Gå til innhold

Ned 5 kg. før 17. mai, slankepartner søkes!


Gjest Nammis30

Anbefalte innlegg

Gjest Nammis30

Suuper dag i dag :) Endelig er jeg på rett spor, her tar vi en dag om gangen gitt :) Har spist 1500 kcal (Skal egentlig ha 1600, men er faktisk mett nå hehe), gått til og fra jobben i 40 min og tur med hunden i 20 min. Så har jeg vært på høy puls trening og hadde 25 min med step høy puls og 25 min med styrke. Føler meg høyt oppe nå hehe!!

 

Godt råd å kose seg litt hver dag, min kveldsmat ble to ristet brødskiver med smør (mmm :D) og skinkepålegg, og en nyydelig kokosbolle. Min strategi for ikke å spise for mye til middag er å spise lite og ofte før middagen. Har blant annet med meg 10 g med valnøtter/ mandler og en yoghurt som mellommåltid på jobben. Funker bra å "fylle" på jevnt og trutt så jeg ikke blir for sulten og blodsukkeret synker faretruende. (DA mister jeg kontrollen hehe.) Middagen er nok heller ikke mitt største problem, jeg har mer vanskeligheter med kveldene og søtbehovet. Jeg tror at det vil funke bra om jeg tillater meg litt søtt hver dag. Kjenner at det er lite realistisk for meg å "avvennes" fra sukker. Spiser heller litt mer moderat til frokost og lunsj og sparer litt til kveldende. Det funker faktisk!

 

Stå på nå jenter, vi driver hverandre framover :) Og velkommen til dere nye, jo flere vi er sammen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar
Gjest monicabebe

Så bra at du har hatt en fin dag i dag, Nammis30.

 

Det viktigste er å finne ut hva som funker for en selv, og dermed klarer å gå ned. Høres ut som om du har en god plan for det.

 

Jeg har det på samme måte som deg. De gangene jeg ikke spiser jevnt og trutt, så blir jeg SUPERsulten sånn plutselig. Og da spiser jeg alt jeg kommer over. Og jeg synes også det er godt med noe søtt på kvelden innimellom, så da sparer jeg litt for kunne det!

 

Stå på videre, så når du målet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å sjekke tråden og se at det er så mye aktivitet her :D Det motiverer i hvert fall meg!

 

Ser ut som vi er mange i samme båt = lyst på noe om kvelden.

 

Lurer på noe: Når man kommer til kvelden og har noen kalorier "til overs" er det best å bare la være å spise de opp eller det viktig å fylle opp sånn at man holder seg til anbefalt karloriinntak? (Kanskje litt klønete formulert...)

 

@monicabebe: Så flott å gjennomføre halvmaraton! Jeg har nettopp kommet i gang med jogging/løping og har STORT forbedringspotensiale. Her går det hverken fort eller langt. Prøver å få til 1-2 intervalløkter pr uke (4x4). Har veldig lyst til å øke utholdenhet og tempo. Har du noen gode treningsråd???

 

Ønsker alle en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Heilt enig med deg cars, kjenner motivasjonen er litt høgare no når eg er innpå her og ser at vi jobber mot eit mål i lag i staden for å jobbe aleine!

 

Slit veldig med søtsug eg og, men lurar vedlig på det du skriv om ein kan unne seg litt ekstra på kveldne for å komme opp på anbefalt inntak.. kjenner sjølv at det er litt lettare å "holde" ut når eg får litt søtt.. gjerne spare litt til kvelden.

 

Både gruer og gleder meg til veginga fredag, har holdt meg på 1300-1500 kcal i sju dager og håpar på positivt resultat..

 

Må innrømme at eg har eit vannvittig søtsug no, sitt på jobb og skal vere her til 18 då eg skal i møte kl 18 ikveld, pendlar så da blir det bortkasta å kjøre heim fæøør møtet. Så dette blir ein laaaang dag på jobb, starta heiman frå 07.15 og kjem ikkje heim før rundt 21 ikveld.

Har leika med tanken om å gå og handle litt søtt, men kjenner at det hjalp å skrive litt her, da kjem motivasjonen litt igjen og styrken slår inn for fullt :D

 

Har bestemt meg for eit delmål i kampen mot søtsuget, skal unne meg en liten søtdemper annenhver dag fremfor å ta STORE mål med en gang, så øke til 3 og så kanskje eit håp om at eg klarar å halde meg kun til helgene på sikt. Men eg skal ta det gradvis. Kjem til å holde meg til vekes basis frå fredag til fredag. Så da bli første mål, anna kvar dag med ein liten søtdemper fram til neste fredag så lage nye mål derfra..

 

Dette vart laaangt det :) Håper alle har en fin, fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Så bra at du er i gang med å løpe. Det er effektivt. Og så merker man så fort bedring på formen. Helt utrolig hvor fort man blir i stand til å løpe fortere og lengre fra uke til uke hvis man holder ut litt i starten:-)

 

Tips og tips: Intervalltrening er veldig effektivt for å få opp formen. Man blir både raskere og mer utholden av det. Jeg anbefaler deg å variere de ulike løpeøktene. Både kjøre intervall med korte og lange intervaller, og noen rolige langkjøringer. Og hvis du orker innimellom: tempoøkter. Det sliter jeg veldig med å motivere meg til. Synes det er så ille. Med tempoøkt mener jeg at du løper en noe kortere tur (15-30 min) og holder et høy tempo hele veien. Det skal være tungt! Selv liker jeg best langkjøringer og ulike former for intervall, men prøver å lade opp til løp med å variere mellom de tre løpeformene!

 

Da jeg gikk på Grete Roedekurs fikk jeg beskjed om å ikke spise opp kaloriene jeg evt hadde til over på kvelden. Det var bedre å legge inn litt mer mat dagen etter. Regnskapet skal gå opp på en uke, og ikke dag for dag. Det var det rådet jeg fikk i allefall.

 

Jeg har holdt meg ganske bra i skinnet i dag. Har spist en nutrilettbar til kvelds, og det er jo egentlig ikke helt lov. Men jeg skal på håndballtrening, og da er det så tungt med mat i magen. Så da tok jeg den utveien!

 

jeg merker at det er godt å være her inne igjen. Det hjelper meg til å holde fokus. Har ikke lyst til å måtte bekjenne synder til dere, hehe.

 

Har dere noen fast veiedag? Tror min blir på fredager!

 

 

 

Så gøy å sjekke tråden og se at det er så mye aktivitet her :D Det motiverer i hvert fall meg!

 

Ser ut som vi er mange i samme båt = lyst på noe om kvelden.

 

Lurer på noe: Når man kommer til kvelden og har noen kalorier "til overs" er det best å bare la være å spise de opp eller det viktig å fylle opp sånn at man holder seg til anbefalt karloriinntak? (Kanskje litt klønete formulert...)

 

@monicabebe: Så flott å gjennomføre halvmaraton! Jeg har nettopp kommet i gang med jogging/løping og har STORT forbedringspotensiale. Her går det hverken fort eller langt. Prøver å få til 1-2 intervalløkter pr uke (4x4). Har veldig lyst til å øke utholdenhet og tempo. Har du noen gode treningsråd???

 

Ønsker alle en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nammis30

Tyngre dag i dag, var så full av energi etter treningen i går, så føyk rundt med musikk på øret og ryddet huset før leggetid hehe. Med det resultat at det tok laang tid å sovne. Noen som opplever det? Synes det ofte er slik når jeg trener sent på kvelden. Har derfor vært kjempetrøtt i dag, og da blir alt så mye tyngre. Men det har gått fint med matinntaket, hadde uer til middag i dag, så kan unne meg en god kvelds :D Ikke så mye aktivitet i dag, 30 min. gange. Stiv og støl etter gårsdagen, så godt med et par "hviledager" nå. Planlegger neste treningsøkt på torsdag. Tror dere det er nok med to treninger i uka? Synes det blir mye og hektisk med tre, med unger og alt. Blir spennende å se når jeg skal veie på fredag hvordan det har gått.

 

Er superimponert over alle som løper/ jogger, det hater jeg hehe! Men knallbra trening da!

 

Jeg har forresten funnet ut at dersom jeg tar meg en kopp te med et par t-skjeer sukker i, så døyver det søtsuget veldig. Og det er ikke så ille kalorier i det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere før trening?

I går skulle jeg trene styrke fra kl 17:00

Jeg spiste salat til lunsj + et glass melk kl 11:00 og ett knekkebrød med roastbeef + et glass appelsinjuice kl 14:00.

Når jeg skulle trene følte jeg at energien var borte og at jeg ikke klarte å ta i det jeg burde.

Ble kjempefort sliten.

 

Jeg kan ikke spise så mye heller, for da blir jeg så "tung" i magen.

 

I dag skal jeg trene kondisjon i to timer (zumba og bodyjam)

 

Bør man spise anderledes når man skal trene styrke i forhold til kondisjon?

 

Hva anbefaler du å spise før styrketrening og kondisjonstrening og hvor lang tid i forkant av treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Monicabebe: Tusen takk for gode råd. Skal prøve å variere mellom de tre formene du nevner.

 

@Akinom: Jeg tror det er bedre å unne seg en liten sjokoladebit (eller noe annet) av og til en å sprekke helt (Jeg sprekker nemlig ikke bare en dag da... men gjerne fredag+lørdag+søndag).

 

@Gelica: Jeg er ingen treningsekspert, men synes jeg har mer energi under trening når jeg har spist et litt stort måltid 2-3 timer i forveien. Lurt å drikke litt ekstra med vann før økta starter, og evt spise en halv banan hvis du føler du trenger det. Dette er kanskje veldig individuelt, men hvis du søker på nettet så finnes det sikkert noe forskning på området.

 

Jeg er for tiden i barselperm, og får dermed tid til å bevege meg (i hvert fall lange turer med vogn). Kjenner jeg gruer meg litt til å begynne å jobbe igjen. Hvis jeg ikke får tid til trening på ettermiddag/kveld nå når jeg er hjemme, så vet jeg at jeg kan gå en lang tur på dagtid. Det blir det vanskeligere å få til når jeg begynner å jobbe igjen :)

Er redd for at vekta går opp/stopper opp når jeg ikke får til like mange trimpoen som i dag. Føler at jeg er ganske så flink med maten, men at jeg er helt avhengig av å få trent for å passe vekta.

Det er kanskje flere av dere som har barn som har det som meg: når lekser og aktiviteter er ferdig og det endelig er helt stille i huset - da er det vanskelig å ta på seg treningstøy og komme seg ut :D Trenger litt stilletid i sofaen, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bodypump

Åj, her har det skjedd mye siden sist jeg var inne!! Så bra, kjenner at jeg blir supermotivert av å lese det dere skriver. Jeg sitter nå på jobb og er kjempesulten, men nå er det snart lunsj, å da bli magen mett :D

 

@gelica: Jeg trener mye (jobber på treningssenter) og kjenner akkurat det samme som deg når kroppen er i underskudd. Løsningen for meg ble en halv flaske YT eller en proteinbar før trening. Det funker som bare det! Veldig viktig å få i deg proteiner etter trening da muskelene lett svinner bort uten byggesteiner. Spesielt ved styrketrening. Så om du trener seint kan det være lurt å spare noen kcal til da :) Som andre nevner så er vann ekstremt viktig. Med en gang kroppen er dehydrert (å det blir den fort uten at vi trenger å merke det i det daglige) blir vi slappe og mister energi.

 

@Cars: Jeg husker jeg også gruet meg til å komme i jobb igjen etter parselperm, jeg var og veldig redd jeg ikk skulle klare å holde oppe aktivitetsnivået. Men jeg har funnet en rytme som passer for meg å min familie. Prat med din bedre halvdel, avtal hver sine treningsdager, ta gjerne treninga rett etter jobb, da er du ferdig med det til du kommer hjem, å kanskje står middagen på bodret da :0)

Hos oss fungerer dette veldig bra. Om jeg ser at jeg klarer en trening til utenom planen så gjør jeg det. Om dere har tilbud om trening i arbeidstiden (som mange bedrifter har) så BENYTT den :)

 

 

Til slutt!!! Så flinke dere er!! Jeg kjenner motivasjonen stiger masse hver gang jeg er inne her! Tusen takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@monicabebe: Hvor tar du midjemålet? Jeg er tilsvarende lik deg i både høyde og 59 kg, men er større rundt midjen som er på 83...måler den sånn ca 2 cm over navlen.

 

Hva gjør jeg egentlig galt? Jeg veide meg på fredagen, men hadde fortsatt ikke gått ned et gram...;( Snikveide meg idag også uten noe bedring. Har kanskje gått ned 0.5 cm rundt midjen. (På en mnd)

 

Jeg blir så frustert!!!

Jeg holder meg innenfor 1300 - 1450 kcal hver dag, men kan kanskje ta litt vel mye av på lørdager. Jeg trener hver dag med trimpoeng på 1.5 - 2.1 trimpoeng.

trimpause på søndager og noen ganger mandager.

Drikker masse vann 1,5 til 2 liter.

 

Her er et eksempel på inntak av mat iløpet av en dag:

 

Frokost:

Fibra rundstykker: 70 gram

Norvegia 27%, Tine: 30 gram

 

253 kcal

 

Lunsj:

Fibra rundstykker: 70 gram

jordbørsyltetøy rema 1000: 1 ss 20 gram

Cottage Cheese original, Tine: 1 ss a ca 20 gram

 

194 kcal

 

Middag:

Laks stekt i olje vita hjertego: 100 gram

Potetbåter med skall, Hoff: 50 gram

Hvit saus (tilberedt med lettmelk), Toro: 2 porsjon a 0.5 dl

 

404 kcal

 

Kveldsmat:

Fibra rundstykker: 70 gram

Kokt skinke, Gilde: 2 porsjon a 20 gram

Lettmajones (41% fett), Vita Hjertego': 1 porsjon a 5 gram

jordbørsyltetøy rema 1000: 20 gram

Solsikkebrød, Mesterbakeren: 1 skive a 30 gram

 

Siden jeg hadde trent bort 329 kcal rett før kveldsmaten, spiste jeg en større porsjon på 303 kcal

 

 

Frukt:

Banan: 110 gram

Eple: 200 gram

 

189 kcal

 

melk:

Yoghurt, 0.1 % Ananas, aprikos, bringebær og skogsbær, Yoplait: 1 beger a 125 gram

 

Kesam Vanilje, Tine: 2 ss a 20 gram

 

111 kcal

Ble litt mindre enn det som er anbefalt

 

Tilsammen

1425 kcal

 

Hva syns dere? Noen tips til forandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Noen dager siden sist, og motivasjonen har tatt et stup. Fredag ble det en del kaker (var i bursdag), og ganske mye vin (var på premiere etterpå). Og for å være sikker på å sprekke kcal-budsjettet ble det faktisk en hamburger til nattmat. Første gang på maaange år jeg har spist nattmat, men herreminhatt så godt den smakte!

 

Og helgen fulgte vel litt etter med lite måltidsrytme (mye som skjedde) og mye hjemmebakte rundstykker og boller. Jeg eeelsker rundstykker, men det er jo tydeligvis ikke bra. Blir veldig lite med 60 g rundstykke!

Lørdag ble det deilig sjokolade, mandag popcorn, og i går spiste jeg minstemann sin siste pin-up.....

 

Her følger også noen hektiske dager, så jeg er usikker på motivasjonen fremover. Vil så gjerne bli kvitt den grusomme midjen min (eller mangel på), men sliter altså. orker ikke helt finne frem gnisten til å registere mat igjen. I kveld skal jeg på restaurant, så da blir det nok pizza kjenner jeg meg selv rett :D Og øl naturligvis ::)(

 

Så til sist: Maya82: Det eneste jeg har å utsette er grønnsakene. Skriver du ikke opp det? Og jeg ville heller flyttet på nonen av kcal fra kveldsmaten til tidligere på dagen. Selv om du har trent tror jeg det er viktig å ikke spise mye om kvelden. Og jeg ville kanskje også byttet ut syltetøy med skinke el noe annet med flere næringsstoffer enn syltetøy. Men dette var jo bare et eksempel, så*det er vanskelig å si noe sikkert.

 

Vel, folkens! Halvveis i uken og jeg gleder meg vilt til taco fredag og sjokolade lørdan. Sukk.

 

Beklager at jeg ikke er motiverende, men les og lær hvordan det IKKE skal gjøres... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg hørt at de som fyller hele melkekvoten med melkeprodukter oftere går ned noen kg. Hørte det av en kursleder. Det har inspirert meg til å ta et glass skummet om kvelden, selv om jeg egentlig ikke er så glad i melk. Drikker i latte og te, og nå kjenner jeg at det glasset om kvelden er ganske godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bli flinkere til å drikke melk selv om jeg egentlig ikke liker det som drikk alene =)

 

Jeg spiser masse grønnsaker, men skriver det sjeldent opp (Hadde lest en plass at man ikke trengte det). Jeg får begynne med det også da=)

 

Grunnen til at jeg begynte med lett syltetøy var mest fordi det hadde gått mye i kokt skinke den siste mnd og jeg begynte å bli litt lei =/ Men jeg må kanskje begrense mengden...har gått litt for mye av det i det siste.

 

Hva spiser dere til pålegg?

 

Her har det gått mest i kokt skinke,egg og syltetøy med cottage scheese. Trenger litt påfyll av nytt pålegg her ser jeg =P

 

Takk for tipsene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Maya82: Jeg måler et par cm over navelen og er 76 cm der om morgenen. Målte nå og da var jeg 78:-( Jaja, er vel større om kvelden da.

 

Jeg synes det ser ut som om du spiser bra, så vektnedgangen vil nok komme om du holder på sånn noen uker selv om du nå står stille. Jeg holdt på sånn leeeenge, og hadde flere uker uten resultat selv om jeg ikke jukset eller tullet. Men så løsnet det etterhvert. Hold ut!!

 

Jeg spiser helt som vanlig selv om jeg trener. Trenger ikke noe ekstra. Men må passe på at jeg har drukket nok i forkant. HVis ikke er jeg slapp og sliten med en gang!

 

Jeg har klart meg fint i dag også. Og når jeg skriver her så KAN jeg jo ikke sprekke, hehe. Da får jeg så dårlig samvittighet. Så da tar jeg meg en gulrot om jeg føler for noe godt i løpet av kvelden, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nammis30

Har holdt meg i skinnet i dag også, fint innenfor 1600 kcal. Så spent på fredagsveiingen, lurer på om jeg må reduserer kcaloriinntaket, eller om jeg går ned på det. Fikk den hersens mensen i går, så blir kanskje ikke helt riktig vekt da, men sånn cirka.

 

Motiverer meg veldig å være her inne, har gjort det til en rutine å forsøke å lese/ skrive litt hver dag. Som en liten dagbok for meg selv og dere hehe. Håper det varer, det nærmer seg jo "faretruende" helg.

 

Schumi: Herregud hvor godt jeg kjenner meg igjen! Det er tungt å være inne i en sånn periode, og det må en del viljestyrke til for å orke å ta tak når man f.eks er trøtt og sliten, eller at det skjer mye som fraviker fra de "vanlige rutinene." Venninnebesøk, kino, restaurant ol. er utfordrende, synes jeg. Hadde forresten selv en sånn runde før søndag i forrige uke. Jeg kjenner det så godt på magen når jeg spiser usunt, fra den ene dagen til den andre presser magen seg over bukselinningen. Synes det er så ubehagelig, så hvis jeg fokuserer nok på det og kjenner etter hvor trøtt og slapp jeg blir av det kostholdet, så klarer jeg å "ta meg sammen." Dessverre har jeg heller ikke selv funnet ut av hvordan jeg skal holde meg inne i de gode periodene over lang tid. Når jeg først tar meg sammen, føler jeg meg kjempesterk når jeg begynner å veie maten og tar over kontrollen igjen. Lurt å tenke over hvorfor man vil ned i vekt og hvordan man vil kjenne seg når man har nådd målet. Belønne seg med noe annet enn mat underveis. Prøve klær man vil inn i, se på bilder av seg selv når man var slankere/ eller større, alt etter som.

 

Maya 82: Synes kostholdet virker greit jeg, når du spiser grønnsaker i tillegg. Har selv laget meg en regel på at jeg ikke spiser opp de kaloriene jeg trener bort. Kanskje kroppen har stoppet litt opp på akkurat den vekta du har nå på grunn av at du har vært det lenge tidligere? Prøv å moderer utskeielsene på lørdagene så skal du nok se at vekta går nedover bare du fortsetter samme vei. Jeg spiser alltid kveldsmat etter kl. 20, og jeg har gått ned likevel. Pålegg jeg spiser er for eksempel: spesialsalami, hamburgerrygg, makrell i tomat, ost, kokt skinke, kalkun og kyllingpålegg, lettere leverpostei osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bodypump

Hei igjen!! :D

 

Jeg lurer litt på hva som EGENTLIG er JA mat?? er det kun grønnsaker og salat? Jeg registrerer mat for første gang i mitt liv, å nesten alt jeg spiser utenom grønt og frukt kommer det enten opp en L eller en N på... Det totale inntaket ligger alikavel rundt 1300.

For eksempel har jeg bakt hjemmelagde knekkebrød med havregryn, linfrø, solsikkekjerner, kruskalki, hvetekli, sesamfrø og vann. På disse kommer det også opp en L... Blir litt fortvila her, er det noen som opplever det samme eller?

 

har forresten akkurat kommet meg hjem etter en lang dag på jobb.. Fikk ikke spist middagen min før kl 19:30..... Det ble litt i seineste laget, men jeg var suuuupersulten, og nå føler jeg meg totalt oppblåst - det kjenner ut som det bare er å gi opp hele greia!! Men jeg biter tenna sammen over et glass bris og satser på å gå å legge meg snart så ikke fristelsene skal bli for store :)

 

@Nammis30: Mensen ja, no dritt!!! jeg vet ikke om jeg tør veie meg på fredag, for den ventes i disse dager. erfaringen tilsier at jeg går opp ihvertfall 1 kg i denne perioden... Det kan jo bli spennende til veiingen om 2 uker da :) Prøver å finne noe positivt i alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Jeg har vært såååå sulten i dag. Så har snart kommet opp i mine 1600 kalorier. Prøver å ligge på rundt 14-1500, men i dag ble det litt mer.

 

All mat som inneholder en del kalorier er Litt eller Nei-mat. Det er ikke fordi man skal holde seg unna, men fordi man ikke kan spise ubegrenset av disse. Man må passe mengdene av all mat med en del kalorier. Ja-mat kan man spise nærmest ubegrenst av. Det er derfor registreringen kommer opp som den gjør. Så knekkebrødene er sunne, men kornet og frøene i dem gjør at de inneholder en del kalorier og dermed må mengdene justeres.

 

Dette med mensen er kjipt. Jeg blir også oppblåst og tung når jeg har det. Det er vel vann. Men så lenge man følger planen så går man ned¨på sikt.

 

Jeg bruker lang tid på å gå ned. Det tok meg 10-12 mnd å gå ned 14 kilo. Så min kropp er ikke rask på slike endringer. Men jeg må bare stå på, så skjer det etterhvert. Nå skal jeg jo prøve meg på å gå ned 5-6 kilo. Det tar nok ganske så lang tid. Men får bare holde på så godt jeg kan, og så får det ta den tida det tar.

 

Det hjelper meg veldig å være her merker jeg, så det er topp. Dere er god motivasjon for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....nå har jeg nettopp inntatt 16 gram sjokolade på 88 kcal !! ;( ...klarte ikke å motstå fristelsen...men uansett har jeg holdt meg innenfor 1400 kcal.

 

 

Må trene litt ekstra mye i morgen da =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, snakk om at jeg kjenner meg igjen når det gjelder dalende motivasjon:( HAr gått på en skikkelig mat-smell nå når jeg ikke får trent ( sykdom) og samtidig stresser på jobb+venter mensen....gruer meg til vekta imorgen for jeg vet jeg har gått opp:(

MEN når alt er svart og jeg klager min nød: JEG SKAL PÅ DEN VEKTA OG LEGGE INN VEKTA ETTERPÅ, det må jo føre til en oppvekker og som en motivasjon for å trø til å være superflink til neste fredag:)

 

Lykke til alle, kjempefllinke på å trene dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått ganske bra, tror jeg... Vekta gir svar i morgen :)

 

Det er vanskelig når motivasjonen synker og søtsuget øker. Stå på jenter - dette klarer vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp veid meg og må jo si at jeg er ganske mer fornøyd enn forrige uke da jeg bare gikk ned 100g. Denne uka ble det 900g og til sammen i løpet av to uker så er jo det ganske bra :)

 

Dette var en god start på helga. Synes det er litt lettere å holde meg i skinnet i helga når resultatet er bra. Dumt å ødelegge det jeg har jobba for.

 

@Gelica: Jeg er usikker på hva den melkekvota er og hvor viktig det er å fylle den. Jeg drikker sjelden melk, men det går et glass eller to til kaffe hver dag så da fører jeg det opp under melk.

 

God helg alle sammen!!! :)

 

 

--------------------------------------------------------------

Mine mål:

167cm høy

17.jan 2011: 80 kg, 85 cm rundt livet

25.mar 2011: 71,6 kg (-8,4 kg), 79 cm rundt livet (- 6 cm)

1.april 2011: 70,7 kg (-9,3 kg), 77 cm rundt livet (-8 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bodypump

Ja ja, det var som forventet.... Gått opp 800 gr..

Men det som er pussig er at midjemålet er gått ned med 0.5 cm... Noen som kan ha noen logisk forklaring??

 

Jeg venter jo mensen i disse dager og da, så jeg hadde nok forventet en oppgang selv om jeg har ligget rundt 1300-1500 kcal hele uken..

Sist helg sprakk jeg jo da, men ila ukedagene har jeg vært veldig flink!! :)

 

Når det gjelder melkekvota leste jeg at noen skrev her at den fremmet vektreduksjon, å at det derfor var lurt å få i seg melk... Men jeg har egentlig ikke peiling :/

 

@cars: SÅ FLINK DU HAR VÆRT!!! Det hjelper å holde seg i skinnet og være tolmodig!! Hvordan får du til å legge inn undertekst? Ligger den automatisk der hver gang du legger inn innlegg?

 

Ha ei super helg folkens, kom dere ut og trim, spis sunt MEN KOS DERE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er =)

 

For min del står jeg fortsatt bomfast på startvekta ( har meg selv å takke etter ei uke med noe utskeielser).

 

Ikveld skal jeg på kino med noen venner. Og kino er ikke helt det samme uten noko attåt.... Skal prøve i det lengste å holde meg i kinnet!!

Vurderte å dra innom helsekost å kjøpe en sukkerfri sjokolade.

Er det noen her som bruker å kjøpe det?

 

Drar på trening med ei vennine nå. 30 min på ellipsemamskin + 30 min på sykkel, etterfulgt av styrketrening 30 min. Satser på gode resultater der ihvertfall =)

 

Har lastet ned ny treningsmusikk, og gleder meg til å trene med nye toner på øret. En liten motivasjon på veien mot idealvekta mi.

 

Dere får ha ei gooo helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Så bra at noen av dere har gått ned! Tommel opp!

 

Maya82: selv om du står stille kan det skje ting med kroppen. Noen ganger går man inn i cm, og hvis du står på så vil vekten gå nedover også! Hold ut!!!

 

jeg velger å veie meg neste fredag, siden jeg jo ikke startet før tirsdag denne uka. Så blir det mer motiverende for min del!

 

melkekvota er på 200 kalorier dersom man følger meny to(1600kalorier). Den kan bestå av melk, yoghurt, ost eller andre meieriprodukter. Jeg bruker for eks kesam på taco i kveld, og da er den en del av melkekvota. Ellers spiser jeg youplait 0,1 prosent yoghurt, og fyller kvota mi på den måten siden jeg ikke er glad i melk. Eller har melk på havregrøten....

 

Ønsker dere en fin helg! jeg skal tenke på dere dersom jeg føler for å skeie ut i kveld eller i morgen. helgene er det vanskeligste, otg dette er min første GR-helg på en stund, så her gjelder det å skjerpe seg!¨

 

Lykke til, damer! Husk så flotte vi skal bli til sommeren dersom vi holder ut og står på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...