Gå til innhold

Prosjekt MegSelv - Puls2buksestr ned


Gjest Filiokus

Anbefalte innlegg

Hei, Filiokus!

 

Planlegging, ja...er fornøyd med de to ukene som har gått (19,5TP denne uka!), alle kryss på plass og tommelen opp for at jeg ser det på vekta også. Vet at omkretsen teller mer når det gjelder buksestørrelser, men jeg må være ekstra klønete med målbånd - vekta kan vise nedgang, men jeg måler fler cm rundt livet (tror jeg ikke helt vet hvor jeg skal måle fra gang til gang).

 

Så var det å planlegge denne ukens aktiviteter...får ikke til et par av de faste gruppetimene denne uka og da synker motivasjonen litt og dørstokkmila prøver å kvele Berre gjer det!-mantraet...men jeg skal ikke la dørstokkmila vinne!

 

Samme alder og samme 40-årsmål, moro å slå følge på veien :)

 

Buksene ligger og venter i skapet, snart skal de sitte som skudd!

 

Heia oss flinke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Jeg begynner på nytt denne perioden, for å ta skikkelig tak. Det nytter ikke å tro at nye vaner er innarbeidet etter bare 4 uker! Dermed skled det ut. Jeg forbereder meg nå mentalt på en nye 4 uker, noe jeg må gjøre hver gang en ny periode starter! Jeg skal litt og litt ned, og stillstand er ikke bra nok.

 

Trente godt i går, så i dag blir det gåtur om kvelden. I morgen skal jeg hente ungene i barnehagen med sykkel og gjøre styrketrening om kvelden. Onsdag er det zumba og hoppetau (intervall). Og husvask. Torsdag er det igjen styrketrening. Og fredag intervall. Langtur må det bli i helga. Puh, det var det!

 

Juni72, om å måle bruker jeg navlen som målepunkt. Den er alltid på samme sted! Andre sider de måler der de er smalest, uansett hvor det er og om det flytter seg. Hos meg er det - kremt - rett under bysten, så det føles ganske unaturlig å bruke det som målested. Det er ikke så viktig hva man gjør, bare man velger en metode og bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Filiokus ;)

 

Da skal jeg måle ved navlen neste gang, det var lurt (jeg er smalest i livet veldig høyt oppe, ikke akkurat der bukselinninga sitter, liksom). Venter likevel med målebåndet til disse fire ukene er gjennomført, litt spennende å se.

 

Flott treningsplan du har satt opp for uka di, bra start på nye fire-ukers mål! Jeg har hatt litt andre typer intervall tidligere, så i dag var første gang jeg prøvde Yngvars 10x100m løping/gange, ble 20-25 min oppvarming til og fra, så er kjempefornøyd :) Mangler 1/2 styrke og langkjøring, så er tredje uka mi i mål. Moro! Hverdagstrim: aerobic 30 min, kjapp gange 20+30 min og støvsuging av sofaen (ble varm av det også, gitt) :) Kanskje blir det litt sykling i morgen også?

 

Knallkombinasjon med GR og Berre gjer det! Lykke til med gjennomføringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har ikke blitt i samme rekkefølge som planlagt, men langt på vei blitt! Halv økt intervaller og styrketrening i går. Langtur i dag, ikke så fort men i terreng og med barn på ryggen. Bra med trening! Vekta har lurt seg 100 g ned også, etter å ha duppet mellom 85,8 og 86,2 i flere uker!

 

Ukas sukker-utfordringer er lørdag kveld, i kveld. Og bursdag søndag, i morgen.

 

Det skal gå greit ;) Een stripe mørk sjokolade i kveld, ett kakestykke i morgen. That's it!!

 

God helg, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Filiokus.Hvordan gikk det med planene forrige uke, kom du i mål?

 

Jeg har ikke vært like treningsmotivert denne uka, men skjemaet lyser mot meg fra kjøleskapet og ber om å få kryss i alle rutene sine - og da må jeg bare tvinge meg ut døra, enten til treningssenter eller ut på tur.

 

I går var et godt eksempel på en i utgangspunktet tung dag, men heldigvis hadde jeg skrevet ukas treningsplan i tråden min OG avtalt en gåtur i forkant. Med andre ord, slepte meg på zumbatime (det ble gøy likevel) og trosset surt og kaldt regnvær og gikk langtur på OVER to timer! Det ble 5,6 TP på én dag, ny rekord!

 

Nå mangler det intervall og styrke igjen av fjerde uka, innen den er omme skal jeg printe ut et nytt skjema og være klar til fire nye uker ;) Hoftene og baken tviholder på fettet, så det er fortsatt litt igjen til to mindre buksestørrelser (men de jeg har er blitt mer komfortable) og jeg har uansett over tolv kilo igjen til langsiktig mål...det er bare å holde fokus!

 

Du har rett i at nye vaner ikke er innarbeidet etter bare fire uker, så jeg kan ikke lene meg tilbake og tro at dette kommer til å gå av seg selv!

 

Er blitt veldig glad i mørk sjokolade selv (tidligere melkesjokoladoman), Lindt sine lekre 70% kakao med ulike smaker er kjekt å ha i bakhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Jeg er fremdeles på havet, men bare et par dager til. Har så tregt nett at jeg ikke har orka å komme innom her, men trent har jeg gjort åkkesom! Veldig stolt! Har hatt tre treningsrunder på halvannen uke, og tar kanskje en i morgen også, vi får se litt på vær og forhold. Det har blitt sykkel eller springing på tredemølle i en halvtimes tid og deretter Yngvars styrkeøvelser. Funker som bare det!

 

I matveien har jeg derimot ikke vært like flink. Det er jo så god mat her! Og hver kveld står det ost og kjeks framme, nydelig dandert på et fat. Har ikke klart å gå forbi, men har kost meg litt. Godteriet har jeg heldigvis klart å begrense, så det er da enda noe. Tror kanskje ikke jeg har gått ned noe på denne halvanna uka (selv om jeg gikk i minus på mageinnhold de første to dagene :)), men håper og tror ikke jeg har gått opp noe, heller. Svaret kommer torsdag når jeg er vel hjemme igjen.

 

Så, er det bare Juni som henger igjen her? Filiokus, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes skjemaet til Yngvar lyser så fint opp i hverdagen og er en god påminnelse om at jobben må gjøres om målet skal nås - så da de første fire ukene var ferdig krysset ut (og om ikke akkurat to hele buksestørrelser ned, så i alle fall én...og den jeg har nå begynner å bli nokså romslig den også) skrev jeg likegodt ut et nytt skjema.

 

Er i gang med andre uka på skjema nr 2 - synes fortsatt ikke trening er supermorsomt, men med noen morsomme "gadgets" så går det i alle fall litt sport i å få unna noen kilometer/skritt i løpet av dagen...og det går sport i å få noen TP registrert inn her i vektklubben også. Alle monner drar, og jeg henter inspirasjon fra alle steder jeg kan :)

 

Styrke og intervall er mine flaskehalser...langøkt og hverdagsmosjon er "lett som en plett" i forhold.

 

Motivasjonen og fokuset er fortsatt på topp - kom igjen, Filiokus og Kveita! Sammen går det så mye lettere :D Berre gjer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blir litt lite trening på meg her ute på båt, dessverre. Så vekta har neppe gått ned når jeg kommer hjem. Men håper å få trent litt, da. Vi får se. Jeg er i alle fall her inne fremdeles, ja. :)

 

Klarer du fremdeles å følge treningsprogrammet, Juni72?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...