Gå til innhold

Prosjekt MegSelv - Puls2buksestr ned


Gjest Filiokus

Anbefalte innlegg

Gjest camillok

Heisann!

 

Nå fikk jeg faktisk lyst til å trene litt pilates! Har en video her ett sted - skal bare la maten virke litt så kvalmen når bunnivå :D

 

Hehe, vaffler er en styggedom!!! Og du - skaff deg en ostehøvel som skjærer tynne skiver, det syntes jeg var utrolig effektivt. Forsåvidt også energitett brød av en viss tyngde - og bare en skive. Det sparer inn masse påleggskcal! En skive er jo selvsagt for lite til deg nå, og du spiser kanskje ikke så mange skiver uansett, men det var bare en liten refleksjon over hva jeg gjorde som fungerte :)

 

Så flott å se at dere er så godt i gang med treninga! Og det skal jo faktisk ikke så mye trening til før man ser resultater i form av strammere kropp! Hmmm.... Tro om kvalmen kan tillate litt trening før bryllup den 17.09?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar
Gjest Filiokus

Kjekt med gode tips!

I første omgang skal jeg la være å spise 2 skiver norvegia i tillegg til de 2 på brødskiva.. Jeg var fæl til å maule ost! Som du ser skriver jeg VAR :D. Og hvis jeg skal ha ost, kan jeg jo velge den ostehøvelen som gir tynnest skiver, jeg ser poenget der.

 

 

Redigerer.

Det er kveld og jeg burde absolutt gå og legge meg. Det er en travel og lang dag i morgen, (uten trening). Likevel - hvis jeg legger meg er det jo snart morgen, og jeg får dommen over uke 2 i mitt prosjekt. Det er faktisk litt skummelt! Aner ikke hvorfor jeg føler det slik, men jeg har jo gått høyt ut her inne... Å komme krypende fordi jeg ikke har klart det ville ikke vært særlig morsomt... For noen dumme tanker! Be cool!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

[highlight]UKE 1 19,6 Trimpoeng[/highlight]

[highlight]UKE 2 24,1 Trimpoeng[/highlight]

 

Uke 2 er over, og jeg puster lettet ut. Det er godt å være skikkelig i gang, og nå er det ingen vei tilbake :D 1,5 kg på 2 uker, det er jeg godt fornøyd med! Og treningen har forhåpentligvis gjort at det ikke er muskler det har blitt mindre av.

 

UKE 3

22. august ..

23. august .. Sykle t/r bhg40 min, styrke30, zumba15, klippe gress30

24. august .. Zumba20, yoga15

25. august ..

26. august ..

27. august ..

28. august ..

 

Sum kondisjonstrening:40+30+15+20

Sum styrketrening:30

Sum intervalltrening:

 

[Highlight]2 buksestr ned på 4 uker:

Trening pr uke:[/highlight]

1 time kondisjonstrening (gå raskt, jogge, zumba, sykle)

1 time intervalltrening (løpe bakke, 1-min spurtintervall, hoppetau, på sykkel)

1 time styrketrening (Yngvars progr, pilates, annen styrketrening)

1 time hverdagsmorsjon (leke, sykle, bade, tur ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink filiokus! 1.5kg og så masse trening, det er superbra! fortsett slik, så skal du se du snart ser store forandringer i speilet;)

 

Jeg har blitt syk, og ser langt etter intervalltrening og spinning.. Men, skal holde sengen idag nå slik atjeg fortest mulig kommer meg tilbake i form:)

 

Ha en sprek & lett dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Mandag kom og gikk, men det visste jeg. Nå begynner treningsuka! Sykla med ungene til barnehagen, og det er en skikkelig fin start på dagen! Det er harde oppoverbakker begge veier, så jeg henter med bil.

 

Har nydt sola og varmen med en god bok, man skal nyte livet også! Må ta vare på noen solglimt, mens jeg ennå er hjemme om dagene.

 

Styrketrening 30 min på stuegulvet er gjennomført :o Nå venter dusj, middag, henting av unger, støvsuge hus osv osv. Sånn blir ettermiddagene når hu mor velger å nyte formiddagen med egne syssler :) Forresten, har tid til 10 min zumba først, det gjør godt for en stiv kropp!

 

Stå på folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Helga kom og gikk for min del. :) Ble ikke tid til noe trening, nei, men det visste jeg jo. Det litt dumme var at det heller ikke ble noen intervall torsdag, for jeg fikk så innmari vondt i hodet. Ingen god kombinasjon, intervall og hodepine, tror jeg. Men jeg begynner på ny frisk i dag. Intervall og styrke skal gjennomføres med et smil!

 

Forresten har jeg kosa meg skikkelig i helgen. Har spist god mat og drukket anselige mengder vin, men det er greit. I dag er det hverdag igjen, og da er det hverdagsregler som gjelder.

 

God bedring til fjellpia!

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Godt å se deg tilbake her, Kveita, og flott at helga ble vellykket! Nå er det bare å forsette der man slapp.

 

Forresten, ser jeg av signaturen din av vekta har gått nedover denne uka, tross litt fuktig helg? Flotters! Når har du veiedag? Eller tar du det som det kommer? Det er en fin balansegang mellom å ikke ha alt fokus på vekt, og å følge med på målbare forandringer.

 

 

Lykke til med uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det gikk av 400 gram, til tross for kosen. Jeg klager ikke på det! Jeg prøver å ikke ha for mye fokus på vektnedgangen, men litt blir det likevel. Det er jo en klar motivasjonsfaktor. Synes den signaturen jeg lagde nå var grei. Der er ingen desimaler, men en fin indikasjon på hvordan det står til, likevel. :o

 

Veiedag på tirsdag her i gården. Og så forsøker jeg å begrense utenomveiinger så godt jeg kan (men av og til bare måååå jeg ta en sniktitt).

 

Lykke til, du også. Du er knallhard på treningsfronten, og en inspirator! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme til deg Filiokus - er innom tråden din daglig for å hente litt inspirasjon :o Kunne godt ha tenkt meg treningsøkter som dine, men må nok trene alternativt og ta det litt med ro en stund til. Vurderer sterkt å børste støv av medlemsskapet på Elixia fra september, det står på vent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

I dag har jeg hatt en herlig dag! Nyter slutten av permisjonen alt jeg kan. Deilig vær, har trillet tur, kost meg i sola, lest, danset zumba :) Jeg kjenner godt at jeg er smidigere i kroppen, så dette går den riktige veien uansett hva vekta måtte vise! Ettermiddagen i fjæra med unger som badet, grov i sanda og plukket stein. Herlig!

 

Hviledagen ga meg mange skritt på telleren, så noen trimpoeng blir det likevel. Godt med en rolig dag, jeg kjenner en stølhet over hoftene jeg ikke har kjent før, så svingingen får nok liv i muskler som ikke har hatt noe særlig bevegelse. I morgen er det joggeøkt/intervalltrening! Må ta hele timen og ikke dele opp, siden jeg blir alene med ungene fredag/lørdag, og ikke vil utsette det til søndag. Styrketrening på fredag, og mulig zumba eller pilates alle dager. Nå skal jeg gjøre litt yoga før bysselalle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også planer om å følge Yngvars program noen uker nå, både for å få en pangstart på treninga og for å komme i gang med gode vaner. Jeg skrev ut treningstabellen på søndag, men mandags kveld gikk treninga ut til fordel for feber og sår hals. Jeg er i ferd med å komme meg nå, så jeg håper å komme i gang neste uke.

 

Det blir spennende å følge med i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag utgikk intervalltreninga pga øse-pøse regnvær. Forsøkte meg på min nye Pilates-video i stedet, men følte jeg fikk lite utbytte av det. Mulig det kommer etterhvert, ettersom man klarer å fokusere mer på støtte og pust mm., men etter at jeg hadde trent ferdig føltes det nesten som jeg ikke hadde trent. Hmf... Onsdag rakk jeg ikke noe som helst. Hadde knapt halvannen time til å lage middag og spise, og hele tiden gikk så fort som bare det.

 

I dag SKAL jeg trene! Jeg har utsatt et møte litt så jeg skal rekke det. Har planlagt til detalj, og sausen til middagen skal f.eks. putre mens jeg trener min ene time, og kyllingen steke på lav varme mens jeg dusjer. Så det så!

 

Trøster meg med at jeg har fått gått og/eller syklet en time hver dag likevel, så helt ille er det ikke. Men det hjelper ikke når man har bestemt seg for å følge Yngvars treningsprogram!! Jeg skal bli bedre på prioritering! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Jeg har nettopp kommet inn fra intervalltrening! *stolt* . Det holdt nemlig på å skjære seg, men gode forberedelser reddet det hele.

 

Jeg var fast bestemt på intervalltrening i dag. Hadde gått gjennom det i hodet, sett for meg at jeg gikk med barnevogn til bakken min, løp bakken opp og ned (litt finere stil enn det sikkert er i virkeligheten..).

 

Fint vær, skravling med nabo, leke med vesla som ikke var trøtt enda, ga en stemme i hodet mitt som sa at jeg kunne utsette intervallene til i morgen og heller sykle til barnehagen som trening i dag. (Den svarte stemmen). Heldigvis trådte den Hvite stemmen inn og sa at jeg skulle trene i dag! Basta! Jeg måtte bare fullføre det jeg hadde bestemt! Uten mental forberedelse hadde det nok blitt utsatt.. Mens jeg trente, tenkte jeg "dette er deilig! Dette gjør godt for kroppen! Det går lettere nå enn sist!"

 

Så nå sitter jeg med en utrolig deilig følelse, og planer om i sykle i barnehagen i tillegg!!

 

I morgen venter styrkeøvelser og smidighetsøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

God bedring, Svirre! Når man blir syk får man begynne når man blir frisk igjen. Det går sikkert bra! Å begynne med mye trening virker slik Yngvar sa, det gir en knallstart på formen!

 

Kveita, klart du gjennomfører avtalen med deg selv, om trening og middag! Å se bildene for seg slik du nå har gjort gjør det lettere å gjennomføre!

 

Hvilken pilatesvideo har du? Min heter Powerpilates og er fra 2003. Gir god styrketrening og smidighetstrening. Men det er litt mye prat innimellom, så jeg foretrekker nå å gjøre øvelsene uten dvd for å få fortgang i det. Gjør unna de 40 min på 30 min da, og legger heller til litt eksta styrketrening for armer og lår! Ellers er pilates litt slik at du ikke oppdager at det er tungt, før man blir støl. Og for meg er det viktigste å styrke den indre musklaturen. Etter 3 barnefødsler ville jogging ikke fungert uten pilates.. De fislete knipeøvelsene man blir anbefalt hjalp ikke meg stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjennomførte, ja! :o Mens ratatouillen kokte dro jeg ut. Fikk til og med lurt med meg samboeren, men med det resultatet at jeg kjørte på litt for hardt selv, så etter det 10. intervallet ble jeg skikkelig, skikkelig kvalm. Og det tok laaaang tid før pulsen roet seg. Så nå frister det ikke så innmari å gjenta, men jeg skal nok klare å motivere meg igjen når det bare har gått noen dager.

 

I dag skal jeg trene styrke - Yngvars program. Føles veldig effektivt. Tror den Pilatesvideoen heter Power of Pilates (selges i GR butikken). Mye prat, som du sier. Sikkert mye mer effektivt når man har gjort det et par ganger, og har litt mer kontroll på kjernemusklaturen. :)

 

Nå er det lunsj (og vafler, men det skal ikke jeg ha)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Bravvo, Kveita! Om noen dager blir det ny runde intervaller, og da kjenner du kondisen blir bedre og bedre.

 

Sykling til barnehagen ble i dag i stedenfor, og jeg kjenner allerede at bakkene går bedre, både med pusten og styrken i beina. Det føles veldig godt! Nå skal jeg svinge meg litt med zumba før styrketreningsprogrammet til Yngvar. Det er godt å vite at dere følger med, slik at jeg ikke sluntrer unna!

 

Jeg er en som trener! Det å trene er en naturlig del av meg og hverdagen min!

 

PS jeg hadde håååpet å få se et nytt tall på vekta i dag, men det ble 88,0. Men det skal bli 87,x før mandag!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Flytter denne litt opp. Ferdig med treningsuka, bare kosetrening resten! Tur, leke, danse! Spise sunn og god mat! Gleder meg til nytt tall på vekta :)

[highlight]UKE 1 19,6 Trimpoeng[/highlight]

[highlight]UKE 2 24,1 Trimpoeng[/highlight]

 

Uke 2 er over, og jeg puster lettet ut. Det er godt å være skikkelig i gang, og nå er det ingen vei tilbake :o 1,5 kg på 2 uker, det er jeg godt fornøyd med! Og treningen har forhåpentligvis gjort at det ikke er muskler det har blitt mindre av.

 

UKE 3

22. august ..

23. august .. Sykle t/r bhg40 min, styrke30, zumba15, klippe gress30

24. august .. Zumba20, yoga15

25. august .. Intervalltrening 1t

26. august .. Sykle bhg40 min, styrke30, zumba30

27. august .. Zumba, pilates, yoga:35

28. august .. Yoga30

 

Sum kondisjonstrening:40+30+15+20+30

Sum styrketrening:30+30

Sum intervalltrening:60

 

[Highlight]2 buksestr ned på 4 uker:

Trening pr uke:[/highlight]

1 time kondisjonstrening (gå raskt, jogge, zumba, sykle)

1 time intervalltrening (løpe bakke, 1-min spurtintervall, hoppetau, på sykkel)

1 time styrketrening (Yngvars progr, pilates, annen styrketrening)

1 time hverdagsmorsjon (leke, sykle, bade, tur ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Minstemor startet dagen kl 0600. Drøyde en halvtimes tid, men da var det bare å stå opp. Satte på youtube, danset zumba og hadde en økt med pilates og en med yoga. Deilig start på morgenen!

 

Kosedag i dag, skal nyte dagen med ungene, være ute og ha det flott! Godt med trening som er unnagjort også, men gleder meg til en ny uke! I dag så jeg det kjære 7-tallet, så nå er det bare å glede seg til 6!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenstund har gull i munn! Med små i huset ligger vi sjeldent på latsiden om morgenene, og jeg liker egentlig å starte dagen tidlig. Best av alt er det hvis jeg får en halvtimes tid alene, før huset våkner til liv. Så flink du er som starter dagen med litt trening, da er føringene lagt for en dag med riktig fokus!

 

Ser du kryper nedover vektskalaen, spennende med nye tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Tidlig morgen i dag også. Nettopp ferdig med 30 min yoga, deilig start på dagen!

 

Deilig kveld i går også, ville ut en liten tur og det ble 25 min joggetur! Jogget mer og gikk mindre enn sist, og det føltes så utrolig deilig!

 

Jeg kjenner virkelig de positive sidene ved trening, og må få tid til å fortsette slik!

 

God søndag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

[highlight]UKE 1 19,6 Trimpoeng[/highlight]

[highlight]UKE 2 24,1 Trimpoeng[/highlight]

[highlight]UKE 3 25,6 Trimpoeng[/highlight]

 

Disse tre ukene har gått fort! Tenk tre uker fram i tid :)

 

Men først uke 4:

 

mandag .. zumba25, sykle bhg30, styrketrening30

tirsdag .... zumba60!!! Herrrlig!! Men kjenner det i knærne..

onsdag ... jogge25+yoga5

torsdag ..

fredag ....

lørdag ....

søndag ..

 

 

 

[Highlight]2 buksestr ned på 4 uker:

Trening pr uke:[/highlight]

1 time kondisjonstrening (gå raskt, jogge, zumba, sykle)

1 time intervalltrening (løpe bakke, 1-min spurtintervall, hoppetau, på sykkel)

1 time styrketrening (Yngvars progr, pilates, annen styrketrening)

1 time hverdagsmorsjon (leke, sykle, bade, tur ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...