Gå til innhold

Ned 5 kg. før 17. mai, slankepartner søkes!


Gjest Nammis30

Anbefalte innlegg

Gjest Nammis30

Jeg er 30 år, gift og har to barn. Høyde 161 cm og veier nå 67,1 kg. Målet er 62 kg. før 17. mai. Da skal jeg unne meg nytt 17. mai- antrekk hehe :)

 

Har en tendens til å være "flink" i uka og så tar det av i helgene. Var faktisk nede på 62 kg i juni, men så tok sommern og jula meg gitt. Begynner å kjenne at klærne strammer ubehagelig, og vil gjerne tilbake dit jeg var. Begynte å trene i januar og har trent to ganger i uka i to måneder nå. Dessverre har det skjedd lite vektmessig, bare totalt 700 gram ned siden januar. Er klar til å ta tak for alvor nå og skulle gjerne hatt med meg noen for gjensidig motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar
Gjest MissLilly

Hei:)

 

Jeg trenger en kompis jeg også. Jeg er 34 år, gift og har ei jente på tre år. Jeg har nettopp fullført ett GR-kurs og skal rett på et nytt nå. Til nå har jer jeg gått ned 7 kg siden jul, og vil ned ni til. Jeg er 165 og veier nå 76kg (fatter ikke at det er mulig at jeg lot det gå så langt at jeg til slutt veide 83 kg:O). Målet er 68 kg, klarer jeg det blir jeg vanvitting fornøyd!

 

Jeg er foreløpig flink til å holde meg til dietten, for frykten for veiedagen er stor;). Jeg har også trent en god del etter jul. Jeg ender opp på 10 til 14 trimpoeng i uka. Jeg trener i styrkesal på treningssenter og tar noen corebartimer. Ellers i uka trimmer jeg litt sammen med Jillian og 30 days shred. Hva trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på en annen tråd her inne.Men ny tråd kan gi ny inspirasjon så jeg blir gjerne med her og.

 

 

Har snart gått ned fem kilo siden jul,så tenker at ca 5 til bør være oppnåelig frem til 17.mai.

 

Jeg har gått ned fra 88,6 til 76,4,kommer jeg ned til 70 skal jeg være fornøyd.

 

Skal trene jevnt og drikke mye vann:)

 

Jeg trener mye ute i naturen klatre opp i fjellet og jogger men nå blir det og spinning og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramba

Heia!

 

motivasjonspartner tror jeg er spot on det jeg trenger! Jeg følger dere gjerne, hvis jeg får lov. Er helt ny her. har gått gradvis opp de siste årene (etter at jeg ble singel..) og nå vil jeg ned til trivelsvekta.

17 mai er en flott deadline, dette ønsker jeg å få til. !Caramba!

 

Jeg starter imorgen med stikkordene mye vann, spise regelmessig, lite karbo og regelmessig trening.. men viktigst av alt er vel kanskje motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissLilly

Da var helga over, og fristelsene blir færre i noen dager:). Jeg har hatt ei fin helg, med fastelavensboller og sjokolade - overskredet frimerkebudsjettet skikkelig!. Jeg har allikevel ikke spist flere kalorier per dag enn til vanlig. Trent har jeg også fått gjort i helga, så det blir nok rundt 12 trimpoen innen torsdag, som er veiedagen min.

 

Er veldig spent på veiinga denne uka. Jeg har fram til nå spist ca 1500 kalorier om dagen, men mistenker at det er litt lite og har nå økt til 1700. Jeg har vært mindre sulten denne uka, men lurer på om vekta kanskje har stått litt stille. Venter i spenning på torsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil også være med, virker som midt i blinken for meg ! Jeg er 160cm høy, veier 61,8 og vil ned 5 kilo. Hadde jeg klart det før 17. mai hadde jeg blitt utroooolig glad.

Jeg trener ikke så mye så det er en utfordring, men skal gjøre så godt jeg kan når det gjelder mat iallefall.

Lykke til oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nammis30

Så flinke dere er! Og gøy med respons, dette skal vi klare :)

 

Jeg har veiedag på mandager og gikk ned 600 gram siden forrige uke :) Fornøyd med det, uka tatt i betraktnig.

Har vært bortreist fra tirs til tors, så det har dessverre vært "unntakstilstand" med mye "reisemat" og kaker i begravelse. Starter på ny frisk i dag, perfekt at det er fredag hehe! Klarte til og med å motstå en liten rosa marengskake som mannen min kom med for å være snill. (Den ligger fortsatt i skapet, kanskje det blir min "fredagskos" i kveld :)) Har enda ikke hatt en full uke her inne, så neste uke blir det spennende å se hva jeg kan få!

 

Prøver meg ut på 1600 kalorier nå, har tidligere gått på 1300 kalorier når jeg har forsøkt å slanke meg. Har da gått ned masse på en uke, men har fort sprukket da jeg har vært veldig sulten. Tror 1600 for meg er mer fornuftig og føler meg egentlig ikke sulten på det. Det er vel heller sukker og snacks som er mitt problem.

 

Treningen varier jeg fra uke til uke. Er veldig glad i saltrening på trenigsstudio, og trener f.eks. MRL (styrke for mage, rumpe, lår) og Dance for fun (kondisjonstrening m/ en del trinnkombinasjoner). Har tenkt at jeg bør begynne med spinning, men foreløpig er dette litt "skummelt" hehe. Vet jo at det er sinnsykt bra trening, men husker fra tidligere hvor vanvittig tungt jeg syntes at det var.

 

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Håper at det er greit at eg henger meg på? Klarte for to år siden å gå ned over ti kg da eg byrja på glutenfri og melkefri diett. For at dei skulle utelukke cøliaki heilt måtte eg gå over på vanlig kosthold igjen.. Å vips var 10 kg på igjen :) har slitt veldig med å komme over på rett kosthold igjen, men har no holdt på i 5 dager. Ser at eg kunne trenge noken å jobbe saman med.. Håpar det er plass til ei sjel til her. Litt om meg:

Jente/dame på 29 år som bur på vestlandet, har ei datter på 8 år og en fantastisk sambuar, foruten kroppskompleks, my life is good :) Skal veie inn mandag, trur vekta ligg på 74-76 kg. Målet er ca. 65-66.

 

Skal ned litt meir enn dykk, men håpar eg kan henge med alikavel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nammis30

Hei Akinomi81! Klart du kan hive deg med! :)

 

Synes jeg har vært ganske så flink i helga, har holdt meg innenfor 1600 kalorier fredag, lørdag og søndag, selv med litt is til dessert hos svigers i dag. Er ikke helt inne på å anslå mengder/ gram på øyemål, så synes det er utfordrende å spise middag hos andre uten vekta på bordet hehe. Har dessverre ikke fått trent noe denne uka, men har planen klar for neste uke. Veiedag for meg i morgen, håper på litt ned eller samme som sist mandag (66,4 kg), da det som nevnt har vært en del "reisemat" og kaker. Spent på hvor mye helgens "ta- seg- sammen- spising" har utgjort..

 

Hvordan har det gått med dere i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg trenger litt ekstra motivasjon, og tenkte at det kanskje hadde vært lurt å finne en tråd å bli med i :)

 

Jeg er 31 år, fikk barn nr 3 i september og har liksom ikke kommet helt ned i ønska vekt etter det. (Hovedproblemet var vel at jeg veide 9 kg mer da jeg ble gravid nå tredje gang enn jeg gjorde første gang)

Er 167 cm, og har siden 17 januar gått ned 7,4 kg (noe jeg er veldig fornøyd med), men skulle gjerne gått ned omtrent 5 til...

 

Satser på en bra uke!

 

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette vil jeg også være med på =D

Kanskje det er dette som må til for å komme meg tilbake til min trivselsvekt. Jeg er 157 cm og har alltid holdt meg på 54 kg. Men nå raser jeg oppover i vekt uvisst hvilken grunn. Jeg er både aktiv og spiser sunt. Er nå på 59 kg....+ 5 kilo på 2 mnd !! Er nå på meny 2 og har fulgt den i 2 uker uten verken oppgang eller nedgang. Det er spessielt magen som vokser der jeg nedenfor navelen nå er 89,5 cm og 84 cm ovenfor......ser jo gravid ut jo....noe jeg ikke er!... Man får vel være tolvmodig tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Så kjekt å sjå at det er så mange inn på her, håpar at dette blir en aktiv tråd :)

Har denne veka haldt meg på 1400-1500 kcal. Er litt usikker på mengda enda, men trener styrke/kondisksjon 3 gongar i veka der eg trenar stryke ca. 40 min og kondisjon ca 20 min. Har og lagt inn en rask tur på en god time i veka i tillegg. Vil denne veka prøve å ligge på ca 1500 kcal, er ikkje så dreven på dette med antall kalorier.

 

Kva trur de, høyres det logisk ut eller er det lite? Kva er mykje og lite trening? Har de forslag til kvar eg ligg under?

 

Veide meg for første gong på leeeenge i dag, og vekta stoppa på 76 kg.. kjenner eg vart litt demotivert, men valde å ignorere det og hiv meg på ei ny veke med friskt mot. Har tross alt hatt ei veldig god veke og følar eg er på rett veg :)

 

Så da er mine tall 168 høg og 76 kg i start vekt.

Mål: 66 kg

Veke 1: start vekt 76 kg

 

Håper alle for ei super veke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg veiedag for meg og det er alltid like spennende. Jeg synes det er vanskelig å "føle" hvordan uka har gått. Noen ganger tror jeg det har gått dårlig og får en positiv overraskelse når jeg går på vekta, andre ganger motsatt.

 

Jeg ligger nok på litt for lite kalorier, men har gått ned 7,4 kg på 8 uker, så da fortsetter jeg sånn. Går ikke sulten og har overskudd til å trene :)

 

Til helga er det bursdagsfeiring her i huset, så da blir det nok både pølser og kake. Tror det skal gå greit. Har spist litt godteri (noen ganger mer enn litt :) ) på lørdagene. Hvis jeg skal klare å holde vekta nede så må jeg kunne spise litt usunt av og til. Målet er jo å klare å leve på denne måten resten av livet: mer trening og litt sunnere spising...

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veid meg i dag og vekta viste -900g. :)

 

Veldig fornøyd.

 

Usikker på om dette er en aktiv tråd lenger... kjedelig hvis jeg er den eneste som skriver. :)

Kom igjen! :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Cars: Kjenner eg blir litt umotivert når tråden ikkje er aktiv, har plan om å prøve å skirve kvar dag. Litt kjekt å høre korleis det går med andre også. Eg er i alle fall veldig gira på å få ein aktiv tråd..men om vi er to er jo betre enn ingen :o

 

Har forresten gått veldig på nasen i helga.. ete både det eine og det andre som skaper krig i kroppen. Så no sit eg her og "#%)(!"/ meg sjølv og satser på at dag i dag går betre. Ikkje noko godt å sitte igjen med så mykje ubehag i kroppen.. Veit at eg blir dårlig av gluten og melk, men det frista berre så voldsomt med kaker i selskap i går..

 

Håper andre har hatt ei bedre helg enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oktava2

Jeg MÅ ned ihvertfall 5 kilo til 17.mai, for å i det hele tatt få på meg bunaden;)

Er 37 år og 3-barnsmor, og nedprioritert meg selv og trening alt for mye i det siste. Er veldig glad i å trene, så nå skal jeg skjerpe meg!!

Jeg er bare 158 cm høy, og pr i dag 67,7 kilo tung. Føler meg slapp og dvask i kroppen, og nesten ingen klær passer lenger, så nå er det på tide å ta i et tak:)

Begynner i morgen!!! Jeg har forresten meldt meg på skritt- konkurransen og skal registrere skritt i i 30 dager. Minst 10000 pr dag, det MÅ da gjøre noe med vekta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det er noen flere som har lyst til å holde tråden aktiv. Skal prøve å skrive litt hver dag jeg også. Kjenner at det forplikter litt å måtte bekjenne sine synder eller kunne skryte litt av en vellykket dag til noen andre.

 

Det blir "ny start" på meg også i morgen.

 

Mannen i huset hadde bursdag i går; pølser og kaker. (Jeg elsker å bake, men gjør det sjelden nå for tida - skal jo helst ikke smake så mye...) Men så ble det rester i dag også. Har vel ikke skeia så mye ut siden jeg startet dette "nye og bedre livet". Blanke ark i morgen :o

 

Håper uka blir super på alle måter :D :D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med på denne tråden hvis det er greit =)

 

Huff..jeg hadde alt for mange utskeielser i helgen....Og det som er så irriterende er at jeg i utgangspunktet var veldig motivert for kun 1 dag med litt ekstra kos.

Men så starter fredagen med et bursdagsselskap, der det blir servert den ene gode kaken etter den andre..og jeg klarer IKKE å motstå fristelsen ;( spiste 5 kakestykker...Og lørdagen ble enda værre....(jeg sier bare Nidar favoritter).....Har nå startet på nytt denne uken, og dro på trening der jeg var 30 min på ellipsemaskin + 15 min med mageøvelser. Etter trening var jeg så dum at jeg stilte meg på vekten...+1kg!! jaja...Men jeg SKAL klare -5 kg til 17 Mai !!

 

Jeg er på den fjerde uka med meny 2. Har ikke rikket meg et gram =/ Vurderer å gå ned til meny 1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nammis30

Huff da, nå fikk jeg dårlig samvittighet gitt. Uka har vært kjempehektisk og jeg har ikke skrevet noe.. Unnskyld :o

 

Forrige uke gikk kjempebra med både mat og trening. Fikk til å trene tre ganger, man, ons og fre og var strålende fornøyd. Har ikke trent så mye på år! Bestemte meg så for å skeie ut på fredag, "moderat" (mye for noen kanskje hehe) med en pose popcorn og en cuba. Og det var deilig! Problemet er visst at når jeg først har kost meg en dag, så får jeg skikkelig "craving" neste dag.. Akkurat som om sukkeravhengigheten kommer etter første bit. Hmm, så helgen har ikke helt gått som planlagt. Hadde gått opp 300 gram i dag og er kjempeskuffa over meg selv. Pokker, jeg som hadde vært så flink! Heldigvis ikke supermye, kunne jo vært værre.

 

Ja, ja, spist er spist. Begynte på ny frisk i dag, og er straks på vei til trening. Veldig fornøyd med at lysten til å trene i hvert fall holder seg.

 

Akinom81: Du er jo kjempeflink til å trene! Jeg tror at du bare må prøve deg fram ift. hvor mye kalorier du må ha pr. uke. Jeg har tidligere hatt så lavt som 1300 og da gikk jeg mye ned i vekt, mellom 1 og 1,5 / 2 kg. Altfor mye altfor fort, så det varte jo ikke lenge hehe. Jeg har 1600 om dagen nå, og jeg er i hvert fall ikke sulten på det.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oktava2

Første dag i mitt "nye" (og bedre?) liv har gått veldig fint!

Det ble 1558 kcal (har bestemt meg for å ligge mellom 1400 - 1600).

Antall skritt ble 10497:)

Har dere andre noen fast veiedag? Har selv tenkt å ha veiedag på fredag.

Ønsker dere ei fin uke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veiedag fredag, så da kan vi grue/glede oss sammen :o

 

Kaloriinntaket mitt ligger på mellom 1200-1600 (noen ganger mindre og andre ganger mer). Skulle gjerne ha trent mer, men det blir noen lange trilleturer og så blir resten bonus. Trimpoeng mellom 10 og 17 i uka.

 

Etter helga føler jeg at jeg må ta meg skikkelig sammen... Ikke gøy når jeg vet at kunne ha kost meg litt mindre. Men... ny dag = nye muligheter.

 

Tror vi klarer målet vårt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Så kjekt å sjå at tråden er i aktivitet igjen! Har siste dagane slitt med å skrive grunna mangel på pc, but now back in buisness :o

Må vedkjenne at starten min ikkje har gått så bra og må begynne igjen i morga. Skal i utgangspunktet ned rundt 10 kg, men har no bestemt meg for å ta en kg i gangen. Tallet 10 er liksom så stort.. Så da er starten i morgon! Gleder meg til å jobbe mot målet i lag med dykk :D

 

Synes at fredag er en fin vegedag, men blir nok ikkje med på første veging, kjenner eg må ha ei veke på meg der eg kjem meg inn i gode vaner med maten først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oktava2

Klart vi klarer det:) Det er viljestyrken det kommer an på, og nå kjenner jeg at den er på topp!

Har gått på GR-kurs tidligere (for noen år siden), og gått ned 7 kilo så jeg vet at det er mulig. Denne gangen går jeg ikke på kurs, men bruker bøkene og dette forumet her for å motivere meg.

Cars: 7,4 kilo ned siden januar er jo bare helt imponerende , du skal se det går greit å gå ned de siste kiloene også:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Da var eg i gang igjen! Kjenner eg må vere flink å skrive inn inntak og oppdatere her for å halde motivasjonen oppe. Tar ei veke om gangen og har i dag ete både sunt og variert. Mitt største problem blir nok å få i meg nok mat... I dag ligg summen på 1337 kcal, men ingen trening.. Har som må å ligge på rundt 1300-1600 kcal pr dag.

 

Håper alle har hatt ein like god dag som meg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...