Gå til innhold

Prosjekt MegSelv - Puls2buksestr ned


Gjest Filiokus

Anbefalte innlegg

Gjest Filiokus

8. august -- 8509 skritt

9. august -- 7019 skritt. Styrketrening 25 min. Yoga 10 min.

10. august -- 11572 skritt. 1 time rask gange m/barnevogn.

11. august -- 5421 skritt. Sykle 25 min.

12. august -- 12564 skritt. Intervalltrening 10 x 100 m bakke. Sykle 20 min.

13. august -- 6267 skritt.

14. august -- 7872 skritt. Styrketrening 35 min. Sykkeltur 1 t.

 

Reiser bort i helga, oppdatering og ny plan kommer på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

15 minutter på intervallene? Dæsken, jeg tror jeg brukte nærmere det dobbelte. Med 15 min oppvarming og 15 min nedtrapping blir det 30 min til intervaller. Det holder det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Der var du, i godt selskap med kveita ser jeg! Lykke til med opplegget begge to!

 

Husker deg godt Augusta07, spesielt at du satt fokus på det som ligger mellom øra og at du ikke slanket deg, med holdt på med livsstilsendring. Jeg kalte det slanking, men det var helt klart en livsstilsendring :P men jeg må være her inne regelmessig, hvis ikke kommer kg snikende på sakte men sikkert. I hvertfall må jeg inn hit igjen før antallet har blitt så høyt :) har foreløpig ikke vært mer enn et par kg over trivselsbeltet, så alt i alt er jeg nå ganske fornøyd! Bare ikke denne graviditeten skal ødelegge nå da. Og det skal den ikke. Basta!

 

Uff, kvalm nå, kommer innom og skriver mer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Camillok. Hyggelig at du titter innom. Fremdeles kvalm, ja? Huff og æsj... Håper det går over snart. :)

 

Siden jeg skal bort neste helg (i bryllup, langhelg fredag - mandag), så tenkte jeg at jeg like godt kunne starte uke 2 litt tidlig og ta joggeturen i dag. Men fytti katta så tungt det var. Kom meg akkurat en runde rundt vannet, og så gikk jeg resten av veien. Var ute ca 40 min, så jeg må nok "fylle på" litt senere i uka også. Velvel... Avsluttet med styrketrening, så nå er jeg offisielt ferdig med uke 1.

 

Kjenner at kroppen har hatt mye å bryne seg på uka som gitt. Har ikke like mye "piff" i musklene nå som da jeg startet. Det var nok det som skjedde under joggeturen også. Litt demotiverende var det også ha ha på pulsklokka. Da så jeg at jeg ligger konstant mellom 85-90% av makspuls under jogginga, selv om jeg prøver å løpe så rolig som jeg bare kan. Ikke så rart det er drit tungt, da! Jeg har et håp om å kunne gjennomføre økten og ligge under 85%. Mye mer komfortabelt, og fremdeles høyt nok i massevis, tror jeg. Det fine er at jeg vet det blir bedre, heldigvis.

 

Nå skal jeg ta meg en dusj, og så skal jeg bake ferdig boller og rabarbrapai til besøket som kommer om tre timer. Blir koselig.

 

Ha en fin søndag!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Hallo, Kveita!

Kanskje jeg hadde litt for kort bakke..? Målte ikke, men den var tung nok! Kommer jo an på helningen også. Og som du sier, oppvarming og nedtrapping kommer i tillegg. Uke 2 vil alltid være litt tyngre, som litt utrente kjenner vi tidligere økter i beina! Men gi opp? - ALDRI- !! Stå på videre, og lykke til! Lykke til med bryllup og feiring også; måtehold måtehold. Man koser seg mest med kake nr 1. :D

 

Heisann, Camillok!

Hyggelig at du husker meg :) Ja, du trenger ikke la det gå like langt som meg, før du tar grep igjen. Det mest irriterende er at jeg har lagt på meg 6 kg etter fødselen, og det er totalt unødvendig! Håper du er blant flertallet, som tar av når du ammer. (Hvis du får til å amme). Selv er jeg (tydeligvis, etter 3 slike barn) blant dem som blir supersulten av å amme, og alle kcl lagres godt, i vente på hardere tider. Er noe med hormoner og greier, noen er bare slik. Men min erfaring er at det løsner raskt når man slutter å amme! Uten at jeg skal det riktig enda, men en klarning av tankene hjelper nok allerede. Trening og atter trening, er mitt fokus akkurat nå.

Kvalme.. jeg slapp nok lett unna. Te m/ ingefær skal visst hjelpe. Og så utsatte jeg tannpuss til etter lunsj, det hjalp også. Prøv å kose deg med det som skjer i kroppen din, plutselig er det over og babyen gir helt andre følelser! 9 mnd går så fort! Hvis du lytter godt, kjenner du hvilket kjønn det blir? Jeg visste det helt fra unnfangelsen av :)

 

Og meg selv: uke 1 er fullført. Utrolig tung i beina lørdagen, etter intervallene på fredag. Men godt fornøyd med å ha fullført! Stryketreningen ble gjort søndag morgen, før sykkeltur med hele hurven. Ble vel ca 1 time hvis jeg hadde syklet alene, men vi hadde matpause, lekepause og moro underveis! 2 barn på sykkelen en koselig, men lett sykling i 16 km/t er det ikke! Nye uke, og planen er klar! Nå skal vi skynde oss ut før regnet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men jeg syns det virker slitsomt med intervalltreninga.. Men, det er vel noe av vitsen :D

 

Gleder meg til å se hvordan det går med dere, vi er så mange i samme båt her!:) Målet om et letter og spreker liv ligger der framme for oss, alle som en! Selv starta jeg dagen idag med spinning før jobb med resultat i en sår stk rumpe og en skikkelig god følelse resten av dagen;)

 

Keep up the good work, girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter på intervallene? Dæsken' date=' jeg tror jeg brukte nærmere det dobbelte. Med 15 min oppvarming og 15 min nedtrapping blir det 30 min til intervaller. Det holder det. :D[/quote']

 

..ser av signaturen din, Kveita, at vi har temmelig likt utgangspunkt.. Du teller ned til 80kg - det er og et av mine store mål. Hovedmålet mitt langt der framme (påske) er 74kg og bryllupsvekt (den vekta jeg hadde da jeg gifta meg for 4 år siden).. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, fjellpia. Da må du henge med oss her, så kan vi heie på hverandre! Jeg har nok tenkt meg et litt langsommere tempo nedover enn deg, med mål om 89-90 til jul. Kanskje 85 til påske? Og hvis jeg når 80 om et år skal jeg være veeeeldig fornøyd!! :)

 

Uansett, det egentlige målet er faktisk å trene og holde et fornuftig koshold. At vekta går nedover er en bonus! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Jeg husker fra tidligere at jeg hadde god hjelp av å lytte til den indre stemmen min. Den som ofte er så automatisk at vi ikke hører den. Når jeg begynte å lytte til tankene/stemmen, var det ofte ting som "bare een liten sjokoladebit gjør ingenting". Eller "det er jo så godt, jeg kan jo unne meg et kakestykke til/en porsjon til/en skive til". Jeg forestilte meg en liten djevel på skulderen som prøvde å overtale meg til å gjøre ting jeg ikke ville, og da fikk jeg mer avstand og det ble dessuten litt latterlig - og lettere å gjøre et skikkelig valg. Er det lørdag? Nei? Vel - ingen sjokolade.

 

Etter bare een uke kjenner jeg igjen stemmen. "Du har vært så flink og det har gått så lett, bare en liten bit sjokolade har du fortjent". Da jeg rotet bak i hodet for å finne fram den lille på skulderen, kommer jeg på at dette er jo barneTV!! Skrimmel Skrammel har jo akkurat dette, der 2 sider prøver å overtale en gutt til å gjøre rett/galt valg! Så nå er en en tannløs liten djævel som prøver å overtale meg!!! (Forjeves!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Du er velkommen til å bli med 2 buksestørrelser ned på 4 uker! Eller hva det måtte bli. Treningen er god den, jeg kjenner den godt i kroppen! Fler gir mer moro! Så stå på, intervallene går greit, de også.

 

Jeg har gjort unna intervallene for denne uka, hvordan går det med deg, Kveita?

 

UKE 2

 

15. august ..

16. august .. Intervalltrening40, yoga10, styrke10

17. august .. Pilates30

18. august ..

19. august ..

20. august ..

21. august ..

 

 

Tråden heter jo "Prosjekt Meg Selv". Det betyr at jeg må begynne å sette meg selv litt lengre fram i køen. I dag, da mannen sto med oppvasken og huset var fullt av egne og andres unger, fant jeg at tiden var inne. Ut på tur! Han sa det var greit, så hvorfor skulle jeg ikke tro ham? På med joggesko, og dermed var første økt unnagjort! Avsluttet med 1 runde styrketrening, selv om det sikkert burde vært gjort først. Pytt pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Jeg har hatt en kjip-dag, hvor alt var tungt og motivasjonen var på bunn både på jobb og generelt. Men jeg klarte å skrape sammen litt helt på slutten av dagen, og gjennomførte en styrketreningsøkt. Nå har jeg intervall + styrketrening igjen denne uka, og det skal skje torsdag. Fredag vender jeg nesen sørover til langhelg og bryllup i Stockholm, så da blir det antagelig ikke så mye tid til trening (fullt program!).

 

I morgen er en ny dag med nye muligheter!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Så bra at du fikk gjort styrketreningen!! Godt jobba!

 

Bare to ting igjen denne uka, det er bra. Men du må ha en hviledag innimellom, du husker det? Kanskje du kan ta litt styrketreningen når du er bortreist? Du kommer sikkert i havn denne uka også!

 

- Og kos det i bryllup, masse hyggelige mennesker å snakke med, danse masse og drikke med måte (som jo er flest kalorier).

 

Selv er jeg stiv og støl i hele meg! I dag blir det pilates og strekk, som blir styrketreningen denne uka. Kanskje litt mer i helga, forresten. Langturen blir kanskje på sykkel i morgen, har noen planer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag overrasket jeg meg sjøl med å gjennomføre en intervalløkt! På stepmaskina, 10 min oppvarming, så 4 x 3min med 1min pause mellom. Dragene er såpass tunge at jeg ikke har sjans til å øke til 4min enda.. Men, det er en start!!:D -og så godt som det gjør i kroppen nå etterpå.. Avsluttet med 10 min styrke. Hærlig altså! Takk for motivasjonen for å begi meg utpå intervall igjen;)

 

Denne uka: 45min spinning + 30min intervalløkt + 10min styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filiokus, takk for fine ord :D Følger med deg også, du er jo godt i gang med å gå ned de buksestørrelsene! Kjenner meg så godt igjen, i det å finne tid til meg og mitt - midt i et travelt familieliv. Har første dag på jobb etter ferie i morgen, og jeg grubler på hvordan jeg skal få tiden til å strekke til. Planlegging er nok et nøkkelord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Nå henger buksa framme på badet. Som en klar påminnelse! Sammen med en shorts som skal passe neste sommer. Og sammen med treningstøyet. (Vi har flere bad, så dette er ikke familiebadet).

 

I går ble det pilates, og det gjorde virkelig godt for en kropp som er uvant med hard trening! Lang, deilig tur på kvelden, men ikke så rask at den gjelder som timesøkta :D Man trenger slike dager også. I dag er det styrketrening på planen. Det som IKKE er på planen er den ekle kriblinga jeg kjenner i halsen!! Forkjølelse passer slett ikke!! (- ikke nå heller..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Filiokus! Håper du slipper unna forkjølelse som lurer...

 

Nå har jeg fått dvd-ene med pilates, yoga og styrketrening, men jeg har ikke hatt tid til å se på de ennå. I går var det hviledag (bortsett fra 1 time hverdagsaktivitet som ble sykling til/fra jobb og kor). I dag blir det intervall og kanskje en styrkeøkt. Evt. får jeg ta styrketreninga i løpet av helga (skjønt, kan bli litt vanskelig når vi bor i seilbåt og tar tog hjem, hehe...)

 

Gratulerer med intervall-oppstarten fjellpia! Det er så herlig å ha det gjort... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Seilbåt, så kult! Har dere båt selv, eller låner dere bare forovernatting? Vi har seilbåt, dvs min mann har. Jeg er en skikkelig landkrabbe, men har fått smaken på sjølivet når det gjelder sol, lett bris, og seilføring! Stille og deilig, slapper av med en god bok og ser makelig på holmer og skjær som flyter forbi. Hmmm gleder meg allerede til neste sommer!

 

Hva med litt styrketrening på dekk? Eller på toget hjem, jeg ser det i rask gange gjennom toget, med 10 armhevinger og 10 knebøy i hver ende :D Mer realistisk: bruk helga til å være generelt aktiv og ta styrketreningen på mandag! La neste uke være 6 dager så er du ajour igjen.

 

Ha en superflott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiing - føler virkelig noen står på sidelinja og heier meg fram nå:D

 

Ang. programmet til Yngve og 1t hverdagsmosjon.. Jeg forstod det slik at det er 1t i løpet av uka (virket sånn da jeg så programmene i vinter).. men selvfølgelig, 1t HVER dag er mye bedre enn 1t fordelt på uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Fjellpia, ja, det skal være 1 t hverdagsmosjon fordelt på hele uka. Jeg teller ikke det, men hverdagsmosjon putter jeg inn der jeg kan likevel. Det blir en god del mer enn 1 time pr uke. (Jeg har undret meg over deltakerne i Puls; de hadde så mye tid til å ligge på sofaen.. det har jeg aldri hatt tid til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg forstod det i farten som 1 time pr dag. Fnis... Jaja, for mye mosjon er jo bare av det gode. :)

 

Vi skal bare bo på seilbåt, men foreldrene mine har en, så jeg er veldig glad i seiling selv, Filiokus.

 

Jeg skal nok dra i land treninga på en eller annen måte. Gleder meg til en langhelg fri, i all fall!!

 

Gooood helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

I går kveld, alene hjemme med sovende unger, er det fristende å sette seg ned i fred og ro med en god bok. Det er så sjelden! Meen hva gjorde jeg? Jo, hoppet litt rundt på youtube for å finne ut hva zumba egentlig er. Det lå masse der, både de som ville vise seg fram og eksempler på zumba for nybegynnere. Jeg valgte program tilfeldig, og ble med på dansen. Kjempegøy!! Det fungerte greit å bruke youtube, kanskje jeg etterhvert kan plukke meg ut noen favoritter. Hvis ikke kan jeg godt tenke meg en dvd.

 

Morsom, god trening hvor man virkelig får ristet løs! Definitivt kondisjonstrening, trening av rygg/mage-korsett samt styrke for bein og armer OG mykhetstrening. Alt i ett uten at man merker det! Nesten.

 

Jeg regner det som en halvtimesøkt kondisjonstrening i mitt program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

[highlight]UKE 1 19,6 Trimpoeng[/highlight]

[highlight]UKE 2 24,1 Trimpoeng[/highlight]

 

15. august ..

16. august .. Intervalltrening40, yoga10, styrke10

17. august .. Pilates30

18. august .. Pilates40, zumba30

19. august .. Sykle 1t30, styrke20

20. august ..

21. august .. Pilates40, zumba15

 

 

[Highlight]2 buksestr ned på 4 uker:

Trening pr uke:[/highlight]

1 time kondisjonstrening (gå raskt, jogge, zumba, sykle)

1 time intervalltrening (løpe bakke, 1-min spurtintervall, hoppetau, på sykkel)

1 time styrketrening (Yngvars progr, pilates, annen styrketrening)

1 time hverdagsmorsjon (leke, sykle, bade, tur ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært på treningssiden denne uken, og jeg som var fornøyd med 10 TP forrige uke! Har tenkt å låne ideèn din, og henge frem en av mine gamle dongeribukser som passer om noen kilo :D Ja, nå har vi kontroll på det meste - og hokus pokus så er vi der vi skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Ja, jeg har hatt moro med å trene denne uka, selv om jeg ikke skulle trodd det. Det har vært deilig med pilates igjen, kroppen blir så god samtidig som jeg kjenner en god stølhet i mage/rygg-området nå. Skal ikke se bort fra litt yoga eller pilates i kveld også.

 

Vekta har gått bare litt ned, men nå skal norvegiaen til pers også :D La inn maten i går, for første gang, og ble litt overrasket over hvor mange kalorier det var i ost.. Jeg liker ost og kommer fortsatt til å spise det, men skal begrense meg noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

:D Først; deilig å trene pilates 40 min (dvd) tidlig en søndagsmorgen! De minste sov, mann og storebror trekker garn. Satser på fiskemiddag i dag :).

 

:) Så; veiedag. Jeg har ingen fast veiedag, men veier meg hver dag. Det hjelper meg å holde fokus. Dessuten vet jeg at det går litt opp og ned, så det bekymrer meg ikke. Men det er utrolig motiverende å kunne legg inn ny vekt her! For jeg legger alltid inn ny vekt som er lavere enn forrige. Vekt opp registrerer jeg ikke.

 

I dag hadde jeg SAMME VEKT som i går, og det er jeg veldig godt fornøyd med! Tross lørdagkveld med litt sjokolade og litt potetgull. Og besøk hos svigerforeldrene mine, hvor det alltid er kake/vafler når vi kommer. (Vafler er MANGE kalorier! Er det virkelig så ille?).

 

Besøkene hos svigers må jeg fokusere på en gang, men denne uka er det norvegiaen som er i fokus. Sammen med trening. Ett skritt av gangen!

 

Til nå: ned 1,5 kg. Målebåndet skal fram når de 4 ukene er gått, men dette går da riktig vei :) Signaturen oppdaterer jeg hver mandag, med laveste vekt inntil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...