Gå til innhold

Ned 5 kg. før 17. mai, slankepartner søkes!


Gjest Nammis30

Anbefalte innlegg

Hei, folkens. Håper det er greit at jeg slenger meg på dere! Jeg har ikke aktivt vært med i en tråd tidligere, men nå trenger jeg virkelig den hjelpen jeg kan få. Jeg er også klar for å støtte dere, selvfølgelig!

 

Jeg er i en litt annen situasjon enn dere - skal ned ca 3 kg. Men jeg skal si dere at det er utrooolig vanskelig! Jeg har tidligere gått ned en del ved hjelp av kurs og selvdisiplin, og har holdt matchvekten en stund. Men i julen gikk det galt, og jeg har ikke klart å hente meg inn igjen etter det.

 

Jeg har "alltid" fulgt meny 1, da jeg har en stillesittende hverdag. Men jeg trener mye. Har også trent trofast de månedene vekten har gått oppover. Problemet mitt er et umettelig søtbehov. Jeg spiser og spiser, og om sjokoladen er borte gå jeg løs på det jeg finner, selv søtsaker jeg egentlig ikke liker spesielt godt...

 

Denne uken har jeg vært strålende flink (dvs helt fra mandag, leeenge, ikke sant?), og skal fortsette med det.

 

Håper det er plass til meg i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar
Gjest Oktava2

Ja, Schumi, det er selvfølgelig plass til deg her:)

 

Jeg har hatt en fridag i dag, og hatt god tid til å trene. En lang jogge-/gåtur på 10 km + snømåking som styrketrening etterpå.

Antall skritt ble 13324! Det er jeg fornøyd med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bodypump

Hei dere!

 

Nå har jeg sniklest her lenge men enda ikke skrevet noe selv. Jeg kjenner meg igjen i mye her... Vi har det vel alle litt på samme måte uavhengig av hvor mange kilo det er snakk om.

 

Litt om meg: Jeg er 32 år, har tre barn (minste er 2.5 år) og jeg sliter med 6 kg etter siste graviditet. Jeg er 165 cm høy og veier 66 kg. Jeg er meget aktiv, jobber som instruktør på treningssenter, men allikevel klarer jeg ikke å komme meg ned i vekt... blæhhhh! Jeg har tre harde økter i uka, step/intervall, bodypump og stram opp puls, allikavel skjer det INGENTING!!!!

 

Jeg blir meget frustrert over dette, og håper jeg skal klare å bli kvitt disse kg til sommeren, og ja -HELST før 17 mai!

 

Et spm: Hva er frimerker på matregistreringen? registrerte mat første gang i dag så her er jeg sylfersk :o

 

Håper det er plass til meg her, jeg trenger motivasjon og hjelp!!! Håper og at jeg skal kunne bidra med noe til dere :D

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,slenger meg med her jeg også om jeg kan?:o Det er veldig rolig på den andre tråden jeg har vært på. Er 170cm og 74,5 kg, vil gjerne ned 5kg og se det magiske 6-tallet først på vekta+at da kommer jeg ut på en BMI mye bedre enn nå. Skal bli flinkere på trim når jeg blir kvitt bronkitt, men til nå har det blitt bare gåturer.

Har begynt å registrere mat/trim, det motiverer. HVilken dag var veiedag??

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bodypump

Jeg mener veiedag var fredag, så i morgen dere .... :0) Da får vi se hvordan dette har gått!

 

Sitter nå å spiser min nøye planlagte og veide frokost.... Første gang i historien jeg veier maten jeg putter i meg!! Mannen mener at jeg tar helt av her :0)

Etterpå bærer det avgårde til treningssenteret for å kjøre en time Bodypump. Det er et forferdelig vær i dag, så da blir det deilig å trene inne.

 

Ha en strålende dag folkens, å lykke til med dagen i dag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er den store dagen... Tror ikke det blir de helt store resultatene her.

 

Er bedt bort på ost og kjeks (og heldigvis ikke vin) i kveld. Hvor fort kan man se på vekta at man har spist for mange kcal?

 

Bodypump: Det hørtes ut som en bra start på dagen. Ganske greit å veie maten til å begynne med, etterhvert går det litt på øyemål. Jeg synes i hvert fall det kan være vanskelig å vite helt hvor mye 100 g av noe er... De frimerkene er ekstrakcal du kan samle opp i løpet av uka eller bruke litt hver dag. (Må innrømme at jeg ofte har en dag hvor jeg spiser litt godteri, men registrerer ikke alltid helt nøyaktig).

 

Lola123: jo flere jo bedre :o

 

Da er det bare å stålsette seg for morgendagen. I dag blir det ikke mye trening, men en lang tur med barnevogn (i rolig tempo for han mellomste er hjemme i dag)

 

Snakkes i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Må smile kvar gang eg går inn på no, så utrulig kjekt at her er LIV i tråden :D

Har hatt to gode dager no og snikveide meg slik at eg skulle vite om at eg hadde gått opp denne ruskete veka mi., til min glede står den på d samme enda :)

 

SÅ da går eg på ei ny veke med max motivasjon og startpunkt

 

Startvekt 76,4 kg delmål 1, at vekta skal stå under 70 innan 17 mai.

 

23 mars 76,4 kg

 

Ha en super kveld alle sammen, vi er FLINKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bodypump

ojda,

 

skulle hente sønnen på barneselskap hos naboen og der ble jeg invitert inn... Klarte ikke å motstå fristelsen og tok et bløtkakestykke... Ikke nåkk med det, men tok et liiite til etterpå!!! Sitter nå med VERDENS dårligste samvittighet overfor meg selv! Jeg har et enormt søtsug, og drikker vann og farris om hverandre for å la være å putte noe annet i munnen her jeg sitter. Blæææææhh

 

I morgen skal vi har personalfest, så da har jeg igrunn en enda større utfordring!

HJELP!!

 

Har dere noen tips til kveldskos/snacs som ikke er full av Kcal?

 

Det skal jaggu bli spennede å gå på vekten i morgen. Veier dere på morgen eller på kvelden?

 

Cars: Jeg har ikke peiling på hvor fort det merkes, men regner med det samler seg raskt opp i kroppen når ikke regnskapet går i null (eller minus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg bodypump. Jeg var på besøk hos ei vennine i går, der hun dekte på med kake ++....og så svak som jeg er, tok jeg et kakestykke + noen sjokoladebiter. Og nå ser jeg på frimerkene mine at jeg bare har 3 frimerker igjen og jeg som skal i bursdagsselskap på lørdagen ;( Blir så oppgitt av meg selv.Hva skal jeg gjør?

Ikveld lagde jeg meg fruktsalat med mager vanilje kesam..nam =P

Jeg bruker å veie meg på morgenen. Skal veie meg i morgen jeg også...Spent =O

Jeg har vært på trening hver dag denne uken og håper til tross for en del utskeielser at jeg blir positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha. Ser det er mye søtsug her! Må si jeg deler hungeren!!! Denne uken (siden mandag) har jeg vært utrolig flink! Ikke spist en rosin engang! Men .... nå baker jeg boller. Og ikke bare boller, men skillingsboller...

 

De er til en bursdag jeg skal i i kveld, og jeg vet det blir umulig å holde seg unna bløtkake, OSTEkake og boller.... Og vin, selvfølgelig :)

 

I det siste har mannen min og jeg prøvd å ha godteridag lørdag, men det har som regel sklidd ut til litt fredag (sammen med en øl eller to), maaassssse Nidar Favoritter og saltstenger (og øl/vin) på lørdag, og søndag raider jeg skapene etter det som måtte være av smuler. Lørdagsgodtet til sønnen min får heller ikke fred :D

 

MEN - NÅ blir det andre boller (:))

 

Jeg har vanligvis veiedag mandager, men etter mange uheldige mandager hvor det har vært etegilde helgen har jeg gitt opp. Men synes det er litt feigt å skifte dag også, eller hva? Snikveide meg i dag, og det ser jammen lovende ut, men tør ikke helt tro på at det holder seg.

 

Over til noe annet...

Jeg har ikke følt meg spes bra i går kveld og i dag. Jeg skjelver litt, akkurat som om jeg har drukket alt for mye kaffe. Skjønner dere hva jeg mener? Var på besøk i går, spiste lapskaus med kyllingpølser, etterpå drakk jeg to kopper kaffe. Selv om jeg ikke var sulten på kvelden måtte jeg spise litt kvelds for å se om det hjalp. Drakk en lett kakako også, men var fremdeles helt utenfor. Og da jeg våknet i dag var jeg enormt sulten! Rett etter havregrøten var jeg ok, men så begynte det igjen. Spiser en banan i håp om at det roer seg. Føler meg ikke sulten!

 

Laaangt innlegg. Henger dere med, folkens?

 

GOOOOD helg, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er full av fristelser. Det ble mye ost, kjeks, kaffe og kake på meg i går kveld :)

Satser på frukt og pepsimax ikveld, mens min kjære sikkert storkoser seg med godis :D

 

Da har jeg veid meg, -100g... ikke så veldig mye akkurat, men er fornøyd med at jeg ikke hadde gått noe opp. Har hatt stillstand før, men har da hatt ekstra stor nedgang uka etter. Om å gjør å ikke miste motet!

 

@Schumi: Håper formen blir bedre og at det bare er noe forbigående. Alltid litt ekkelt når kroppen oppfører seg annerledes enn den pleier. Vi (jeg) prøver også å ha godtedag på lørdag, men det sklir lett ut ja. Prøver å ikke starte på fredag, for da blir det både lørd og litt på sønd.

 

GOOOOD HELG!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oktava2

Hadde gått ned 1,7 kg i dag når jeg veide meg:) Vet jo at jeg går ned mest i starten, og at det går treigere neste uke...men kjempeartig uansett!!!

 

Her er målene:

Start: 67,7 kg / hals 34/ overarm 30/ bryst 94/ midje 84/ ende 104/ lår 60.

 

25/3: 66,0 kg/ hals 33/ overarm29,5/bryst 93/ midje 83/ ende 103/ lår 59.

 

Klar for ei herlig helg med mye trening og kos med familien.

Skal prøve så godt jeg kan å ikke skeie ut med for mye godis;)

 

Ønsker alle ei fantastisk helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bodypump

Gikk på vekta på fredag morgen, å joda, den hadde jaggu sunket 1.2 kg!!! Jeg måler bare rundt magen, får ikke til å registrere de andre målene på kurven av en eller annen grunn....

 

Iallefall, her er mine tall :

Start 66 kg og 81cm rundt midje

NÅ: 64.8 kg og 79.5 cm rundt midje :D

 

Vel, dagen startet med god motivasjon og planer om å ikke skeie heeeeelt ut på kveldens personalfest. MEN, det var der det skjedde en feil, å etter øl, vin, sjokolade, thai mat OG Cheeze dudles regner jeg med at kroppen er tilbake til utgangspunktet igjen.... At man ikke skal klare å holde seg unna!!!! Tør rett å slett ikke å ta meg en snikvekt - regner med humøret blir veldig dårlig av det :/

 

Nå er det lørdag, og planene om å gjøre resten av helgen til en sunn opplevelse er absolutt til stede. Det gjenstår bare å se om det holder helt ut. jeg synes helgene er de værste, da skal man jo kose seg litt ekstra, og det generer ofte mat...

 

Octava2: Du har jo vært suuuuperflink jo!!

 

Cars: 100g er 100g og fremdeles en nedgang! Fortsett å holde motivasjonen oppe, så skal du se at det er større fremgang ved neste veiedag :)

 

Ha en fortsatt strålende helg folkens!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Så kjempe flinke de har vore, alltid kjekt å få gode tall! Og cars, nedgang er nedgang uavhengig av tallet :D

Har holdt på i 4 dager no og ser at dettte med søtsug er kjempe vanskelig... men har løyst det slik at eg tek kontrollerte søtsug dempingar i staden for å gå over stokk og stein..da held eg meg rundt 1500 kcal..

Har ikkje trent denne veka, men skal hive meg på treininga i neste veke :)

 

Håpar alle har ei super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nammis30

Så flinke dere har vært :) Utrolig gøy å se at vi har blitt så mange her inne. Har vært syk denne uken, pluss hatt sykt barn, så her har det sklidd heelt ut. :)

 

Kjenner på manglende motivasjon og dårlig samvittighet, men etter å ha lest hva dere skriver så må jeg bare hive meg på igjen!

Har hele tiden hatt veiedag på mandag, men tror jeg skal skifte til fredager. Både fordi jeg garantert har gått opp til førstkommende mandag og fordi jeg tror at motivasjonen for å ikke ta den helt ut gjennom helgen blir større om jeg ser vektnedgang på fredagene. Ikke like fristende med godis samme dag som man ser at vekta går nedover, håper jeg. :D

 

Har bare fått trent mandag denne uken, og formen er ikke helt på topp nå heller. Satser på at jeg er frisk og rask til mandag og begynner uka med trening da. Helgas (og ukas for så vidt) trøstespising er herved over, og i morgen begynner jeg å veie maten igjen.

 

Bodypump: Ikke altfor kaloririk snacks for meg er for eksempel: en kokosbolle, druer, cottage chees m/ litt syltetøy, bittelitt nøtter/ rosiner, hj. laget smoothie, noen oliven, en ristet brødskive eller et par skorper m/ godt pålegg.

 

Tror jeg også må ha et mål om å rapportere inn hit litt hver dag. Vurderte internettkurs, men synes det er så dyrt. Ser at det som skjer når det sklir ut for meg er at jeg stopper å veie maten og ikke er innom her. Får absolutt mest lyst på sukker og usunn mat når jeg er sliten og eller stressa.

 

Noen tips til hvordan jeg kan unngå å falle for fristelsen i slike situasjoner? Funker selvfølgelig godt å ikke ha noe tilgjengelig, men blir lysten for stor så går jeg like gjerne på butikken og kjøper noe. Helgen er egentlig hovedproblemet, blir så enten eller for meg. Unner jeg meg litt, så blir det bare mer og mer gjennom helgen. Ser ikke for meg et liv eller ukesvis uten utskeielser heller, så vet ikke helt hvordan jeg skal få endret på "mønstret." Andre som kjenner seg igjen?

 

Fortsatt fin helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Nammis: Kjenner meg veldig igjen i det du nemner.. men eg har løyst det slik at eg unnder meg litt uskeiingar kvar dag. Ikkje så store, men nok til at eg ikkje overspis og skeier heilt ut på skråplanet. En annen ting eg gjer er at eg veg ALT eg et, uavhengig av om det er"sunt" eller ikkje. Da er det litt enklere å kontrollere og eg skriv ned alt i ei lita bok. Har også gjort det til ein regel at eg ikkje skriv inn på data før kvelden, men skriv alt ned i ei skrivebok. Kjenner eg er litt flinkere til å halde igjen når ej ikkje veit akkurat kor mykje eg har ete til ei kvar tid. Da er det litt kjekkare å skrive inn på kvelden og oppdage at eg kan unne meg en liten ekstra ting om eg har veldig cravings akkurat der og då.

 

 

Dette er selfølgelig veldig individuellt, men slik funker det for meg :D I tillegg har eg lagt opp til at eg skal trene 3 dager i veka. Legg eg lista høgare så er det stor sjangse for at eg ikkje klarar å halde på over lengre tid.

 

Veiedage fredag er heilt supert då motivasjonen er enklare å halde om du har gått ned, mandag funker dårlig for meg også. Viktig å finne slike motivatorar :)

 

 

Har forresten hatt mi første treningsøkt denne mnd i dag og det var kjempe tungt, men reknar med at det går betre etter kvart. Dette vart litt lengre enn planlagt, håper alle går inn i veka med go motivasjon og til slutt: DETTE KLARAR VI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nammis30

Takk for kloke ord Akinomi :D Har vært kjempeflink i dag, synes jeg. Gutta ville absolutt ha is og jordbær til dessert, så mens de fikk to kuler og mannen tre, ble det kun en liten til meg. En liten seier, hehe :) Masse jordbær og litt is ble ikke så ille, noe over 100 kcal, så godt innenfor "totalbudsjettet!"

 

Aktivitet for dagen ble snømåking med ungene, var deilig å være ute i sola! Kjenner at jeg har veeeeldig lyst på noe nå, men skal holde meg i skinnet og lage meg et par rugsprø til kvelds. Veide meg i dag siden jeg skal bytte veiedag til fredag. Ikke så ille som jeg trodde, hadde faktisk gått ned 100 gram siden mandag. Enten er vekta helt på jordet, eller så har muskler blitt til fett denne uken. Aner ikke, men glad for at det ikke var så ille som jeg trodde.

 

Går inn i ny uke med ambisjoner om å trene to dager, pluss at jeg går til og fra jobben hver dag, ca. 40 min. gange pr. dag.

Tallene mine nå er 66,3 kg og 82 cm rundt magen (ca. en/to cm. over navlen). (Viktigst at man måler samme plass hver gang ikke sant?)

 

God uke alle sammen, vi får være flinke til å motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Er med i en annen tråd her også, men vil veldig gjerne gå ned 5 kg til 17. mai og tror jeg henger meg på denne samtidig :-)

Synes det er greit å ha et konkret mål å sette seg og ned 5 kg til 17 mai, det er en god start.

 

Jeg er ca 162 lav og hovedmålet er å gå ned fra 60-52 kg.

Dette var vekten jeg hadde før jeg fikk datteren min og en vekt jeg trivdes med.

Jeg var 60 kg og har gått ned 1 kg til 59 (ikke så veldig bra på 1,5 mndÂ…..)

Hovedproblemet mitt er at jeg er veldig glad i mat og spiser mer enn jeg MÅ spesiellt til middag.

Må ta meg i nakkeskinnet igjen nå å skjerpe meg om jeg skal klare å gå ned 5 kg til 17. mai.

Da satser jeg på en vekt på 54 kg når 17. mai skal feires :-)

 

Noen som sitter med gode tips her til hvordan man skal klare å spise mindre (spesiellt til middag) å velge sunnere?

 

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Så flott at du har hatt ein god dag Nammis, alltid kjekt å lese om gode dager! Is er lov i helgene og skulle det være skikkelig ille en dag er ikkje det noko krise å spise litt :D

 

Velkommen skal du være Gelicia! Del mål er kjempe viktig, eg skal ned ca 10 sjølv, men har som mål å komme under 70 tallet til 17 mai og er ved godt mot enda!

 

Når det gjeld dette å ikkje forsyne seg fleire gongar og ikkje ete for mykje er mitt råd at du veier opp maten før du sett deg til bords og gjerne på ein frukost tallerken. Da ser det veldig mykje meir ut og du "lurer" hjernen litt ved at tallerkenen er full fremfor ein middagstallerken som er halvfull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over.

 

Ser at flere av dere har vært veldig flinke. Var i bursdag på lørdag, så da ble det litt kake og i går ble det litt godis :D Men jeg har vært flink til å trene da... har gått 6 timer til sammen med vogn i raskt tempo + fått til en intervalløkt. Satser på at vekta er "snill" til fredag.

 

@Gelica: jeg synes det har gått greit å bytte ut mye av poteter/pasta/ris med grønnsaker (det finnes mange gode grønnsaksblandinger).

 

Utfordringen for meg er kveldene, men jeg er veldig glad i kaffe så jeg lager meg en latte med 1,5dl skummamelk, en sukett og litt kanel. Veldig godt :)

 

Lenge siden jeg har målt livvidden (måler 1-2 cm over navlen jeg også).

 

Så her er mine mål:

167cm høy

17.jan 2011: 80 kg, 85 cm rundt livet

25.mar 2011: 71,6 kg (-8,4 kg), 79 cm rundt livet (- 6 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, så flinke mange av dere har vært, her veide jeg meg fredag men glemte å skrive inn, men vekta stoppa på -o,5kg altså 74kg nå så fornøyd med det. Får ikke trent nå pga.sykdom men satser på å være flink med maten og at det hjelper til jeg kan trene igjen. :)

Lørdag og søndag var ikke bra med for mye kcal....:D Men skal snikveie imorgen tidlig, håper det ikke er for ille. Skal komme sterkere tilbake fredag med ny veiing:)

Ha en fortsatt flink uke folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Så da skal jeg også prøve å rapportere i denne tråden. Har gått ned en del kilo for en stund siden, og har holdt meg ca stabil i en god stund. Men så blir det til at jeg unner meg en del snop og mat fordi jeg kan det uten å gå særlig opp.

 

Men jeg vil jo ned 5-6 kilo til. Og da holder ikke dette tullet. Så da tror jeg jammen jeg må fram med kjøkkenvekta og så rapportere inn her igjen. Vi blir jo sterkere sammen!

 

Så da prøver jeg igjen. Litt usikker på min eksakte vekt i dag. Men tror 61.5 kg. Er 160 cm. Tror nok ikke jeg klarer 5-6 kilo til 17.mai, for kroppen min går ikke så fort ned (har lavt stoffskifte). Men hvis jeg klarer noen, så er jeg glad!

 

Ser at mange av dere er superflinke. Så bra jobbet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Er 33 år, har to barn og er gift. Trener vanngym og håndball, og løper en del når det er sesong. Fullførte halvmaraton for første gang i fjor, og skal prøve å slå min egen tid i år. Veldig kjekt med et sånt mål, for da KAN jeg ikke skulke treningen mot sommeren.

 

Mine mål

Høye: 1.60 m

vekt: 61.5

Midjemål: 76 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...