Gå til innhold

sommermål 2011


Maximor

Anbefalte innlegg

Motivasjonen svinger opp og ned ja Tosli. Spesielt i helgene er det et ork å registrere alt... I dag har jeg tatt meg på tak og stått over fredagsvaflen på jobb og kun drukket vann til middagen slik at jeg kan unne meg et nøye oppmålt glass vin. :)

Har også lagt inn alt fra fajitas middagen, og selv om jeg også her følte at jeg holdt meg i skinne og kun tok en tortilla ble summen utrolig stor til slutt. Det viser i allefall hvor lett det er å lure seg selv når jeg ikke noterer!!

Må skøyte på med en joggetur i morra tidlig tror jeg! :D

 

Får høre hvordan det gikk med kakestykket ditt, det er alltid en god følelse når man har klart å unne seg noe uten å miste kontrollen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

god morgen.. holdt med ett par skjeer med kaka, for den var vond:) gikk rett i søppelet, hadde tydeligvis ikke tålt å bli frosset

 

ett glass vin! jeg var på fest igår! hadde sikkert en flaske, om ikke mer, i tillegg til hvertfall to kopper kaffe med baileys:D

 

har ikke vært på fest på lenge, så det går forhåpentligvis bra, fikk mat, så det spiste jeg også og chips og....... :D

 

ble vekket av unger på døren tidlig idag, så nå får jeg ikke sove igjen...argh.. men ikke fyllesyk enn så lenge:)

 

ha en fin fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff for en dag. det er nesten ikke verd det å feste/spise/drikke

 

er ikke vant til sene netter etc. de to siste dagene har vært totalsprekk, så nå må jeg holde meg veeeeeeeeeeeldig på matta i morgen, så mandag here i come

 

god natt fra småuggen dame..............................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he, etter den søte kløe kommer den sure svie tosli :)

Du må nå allikevel ha gjort noe riktig, for 0,4 opp var jo ikke så galt heller... Mandager er egentlig en fin ting, greit å komme ned på jorda igjen :D

 

Jeg kommer inn med rapport i morgen, men ser i allefall ut til at jeg har klart å få til en liten nedgang - puhhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå så deilig at det løsnet litt igjen' date=' selv om det ikke akkurat renner av :D

 

Startvekt 05.01: 84,2 kilo

Aprilstartvekt 06.04: 80,6 kilo

 

Vekt uke 21: 79,6 kg, ned 0,5 kilo

Sommermål: 77,0 kg

Rest til målet: 2,6 kilo[/quote']

 

knallbra - gratulerer med nedgang - og under 80 :).

Ja, godt at en får svi når en skeier ut, hvis ikke er det lett å legge seg til dårlige vaner igjen:)

 

har hatt en joggetur idag, har ikke jogget mer enn en gang i uken de siste ukene, og kjenner at det ikke er nok til å få bedre kondis, men men jeg jogger nå.

 

at det ikke ble mer enn 0.4 pluss er nok at jeg over det jevne er flink med maten, inntaket er ikke i nærheten av hva det har vært. jeg har nok ganske god forbrenning også. ser jeg tar mest av hvis jeg ligger mellom 1600 -2000 pr dag og er i aktivitet, mer eller mindre hver dag. har enda ikke opplevd at jeg spiser riktig men likevel ikke går ned. men kiloene rundt magen sitter meget fast, skal jobbe lenge tror jeg for å få vekk magen. den har blitt mindre men ennå ikke sunt magemål..

 

ser også at vil jeg ned så må jeg notere her inne hva jeg spiser. da er jeg også mer nøye på hva jeg spiser, mer frukt og grønt og mer vann. så så lenge jeg vil ned må jeg nok belage meg på å notere ned - selv om jeg tar det sånn ca stort sett.

 

ha en fin innspurt av uken, gleder meg til helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

og dere andre. Dere er trofaste. Jeg har vært ute leeeenge og gjort andre ting. Gått Ned i vekt kurs, men dessverre ikke strukturert meg godt nok, så nå har jeg gått opp litt igjen. Tenkte kanskje jeg skulle henge meg på her :D Husker at det gikk veldig greit sist jeg var med, for her finner man motivasjon. I tenkteboksen med meg... Ha en fin helg.

 

Heidi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hemulen koselig å høre fra deg igjen:-)heng deg på.

jeg har jo vært bortreist en uke, men allikevel gått ned 0,5 kilo og er veldig fornøyd med det etter en uke på tur:-)

 

start vekt januar 88,8 midje 88

28 april 87,8 midje 88

12 mai. 87,7 midje 88

2 juni 86,8 midje 87

 

 

ha en fin dag alle sammen.

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt opp igjen, men heldigvis ikke over 80-tallet (såvidt)

 

Årsak? Kanskje en kombinasjon av:

* for mye mat fredag og lørdag

* vann i kroppen etter mat og vin lørdag

* mye styrketrening de siste par ukene har kanskje økt muskelvekt

 

Kjenner enda at fingerene er hovne, enda jeg har spist helt riktig og trent godt i mange dager etter helga nå... merkelig, men det går over :o

 

Gratulerer med en flott resultat fra reiseuka synøve, sterkt!! :D

 

Startvekt 05.01: 84,2 kilo

Aprilstartvekt 06.04: 80,6 kilo

 

Vekt uke 22: 79,9 kg, opp 0,3 kilo

Sommermål: 77,0 kg

Rest til målet: 2,9 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Tror det er her jeg finner motivasjon ja :D Kjenner at med oss som "pirker" hverandre i ryggen gjør noe med motivasjon, ihvertfall for meg.

Denne helge (fra onsd til sønd) har jeg kost meg, men skal si jeg har trimmet også. Torsdag syklet jeg 5 mil nesten bare i motvind og igår lørd. ble det 7,3 mil hvor halvparten i motvind. Dette utgjorde nesten 4000 kcal og det hjelper på :o Fra idag er det fullt fokus igjen og ikke noe kos før neste helg, og mye trening kommende uke. (Jeg har et mål som jeg har meldt meg på - skal sykle styrkeprøven fra Hamar-Oslo 25/6)

 

Startvekt 1/6 = 83,7 ("drømmemålet" er 75 kg)

 

Lykke til jenter.

 

Heidi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hemulen. Godt med flere som kan dra lasset. Jeg har falt av registreringsvogna for tiden:D og da er det lett å gi etter for fristelser som iskrem i frysen og åpna chipsposer i skapet:(

men det er bare å komme tilbake i normalspisings mønster igjen:) Brukte jo endel mnd for å få på disse kiloene, så det lureste er vel å få de av i sakte tempo:D ro ro til fiskeskjær

 

68,8 kg og stillstand, har 2-3 kg igjen nå, minimum, så kommer hold vekten kampen etterpå, glemte å måle midjen idag, men den viser nok heller opp enn ned tenker jeg etter en flott og matglad helg

 

ha en fin uke

 

ta ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Flink er du tosli, og jeg kjenner meg igjen. Startet med å skrive ned her, men "datt" av :o Det går på tiden, dessverre. Får ta meg i nakken etterhvert og sette meg ned med det, det er vel på den måten vi klarer dette :D Og sammen er vi sterkere enn å være alene.

 

Jeg har en svakhet - litt mye kos i helgene. Men nå når pinsen er over, er det kun vanlige helger igjen og da får man ta frem vannflaska og den alkofrie ølen (mindre kcal i den) Drakk mye av den i fjor sommer istede for vanlig øl.

 

Stå på jenter - vi når nok målene våre - før eller senere.

 

Heidi :cooL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Er kjempefornøyd med ukens resultat! Og bak dette ligger mye trening og nøye bokføring av matinntak. Det har vært dager med inntak over anbefalt grense, og forsåvidt flere dager i overkant av hva jeg ellers sikter på.

Men, jeg tror nok at de helgene jeg ikke har ført inntak tidligere så har jeg ligget alllt for langt over - delvis bevisst og delvis ubevisst.

 

Orken til å følge opp så nøye går i bølger, det kan vi være enige om :D

Lykke til videre alle sammen!!

 

Startvekt 05.01: 84,2 kilo

Aprilstartvekt 06.04: 80,6 kilo

 

Vekt uke 23: 79,1 kg, ned 0,8 kilo

Sommermål: 77,0 kg

Rest til målet: 2,1 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har gått ned:-) fint at du vil være med oss igjen hemulen:-)

jeg har ikke gått ned ett gram siste uke... og jeg som syntes jeg har vært så flink, men tror jeg ligger litt for lavt på kalori inntaket pr.dag. prøve bli enda flinkere til å føre inn og se hvor jeg mangler noen.

 

ha en fin dag alle sammen:-)

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

som seg hør og bør på denne tiden. Jeg er for dårlig til å sjerpe meg i helgene, det er der jeg sprekker. Nå vurderer jeg et nettkurs etter en uke på cruise fra 2. juli. Har noen av dere forsøkt det og hvordan synes dere det er?? Hadde vært greit å sitte hjemme og motta kommentarene og heller bruke tiden på trening og skolearbeid :)

 

25. juni skal jeg sykle Hamar-Oslo, så jeg ligger i hardtrening ;) Syklet 5,3 mil igår og brukte 2500 kcal :D

 

Fortsatt lykke til.

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jo svare deg..jeg har tatt flere nettkurs, og er nå igang igjen. Er veldig fornøyd med det, får de svar jeg trenger når jeg spør.og får veldig bra oppfølging:)kan anbefales:)jeg kommer til å fortsette på nettkurs..

 

Ha en fin helg

Klem synøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Takk for svaret Synøve, vurderer det sterkt, ja ;) Men tror jeg venter til uke 28 med å starte. Skal på cruise i uke 27 og da får jeg ikke notert noe eller sendt inn. Gidder heller ikke dra med badevekta. Men er det mulighet å stå over en uke og ta den igjen senere eller mister jeg den om jeg skulle begynne nå?

 

Ønsker dere alle en riktig god helg.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Har et flott resultat for denne uka synes jeg, men vet også at kommer til å gå litt opp igjen til neste veiing. Det er kort vei mellom stålkontroll og nokså slakke tøyler ;)

Har vært på en reise med mange stopp og forkjellige treff av slekt, studievenninner og jobb. Lite søvn, rikelig med mat og alkohol og OK med trening... vi får se på tirsdag/onsdag!

 

Jeg anbefaler også nettkurs Hemulen, det funket bra for meg, men om et par uker tar jeg kurs-ferie. :)

 

 

Startvekt 05.01: 84,2 kilo

Aprilstartvekt 06.04: 80,6 kilo

 

Vekt uke 24: 78,8 kg, ned 0,3 kilo

Sommermål: 77,0 kg

Rest til målet: 1,8 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...