakk en visdomstann, så sånn sett passet det bra.

 

Du får holde meg oppdatert om du prøver deg på dietten igjen. Har en del bekjente som faktisk har gått ned og holdt seg der ved hjelp av trening og sundt kosthold etterpå.

 

Masse lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg skal prøve å jukse litt.. denne dietten funker vel mer som en detox kur, så jeg må følge 1400 kcal når denne er ferdig etter 1 uke.. må prøve alt for å kvitte meg med vann å kilo no, vil gjerne føle meg vel til 17 mai veiedag imårra, men har ingen god tro.. :/

 

http://sykehusdietten.piczo.com/?g=33348579&cr=2

 

begynner tirsdag!! hvordan går det med deg yes11??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...