Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest TWINSMUM

- har ikkje tall på alle dei gangane eg har måtta innom på profilen min i dag ; berre for å få sjå kor FIIIIN den kurva ser ut. ...

 

*NYYYYYDELIG*

 

( må skunde meg å nyte det, for det blir nok ikkje sånn neste veke! )

 

Tralla-laaaaa .... Tuddeli-duuuuu!!! TJOOOHOOOO!!!!

 

Twinsmum ....c", ) ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart den blir fin neste uke og! Om ikke LIKE MYE ned, så ned skal den i alle fall!

 

Nesten morsomt å lese det du skriver om slanking og det å si det til andre, som om jeg skulle skrevet det selv! Da jeg gikk mitt første GR-kurs, i 2007 da vesla var 1 år, ville jeg ikke at noen andre enn mannen skulle vite noe. Og ingen andre visste noe (kanskje en venninne...), fordi jeg var så redd for å mislykkes. Men gikk ned 7-8 kg og var stolt av meg selv, men sa aldri hvordan jeg hadde klart det....

 

Da minstemann var et halvt år, begynte jeg på GR kurs nr 2. Veide da ca 92 kg, og var mildt sagt misfornøyd! Men etter noen uker der, så fortalte jeg det til svigermor, fordi svigersøsteren min også trengte å gå ned noen kilo, og hun lurte litt på GR-kurs. Så da måtte jeg jo "ut av skapet". Noe som var greit, for hver gang vi spiste der, var det en selvfølge at vekten var med og vi snakket om hvor mye mat o.l. OG svigermor hadde sunne retter i hus. Da jeg fortalte det hjemme, var de positive, fordi de hadde sett at jeg hadde gått ned ganske mye ganske fort. Pappa lo litt da jeg dro frem vekta ved middagsbordet, men på en god måte.

 

Men når jeg nå får disse hyggelige kommentarene om at jeg ser bra ut, så lurer jeg alltid på hva folk syntes og tenkte om meg før.......ikke god følelse! Og når man har gått mye ned i vekt, er det alltid en risiko for at man går opp igjen....slik jeg nå har gjort... JEg har vel det meste av mitt voksne liv veid mellom 78 og 82 kg, og veide 82 kg før jeg ble gravid min vesla, så en del av meg protesterer mot å skulle gå MER NED når jeg allerede er lettere enn jeg har vært i lange perioder! Men jeg trives så mye bedre med meg selv når jeg er under 75 kg, så derfor dette. Og så har jeg så mange fine klær som sitter finere når jeg er lettere, og jeg er egentlig ganske forfengelig :)

 

Du får fortelle moren din at du prøver å gå ned litt, kanskje hun kan lage litt lettere sauser? Og jeg prøver alltid å fylle tallerkenen med grønnsakene først, og så LITT potet/ris/pasta og passe med kjøtt/fisk. Det er alltid til poteten jeg trenger sausen. Lett dressing er godt til kjøtt og salat, f.eks. Kanskje et tips til deg?

 

Men du er her de to ukene selv om du er hos moren din?

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 høy og veier 68 kg. Har allerede gått ned fra 82 kg etter svangerskap, men så sa det stopp. Fikk konstatert lavt stoffskifte og fikk medisiner av legen som jeg ble skikkelig dårlig av! Fikk hjerteflimmer, store smerter, diare osv. Måtte på legevakten og fikk konstatert arytmi. Fikk beskjed om å kutte ut medisinene (tyroksinen). Så dro jeg på balderklinikken og fikk ved hjelp av kostholdsregulering og diverse vitaminer etc stoffskiftet nesten tilbake til normalen.. heldigvis. Men det er fortsatt ikke helt bra, men bra nok og stabilt nok til at jeg ikke må bruke medsiner om jeg ikke ønsker det eller ikke har veldig store plager. Jeg har noen vanlige stoffskifteplager som jeg lever med. Det går greit. Det eneste jeg ikke VIL leve med er VEKTEN! Ingen av klærne passer og jeg NEKTER å kjøpe ny garderobe. Jeg forsøker vektklubben og GR fordi det er den jeg har mest tro på! Jeg har i alle fall funnet ut at jeg spiser alt for lite og at kroppen min sannsynligvis går på sparebluss. Ikke trener jeg heller og ny innmelding på Elixia starter i morgen! Jeg gleder meg. Skal på Zumba! Nå skal jeg bare lykkes! Eller, nå skal VI lykkes!

 

Vi snakkes!

 

 

Første mål: 65

Andre mål: 62

Hovedmål: 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Ny dag - nye muligheter! - og eg har klart å få med meg frokostniste + mellommåltid til jobben i dag! :- )) Bedre og bedre dag for dag. ... :- )

 

Eg har alltid hatt vekta på kjøkkenet, og så har eg veid maten min der. Som regel har eg lagt på tallerken min der, iallefall når barna er tilstede, for at dei ikkje skal få nokon ideer. Og dei har ikkje tenkt over det. ... Eller så har eg veid den maten eg skal ha, under tilberedning, slik at eg veit kor mykje eg kan forsyne meg med.

 

Det der med kva folk måtte meine før, det må vi berre la vere å tenke på. Eg skjønner kva du meiner - absolutt, men kjære ; det er kun oss sjølve som gjelder. Vi må bli flinkare til å drite i kva andre meiner. Eg har blitt flinkare til det etterkvart. Og prøver å ikkje tolke alt som KAN tolkes negativt, for negativt. La tvilen komme våre venner tilgode... Seier ikkje at det er lett, men at vi må prøve. DRIT I KVA ANDRE MEINER! Det er du som lever ( godt ) med kroppen - og det er DU som må gjere jobben om noko skal vekk. Dersom det skal vekk, så MÅ det vere fordi DU vil, ikkje fordi du er bekymra for kva andre seier/meiner. :- )))

 

Ja, eg skal sei det. Mora mi har faktisk gått ned 12 kg sidan jul, berre ved å ete litt sunnare og trimme ( gå turer med hunden og sykle ) så ho forstår dette. :- ) Det verste som finnes er å komme heim og så seier ho ; Nei så GODT du ser ut!!!!! Kunne like gjerne sagt NEI SÅ FEIT DU HAR BLITT!!!!!!

 

Jaja, sjølvsagt vil eg vere her sjølv om eg er på vestlandet. ... :- ))) Eg trenger dere nok ENDA meir desse vekene, for det er jo FERIE, da pleier man jo unne seg litt ekstra - og ho mor lager alltid så gode ( feite ) middager, og så er det sikkert kaker og godteri - ja, du kjenner sikkert til det. .... *sukk* SÅ EG MÅ VERE STERK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DERE MÅ HJELPE MEG Å VERE STERK!!!!!!!

 

AnnieG - LYKKE LYKKE TIL MED ELIXIA!!!!!! Og klart vi skal klare dette : SAMMEN ER VI DYNAMITT!!!!!! Eg har berre vore på ein Zumba-time, og det var såååå gøy. Som tidligere nevnt har eg lurt på om eg skal kjøpe sånn Zumba-video heime, men er litt usikker på innsynet fra veien ; litt redd for trafikk-kaos! *knis* Så kos deg på Elixia - og med Zumba, det er iallefall SUPER trening.

 

Gode - snart ferietanker, fra Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Da hadde eg jammen nesten gløymt å drikke vatn i dag!! Det er ikkje lett, dette! I dag hadde eg vore flink og har med meg nistemat, slik at det ikkje skal gå så lenge mellom måltidene ( og for at eg skal klare å motstå is-disken ) - men så gløymer eg å drikke vatn. Heldigvis er det enda tidlig på dag, så eg rekker å få det i meg, men det var ein tankevekker på kor lett det er å gløyme.

Kor mykje det er å huske på - og kor lett det er å gløyme. *sukk*

 

Vi skal vere stolt av det vi gjer no, jenter - for kvart eit gram koster oss tid og engasjement og fokus - og BØTTER OG SPANN med viljestyrke. Nokre få-100 gram her og der virker så lite, men vi som held på med dette, veit kor mykje jobb som ligger bak.

 

Så ; FLINKE ER VI!!!!!!!!!

 

Vil sende ein varm stå-på klem til alle som leser og som føler de trenger det!

 

Ha ein fin-fin torsdag ( - skjønt eg føler det er FREDAG for eg drar på ferie i kveld. .. )

`Å Vestland-Vestland, når eg ser deg slik - med fagre .... ` nei, no skal eg gje meg. *ler* Men sangstemma mi passer nok aller best skriftlig. ... *sånn-er-det-bare*

 

Twinsmum. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

haha, for en herlig gjeng!!!

 

jeg skjønner altfor godt hvordan det føles når folk kommenterer kropp.. Er jo ment veldig godt - men jeg gikk ned MYE ifjor - og fikk da kommentarer som "neimenn så fiin du er!!!" - og var jo hjertens enig - jeg hadde jo klart å komme meg ned til ønskestørrelsen! Men så - iløpet av 2010 snek det på seg 5-6 kg igjen - og ingen kommenterer kroppen min - og jeg gjør meg tanker om hva de EGENTLIG tenker... MEN - som dere sier: Det er oss selv det kommer ann på! Andre kan mene hva de vil - det er JEG som skal være fornøyd! -og selv om ejg styres veldig av vekta og tallene der så er det viktigste selvfølelsen min. Den svekkes hvis jeg må gå fra en butikk uten å legge igjen penger fordi de ikke hadde store nok bukser for meg.. Så målet mitt med slankingen er først og fremst å komme dithen at jeg kan "normale" størrelser, og ha en normal bmi- slik ståa er nå er jeg lett overvektig. Har litt overvekt i familien, så må jobbe aktivt!

 

Angående vann - jeg føler jeg har blitt avhengig nå! I begynnelsen sleit jeg fælt, men nå SKRIKER kroppen etter påfyll hvis jeg har glemt vannflaska - så er ikke så lett å glemme å drikke som jeg gjorde før. Det som er litt tungvint er at jeg drikker masse på kvelden også - og noen ganger er oppe hele tre ganger for å tisse i løpet av natta..

 

Kurva mi på profilen svinger enormt - gikk opp denne uka, men fikk mensen idag, så nå kjenner jeg hvordan hektoene renner av igjen..

 

twinsmum - tuuusen takk for forståelse for overtidsjobbing!! det du skrev traff meg nesten FOR godt! Men har lært en ting da - den sjokoladen jeg trøster meg med når klokka er 22 og jeg logger av pc - den smaker høgg! HVER gang - likevel spiste jeg den veldig lenge... klarte holde opp en periode, men gikk på en smell igår.. Men da ble jeg jo minnet på hvorfor jeg hadde sluttet - smakte like vondt!!

 

Nei - sjokolade er til for å nytes på tur, når man har gått langt og lenger enn langt og er sammen med gode venner - DA smaker den godt da :)

 

Nå skal jeg jobbe siste kveld på mange måneder - men etter å ha lest meldingene her er jeg kjempemotivert :)

 

STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Så bra at du vart motivert... Motivasjon er nøkkelen til suksess!!! :- ))

Nei, heilt klart - vi må droppe å bry oss om kva andre meiner ; VI SKAL VERE FORNØGD - OG DET SKAL VI BLI, JENTER!!

Vedr. vatn - eg kjenner at eg er tørst, nesten heile tida no, men i dag formiddag berre gløymte eg meg - SKIKKELIG! Stresser litt for å bli klar til ferie, og fokuserte veldig på at eg skulle få i meg frokost-nista mi ( JIPPPIIIII - og no har eg snart ei klar til mellommåltid... *knis* Den isdisken skal få stå der og rope etter meg!!!! ) Men det voldsomme trangen til å springe på do - går ikkje det litt over etterkvart? SYnes eg husker det fra sist. ...

 

Det er jo heilt normalt å gå litt opp når mensen kommer - så det er ingen grunn til panikk! Og viss du føler at det allerede går rette vegen igjen, så gjer det sannsynligvis det. Det er ikkje alltid at dei mensen-kg. synes på vekta, berre føles som oppblåst mage og er skikkelig dritt ( er det rart vi får lyst å trøste oss med litt sjokkis da??!? ) men det er ein deilig følelse når det begynner å gå tilbake - og livet igjen kommer inn i normalen ....

 

Ang overtids-eting ; eg har vore der sjølv, og gått i alle dei fellene ( og kjem sikkert til å gjere det igjen... ) kortid skal man liksom lære av slikt?! Men for meg hjelper det veldig å ha dere her inne, og følge litt med, dele litt tanker og frustrasjon - og HOLDE FOKUS!!! Blir motivert av å lese om kor flinke dere er, og tenker at eg kan jo ikkje vere noko dårligare. Samtidig er det godt å ha nokon å tilstå utskeielsane til, få det ut - bli ferdig med det, og gå videre, med nytt fokus og ny motivasjon.

 

DERE ER TOPPEN!!!!! OG VI ER KJEMPEFLINKE!!!!!! :- D

 

Eg er så glad i sjokolade (mmmmmm... ) at eg MÅ kunne unne meg det av og til - i helga feks. Det kan godt vere gulerota mi, der framme - for å klare meg gjennom alle dei 6 andre dagane i veka. Men eg klarte det veldig fint når eg gjekk på kurs. Da regna eg ut kor mykje chips og sjokolade eg kunne unne meg på kosemerkene mine *ler* og så laga eg det klart i to små skåler *herregud for ein freak eg var. ...* og så kunne eg bruke heile lørdagskvelden på det godteriet. Og for dei som har prøvd ; det er IKKJE mykje man får for 14 kosemerker. Men eg kosa meg, eg! Og STAKKARS den som prøvde å nærme seg skålene mine... :-D Dette var - sjølvsagt, før eg fekk barn, og kunne gjere det slik. No er det vel vanskligare å få til, men eg må lære meg å ta `litt, men ikke alt` igjen... Litt, men ikke alt... Litt, men ikke alt... Litt, men ikke alt.... Huske-huske-huske!!!!

Og sjokoladen smaker kjempegodt viss du veit at du har 6 små biter av favorittsjokoladen din, og det er det du skal ete... NYYYTE det sammen med PepsiMaxen eller ka det skulle være... Enn om du skynder deg å trykke innpå ein 200gr. melkesjokolade, bare for at kanskje viss du eter den fort nok, så oppdager ikkje kroppen kva som skjer, og så .... veit jo ingen om den, for borte ER den! :- )))

Eg trur at man må lære seg kva som er `fallgruvene` sine - og så må man unne seg det, i begrensa mengder, og øve seg på å kunne omgås det uten å få stadige tilbakefall... For det kjem eit liv ETTER at vi er ferdig slanka, og da må vi jo kunne unne oss dette... :- D

 

Stå på, jenter!!!! I kveld og i morra på dagen vil eg nok ikkje vere så tilgjengeleg på forumet, for da sitter eg i bilen.

Har forsøkt å opprette Grete Roede på Iphonen ( er jo blitt hekta på dere... :- ) men er ikkje sikker på om eg fekk det til. Men lover å sjekke innom dere i morra kveld.

Dere får sende meg gode tanker, når eg skal køyre 50 mil - og sikkert innom 3-4 bensinstasjoner, at eg klarer å holde meg unna små-godtet...

 

Vi tastes.... :- ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Enn om du skynder deg å trykke innpå ein 200gr. melkesjokolade, bare for at kanskje viss du eter den fort nok, så oppdager ikkje kroppen kva som skjer, og så .... veit jo ingen om den, for borte ER den! :- ))) "

 

Hehehe, nå måtte jeg bare LE Twinsmum, for det er jo akkurat dette som skjer!!! 200 gram sjokolade, spis så fort du orker, for da er den jo borte og du har jo ikke spist den.......eller? Har tenkt over det noen ganger, for jeg kan spise godteri ganske så fort, særlig hvis det er mye. Litt sånn:" Jeg ER mett, orker egentlig ikke mer, men hvorfor er det mer igjen av dette snopet da? Hvis jeg legger det bort, er det der og frister meg i morgen, så jeg må jo bare bli kvitt det! Og i søpla kan jeg jo ikke kaste det - for man skal jo ikke kaste mat....." Hehe...

 

 

Da jeg gikk på kurs, veide jeg snopet jeg og. Og kosa meg veldig med det. Tok nok litt mindre mat den dagen for å kunne spise mer snop, kutta ut kveldsen f.eks., men det ble jo langt fra like mye som før likevel... Så til helga blir det snopveiing! :)

 

Må bli bedre på dette med vann jeg da.....glemmer det helt, drikker til måltider, ikke vann altså, og så er det borte fra mitt hode....

 

I dag har jeg vært på enda en lunsj med en venninne.... (Uvanlig at det skjer to dager på rad faktisk...) Og jeg valgte salat i stedet for burger eller noe annet med MYYYE kcal. Salaten var sikkert ikke den sunneste, med ciabatta med hvitløkssmør ved siden av og gooood dressing, men sikkert sunnere enn mye annet de hadde. Kjenner meg mer vel enn på lenge, og det er faktisk veldig mye pga dere her inne at jeg er så motivert!!! Gøy å kunne skrive om andre ting enn BARE slankingen, men diskutere unger og mat ++. Så ja, vi er en herlig gjeng :)

 

Nei, nå må jeg ha en skive til mellommåltid, før jeg henter unger og lager middag.

 

God tur denne veien Twinsmum! Ha en flott ferie på vestlandet!

 

Og 82Silje, goood ferie! Sikkert VEL FORTJENT!

 

Og ja, AnnieG, koselig at du vil "joine" oss, lykke til med Elixia! Treningen vil nok gjøre underverker! :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Ja, det er jo sånn det er!!!!! Dess fortare dess `bedre` - er det kanskje fordi vi da ikkje eingang merker at vi blir kvalme??! Ikkje før skyldfølelse og depresjon - og ein overdose sukker, velter over oss rett etterpå...

Eg er veldig glad i den derre melkesjokolade-kvikklunsjen, som berre finnes i 200 grams. Den inneholder nesten 1100 (!!!!!!!!!!!) kcal. 1100!!!!!!!!! Holdt på å få sjokk når eg såg det!

Godteri blir jo ikkje kos når vi eter det sånn. Det skal vere litt - og ikkje for mykje. Syntes du, Dundedei sa det fint her før ein dag ; kjøp mindre enn du trur du trenger. For det gjer faktisk ikkje noko om det blir tomt. Viss det er for mykje, så enten så eter du det opp, eller så sparer du resten ( det du egentlig ikkje liker ) til dagen etter, og så finner du jaggu ut at du liker det likevel!!!! Rart det der. ... *ler*

 

Synes det er så koselig at du får til venninnelunsjer. Det er jo så hyggeleg!!!!! Og du er jo kjempeflink til å finne bedre alternativer enn det kunne blitt, og da klarer du å fortsatt vere bevisst. Klart ; hadde du lunsja med venninner fleire ganger i veka - kvar veke, så burde du tenkt annleis. Men regner ikkje med det er sånn det er. :- )))

 

Enig i at det er hyggeleg å snakke om andre ting enn eting også. Barn ( er det noko som opptar oss meir enn maten/godteri - så må det da vere barna våre!!!! :- )) Alle har vi jo verdens deiligste barn - mine barn er best, og dine barn er best og alle mamma`s barn er `BEST` sånn er det berre. ... :- )))

 

OG eg tenker faktisk på det, når eg blir lei meg over mage-katastrofe-området mitt, at den har vore hybel for verdens beste barn - og da er det jo meir i orden... Skjønt... Ja, dere skjønner. :- )

 

Twinsmum... c", ) ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

jaaa!! magen er stygg å se på - men når jeg tenker over grunnen til den så er det HELT greit! Dessuten kaller jeg de derre strekene konsekvent for Tuva-arr - ikke str........ker som andre :) og den søte lille jenta mi er blitt så stor nå at hun fungerer utmerket som treningskamerat - jeg foreslår stadig å gå ut på trilletur for å se på kuene, eller en flytur på gulvet i stua (jeg ligger på rygg og løfter henne opp og ned med beina mine). og så kjøpte vi sykkelsete til henne her om dagen - det er også veldig stas. pakker med litt frukt eller rosiner og så koser vi oss med nistepause og greier :)

 

Blæra blir vant til å holde på litt mer vann etterhvert ja - ikke gi opp, bare fortsett å drikke :)

 

Venninnelunsj er topp! og salat er faktisk ganske godt det også :) det jeg pleier gjøre er å kutte mest bulig av brødet. dressingen glir lett ned - den får jeg jo hjertepoeng på vektklubben for! men brødet ødelegger.. grilling er heller ikke så verst når men bare dropper hamburger og pølsebrødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

og det derre sjokoladesnakket deres... KUTT UT!! :) jeg sitter jo på jobb og er sulten!! godt det er langt til nærmeste butikk på dette distriktskontoret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Er det bare meg som MÅ ha et par turer til på vekta iløpet av uka? prøver å holde meg til bare mandag - men veier meg av ogtil på fredagen også - hvis jeg har gått ned til da så er det en grunn til å stå på enda mer for å ikke la helga ødelegge og gå opp igjen til mandagen.. Veide meg altså idag - og den viste 1,4 kg (!!!!) mindre enn på mandag! Som sagt så pleier jeg alltid å gå opp en kg ved mens, så mye er jo pga av den, men nå MÅ jeg være flink i helga for å kunne legge det tallet jeg så idag inn i vektkurven på mandag! motivasjon!

 

Frimerkene har jeg brukt opp denne uka - så til helga blir det frukt og vaniljeyoughurt på meg!

 

håper du har hatt en fin kjøretur twinsmum!

dundredei - krysser fingrene på mye vann på deg i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare du :) Men prøver å holde meg unna... Tenkte jeg skulle på vekta i dag tidlig, men får ta det i morgen i stedet... :)

 

GRATULERER MED 1,4 KG NED!!! Så bra! Gøy å se at vekta tipper rettveien! Jeg veide meg mandag, og så ble det litt veiing på onsdag og, og da viste den 0,7 kg i forskjell.... :)

 

Jeg går forresten alltid NED i vekt når jeg har fått mensen. Jeg tror det er pga at kroppen da har samlet opp en del væske som da kommer ut, naturlig nok.... Er alltid tyngre før mensen enn et par dager etter den startet. Men 1,3 kg er neppe BARE mens.... God helg! (Skal være flink å drikke vann ja... )

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD!!! For noen skravlebøtter dere er..... Jeg eeeelsker det :)

Jeg er rene fleskeberget sett i forhold til dere, men jeg blir gjerne med. Det som skremmer meg mest med å lese denne tråden er alt dere sier, det er det jeg tenker. Skjønner at vi er fryktelig like og sliter med det samme, beklager å måtte si det... men det er deilig å vite at det ikke er bare jeg som synes viljestyrke er ett fremmedord man ikke skjønner betyningen av (inntil nå).

 

Jeg begynte også nylig, onsdag/torsdag forrige uke. Jeg gikk opp 12 kg i løpet av svangerskapet og drøye 7 dager senere hadde jeg bare 2 kg igjen. Jeg slo meg til ro med det og var superfornøyd at jeg ikke satt igjen med alt for mye svangerskapsfett. Permisjonen gikk og 1 år etterpå skulle jeg på jobb igjen, hva hadde skjedd? 8 kg hadde jeg lagt på meg siden jeg gikk på vekta etter fødselen? Hvem, hva, hvor, når? Jeg kunne ikke fatte og begripe. Selv om jeg innerst inne visste at det hadde vært mye snop og når vi spiser middag så er det greit å begrense seg til 1 porsjon i stedet for 2 og kanskje 3. Det er ikke kult å bruke kroppen sin som en søppelkasse, nååå er det nok. Jeg har siden november forsøkt halvhjerta å gå ned i vekt. Gikk ned fra 91 til 83 kg og var superfornøyd, men så begynte jeg å slappe og vips var jeg oppe igjen.

 

Nå er jeg 88 kg og ønsker å være på 68-69 kg, selv om matchvekta mi i voksen alder har vært 73-75 kg. Jeg er 164 høy, så jeg trenger høy vekt for at hoftebeina ikke skal stikke ut :)

 

Twinmum: Holder du til i området Gjelleråsen når du er på jobb?

Annie: Lykke til med treningen. Ps. ikke alle som vet det, men sliter du med stoffskiftet.. hold deg unna alt av Soya produkter, for de kan faktisk påvirke stoffskiftet negativt. Dette oppdaget jeg da datteren min ble laktoseintolerant, alle sa at soya er superbra, men det ikke alle vet er at de er fulle av hormoner og det er greit å innta disse produktene i moderate mengder. Vi bruker alternative laktosefri produkter for å ikke bruke soya med mindre vi må

Silje: Jeg kjenner meg svært godt igjen det med overtidsjobbing. Selv kan jeg ha hjemmekontor hvis jeg vil det. Så jeg jobber normaltid på jobb, drar hjem, lager middag, rydder og legger frøkna... for så å jobbe til jeg legger meg. Heldigvis slipper jeg overtidsmaten, men det er verre med porsjonsstørrelsen jeg spiser under middagen. Jeg har bestemt meg for at nå skal jeg ta treningen FØRST så jobbing, så får vi se hvor sterk viljestyrken er

Dundredei: Etterhvert som du blir vant med å drikke vann går det lettere. Det jeg gjør den første tiden er å drikke vann etter klokken. Som feks 0.5l vann før lunsj, 0.5l vann etter lunsj, 0.5l vann før middag og 0.5l vann etter middag. For ettersom du blir vant med dette vil kroppen justere seg slik at du blir tørt og har lyst på vann. Det eneste er at du flyr på do i ett kjør, men det jevner seg ut.

 

 

Selv gikk jeg på GR-kurs i 2007 eller 2008, da gikk jeg ned 8 kg og var superfornøyd med kroppen min. I perioden før det kuttet jeg ut håndballen som jeg hadde drevet med i alle år. Egentreningen var fraværende, matinntaket likt og vips var kg kommet på. Så nå vil jeg tilbake til det.

 

Jeg sluker melkesjokolade og enda litt til på svært kort tid. Har dere hørt hvorfor jeg feks spiser is? Les.. fløteis... Joda, kroppen blir kjølt ned når vi spiser is, så kroppen må da forbrenne mer for å øke kroppstemperaturen, ergo forbrenner du mer av å spise is enn potetgull... Joda, det er lov å innbille seg det, men det er nok langt i fra sannheten :)

 

Gleder meg til å bli kjent med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Så fantastisk at vi har blitt enda fleire... :- ) Dess fleire dess bedre... :- )) No har eg ENDELIG klart å komme meg på nettet her langt inni ein dal på vestlandet. ... HAR SAVNA DERE!!!!!!! MASSE!!!!!!! Kjenner at ferietid er vanskelig. .... - men har klart å vere så flink ( bortsett fra at eg har tillatt meg sjølv å kunne ta eit glass vin eller to etterpå... ) Derfor eg må skunde meg innom og skrive littegranne til dere før eg skeier heilt ut!!!!!! Neida!!

Men faktisk ; bilferie er faktisk grusomt vanskelig når man skal ned i vekt... Får ikkje sjangs å ete til rett tid, og det er så få alternativ på bensinstasjoner - og går man på kro eller kafe, så er det jo BERRE usunne ting!! Men eg prøvde å spise frukt, og drakk masse vatn - og smoothie... Og så kjøpte eg baguette og skrapa av alt smøret eg fekk av. :- ) Man blir jo nesten desperat!!! :- )

 

Eg veit ikkje om vekta vil bli heilt riktig heller, når eg skal veie meg på anna vekt, men eg skal fortsette å veie meg, så får eg sjå når eg kjem heim. Men eg føler faktisk at dongeribuksa mi er enklare å få på :- ))) og siger litt *ler* og det er vel eit godt tegn. ....

 

Skjønner at sjokolade-snakket vårt kan vere irriterende, men det er jo SÅÅÅ GODT, og får vi ikkje ete det, så får vi snakke om det. ... :- ))

Substitutt!! :- ))

 

Nei, no får eg gå ut til resten av gjengen - heile familien er samlet til rekebord ( min ide, istedenfor grillmat og feite sauser... :- ) og eg sitter inne og sender oppdatering til dere. ... :- ))

 

Men no er eg iallefall på nett - og gleder meg til å følge dere videre, og lover å komme tilbake med enda meir oppmuntrende ord i morra. .. No måtte eg berre få ut litt nerver og usikkerhet - fekk jo heilt abstidenser når eg ikkje fekk kontakt med dere!

Lykke til Dundredei, når familien kommer og eg veit at det ikkje er berre enkelt, i matveien... MEN VI SKAL DA KLARE DET!!!!!!!!!!

 

Forresten har eg vore KJEMPEFLINK og sagt neitakk til MASSE sjokkis og godteri siden sist vi snaktes. ... :- D Herregud - tilbudet er jo OVER ALT!!!!! OG NESTEN HEILE TIDA!!!!!! Men eg har stått imot. ..

 

Vi snakkes alle sammen - og hold kontakten med meg - JEG TRENGER DERE MEIR ENN NOKON GANG NO!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

welcome jumpey!

 

jeg er bittelitt fortvila idag, må jeg innrømme... det er jo helg!! og rutinene mine går rett i søpla! Har en mann som jobber altfor mye, og er veldig dårlig på å holde avtaler ifht tid - nå tror jeg rett og slett at jeg må si at mat serveres til fastsatte tider, og er han ikke hjemme da så må ha spise alene senere. Meen- når han først jobber så mye så er det jo kos å spise sammen alle tre.. Derfor føyer jeg meg ofte inn i hans mønster = få og store måltider.. Må ta oss en alvorsprat så han skjønner alvoret!

 

Men imorgen skal vi på familiemiddag på hotell - og da skal jeg lesse på tallerkenen - men GRØNT!! og så litt kjøtt (kanskje de har fisk?) og bittebittelitt saus bare :)

 

har vært på krabbefisketur idag - og fulgt veslas tempo - dvs mange trimpoeng :)

 

bra med rekemiddag da - det er jo kjempegodt! - og sunt hvis man ikke har altfor mye loff og majones.. på seg selv kjenner man andre.. -men det var jo selvfølgelig bare FØR vi hadde så mye annet i tillegg til rekene!?

 

Jeg drikker også vann etter klokka, minst en halvliter hvert "kvarter" (9-12, 12-15 osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så velkommen Jumpey!

 

Har det litt travelt i dag - får skrive mer senere i kveld...men skal altså på besøk til svigers og lurer fælt på om jeg skal si at jeg vil veie mat eller la være... Svigermor tenker BARE slanking, og er så nøye på ting at jeg får vondt! :) Og svigersøster, som har downs, går på GR-kurs for andre gang, noe svigermor har "pålagt" henne .... (hun vil vel litt selv og, men er fortvilt fordi hun ikke kan spise hva hun vil...ikke enkelt for noen egentlig... Så, får vel heller bare spise minimalt av pommes fritesen vi sikkert har til middag, og legge mer salat enn pf på tallerkenen... Har unger som er litt "gider ikke, orker ikke, alt er kjedelig!" i dag, så jeg stresser litt merker jeg... Gleder meg til gubben kommer hjem i morgen! Klarte meg passe fint gjennom lørdagen. Ble nok flere kosemerker enn det burde, men totalen i kcal ble under 1800 så jeg får overleve det, og bli bedre til neste gang...

 

Ha en flott dag!

 

Er her med deg vettu Twinsmum - gir deg ikke opp SÅ lett :)

 

Klems!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Dundredei!!!

Ser at innlegget eg skreiv i går var skikkelig stressa... :- ) Men var ganske frustrert over å ikkje ha fått `snakka`med dere på fleire dager!!! Men no er eg skikkelig tilbake. .... :- )))

Eg klarte meg ganske greit i går - vart jo to glass kvitvin... og tre skiver med reker, der to av dei var med majones. :- ( Reker uten majones er ikkje særlig godt... Men eg kosa meg med to skiver med, og så brukte eg berre mindre enn ellers... Så eg er godt fornøgd. Tok berre to chips flak, og det er også skikkelig bra! SÅ eg er fornøgd... I dag har eg allerede vore ute på sykkeltur med twinsa, og fått bra trim...

Koser meg her på ferie, og trur dette skal bli bra. Har verdens beste vatn her, ja, det ER faktisk forskjell på vatn! :- ))) så eg drikker masse masse. Og med ferie og travle små, så blir det ganske masse kvardagsaktiviteter, og så skal eg forsøke å få til ein sykkeltur eller gåtur med dei kvar dag, så er vi vel i mål med trimen også.

 

Håper det går bra på besøk i dag... Ser poenget ditt med at det kan bli FOR mykje fokus også. Det er ikkje noko kjekt... Så gjer det du føler for - og vi er jo ikkje akkurat nybegynnere, så kanskje det holder å berre fokusere på det, og velge mest av dei sikre valgene?? Og så går det sikkert bra...

Men er svigermor veldig opptatt av slanking - og så serveres pommes frites til middag? Er ikkje det litt rart? Men eg trur du klarer deg fint!

VI SKAL JO KLARE DETTE, SAMMEN!!!!!

 

Eg heier på dere - alle sammen!!!! :- D

 

Nei, må hjelpe litt til med middagen - i dag er det grilla laks på menyen! Det er jo ikkje verst, vel? Og dei fløtegratinerte potetene har eg fått til å bli BÅDE fløtegratinerte poteter OG kokte, så kan eg velge kokte... :- D

 

Tenker på deg i dag Dundredei... Skal sende deg MASSEVIS av viljestyrke!!!!

 

SNAKKES...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljestyrke mottatt og anvendt! :) Fortalte at jeg gjerne ville inn i den kjolen jeg har lånt (får den fint igjen egentlig, men med litt bulker her og der, blir den penere med noen kilo mindre...men det trenger jo ingen å vite egentlig :) ), og at jeg gikk på GR 'for meg selv'...fikk veie desserten, og spiste masssssssse salat til pizzaen...

Ja, enig i at det er merkelig at hun lager pommes frites så ofte, når hun snakker slanking hele tiden.... Men hun lager pf i ovnen til seg selv og hun som skal slanke seg... Da vi skulle ha mørk sjokoladekake og is til dessert i dag, skar jeg opp et lite stykke kake til svigersøster, veide det til 30 gram... Men da hun var ferdig med det, spurte svigermor om hun ikke skulle ha mer, for hun syntes hun hadde fått så lite "i sted"...... Jaja...ikke enkelt... Men jeg veide mitt (ikke middagen, den tar vi på "gefülen"), og holdt meg til det. Ble forresten så mett og, at jeg hadde ikke orket mer. Tror magen er blitt litt mindre i løpet av uka...

 

Har savna deg og Twinsmum!Ble nesten redd du hadde forlatt oss!!! Og havna i kloa på en eller annen som solgte smågodt på en bensinstasjon over fjellet.....hehe. Men neida, burde hatt mer tro på deg. Beklager... :)

 

Du har jammen vært flink synes jeg. Enig i at det ikke er lett å kjøre på biltur og slanke seg samtidig.... For utvalget er ikke det beste på bensinstasjonene... Men jeg har etter hvert lært meg å legge bort ene delen av hamburgerbrødet, droppe pommes frites, dele is med en av ungene (hvor jeg spiser et par tugger av toppen og overlater resten til ungen), og spise til jeg er passe mett. Ikke ALLTID det går helt etter planen da, men bedre enn om man IKKE tenkte seg om...

 

Høres deilig ut med ferie! Må si jeg gruer meg litt til å skulle "varte opp" mennesker i en uke, før vi selv skal av gårde.... Og føler vel ikke det blir helt skikkelig ferie, for vi er elendige i planlegging. I alle fall i år. Gubben har vært borte i 3 uker, og så skal vi ha folk her samtidig som vi skal "finne tilbake" som familie igjen.. Jaja, det går vel helst bra. Skal snike meg en liten trimmings på spinningsykkelen i kveld, veeeldig glad for at den står der!

 

Kooose deg maaaasse med laksen og kokte poteter. Greit å ha et alternativ ja. Ellers kan du jo ta laks og grønnsaker. Godt det og.

 

82Silje, gikk det bra i familiemiddag? Er alltid fristelser som lurer på oss....de gir liksom aldri opp!!! Ang faste måltider - du kan kanskje ta en skive eller knekkebrød som et mellommåltid før han kommer hjem, og så spiser du ikke like mye når dere har middag sammen? Eller fyller tallerken med grønt? Jeg fungerer SÅ mye bedre når jeg husker mellommåltidene mine, og skive med Go og mager leverpostei el.l. og et glass skumma melk er godt og gjør at jeg ikke er veeeldig sur og sulten sånn rett før middag... Men faste måltider er så klart best...skjønner godt det er vanskelig!

 

Jumpey; er veldig med på alle disse "gode grunnene" du nevner...ei venninne av meg sa en gang: Sjokoladen kommer jo fra kakaobønner, og bønner er jo grønnsaker, altså er sjokolade en grønnsak..og sunt! Perfekt! :) Ellers er EN porsjon en god "regel", noe jeg er blitt bedre til etterhvert. Men det å veie maten er best synes nå jeg. Nok vann sliter jeg med. Mest pga at jeg ikke er tørst, men og fordi jeg har en stemme som sier meg at om kroppen trenger alt det vannet, så blir jeg tørst. Leste om det en gang og, at dette med å drikke så mye vann bare var "tull" og noe man vente kroppen til....men jeg er nå ingen vitenskapsmann....Skal øve meg på å drikke mer vann hver dag, om jeg ikke kommer opp i de store mengdene som dere. Velkommen på laget!

 

Men, Twinsmum, GODT å ha deg 'tilbake' igjen'. Jeg trenger deg og vettu. Kose deg masse på ferie.

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Dere imponerer meg som er så grundige at dere veier mat selv om dere ikke er hjemme!! PF og slankeprat hørtes ut som ironi, og dumt å by på ekstra kakestykker! men det er din svigerfam, den skal ikke jeg bry meg om - har nok med min egen! der ville jeg blitt ledd høyt av om jeg tok fram vekta, så prøver heller å si nei takk når kaka går rundt bordet for tredje gang..

 

twinsmum - slik du organiserer middagene blir vel hele slekta noen kilo lettere iløpet av ferien :) Stå på!!

 

Dagens familieselskap var på restaurant - men vet dere hva.. Dårligste buffeen ever!! Poteter: fløtegratinerte eller mandelspoteter stekt i smør! Grønnsaker: to varianter, den ene stekt i smør, den andre kokt (tomt for den siste) kjøtt: fisk, okse og svin. Takk for den fisken!! ellers var det ikke så mye å skryte av.. Men gikk på et vis, selv om jeg ikke var storfornøyd med utvalget. Dessertbordet bugnet!! tydelig hva de setter sin ære i å være gode på :) men heldigvis: ble ikke så ille som jeg trodde når jeg kom hjem og registrerte!

 

Veldig lite trim på meg denne uka, men ellers fornøyd. Nå skal jeg sette meg ned og skrive rapport som jeg sender til kursleder imorgen sammen med tallene. Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- har skrevet eitpar laaaange meldinger til dere i kveld, fått eindel kommentarer her eg sitter og skriver midt i familieferien, men dere er mine påpassere, så eg trenger dere! :- D Men, internetten på landet er ikkje til å stole på, HEIA TELENOR!!!!!! Er det dårlig i byn, så er vi iallefall nedprioritert her på bygda!

Så eg skal ikkje skrive alt for langt no - i tilfelle også denne mailen forsvinner i det store mørket!!! *SINNA-HENRIETTE*

Må berre forsøke - for 3.gang i dag - å fortelle at dere faktisk redda meg fra det heilt stoooore i dag. Skulle i kjelleren for å hente noko til middagen, og måtte gå forbi godteriskapet. Plutselig - og det var PLUTSELIG - kom eg til meg sjølv, med handa LAAANGT nede i ein pose med smågodt!!!! Kva skjedde?? korleis havna den handa der?? Men det første eg tenkte på når eg oppdaga kva eg dreiv med, det var dere!!!!! :- D Så eg fekk handa oppatt, uten å snike med meg ein einaste ein! Og gjekk og vaska hendene - for dei var seige og fulle av sukker!

Er det ikkje ille??

Men eg klarte å la vere - EG KLARTE Å LA VERE! - og det hadde eg ikkje klart om eg ikkje hadde hatt dere. Da hadde eg tatt meg ein stor neve med smågodt før middag! tenk på det... :- D

 

Spennende å sjå i morra, 82silje. :- D Vi krysser fingre for deg! Det høres jo ut som du har vore flink, stå på - så går det jo sikkert bra!

 

Kjenner at eg trenger at neste vekes veiing også er goood... *sukk* For her tærer eg på viljestyrken, så spørs kor lenge eg held ut dersom det ikkje vises no denne gangen også. Må innom her - masse! kjenner eg...

 

Nei, orker ikkje skrive masse no - er fortsatt usikker på om det kjem til å gå gjennom til dere... :- D *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- og velkommen til nok ein god dag, i god Grete-ånd! ;- )

 

I dag får du mannen heim igjen, Dundredei - tenker det er stas for både mor og barn... Er han mykje vekke sånn? Det kan ikkje vere berre lett å vere heime så mykje aleine, med små barn og full jobb og allting? Da er vel behovet ekstra stort for å `premiere` seg sjølv etter vel endt dag? Iallefall synes eg at det er lettare å premiere seg sjølv når eg er aleine heime... Heldigvis er det ikkje veldig ofte eg er det - min mann er vekke ein 4-5 sånne 3 ukers perioder på sommeren, og eg veit at det byr på store utfordringer. Forrige gang han var vekke gjekk eg til innkjøp av masse frukt og grønt, av juicer og sunne alternativer, for at eg skulle premiere meg sjølv med slike ting, istedenfor smågodt. Men det endte som regel med at eg køyrde innom bensinstasjonen ( syndige ting!!) på vei heim fra jobb ; ein sjokkis i bilen, den er det iallefall INGEN som veit at eg eter, bilsjokkisen den er det ingen som ser, og da har eg vel ikkje spist den, har eg??! - og eitpar sjokkiser til kveldens mange gjøremål er unnagjort. Og eg veit jo ikkje heilt sikkert kass sjokkis eg har mest lyst på, så eg får kjøpe eitpar- kanskje tre? slik at eg har, og så kan eg velge når kvelden kjem. Og da?? Hæææ? Kjøpte eg tre?? Kan eg ikkje tenke meg, for det ligger jo ingen igjen i skapet - og det ville det jo gjort viss eg hadde kjøpt tre, for eg skulle jo berre ete ein! - eller??? Korleis var dette? .... *huff-og-huff* ;- )))

 

Noko av det viktigste for oss no, er fokus og viljestyrke. Vi skal ikkje berre prøve om vi får dette til - vi SKAL få det til! Vi har jo alle klart det før - så det er absolutt ingen grunn til at vi ikkje skal få det til igjen.. Eg VEIT kvifor eg har gått oppatt, det er alle desse sjokkisane - og faktisk ; rosinboller til frokost ( herregud, det er skikkelig ille det eg har gjort.... ) Men som eg har nevnt før - eg bruker VANNVITTIG lang tid på å gå ned, så kickstarten eg fekk forrige veke, var HIMMELSK! Sånn pleier eg ikkje å ha det. ... Når eg gjekk på kurs sist, så brukte eg over 2 år på å gå ned nei kiloane eg gjekk ned, - og da hadde eg eit halvt år på Hold vekten inni der. Mista motivasjonen etter vel 1 år, og kroppen ville berre ikkje lenger ned i vekt. Dei siste kiloane hadde sitti på kroppen i SÅ mange år, og var nesten heilt umulig å bli kvitt. Hadde ein fantastisk kursleder, som da anbefalte meg å følge eit Hold vekten kurs, ete litt meir, stabilisere vekta, og fortsette på Ned i vekt kurs når motivasjonen var tilstede igjen. Gjorde det, og tok fleire kilo mens eg gjekk på Hold vekten! Så motivasjonen var virkelig satt på ein prøvelse - men åååå så fornøgd eg var!

 

I går bestilte vi sydentur også. Det er min gulerot - har sagt at eg VIL ned til 65 kg før eg drar til syden 12.08. Det er 5 veker til .... - og det betyr 0,7 pr veke! Hmmmmm.... Er redd for å mislykkes der, men skal fortsette å ha det som mål, og så får eg prøve å ikkje bli FOR lei meg dersom eg ikkje klarer det..

Tenk om eg hadde kunna dratt til syden og gått i bikini med litt bedre følelse enn i dag... Bikini er det aller verste som finnes!!!! Og før eg fekk barn, så kunne eg faktisk velge å ikkje gå i bikini, men holde meg på land og ikkje bade og kose meg i strandkjoler eller sommerkjoler som skjuler det aller verste. Etter ein heavy opplevelse som barn, så har eg vannskrekk og takler dårlig bading. Men med barn så stiller alt seg annledes. Eg MÅ liksom vere med... Og ingen har forståelse for at eg ikkje kan vere med dei små godingane å bade, for DA får eg jo ikkje vatn i fjeset.

 

Nei, no skal eg stå opp - nyter nokre stille deilige minutter i senga før dagen starter, og kva er vel bedre da enn å lade opp motivasjons-sekken med dere??!!? Fra i morra blir eg aleine - uten mannen tilstede på 3 veker, så derfor har han fått lov å stå opp med barna i dag. .... :- ))) Litt skal man jo unne seg. ... *ler*

 

- og ikkje minst ; no er eg så tørst at eg klarer ikkje ligge her meir! Blir masse deilig vatn, FØR frokost! *ler*

 

Ha ein strååååålande dag, jenter!! Gleder meg til å logge inn her igjen seinare i dag og høyre fra deg... Lurer på om eg må `kontroll-veie`meg litt i dag, eller om eg klarer å la vere? Kan jo slå begge veier.... Prøver å la vere.... :- )))

 

VI ER JAMMEN BESTASTE SLANKEVENNINNENE - EVER!!!!!! :- ))))))))

 

Twinsmum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Las forresten eit glupt lite sitat på kjøleskapet til min gamle onkel i går, og tenkte at det skulle eg dele med dere.

 

" Vi har alle fått 1 sjanse på livet - men hvordan vi bruker denne sjanse er opp til hver enkelt..... "

 

Ganske godt sagt - og VI VEIT VEL KORLEIS VI SKAL BRUKE DENNE SJANSEN, gjer vi ikkje ??

 

God klem til dere alle. ... :- ))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

kremt, kremt!! "det føles veldig godt å stå her idag, og jeg må takk for super motivasjon de siste dagene til alle deltakerne på "graviditetskiloene er tilbake".. de har motivert meg til å ikke gi opp, og forstå at vi er flere i samme båt. De sier høyt det jeg bare før har turt å tenke.. igjen - tusen takK!!" dagens vekt 75,3 - MINUS 1,6 siden forrige mandag!!!!!!!!! skulle vært ørten smilefjes her, men da får jeg jo ikke lov å sende medlinga ..! ps... jeg har tatt av meg 10 cm rundt rumpa siden i vinter nå! haha, dette føles så vanvittig herlig!!

 

jeg har leenge hatt som gulrot å bestille time på spa - når vekta starta på 75. var nedom en liten tur for noen uker siden, men gikk så fort opp igjen at jeg ikke rakk å bestille time! Har nemlig sagt at jeg må ha samme tallet to uker på rad for å få lov å bestille timen :) kryss fingrene, og fortsett å motivere!

 

at det er mulig å la hånda forsvinne ned i en godtepose uten å tenke seg om har jeg FULL forståelse for - men at det derimot går ann å ta den opp igjen UTEN å fylle den med smågodt?!?! DET forundrer meg!! stående applaus til deg!!

 

du vil ikke sette deg et delmål først angående den sydenturen? jeg synes det er veldig skummelt med mål jeg ikke vet om jeg klarer nå - men samtidig er det vitkig å ha noe å strekke seg etter! kanskje du skulle tenkt litt på hvor mye gjsnittlig vekttap du har hatt tidligere, og lagt lista etter det? Jeg er helt sikker på at 67 kg også vil føles bedre enn de vekta viser idag! Men kjenn på hva som er best for deg. Min erfaring er at hvis jeg ikke når målene mine så depper jeg - og når jeg depper så spiser jeg sjokolade.. -ergo setter jeg lavere mål, og bruker lengre tid på å nå dem.. hehe, vet ikke , mulig jeg lurer meg selv litt?

 

eksperimenterer litt idag: har kjøpt meg ei sånn chinosbukse med litt høyt liv, og knytting i livet. har ikke våget å gå med den, men regelen var at den skulle på når vekta viste 75 igjen. og da var det jo ingen vei utenom.. Har en singlet til - som jeg har OPPI buksa istedenfor utenpå. Følte meg ikke helt komfortabel når jeg gikk ut døra - men har vært en halvtime på jobb nå, og 2 stykker har kommentert at jeg er fin idag :) kan kanskje klare å leve med denne stilen? hehe

 

skal gå tidlig idag, for skal shoppe litt med venninner samt lunsje, de har allerede starta ferien, jeg avspaserer. menyen er bestemt: salat på meg! og eple i veska som mellommåltid :)

 

ha en fin-fin dag, håper noe av det gode humøret mitt smitter og inspirerer, jeg skylder dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke du 82Silje!!! Det er slltid kjekt å kunne premiere seg selv med noe man har ønsket seg leenge! Gratulerer med resultatet så langt!!! :)

 

Jeg har også gått ned denne uka, men "bare" 0.9 kg...men LIKEVEL veldig fornøyd!!! :) Hvis det fortsetter slik, er det heeelt supert!

 

Åh, Twinsmum, SÅ bra at du klarte å la være det smågodtet!!! Er SÅ stolt av deg!!! Det er noe av det vanskeligste som finnes, det å la være godteri som ligger sånn til fristelse når man er på besøk hos foreldre. Mamma har også en del sånne sjokoladeposer i skuffene (jeg har vel arvet min sjokoladekjærlighet fra et eller annet sted...), og det er vanskelig å la være og snike seg en godbit eller ti....for blir det EN er det vanskelig å ikke ta flere!!!

 

Likte sitatet fra onkelen din Twinsmum. Det er SÅ sant. Har tenkt på dette mye de siste månedene. Tror jeg nevnte det, men mormor døde i fjor høst, og pappa døde i en tragisk ulykke i vinter, og jeg har blitt enda mer klar over dette å gjøre det beste ut av livet vi har fått her og nå. Så, jeg bruker selvsagt livet mitt til andre ting enn slanking, men det ER faktisk viktig å være tilfreds med seg selv, noe jeg føler jeg har klart å ta tak i denne siste uka. Og mye takket være dere! :) Jeg er nok en liten "kontrollfreak" til vanlig, liker å ha kontroll på hus og klær, ha tingene i orden, men det har stort sett vært kaos her siden i fjor høst, så det er godt å kjenne at man egentlig får oversikt og kontroll på både seg selv, alle klærne og en del andre ting. (Selv om jeg kna være gaaanske så impulsiv og altså...)

 

Lørdagen var forresten knallhard! Tok med meg litt for mye snop hjem fra butikken, oppdaget jeg da jeg kom hjem. På butikken kjøpte vi superchips, både til meg og ungene, noe som jo er bra... Og så fylte vi litt smågodt i en pose, var nøye med å ikke ta for mye av hver ting, tenkte over hva ungene kom til å spise, og hva jeg kunne spise. Og det var jo greit det og. Men så, vips, så hadde jeg tatt med meg en Toppris fra hylla og. Det skjedde så fort at jeg nesten ikke oppdaget det selv heller...... :) Og så var det jo den som ble problemet mitt da jeg kom hjem... Men, spiste Topprisen, litt Superchips og smågodtet, men kutta ut litt annen mat den dagen og spiste magert. Greit nok, men bør ikke gjentas.

Kjenner meg VELDIG igjen i å kjøpe flere sjokolader for man vet jo ikke hvilken man egentlig har lyst på.... Før min tid på GRkurs, kunne jeg spise 100 g sjokolade HVER dag... Var mye i aktivitet da, men likevel... Så noe har jeg da lært av GRkurs, og det siste året har jeg jo faktisk ikke gått mer opp enn ett kilo. Har veid mellom 80 og 82 kg siden jeg gikk på folkehøgskole (med et opphold på 75-77 kg da jeg var forelsket i mannen og spiste nesten ingenting...hehe...), så for meg er jo egentlig 66 kg mindre enn jeg har vært i mange år. Men etter jeg var nede i 72-73 kg og følte meg SÅ vel, følte meg naturlig slank og slappa av med meg selv og klær. Kunne gå i singlet uten å føle meg tykk, deilig! Vil så gjerne finne igjen den følelsen! Har naturlig smal midje, såkalt "timeglassfigur", men fettet legger seg på hoftene, og blæh, ja...dere skjønner vel... Så, deilig å være med dere, dette SKAL vi da klare! Og jeg har STOR tro på at du når målet ditt innen den sydenturen Twinsmum!

 

Denne uka er vi hjemme, neste uke er vi hos mamma, og uka etter er vi på campingferie, så den uka blir jeg vel mindre her inne tror jeg... men er tilbake her når vi kommer hjem. Er hjemme under en uke før det bryllupet vi skal i, og vil så gjerne være under 75 kg til da!!! Men ferie, UTEN å kunne registrere her, er FARLIG! Hmmm...får tenke på dere jeg da. Og være ekstra flink denne uka!

 

Nå har jeg og ungene vært på sykkeltur. Ikke det store tempoet når 5åringen skal sykle selv, men er mange og lange bakker på vei hjem, så fikk nå forbrent litt over 300 kcal... alle monner drar...

 

Ha en fortsatt finfin dag - mange gode "dette klarer vi" vibber til deg Twinsmum! Kose deg videre på ferie!

 

 

Og lykke til denne uka 82Silje! Klart du er 75 neste uke og, om ikke vekta er på 74 da!!! Heier på deg!

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...