Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

...så har jeg snakket med dem ja, men det er visst ingenting de kan gjøre med dette... :) Har snakket om at jeg gjerne vil ha mest mulig forutsigbarhet og ro rundt hvem som passer ungene mine, siden dette siste året har vært ganske kaotisk, og har følt at jeg møter forståelse for dette hos ped.leder, men styreren i bhg sier det ikke er noe hun kan gjøre, og at han blir plassert på en annen avdeling enn søsteren pga en helehetsvurdering av 'barnesammensetningen' i bhg... Så her er det nok bare å gjøre det beste ut av situasjonen... Men akkurat nå skulle jeg ønske at jeg bare kunne ta ungene ut av bhg og begynne på nytt....jaja. Det går seg vel til. :)

 

Nå har selvsagt mamma satt småsjokolade i ei skål på bordet....tror ikke jeg klarer å avstå HELT fra et par-tre biter, men tror jeg lager meg et knekkebrød først........ :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Dundredei - godt å vere tilbake også!!!! Kjenner at eg klarer å ha bedre fokus når eg har dere å chatte med. ... :- )))

No har eg akkurat satt satt ut nye blomster i pottene mine, husbonden hadde IKKJE klart å holde liv i uteblomstane mens eg var vekke!! :- ( og kosta gårdsplassen ( den er på over 100 kvadrat ) så eg FØLER eg bør få litt trimpoeng for det. Løyste svetta iallefall!!! *ler* Må ta med meg ALT eg kan ... :- )

 

Så frustrerande med bhg. - men det er sikkert rett som du seier ; berre å gjere det beste utav det. ... Så går det seg sikkert til, men skjønner at det ikkje er kjekt! Man føler jo at eins egne barn ikkje skal lide under ein `helhetsvurdering`.... Men men... Håper det går seg til.

 

VELDIG lurt å ta eit knekkebrød før du utsetter deg for sjokoladene.... Har du smakt dei derre knekkebrøda med tranebær? Mmmmmmmmm så gode dei var!!!! Var jo nesten godteri! Slikt knekkebrød med cottage cheese og syltetøy på... DEILIG!

Og så anbefaler eg at du bestemmer deg på forhånd for at du skal ta 2-3 biter. Eg synes iallefall at det da er enklare å klare seg med berre dei 2-3 bitane, enn viss eg tenker at `eg ser korleis det går... ` Da ryker eg oftare på smeller.

 

Det går forresten ok med pappa. Han fekk eit lite hjerteinfarkt, og det er virkelig ein oppvekker! Både for han og for oss... Rart at foreldregenerasjonen begynner å bli så `voksen`. Forstår det er ein tøff dag for dere i morra, Dundredei! Skal tenke på dere - og så må dere forsøke å huske alle dei gode stundene og alt det flotte dere hadde sammen. :- )

 

Nei, no skal eg og min yngste stesønn lage oss eit ostesmørbrød til kvelds ( eg lurer på litt lett - ost til meg.... ;- ))) og så skal eg kose meg med ein deilig kaffelatte etterpå... `dei små tinga.... `

 

Ha ein fin kveld alle sammen...

 

Twinsmum... :- ))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

har savna dere!! men godt å se dere klarer dere uten meg! hehe..

 

har hatt besøk i tre dager av et søskenbarn som er sykt oppdatert på alt som har med kosthold og trening å gjøre - så litt lettere å holde seg i skinnet da. gått lang tur hver dag, men drukket og spist enda mer kunne jeg nok gjort. jaja, er jo ferie!

 

Leit å høre om sykehus besøk, men høres jo ut som det gikk tålig greit matmessig, og godt din far klarte seg bra! og dundredei - jeg har full forståelse for at slike dager er vonde, og at det kanskje ikke føles så viktig å slanke seg da. -men det er jo faktisk slik at en sunn kropp har bedre psyke og bedre psyke gjør at du takler vonde dager også bedre. -det er ikke bare vekta som forandres når vi endrer livsstil :)

 

Angående PLANLEGGING og KONTROLL så er det mr P jeg er mest fan av - eller rettere sagt bør bli mer fan av skjønner jeg! som dere sier - planlegge hvor mange sjokoladebiter man skal få ta - planlegge middag, planlegge trim osv.. jeg skal kjøpe meg ei fin 7.sans nå - litt stor med plass til litt skriblerier! der skal jeg skrive inn meny og trening, uke for uke. og så gir meg selv karakterer for hver dag - og kanskje en premie hvis jeg er flink. hehe, typisk meg - er fan av premier!

 

deili å ha tilbake pc - gleder meg til å registrere mat og chatte de neste dagene!

 

god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Vi må vel berre innsjå at ferievekene er vanskelige å vere heilt nazi... Men ; det er jo sommer! *ler* - og da skal vi kose oss litt ekstra.... Berre ikkje heile sommer`n!

 

Planlegging er veldig morro - og jaffal når du ser at det fungerer, og at det gir deg meir kontroll og oversikt og færre smeller :- ) Og sikkert smart å kjøpe ei fin 7.sans, som du kan vere litt stolt av og kose deg med... Det finnes nokre fine slike, med ord for dagen og små gullkorn... Dei synes eg er fine! :- ) Har ei slik som eg skriver opp avtaler og ting som skal skje, for alle i familien - er litt å holde styr på med veldig aktive stebarn, som man ikkje alltid får all informasjon om, men som man er pokka nødt til å ha oversikt på likevel ... :- ))) Da er 7.sansen blitt min `bibel`.... :- )

 

Premiering er supersmart! Sette seg små mål - og bestemme premie når du når dei. Denne gangen har eg jo sydenturen min å sjå fram til, men eg får nok bli med til syden uansett ( håper eg... )

Men tidligere har eg bestemt meg for ein fin sum med penger som eg skal handle kler for når eg når målet mitt... Ein gang kjøpte eg meg ei klokke som eg hadde sååå lyst på, når eg hadde nådd delmålet mitt. Det trenger jo ikkje vere store summer, og det trenger ikkje vere pengane det står på - for somregel ville man jo handla kler uansett. Men ... ja... det BLIR eit ekstra motivasjonsting. Og fyttikatta så stolt eg har vore når eg har kjøpt meg ei klokke eller ein genser fordi eg har nådd målet mitt! :- ))) Barnslig glede... Men akk så deilig. ...

 

No er eg straks på vei i seng - deilig ostesmørbrød er fortært...

Er det nokon av dere som har ide til korleis å få brukt opp melkerasjonen? Den sliter eg med... Blir liksom KANSKJE eitt glass med melk om dagen ( er ikkje spess glad i melk... ) og som regel ein kaffelatte... Men det blir uansett for lite.. Forslag mottas med takk... :- )))

 

God natt jenter... Vi snakkes i morra....

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Snuppa er enda i barnehagen, mens jeg har ferie nå - jeg har ego dager! :) syklet henne til barnehagen, og nå skal jeg brette litt tøy osv, og så har jeg gjort klart en boks med diverse grønnsaker og wraps med pliladelfia light, LITT pesto og salat. høres godt ut, ikke sant? skulle ha noe kyllingpålegg også oppi, men var tomt - sikkert godt uten også! - så skal jeg på stranda! med denne gode maten, lydbok ( rødstrupe av jo nesbø) og sommernummeret til nemi! gjentar at strandturen er uten barn :)

 

tips til melkerasjon: youghurt! jeg tar ofte en youghurt som kveldsmat, og sammen med et glass melk til frokost så har jeg den rasjonen i boks da. ellers kans du jo bruke både youghurt og melk som tilbehør til frokostblanding, hvis du ikke er så glad i det "rent"?

 

har hørt om den 7.sansen med visdomsord, høres ut som mi greie! ser for meg et sånt stativ på kjøkkenbenken til å sette den i også, så blir jeg minnet på at jeg har planlagt å gjøre styrkeøvelser til frustrerte fruer for eksempel. hehe..

 

angående ferie - jeg tror det viktigste for meg er å ha regelmessige måltider og mye vann i disse dagene. hvis jeg i tillegg beveger meg mer og når jeg ser ei godteskål bestemmer meg på forhånd om hvor mange biter jeg skal få lov å ta (som jeg lærte av dere igår *englefjes*latter*), velger liten ispinne istedenfor softis osv.. så kommer jeg MYE bedre ut av sommeren enn jeg ville gjort hvis jeg ikke var her med dere :)

 

premier er en nødvendighet! jeg har jo "vunnet" SPA nå - men ikke bestilt enda, jeg har lyst å vente til august, når ferien er over. og på den måten varer den jo enda lenger, nå skal jeg glede meg i maange uker :)

 

nei - stranda rooper!! vi snakkes, ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering ang sjokoladebiter - klarte å holde meg til 3 biter - og valgte bitene med mørk sjokolade!!! Er stolt av meg selv jeg, for jeg hadde VELDIG lyst på flere...helst ALLE... :) Men spiste først et knekkebrød med kremost og hvitost - blir faktisk minre enn 110 kcal..og så tok jeg tre biter sjokolade sammen med teen min, og så...hold dere fast....dro jeg på joggetur!!!! Mannen dro litt før meg, for han jogger mye fortere og mye lengre, men jeg jogget mesteparten av veien, og fikk brukt godt over 250 kcal på en halvtime. Mannen min snudde og jogget sammen med meg da vi møttes på veien, veldig kjekt å ha noen å jogge med! Ikke ofte vi kan gjøre sånt sammen, men nå sitter jo mamma barnevakt, så... :) Men føler meg i bedre form enn på lenge - og det er veldig sant det med at psyken også har det bedre når kroppen er i form og kiloene er på rett plass... I dag blir det litt kaker o.l., men får prøve å holde meg selv i nakken litt. Alt med måte, er mitt nye motto :)

 

Klart du må få trimpoeng for å koste gårdsplassen Twinsmum! Her tar jeg på pulsklokka og regner trimpoeng så snart jeg skal noe som krever litt ekstra pust og energi...alle monner drar, og nå i ferien er jeg mest innstilt på 'impuls-trening' :)

 

Vi snakkes!

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

dundredei - GRATTIS!! så god du er :)

 

du imponerer!! pulsklokke er sikkert ikkes å dumt - jeg skulle gjerne likt å vite litt mer presist hvor mye jeg forbrenner.. kanskje en kommende premie?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

nå er det på an igjen, skjerpings! jeg har levd uten å registrere maten de siste dagene - og gjorde igjen idag. Trodde jeg hadde spist lite - men NEI! var oppe i 1550 kcal!! er jo ikke over, skal ligge på 1600 -men viser bare hvor lite peiling jeg har hvis jeg ikke registerer og veier flittig!

 

digg dag på stranda - men nå melder de dårligere vær noen dager. har likevel avtalt en lang gåtur imorgen.

 

dere da, fortsetter dere i den gode tralten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...pulsklokka er god å ha ja. Jeg vet bl.a. mer nøyaktig hvor mange kcal jeg har brukt.'Bl.a. må jeg gå i MER enn en halv time for å få 1 trimpoeng /200 kcal brukt, og blir mer motivert til å ta i litt ekstra... :)

 

Dagen i dag har nok ikke vært så god matmessig... Frokost; ok. Lunsj;ok. Middag-svinesteik;ok. Så kake. Og jeg hadde nok bestemt meg for å bare kose meg, siden dagen i dag ble litt mye følelser anyway....så det ble et par kakestykker mer enn det nok burde. Men ok middag, og ikke noe annet seinere i dag, og i morgen fortsetter jeg på mitt sunne hverdagsliv. Ble ikke noe trim i dag heller, men har støvsuga og rydda huset i ekspressfart, og blei ganske varm og svett, så det får telle litt... :)

 

Blir helt tussete jeg når jeg ikke får registrert noe mat en dag. Om ikke annet så må jeg prøve å føre sånn passe nøyaktig, ut fra 'gefülen' min... :) Men føler jeg har mer kontroll da enn om jeg ikke fører noe.. I dag orker jeg ikke føre, for jeg vet at kakestykkene nok gjør at jeg kommer over 2000 kcal i dag....

 

Stå på videre jenter! :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

ÅÅÅÅÅÅHHHHHH NO ER EG SÅÅÅÅ GODTESJUK!!!!!!!!!

Kjem akkurat fra `godteskapet`- kom til meg sjølv mens eg stod og vurderte ; GOMP eller Kindersjokolade - gomp eller kindersjokolade - eller begge deler??!!?!? Så skunda eg meg inn og slo på PC`n, måtte sende mld. til dere, for å holde meg på matta.

I DAG HAR EG NESTEN LITT ABSTINENSER, altså... :- O

 

Hatt ein slitsom dag - er aleine med 4 barn, og skal gjere klart til broren min og heile hans familie kjem i morra. Gleder meg veldig - men er litt stressa for at twinsdad ikkje er heime, da hadde alt vore så mykje enklare. .... Så i dag har eg stått på - HEILE dagen, heilt til no klokka 22 - og da føler eg sånn at eg fortjener ein belønning... Berre ein liten sjokkis eller Gomp eller noko ( gomp er jo ikkje godt eingang, er berre desperat... )

Trur eg skal lage meg eit knekkebrød med syltetøy på, så blir det ikkje så ille... :- ))

 

Godt å snakke med dere... :- ) Knekkebrødskuffen ; HER KJEM EG!!!! ( *SUKK* )

 

`nesten-desperate` Twinsmum ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

... du har vore kjempeflink - vi er STOLTE av deg!!! Har tenkt på deg i dag...

Men du har rett - det er sikkert lurt å droppe å notere denne dagen, du har jo konstantert at denne dagen ville blir litt annleis....

Legg den bak deg - og så fortsetter du i morra.

 

Vi snakkes - senga roper på meg. ... :- ))

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hehe, godt du kom deg bort fra godteskapet twinsmum, MYE mer fornuftig å henge her, hehe!

 

dundredei - det er helt ok å gå på en kakesmell! som du sier ble det litt mye følelser uansett, og en glipp tåler du! vær bare obs idag så du ikke tenker "jaja, jeg skled ut igår, så når jeg først er utpå så tar jeg en kakestykkerest idag også". Det kan fort bli farlig..

 

selv om det ikke er direkte trim så synes jeg dere var veldig aktive begge to igår! Er jo en grunn til at husmødrene for 50 år siden ikke trengte treningssentre, men likevel var tynnere enn idag - de fikk masse mosjon iform av husarbeid! (og litt annet kosthold kanskje..)

 

kos dere med familie, begge to!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag sneik jeg meg på vekta til mamma. Den er jo analog, og kanskje ikke HELT til å stole på, men den viste mindre enn sist jeg var på den...det var vel onsdagen. Og med godvilje tror jeg nesten den var helt nede på 75 :)

Kanskje jeg klarer å få den under 75 før vi drar herfra på onsdagen?

 

Fortsetter med å registrere og veie maten, har funnet fram vekta til mamma og registrerer det jeg kan. Er så deilig å føle seg passe slank! Og tror jeg har funnet "formelen" jeg bør bruke for å gå ned i vekt og holde meg der....og i tillegg tåle å ha dager som i går hvor det blir litt kake. For det første så tror jeg det hjelper at jeg passer på å ikke kjøpe godteri selv når jeg er på besøk. Mamma kjøper, men når hun har kjøpt, så vet jeg liksom ikke om det, og har ingen 'plikt' til å spise det opp, om dere skjønner. Når det bare ligger i skuffen, er det jo ikke mitt, og jeg bør jo ikke spise andre sitt godteri, så da lar jeg være....funker i alle fall så langt her hjemme... Så, bare lørdager kan jeg handle inn godteri, og jeg får bli flinkere til å kjøpe mindre enn jeg har lyst på og tror jeg trenger. Når det står på bordet, og ikke er mitt snop, kan jeg ta en bit eller tre, og heller ta et knekkebrød i stedet for. Har forresten 'funnet' et "nytt" knekkebrød - Wasa Delikatesse Sesam knekkebrød. Det er ca halvparten av kcal i det kekkebrødet enn i det jeg spiste mest av før (Wasa Havre), og på en knekkebrød-test kom det bedre ut i test enn det jeg spiste før. Så et knekkebrød med kremost og hvitost til kvelds gjør at jeg ikke spiser så mye snop når det står snop på bordet.

 

Jaja, det var litt om hva jeg har funnet ut....om det holder for alltid, aner jeg ikke, men lærer noe nytt om meg selv og mat for hver dag som går, og selvutvikling er jo bra :)

 

Ble det noe snop på deg Twinsmum? Prøvd å unne deg LITT når snopesuget kommer som verst? Men det ER jo unektelig bedre med noen ord her, og et knekkebrød ja. Og så føles det så mye bedre etterpå!!! Men tror veldig på det å unne seg litt når man har veeeldig lyst på. For da lærer man seg å forholde seg til godteriet og ikke overspise (overspising er jeg veeeldig flink til.....) Men dette VET du jo...det er bare ikke alltid det er så lett å gjøre i praksis...

 

Åh, nå tenkte jeg ut noe lurt jeg skulle skrive...men det datt bort mellom litt unger som trengte litt veiledning :) Har to tantejenter her i dag - veldig koselig! Men de krever sitt av oppmerksomhet, i tillegg til våre egne to små...og en herlig pus som er veeeldig kosesyk. Så her er det LIV!

 

I går, etter kakene, tenkte jeg at 'nå vet jeg ikke om jeg vil skrive inn om kakene', for det føles jo litt som et nederlag å spise de kakene, men det er jo det som er så greit med å ha dere her inne, at da kan jeg innrømme at 'greit, det ble litt kaker', men det blir jo litt sånn for alle en gang i blant, og det må man jo bare lære seg å leve med....og det vet dere jo alt om! Da jeg gikk på kurs, fikk jeg en MYE større nederlagsfølelse når det kom slike dager,og fikk 'refs' av kursleder... De forteller jo ikke noe om seg selv om sine egne erfaringer, men man skal liksom gjøre ALT så perfekt hele kurset, noe jeg ble litt koko av...og irritert av. Og da gidder jeg ikke tilslutt, for da blir det slik at jeg slanker meg for at kursleder skalbli fornøyd med meg... (den evige regla om at man blir mer opptatt av hva andre synes om deg....)...så, dette er mye mer POSITIVT for meg, for selv om vi er strenge med hverandre og gir hverandre et puff i riktig retning, så har vi alle våre dager hvor det ikke går HELT etter planen, og det gjør at man ikke føler seg så alene om tankene og følelsene rundt mat, det å kose seg og det å faktisk kunne leve 'normalt' selv om man vil ned i vekt...så, for meg er dere verdt MYE altså...skulle nesten betalt dere...hehe Men det er klart, nå har jeg jo gått noen kurs, og VET hvordan jeg skal gjøre dette, så det er jo motivasjonen og oppbackingen jeg trenger, ikke så mye mer kunnskap...om dere skjønner hva jeg tenker... Jeg tenker også at jeg er kjempeHELDIG som traff på dere her inne akkurat nå,og at vi faktisk tenker ganske likt om så mye, for det er ingen selvfølge på et forum som dette. Så, TAKK til dere!

 

Nå er det snart vaffeltid her. Eeeelsker vafler jeg!!! OG når jeg lager dem etter GR- "Grove, sunne vafler" og har litt lettmargarin og lett Gudbrandsdalost på, så kan jeg spise 2 vafler med pålegg til lunsj. Naaaammmm! Ungene elsker også disse vaflene. Da jeg var liten lagde vi vafler med MYYYE sukker i, og spiste med mye smør og sukker eller brunost på.... Egentlig rart jeg ikke ble tjukkere enn jeg var...for jeg var ikke spesielt tjukk som barn, men spiste MYE mer sukker enn hva ungene mine får i seg i løpet av en dag. Vi spiste ofte hveteris med melk og sukker til dessert, og pannekaker med sukker til kvelds eller kos i helgene, og sjokolademelk, kakao,godteri osv osv......ikke rart man er glad i søtt!!!

 

Nei, nå kaller mine mammaplikter.

 

Vi skravles

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

får jentebesøk straks, men må bare kjapt innom. Var på "date" med mannen idag - uten vesla, bare oss to på is og kafe tur :) dermed ble det en softis idag..

 

men nå når jeg ahr invitert folk blir følgende satt på bordet: fat med grønnsaker og dipp(kesam og holiday)! jordbær og vannmelon med vaniljeyoughurt! bra eller?

 

dundredei - husker helt ærlig ikke hva som er målet ditt, og hvor du starta - men 75 høres ut som et fint tall, var ikke vi ca på samme nivå?

 

nå ringer det på døra, løper.....

 

tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

må bare si at kvelden gikk bra! jentene satte mer pris på den sunne snaksen enn jeg hadde forestilt meg!

 

spørsmål: jeg blanda dipen i kesam, og alle var enige om at det smakte bra - men nå lurer jeg litt på om creme fraiche er et bedre alternativ til rømmen?

 

er bare så innmari trøtt, så dette ble alt for idag..

 

natta, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hehe, leser alltid svarene deres etter at jeg selv har trykket på svar, og da følger ikke signaturene med. men du er jo på god vei nå, dundredei - stå på videre!

 

16. juli ble altså dagen da det ikke ble skrevet innlegg til tråden vår.. Men dagen kan jo være bra fordi om, eller?

 

jeg var på vennebesøk i går kveld, og ble satt middag på bordet som jeg ikke var forberedt på - trodde det bare var snacks, så hadde innstilt meg på 3 biter sjokolade.. Det ble 3 pizzastykker istedet.. men spiste ingenting av chipsen! og drakk ikke brus! tålig ok likvevel, mener jeg :)

 

spent på veiing imorgen - føler jeg er så oppblåst og kvisete - menstegn! men det er vel ike allerede 4 uker siden forrige opptur på vekta? hmm, må vist sjekke kalenderen, og eventuelt begynne å forberede meg...

 

jeg bor i den delen av landet som har et SINNSYKT regnevær nå, skikkelig høststorm ute! lurer på om det blir bakeaktivitet idag, vesla har så lyst på noe godt.. Får bestemme meg for hva jeg har lov å spise på forhånd! :)

 

ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Prøver henge meg på her, jeg...Starter selvfølgelig opp temmelig forkjølet...og en løpetur i øs pøs regn frister ikke så mye :) Har en spinningsykkel på loftet, får kanskje prøve meg på den.

Noe må man jo gjøre for å døyve den dårlige samvittigheten fra i går, en halv chipspose og 150 g sjokolade..men kan jo ikke la noe ligge igjen, for da forsvinner det jo bare ned i magen en annen dag. Nei, da kan man like godt spise seg småkvalm, og da tenker man for seg selv at nå har jeg hvertfall ikke lyst på mer, og tror at den følelsen skal henge på videre neste morra, men neida, da er man like godtesugen som før...,sukk...

Har kjøpt herbalife-shake som jeg tar til frokost og evt kvelds, må prøve å få en pangstart som kan motivere litt, og så gradvis gå over til sunn, god mat. Noen som har prøvd dette? Har prøvet en uke nå, er vel litt flatere i magen( fordi den ikke er fyllt opp av mat), men merker ikke noe særlig på vekta enda:(

Ikke særlig motiverende, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle skrive litt, men vi hadde bryllupsdag i går OG det var lørdag, så jeg skeiet ut med snop og chips, og følte vel ikke at det var så mye å rope hurra for..... Merker jeg blir litt "laidback" her i nord når det gjelder snopet....i alle fall i går.Blir noen dager med snop og kaker nå, og siden jeg ikke har skikkelig vekt, og det er ferie, så bryr jeg meg litt mindre. MEN er likevel flinkere til å komme meg ut på tur/trening,og å stoppe å spise når jeg er mett. Aner ikke hva vekta står på egentlig, for den står på et annet bad enn det vi bruker og jeg vil helst veie uten klær, om morgenen...Så får ta en veiing før vi drar herfra på onsdag og håpe jeg ikke har gått OPP i alle fall...

 

Her er det ikke noe voldsomt med sommervær, men vi kommer oss mye ut og på tur. I dag har vi begynt dagen med 3 timer fjelltur, sammen med ungene på 5 og snart 3. Hun på 5 har gått hele veien selv, ble 6 km gange, men i fjellterreng med myr og stein. Han på 3 har gått mesteparten av veien selv, og sittet litt på ryggen min. GOD trening med oppoverbakker i fjellterreng med 15 kg å ryggen.. Pulsklokka viste 643 kcal brukt, og da stoppet jeg den de gangene vi tok pause, så den viste nesten 1 time mindre enn virkelig brukt tid. Er fornøyd med det :) Da blir samvittigheten for å ha spist litt for mye snop litt bedre...

 

I kveld skal vi se Harry Potter på kino! Gleder meg! Men vet jo at kino = snop, og at jeg nok ikke orker å prøve å finne alternativer, men må nok bare prøve å begrensemeg, samt satse på en trimtur i morgen og, og håpe at vekta ikke viser MYE mer enn 75 før vi drar herfra. Er veldig flink me annen mat da, men dette snopet altså........ 'Litt' er vel stikkordet...

 

Karmani: Velkommen! Her har vi alle våre lyter og 'feil', men vi jobber med saken;) JEg personlig holder meg unna ALT som har med pulverkurer og diverse drikker...Jeg må veie mat og ha kontroll hvis jeg skal klare å gå ned i vekt. OG damene her er en fantastisk heiagjeng! Så kanskje du bare skulle droppe drikken din, og hive deg på vanlig sunn mat, men i begrensede mengder? Det funker i alle fall best her! :)

 

82Silje: Stolt av deg! Ikke enkelt å få servert noe annet enn man har tenkt. Men vanskelig å bare sitte der uten å spise. Du er sterk du som holde deg unna chipsen og IKKE drakk brus! Kose deg med bakingen - greit å vite på forhånd hva du kan spise av det dere lager ja. Er supert å ha bakverk i frysen og :)

 

Nå skal jeg forberede meg mentalt til å spise på restaurant med familien, OG gå på kino med snop etterpå... Må bli en laaang fjelltur i morgen og er jeg redd.... Jaja, sånn går nå dagene her på ferie....ikke enkelt å være "flink"...

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

skjerpings Dundredei!! vi MÅ ikke la godteriet bli en del av hverdagen igjen! jeg er livredd for å veie meg imorgen! - og det er fordi jeg innser at jeg også har sklidd ut i første ferieuke... Jeg glemmer å drikke vann, samt småspiser litt (av de feil tinga, er ikke gulerøtter jeg knasker på da..) Så nå trenger jeg drahjelp av dere!! og da må ikke dere gå i samme "det er ikke så nøye, det er jo ferie" - fella! kom an jenter!!

 

men du er jo himla aktiv da, dundredei - og det gjør opp for mye!

 

karmani - VELKOMMEN :) jeg gikk ned 8 kg med herballife på omtrent 3 mnd ifjor - og la på meg 6 igjen i høst/vinter når jeg gikk tilbake til normalt kosthold... for meg funker det altså ikke å kjøre slike ekstrem kurer, jeg kan ikke leve på herballife resten av livet. MEN - som kickstart kan det være brukende! bare husk at den mest effektive måten å slanke seg på er å starte en ny livsstil! jeg har enda en shake i ny og ne - spesielt greit rett etter trening, jeg gjør alt klart på forhånd og mikser den i bilen før jeg kjører hjem. Men det jeg er så fornøyd med med GR er at det er "lett" å gjennomføre - uansett hvor jeg er så kan jeg velge det fra bordet som passer inn i planen min..

 

jeg anbefaler deg å registrere maten din her, så får du bedre oversikt over kcaloriene. og den derre sjokoladen som "må" spises opp vet vi alt om!! -og vi er jo egentlig enige om at det er noe tull :)

 

morgendagens utfordring: vennetur! 4 vennepar med barn som skal på hyttetur (dagstur) sammen. alle har med litt digg hver, og selv om jeg kjører fruktlinja så har de andre fristelser i sekken!! fokus, fokus!!!!!!!!!!!!

 

og så krysser vi fingrene for oss som skal på vekta imorgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Kan jeg spørre om hvor lang tid det da tok før du så noe på vekta? (med herbalife, mener jeg)...Syns det er greit med shake til frokost, har så lett for å spise for mye når jeg først spiser, for det er jo så godt med mat!!

Fikk tatt meg en joggetur når regnet gav seg i kveld, og hadde knekkebrød med skinke og magerost til kvelds. Nå skal jeg kose meg med en kopp kakao, options, vel og merke, veldig god og få kalorier. Det demper søtsuget hos meg :)

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

No er ferien over - og for første gang i historien er det faktisk deilig å komme på jobb igjen! Misforstå meg rett ; har kosa meg med ferie, men det har liksom ikkje vore FERIE, føler eg. ... Men sånn er det vel å stort sett vere heime aleine med 2-4 barn og feriegjester i eit oppussingshus og regnver ute og gått-a-banen (!!!!) kor vi har kosa oss inne! *sukk* Har vore flinkare enn ellers - og har klart meg med grønnsaker og dipp og sånn... Men kjenner det er deilig å komme inn i vante tralten igjen - ta igjen kontrollen eg er så avhengig av! :- )

Og JA ; eg har såvisst unna meg sjokolade innimellom, men eg er fryktelig redd for å miste kontrollen...

Er kjempespendt på vekta på onsdag - nesten så eg ikkje tørr veie meg! *sukk* Har hatt ALT for lite kontroll.... *dobbelt-sukk* + at det sikkert kan vere forskjell på den vekta eg veier meg på no, og den vekta eg har veid meg på når eg har vore på ferietur hos foreldra mine...

 

Eg må berre kjapt kommentere det dere snakker om om shaker og Herbalife. Ver klar over at når dere blander slankemetoder, så kan dere ikkje lenger sei at dere følger Grete Roede - metoden, ELLER Herbalife-metoden. Da lager dere deres egen Karmani-metode, eller 82Silje-metode. Det lærte vi eindel om når eg gjekk på kurs. G.R har eit nøye sammensatt kosthold, som inneholder den rette sammensetningen mellom melk og brød/korn, kjøtt/fisk osv osv ( karbohydrater, proteiner og alt dette... ) Når man bytter ut deler av kostholdet med bars/shaker, så roter man med sammensetningen av kostholdet - og det kan slå feil ut. Ikkje for å vere streng, altså :- ))) Men dette kan vere forskjellen på å få det til - eller ikkje få det til. Berre nevner det, så du kan legge deg det på minnet, Karmani - DERSOM det ikkje skulle gå som du vil.... :- )

 

Da skal eg forsøke å jobbe meg litt inn i mailboksen min etter ferien - rart kor den fyller seg opp i express-fart!

 

Ha ein kjempefin dag, jenter - og lykke til med veiing dere som har det i dag! :- )))) Krysser fingre for dere! :- )

 

Klem fra Twinsmum ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

ned 0,1 jenter!! jippi!! som dere skjønner var målet her å ikke gå opp! hehe.. neste uke forventer jeg å gå opp - da er det mens, men uka etter ser jeg faktisk 74 - hvis jeg bare holder meg i skinnet!!

 

var vekta snill med dere andre idag? dere osm faktisk har veiedag, og dere som hoppet opp og ned igjen?

 

karmani - jeg fulgte herballife til punkt og prikke, og kiloene raste av første uka.. men det anbefales ikke! magen var totalt i ulage, og jeg hadde ikke noe sosialt liv, for jeg turte ikke stille med shake når de andre spiste lunsj og middag - og holdt meg derfor borte..

 

skjønner at en kickstart frister, men husk at jo senere kiloene går av, jo større er sjansen for at de aldri kommer på igjen!

 

god mandag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- det er jammen sant! Men kanskje ikkje ein permanent utbytting av frokost og kvelds?! :- )))

Og så bra at du faktisk har gått ned 0,1 når målet var å holde vekta! :- ) SUUUPERT! Det er vel motiverande, vel??! :- )

 

Spendt på dere andre....? - nokon som har bekjempa dørstokk-mila inn til badet, og baderomsvekta?

 

Twinsmum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...