Gå til innhold

Noen flere som skal ned ti kilo og som har veiedag på mandager?


Gjest CFi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er en jente på 36 år som fikk mitt første barn for 8 måneder siden hvorpå jeg i graviditeten la på meg 25 kilo...! Jeg sitter fortsatt igjen med 10 av disse kiloene som jeg gjerne vil kvitte meg med før sommeren. Første delmål er 6 kilo ned innen 2. mars.

 

Noen flere som skal ned ca. 10 kilo og som har planer om veiedag på mandager, så kanskje vi kan følge hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 361
  • Created
  • Siste svar

Hei,jeg er 34 år og har endelig bestemt meg for å virkelig prøve og nå målet mitt,nemlig å gå ned 10 kg. Jeg har to barn og la mye på meg etter første(snart 11 år) Gikk på gr kurs da og var veldig fornøyd med det. Men det er lenge siden, og i mellomtida har jeg fått ett til barn og hatt litt avslappa forhold til trening og kosthold,selv om det har surra i bakhodet nå og da. Jeg skal starte kurset man 9.1 og ha veiedag man. Har allerede vært på første trening,så motivasjon er på topp!

o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er med på en annen tråd også. Men blir gjerne med her da jeg også har veiedag på mandag. Da har jeg liksom noen å "rapportere" til.

 

Jeg er 35 år, 168 cm og startvekt på mandag denne uka var 77,6. Det tyngste jeg har vært noen sinne. Jeg spiser ganske sunt og trener 2-4 ganger i uka. Men likevel så legger jeg på meg. Så nå var tiden inne for å veie mat og telle kcal. Jeg fungerer best under press B)

 

Jeg føler meg ikke komfortabel lenger med min vekt, så jeg føler at nå skal jeg gjøre dette ordentlig - og håper at det blir en endring slik at jeg klarer å holde vekta, etter at jeg forhåpentligvis har gått ned det jeg ønsker.

 

Jeg trenger å gå ned mer enn 10 kg. Men 10 kg er et stykke frem, så kommer jeg blir gjerne med her likevel.

 

Jeg er veldig spent på hva vekta viser på mandag. Jeg syns d er best med veiedag på mandag, for da har jeg litt press på meg til å være forsiktig i helgene.

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg henger meg med på denne tråden jeg også. Skal også ned 10 kilo før juni 2012. Litt om meg selv, jeg er 40 år og har to barn. Har enderlig bestemt meg for å gjøre noe med disse irriterende kiloene som er igjen etter svangerskapene. Jeg veier 66 kilo og min drømmevekt er 56 kilo. Da veier jeg det samme som jeg veide før min første graviditet i 2007. Mottivasjonen er på topp, og jeg begynte slankingen mandag 2. januar. Håper at vi sammen kan heie hverandre frem til målene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff huff huff!!!!!!!!!!!nå har jeg gått på en KJEMPE smell og spist for mye:( Hva gjør dere når dere blir fristet til å spise, når dere har spist dagens kalorier?? jeg prøver å endre fokus, men jeg har slitt veldig med dette de siste mnd!:( Har dere noen gode tips så lytter jeg VELDIG!!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff huff huff!!!!!!!!!!!nå har jeg gått på en KJEMPE smell og spist for mye:( Hva gjør dere når dere blir fristet til å spise, når dere har spist dagens kalorier?? jeg prøver å endre fokus, men jeg har slitt veldig med dette de siste mnd!:( Har dere noen gode tips så lytter jeg VELDIG!!:))

 

Hei, jeg sliter litt med det samme.. Fokuset mitt forsvinner litt og tanken om at å Skeie ut bare litt kan ikke være så farlig.. Kan spise sunt i morgen i stedet, osv...

 

Jeg sliter BIG time i kveld, kvota mi var spist opp kl 7, men jeg har hatt lyst på sjokolade (nam), kake, middagsrester osv..

Har laget noen kopper te, drukket vann og prøvd å være flink, men det er tøft! Pusset tennene i ste, det hjalp litt:) er nok bare å bite tennene sammen og håpe på at det blir enklere for hver dag! I allefall om denne standhaftigheten gir resultater:)

 

Har ingen gode råd, annet enn å prøve stoppe opp og tenke at selv om du har sprukket, er det ingen grunn til å la det fortsette. Prøv å stopp der og da.. Får du ikke det til er det INGEN vits i å plage deg selv med dårlig samvittighet for det fører ikke noe bra med seg!!!

 

Lykke til med morgendagen, den blir bedre:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Skal ned 10 kg jeg også. Har prøvd å svare i denne tråden tidligere i uken, men siden er veldig lite samarbeidsvillig føler jeg. Alt klikker jo! Mest problematisk er at jeg ikke får registrert mat - det er jeg helt avhengig av!

 

Holder dette kort og konsist i tilfellet det mislykkes igjen. Litt om meg:

 

27 år og student, begynte slankeprosessen min i 2007 da jeg gikk fra 89 kg til 74,5 kg. Gikk siden opp igjen, 83 kg etter noen år. Sist mandag var vekten 79,2 kg. Jeg skal ned til under 70 kg i første omgang. Ingen barn, men er samboer og vi skal gifte oss i 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sliter litt med det samme.. Fokuset mitt forsvinner litt og tanken om at å Skeie ut bare litt kan ikke være så farlig.. Kan spise sunt i morgen i stedet, osv...

 

Jeg sliter BIG time i kveld, kvota mi var spist opp kl 7, men jeg har hatt lyst på sjokolade (nam), kake, middagsrester osv..

Har laget noen kopper te, drukket vann og prøvd å være flink, men det er tøft! Pusset tennene i ste, det hjalp litt:) er nok bare å bite tennene sammen og håpe på at det blir enklere for hver dag! I allefall om denne standhaftigheten gir resultater:)

 

Har ingen gode råd, annet enn å prøve stoppe opp og tenke at selv om du har sprukket, er det ingen grunn til å la det fortsette. Prøv å stopp der og da.. Får du ikke det til er det INGEN vits i å plage deg selv med dårlig samvittighet for det fører ikke noe bra med seg!!!

 

Lykke til med morgendagen, den blir bedre:):)

 

Takk for svar! Jeg skal prøve det med å pusse tennene neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ned 10 kg jeg også. Har prøvd å svare i denne tråden tidligere i uken, men siden er veldig lite samarbeidsvillig føler jeg. Alt klikker jo! Mest problematisk er at jeg ikke får registrert mat - det er jeg helt avhengig av!

 

Holder dette kort og konsist i tilfellet det mislykkes igjen. Litt om meg:

 

27 år og student, begynte slankeprosessen min i 2007 da jeg gikk fra 89 kg til 74,5 kg. Gikk siden opp igjen, 83 kg etter noen år. Sist mandag var vekten 79,2 kg. Jeg skal ned til under 70 kg i første omgang. Ingen barn, men er samboer og vi skal gifte oss i 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! intensjonene er gode men har virkelig ikke råd til å melde meg på kurs. Jeg vet at det er det eneste som har hjulpet ,,hveeeeer eneste gang.,,nå henger magan som aaldri før og ....ja..ikke noe vakkert syn akkurat,,har bare lyst til å ønske de traktor dekka til et visst sted...minimum 10,,men man begynne med 5!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

Hei

slenger meg på denne tråden her :rolleyes: var på vekta i går å fikk nesten sjokk når den viste nesten 76 kg!!!! jeg som nettopp var nede i 70, er jo til å begynne å gråte av :( så nå er det full skjerpings,

Jeg er 30 år, har to barn og skal gifte meg til sommeren, kjolen er kjøpt, så nå må målet være å komme inn i den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Nå har jeg spist havregrøten min, og er snart klar for trening. Har vært i aktivitet hver dag untatt lørdag siden jeg begynte slankingen på mandag. Sli blir det ikke hver uke. Men har vært sykmeldt nå, så da har jeg hatt tid. Men når jeg begynner å jobbe igjen blir det 3 ganger i uka som er målet, og det skal gå bra - det er jeg vant med fra før.

 

I går gikk jeg på en kjempesmell. Var bedt bort på pinnekjøtt. Rensket vekk alt fett, og spiste kålrotstappe til, ikke noe fett eller saus. Så det er vel ikke så aller værst utskeielse. Men det værste var desserten, spiste is OG karamellpudding. Hadde ikke slanking på hjernen i det hele tatt. Spiste som jeg gjorde før. Hmm tar nok litt tid før man legger vekk sine uvaner når man er borte på besøk..

 

Skal prøve å trene vekk 500 kcal i dag. Håper det hjelper - for i morra skal jeg veie meg... :( Og hvis jeg ikke ser nedgang på vekta blir jeg ekstremt skuffet - for jeg syns jeg har vært flink resten av uka. Jaja, vi får se i morra!

 

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo skrive litt om meg selv her:)

Er 29 år, blir 30 i sommer og SKAL gå inn i 30årene som en sunn og slankere versjon av meg selv..

 

Da jeg var 24 år veide jeg 69 kg, som 26 åring hadde jeg stabilisert meg på ca 78-80 kg og som 28 åring ca 83-85 kg.. Jeg har hele tiden prøvd å velge sunne produkter men likevel har vekta økt og økt og økt.. Jeg sjekka på vekta hjemme hos mamma siden min badevekt har gått tom for batterier for leeeenge siden og da viste den 90,4 kg!! Jeg fikk sjokk, og er skremt over at kiloene har fått snike seg på uten at jeg har satt en stopper for det...

 

Jeg kan skylde på tights/tunika-mote som gjør at klærne ikke strammer og avslører like mye som jeans og genser for at dette ikke har blitt "oppdaget"... Jeg kan skylde på samboertillegg etter å ha bodd sammen med verdens beste siden 2009... Eller jeg kan skylde på at kroppen ikke vil det samme som meg da jeg har vært gjennom tøffe tider med sykdom i familien, moderat depresjon og lavt energinivå...

MEN DET VIL JEG IKKE!

 

det er kun meg selv som er ansvarlig for min egen kropp, mitt eget velvære og min egen helse og trivsel, så i 2012 skal jeg

finne tilbake til den "gamle" cilen! Jeg vil gjøre dette for min egen del da jeg ikke liker den personen jeg ser i speilet, det er ikke henne jeg egentlig er!

 

Jeg kjenner at dette blir tøft å komme i gang med, men med små skritt og endringer i hverdagen skal jeg få det til!

 

For å klare det tror jeg at jeg blir avhengig av gjøre dette sammen med noen andre som har samme mål som meg, og som kanskje sliter med det samme tankemønsteret som neg, hva vet jeg?

 

Ønsker dere en fin dag og lykke til med valgene i dag:) husk i dag er første dagen i resten av livet, og det som har vært kan vi ikke gjøre noe med... Men de valgene vi tar i dag og fremover er det vi selv som bestemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Hei hei alle sammen og god søndag!

I dag har jeg brukt et par timer på data og diverse, men så skal jeg gjøre verdens mest kjedelig arbeid - nemlig lese vitenskapelige artikler og utdrag fra lærebøker. I år begynner nemlig arbeidet med "masteroppgaven" vår. Yikes!

 

Må si jeg er ekstremt motivert for å slanke meg nå. Lenge siden jeg har følt det slik - håper det varer!

 

Dagen begynte sent, men bra. Jeg får fortsatt ikke sidene til å fungere slik jeg har brukt dem før - får dere til å registrere mat og trening? Eller er dette funksjoner som nå er for dem som går eller har gått på kurs?

 

Denne uken har gått over all forventning. Unnet meg et glass vin på fredag, men det er alt. Frem til 18. januar har jeg en innkjøring, dvs jeg er veldig streng med meg selv for å innføre de nye matvanene.

 

Jeg liker ikke trening og spesielt ikke å trene sammen med noen. Min plan for trening fremover er å gå til og fra skolen (2x30 min 5 dager i uken) samt 2x60 min kardioøkter hjemme ila uken. Jeg har intensjon om å innføre styrketrening etterhvert, men vet ikke når det blir. Min vanlige uke er ganske fullstappet som den er. Vi utsatte bryllupet et år nettopp fordi jeg har en vanvittig vår i vente mtp skolearbeid.

 

CILEN: Dersom du har vært normalvektig for bare noen år siden er du kanskje heldig. Kampen for å gå ned kiloene er nok like tøff som for alle oss andre, men mtp å holde vekten tror jeg kroppen din vil spille mer på lag med deg. Jeg har vært overvektig hele livet og kroppen min tror en BMI på 28-29 er normalt og vil nok prøve å få meg dit igjen så snart jeg ser en annen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, lurte på om eg kunne henge meg på tråden her? Har vore aktiv på ein annan tråd, men der har det vore lite aktivitet i det siste.

 

Litt om meg sjølv: 41 år og har hatt vektproblem i mange år. Litt vektoppgang før eg fekk ungar, men største vektoppgangen kom under mine 2 svargerskap og i tida etter. Gjekk på kurs etter siste svangerskap og gjekk ned 20kilo, men klarte dessverre ikkje å halde det. Problemet mitt er at eg er alt for glad i sjokolade, et litt for store porsjonar og har hatt for lite tid til å trene.

 

I haust bestemte eg meg for at no skulle eg klare å gå ned på eiga hand. Startvekta var 99,6 kilo og hadde før jul klart å gå ned ca. 10 kilo. Har gått litt opp i jula og er no ca. 90 kg. Har minst 10 kilo til som skal av; helst før mai.

 

Håper at eg kan få vere med på tråden her. Motivasjonen vi gir kvarandre på forumet har vore medverkande til at eg klarte å gå ned i haust :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Ja, folkens! Da var det tid for:

 

MANDAGSRAPPORT

 

77,2 kg hos meg, -2 kg! Som jeg håpet i grunn - kunne ikke forstå annet enn at 79,2 kg var et ganske feil tall. :blink:

 

Jeg har vært veldig streng med meg selv i matveien, men i går kom jeg over en funksjon her der jeg kan finne hvilken meny jeg ligger på. Jeg er på Meny 1 - og matinntaket mitt har ligget i forhold til meny 2! Uka som var: 2,8 TP. Ikke bra :unsure:

 

Hvordan gikk det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

75,5 her, ned 0,3, men begynnte jo på lørdag, så er fonøyd med det, har skjerpet meg hele uka, men var ikke på vekta før lørdagen :P

Det er så deilig å være igang ijænn, håper bare det fortsetter, å med den motivasjonen som jeg har fått av å lese rundt på foumet her, ja så må det jo bare gå bra :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

75,5 her, ned 0,3, men begynnte jo på lørdag, så er fonøyd med det, har skjerpet meg hele uka, men var ikke på vekta før lørdagen :P

Det er så deilig å være igang ijænn, håper bare det fortsetter, å med den motivasjonen som jeg har fått av å lese rundt på foumet her, ja så må det jo bare gå bra :D:D

 

-0,3 siden lørdag er jo kjempebra! Jeg har selv mål om 100 gram om dagen (og da må jeg være streng), og du har jo gått ned 300 gram på to dager! Det er en fin pangstart for deg også, mammantilLea!

 

Gleder meg til neste mandag. Setter meg små agendaer hver uke, hvilket tall jeg skal jobbe mot til neste veiedag - til neste har jeg satt 76,4 kg. Det er litt mer enn 100 g om dagen, men et motiverende tall fordi det da er under 2 kg til delmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kommer inn litt sent her, men blir gjerne med. Gikk på Grete Roede-kurs for noen år siden og gikk ned opp til 15 kg! Startet på 68 kg, var innom 52 kg (!!!) før jeg stabiliserte meg ganske lenge på 55 kg - er 160 høy. Er derfor passe ulykkelig nå over at mange av de gamle kiloene har kommet tilbake. Var overbevist om at jeg skulle klare å holde dem i sjakk :-(

Har vært på ferie og kom hjem sist torsdag (de siste ville utskeielser...). Trappet umiddelbart ned på kosen og begynte å trene igjen, men veiing og måling og "offisiell" prosess starter i dag med følgende fasit:

Vekt: 65 kg

Midje: 79 cm

Mål: 55 kg - helst før sommer'n

 

Tvi tvi til oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

-0,3 siden lørdag er jo kjempebra! Jeg har selv mål om 100 gram om dagen (og da må jeg være streng), og du har jo gått ned 300 gram på to dager! Det er en fin pangstart for deg også, mammantilLea!

 

Gleder meg til neste mandag. Setter meg små agendaer hver uke, hvilket tall jeg skal jobbe mot til neste veiedag - til neste har jeg satt 76,4 kg. Det er litt mer enn 100 g om dagen, men et motiverende tall fordi det da er under 2 kg til delmålet mitt.

 

Ja det var deilig å se at det faktisk virker viss en bare er streng nok, gleder meg også til neste mandag, håper å være like flink som deg då :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg gikk på vekta i dag tidlig. En nedgang på 0,8 kg. Jeg er sånn både og om resultatet. Men hadde gått ned 7,5 cm. Jeg veide meg på lørdag fordi jeg ikke klarte å vente, da hadde jeg gått ned 1,3 kg. Men jeg spiste alt for mye på lørdag og søndag. Så det fikk jeg svi for i dag. Så neste helg blir det kun en kose seg kveld.Det er ikke verdt en halv kilo å spise litt ekstra - iallefall ikke så tidlig i prosjektet. At man sprekker innimellom må man vel tåle, men ikke første helga. Så neste helg blir det mindre mat og sunnere mat.

 

Men jeg har tenkt at klare jeg i gjennomsnitt 0,5 kg per uke, for det trur je er realistisk, så er jeg jo innenfor det. Håper på mer nedgang til neste mandag :)

 

Lykke til med ny uke til alle sammen!

 

I dag blir det enten Zumba på treningssenteret eller trenings DVD på stuegulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er:) her var det 8,5 cm ned.. Jeg har ikke fått vært på vekta enda for batteriene kommer ikke før i morgen, men må jo være en grei start å miste såpass med cm på en uke:):):)

 

I dag skal jeg på zumba og svette litt.. Blir morro:) sist uke prøvde jeg zumba for første gang, haha det MÅ ha vært et syn for makan til liten rytmesans og koordinering er det lenge siden jeg har sett.. Men fy så morro da:) gleder meg til i kveld!! Øvelse gjør vel mester så om litt har jeg vel lært meg det:)

 

Hadde kake på jobb i to-pausen, greide ikke motså, men tok bare en minibit:) STOLT! Neste gang klarer jeg å ikke røre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...