Gå til innhold

10 siste kiloene sitter som støpt!


Gjest SMM87

Anbefalte innlegg

Her går det bra. I går var det en nydelig bakt potet til middag. Nam!!

Det går forbausende bra med denne kuren, jeg er skikkelig standhaftig. Om den ikke hjelper meg med noen kg, så hjelper den meg ihvertfall til å få i gang skikkelig motivasjon og bedre vaner. Spiser uante mengder med frukt og grønt. Er god og mett hele tiden. Kjøpte meg en sånn mat termos, og det var helt genialt. Kokte opp suppe i morgens og hev på termos som jeg her med på jobb.

Sitter og koser meg med et lite suppemellommåltid nå:D (I smug på kontoret)

I morgen er første veiedag ifbm kuren, onsdag er min vanlige veiedag.

Vekten stod lørdag morgen på 71,8 kg... Er veldig spent på morgendagen!!!

 

Føler meg uansett full av energi, ingen tvil om at det skjer en renselsesprosess i kroppen min. Søtsuget er helt borte!!! Hvem hadde trodd det??? Det gikk forbausende fort:)

 

Jeg tar også dette som en detox kur, og håper at det er en skikkelig kickstart på mitt nye og bedre liv:)

 

Spent på deg SMM87, og kjekt å høre at sykkelen din blir brukt i det fine vårværet blidsomeisol ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar
Gjest cilio123

Hallo alle sammen. Spennende høre hvordan det går med dere på diett:-). Skal nok ikke prøve meg på det foreløpig selv, tok en sånn "fastekur" for noen år siden. Sånn pakke som man får kjøpt i helsekosten. Gikk ned noen kilo på en uke, men fort opp igjen:-(. Så er vel det som er cluet som vi alle er enige om, det er etterpå det gjelder å være flink:-). Ellers er jeg spent på veiing imorgen. Venninnekveld fredag, med ost og kjeks og vin. Men har har hatt 3 løpeturer denne uka og 1 styrketreing. Planen er styrke idag og spinning før veiing imorgen. Nå mååå jeg har resultater snart altså! Ha en flott dag i solskinnet alle sammen.

 

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 65,7 kg

Total vektnedgang 3,7 kg

__________________________________________________ ______________

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 60 kg i juni.

Bonus: Å se 50 tallet på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var altså første veiedag i "kuren" her, selv om min opprinnelige veiedag er i morgen. Uansett, hyggelig lesing.

Vekten viste 70,6 kg som er ned 1,2 kg siden lørdag. Jeg sier meg svært fornøyd med det, spesielt nå som mensen har kommet i tillegg!! Jeg veier alltid litt mer når jeg har mens. Noterer ikke ny vekt før i morgen, det er min opprinnelige veiedag:)

 

I dag skal jeg spise masse bananer i tillegg til suppen. Bananer og suppe passer meg perfekt i dag, da jeg er en smule øm etter fjerning av visdomstannen min i går. Hadde glemt at bananer kunne være så godt;) Føler dette har hjulpet meg til en bra kickstart, jeg har ikke lyst på snop lengre, drikker MASSE vann, og spiser masse frukt og grønt. Håper på 1 kg til denne uken, slik at jeg endelig får sett 69 tallet. Er fornøyd om det står 69,9 i slutten av uken. Da skal jeg jobbe knallhardt for å beholde resultatet.

 

Synes du er skikkelig flink med treningen cilio123. Og det er lett å miste motet!! Men sommeren er enda noen uker unna, og vi kan få gjort litt til med oss selv før den tid. Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er jo kjempe flink, og det vises på vekten.. :D kjempe motiverende, jeg begynner idag.. gleder meg å se om den hjelper på mitt søt sug også.. jeg har gjort noen endringer på suppen, har tatt bort stangselleri og grønn paprika siden jeg ikke liker det. men har erstattet det med brekk bønner, det gjorde jeg sist og, å håper det ikke gjør så altfor mye.. ;) vekten viste 68.6 kg idag og, og jeg håper at vet endt kur, altså om 7 dager så ser jeg 66-tallet :) da er jeg ganske fornøyd.. masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Flinke dere er, spennende å høre resultat etter endt kur:-). Har veiedag idag, veldig spent. Søndag var jeg veldig fornøyd med vekt, snikveide meg i går også da, da var det 1 kg mer enn dagen før og omtrent det samme som forrige uke. Æsj, må vel innse at selv 1 dags utskeielse med vin, ost, kjeks og snacks ødelegger for alt det bra jeg gjør på ukedagene. Igår ble det styrketrening og løp like godt 30 min på tredemølla etterpå, kan jo håpe at litt ekstra innsats gir resultater. Nei, nå får det bli minimalt med rødvin i helgene fremover, jeg betaler faktisk penger for å gå på kurs også... Må nok for en periode bli enda strengere med meg selv:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Jøje meg, her er det jaggu liv. Digger denne tråden altså.

Yes:Deilig å se at vekta viser ny tall. Og som du sier når en slik kur kan brukes til å øke motivasjonen er den uansett ikke bortkastet. Men slik det ligger an nå kan du vel forvente deg en skikkelig godfølese på veiedagen. Lykke til SMM87, håper du når målet du har satt deg.

cilio123: som du trener da. Blir skikkelig inspirert av denne duracellaktiviteten. I dag har jeg gått tur i 2 timer og 15 min, det er langt til å være meg. Jeg har jo for det meste hatt intervall som "favoritt" men vil gjerne variere litt og prøver da med langvarige økter denne uken. Jeg bruker ikke å trene dagen før jeg veier meg, det er som om kroppen (musklene) holder på vannet. kanskje er det slik med deg også Cilio, du får snikveie deg mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen har gått greit, gått masse på do, så noe skjer med kroppen ihvertfall.. :) men tror dere ikke at jeg var på møte i dag og de serverte peppes pizza!! :D da måtte jeg bare ta meg ett eple og holde meg vekke.. :) gruer meg litt til imårra siden da kan jeg ikke spise frukt :/ er ikke så flink på grønnsaker, men er jo bakt potet til middag så det hjelper litt på..

så flinke dere er å trene jenter, selv bled det en trilletur i rask gange idag på 1 time.. fornøyd med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk denne kuren har gått lett som en lek. Jeg har virkelig fått opp øynene for både spennende frukter og ukjente grønnsaker. Et lite tips på grønnsaksdagen, som faktisk smakte veldig godt: Kjøp en pose frossen broccoliblanding. (blomkål, gulrot og broccoli) Stek det i stekepannen og ta på litt grillkrydder. Jeg blandet også inn litt squash!! Det smakte faktisk veldig godt:)

I dag skal jeg spise masse kylling, og det gleder jeg meg til. Bare 3 dager igjen, og nå blir det jo bare mer og mer mat, så dette har gått lett som en lek!!

 

Har ikke lyst på snop og usunne ting, såret etter den trekte visdomstannen gror som det skal, og i dag har jeg igjen lov å begynne å trene. Motivasjonen er på topp!! Helt rett at man går en del på do av denne kuren ja ;) Bare husk å drikke MASSE vann.

 

Vekten viste i dag 70,3 kg :D Ned 1,4 kg siden forrige uke. Er rimelig fornøyd med det!! Dere andre er kjempeflinke!!! Vi klarer dette sammen alle sammen, er bare å ikke gi opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallois

Endelig fikk jeg resultater på vekta igjen:-) Ned 1 kg siden forrige uke, veldig fornøyd med det. Så da skal jeg fortsette med løpetrening og styrke. Og ja jeg føler meg litt sånn som er duracellkanin innimellom, jeg forsøker faktisk å trappe ned litt på trening. En periode jeg trente hver dag og det er ikke bra det heller, kroppen trenger hvile, men har lett for å bli litt ivrig:-). Forsøker nå å finne sånn ca treningsnivå jeg kan ha til vanlig også etter at målet er nådd.

 

Jeg skal nok sykle litt innimellom også, er jo greit med litt variasjon og da er det kanskje rom for et par glass vin i helgen også. Skal være veldig flink nå altså, og måå nøye meg med 1 kosedag i uken. Har lett for å bli ekstra både fredag og lørdag. Stå på videre med kurene deres folkens, godt jobba:-)

 

 

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 64,7 kg

Total vektnedgang 4,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Gratulerer cilio123, 1 kg nedgang er suupert. Her fremstår du som den trofaste sliteren som får lønn for strevet til slutt.

Selvfølgelig skal vi ikke slutte med rødvin. Vi skal fortsette å nyte våre glass med god samvittighet når vi klarer å etablere gode treningsvaner. Jeg tenker som deg ang mengde trening, og det viktig å være bevisst slik at vi finner balansen. Gårsdagens lange gåtur resulterte i en støl kropp fra hofta og ned, samt ett digert gnagsår. Tror det er på tide å investere i nye sko.

Akkurat nå er det jeg som er inne i en dårlig periode. vekta viste 200g ned så nå er jeg 60.5. Må vel bare akseptere at kroppen trenger tid, men du verden hvor lyst jeg har til å se 5 tallet først på displayet neste gang.

Riktig god ny treningsuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

He, he takker. Ja, føler meg som en skikkelig sliter, men nå har jeg erfart flere ganger at til slutt kommer belønningen. Og som deg må jeg nok akseptere at kroppen gjør som den vil. Det går i rykk og napp, selv med stor treningsmengde og noenlunde samme kosthold:-). Skjønner du lengter etter 5 tallet, blidsomeisol, er så deilig bare det å se 64 tallet istedenfor 65 kjenner jeg, og under 60 er jo virkelig en stoor milepæl da, stå på neste uke lyser nok 5 tallet mot deg på vekta:-). Kjøpte nye løpetights og t-skjorte igår, burde nok kjøpt nye sko først. Har faktisk planer om å ta en tur på løplabbet for å få et par skikkelige sko som er tilpasset meg. Noen som har sko-erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er superflinke alle sammen!!!

 

Jeg smugkikket på vekten i dag, og for første gang på leeeeeenge så jeg 69 tallet!!! Selv om det ikke er veiedag i dag, så var det usedvanlig glede.

Vekten viste altså 69,7 kg i dag (og det til tross for at jeg faktisk havnet på restaurant med en venninne i går og spiste tapas i suppekuren)

Jeg har også gått en del inn i cm, og det var så digg!! Jeg kjøpte meg en bukse som var for liten for ca 1,5 mnd siden. Mannen min spurte om det var så lurt... Jeg var skeptisk selv. Men den buksen har jeg altså på meg i dag, og den sitter som et skudd ;) Det er bare så motiverende!!!

 

Når det gjelder skoerfaring, så var jeg faktisk og kjøpte meg sko på XXL for noen uker siden. De hadde veldig god kunnskap der. Jeg har sverget til Nike hele tiden, og har i grunnen ikke skjønt at det har vært feil sko for meg. Jeg sliter med at foten min blir sliten på utsiden, og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha en sko som ikke hadde farge på innsiden av skosålen!! Dette ante jeg ingenting om. Nå har jeg fått meg et par Asics Nimbus løpesko, og de er bare helt fantastisk. Trening på tredemøller, turer og jogging ble plutselig en ny opplevelse for meg.

 

Masse lykke til med valg av sko cilio123, håper du finner noen som passer.

Husk at man kanskje må betale litt for å være sikker på at det skal være en god sko. Det gjorde ihvertfall jeg... :D

 

Nå skal jeg kose meg med litt kylling og grønnsaker, er spis så mye kylling og grønnsaker du vil dagen i dag. I morgen er jeg ferdig, og dette har vært helt supert for min del. Jeg er så mye mer motivert nå, og er skikkelig klar for å begynne å trene for fullt nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er, så flink alle er.. :) sant det er deilig å se 6-tallet først ;) en ting er jeg glad for, jeg har ikke sett 7 tallet siden jul, og det er litt gøy.. no håper jeg denne kuren gir meg en liten push til å komme videre.. idag er jeg faktisk litt sulten, har ikke følt sult de 2 første dagene. men ser fram til melk og bananer imårra, det er jo 2 stor favoritter hos meg :) skal veies imårra, håper oppunder ett kilo, men tørr ikke håpe for mye.. har ikke vært så flink med trimmen denne uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 3 dager på kur har jeg gått ned 1.4 kg, og er tilbake til vekten før påske!! ;) 67.2 kg blinket mot meg idag.. med 4 dager igjen, så håper jeg at 66 tallet vil vise seg :D idag er det bananer og melk, nam nam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Så flinke dere er som holder dere til kuren, og at det gir resultater legger vel ingen demper på motivasjonen akkurat tenker jeg:-). Jeg snikveide meg i morges, da viste vekten 63.1 faktisk! Men offisiell dag er tirsdag, så helgen kommer først da.. Offisiell vekt 64.7 er faktisk bare bittelitt under det jeg veide omtrent på denne tiden i fjor, og føler liksom litt at det er nå det virkelig begynner:-). Gikk ned 7 kg i fjor, 5 av de kom på igjen gitt i løpet av 9-10 måneder. Den fella skal jeg ikke gå i igjen, har bestemt meg for å følge et hold vekten kurs når jeg har nådd målet mitt.

 

Forresten ble det nye sko på meg igår. Var på "løplabbet" i Oslo og fikk veldig god hjelp og veildedning. Veldig interessant å se video av meg selv når jeg løp på tredemølle, så veldig tydelig hvor jeg trengte ekstra støttte. Skoene som var helt optimale for føttene mine var dessverre knall orange i fargen, det ble litt voldsomt for meg:-). Så tok de nest beste, Nike et eller annet.. Litt forfengelig er jeg jo også da.. Veldig lette og fine, gleder meg til løpetur i ettermiddag.

 

Ha en flott helg med masse trening og sunne matvalg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan har helgen deres vært da jenter??

 

her har det gått i sol og grilling av masse kylling med salat :) glad jeg begynte på denne kuren sånn at de dagene med biff, kylling for min del, falt på lørdag og søndag :) har holdt meg bra til vann, suppen, frukt og grønnsaker og masse kylling.. ble 3 sjokolade biter igår kveld, men det ble med det, tror ikke det skal ødelegge all verden :D

 

hold vekten kurs ja, det skal jeg også ta når jeg har nåddmitt endelige mål.. disse kiloene skal ikke på igjen!! eneste gyldig grunn for å gå opp i vekt blir når vi skal ha fler barn, men da skal jeg være nøye med kostholdet.. ikke sånn som sist da jeg spiste det jeg ville.. så blir HV-kurs på meg og når målet er nådd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Så bra du har klart å holde deg til dietten i helgen smm87, noen få sjokoladebiter går nok bra. Når det gjelder mat og trening har det gått bra synes jeg. Bestilte pizza på fredag, men valgte sånn porsjonspizza m tynn bunn og kylling, og spiste ikke opp hele da:). Løp 7 km fredag og idag så har vel litt å gå på. Sprakk litt på vin igår, planen var 2 glass, men endte opp med å få i meg hele flasken:(. Ja, ja har et par dager til å trene før veiing:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Deilig med sol og litt varme. Været gjør det adskillig lettere å ta på treingstøy. Sykling på fredag og intervall i dag samt en god del hagearbeid er noe å være fornøyd med. Kostholdet er optimalt med mye grønt, fisk og kylling. Fortsatt ikke noe snop, men gikk amok angående meloner i helga. Både honningmelon, en sort med orange fruktkjøtt og en merkelig sak som hadde froskehudlignende skall og var gul inni, kjempegodt.

I morgen har jeg planer om en joggetur, men merker en viss vårslapphet kommer sigende over meg så det spørs. Får vel henge opp en postit-lappe som minner meg på at jeg har en avtale med meg selv. Håper intenst på fin nedgang på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag viste vekten 66.4 kg!! wiiii :D endelig litt forbi 67-tallet.. har en idag igjen av kuren, så veier imårra også.. sånn at jeg får vist eksakt nedgang av kuren.. :) håper dette virkelig gav ett kropps boost, og at jeg ikke går opp igjen til neste uke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Her har dere meg igjen:)

I dag var det veiedag, og jeg har klart å holde meg under 70 tallet etter endt suppekur. Så jeg krysser fingrene for at det fortsetter!!

Vekten i dag stod på 69,6 kg noe jeg er superfornøyd med. Har gått mye turer denne uken, og jeg har masse energi. Tenker faktisk å gjenta kuren en eller to ganger før sommeren, men vi får se hvordan det passer inn. Og jeg vil se at jeg klarer å holde meg her:)

 

Dere andre er kjempeflinke, og det går mot lettere tider.

Kjekt og motiverende at dere er så flinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Ned 0,4 kg på veiing tirsdag. Får være fornøyd med det, men er litt utålmodig innimellom kjenner jeg. Flinke jenter på kur, håper vekten holder denne uken også:-). Håper vårslappheten er over blidsomeisol og at det ble joggetur:-). Selv får jeg masse energi av sol og varme og er så mye lettere å slenge på seg treningstøy og ta en løpetur ute. Jogget 7,5 km igår i skogen, mye hardere enn når jeg vanligvis løper langs en grusvei. Opp og ned bakker og trær og røtter, må liksom se litt mer hvor man setter føttene:-). Veldig fornøyd med meg selv idag, selv om jeg kjenner det skikkelig fra hoftene og ned i tærne:-).

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 64,3 kg

Total vektnedgang 5,1 kg

__________________________________________________ ______________

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 57 kg i juni.

Bonus: Alt under 57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Hei alle flotte damer på tråden, og gratulerer med nedgang. Nå er jeg i samme modus som deg cilio. MÅ DET GÅ SÅ TREGT DA?? Arggh, dette femtallet har visst ikke tenkt å åpenbare seg med det første. Veidagen viste 60.2 ugh, ugh. I dag har jeg deppet og måtte trøste meg selv med et glass brus og en neve potetgull. (Shame on me) Akkurat som det hjelper liksom. Kunne like gjerne tatt på joggeskoene og fått ut irritasjonen i skogen. Nå skal jeg sikkert slite med hunger etter søtt i tre dager også etter denne sprekken. nei, her må det skjerpes. Har i det siste gått flere lange turer, men tror jeg skal øke antall intervall istedet. Det var jo med intarvaller at jeg merket nedgang.

Ha en sprek helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Vet alt om hvor lett det er å miste motet blidsomeisol, men du må ikke gi opp nå og er vel en typisk reaksjon når vi er deppa, trøste oss med usunne saker:-(. Det er iallefall et mønster jeg kjenner godt igjen fra meg selv, men du stoppet jo etter en neve og et glass det er slett ikke dårlig det synes jeg:-).

 

Ser du har stått en stund på 60 et eller annet, men plutselig en dag lyser 5 tallet mot deg, men det kommer jo dessverre ikke av seg selv:-(. Dette klarer du, og ikke glem å spise nok heller da når du trener, det må jeg faktisk jobbe med stadig vekk . Dessuten, jo mindre kropp jo hardere må vi jobbe for trimpoengene sånn er det bare:-).

 

Jeg skal på jentetreff i kveld og der blir det nok utfordringer med både kaker og vin. Planen er å stå over kakene iallefall, vinen skal jeg ta litt av, maten skal nok gå bra:-). Skal trene intervall 4x4 på tredemølla først da, det gir en god følelse. God sunn og sprek helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Takk for gode og kloke ord Cilio. Det er sant det du sier om å øke intensiteten, men det er vanskelig å komme ut av comfortsonen. Dette må jeg jobbe med til uka. Det samme gjelder maten, blir nok litt for lite...

Håper du hadde en fin jentekveld.

 

Hvordan går det med dere andre. Er motivasjonen på topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Helgen er så godt som over og det er jammen godt! Fredag var jentekveld og jeg fornektet meg ingen ting, det ble både vin og sjokoladekake + ost og kjeks:(. Ble jaggu vin på lørdag også og idag søndag har jeg spist et par gode never med Bacon-gull. Lover ikke akkurat godt for neste veiing. Men har trent da 4x4 på mølla fredag og løp 4,5 km i skogen igår. Blir ikke veiing før på tordag for meg denne gang og det er nok like bra:). Imorgen er planen 7,5 km løping i skogen. Håper dere andre har hatt en fin og litt sunnere helg enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...