Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

dere har vært aktive :)

 

Her har vi besøk, og har vært på shopping hele dagen. Da jeg kom hjem, hadde mamma tryna i et forsøk på å nå min eksepsjonellt raske gutt på 2,5 år i et forsøk på å stikke av, så hun måtte på legevakta og sy 3 sting... Da vi kom oss hjem var klokka over seks...jaja..

 

Men jeg har vært flink i dag og synes jeg, Valgte LITT poteter, og mye kylling og salat til middag, og salat til lunsj. Har kost meg med en gullpinne da vi var på shopping i dag, men klarte å motstå enda en is da de andre skulle spise dessert. Stjal EI tugge av mannen sin is, og lot det bli med det...

 

Men, våkner og er SULTEN om natta, men får ikke til å spise mer!! Utrolig nok! Tør ikke spise mer enn passe mett til måltider, og glemmer mellommåltidene...huff. Må sjerpe meg!

 

Twinsmum, du kan da ikke mene at du er misfornøyd med 0,9 kg ned!!!!? Kan jo være bare vekta som har en dårlig dag!!! Det ER faktisk bare 100 g fra 1 kg, så DETTE får du IKKe lov til å være skuffa over!! Du er FLINK!!!

 

Skulle lest alt dere flotte jenter har skrevet nå, men har to hamstre på gulvet (i innhengning riktignok, men likevel...) og to unger som burde SOVE, samt et tv-program som venter meg...så jeg får gå.

 

Ha en flott kveld - stå på videre! Dere er SUPRE!!! :)

 

Dundredei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles mektig imponert over innsatsen deres.

 

Twinsmum, du burde være kjempestolt med 0.9kg. Alle monner drar selv om det bare er noen få gram man går ned. Vi må nok belage oss på uker hvor ting stopper litt opp før det løsner igjen. Mens 0.9kg det er nok for en stående applaus spør du meg :) Det var nok stas med sykkeltur og bonus med trimmen!

 

Silje, nøtter er det perfekte du kan ha i veska. Det har sunt fett og det høyner kcal inntaket veldig. Ikke gi opp planleggingen, det er bare å prøve på nytt igjen i morgen :) Synes du var flink til tross for grillmat og potetsalat. Grillmat er ikke det verste maten vi kan spise om man er forsiktig med brød til pølse/hamburger og fete salater som du nevner. Ofte er det rent og magert kjøtt man griller. Stå på, synes du er flink jeg.

 

Litt av en actionfyltdag dere har hatt Dundredei. Går det bra med moren din? Er du flink til å drikke vann Dundredei? Ofte hjelper det å drikke mye vann i løpet av dagen siden det fyller magen og man føler seg ikke like sulten. Men det er viktig at du følger opp mellommåltidene dine for det er disse som holder forbrenningen din oppe. Men så snart du er inne i rutinene så vil mellommåltidene komme av seg selv.

 

Nå skal jeg hoppe til køys. Er ganske trøtt etter svært lite søvn i natt. Har ei frøken som ikke er helt frisk, vet ikke om det er tenner eller påbegynnelse av vannkopper? Hun blir hjemme fra barnehagen de neste par dagene. Så jeg skal jobbe i morgen også er jeg hjemme med henne på fredagen. Treningsbagen er pakket, klærne for i morgen er lagt frem. Så da blir det trening på spenst kl 06.

 

Ha en fortsatt suuuper kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

spenst kl 6!!!!!!!!!! utrolig! tøff du er!! hvordan spise du før når du trener på morgenen? jeg har prøvd meg, men blir fort svimmel når det er så tidlig.

 

dundredei - kurslederen min sier sult er noe vi ikke skal føle - da har kroppen gått altfor lenge på altfor lite.. Kom igjen - ta med deg noen nøtter i veska du også :) takk for tips jumpey!

 

stolt - idag fikk jeg lillebror til å passe hus og ho lille som sover, og jeg har vært ute på rask gåtur, mot bakker hele veien hjem! ikke verst å plutselig hanke inn et drøyt trimpoeng likevel idag!

 

natta jenter - drøm søtt! (så lenge vi ikke kan unne oss så mye søtt på dagtid, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå høres du ut som kurslederen min... :) Nei, er IKKE flink nok til å drikke vann.....men prøver så godt jeg kan. Glemmer det HELE tiden, og lunka vann er æsj, må komme fra springen eller fra en flaske med KALDT vann! Jepp, er litt sær... :)

 

Nøtter er jeg lettere allergisk mot....kjenner det frister med en sjokolade....hehe...ville smelta uansett nå i varmen...

 

Ja, det går fint med mamma. Litt forslått, men ellers ok...

 

Blir litt lite rein trening her for tiden...og så har jeg jo fått mensen i tillegg, så kroppen er ikke helt i vater... Skulle jo gå tur i kveld, men så ble det litt mye på en gang her... Satser på å få meg en tur i morgen, enten med minsten på ryggen, eller alene? Alltid spennende hva man får til...

 

Prøvde kjoler i dag, til bryllupet vi skal i i slutten av mnd...jammen mye rart de skal klare å selge en stakkar... Men tror jeg satser på å komme fint inn i den fine jeg lånte og som henger klar i skapet. Slik den er nå, sitter den LITT for godt over baken, men det er jo det jeg jobber med for å endre...er det ikke? :)

 

Nei, nå er det nattatid her. Ungene sover, hamstrene sover, og vi har bestilt hotell i Kristiansand i 3 netter til ferien vår! Slipper å tenke telt, handduker, bestikk, tallerkener osv osv. Bare soveposer i tilfelle tilfelle, og klær! Deilig! Gleder meg til å dra på tur på mandag!

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- føler at eg er nødt til å presisere ; eg er KJEMPEFORNØYD med 0,9!!! Var berre det at umiddelbart etter veiing så var eg pittelitt skuffa fordi eg mentalt var så innstilt på at eg skulle sjå 1-komma-eitt-eller-anna på vekta, og det gjorde eg ikkje. Men straks eg fekk tenkte meg pitteligg om, så er jo 0,9 praktisk talt det samme som 1 kg. - og uansett ; KNALLBRA!!!!!!!!! *JUBLER*

Så eg er såååå glad for det eg har oppnådd!

 

Eg veit at eg eter for lite, men eg synes det er vanskelig å måle og veie når eg er på ferie. SÅ eg gjer så godt eg kan, og så skal eg veie og måle når eg kjem heim att på mandag/tirsdag. ....

 

Stakkars mamma`n din, Dundredei!!! Kva gjer ikkje desse bestemødrene for barnebarna?!? *ler* Tenker det var ein liten ein som var litt sjokka, også?

Spennande med kjolen din, Dundredei - men eg er sikker på at du kjem jo fint inn i den kjolen til slutten av mnd??! DU SKAL JO DET!!!!!!!! :- )))) Smart å ha den hengande i skapet, da kan du bruke den som motivasjon..... :- )) Og drikk masse vatn - eg trur sikkert du kan få ein slanke-boost viss du sørger for å få i deg masse vatn fram over til bryllupet. ... Da `renner` kiloane ut.... Ver forberedt på mange toalett-besøk!

Så flink du er å trimme, Jumpey! Det er deilig å trene på morningen! Eg har hatt meg eindel joggeturer før twinsa står opp - deilig!!!! MEN det krever at eg kjem meg i seng om kvelden - og treningsklena skal helst vere lagt fram dagen før - kan ikkje ha NOKON unnskyldning for å berre bli i senga når klokka ringer 05:15.... Men SÅÅÅ deilig det er etterpå!!!! Stå på....

Eg pleier å smøre på ei skive om kvelden før, og legge i kjøleskapet. Så tar eg den med meg når eg går ut, og går og eter den ... Og så jogger eg når eg har spist opp skiva mi... .- ) MÅ ha litt mat før eg jogger....

Lykke til med planlelgging, 82silje... Ikkje gje opp - det går tilslutt... Og det ER veldig mykje enklare når allting er planlagt... HEIER PÅ DEG!!!!! - og på alle dere andre!!!

 

Nei, no skal eg pakke ein liten bag - skal ha med meg twinsa til ei venninne som bor eitpar timers køyring unna her. Vi skal kose oss og bade og leike - og i kveld når twinsa sover, så blir det kyllingsalat og PepsiMax. Ho går på G.R kurs, så vi er litt i samme båt fortida. Vi skal passe på kvarandre - og få til eit sunt og skravlete treff.. Mon tro om man får trimpoeng for skravlings??!!?! :- D

 

Ha ein fin dag, jenter!!!

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hehe, trimpoeng for skravling blir vel som når jeg jobbet overtid, og var fristet til å skrive trimpoeng for det :) man blir jo sliten, og alt som gjør meg sliten er trim! eller ?...

 

så digg med venninne på GR kurs! la deg inspirere enda mer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

du spiser altså RETT før løpingen? kanskje det som er nøkkelen - jeg har prøvd å spise litt før jeg går ut, men da får jeg så fort sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenter. Dagen i dag har vært både opp og ned. Ble kanskje litt mye mat i dag, men var litt lei av å gå sulten hele tiden. Og det er så vanskelig å vite hva man spiser når jeg ikke veier alt. Og det er så "teit" og veie alt når vi har besøk. Tar liksom fokuset bort fra det å ha det hyggelig ved matbordet synes jeg...

 

Men prøver så godt jeg kan. Holder meg unna sjokoladen, og prøver å spise i moderate mengder av det meste, uten at det blir for lite....så får vi se hva vekta viser mandag morgen før vi reiser på ferie. I ferien blir det jo lite veiing, så jeg får ta det på følelsen...og når vi kommer tilbake er det bare 4-5 dager til bryllupet...Jaja, spennende.

 

Men, nå er det soving på planen. Må bare roe meg litt etter jeg fikk mail fra styrer i bhg om at minstegutten blir flyttet over på ny avdeling fra HØSTEN av uten at vi har visst det før i dag. Er så SINT!!! :) De har sagt at han skulle gå på småavdelingen fram til jul, men nå skal de flytte han fra høsten av...BLÆH!!!

 

Jaja.

 

Hilsen SINNA Dundredei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

kontrollveiing idag - den viser oppgang! :)

 

så nå er det fullskjerpings frem til veiedag mandag! Spiste OG drakk for lite igår, det vet jeg..

 

Fikk ja fra kurslederen også - nå må jeg opp på meny 2, altså 1600 kcal. Fikk noen tips om hvordan også - var vist ikke så enkelt som å ta en sjokolade ekstra, hehe..

 

blir mer feite ting i salaten, som nøtter, soltørka tomat, avokado ol. Litt tykkere skiver, og litt mer lettmajones. Samt nøtter i veska som ventemat.

 

snart begynner jeg ferien jeg også, juhuu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hvor gammel er minsten dundredei? jenta mi begynner også på neste "base" i barnehagen til høsten, og vi fikk også sen beskjed. hun er to. Men tross morens fortvilelse over at hun nå blir den absolutt yngste på nye avdeling med ca 30 barn så gleder hun ser stort!! "være med de store barna" sier hun stolt :)

 

men vi mødre like vel helst å ha kontrollen selv her, og ikke minst ha god tid på å forberede oss.. skjønner godt at du blir opprørt når du får beskjed så sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten min er 2 år og 9 mnd, blir 3 år i oktober. Han har nok ikke noe problem med å begynne på ny avdeling, for han kjenner de som jobber der og de andre barna. Men liker ikke måten det blir gjort på! Han har ikke fått noe "Velkomstbrev" slik de andre som skal over på samme avdeling fikk på plassen sin før de tok ferie...og jeg har IKKE hørt så mye bra om de voksne som jobber på den avdelingen. Er derimot veldig fornøyd med avdelingen jenta mi går på, og ville gjerne ha minstemann over dit og... Menmen. Vi blir fullstendig overkjørt og har ingenting å si, så da får vi bare gjøre det beste ut av det, både for store og små. Men de skal få høre det om jeg ikke er fornøyd!!!

 

Men så var det denne slankingen da. Går som det suser her, er så flink atte. Er med på alt, og spiser stort sett alt, i dag har vi vært på peppes, spiste 1 og et halvt stykke pizza til lunsj, og litt av ungenes hvitløksbrød. OG til middag har vi grillet noen dager, og hatt poteter stekt i ovn, og jeg har sørget for å få grillet kylling, og spist mye salat og lite potet og saus til.

 

Har spist en og en halv krone-is da...ikke så bra, men man kan liksom ikke spise bare litt av isen, og minsten NEKTER å dele med mammaen sin...og jeg har jo ikke lyst til å sitte å SE på at de andre spiser is, så.... Men tror jeg skal prøve å kjøpe inn noen litt mindre iser i stedet for krone-isene mamma kjøpte inn i dag.

 

Var en liten tur på vekta i dag... (altså; enten så er man på vekta eller så er man ikke...'liten tur' er vel ikke helt riktig... :) ) og den viste altså 75,6!!! Så, om jeg klarer å fortsette, klarer jeg kanskje å gå ned 2 kg på 2 uker! Og da er jeg fornøyd!! :) Merker det på klær og humør allerede. Føler meg SÅ mye bedre! Men det er vanskelig synes jeg, når jeg må føre mat mer på "gefülen", og slik som i kveld når de har satt potetgull på bordet... Det krever VILJESTYRKE for å gå på kjøkkenet og finne et knekkebrød med hvitost og så kanskje ta noen få flak potetgull etterpå.... Men i morgen er det LØRDAG, og da skal jeg unne meg litt snop. Den isen burde vel være frimerker....men velger å se på det som dessert og en del av måltidet...

Har blitt bedre på vanndrikking synes jeg, takket være dere!!! Jeg hører liksom 'stemmene' surre i bakhodet:"Har du husket å drikke vann nå Dundredei?", og så tar jeg et ekstra glass selv om jeg ikke egentlig vil ha...Dere er flinke til å motivere :)

 

Nei, jeg må være litt sosial.

82Silje, stå på, lurt å velge litt mer mat. Du går på kurs altså? Kjekt å ha en kursleder som 'holder deg i ørene'. Vanskelig på egenhånd! Lykke til, heier på deg!

 

Klem fra Dundredei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

så bra at han er klar da hvertfall, men henger meg på når det gjelder klaging på dårlig info fra barnehagen! Mi er på tilvenning på base 2 nå før ferien, og jeg har ikke blirr fortalt noen ting! hvor hun skal leveres/hentes, hvpr kleshylla hennes er osv.. hehe, men hun vet det jo selv da - så forklarer meg hvor vi skal gå! hehe

 

slanking ja... idag har jeg presset i meg 1600 kcal, men merker det er hakket mer enn jeg er vant til! og det derre med å gå på vekta utenom veiedagen min - for noe tull! hvis jeg har gått opp så depper jeg - og når jeg depper er jeg ikke like flink...

 

MEN - som deg så hører jeg stemmene deres! og neida, jeg gir ikke opp! hadde bare vært så sykt deilig om jeg kunne ha to uker etter hverandre med nedgang. er litt sånn to skritt frem og ett tilbake! går jo framover da også, men jeg kunne heller tenke meg et lite skritt frem hver uke jeg...

 

lykke til med potetgullflakene! tror på at du klarer å holde det på et greit nivå! jeg skulle egentlig spare frimerkene mine til imorgen - men gikk på en is og jordbærsmell idag gitt! (men var mer jordbær enn is på tallerkenen - det er jo bra! ? )

 

nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei opp hopp... Det har virkelig blitt hektisk i det siste. Mye på jobb siden kollegaene mine har ferie, mao må jeg jobbe litt i morgen og på søndag. I går var vi på en impuls tur til IKEA og ble 5.000 kr fattigere. Så i morgen skal vi skru kommode :) men jeg må snart i seng for i morgen venter tredemølle og vekttrening igjen. Føler jeg har kommet i ett bra giv med treningen.

 

I går hadde jeg veiedag, opp 300gr (ikke bra). Jeg vet det skyldes den sinnsyke godterismellen forrige lørdag. Tok meg lang tid å få rettet på store deler av det. Så nå viser vekta 88.5. Men det er bare desto større grunn til å fortsette.

 

God ferie til Silje og Dundredei. Skal oppdatere litt bedre i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en lørdagskveld...som plutselig er blitt til natt...

En liten oppdatering i dag....har gått på en liten sprekk her :) Spist maaaasse snop i kveld, og har ikke orket å tenke over det engang... :) Men gir meg ikke, får spise litt mindre i morgen og håpe det ikke har gått FOR gale.... På den positive siden kan jeg jo legge til at jeg klarte FINT å styre meg da vi spiste hos svigers i dag, hadde grønnsaksuppe til middag, det er jo sunt og godt, og spiste LITT is med MAsse jordbær og et LITE stykke verdens beste... Og klarte å holde meg til det. OG så har jeg trent i kveld, 35-40 min med spinning og styrke mens ungene så på barnetv. Men da vi satte oss ned for å se en film, og det stod chips og snop på bordet, kobla hjernen fullstendig ut, og jeg har spist slik at jeg er kvalm... IKKE stolt av dette altså, men kan jo IKKE gi opp nå...

 

Jaja.

Ikke gi meg opp dere heller da :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

forståelse og sympati til deg dundredei! kjipt med slike smeller. Jeg var i 30 års dag igår - var jo skalldyr på menyen, og det er jo greit - men det smaker ikke like godt uten alt det "feile" tilbehøret - MÅ jo ha majones, smør og loff til :)

 

Men du - en smell er en smell - og etterpå må man bare prøve å huske den kvalme følelsen til neste gang man blir fristet! Bortsett fra det er det lite å gjøre med det, ikke la det ødelegge dagen idag! Resten av dagen igår var jo bra da! -og VI GIR DEG IKKE OPP!!

 

dere som har spinningsykkel og sånt hjemme - vi har diskutert det litt, men mannen mener det vil blir klamt og ekkelt i rommet da - også når vi ikke trener.. Erfaringer? Nå er nok mannen min mer av typen som ikke trener uten å ta den heelt ut!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er travelt om dagen som igjen medfører at treningen faller bort. Den planlagte treningen både fredag og lørdag ble ikke gjennomført. Orker ikke utdype alle unnskyldningene nå, så vi lar det være med at jeg var lat... Til gjengjeld har vi fått malt ferdig kjøkkenet. I og med at kåken skal snart legges ut for salg maler vi alt av dørkarmer, listverk i tak og rundt vinduer. Vel, når jeg sier vi så er det i hovedsak meg... Så det ble mange turer opp og ned gardintrappa. Den gode nyheten er at siden torsdagen har jeg gått ned 0.7kg :)

 

Dundredei: jeg skjønner deg mer enn hva du tror. Jeg gikk på samme smell forrige uke og måtte jobbe svært hardt resten av uka pga det. Dog er jeg som en alkoholiker når det gjelder snop... Jeg må ta en dag av gangen og hver eneste dag er en kamp. Jeg vet at dette er en kamp jeg må ta hver eneste dag resten av livet. Drømmen er den dagen jeg kan spise 5 biter og være fornøyd med det.

 

Silje: du har ikke skeiet helt ut da. Loff og majones er ikke det værste. Okei, det har mye karbohydrater, med ikke like mye fett og salt som det er i junk food feks.

 

Nå må jeg gi meg. Sitter i bilen på ipad'en og nå er jeg vanvittig kvalm... Straffer seg å ikke følge med på veien.

 

Stå på jenter! Går vi på en smell er det bare å brette opp armene og fortsette med de gode vanene :j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nye muligheter!!! :)

 

Var ikke sulten engang når jeg stod opp i halv-ti tiden i dag, for jeg hadde spist så mye snop i går....aner ikke hvor mye jeg egentlig spiste, og fikk et snev av"nå er hele opplegget ødelagt"-følelsen i dag tidlig, men siden jeg faktisk FØLER meg slankere enn på lenge, og jeg allerede har holdt på i TO uker, så skal jeg fortsette som før, med måling og veiing, og SKAL føle at den kjolen sitter fint i bryllupet den 30.juli!!! OG skal ikke gå på den smellen en gang til. Er glad den kom når jeg har kommet godt inn i rutinene, ikke helt i begynnelsen, for da hadde ikke motivasjonen for å fortsette vært like stor. Så, jeg gir IKKE opp!

 

82Silje - ang spinningsykkel, blir ikke noe særlig klamt i stua når vi trener, setter opp et vindu ved siden av sykkelen, og merker jo at det blir varmere her, særlig for dem som IKKE trener... Men når vi er ferdige så er det fort tilbake til normalen. Mannen min trener alltid hardt, mest på sykkel ute, men merker jo det blir varmere her når han har trent. Sjelden vi trener når den andre er inne, men vi merker altså ikke noe til endring i lufta når vi ikke trener. Da turner ungene på den. Og en spinningsykkel ser litt stiligere ut enn en trimsykkel, så det gjør meg ingenting å ha den stående i stua heller :) Har spinning/sykkelsko til. Veldig greit. Kjekt å kunne ta seg en halvtime i ny og ne når man likevel hadde sett noe på tv el.l. Liker best å trene til musikk jeg da, men blir ofte foran tv'en...

 

Jumpey - skjønner alt for godt disse gode unnskyldningene for ikke å trene. Hva med å ikke planlegge alt for mye, men bare tenke at "Nå tar vi en tur og jeg legger inn litt jogging" eller "Noen styrkeøvelser på gulvet kan jeg vel gjøre nå"...jeg har i alle fall funnet ut at det er denne treningen som funker best for meg. Hvis jeg planlegger, blir jeg bare så skuffet når jeg ikke får til å gjennomføre det, og så gidder jeg ikke fordi jeg er skuffet....

 

Jenter; jeg MÅ pakke litt nå! Vi skal kjøre fra Bergen til Oslo i morgen, og bør komme oss av gårde tidlig. Har sendt mannen ut for å vaske og rydde i bilen, for jeg hadde jo så mye å gjøre inne - så han sendte meg et litt morskt blikk i sted da han så jeg satt med dataen....'morskt med humor-blikk'...

 

Ha en fortreffelig dag dere! IKKE gi opp! Dette klarer vi sammen!

(Hvor er det blitt av Twinsmum forresten?!?)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og veiedag - og vekta viste 75,8 i dag tidlig....Spiste nok litt mye til kvelds i går...jaja, opp 200 g fra veiingen FØR helgen og utskeielsene... I dag skal vi kjøre langt, og jeg er spent på om jeg klarer å holde meg til BARE skivene med kremost og skinke jeg har med, samt en sunn middag på et eller annet gatekjøkken/restaurant... :) Jaja, er nå nedgang fra sist uke uansett...og jeg er her igjen i morgen, regner jeg med.

 

Ha en fortreffelig dag dere :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hei!

 

jeg er her, men huset plutselig fult av familie på besøk! skjønner ikke hvordan dere har klart å rapportere! har dessuten sagt at ei venninne kan låne pc noen dager, så da forsvinner jeg.. men bare her, i tankene er jeg med dere :)

 

Så bra med nedgang dundrdei!! er gjennomsnittet som teller vet du , ikke bry deg om oppgang fra før helga. du er god :)

 

jeg gikk ned ytterligere 0,2 denn euka, og er KJEMPEFORNØYD!! nå kan jeg bestille spa time!!! jippi!!!

 

lykke til videre denne uka!! tenker masse på dere, selv om det ikke blir synlig her på noen dager!!

 

tvi, tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes godt du kan unne deg SPA nå!!! Kose deg masse!!! :)

 

Ser ut som det er flere som har tatt ferie :) Vi brukte hele dagen i går på å reise, i dag er vi hjemme hos mamma, og jeg har fremdeles tenkt å være her på nettså mye jeg får til. Blir nok ikke hver dag,men jeg trenger virkelig denne motivasjonen...så ikke gi opp tråden nå dere!!!

 

Reisedagen gikk fint matmessig. Et par bixit med sjokolade bledet, og en kebabtallerken som nok helst skulle vært noe annet, men er fornøyd med at jeg ikke kjøpte godteri eller annet dill.... Og det ble is på deling.

 

I dag ble det kjøttboller, eggerøre og stekte poteter på hotellet til frokost, men spiste LITE av det. Klarte til og med å si NEI til en is her hjemme, men "måtte" spise oppisen til minstemann, så det ble jo litt kcal der, men likevel bedre enn en hel is...

 

Veier ikke nå om dagen, men prøver å føre sånn ca... Men om jeg skal gå mer ned, må jeg nok ut å trene litt mer,for det å sitte på baken i bil og fly er ikke det beste utgangspunktet. Og jeg VIL ned noen kilo til!

 

Håper dere er med videre, så godt dere kan.

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

No har eg ikkje rukke å lese meg opp på alt som har skjedd iløpet av den siste veka, men no måtte eg berre sei ifra at det er liv i meg - og at eg jobber meg nedover! Veiinga i dag stoppa på 67,2 - og akkurat no husker eg ikkje kva den var forrige veke ( er HEILT UTTAFOR!!!!!) Men eg kjenner at eg var ok fornøgd med det - hadde frykta at eg hadde gått opp... IKKJE fordi eg har sprukke, men fordi eg har hatt ei ganske tøff veke da pappa fekk hjerteproblem og havna på sjukehus. Pga dette har vi stort sett sitti på sjukehus siste veka, og der er det ikkje akkurat sunn mat å oppdrive. Har gått eidel i Bixit bars og havregraut... Men har dessverre liggi på ALT for lite matinntak.... MEN NO ER EG TOBACK - og klar for veiing og måling. ....

 

NO skal eg sette meg og lese om alle dere.... GLEEEEEEEDER MEG!!!!!!!!!

 

Masse klemmer fra Henriette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

....jaja, i forkavelsen signerte eg med Henriette, føler jo eg KJENNER dere no!!!! *ler*

Men iallefall, for dei som lurte - Henriette ER fortsatt Twinsmum, og ja, Twinsmum ER Henriette. .... *knis*

 

Twinsmum ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Heisann ... Dere har jammen vore flinke - men det ser ut som vi alle sammen har møtt litt utfordringer denne veka! Det er ferietid, reising, spise borte - varmt, is... Men det er ein ting som slår meg ; det som skjer er jo at vi MISTER KONTROLLEN!!!!!

Det er den vi må ta kontroll over ; KONTROLLEN!!!! :- )))

 

Mr.Kontroll er vår beste venn ... jaffal når vi slanker oss.... Og Mrs Planlegging er vår nest-beste venn... :- ))) Sammen med disse to så klarer vi alt!!!!!! Men viss ein av disse svikter oss - DAAAAA sliter vi ... *ler*

 

Når det er ferie så ER dette vanskelig... MEN VI MÅ IKKJE GI OPP!!! Viss vi gløymer alt når det er ferie, TENK alt vi ødelegger! Tenk alle dei fristelsane vi har stått imot, og gramma/kiloane vi har tapt - skal vi la dette gå i vasken fordi vi har ferie?!? NIX - det er derfor vi er her - sammen! Fordi vi skal backe opp kvarandre også når det er ferie...

Så klarer vi det ikkje like godt når det er ferie som ellers, men vi skal klare det NESTEN like godt. ... :- ))

 

Min ferie har som sagt blitt tilbringt mykje på sjukehus - men eg har også fått tid til eindel sykkelturer med sykkelvogn - noko som er TUNGT! Men Twinsa ELSKER det - og eg har fått litt god trim, så da er jo ALLE fornøgde, jo....

Men eg kjendte det var tungt mot slutten av veka no - tenkte litt at `no har eg vore såååå flink, såååå lenge - at dei siste dagane no, så kan eg slippe opp litt... Og for all del ; eg har kosa meg med både sjokolade og chips ( og vin.... ) men eg har bestemt meg for kva eg skal ta på forhånd, og så har eg gjort det - og på den måten så trur eg at eg har beholdt KONTROLLEN iallefall... Og eg holdt på med denne slankinga så lenge forrige gang, at eg veit at eg må ha kontrollen - ellers går alt galt.

 

SÅÅÅ KJEDELIG med flytting av bhg.avdeling, Dundredei! Bhg. burde skjønne at det aller viktigste for dei er - sjølvsagt, barna - men nest etter det er det å ha eit godt samarbeid og gode relasjoner med foreldrene, sikkert spess mødrene, for vi er jo mest hønete... *ler* Og det får dei ikkje på den måten.. Dialog og åpenhet - og ikkje overkøyring og nazistyre! Men har du forsøkt å sei ifra? Snakke med dei? Venninna mi, som eg besøkte i sommer, hadde opplevd det samme. Ho gjekk til styrer og snakka med ho, og sa kva ho meinte - kvifor ho meinte det - og at dette rett og slett gav ho vondt i magen! :- ) Styrer hadde vore forståelsesfull og sagt at viss mor får vondt i magen, så skal dei sjølvsagt ikkje gjere det. Da finner dei andre løsninger. .... Ikkje sikkert det hjelper i ditt tilfelle, men det lønner seg alltid å sei ifra iallefall... Bedre å sei i fra enn å gå og irritere seg og vere misfornøgd. Viss man ikkje seier ifra, så har heller ikkje bhg. noko mulighet til å gjere om på det... LYKKE TIL - HÅPER DET ORDNER SEG!!!!!!!

 

Nei, no er det ut og henge opp kler, godt med finver etter ferie, slik at klesvasken kan henge ute... Mmmmmm... Da lukter det sååå godt av tøyet etterpå... :- ))) Små gleder!!!

 

Masse sommerhilsner fra Twinsmum.. Som er back-in-slanke-business!!!! :- D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har klart deg bra tross mindre god sykehusmat. Går det bra med faren din? Her gjør vi oss klar til å feire første bursdagen til pappa - uten pappa... Han hadde blitt 57 år i morgen....er utrolig trist og samtidig godt å være her nå. Slankingen føles ganske meningsløs når man setter det i sammenheng, men jeg har det jo bedre med meg selv med noen kilo mindre...og det teller jo positivt.

 

I dag var jeg på butikken med ungene og tenkte vi måtte holde oss unna sjokolade, men de ville jo ha noe godt å spise på mens vi ventet på bestemor som skulle inn til legen en tur. Og så kjøpte vi en pakke Pepitakjeks. Jeg spiste to kjeks, og nesten en hel til, siden en av ungene ikke ville ha mer.... Fikk litt sjokk da jeg kom hjem nå og skrevdet inn her...godt over 200 kcal på 3 små kjeks!!! Kunne like gjerne spist sjokolade, for det smaker faktisk bedre... Jaja, så er det oppdaget. Skulle egentlig kjøpe banan, men den bananen de hadde på den butikken så ikke akkurat spiselig ut, dessverre...

 

Men ellers går det fint - fikk trimmet m mannen i går, håper vi får til en tur i kveld og. I morgen blir det nok litt kake, for vi har kjøpt kake for å feire dagen til pappa litt...blir en rar og vond dag, gleder meg ikke.... :) Men får ta små stykker med kaker og se hvordan det går...

 

Flott at du er med oss Twinsmum, håper det går bra med deg og familien din.

 

Klemmer fra Dundredei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...