Gå til innhold

En lettere vår!


Gjest 2+m
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Nystart��

Hipp hipp hurra, gratulera med vektnedgangen :)) flinke du e!! Har veiedag i morgen, men har ikkje det store håpet, etter mye mat og drikke på lørdagen, nattmat ble det o, om å gjør tenke eg dagen ittepå.. Men har rista det av meg og starta på en frisk ny uka i dag :) flinke du har vært i helga da, stå på med den gode innsatsen :) pakkelek e helt fantastisk gøy, blir nett som barn da ;) måten me gjør det på er at alle har med seg min. 3 pakker til en samlet verdi på 200. Så legger vi alle pakkene på bordet, ingen som vet Kim sinne pakker det er.. Så triller vi terningen, når du får 6 kan du velge deg en pakke. Holder på slikt til alle pakkene er borte fra bordet. Nå begynner det spennende.. Vi stiller kl på f. Eks 10 min.. Så fortsetter runden med å trille terningen, når du får 6 så stjeler du pakke fra de andre :) og når alarmen går så har du vunnet de pakkene som du har.. Men er det noen som ikke har fått, får de velge 1 pakke av de som har mest, slik at alle får.. Jeg var suuuuper heldige, og fikk meg flotte produkter fra Body shop :) og ei flaske vin :)

 

Stå på, så når du 79 tallet :)

 

Hørtes deilig ut me hjemmelaget knekkebrød, begynne å bli en smule lei wasa sine :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk for god tilbakemelding! Ja, jeg kjenner meg stolt av meg selv for øyeblikket og akter å fortsette sånn. ;) Er veldig spent på hvordan det går med deg i morgen. Så bra du klarer riste av deg det som ikke har gått bra og fortsette med friskt mot!!! Det er ikke alltid lett.

 

Takk for pakkelekoppfriskning!!! Nå husker jeg det. Så plutselig for meg ansiktene og entusiasmen til mine venner da vi gjorde det samme. Helt rett, -vi blir som barn igjen! :)

 

I dag har jeg ikke trent, men vært flink kostmessig. Fornøyd. Svømme i morgen. Og håper akillesen din gror og gror, så du kan få bli bra og treningsklar.

 

Sov søtt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Hei og hopp

 

Glemte helt ut å melde inn vekta her, det var ned 0,4... Det går veeeeeldig sent, syns jeg..men selvfølgelig kjekt at det går rette veien. Ligger vel mye psykisk når jeg ikke får beveget meg, og føler alt blir bare halvveis... Og syns jeg er ganske så flinke i forhold te koss eg egentlig pleie å frotse.. Nå har eg ikkje hatt gips på 5 uker, så halte meg rundt, så litt bevegelse blir det :) vente på time i posten fra sykehuset. Så 99% sikker på at eg får gipsen tebake.. Så da blir det 6 uker me krykker igjen. Så litt vanskelig å hente motivasjon, når alt bare dreie seg om kosthold...gir ikkje opp, men slite vel litt ekstra nå når kakemann florere, e sååå svake for de :(

 

Mannen reise i Nordsjøen på mandag, føle ALT blir lettere matmessisg då, vanskelig å kontrollere middag, alt slags løye han mene som må være oppi for det ska gi good smak...må passe på han, ellers havne det altslags godsaker i grytende som jeg ikke ska ha...

 

Eller ska me te Hovden i helga på ski.. Min sesong e over før den er begynt :( men selvfølgelig kjekt for barna da :) og tar med oss vennepar med barna, så blir jo koselig, men vanskelig i forhold te kos..... Så eg får planlegge hva jeg skal få lov te å kose meg med, og prøve å holde på det :)

 

Kosten går det me deg? Håper du er i siget og gjør god innsats for den smekre vakre kroppen du vil få ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg brukt et par dager på å lese igjennom denne tråden og har funnet ut at dere virker som en fin gjeng som motiverer hverandre!

 

I tillegg kjenner jeg meg veldig igjen i det Mittår! skrev i starten..

 

Jeg er nå 35 år, har 3 barn på 15mnd, 6 og 7 1/2 år. Jeg veier 86 kg og er 168cm høy.. I vår klarte jeg å gå ned til 82 kg, men etter påvist prolaps i mai så hadde jeg en hel haug med unnskyldninger for ikke å fortsette å trene samt at dette var måneden da jeg begynte på jobb igjen etter førdselspermisjon.. Tidsklemme = enda en unnskyldning..

 

Jeg lyktes med mitt første GR kurs i 2008. Gikk ned ca 10kg og fant igjen trivselsvekta mi + 2kg. Deretter prøvde jeg meg på nytt GR kurs uten den samme motivasjonen. Har også prøvd GR nett uten å være motivert og det har virkelig ikke funka. (dette er 3 år siden)

 

Så her er jeg da.

 

Målet mitt før 1.1.2013 er å trene 2 g i uka samt tenke fornuftig med mat/snopinntak i jula.

 

Jeg sliter med at jeg ikke har tid til å spise regelmessig. Dropper frokosten for å være effektiv med levering av barn som spiser frokost på sfo/barnehage,deretter tar jeg en kopp kaffe i bilen og kanskje en brødblings med noe enkelt på i bilen på vei til jobb.. Tragisk.

 

Nå skal jeg bake meg ingers rugbrød som du la ut oppskrift på her og fryse ned i skiver, så får jeg lage opp måltider på kvelden. Må nesten ha med noen matpakker just i case på jobb?

 

Målet mitt 1.juni 2013 er 70kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei alle sammen..

husker dere meg? jeg som var aktiv og med på denne tråden for snart et år siden men som plutselig ble borte??

får jeg være sammen med dere igjen?

 

jeg var flink og gikk ned noen kg i februar, og i mars så jeg to blå streker på en graviditetstest! :-D

Da ble verdenen min snudd på hodet og fokuset på slanking forsvant.. 9mnd senere, 17november ble lille Theodore født..

han er selvfølgelig verdens fineste lille tass... Nå er det bare dager til barseltiden er ferdig og jegbvil ha tilbake kroppen min.. er 10kg mer å gå ned nå enn forrige gang men det vil jeg klare:)

 

la inn det jeg har spist til nå i dag og ser jo at jeg har mye å gå på for å få topscore på kostholdet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa!!!! Så bra!!!!

 

Fire ting har jeg på hjertet her og nå:

 

1: SSF: Du er så hjertelig velkommen i tråden!!! Så kjekt å få deg med! Spennende å lese om deg og å få vite om målene dine! Og imponerende og kjekt at du har tatt deg tid til å lese gjennom hele tråden! Velkommen! :)

 

2: Cilen: Der var du jo! Nydelig! Selvfølgelig husker jeg deg!!!!! Så utrolig glad for at du er tilbake! Har savnet deg og lurt på hva som skjedde med deg. Og for en nydelig løsning på gåten! Et lite barn! :) Gratulerer så mye! Så bra du er kommet tilbake hit!!!!!!

 

3: Yvette: Beklager at jeg ikke har latt høre fra meg den siste måneden!!!!!! Har vært syk og helt satt ut, ikke klart å henge med. Men nå er det heldigvis over, og jeg er klar for ny start! Gått opp igjen litt i vekt pga jul og sykdom, men tørker støvet av meg og fortsetter. Og gratulerer med nedgangen du hadde sist du skrev! :) Hvordan har det gått med deg gjennom jula?

 

4: Godt nyttår til dere alle (øyeblikk)! Nå kjører vi startskuddet for 2013 sammen. Nå heier vi hverandre i mål, dere!

 

Glad for at dere er med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT nyttår folkens..

Håper dere er klar for innsats nå som julen "endelig" er overstått og hverdagen kan begynne igjen, uten unnskyldninger=)

 

Var på vekta mi i mårrest og den viste 96,3 kg, men jeg vet den viser litt lite.. meeen følger den så blir det ikke så demotiverende og vanskelig å komme meg ned til første delmål som er under 95kg. Skal være under 90kg før 6februar, da skal vi nemlig på ferie nordover og jeg hadde satt pris på å kunne bruke vinterklærne mine fra i fjor og ikke måtte kjøpe nye i en størrelse større. :)

 

Hvordan har julen vært for dere?

Nå skal jeg ta en runde og kaste delfiakaken, berlinekransene og potetgullet som er igjen fra jula, så er det "ramme" alvor..

:)

Okei here we go....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timoteie

Hei

 

Jeg vil gjerne være med I motivasjonstråden deres. Jeg har aldri slanket meg før og kiloene har gradvis krøpet på meg siden jeg sluttet å studere og ble lite aktiv I hverdagen. Jeg er 33 år og har to små på 3,5 og 1 år. Jeg er 176 og veier 88 kg. Jeg skal prøve å trene fast minst to ganger I uken, mandager og onsdager og veie meg på søndager høres lurt ut :) Målet mitt ere 70 kg, men det er en lang og hard vei å gå. Motivasjonen min er å kunne gå I fine klær og ikke bli deppa fordi magen tyter ut. Og så hater jeg å gå I bikini og lette klær om sommeren fordi jeg har såpass mange ekstra kilo på kroppen. Jeg vet ikke hva det er realitsiskå gå ned I uken?kun 1 kg? Delmålet mitt ere da 83 kg 1.februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

GODT NYTTÅR DAMER!

 

Nå er jeg klar for innsats mot målstreken! :)

 

Vekommen til deg også, Timoteie! Så kjekt at du vil følge oss på veien! Ser du har nesten samme mål som jeg, både høyde, vekt (nesten) og mål om ca 70kg til sommeren. Og samme tanker om det å gå i sommerklær. Men Nå kommer det ikke flere sånne somre for oss! Nå skal vi nå målene våre sammen og nyte å gå sommerkledd! :)

Fornuftig av deg å tenke max 1kg ned i uken. Ikke mer. Da er det ofte muskelmasse som forsvinner, og den trenger vi nå når vi skal forbrenne fettet.

 

Jeg har endelig fått meg redcord hjemme nå. Fikk mannen min med på å gi den til hverandre i julegave. ;) Skal ha korte økter daglig med den, i steden for en time i uka som i fjor. Så fortsetter jeg med zumba en gang i uka, dersom magesmertene mine tillater det (krysser fingre), og en til to økter svømming. Gleder meg til å komme i sving!

 

Var på vekta i dag, for å finne startvekt for 2013: 83,1 kg. Videre skal jeg ha veiedag søndager, for å motivere meg selv til å kjøre full skjerpings i helgene! ;)

 

Jeg skrev her for ett år siden, da jeg startet denne tråden, at 2012 skulle bli mitt år! Året da jeg endelig skulle komme i mål! Flere grunner til at det ikke gikk den veien. Men jeg velger å være nådig med meg selv. Har i hvert fall lært meg at det er i ekstra stressede perioder jeg sliter med å nå målet, samt i perioder jeg har vært syk eller hatt skade. Så da vet jeg hvor jeg må sette inn jernet i år. Nytt år, nye muligheter. Skal gjøre mitt beste.

 

Cilen Jeg heier på deg og håper du når delmålet om å reise avgårde i dine egne vinterklær! Stå på! Og julen min: jo, den var veldig fin OG har klart å holde vekten gjennom den! Hurra!

 

Glad for å ha dere damer sammen med meg på veien. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mitt år..

 

Jeg henger meg på her også, kjekt å slå følge med gamle kjente... Kommer til å være både her og på tråden "Summer of 69", da er det sjanse for å hente motivasjon begge steder.

 

Vi klarer å komme i mål i 2013, ikke sant. Helst til sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå er jeg tilbake, lenge siden jeg har skrevet her inne nå. Siden sist har vekta gått 2 kg. opp,veier nå 80,4 (og jeg som ikke ville se 80-tallet lenger....) Oppgang skyldes hovedsakelig sykdom på meg og alle barna absolutt ALLE dager i desember (!), alt fra forkjølelse, bihulebetennelse, halsvondt, vannkopper på to barn i hver sin periode, feber, halsvondt, osv....Da klarer jeg ikke å spise nok og riktig nok mat, og har også tendens til å trøstespise snop, og får selvsagt heller ikke trent, og så ble det jo uansett ekstra i jula. Vi har heldigvis hatt en hyggelig jul, og har klart å sjonglere oss i mellom de verste sykdomsrundene meg hyggelige juleselskap, og sogar en fantastisk fjelltur nyttårshelgen med gode venner, så skal ikke klage på det.

 

Mitt nye og bedre liv starter i morgen, hadde tenkt i dag, men med alle barna hjemme, vond hals og manglende gode mat-alternativer hjemme utsettes starten til i morgen. Har bestemt meg for å gjennomføre et absolutt godteristopp i tre måneder for å få bukt med sukkersuget. Kommer også til å leve relativt lavkarbo frem til mars, men deretter mer karbo, grunnet bl.a. Birkebeinerrennet, som er mitt treningsmål i år. Håper noen her kan hjelpe meg å holde meg i ørene mht. godterinekten..,.2013 er og blir vårt år, jenter!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Vi klarer å komme i mål i 2013, ikke sant. Helst til sommeren...

 

 

Å, så kjekt at du dukket opp her også, Gemma! Joda, vi klarer det i år! Innen sommeren! :)

 

Og kjempeglad for at du, Rosa, er tilbake klar for ny giv! Gøy med både nye og gamle her i tråden! Nå er vi en god gjeng! Liker dette!

 

Rosa: jeg vil gjerne bidra i å hjelpe deg i godterinekten. Jeg har planlagt det samme selv også, så vi kan jo se hvem som klarer det lengst. ;)

Vurderte lenge om jeg skulle kjøre fullt stopp eller tillate meg forsiktig â€nytelse†i helgene. Men siste alternativ har jeg forsøkt før, det funka ikke for meg. Så nå blir det fullt stopp. Det er faktisk lettere. Tenkte faktisk at jeg skal ligge unna godteri frem til påskeegget. Det blir en slags belønning for god innsats før jeg igjen har stopp frem til jeg for håpentligvis har nådd målet til sommeren. Skjønt fra da av må jeg fortsette med forsiktighet for ikke å ryke rett opp igjen i vekt. Ønsket mitt er å nå 68-69kg til slutt, så jeg har lekt med tanken om at min hold-vekten-plan blir at det er lov å spise godteri så lenge jeg ser 6-tallet fremst, ser jeg 7-tallet, er det skjerpings igjen. Nå ser jeg imidlertid 8-tallet…. Så vi får starte med fullt stopp.

Skal holde meg unna all slags chips og brus også.

 

Hvordan jeg skal klare dette? Er glad i cashewnøtter, ca tolv daglig er faktisk en â€godt for hjertet-dose†i følge Grete Roede, dette skal dekke saltbehovet mitt (tillater meg å spise dem saltet, siden jeg skal ha så få. Så har jeg en liten daglig dose Xocaisjokolade som jeg sparer til jeg kjenner trangen til søtt (de er full av antioksidanter og ufarlig sukker). Og behovet for syrlig stilles av masse delig frukt, bær, smoothie, eller lignende.

 

Et tips til dere alle: Har du oppdaget det nye magasinet LevBra? Det som har vært i salg nå i desember har en god artikkel om stressreduksjon og søtsug, litt annerledes enn det jeg har lest opp og ned og i mente av i andre ukeblader. Det er i salg frem til 7. januar, da kommer det nytt nummer. Anbefales!

 

Jeg bytter forresten veiedag fra søndag til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Paradokset slår meg i mitt forrige innlegg: jeg skal "belønne" med selv med påskeegget... samtidig som jeg jobber med å endre uvanen om at godteri er belønning, -at kos er lik goderi. Forsøker jo å lære meg at jeg kan kose meg på andre måter enn å putte noe i munnen...

 

Men påskeegget var like mye en gulrot, jeg er jo fullstendig klar over at suget vil melde seg med jevne mellomrom, da er det greit å tenke på at det venter et egg der fremme en gang, at godtet kommer, bare ikke akkurat nå.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, i to dager varte det nye og bedre livet, så ble jeg jammen meg syk igjen, og ligger nå her på sofaen og synes så synd på meg selv som har vært forkjølet med halsvondt og stygg hoste kontinuerlig siden 1. desember, og ikke orker den riktige maten, så har hivd innpå pizza, tab x og noen biter sjokkis, samt en liten kakebit i dag, dziiiiisus, akkurat som det gjør saken bedre, blæhhhhhh, vil være frisk og trene, lengter sååååå etter de gode treningsøktene jeg hadde tidligere i høst.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Føler med deg, Rosa! Så kjedelig at du ble syk igjen. Det er jo samtidig ekstra utfordrende for motivasjonen. Skjønner godt at det glipper litt da. Krysser fingre for at det er forbigående sykdom så du kommer igang igjen, slik du ønsker. Positivt er det jo at du lengter etter de gode treningsøktene! Snart er du i sving igjen. God bedring til deg!

 

Jeg har også vært syk i hele desember. Ikke type omgangssyke, influensa eller forkjølelse, men hatt mye svie i magen. Så jeg får ikke trent, jeg heller. Sånn sett glad for at zumbaoppstarten ble utsatt en uke. Håper inderlig jeg kan delta når den starter neste mandag!

 

Har gått ned en del i vekt denne uken, selv om jeg ikke har fått trent, men håper det er langt mindre muskelmasse enn fettmasse jeg har tapt i denne treningsløse fasen...

 

Var på vekta i morges. Min veiedag. Den viste ett kg ned!!!! 82,1kg. :)

Var veldig spent på om jeg skulle slite pga weekend hos svigers. Langkjøring frem og tilbake, da er det blitt tradisjon med pizzabaker-mat på halvvegen. Ungene elsker det. Svigers hadde kaker, og på lørdagen var det flust i søtsaker på bordet. Jeg klarte heldigvis å begrense inntak av pizza, men nøt til fulle de stykkene jeg tillot meg å spise. Var forsiktig med kakene, og RØRTE IKKE GODTERIET! Svært fornøyd med meg selv! Kjenner sukkerabstinensen er i ferd med å forsvinne.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Ny uke, - nye muligheter! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var starten på mitt sukkerfrie, treningsfylte liv fremover. Gårsdagen ble meget bra matmessig sett med riktig mengde mat, og riktig mengde karbs, proteiner og fett, og til tross for en skrekkelig hodepine klarte jeg også å få til en litt forsiktig treningsøkt på Sats. Er ikke helt bra etter forkjølelsen som har vart i ukesvis, så begynner rolig. Det positive er at nå er jeg i gang, tjohoooo!

 

Og så flott at flere er aktive i tråden!

 

Har omsider funnet ut at det kan være lurt å fokusere mer på det mentale denne gang også, har en hjerne som stadig lurer meg til bare å ta en bit sjokolade, eller tenke at vi tar det sunne livet på mandag. Har begynt å søke litt rundt på gode bøker om emnet, og ramlet over en bok som heter "Tenk deg slank". Noen som hørt om den? Den så ut til å være akkurat det jeg er ute etter, men skulle gjerne hørt fra noen som kjenner til den.

 

Mittår: Masse god bedring til deg også! Super nedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Takk for det, Rosa! Og du, -du har truffet helt riktig bok!!!! Jeg har den, og den er super! Er faktisk ikke ferdig med den ennå, fordi jeg har jobbet så aktivt med første del av den. Bruker den som en prosessbok, har egen notatbok fordi jeg får så mange a-ha-opplevelser og tanker om ting jeg må prøve ut. Må notere for å huske alt. ;)

 

Ja, kjempelurt å satse på det mentale denne gangen. Det er fascinerende å oppdage hvor mye det styrer oss.

 

Smakebiter fra boka:

Har du noen gang sagt til deg selv at nå skal du ned i vekt? Antagelig, siden du befinner deg her på forumet. Men har du sagt det til deg selv i alle forskjellige sinnstilstander? -Eller bare når du er lei og misfornøyd? Boka forteller deg hvorfor det er helt avgjørende å bestemme seg når du er glad, osv, også. Spennende!

Og hvordan vi sier det, er avgjørende!

 

Når jeg har ekstremt lyst på en sjokolade, er det egentlig ikke sjokoladen jeg vil ha, men utskillelse av velværehormonet dopamin, fra hjernen. Sjokoladen får hjernen til å utskille dette raskt, derfor har kroppen lært seg å velge minste motstands vei mot velbehaget, -sjokoladen. (Kort rus, dog! Sjokolade: it gets me high, but it leaves me low!) Dette er mine egne ord, altså. Det står ikke som dette i boka, men forfatteren, NLPpsykolog Sigurd Stubsjøen, skriver en del informativt om dopamin også.

 

 

Angående dopamin: Leste i bladet LevBra at når hjernen vender seg til å få hjelp av sukker for å utskille dette velværehormonet, hvis du spiser mye sukker hver dag, fører det på sikt til at hjernen din senker produksjonen av eget dopamin, og derfor trenger du enda mer sukker for å føle deg bra! -En skikkelig vekker!

 

Videre i boka får du lære gode teknikker og måter å rose deg selv på når du tar gode valg. F.eks når du klarer stoppe inntak av en deilig middag mens du er passe mett, i steden for stappmett, - måten vi lærer å rose oss selv i det øyeblikket, gjør at hjernen utskiller dopamin i en positiv sammenheng, og det kroppen opplever skiller ut dopamin, vil den gjerne gjenta senere. Altså, -vi kan lære hjernen vår å ville ty til sjokoladen for å utskille dopamin, eller vi kan lære den å vende seg til de gode handlingene som også førte til dopaminutskillelse, fordi vi brukte en god teknikk og snakket positivt til oss selv for gode valg. Samme dopamin, men én vei mot dopamin som fører til fedme og én vei mot dopamin som fører til frisk og sunn kropp! Jeg vet hva jeg ville valgt å øve på. Og den prosessen er jeg midt i. Trener opp hjernen til å utskille dopamin når jeg følger sunne livsmønstre.

 

Kjente jeg ble motivert og gira nå! Takk for at du minte om boka igjen! Noen dager siden sist.

 

Boka anbefales!

 

 

Min topp-liste over nyttige bøker som motiverer:

Tenk deg slank

Med kroppen i hodet

Sukker - en snikende fare

 

 

Men nå er det tid for tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her E R jeg allerede!

Og DET treffende innlegget... Jeg produserer nok ikke dopamim overhodet for tiden.

 

Kjapt om meg:

33 år, 172 cm, 83,1 kg, to barn, har startet nytt og bedre liv MANGE ganger, men kan ikke huske at jeg har vært så motivert som dette siden storinnsats og 20 kilos minus for ti år siden.

 

Er glad i mager mat og råkost, men tar ofte kjappe løsninger som plutselig fire skiver ved benken. Synes matlaging er oppskrytt og hadde sannsynligvis digget livet med kokk og personlig trener. Er en H A I etter godteri. Helt ufattelig hai, faktisk... 200 gram melkesjokolade merkes ikke. Takk Maria Magdalena for at jeg jobber, er aktiv og ikke har anledning til å S N O K E hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år: mange takk for kjapt svar om boka. Skal definitivt kjøpes inn denne uken!

 

Mht. kosthold og trening går som planlagt, men en grusom hodepine i over tre dager i strekk skaper noen utfordringer. Fikk heldiggvis til en god langrennstur på 1,5 time i dag, det er luksus i min hverdag, rekker sjelden mer enn en times trening ad gangen.

 

Vekta var også min venn i dag, har siden forrige uke gått ned nesten 1 kg, i dag viste den 79,8 kg, håper dette var siste gangen jeg så det fæle 80-tallet noensinne, herfra har jeg tro på at det går straka veien ned. Lever relativt lavkarbo for tiden, og det går fint, men skeier ut i blant med 1 frukt om søtsuget blir for ille. Har ikke spist snop siden helgen, tjohooo!

 

Hvordan går det med dere andre? Olivia: Velkommen hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei, her E R jeg allerede!

Og DET treffende innlegget... Jeg produserer nok ikke dopamim overhodet for tiden.

 

Kjapt om meg:

33 år, 172 cm, 83,1 kg, to barn, har startet nytt og bedre liv MANGE ganger, men kan ikke huske at jeg har vært så motivert som dette siden storinnsats og 20 kilos minus for ti år siden.

 

Er glad i mager mat og råkost, men tar ofte kjappe løsninger som plutselig fire skiver ved benken. Synes matlaging er oppskrytt og hadde sannsynligvis digget livet med kokk og personlig trener. Er en H A I etter godteri. Helt ufattelig hai, faktisk... 200 gram melkesjokolade merkes ikke. Takk Maria Magdalena for at jeg jobber, er aktiv og ikke har anledning til å S N O K E hele dagen.

 

Olivias, -så kjekt at du kom! :) Velkommen!

Godteri er den desidert største fienden min også! Jeg sitter og gumler råkost til den store gullmedaljen nå, sukkerabstinenser. Men det er en herlig følelse at jeg klarer stå imot. Måtte evnen lenge leve!

 

 

Mitt år: mange takk for kjapt svar om boka. Skal definitivt kjøpes inn denne uken!

 

Mht. kosthold og trening går som planlagt, men en grusom hodepine i over tre dager i strekk skaper noen utfordringer. Fikk heldiggvis til en god langrennstur på 1,5 time i dag, det er luksus i min hverdag, rekker sjelden mer enn en times trening ad gangen.

 

Vekta var også min venn i dag, har siden forrige uke gått ned nesten 1 kg, i dag viste den 79,8 kg, håper dette var siste gangen jeg så det fæle 80-tallet noensinne, herfra har jeg tro på at det går straka veien ned. Lever relativt lavkarbo for tiden, og det går fint, men skeier ut i blant med 1 frukt om søtsuget blir for ille. Har ikke spist snop siden helgen, tjohooo!

 

Hvordan går det med dere andre? Olivia: Velkommen hit!

 

Rosa; - bare kjekt å kunne inspirere til bokkjøp av en bok jeg er temmelig sikker på du vil dra nytte av!

Og GRATULERER MED FANTASTISK NEDGANG!!! :) Flink!!!

Og så skjønt når det fremste tallet minker, også!

 

 

Selv har jeg litt abstinenser å stri med... Har nemlig kuttet ut Xocaisjokoladen jeg har fortalt om tidligere. Den har gjort at jeg har klart meg fint uten vanlig sjokolade. Men nå må jeg teste ut om denne muligens er FOR konsentrert av antioksidanter og at det er grunnen til at jeg havnet på legevakten med nyrestein... :( Smerte så stor at jeg først trodde det var blindtarmen. Mao har jeg ingenting som ligner sjokolade å ty til. Men har klart meg så langt, og er stolt av meg selv.

 

Har vært veldig flink med kosten hele uken og fikk svømt i 45 min i går. Nekter meg selv å gå på vekten før mandag, selv om jeg har veldig lyst, så holder jeg på spenningen og lysten til å gjøre så god innsats som mulig.

 

I helgen reiser vi trolig på hyttetur. Utfordring!!! Skal fokusere så godt jeg kan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

6-8 dl Tine MANA juice (drue, blåbær)

2 ss yoghurt naturell

En kopp frosne blåbær

En kopp frosne jordbær

En banan (gjerne frossen)

 

Mix i blender

 

Min smoothiefavoritt!

 

GOOOD HELG! og HOLD FOKUS! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Mandag og veiedag: 80kg! Det var jo hyggelig å se tallet, men jeg syns faktisk det var for mye ned denne gangen. To kilo. Det skyldes nok at jeg har vært syk og spist mindre enn jeg burde samtidig som jeg ikke har kunnet trene så mye som jeg ønsket og dermed mistet litt muskelmasse.

 

Har fått en nerveskade i armer og ben pga akupunktur. Første og siste gang jeg prøver. Håper det går over så jeg kan trene styrke igjen.

 

Zumbaen starter i kveld. Jeg har utrolig lyst til å gå, men vet ikke om jeg er frisk nok. Må se det an utover kvelden.

 

Hvordan har det gått med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godaften!

 

Gratulerer med to kg!

Min veiedag: Ned 3,4 kg - 79,7 kg!

 

D E T er jo en fin begynnelse. Nå vet jeg godt at kickstart gjerne følges av en litt kjipere uke to... M E N for all del: det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLivias og Mittår: Jøye meg for en nedgang på dere to da! Lucky you!

 

Her i gården går det trått. Vekta denne uken viste 200 gram opp fra forrige uke. Vipper nå mellom 80 og 79,9, og vet hvorfor: Ny bihulebetennelse, ny sykemelding, kun en liten treningsøkt, og trøstespising fordi jeg "aldri" kommer skikkelig i gang med jevn og god treningsrutine etter sykdomsmaratonet i omtrnet hele høst. Den sukkerfrie-saken er også på båten for tiden, mangler motivasjon pga. all denne sykdommmen. Knasker nå på en ny antibitika-kur og noen andre reseptbelagte medisiner, og håper at neste uke blir den nye og bedre starten jeg egentlig skulle ha fra 1. januar....Wish me luck, girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...