Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest TWINSMUM

SKREKK OG MASSE GRU!!!!!!!!

Har - plutselig??? - oppdaget at graviditetskiloene er komt tilbake, og NO ER DET NOK! No skal dei vekk, for 2. gang, og eg håper at det er nokon som har lyst å bli med meg??! Eg har tidligere gått ned 25 kg på G.R kurs og holdt meg der. SÅ vart eg gravid, og fekk verdens deiligste tvillinger for 1,5 år sidan. La på meg masse i svangerskapet ( mest vatn og hevelse... :- ) så det gjekk så kjempefint av igjen! Men den siste tida har eg ikkje hatt tid til å trene, knapt hatt tid til å ete ( det er faktisk sant ... ) og no er eg plutselig 7-8 kg MEIR enn eg var før eg vart gravid. KOR KOM DEI KILOANE FRA??!!? Som tidligere G.R entusiast, VEIT eg at dei kjem fra lettvindte løsninger når tida ikkje strekker til, og sofakos/`premiering` når barna endelig sover og klesvasken er unnagjort.

Så mitt mål er å komme igang med trening igjen - ja, om eg så må stå opp ein halvtime før på morningen, og å ta tilbake kontrollen over matlaging og måltider. Eg må ete når eg MÅ ete! :- ))))

 

Håper vi sammen kan backe kvarandre, melde vekter og gi gode tips. I ein travel kvardag er det dei små, smarte løsningane som gjer den store forskjellen. Har DU nokon gode råd for å få kvardagen til å gå i hop?

 

Håper eg høyrer fra deg - og at du vil vere med meg på dette. EG VEIT AT VI SKAL LYKKES - SAMMEN!!!

 

Hilsen Twinsmum

 

--------------------------

Vekt pr. 27.06.2011 : 69,5 kg

Delmål 1 : 66 kg

Delmål 2 : 64 kg

MÅL : 62 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TWINSMUM!

 

Kjenner meg VELDIG igjen i det du skriver - særlig med "premiering" etter at unger er lagt og klesvasken unnagjort....og kiloene sniker seg på! Her er det blitt ca 6 kg i pluss etter jeg gikk på kurs og gikk ned 16-17 kilo etter 2. fødsel...og de kiloene vil jeg gjerne ha av! Har gått noen kurs nå, og har egentlig ikke lyst til å hoppe på kurs sånn før jeg har prøvd skikkelig selv...og da mener jeg SKIKKELIG! Så jeg følger deg gjerne - har egen tråd inne på "Motiver meg!", men skriver gjerne litt med deg her og jeg. Om ikke hver dag, så... :)

 

Lykke til! Dette klarer du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang å få kvardagen til å gå i hop...det er ikke enkelt her i huset heller. Men vi bor sånn at jeg kan gå til butikk og kjøpesenter, og tar gjerne med ungene på gåtur, minstemann i vogna og eldste på egen sykkel. Vi bor også på toppen av et "fjell", og det er tungt opp hit, så der blir det litt ekstra trim og. Og fikk nettopp tips fra en annen om å gå ut en halvtime FØR sofaen hver kveld, noe jeg skal prøve når gubben kommer hjem fra jobb i nordsjøen. Ellers så har vi her spinningsykkel i stua som jeg bruker foran tv'en innimellom, og RedCord treningsapparat i taket i stua. Den siste liker ungene å bruke som dissestativ også! Jeg burde nok brukt begge deler MYE mer, og er flink i perioder, men så går det litt skeis igjen. Jeg velger å ha mer fokus på matinntak, og det å trimme når jeg kan - altså gå hit og dit når jeg har mulighet til det, og en øvelse eller tre på gulvet framfor tv'en...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Da skjønner du ka det går i. .... :- ) Kom gjerne med gode treningstips! Korleis klarer du å få tid til å trene? Det er vel - kanskje - den aller største utfordringen. ... *sukk* For første gang sidan eg var 19 år ( og det begynner å bli eit `kvarter` sidan! ) har eg ikkje medlemsskap på treningssenter! Har faktisk forsøkt å jogge med tvillingvogna, men fytti, det var faktisk FOR tungt! - men på den andre sida ; da trenger eg kanskje å jogge kortare, for å oppnå det samme?! Hmmmmmm....

 

Tenker at eg skal veie meg ein gang i veka - kvar ONSDAG, for kanskje det gir meg den ekstra motivasjonen, når eg må innom her for å notere det....

 

Kikker innom deg på tråden din, men blir veldig glad dersom du følger meg her, for eg trenger ALL hjelp eg kan få! :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder meg og...hjelp, altså :)

 

Tenker en ting jeg; må du JOGGE med tvillingvogna? For DET høres tungt ut, og noe jeg ikke hadde gidda :) Men gåtur derimot? Med pulsklokke? Og en innlagt bakke eller to hvis du ikke har det naturlig ene eller andre veien? Og, jeg HAR ikke tid til å trene, jeg må TA meg tid... :) Litt forskjell der. Men her fokuseres det altså MER på matinntak enn treningen, for jeg må kose meg med trening, treningssenter har jeg gitt opp for lenge siden. Gikk på spinningtimer og litt yoga for ca 4 år siden, men da vi flytta gikk ikke timeplanen på nytt senter og min hverdag helt i hop....så det droppet jeg. Men liker å danse, så gubben og jeg danser når vi har sjans. Litt styrketrening med ungene som vekter funker og fint :) Er vel bare at lysten må være der, og så det å gjøre det... I dag f.eks. har jeg levert ungene i bhg og så gikk jeg en liten "fjelltur" på ca 1,5 time. I øspøs-regn. Blei våt, men det var godt! Særlig siden jeg klarte å spise tortilla med tacokarbonadedeig, new energy og 4 (!!!) kvikklunsj til KVELDS i går....!!! Var enormt sulten, og ville ha kvikklunsjen ut av huset før jeg tok tak i disse kiloene på skikkelig...og man kan jo ikke KASTE kvikklunsj..... hehe

 

Vi snakkes,nå skal jeg på shopping. Minstemann trenger regntøy!

ps - hvor gamle er tvillingene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- går det under trimpoeng, tru??!? Det hadde vel blitt lystbetont trening! *knis* Nei, faktisk ikkje ; no når eg føler meg 8-10 kg for tung er det IKKJE morro å gå i butikker!!! Blir berre deprimert av det! :- (

Det er sant det du seier om at eg ikkje trenger å jogge, men eg føler jo at eg allerede GÅR masse turer med tvillingvogna, så viss eg skal TRENE, så føler eg at eg må gjere noko anna, noko meir, enn å gå ENDA fleire turer, viss du skjønner.

Men eg sjekka på trimkalkulatoren her, viss eg jogger i 30 min så har eg jo forbrendt 200 kcal, sånn ca. Og 30 min bør eg kunne få til, om ikkje kvar dag, så kanskje eg skal ha som mål at eg jogger 2 ganger i veka, og så forsøker eg berre å ha meir fokus på trim i kvardagen ellers? Det burde vere eit overkommelig mål... Dessverre har eg også ein mann som jobber mykje vekke, og da kjem eg meg ikkje på jogging - da må eg ha med dei små.

Tvillingane mine er litt over 1,5 år. Aktive og krevande - men SÅÅÅÅÅ gode!! Dei elsker å danse `Mummi-samba` så i helga har vi dansa massevis, og eg kjenner faktisk at eg har litt gangsperre i rompa (!!!)

 

LYKKE TIL MED REGNTØY-SHOPPING, det kan jammen trenges fortida! :- (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Eg sørger igrunn alltid for at eg har liggande litt godteri i skapet, til barna, vel og merke. Men som eg tidligere har skrivi ; veldig ofte ender dette opp i MIN munn, og nye sjokolader blir handla inn - som OGSÅ havner i min munn.

Men så tenker eg ; kva er poenget? Eg har to barn på 1,5 år, som faktisk blir like glad for ei pakke rosiner og nokre Mariekjeks, som for Gomp og Kindersjokolade. Eg meiner jo at dei skal få godteri - innimellom, men dei trenger faktisk ikkje å få dette kvar lørdag. Skal no forsøke å la dei få godteri annakvar lørdag isteden, da er også mine bonusbarn hos oss, og dei er 11 og 13 år, og forventer lørdagsgodteriet sitt. :- )

På denne måten kan eg sørge for å ikkje ha sjokolade i huset heile tida.

 

Det finnes jo på butikken - så `faren` er ikkje over, men kanskje det kan bli litt enklare? Og mine to deilige småtroll blir litt sunnare.... :- D Tida da Mariekjeks og rosiner er `driiiiiitkjedelig` kjem nok fort nok, så ingen grunn til å forhaste godteri-inntaket! :- )))

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur tanke TWINSMUM :) Problemet her er at jeg mener selv jeg FORTJENER å spise godteri i helgene. Helst fredag, lørdag OG søndag, men det går jo ikke.... Fredagen er jeg så snopesyk at jeg bare må ha snop...og så må man jo ha snop lørdag, for da er det jo lørdag! Og på søndag spiser man opp restene.... Ikke rart vekta går opp her i huset... :) MEn klart, det at ungene får, gjør jo at mamma også må ha. Ellers blir jo ungene fri ........... Ideen om snop annenhver lørdag er god, særlig når du har så små. Med eldste her gikk det leeeenge før vi innførte lørdagsgodt, hun var sikkert 3 år eller noe... Fikk kanskje en kjeks eller noe av og til ,men kunne ofte hende vi glemte godteri til henne lørdagene. Men nå er det fast hver helg, og lillbror blir jo dratt med siden hun eldste vet hvilken dag det er og at hun skal få snop. Enig i at de egentlig ikke trenger godteri, men like gjerne kan spise litt kjeks, frukt el.l.

 

Ang trening - her noteres alle slike gåturer med som trening. Da jeg var hjemme med minstemann, ble det mange og lange turer med vogn, og det var det som var min trening. Og jeg går faktisk fortere ned i vekt med mange og lange gåturer enn annen trim, sikkert ikke minst fordi jeg tar meg tid til å gå, og fordi jeg går strekninger jeg likevel hadde kjørt fordi jeg skal noe, og siden det er en mening i det jeg gjør, et formål liksom, så gidder jeg. Men får du til jogging er det jo supert! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei forresten fint regntøy på minstemann. Han er snart 3 år, og går fremdeles i regntøy str 80 og 86..... Kjøpte Bamseregntøy på Lindex, har veldig god erfaring med det fra før. :)

 

Hvor finner jeg den "Mummi-samba"? Tror ikke jeg har hørt om den før........interessant med ny musikk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Så eldstemann ( frøken ) var nesten 3 år før lørdagsgodteri vart innført?? Hmmmm, litt tidlig ute, eg da! Men da kan eg iallefall holde litt igjen - uten dårlig samvittighet! :- ) Så det skal eg prøve ; littegranne godteri annakvar lørdag, når dei store barna er her. Ellers kan det bli frukt eller rosiner - eller ; dei ELSKER jo smoothie! :- )

Ja, eg har bestemt meg for at eg skal opp og ta ein 20-30 min joggetur i morra FØR jobb. Har allerede informert mannen ( som kom heim i dag ) at han får ha hovedansvar for morgenstellet på dei to små, for ho mor skal ut og trimme! *ler* Først trudde han det hadde klikka for meg :- ) men når han skjønte at eg meinte det, så var han superpositiv, og skulle sørge for at eg kom meg tidlig nok i seng i kveld, slik at eg orker å stå opp. Så i morra er det opp 05:45 for ein liten joggings. Eg VEIT at det ikkje er noko eg kjem til å klare veldig ofte, men kanskje det kan gå an når eg veit at eg ikkje vil klare å komme i mål med trimmen på kveldstid? Skal iallefall gjennomføre i morra!

 

Str. 80-86 for ein 3-åring, han er ikkje veldig stor, han da? Ser jo at dei kan bruke kvar str. lenger no enn tidligere.. Men mine TWINS bruker stort sett 80-86 ( faktisk 92 i enkelte kler ) og dei er jo veldig tynne, men ganske lange. Var premature når dei kom, så da var dei såååå små! Har ikkje prøvd regntøyet på Lindex, men las ein forbrukertest ein gang, og da kom dei på 1. eller 2. plass, faktisk.

 

Nei, skal prøve å jobbe litt før eg må komme meg i seng for å klare å komme meg opp 05:45 for å trimme. Kjenner at eg faktisk gleder meg litt. Da er eg liksom SKIKKELIG godt i gang. .... :- D

 

ØNSK MEG LYKKE TIL MED MORGENDAGENS LILLE (STOOOORE) TRIMTUR!!!!!!!!

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Lykke til! Mine her våkner klokka 06, sånn ca, så jeg skal sende deg en trim-tanke :) Flinkis!

 

Minstemann på 3 er ikke liten nei, men regntøy er stort sett romslig. Begynte å bli litt kort i beina nå da, med bukse i str 80, men jakken var faktisk ikke så verst, den str 86. Han bruker 92, og mest 98 i klær nå, tror han er ca 92 cm høy og veier vel 14,5 kg...så ikke liten, men heller ikke veldig stor :)

 

Nei, nå syker soveskjemaet mitt!

 

 

Kose deg på joggetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Eg klarte det! :- D Det er ein seier i seg sjølv! Opp av senga 05:40 og ut døra... Men må innrømme at det vart ikkje berre jogging - måtte berre gå litt innimellom, det var SÅ tungt! Men kjempedeilig... No er det berre å klare å gjennomføre resten av dagen på ein `forsvarlig` måte! Eg har iallefall starta den SUPERBRA!

Du da? Klarte du kvelden i går uten godteri?

 

Eg laga meg ein kjempegod kvelds i går - mannen vart heilt misunnelig der han satt med sine gul - og brunostrundstykke! Varma grove rundstykker, og så hadde eg PITTELITT pesto på ( sikkert fy-fy, men eg brukte veldig lite... ) og så hadde eg salat, skinke, litt purre, litt avocado og cherrytomat. Og eit `dryss` med pepper. ... Mmmmmm.... KJEMPEGODT!

 

I dag har eg eit mål om å klare å drikke nok vatn. Er du flink til det? Vannflaska frister berre ikkje! MEN det er sikkert vanen, det og - for før drakk eg jo MINST 1,5 l vatn pr dag - og gjekk aldri noko sted uten vannflaska mi.

 

LYKKE TIL I DAG, HÅPER DET GÅR BRA FOR ALLE SAMMEN!

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flink altså! Superbra! :)

 

Kvelden i går gikk helt flott, uten snop, og ca 1500 kcal på hele dagen. Så nå er jeg i gang, håper det virker!

 

I dag vet jeg ikke om det blir noe trening. Blitt litt forkjøla etter den fjellturen min i øspøs regn i går...men kanskje noen minutter på spinningssykkelen i kveld....?

 

Hørtes veeeldig godt ut, den kveldsmaten din! Tror jeg må prøve noe liknende. Har aldri tenkt på å ha pepper på salat, men det må jo være kjempegodt!

 

Ellers er det husrydding på planen her i dag. Har ferie, men ungene er i bhg denne uka og så tar de ferie fra neste uke. Godt å ha litt tid alene hjemme til å gjøre husarbeid.

 

Ha en fortreffelig dag, både til deg Twinsmum og dere andre som leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Ja, er veldig fornøgd med at eg kom meg opp. Men eg hadde bestemt meg i går kveld - treningsklena låg klar på stolen, og da har eg liksom lagt alt tilrette dagen før. Det trur eg at eg trenger...

Så kjedelig med forkjølelse! Håper den går raskt over... Du får vente ein dag eller to med trening, slik at du blir frisk igjen. Du kan jo prøve å vere flink med mat og drikke, sjølv om det ikkje blir trim. Og kanskje ein liten sykkeltur til Frustrerte Fruer i kveld... *ler*

Når eg prøver å gå ned i vekt, så blir eg alltid KJEMPEOPPTATT av mat! Og viss eg da skal ete berre kjedelige brødskiver, så går eg lei. Da må eg kose meg med maten - og da trur eg det er lurt å forsøke nokre av dei oppskriftene som står her - masse godt i kategorien ; frokost/lunsj... :- )

Kos deg med barnefri - og tid til å gjere husarbeid. Husk å sette av litt tid til deg sjølv også, det er tross alt ferien din, og litt FRI fortjener du! Sitte i sola og drikke kaffelatte og lese bok, eller berre ligge strekk ut .... Vi må unne oss det også, sjølv om vi står opp kl. `lenge-før-fuglane-har-fått-på-seg-skona` og `spinner avgårde` til Frustrerte Fruer! :- D

 

NYYYT DAGEN, SPIS GODT - OG SUNT, OG GLED DEG TIL VI NÅR MÅLET VÅRT!!! :- D

 

PS : har du veiedag? Eg tenkte at eg skulle veie meg på ONSDAGER - så i morra! Regner ikkje med noko nedgang, sjekka vekta forrige onsdag, og har forsøkt å vere litt `flinkare` sidan da, men har igrunn ikkje vore kjempeflink før i går. ... SÅååååå ; regner med det er StatusQ.

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

**SUUUULTEN!!!!!!!**

Blir berre så innmari mykje meir bevisst den følelsen no når eg veit at eg ikkje skal gjere noko med den på ei stund.

 

*SUKK*

 

- og eple gjer det vel berre ENDA verre.... Får drikke masse vatn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skive med den go og mager leverposteien! Laga meg ei tynn ei nå i sted, knapt 90 kcal med ganske mye leverpostei på...om du liker leverpostei da... :)

 

Men kjenner igjen følelsen! Pyton! Verken eple eller vann virker på meg, så her må det en skive til. I går spiste jeg vel 6 måltider tilsammen - måtte det for ikke å gå sulten hele tiden.

 

I dag har ungene forlangt risengrynsgrøt til middag. Og den må det jo være smør og sukker på skal den inn i min munn........men får veie og prøve å begrense meg.

 

Føler meg nesten en kilo lettere i dag bare pga av at jeg har bestemt meg. Dette klarer du - finn på noe kjekt som får tankene bort fra sultfølelsen!!! Noe musikk, en bok, rydding med musikk til (funka fint for meg før i dag... :))

 

Ikke gi deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Problemet er at eg sitter på jobben no, og har ikkje tilgang til den brødskiva! Har gratis isdisk rett utenfor kontordøra ( DÅRLIG-GJORT-TILBUD, FAKTISK... for sånne som meg..) og brus- og sjokoladeautomat (!!!) men ingen tilgang til sunn og fornuftig ettermiddagsmat... Hmmmm... I morra må eg planlegge og ta med meg noko til krisesituasjoner som denne! *ler*

Nei, eg gir meg ikkje!!!!! Men merker utfordringane på rekke og rad her. ...

 

Eg og føler meg lettare ( jaffal til sinns ) no når eg har bestemt meg. Og sammen SKAL vi jo klare dette.. Veldig kjekt å ha støtte og back-up i prosessen!

TAKK DUNDREDEI!!!!! :- D

 

I kveld skal eg treffe ei venninne på kafè. KAN berre ta ein te/kaffelatte ( trur eg skal klare det... ) men har du tips til mindre kaloriholdige ting, som eg kan gå for viss eg ikkje klarer å la vere?

Nei, målet er te eller kaffelatte - og lightbrus. :- ))))))

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'lykke, heldige banan! :)

 

Dårlig gjort med gratis is-disk!!! Det hadde jeg IKKE klart å styre unna! Flinke du! Merker de dagene med kaker og snop på jobben godt...heldigvis ferie nå :)

 

Men planlegging hjelper ja, en banan i veska, ei brødskive (bør vel helst i kjøleskap for å holde seg noenlunde...) Hva med det du laga til kvelds i går? Kunne det la seg gjøre å ha med ca det samme til mellommåltid? Eller annen salat av noe slag, med skinke eller kylling? Noen anbefaler tortilla med diverse, men da må den være liten, for det er en del kalorier i slike.

 

Synes du er fantastisk god til å styre unna fristelsene! Superbra!

 

:)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Akkurat no er det veldig lett, egentlig. Men berre vent nokre veker, til motivasjonen ikkje er fult så stor! Da kjem is-disken til å stå og ROOOOOPE etter meg! *sukk*

I dag forsov eg meg - rakk jobben i tide, men rakk ikkje verken frokost eller å smøre med meg mat til mellom-måltider! Så i dag kjem eg til å bli sulten.

Joda, kveldsen fra i forrige dagen hadde passa supert som mellom-måltid. Eg har sett på eindel av disse tortilla-oppskriftene - og dei ser jo KJEMPEGODE ut. Kanskje lage ein og dele den i to? Så har eg ein til frokost og ein til mellom-måltid? Det burde vel bli bra?

 

OG SÅ TIL DET FANTASTISKE : GJEKK PÅ VEKTA I DAG TIDLIG!!!!! Den var skikkelig snill med meg! Viste 68,2! Det er ned 1,3 fra forrige veke! Da har eg kanskje vore litt flink fra forrige onsdag, sjølv om eg begynte for `alvor` på mandag. .... :- ) Det var SÅÅÅÅ deilig - eg pleier ALDRI å gå ned så mykje på ei veke! Men kanskje berre det at eg har begynt å drikke MASSE vatn hjelper? For eg har drikki ca 2 liter pr dag, og før kunne det gå dagevis uten at eg drakk anna enn juice, te og kaffe. Kunne ete middag uten å drikke vatn til .... For eg har problemer med å tru at eg har klart å gå ned 1,3 - i feitt. Sånn er ikkje eg skrudd sammen. MEN FOR ALL DEL ; i dag skal eg berre KOOOOSE meg med framgangen ( nedgangen ) min .... :- )

Er såååå spendt på å høyre korleis det har gått med deg Dundredei - og med alle andre som har lyst å dele det med oss, også!

 

SAMMEN SKAL VI NÅ MÅLA VÅRE!!!!!!!!!!!!

 

TWINSMUM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Hei! Jeg er 29 år, 174 høy og 76 kg tung :)

 

Leter stadig etter aktive forum, med ærlige og motiverende deltakere:) Det forrige jeg var med i har "forsvunnet" nå - vet ikke om det betyr at de andre nådde målet sitt eller bare gav opp.. Men jeg gir meg ikke!!

 

Jeg har slitt lenge med siste rest etter graviditeten, og går nå mitt andre nettkurs. Er sakte på vei nedover. Har vært gjennom en lang periode med omtrent 10 timer overtid i uka, og med ei lita jente på 2 år og en mann som er lite hjemme så sier det seg selv at jeg ikke har mye tid igjen til trening.. MEN problemet mitt er først og fremst planlegging! Jeg vet at jeg må spise mer frukt og særlig grønt, forskyve måltidene enda litt, slik at jeg spiser mindre sent på kvelden (totale kcal klarer jeg sånn ca hver dag) og bevege meg mer! Slutta med overtida i forrige uke, så det siste skal også la seg gjøre nå :) og så er det jo snart ferie!!

 

Dere er gode, ble motivert av å lese innleggene deres!! Stå på videre! jeg veier meg mandagene.

 

tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo helt supert, Twinsmum! Sneik meg på vekta i dag tidlig jeg og....skal jo egentlig ikke veie før mandag, men i dag viste den altså 76,5....og var 77,3 på mandagen.... :) Og jeg har ikke sett 76-tallet på noen uker, så dette var bra.

 

Så flink du er til å drikke vann! :) Jeg sliter virkelig med å få i meg nok jeg. Men jeg har bare ikke lyst på.... Jeg drikker te til frokost, te eller pepsi max til lunsj (prøver virkelig å kutte ut den brusen, men det er liksom det eneste jeg unner meg selv å kose meg med....:)), Pepsi max til middag, eller vann, alt etter hva vi har til middag, og te til kvelds. Har blitt et par glass melk til mellommåltidsskiva mi, det tror jeg er bra. Drikker vann når jeg trener, både før, under og etter, og vann om kvelden før jeg legger meg. Ellers er det lite, men prøver å huske på å ta litt når jeg er på kjøkkenet.... Blir nesten kvalm av å drikke vann når jeg ikke er tørst, så at du klarer 2 liter pr dag er jo veldig bra!!!

 

82Silje, koselig med flere som vil ned i vekt! Jeg har tråd på "Motiver meg", og så skriver jeg "litt" med Twimsmum her inne. Bli gjerne med hos meg og! Jeg er ca like høy som deg, og veier nå ca det samme...++...

 

 

Lykke til med matinntaket i dag, Twinsmum! Blir helt tussete når jeg ikke får frokost jeg :) Så du har min dypeste medfølelse!!! Håper du finner på noe godt uten å ende i isdisken :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Det her må jo vere bra ; nedgang både på meg og deg, Dundredei - og enda ei Slankevenninne!! VELKOMMEN SKAL DU VERE, 82Silje!!! :- )))

 

Dundredei ; så morro at du kom deg eit hakk lenger ned! Det er alltid så morro når man ser eit tall man ikkje har sett på ei stund ( såsant det er i rett retning, da. ... :- ) NYYYT FØLELSEN!!!! `fordi vi fortjener det... `

 

Det har egentlig gått greit å drikke vatn - jobber på kontor, så må berre passe på å ha drikkeflaska ståande ved tastaturet, slik at eg husker. Trur man blir meir tørst etterkvart, for i starten var det FÆÆÆLT å drikke så mykje, men no kjenner eg faktisk at eg er tørst... Så det har gått unna med vatnet i dag! MEN det dumme er at eg må springe på toalettet heile tida!!! Det renner jo RETT igjennom!!!! HUFF OG HUFF!!!! Men det husker eg fra da eg gjekk på kurs, at det går over etter 7-10 dager. Så eg får berre holde ut all denne tissinga ( forresten ; kan eg skrive trimpoeng for alle dei rundane eg springer på toalettet??!!?? Hmmmm ... *ler* )

 

Kjenner at det skal bli godt med mat no - men no har eg klart meg sååå lenge, så skal eg JAMMEN klare meg til lunsj også!! MEN eg håper heile tida at det skal komme ei lita banan forbi - som i går, for DA!!!!! Da blir det overlagt banan-drap her!!! :- )))))

TENK om eg klarer å vere like motivert og viljesterk om nokre veker??!!? For akkurat no føler eg at INGENTING i verden skal få meg til å skeie ut ... - i dag, iallefall! Fekk ein skikkelig BOOOOST med vektnedgangen min i dag!! Kjem ikkje over det ; 1,3 kg!!!!! DET ER RETT OG SLETT FANTASTISK!!!!!!!!!!!! ( - til meg å vere.. ... )

 

82Silje ; skjønner at overtid er ødeleggande på matvaner! Det er nesten heilt umulig... Man blir sliten, lei - får sikkert litt dårlig samvittighet for å vere vekke, får dårlig tid til trim, venner, familie - og husarbeid og alt mulig - og så unner man seg litt ekstra god overtidsmat, litt kveldskos når man ENDELIG er heime igjen.. og så har man det gåande. Men du må berre forsøke å planlegge ( som du ser har eg vore SKIKKELIG dårlig på det i det siste... ) Men eg veit at det fungerer. For meg er det ofte også enklare viss eg bestemmer meg på forhånd ( gjerne dagen før ) for kva eg skal ete. Da kan eg både planlegge i form av å lage niste, finne fram det eg skal ha ( og berre det... :- ) ) og så har eg inntilt meg på kva som kjem. Men som sagt ; det er enklare sagt enn gjort. Men godt du er ferdig med all denne overtida no, da kjem kvardagen tilbake - og alt blir enklare.

Planlegging trur eg er alfa & omega!

 

Gleder meg til å høyre meir fra dere - begge to! Så morro ; no er vi tre som skal nå måla våre!!! HUSK ; alle GODE ting er tre!!!! ( skjønt vi tar gjerne med fleire også .... ) Berre å hoppe på - vi skal faktisk klare dette, vi!!! *ler*

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal vi!

 

Har gjort meg skyldig i et aldri så lite banan-drap her og... Spiste litt lite til frokost, og når man skal til venninner på lunsj, skravler man alltid bort halve tida før man får maten på bordet, så jeg tenkte at en banan er tingen - da hiver jeg meg ikke over maten heller :)

 

Helt enig med deg, Twinsmum, INGENTING skal få meg ut av dette her nå! Basta! I alle fall ikke før neste uke - klarer ikke bestemme meg for om jeg skal la være å si at jeg vil veie maten min, vi skal jo ha besøk hele uka, eller om jeg skal fortelle at "Her i huset veies det meste for tiden, fordi jeg vil bli kvitt disse kiloene jeg har ekstra..." De som kommer på besøk er ikke akkurat syltynne de heller, så kanskje jeg fornærmer dem da? Men jeg kan jo ikke bare glemme alt om mat og slankingen heller selv om jeg har besøk. De vet jo at jeg har gått på kurs før, og det er familie, så det er kanskje best å si d som d er?

 

Nei, nå blir jeg for sein til lunsj! Gøy at du er med 82Silje! Jeg har og veiedag på mandag!

 

Dette klarer vi - sammen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- men vi skal ikkje avsløre deg ; ditt banan-drap er trygt her hos oss! ;- )))

Og det er kjempelurt å ete litt FØR man skal ut og spise. Da er det så mykje enklare å holde igjen når kaka kjem på bordet eller fristelsane står i kø. Smart trekk...

 

Nei, det er ikkje enkelt det der. ... Skal man sei det - eller skal man la vere? Men er det familie, og veit at du har jobba med dette før, så vil dei vel sikkert skjønne det dersom du forsøker å lage sunne mat/koseretter? Det der kjenner du best sjølv, kva som er rett for deg, og kva som er rett ovenfor dei.

Eg har alltid vore veldig opptatt av at ingen skal vite at eg slanker meg ( bortsett fra mannen min ) Usikker på kvifor eg føler det sånn ; er det fordi eg er redd for å mislykkes, og ikkje vil det skal vere så tydelig? Eller er det fordi eg skammer meg over å vere disse kg. for stor? Man gjer jo ALT for å skjule dei, så kvifor skal man fortelle verden om dei, plutselig?

Men når eg hadde gått ned 25 kg, så var eg stolt når eg fortalde at eg hadde gått på Grete Roede - og fekk masse positive tilbakemeldinger. Men da var det liksom ei suksess-historie eg kunne fortelle, skal eg fortelle det når eg jobber med saken, så innrømmer eg eit nederlag, på ein måte....?

Nei, gjer det som føles rett for deg - men du må ikkje gje opp neste veke. DU må jaffal holde fokus, om det er i full åpenhet, eller om det er litt i det skjulte. No må vi vere sterke - og flinke, det KLARER VI!!!

Eg drar heim til mine foreldre på ferie på fredag, og mamma lager sauser fra bunn og bruker meierismør og fløte i det meste. Så eg har ein utfordring der. MEN eg SKAL vere flink, og det kan godt hende at eg seier det til mamma dersom eg føler at eg ikkje har nok alternativ til denne feite maten. ... For 14 dager der skal ikkje få ødelegge den gode starten min!!!!

 

NO ER DET SNART LUUUUUNSJ!!!! - ENDELIG. ....

 

Twinsmum ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...