Gå til innhold

Prosjekt MegSelv - Puls2buksestr ned


Gjest Filiokus

Anbefalte innlegg

Jada! Ett kilo ned siste uka. Det er jeg bein-fornøyd med. Har jo ikke gjort noe ekstremt på noe vis. Litt trening, mye hverdagsaktivitet, fornuftig (men ikke ekstremt) kosthold, null godis utenom helg... Et helt normal liv som jeg skal fortsette med resten av livet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar
Gjest Filiokus

Så bra, Kveita! Nå har du en "oppskrift" som fungerer, så da er det bare å fortsette. 1 kg pr uke er jo helt perfekt nå i starten!

 

Selv har jeg kjøp treningstøy i dag, så nå er det bare å stå på!

 

Fjellpia, godt å se du er tilbake og klar for nye treningsøkter!

 

Vi klarer alle treningsmålet denne uka også?!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Nå er jeg kjempefornøyd! Jeg kjøpte treningstøy i dag, og har innviet det med 60 - seksti - minutters zumba!! (Vet det burde vaskes først, men måtte bare prøve det..). Nå er jeg svett svett og har det flott! Litt vonde knær, men det er nok over i morgen. Kanskje jeg må revurdere intervalltreningen litt og bytte med styrketrening.. hmm. Da må det tas torsdag kveld. Kommer ikke fra alene i helga siden mannen har vakt og plutselig kan reise. Torsdag må det bli!

 

yoooho, jeg er i rute!!

 

Bør vel spise litt nå, men jeg er ikke sulten. Banan og melk er bra etter trening, er det ikke? Vekta er lavere og lavere nesten dag for dag, og det er litt rart. Trodde styrketrening ga litt muskler, men det tar kanskje lenger tid enn fettforbrenningen gjør :D

 

Stå på, vi krysser av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no`er som nytt treningstøy! Alt mitt er fra tidligere treningsperioder, så jeg har veldig lyst på noe nytt - tror jeg skal kikke litt på Elixia når jeg kommer så langt :D

 

Er det ikke gøy når man ser resultater fra den ene dagen til den andre? Jeg prøver selv å veie meg kun èn dag i uken, så jeg ikke skal bli så opptatt av tallene. Vet av erfaring at det kan ta litt av. Men - kjenner det på klærne, og føler på kroppen at det går riktig vei. Tror vi er i rute begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er ikke alltid gøy, men det er ein jobb som må gjerast.

 

Det blir vanskelig å komme fra alene resten av uka, så det så litt mørkt ut for intervalltreningen. Men jeg tok meg selv i nakken, løftet meg opp og sparket hardt! Så .. kremt .. kl 22.47 kom jeg meg ut. Søkke mørkt, for det spares fremdeles strøm på gatelysene. Så jeg måtte løpe på veien. Lett jogging som oppvarming, så spurt 10 sek intervaller opp slak bakke. Turte ikke spurte ned igjen, det spares penger på veier også. Men jeg jogget ned igjen. Et par yogastillinger som strekker hele kroppen, rask dusj og i seng. DA var det ganske deilig! Ble ikke 1 time, men det BLE! Godkjenner den :D

 

I dag må jeg forberede bursdag i familien. Storinnrykk i morgen! Alle til middag og kaker til kvelds.

 

1 - bake kake. Med tyggegummi, boller og sleiver rett i oppvasken m/ vann i.

2 - spise meg passe mett til middag. Flere glass med vann, masse salat.

3 - kose meg med ett kakestykke. Drikke te, prate og kose meg. Kaste rester etter ungene rett i søpla.

4 - rydde kaker bort, sette i esker og i fryseren. Ett stykke til hver lørdag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag droppet jeg jobbfest og dro heller rett på trening! En time rel. tøff trening i sal, kjempehærlig! Idag fikk jeg dessverre spist for lite og jeg kjente det godt da jeg nærmet meg slutten av timen.. Men, treninga ble gjennomført:)

 

Mandag: aerobic/styrke 1.5t

Torsdag: kondistime 1t

 

Lørdag-søndag: lange dagsmarsjer i fjellet..

 

Det blir dessverre ikke tid til intervall her uka, men satser på at 10-14t gange i fjellet gjør sitt på muskulaturen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert, Filiokus og fjellpia! Her har det gått trått med treninga siste halvdelen av uka. Har hatt så mye å gjøre på jobb at jeg har måttet sitte utover kveldene, og da holder ikke motivasjonen til annet enn å gå hjem og spise middag og få en liten time i sofaen før senga. Men i dag fikk jeg meg en joggetur! Det var ikke moro, men MÅTTE gjøres. Fikk heldigvis samboern med på å ta en tur, så vi "hjalp" hverandre ut døra. Må løpe alene, for han løper raskere enn meg, og jeg får noia av å føle meg stressa til å løpe raskere enn hva som er komfortabelt for meg. Men det er helt greit. Klarte å holde på en time (inkludert 10 min nedtrapping), gikk i oppover bakker men løp (sakte) ellers. Pulsen er høy som fy, men det går greit. I grunnen ganske fornøyd.

 

Skal forresten prøve trikset ditt med kakebaking + tyggis. Det var smart, Filiokus! Jeg eeeelsker kakerøre. Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, både fjellpia og Kveita! Å finne løsninger på utfordringer viser at vi virkelig vil, og at vi vil lykkes.

 

Her har helga gått ganske bra. Baking gikk greit, middag likeså. Det ble 3 kakestykker, men de var alle små. Greit nok, jeg bakte dem jo og vet at de var alle diakaker med lite sukker;). En var til og med med sammalt hvetemel, uten at noen oppdaget det! Trivelig å ha hele familien på besøk!!

 

Ellers ser jeg at vanlige måltider er utfordringer i helgene. Ulike aktiviteter og gjøremål fører til at man spiser litt nå og da, noe som til sammen gjerne blir mer mat for min del.. Når er jeg egentlig mett? Når er jeg sulten? Og når det blir for lenge mellom måltidene er det lettere å snoke litt peanøtter eller sjokolade.. Tok 3 biter helnøttsjokolade i stad, og det var ikke planlagt.. Sukk. Likevel skal nok resultatet i morgen bli akseptabelt :D

 

De 4 ukene er over i morgen og det skal veies og måles. Buksa skal prøves, men jeg tror nok den fremdeles er litt trang.. Jeg ser at det er ikke rundt magen kiloene er vekk. Men men, det er bare å fortsette! Opp med pulsen!! Ny periode på 4 uker! Men nå foregriper jeg begivenhetenes gang. Jeg bør heller ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og fjelltur ble det! I hærlig høstvær og farger to dager til ende, det er balsam for sjelen det. ..det er ikke helt tilfeldig at jeg kaller meg fjellpia her inne;)

 

det ble to slitsomme dager, 17km dag en, og det brukte vi 7t på (inkludert rast).. I slakke myrdrag oppover får både viljen, muskulaturen og pusten kjørt seg, men det er godt når en endelig når målet helt utslitt! Ny rute på veg tilbake, ca 20km som vi brukte 8t på. Full oppakning (heldigvis har jeg en sterk mann som bar maten..:D), kupert terreng, og halve turen i myr.. -tror jeg fikk sanket nok trimpoeng i helga:D

 

ser neste uke blir travel og, to dager bortreist, men denne uka skal det bli intervall! jeg lover!!

 

serriøst - joggetur så seint,filiokus, det står det respekt av! og så kjekt at du fikk med deg samboer, kveita! like greit å la han osm er sprek springe av gårde, viktigste er at en backer hverandre opp!

 

er spent på å høre resultatet, filiokus! fikk du igjen buksa?? det er imponerende å se hvor mye dere har fått trent, jenter! hva sier dere til å "blogge" 1 mnd til? mulig flere bukser blir passelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 4 første ukene er over og jeg skal være 2 buksestørrelser ned. Det er ca 5 cm, men det mangler 1... 4 cm viste målbåndet. Men 3,1 kg ned på 4 uker er likevel bra, og tilsammen er det 10 cm ned. Gi meg en uke til, så er buksa helt grei!

 

Jeg gyver løs på en ny periode, 4 nye uker! 3-4 kg til vil vises bedre enn de første kiloene, og formen vil bli enda bedre!

 

Analyserer jeg hvordan dette har gått, er det intervalltreningen som er den største kneika for meg. Jeg kjenner protestene i kroppen og hodet! Så dette må bli fokusområde for mental trening. I tillegg til at småspising fortsatt må under kontroll. Osten går forøvrig veldig greit. Det er en selvfølge å ikke ta noen ekstra skiver nå.

 

Trening i dag blir 30 min zumba som oppvarming, deretter hard styrketrening 30 min! Gleder meg til om 4 uker, for å se resultatet da! Tida går, så det bare å utnytte det til å få enda bedre livskvalitet!

 

Mål for neste periode bli selvsagt å samle mer enn 90 TP :D

 

Håper dere blir med på en ny periode, og flere kan gjerne hive seg med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke så mye som det ser ut som. Jeg bruker skritteller og regner skrittene med som gange 3 km/t, 100 skritt pr minutt. Det virker motiverende og gir meg mer rørelse i hverdagen enn når jeg ikke gjør dette. Det blir omtrent en time hver dag, pluss vanlig trening. (Men jeg skriver ikke dobbelt - joggeturen gir også skritt, men dette føres for seg).

 

Og jeg spiser nok. Jeg regner ikke kalorier annet enn et par dager, og da lå jeg mellom 1700 - 2000. Jeg har fokus på å spise meg passe mett. På å lære meg å ønske meg sunn mat og ikke usunn. På det å kjenne at å være litt sulten er helt ok, det går fint å vente 1/2 time på middag.

 

Grunnen til at jeg er her på GR er fordi det er et fint forum med inspirerende mennesker! Det er gratis (gjerrig, jeg?) og gir grei oversikt over trening. Dessuten er det gode oppskrifter her inne, og enkeltregistrering av matvarer viser meg hvor jeg kan kutte. At totalt kaloriinntak har vært for høyt trenger man ikke være spesielt klok for å kunne se :D

 

At natur har jeg tynne armer og bein (alt er relativt akkurat nå) og stor mage. Eple, mao. Derfor vil det ta tid før fettet rundt magen begynner å smelte vekk. Så selv om bukselinningen fremdeles er litt trang, er det fint å kunne gå med bluser jeg ikke har kunnet bruke siste året! Det går framover, og jeg har det ikke travelt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og det er jeg fornøyd med! superhektisk ettermiddag/kveld, men lot støvsugeren stå og dro på trening istedet!:D og humøret er mye bedre enn hva en runde med støvsugeren gjør hehe..

 

har forresten laget treningsavtale med ei venninne, greit å ha om motivasjonen skal dale litt.. hver torsdag morgen skal vi møtes for spinnig før jobb!! må si jeg er litt spent på hvordan det gåår..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg spiser nok. Jeg regner ikke kalorier annet enn et par dager' date=' og da lå jeg mellom 1700 - 2000. Jeg har fokus på å spise meg passe mett. På å lære meg å ønske meg sunn mat og ikke usunn. På det å kjenne at å være litt sulten er helt ok, det går fint å vente 1/2 time på middag.[/quote']

 

Tenker at det er en innstilling som vil føre deg helt i mål Filiokus. Selv veier jeg det meste ennå, men ser at jeg fint kan bruke øyemålsmetoden hvis jeg er langt fra vekten. For meg handler det også om at jeg skal få i meg nok mat, og ikke begynne å ta snarveier :D

 

Klart du tar nye 4 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit med en oversikt, så jeg fyller ut etter hvert og flytter opp ved behov.

 

Periode 2,

Uke 1

mandag .. zumba30, sykle50, styrketrening20

tirsdag .... tur20

onsdag ... sykle bhg 30, tur 25, 400xhoppetau

torsdag .. tur40

fredag .... Sykle bhg, zumba20, styrketrening30

lørdag ....

søndag ..

 

 

 

[Highlight]2 buksestr ned på 4 uker:

Trening pr uke:[/highlight]

1 time kondisjonstrening (gå raskt, jogge, zumba, sykle)

1 time intervalltrening (løpe bakke, 1-min spurtintervall, hoppetau, på sykkel)

1 time styrketrening (Yngvars progr, pilates, annen styrketrening)

1 time hverdagsmorsjon (leke, sykle, bade, tur ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at det går så bra, Filiokus! Og gratulerer med supert resultat. :) Fjellpia - kjempesmart med spinningavtale om morgenen. Det blir nok tungt de første gangene, men man venner seg til alt! Og så så effektivt, da.

 

Jeg fikk minus 400 gram på vekta i dag, og da har det altså blitt totalt 3.5 kg på meg på denne første perioden. Superfornøyd, jeg!! Cm har jeg ikke målt, men beltet har blitt strammet et hakk. :) Fortsetter som før, jeg også. Sliter med intervalltreningen akkurat som deg, Filiokus, så der er det litt å hente. Forferdelig tungt! Kommer til å gå over på intervall på spinning i løpet av høsten. Det er tungt, det også, men det er lettere å motivere seg når noen andre "drar". :)

 

I kveld er blir det intervall på meg! Ingen unnasluntring!

 

Lykke til videre, alle sammen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt er bedre enn ingenting, så sant som det er sagt Fjellpia! Det er bedre å gå tur enn å ikke gjøre det, så jeg "følte presset" til å gå tur i steden for å skrive her i går kveld :). Ble bare 20 min, men når klokka har passert 23 er det likevel bra.

 

Kveita, noen ganger blir man pålagt overtid, så det var det lurt at du syklet til jobb! Da ble det jo trening likevel - litt avhengig av hvor lang eller hard vei du har. Jeg prøver å sykle i barnehagen noen ganger i uka, for det sparer meg tid! Jeg får trent, og sparer tida jeg bruker på å kjøre bil. Og det er virkelig trening, for det er opp/ned/opp/ned begge veier. Med henger bak blir man skikkelig kjørt.

 

Det bringer meg over på neste tema, nemlig intervalltreningen. Det har ikke vært enkelt å ta seg sammen og gjøre det, og trening må jo også være noe man har lyst til! Derfor har jeg kommet til at sykling til barnehagen blir intervalltrening godt som noe, med 4 økter à 2-4 minutter. Omtrent som å løpe bakken min, bare mye mer tilfredsstillende! I dag har jeg i tillegg hoppet tau, noe som må kunne tilsvare intervalltrening også. Hoppet 100 x, pause, 4 ganger. Begynner litt pent og øker etter hvert, for jeg må kjenne hvordan leggene egentlig er i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveita, de 4 første ukene gikk jeg ned 3,1 kg og du 3,5 kg. OK, skal vi se hvem som vinner neste periode :) Det må jo bli MEG! Men du kan godt få lov til å ligge like bak :)

 

Fjellpia, jeg er litt usikker på hvor du ligger i ukene, men når 4 uker er ferdig kan vi jo sammenligne? 3,5 kg, slår du den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå passer buksa! Gjett hvilken bukse jeg skal ha på i kveld og i morgen! Det gir en fin påminnelse gjennom helga.

 

Mitt mantra:

 

"Jeg skal bevisst og ubevisst velge tanker, mat og mosjon som automatisk skaper den flotte, slanke og energiske personen som jeg egentlig er".

 

De automatiske tankene har begynt å korrigere meg, "Nei, du skal ikke 'bare ha een bit' sjokolade"!! Neivel, man må vel bøye seg for øvrigheta.. Snille engel!

 

Nå visker engelen "nå skal du trene! Zumba 30 min, deretter styrketrening :) Det blir deilig! "

 

wao, tenk at jeg er her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget meg et fotoalbum. Ikke et skrytealbum, men et skrekk-album. Bilder av meg selv fra siste året er limt på ark, med dato og kg skrevet ved bildene. Hjelpe meg som jeg ser ut! Jeg føler meg jo ikke sånn, og ser andre meg virkelig slik? Ja, de gjør det.

 

Så begynner alvoret. Jeg har tatt bilder av meg selv i dag, 86,4 kg tung. I tettsittende treningstøy. (Naken ble litt for brutalt). Dette skal jeg gjenta med jevne mellomrom. Dette blir mitt se-framgangen-album. Jeg skal se forandringene, at kroppen sakte blir finere.

 

Dessuten viser de første bildene hvor fort tida går - det er ikke lenge siden de herlige mor-barn-bildene fra veslas første dag her i verden, så da er det vel ikke lenge til 2-årsdagen hennes heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit med en oversikt, så jeg fyller ut etter hvert og flytter opp ved behov.

 

Periode 2,

Uke 1

mandag .. zumba30, sykle50, styrketrening20

tirsdag .... tur20

onsdag ... sykle bhg 30, tur 25, 400xhoppetau

torsdag .. tur40

fredag .... Sykle bhg, zumba20, styrketrening30, tur15

lørdag .... Tur 20, zumba15, pilates 20, tur igjen

søndag .. Styrke 30

 

 

 

[Highlight]2 buksestr ned på 4 uker:

Trening pr uke:[/highlight]

1 time kondisjonstrening (gå raskt, jogge, zumba, sykle)

1 time intervalltrening (løpe bakke, 1-min spurtintervall, hoppetau, på sykkel)

1 time styrketrening (Yngvars progr, pilates, annen styrketrening)

1 time hverdagsmorsjon (leke, sykle, bade, tur ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...